Dat vind ik vreemdquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:11 schreef Principessa het volgende:
[..]
Nope.. Alleen als ik met vakantie ben, zijn mijn principes dat ook. Ik heb mij vorige week nog helemaal volgepropt met bier-en rookworsten..![]()
Maar dat telt zeker niet?
QFT.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:28 schreef Perruche het volgende:
Principieel tegen vegetarisme zijn is echt de grootste onzin die ik heb gehoord, en ik ken maar 1 ander persoon die ik dit heb horen zeggen. Needless to say dat ik die ook in weinig opzichten serieus neem.
Ik heb het gelezen en wou dat je ook eens op die manier aan jezelf dachtquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik heb Chico gister ook al gemaand dat ze om zichzelf moet denken. Toen reageerde er verder niemand dus dacht dat men vond dat ik overdreef, dus ben wel 'blij' te lezen dat er meer mensen het niet al te verstandig vinden.
Nou eigenlijk niet... Omdat bij alle controles bij het bloedgeven mijn HB altijd rond de 8,5 is. En aminozuren ga ik even googlen..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:26 schreef V1z0R het volgende:
Je supplementeert wel dan hoop ik, Princi?Ijzer, maar ook allerlei aminozuren ben je nodig...
Trouwens niet altijd teveel van mij aantrekken hoor, want ik ben principieel tegen vegetarisme/veganisme, dus kan soms cru uit de hoek komen.
Hoe bedoel je dat? Want toen ik Pfeiffer had, heb ik mijn agenda zowat leeggeveegd. Niet meer wezen stappen, colleges naar inzicht gevolgd, etc. Heb toen echt een half jaar op 30% gedraaid zo'n beetje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen en wou dat je ook eens op die manier aan jezelf dacht(ondanks dat het al 100x beter gaat dan 2 jaar geleden, wat natuurlijk al een hele vooruitgang is, mag je best nog beter om jezelf denken)
Waarom eet je in het dagelijks leven geen vlees en tijdens vakanties wel? Begrijp me niet verkeerd, je mag van mij eten hoe je wilt om de reden die je zelf kiest, maar ik snap niet zo goed dat mensen principes over boord gooien om ze na de vakantie weer op te pakkenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:43 schreef Principessa het volgende:
[..]
Nou eigenlijk niet... Omdat bij alle controles bij het bloedgeven mijn HB altijd rond de 8,5 is. En aminozuren ga ik even googlen..![]()
Ondanks dat ik nu al 16 jaar geen vlees eet, blijf ik het een interessant discussieonderwerp vinden. Ik zit zelf soms ook in tweestrijd. Je supplementen-tips volg ik graag op.
HB van 8.5, hoe doe je dat? IJzerpillen of heb je supergenen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:43 schreef Principessa het volgende:
[..]
Nou eigenlijk niet... Omdat bij alle controles bij het bloedgeven mijn HB altijd rond de 8,5 is. En aminozuren ga ik even googlen..![]()
Ondanks dat ik nu al 16 jaar geen vlees eet, blijf ik het een interessant discussieonderwerp vinden. Ik zit zelf soms ook in tweestrijd. Je supplementen-tips volg ik graag op.
Heb jij principesquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:46 schreef V1z0R het volgende:
Maar dan zullen mijn principes wel weer onzin zijn...
Ik bedoel nu. Met te veel hooi op je vork nemen, maar doorgaan, doorgaan en doorgaan. Ondanks dat het al heel lang niet zo goed met je gaat (vervelende kwaaltjes, gebit dat opspeelt, je blij al tijden onvindbaar).quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Want toen ik Pfeiffer had, heb ik mijn agenda zowat leeggeveegd. Niet meer wezen stappen, colleges naar inzicht gevolgd, etc. Heb toen echt een half jaar op 30% gedraaid zo'n beetje.
Ik denk dat laatste. Ik slik geen IJzer oid... Mijn hoogste score is 9,6quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:46 schreef loveli het volgende:
[..]
HB van 8.5, hoe doe je dat? IJzerpillen of heb je supergenen?
Ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel als Tink.. je weet zelf best dat dat niet over pfeiffer alleen gaat.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Want toen ik Pfeiffer had, heb ik mijn agenda zowat leeggeveegd. Niet meer wezen stappen, colleges naar inzicht gevolgd, etc. Heb toen echt een half jaar op 30% gedraaid zo'n beetje.
Er is geen principiële reden waarom je de voordelen van vlees en vis niet uit ander eten zou mogen halen. Betekent niet dat iedereen vegetariër moet worden, maar er is dus ook niks "tegen".quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:46 schreef V1z0R het volgende:
Que, Perr/Mini?
Principieel tegen het eten van vlees en vis zijn, is ok. Maar principieel het belang van vlees en vis inzien is in ene onzin?
Ik heb volgens mij alleen wel eens los gelaten dat ik het jammer vind dat sommigen geen of heel weinig vlees aten, maar hebt het nog nooit onzin genoemd.
