abonnement Unibet Coolblue
pi_108504557
Waarom zijn al die nieuwe nummers toppers? :D Balen ze zelf ook van Suck It And See (die ik eigenlijk helemaal niet slecht vind)? :P
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:25:46 #152
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_108506598
Pff, de laatste tijd lijkt het wel alsof er iedere twee weken een nieuw nummer uitkomt! Niet dat ik klaag natuurlijk :D

Vinden de meesten hier SIAS eigenlijk minder leuk geworden? Zoals ik het me herinner werd het album laaiend enthousiast ontvangen hier vorig jaar en prijkte het meteen bij sommige posters bovenaan de ranglijst met AM-albums ;)

Ik vind 'm in elk geval nog erg goed te pruimen. Echter mis ik nog steeds af en toe de "oude sound" (snellere muziek, rauwere vocals). Maar als je naar de laatste paar nummers kijkt die uit zijn gekomen zit de tempo er muzikaal weer goed in 8-)
pi_108507940
Ik kan SIAS ook nog steeds op en top waarderen hoor :Y
Jaaa, dansen! dansen!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:38:22 #154
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_108511025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:25 schreef Xurk het volgende:
Pff, de laatste tijd lijkt het wel alsof er iedere twee weken een nieuw nummer uitkomt! Niet dat ik klaag natuurlijk :D

Vinden de meesten hier SIAS eigenlijk minder leuk geworden? Zoals ik het me herinner werd het album laaiend enthousiast ontvangen hier vorig jaar en prijkte het meteen bij sommige posters bovenaan de ranglijst met AM-albums ;)

Ik vind 'm in elk geval nog erg goed te pruimen. Echter mis ik nog steeds af en toe de "oude sound" (snellere muziek, rauwere vocals). Maar als je naar de laatste paar nummers kijkt die uit zijn gekomen zit de tempo er muzikaal weer goed in 8-)
Prima 3e album, alleen FWN en Whatever blijven koning.

R U Mine verdient wel een instrumentale break van 45 seconden tot een minuut vind ik ;(. Vanaf rond 3:16 zo ongeveer.
2000 light years from home
pi_108514903
Zo, inderdaad een fijn nummer zeg.

Maar ik begrijp dus dat een nieuw Monkeys album eerder waarschijnlijk is dan een TLSP album?
pi_108515211
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:09 schreef Zocalo het volgende:
Zo, inderdaad een fijn nummer zeg.

Maar ik begrijp dus dat een nieuw Monkeys album eerder waarschijnlijk is dan een TLSP album?
Dat is sowieso altijd het geval geweest. Miles Kane zal in de lente/zomer starten met een extensieve tournee ter promotie van het waarschijnlijk in september te verschijnen tweede solo-album.
pi_108515281
Ah, destijds riep Miles hard dat ze ook nog een tweede album zouden maken. Maar dat zal ook alles met zijn promotie te maken hebben gehad :P
pi_108515469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:16 schreef Zocalo het volgende:
Ah, destijds riep Miles hard dat ze ook nog een tweede album zouden maken. Maar dat zal ook alles met zijn promotie te maken hebben gehad :P
Daar is dan ook geen woord aan gelogen. Tevens heeft Turner die vraag net zo vaak moeten beantwoorden en hebben ze daar beide steeds exact hetzelfde antwoord op klaar gehad.
pi_108520049
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:25 schreef Xurk het volgende:
Pff, de laatste tijd lijkt het wel alsof er iedere twee weken een nieuw nummer uitkomt! Niet dat ik klaag natuurlijk :D

Vinden de meesten hier SIAS eigenlijk minder leuk geworden? Zoals ik het me herinner werd het album laaiend enthousiast ontvangen hier vorig jaar en prijkte het meteen bij sommige posters bovenaan de ranglijst met AM-albums ;)

Ik vind 'm in elk geval nog erg goed te pruimen. Echter mis ik nog steeds af en toe de "oude sound" (snellere muziek, rauwere vocals). Maar als je naar de laatste paar nummers kijkt die uit zijn gekomen zit de tempo er muzikaal weer goed in 8-)
Hij is bij mij wel wat ingezakt, ja. Het nieuwe is er vanaf, en in de optrekkende rook blijft er een minder album achter lijkt het :) Niet dat het ooit mijn favoriete album is geweest, die eer blijft FWN behouden. Met Humbug er marginaal achter.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:07:48 #160
192683 AMDB
Visionair.
pi_108520955
FWN blijft mijn absolute favoriet. WPSIATWIN is een geweldig album, maar persoonlijk vind ik deze op de een of andere manier kinderachtig geworden. Dit maakt de luisterbeleving toch wel stukken minder...

SIAS staat boven Humbug, terwijl Humbug meer als een 'geheel' voelt dan SIAS.

Een volgorde aangeven zou nogal kut zijn. Wat wel waar is is dat SIAS inderdaad na de optrekkende rook minder lijkt te worden. Al blijven er ongelofelijke pareltjes op staan, ik mis het harde werk.
pi_108521723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:07 schreef AMDB het volgende:
FWN blijft mijn absolute favoriet. WPSIATWIN is een geweldig album, maar persoonlijk vind ik deze op de een of andere manier kinderachtig geworden. Dit maakt de luisterbeleving toch wel stukken minder...

SIAS staat boven Humbug, terwijl Humbug meer als een 'geheel' voelt dan SIAS.

Een volgorde aangeven zou nogal kut zijn. Wat wel waar is is dat SIAS inderdaad na de optrekkende rook minder lijkt te worden. Al blijven er ongelofelijke pareltjes op staan, ik mis het harde werk.
Ben ik met je eens :) Whatever people say... liet me kennismaken met de Arctic Monkeys, maar het latere, complexere werk grijpt me meer. Ook wat betreft het geheel van Humbug ben ik het met je eens, maar ik schaar hem wel boven SIAS. Suck it and See voelt eigenlijk als twee platen, op de vinyl versie de A en B kant. A neigt naar FWN en Whatever..., B veel meer naar Turner's solo-EP.

Mocht dat niet geheel duidelijk zijn, ik vind ze wel alle vier ongelofelijk goed :@
pi_108523501
Ik vind ze alle 4 ook echt heel goed, maar FWN is echt wel mn favoriet!
R U Mine is ook echt weer topniveau!
pi_108560269
Kijkers op YouTube gaan door de lucht, de ontvangst uit verschillende hoeken is uitmuntend, en als het de komende dagen nog wat aanzet, kan dit in Engeland hun hoogste chart-positie van de afgelopen jaren opleveren. Welverdiend wat mij betreft.

En dan winnen ze straks ook nog eens de NME Award in de categorie 'beste live-act'. Over welverdiend gesproken. (Natuurlijk ook oneerlijke concurrentie als je naar zo'n goede en smaakvolle live-video linkt in je artikel over de nominaties ;).)

Wie weet hebben ze moeite gedaan om een videoboodschap in de sturen. Nee, wacht, Jamie vliegt natuurlijk dag voor de start van de tournee naar Amerika, en is er om hem in ontvangst te nemen. Oh nee, toch niet.

[ Bericht 59% gewijzigd door Aisumasen op 29-02-2012 22:09:20 (toevoegingen) ]
pi_108568699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:58 schreef Aisumasen het volgende:
Kijkers op YouTube gaan door de lucht, de ontvangst uit verschillende hoeken is uitmuntend, en als het de komende dagen nog wat aanzet, kan dit in Engeland hun hoogste chart-positie van de afgelopen jaren opleveren. Welverdiend wat mij betreft.

En dan winnen ze straks ook nog eens de NME Award in de categorie 'beste live-act'. Over welverdiend gesproken. (Natuurlijk ook oneerlijke concurrentie als je naar zo'n goede en smaakvolle live-video linkt in je artikel over de nominaties ;).)

Wie weet hebben ze moeite gedaan om een videoboodschap in de sturen. Nee, wacht, Jamie vliegt natuurlijk dag voor de start van de tournee naar Amerika, en is er om hem in ontvangst te nemen. Oh nee, toch niet.
Surprise, surprise. Volledig terecht gekroond tot de beste live-band ter wereld. Niet ter plaatse, maar "they did send us a funny video message, which we'll post up as soon as we can."
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:25:31 #165
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_108569648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:58 schreef Aisumasen het volgende:
Kijkers op YouTube gaan door de lucht, de ontvangst uit verschillende hoeken is uitmuntend, en als het de komende dagen nog wat aanzet, kan dit in Engeland hun hoogste chart-positie van de afgelopen jaren opleveren. Welverdiend wat mij betreft.

En dan winnen ze straks ook nog eens de NME Award in de categorie 'beste live-act'. Over welverdiend gesproken. (Natuurlijk ook oneerlijke concurrentie als je naar zo'n goede en smaakvolle live-video linkt in je artikel over de nominaties ;).)

Wie weet hebben ze moeite gedaan om een videoboodschap in de sturen. Nee, wacht, Jamie vliegt natuurlijk dag voor de start van de tournee naar Amerika, en is er om hem in ontvangst te nemen. Oh nee, toch niet.
Ja? Doet R U Mine het zo goed in Engeland :o ?
2000 light years from home
pi_108570201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:25 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja? Doet R U Mine het zo goed in Engeland :o ?
Nummer 22 (!) in de mid-week charts na 2 dagen in de verkoop. Dat zal nog wel flink gaan zakken nu de grootste hoos geweest is, maar het is in ieder geval al een iets ander gezicht dan (na BBC Live Lounge, prime-time Jonathan Ross inclusief co-sign van de enige echte Kermit de Kikker, en wat al niet meer) "Black Treacle", die piekte op... 173.
pi_108597104
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:38 schreef Merkie het volgende:

[..]

Prima 3e album, alleen FWN en Whatever blijven koning.

Derde album?
pi_108597144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:37 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Derde album?
:D

Mijn mening over SIAS is nog niet veranderd: ik heb er helemaal niks mee :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:16:57 #169
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_108599146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:36 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nummer 22 (!) in de mid-week charts na 2 dagen in de verkoop. Dat zal nog wel flink gaan zakken nu de grootste hoos geweest is, maar het is in ieder geval al een iets ander gezicht dan (na BBC Live Lounge, prime-time Jonathan Ross inclusief co-sign van de enige echte Kermit de Kikker, en wat al niet meer) "Black Treacle", die piekte op... 173.
Maar Black Treacle is dan ook gewoon een zeiknummer, dat helpt ook niet echt. Al haal je heel Sesamstraat erbij.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:51:07 #170
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_108604289
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:37 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Derde album?
Ja, Humbug tel ik niet. Raar gedoe allemaal met dat slome gedoe, lelijke clips, en ze namen zichzelf ineens te serieus.

R U Mine? is gewoon het beste post-FWN-nummer van AM denk ik.
2000 light years from home
pi_108604330
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Maar Black Treacle is dan ook gewoon een zeiknummer, dat helpt ook niet echt. Al haal je heel Sesamstraat erbij.
Anderen vinden het hun beste pop/rock-song met de meest catchy hook sinds "Teddy Picker", en de grootste must in de post-haircut live-shows van afgelopen jaar.
pi_108607567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Anderen vinden het hun beste pop/rock-song met de meest catchy hook sinds "Teddy Picker", en de grootste must in de post-haircut live-shows van afgelopen jaar.
Het is één van mijn favorieten, als sinds het begin van SIAS.
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:51:27 #173
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_108607668
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Anderen vinden het hun beste pop/rock-song met de meest catchy hook sinds "Teddy Picker", en de grootste must in de post-haircut live-shows van afgelopen jaar.
Daar begrijp ik dan ook totaal niks van. Hoe kan een nummer waarbij elke klinker een uithaal is van een halve minuut nou catchy zijn?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_108608060
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

R U Mine? is gewoon het beste post-FWN-nummer van AM denk ik.
Mwoah, sketchead, dangerous animals, potion approaching toppen m wel vind ik. Library pictures ook.

FWN > WPSIA >= Humbug > SIAS

Vind RU mine wel OK maar nog geen FWN hoor :P

En black treacle zuigt inderdaad ;)
pi_108608769
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, Humbug tel ik niet. Raar gedoe allemaal met dat slome gedoe, lelijke clips, en ze namen zichzelf ineens te serieus.

R U Mine? is gewoon het beste post-FWN-nummer van AM denk ik.
Gast :') Geef dan ten minste je fout toe :')

Verder: over smaak valt niet te twisten, maar dit is zeker geen band die zichzelf te serieus neemt.

pi_108612371
Dit was ook vrij bizar:


Die reprises, met dat jankgeluid van Alex op de gitaar, plus het smijten van instrumenten (2:48). Wat een mooie manier om een concert af te sluiten :P.
pi_108612484
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gast :') Geef dan ten minste je fout toe :')

Het was opzettelijk. Hij is niet de eerste die het bestaan van Humbug ontkent om aan te geven dat het een zwak album is en dat die periode niet in de carrière van AM past. Wist alleen niet dat hij ook al haatte ;(.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:40:56 #178
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_108616451
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:16 schreef Tchock het volgende:

Verder: over smaak valt niet te twisten, maar dit is zeker geen band die zichzelf te serieus neemt.

_O_ Geweldige clip nog altijd. En ook nog steeds één van mijn favoriete Humbug-nummers.

Ook bij mij is Black Treacle al vanaf bijna dag één mijn favoriete SIAS-nummer :9 Ik was dan ook erg blij toen die gespeeld werd in Paradiso vorig jaar, uit volle borst mee staan zingen (al is dat nog niet eens zo bijzonder).
pi_108623047
RU mine > Geweldig nummer .... ik wordt er blij van!
pi_108643625


Dit jaar is het moment dat we de band min of meer openbaar zien maken dat ze nu definitief zijn geworden wat ze verafschuwden in hun beginjaren, en "R U Mine?" is voor het eerst dat we Alex Turner geforceerd een hit horen schrijven. En dat is hun goed recht. Maar je hoort het wel in alles terug, en niet alleen in de titel en de tekst. Kan me niet volledig vinden in het enthousiasme dat dit 'de beste song sinds…' is, daarvoor is het liedje wat te voorspelbaar en mist het die fonkeling die een paar van de studio-tracks van het afgelopen half jaar wel hadden. Ben wel erg tevreden dat mijn favoriete band effe deze radiovriendelijke kneiter van een rock-song uit de koker gooit, op een moment waarvan je bij release van het album zou hebben gezegd dat ze allang niet meer aan het touren zouden zijn geweest, laat staan nieuwe liedjes zouden uitbrengen! Alhoewel niet zo onverwacht voor de mensen die hier tussen de lijntjes lezen.

En de clip is gewoon een instant klassieker. Next level low budget. Het heeft alles van de afgelopen periode in zich. Het Amerikaanse, de stoerdoenerij, de dames, de gesponsorde (wat mijn punt in de eerste zin nog wat verder aansterkt) Cadillac, maar met zo'n originele twist dat het je toch weer volledig verrast. De 'feel good'-sfeer wordt zo goed neergezet dat de 2 frontmannen van de band echt weer overkomen als gasten waarmee je een dagje op stap zou willen zijn. Speels, vol bravoure, en cooler dan ooit. En tevens: ambitieuzer dan ooit. Er zitten ook genoeg knipogen naar de fans in verborgen. Natuurlijk vreselijk grappig hoe Jamie Cook z'n opwachting maakt in de video, om nog maar te zwijgen over Nick, het verborgen komische genie van de band. En nee, Cookie is niet de blonde op de achterbank, die grap heb ik al iets te vaak zien langskomen. Wie dat dan wel is hoeft geen raadsel te blijven, want het is wat deze periode betreft meer dan full-circle, gezien dat het 'schoolmeisje' uit de "Brick By Brick"-video is. En die andere dame? Alex Turner die werk nooit met privé zou verwarren: niet anno 2012.



De track zelf is op het niveau "Don't Sit Down", "Evil Twin" en "Blond-O-Sonic". Het is de missende link tussen FWN en SIAS. Ross Orton zet een hele goede sound neer in de opnames die hij met de band gedaan heeft ("Evil Twin" en "Little Illusion Machine", beide 2 van de beste B-kanten die ze gemaakt hebben, en "You & I"), maar ik heb niet het idee dat hij ze weet uit te dagen zoals Josh Homme dat kon doen. De formule is van te voren al op te schrijven (hetgeen me overigens al tegenviel aan de productie van James Ford op "Suck It And See", al vaak hier besproken): "Little Sister" gitaar-sound in de solo's van Alex, hoge harmonieën op elke zin, tweede couplet alleen bas en drums (serieus, ga maar eens na hoe vaak ze dit doen, het is schokkend), en ga zo maar door. Al moet ik hier bij zeggen dat deze track meer "Icky Thump" dan "Little Sister" is, wat mij wel beviel, wat als dat niet zo was wel was gaan vervelen na de afgelopen 10 tracks. Harmonieën hebben die "Make It Witchu"-sfeer, er is ook goed geluisterd naar wat andere US zon, zee en strand-meedeiners als "Dani California". Al had ik liever in ieder geval het eerste couplet de vocalen van Alex zonder die telkens weer terugkomende falsetto-vocalen gehoord. Het is 'in your face' vanaf de eerste toon, en raast door tot aan de laatste noot. Zonder twijfel een bewuste keuze, gezien de hoge verslavings-factor welke je naar de repeat-button laat grijpen, maar een spanningsboog heeft het liedje niet. Ik had gehoopt op iets meer variatie in de 3 of 4-notige melodie die hij steeds zingt, want het laatste refrein is teleurstellend voorspelbaar. Ik mis die wending die normaal gesproken in zijn composities te vinden is, welke je op het verkeerde been zet en het liedje naar een hoger niveau tilt en de houdbaarheid op lange termijn verhoogt, maar laten we eerlijk zijn: daar leent het liedje zich dan ook helemaal niet voor.

Goed, er zit in ieder geval geen breakdown met tempo-wisseling in… De brug zelf is goed, lichtelijk anders dan wat ik Turner zou hebben toegeschreven. Hij zit zo goed in elkaar dat ik bijna Miles Kane er van verdenk te hebben meegeschreven. Wat betreft de instrumentatie is het toch wel wat spetterender dan andere recente tracks van ze. Matt heeft z'n drumstokken weer goed in de handen, en al die verschillende gitaar-riff-jes in elk refrein zijn heel erg cool. En hoe briljant is het dat de track in première ging op zondagavond in de radio-show van Sex Pistols' Steve Jones op KROQ-FM in LA, tegelijkertijd met de video waarin de introductie van die wereld-première te zien was. Daarover gesproken, vanavond is de eerste keer dat Arctic Monkeys de nieuwe single live zullen spelen, in het voorprogramma van The Black Keys. Hoe ik hoop dat ze "Fake Tales" zullen terugbrengen..

Als de aankomende B-kant ons net zo veel elektriciteit geeft als deze track afgelopen week heeft gebracht zitten we gebakken! En dat quote ik over een tijdje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 02-03-2012 22:41:41 (foto's toegevoegd) ]
pi_108651966
Goed verwoord! Ben het met elk woord met je eens.

Iets anders, volgens mij heb ik het niet eerder aangesneden, maar waar ik wel flauw van ben is dat Alex sinds Humbug regelmatig zo laag zingt. Ik vind het op dat album vaak perfect werken ("Dance Little Liar" als beste voorbeeld), maar op Suck It And See vind ik het vaak ronduit irritant. Ik vind de zang de voornaamste reden waarom er geen enkele pit zit in "That's Where You're Wrong". Op "Love Is A Laserquest" (alhoewel dat nummer sowieso verschrikkelijk is door de meest inspiratie-loze gitaarpartij van Jamie ooit) en "Suck It And See" had ik ook liever wat anders gehoord. Ik vind de zang op "Reckless Serenade" en in de coupletten van "Hellcat" dan weer erg goed, maar ik vraag me toch af of het niet nog beter had kunnen zijn.. Variatie kan nooit kwaad maar ik ben in ieder geval blij dat Alex op de recente b-sides weer uit volle borst zingt.

Trouwens, deze hele periode ga ik over enkele jaren toch herinneren als de 'Rock 'n' Roll'-periode, en niet als de 'zoete popliedjes'-periode, wat ik op voorhand dacht :P.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:53:44 #182
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_108664271
Even een off-topique vraag. Kan iemand me een tip geven hoe ik voor een schappelijke prijs aan een Arctic Monkeys poster kan komen? Ik zoek een nieuwe poster voor op de deur van mn studentenkamer.
pi_108668785
R U Mine bewijst trouwens wel dat Alex zelf de neiging heeft richting Queens of the Stone Age te trekken, en daar Josh Homme niet per se voor nodig heeft :P

En ik snap dat het bij het idee van de track hoort, maar ik erger me echt enorm aan 'R U' boven 'Are You' ... :')
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:14:35 #184
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_108671072
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:04 schreef Tchock het volgende:
En ik snap dat het bij het idee van de track hoort, maar ik erger me echt enorm aan 'R U' boven 'Are You' ... :')
Eens.
pi_108671132
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:53 schreef Djoezt het volgende:
Even een off-topique vraag. Kan iemand me een tip geven hoe ik voor een schappelijke prijs aan een Arctic Monkeys poster kan komen? Ik zoek een nieuwe poster voor op de deur van mn studentenkamer.
Ik denk dat de klassieke boot-poster nog wel voor een redelijke prijs te vinden is op eBay. Verzendkosten moet je alleen altijd wel even in de gaten houden.
pi_108671606
Zeer tegenstrijdige berichtgeving over de gespeelde nummers gisteren op de openingsavond van de grootse arena-tournee met The Black Keys in Noord-Amerika, maar één ding is zeker en dat is dat "R U Mine?" om welke reden dan ook op het laatste moment geschrapt is. Ik heb mijn vermoedens dat het kladje op Setlist.FM het meest in de buurt van de daadwerkelijk gespeelde nummers gaat komen, onbevestigd:

quote:
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Teddy Picker
Crying Lightning
Fluorescent Adolescent
Brianstorm
The View From The Afternoon
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Suck It and See
Library Pictures
Evil Twin
Brick By Brick
This House Is a Circus
Still Take You Home
When the Sun Goes Down
Mocht dit gespeelde setlist zijn: elke single van de eerste twee albums, plus "Crying Lightning" en recente singles "Brick By Brick", "Don't Sit Down" en "Suck It And See". En dan nog de oude fan-favorieten waar je geen optreden zonder zou kunnen: "The View From The Afternoon" (alhoewel ook al soort van single), "This House Is A Circus" en "Still Take You Home". Plus "Library Pictures", waar je ook niets over kan zeggen. Pijnlijke afwezigheid van "Black Treacle" en "Hellcat", maar waarschijnlijk een goede keus in deze opzet, en "Evil Twin" vult dat gat meer dan op. Vol gas in het begin, paar van de grootste hits opvallend vroeg, blokje recenter materiaal in het midden, eindigen in sneltreinvaart. Ik had het niet erg anders willen zien.

Ontvangst was volgens verwachting wisselend van desinteresse tot aan mensen die nog nooit van deze band hadden gehoord en gelijk fan zijn geworden. En om die laatste categorie gaat het de komende maanden. Aan de snapshots te zien kregen ze de helft van het gebruikelijke podium, maar kan het niet anders dan dat ze een als voorprogramma ongebruikelijk volume kregen. En zelfs de licht-show deed niet onder voor hun gebruikelijke (buiten de arena's in Engeland) lichtshow. En ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht van als je Arctic Monkeys in je voorprogramma hebt.

edit: Setlist bevestigd.

[ Bericht 10% gewijzigd door Aisumasen op 04-03-2012 02:15:21 ]
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:00:07 #187
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_108674200
Heb uiteindelijk deze bij amazon.com besteld. Voor een euro. En toen dus nog 7 euro verzendkosten.
pi_108688031
Brekend: zojuist is "R U Mine?" live ten gehore gebracht in Columbus. Geen nummer overgeslagen, in de set na "Evil Twin".

[ Bericht 27% gewijzigd door Aisumasen op 04-03-2012 07:58:58 ]
pi_108690130

Hoogste UK chart-positie sinds "Crying Lightning" (#12): "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair" kwam binnen op #28, deze week van niets op #23: "R U Mine?", wat het hun 10de top 40-hit in hun thuisland maakt.

En zojuist is er wéér een nummer extra gespeeld, "Pretty Visitors" in het midden. 16 songs als voorprogramma ipv de 14 van de eerste avond.

[ Bericht 12% gewijzigd door Aisumasen op 05-03-2012 02:39:14 (setlist toevoeging) ]
  maandag 5 maart 2012 @ 07:39:35 #190
159761 Arn0
Abbey Road
pi_108731252
Bij deze is het bevestigd: R U Mine wordt, met een b-kant, released op Record Store Day, aldus Alex Turner. Leuk _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_108861544
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 07:39 schreef Arn0 het volgende:
Bij deze is het bevestigd: R U Mine wordt, met een b-kant, released op Record Store Day, aldus Alex Turner. Leuk _O_
Ah, zeker leuk, Turner leest hier mee!

Het is grappig om de opnames van de voorprogramma-set tijdens de tournee van The Black Keys te horen. Alex Turner die ontzettend z'n best om het publiek te betrekken, en daarmee hier en daar zieltjes weet te winnen. Hij legt af en toe de boodschap van de liedjes uit (!), zoals bij "When The Sun Goes Down", welke waarschijnlijk voor het eerst in hun carrière zonder participatie van het publiek gespeeld wordt (!). Ook had ik verwacht dat ze de nummers achter elkaar zouden proppen, in plaats van de soms voorkomende breaks van 2 minuten die we kennen, maar dat valt wel mee.

Qua setlist is het interessant om te zien dat ze tot nu toe elke avond wat anders spelen. Op avond 2 kwam dus "R U Mine?" er bij, op avond 3 "Pretty Visitors", waarbij de set zonder iets te skippen van 14 naar 16 nummers ging. Dag daarna kreeg het echter een volledige face-lift, waarbij verrassend geopend werd met "Brianstorm", en daarna zoals in de gloriedagen van "Humbug" het overging in "This House Is A Circus" en "Still Take You Home". "Brick By Brick" stond niet op de originele setlist, maar werd wél gespeeld. (Ik had sowieso gelijk toen ik voorspelde dat "Do Me A Favour" en "Brick By Brick" de eerste 2 uit de reguliere set zouden zijn die ze zouden overslaan in een verkorte show). "Don't Sit Down" en "Teddy Picker" werden niet meer in één ruk gespeeld, en er werd zelfs afgesloten met... "Crying Lightning".

Maar nog meer bijzonder werd het gisterenavond, toen er nog altijd werd geopend met wat hierboven beschreven staat, de "Don't Sit Down"/"Teddy Picker"/"Crying Lightning"-carrousel weer terug was en plotsklaps "When The Sun Goes Down" werd overslagen voor... "If You Were There, Beware" als afsluiter :9~ :o.
pi_108861953
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ah, zeker leuk, Turner leest hier mee!

Het is grappig om de opnames van de voorprogramma-set tijdens de tournee van The Black Keys te horen. Alex Turner die ontzettend z'n best om het publiek te betrekken, en daarmee hier en daar zieltjes weet te winnen. Hij legt af en toe de boodschap van de liedjes uit (!), zoals bij "When The Sun Goes Down", welke waarschijnlijk voor het eerst in hun carrière zonder participatie van het publiek gespeeld wordt (!). Ook had ik verwacht dat ze de nummers achter elkaar zouden proppen, in plaats van de soms voorkomende breaks van 2 minuten die we kennen, maar dat valt wel mee.

Qua setlist is het interessant om te zien dat ze tot nu toe elke avond wat anders spelen. Op avond 2 kwam dus "R U Mine?" er bij, op avond 3 "Pretty Visitors", waarbij de set zonder iets te skippen van 14 naar 16 nummers ging. Dag daarna kreeg het echter een volledige face-lift, waarbij verrassend geopend werd met "Brianstorm", en daarna zoals in de gloriedagen van "Humbug" het overging in "This House Is A Circus" en "Still Take You Home". "Brick By Brick" stond niet op de originele setlist, maar werd wél gespeeld. (Ik had sowieso gelijk toen ik voorspelde dat "Do Me A Favour" en "Brick By Brick" de eerste 2 uit de reguliere set zouden zijn die ze zouden overslaan in een verkorte show). "Don't Sit Down" en "Teddy Picker" werden niet meer in één ruk gespeeld, en er werd zelfs afgesloten met... "Crying Lightning".

Maar nog meer bijzonder werd het gisterenavond, toen er nog altijd werd geopend met wat hierboven beschreven staat, de "Don't Sit Down"/"Teddy Picker"/"Crying Lightning"-carrousel weer terug was en plotsklaps "When The Sun Goes Down" werd overslagen voor... "If You Were There, Beware" als afsluiter :9~ :o.
Ik verbaas me iedere keer weer over de manier waarop jij de band volgt, hulde toch wel _O_
Jaaa, dansen! dansen!
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:53:32 #193
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_108862051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:38 schreef Aisumasen het volgende:
Hij legt af en toe de boodschap van de liedjes uit (!), zoals bij "When The Sun Goes Down", welke waarschijnlijk voor het eerst in hun carrière zonder participatie van het publiek gespeeld wordt (!).
Dat lijkt me inderdaad erg bijzonder om mee te maken ja. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het is om tussen een publiek te staan die niet al bij de eerste noot van "When The Sun Goes Down" het intro'tje begint te zingen (en Alex dat dus niet (echt) doet) 8)7

Het lijkt me wel erg vet om naar zo'n show van The Black keys te gaan en dan bij Arctic Monkeys alle teksten woord voor woord mee te zingen en helemaal uit je dak te gaan, als enige :D
pi_108862173
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:04 schreef Tchock het volgende:
R U Mine bewijst trouwens wel dat Alex zelf de neiging heeft richting Queens of the Stone Age te trekken, en daar Josh Homme niet per se voor nodig heeft :P

En ik snap dat het bij het idee van de track hoort, maar ik erger me echt enorm aan 'R U' boven 'Are You' ... :')
Eensch... Ik vind de Desert/stoner rockige monkeys niet eens onaangenaam :9~
Weet dat er veel fans zijn die het liever niet zouden hebben, maar ik zou er niets op tegen hebben om een heel album zo te hebben _O_ (misschien wel wat harder, dus echt meer richting Qotsa)
Jaaa, dansen! dansen!
pi_109019584
Dominorecordco twitterde op maandag 12-03-2012 om 18:18:28 ANNOUNCING: @arcticmonkeys Record Store Day exclusive 7" feat. R U MINE? b/w ELECTRICITY on limited edition heavyweight PURPLE vinyl! reageer retweet
Quote jij of quote ik? :+
pi_109020490
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:58 schreef Aisumasen het volgende:
Als de aankomende B-kant ons net zo veel elektriciteit geeft als deze track afgelopen week heeft gebracht zitten we gebakken! En dat quote ik over een tijdje.
quote:
Arctic Monkeys are pleased to announce they will be releasing R U Mine? on a limited edition heavyweight purple vinyl 7" for Record Store Day 2012. The vinyl will feature R U Mine? b/w exclusive new track 'Electricity'.

The vinyl will only be available through independent record store outlets on Saturday 21st April 2012. 'Electricity' will be made available digitally on Monday 23rd April 2012
Het stond inderdaad ook al op facebook
Jaaa, dansen! dansen!
pi_109032249
Stom trouwens dat ik dat paarse vinyl niet eerder bedacht had, ik nam aan dat het gewoon Humbug-stijl verkleuring was :')

pi_109106924

"In 2011 Magician Steve Faulkner spent some time on tour with Arctic Monkeys. With their permission, here's a little film showing how, performed well, great magic can amaze pretty much anyone, regardless of how much cool stuff they have seen."

Toch nog een beetje een "The View From..." of een 'secret door'. En ze hebben het van de beste geleerd, zo laat Alex Turner nu elke avond zien tijdens de 'magic trick' in "Crying Lightning":

  zaterdag 17 maart 2012 @ 15:36:57 #199
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_109204110
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:24 schreef Aisumasen het volgende:

"In 2011 Magician Steve Faulkner spent some time on tour with Arctic Monkeys. With their permission, here's a little film showing how, performed well, great magic can amaze pretty much anyone, regardless of how much cool stuff they have seen."

Toch nog een beetje een "The View From..." of een 'secret door'. En ze hebben het van de beste geleerd, zo laat Alex Turner nu elke avond zien tijdens de 'magic trick' in "Crying Lightning":

Lolz, wat een truuk zeg, ik sta helemaal versteld :').
2000 light years from home
pi_109262020
quote:
Garden Party: Backstage at Arctic Monkeys' MSG Debut:



"We've been swearing so much more on this tour," Arctic Monkeys frontman Alex Turner laughs, minutes before he and his slightly hungover crew dig into their first sound check atop the Madison Square Garden stage. "We're enjoying being the warm-up act: we just go out there and shout at everybody for 45 minutes. I don't know if its nerves or that I know some people aren’t listening. But I'll drop a massive 'fuck,' and then maybe, someone drops their popcorn."
Meer hier: http://www.spin.com/galle(...)ic-monkeys-msg-debut

Hier nog een interview met Alex Turner over de Black Keys-tournee, met ook een aantal interessante quotes: http://www.rollingstone.c(...)-black-keys-20120308

En dan nog een interview met Matt Helders over het nieuwe materiaal: http://www.pastemagazine.(...)r-u-mine-and-to.html

Meest recente paar optredens in het voorprogramma van The Black Keys hadden een vaste setlist met zoals gezegd "Brianstorm" als opener, "R U Mine?" als afsluiter ("for Arielle"), en onder andere "If You Were There Beware" als verloren zoon daartussenin. "Suck It And See" is er weer uit, "She's Thunderstorms" daarvoor in de plaats. Allerlaatste show geen van beide, wat eerlijk gezegd wel de beste keuze is.

"Pretty Visitors" heeft ondertussen al z'n vierde toetsenist versleten, deze tour is de eer aan Scott Gillies, gitaar/backline-technicus van het eerste uur en zelf ook geen onverdienstelijk musicus, een van de weinige van de oude garde die anno 2012 nog werken voor de band.

"Library Pictures" is opvallend door de fuzz-vocalen die van standje '3' tijdens de reguliere optredens die we hebben meegemaakt ineens naar '11' is opgeschoven, wat een behoorlijk cool effect geeft. De intro-tape is "That's The Way (I Like It)", en de bas-drum van Matt is van "Missing" naar "Miss Piggy" naar "H.Y.F.R." naar nu gewoon "Arctic Monkeys" gegaan.

Alex speelt nu ook live op z'n nieuwe George Harrison-stijl Gretsch-gitaar, bekend uit de clip van "R U Mine?". Hij begint ook aardig foutloos te worden op gitaar, moet ik zeggen.


Het lichtelijk badinerende commentaar (gefrustreerd over het stokstaartjes-publiek, wat ook blijkt uit het ongecontroleerde geschreeuw wat Alex hier en daar tijdens de nummers op het publiek afvuurt) wordt ook per avond meer hilarisch. Alleen al paar pareltjes in deze 4 minuten hieronder:


“We are the Arctic Monkeys, for those of you who've missed the last announcement… ‘cos you were gettin’ a Big Gulp. Is that a thing, a Big Gulp? Yeah? Am I pronouncing it right? Big Gulp? This song is Evil Twin, it’s fuckin’ mental!"

"Come on, Madison Square Garden, clap your hands, don't be a dick about it".

"Give us a wave! Just put your popcorn down for a second and give us a wave… Put your Milk Duds down… What? This one's Teddy Picker, fuckin' hell!"


Er gaat geen aankondiging voorbij zonder een vloek of schreeuw, wat deze post weer mooi rond maakt, gezien de quote bovenaan. Hoop dat-ie het nog allemaal onder controle heeft. Tiger blood.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')