Maar dan zullen mijn principes wel weer onzin zijn...
Omdat vlees en vis stoffen bevatten die geen enkel ander product bevatten, mag het nou wel?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:48 schreef Mini. het volgende:
[..]
Er is geen principiële reden waarom je de voordelen van vlees en vis niet uit ander eten zou mogen halen. Betekent niet dat iedereen vegetariër moet worden, maar er is dus ook niks "tegen".
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:48 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel als Tink.. je weet zelf best dat dat niet over pfeiffer alleen gaat.
ik herinner me iemand die zei dat kussiekroel niet altijd helpt...
Cola vast ook, betekent niet dat je die stoffen ook nodig hebt.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Omdat vlees en vis stoffen bevatten die geen enkel ander product bevatten, mag het nou wel?
Ik zie niet echt een andere optie? Die buikpijn is er nu ook alweer een weer flink, maar wat moet ik dan? 't Is niet alsof er geen medische aandacht voor is. Het maakt geen zak uit of ik op de bank buikpijn zit te hebben of op mijn werk. Sterker nog, als ik wat afleiding heb, denk ik er ook minder aan. Tja, dat gebit is al mn hele leven gewoon belabberd en de blij, tja. Ik wil graag doorverwezen worden naar de gyn om mn hormonen te checken. Vertrouw de boel niet helemaal. Menstruatie blijft vrij onregelmatig (cyclus gemiddeld 24 dgn) en de laatste keer duurde het welgeteld anderhalve dag en toen was het alweer gebeurd. A.s. dinsdag krijg ik de uitslag van echo. Ben heel benieuwd wat daaruit komt, maar ik verwacht daar niet zoveel van.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik bedoel nu. Met te veel hooi op je vork nemen, maar doorgaan, doorgaan en doorgaan. Ondanks dat het al heel lang niet zo goed met je gaat (vervelende kwaaltjes, gebit dat opspeelt, je blij al tijden onvindbaar).
Het kost wel een boel meer moeite om uit andere voeding hetzelfde te halen. De colavergelijking is scheef, omdat daar geen essentiele voedingsstoffen inzitten. Vlees/vis bevat bv aminozuren die je niet zo compleet uit andere dingen kunt halen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:50 schreef Mini. het volgende:
[..]
Cola vast ook, betekent niet dat je die stoffen ook nodig hebt.
Je kunt als vegetariër net zo gezond zijn als iemand die vlees eet, dus dan zie ik geen reden om er tegen te zijn. Dat je het zelf niet doet is iets anders, maar da's meer een kwestie van smaak/gemakzucht/prioriteiten.
Okee, het was een overdreven voorbeeld.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Het kost wel een boel meer moeite om uit andere voeding hetzelfde te halen. De colavergelijking is scheef, omdat daar geen essentiele voedingsstoffen inzitten. Vlees/vis bevat bv aminozuren die je niet zo compleet uit andere dingen kunt halen.
Waar beweer ik dat ik vind dat anderen geen vegetariër mogen wezen dan? Ik ben gewoon principieel er voor mijzelf tegen. Ik dring het anderen ook niet op ofzo, wat je vegetariërs wel ziet doen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:50 schreef Mini. het volgende:
[..]
Cola vast ook, betekent niet dat je die stoffen ook nodig hebt.
Je kunt als vegetariër net zo gezond zijn als iemand die vlees eet, dus dan zie ik geen reden om er tegen te zijn. Dat je het zelf niet doet is iets anders, maar da's meer een kwestie van smaak/gemakzucht/prioriteiten.
Waarom niet? Ik ben ervoor om zoveel mogelijk uit producten van de natuur te halen en zo weinig mogelijk uit door mensen gefabriceerde preparaten. Dat hoort voor mij wel degelijk bij mijn "principes".quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:54 schreef Mini. het volgende:
[..]
Okee, het was een overdreven voorbeeld.
Maar als iemand er nou voor kiest om die moeite te doen? Dan is er toch geen enkel principe op basis waarvan je daar tegen kunt zijn...
Tja. Ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet antwoorden. Zo leef ik en daar voel ik mij goed bij, zou ik wel kunnen antwoorden, maar ik ben ook nog zoekende.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom eet je in het dagelijks leven geen vlees en tijdens vakanties wel? Begrijp me niet verkeerd, je mag van mij eten hoe je wilt om de reden die je zelf kiest, maar ik snap niet zo goed dat mensen principes over boord gooien om ze na de vakantie weer op te pakkenDan zijn het geen principes.
Nah, dan vind ik dat je het woord principieel gewoon verkeerd gebruikt. Als iets echt een principekwestie is, zou het voor iedereen moeten gelden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:55 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat ik vind dat anderen geen vegetariër mogen wezen dan? Ik ben gewoon principieel er voor mijzelf tegen. Ik dring het anderen ook niet op ofzo, wat je vegetariërs wel ziet doen.
Krijg je van die "Ik vind dat mensen vrij van mening mogen zijn, zolang het mijn mening maar is"-figuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |