abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107344283
De maatschappij dat is je moeder.
pi_107344578
quote:
Die man is echt een genie. Zo heerlijk om naar hem te luisteren.
pi_107352297
quote:
Ruim 100 Occupy-betogers opgepakt in Oakland

De Amerikaanse politie heeft gisteren meer dan honderd mensen gearresteerd die meededen aan een Occupy-protest in Oakland in de staat Californië. De demonstranten werden door de agenten tegengehouden toen zij probeerden om onder meer een conferentiecentrum en het stadhuis binnen te vallen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)akt-in-Oakland.dhtml
pi_107352318
Van de huidige beweging hoef je nu even niets meer te verwachten, dat is over.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107352368
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 10:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Van de huidige beweging hoef je nu even niets meer te verwachten, dat is over.
Ze zijn een andere weg in geslagen, dan die van de tentjes en bankbezettingen, in ieder geval. :Y
pi_107352396
Crosspost van mij vanuit ander topic, omdat ik denk dat dit ook hier wel goed past:

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 03:39 schreef Boswachtertje het volgende:
@ Gray: 1 simpele vraag: hebben wij de leiders van nu nodig met wat ze ons 'brengen'?
Waarop mijn reactie was:
quote:
Dat is 1 hele goede vraag. :)

Wellicht is het handig om een antwoord te formuleren aan de hand van enkele ondersteunende vragen. Zoals:

Wat brengen de leiders van nu eigenlijk?
De leiders van nu geven ons de mogelijkheid een gezicht te verbinden aan een beleidsvorm, en weten sussende woorden te brengen wanneer het beleid niet loopt zoals men had gehoopt. Bovendien kan een leider de wil van het volk vertegenwoordigen, bijvoorbeeld door te letten op het stemgedrag, maar ook naar eigen inzicht. Beide zijn overigens zeer discutabele vormen van reageren, aangezien ze corruptie en ongebreideld realisme in de hand spelen.
Aan de andere kant lijkt het wel een gewoonte geworden dat allerlei wonderlijke veranderingen in het beleid worden beloofd, maar niet worden gerealiseerd. Met een leuk grapje komen ze tegenwoordig met de stomste fouten weg, met nieuwe beloftes worden oude op de achtergrond geplaatst. Toch komen de leiders hier aan de lopende band mee weg, en weten ze het vertrouwen te behouden ofwel terug te winnen. Blind vertrouwen, aangezien nevenactiviteiten bij weinigen bekend zijn, behalve voor hen die hier gericht naar gezocht hebben. Mogelijk verstrengelde belangen zijn ook nauwelijks te controleren, aangezien transparantie van partijgelden niet bestaat. En ook achterkamertjespolitiek blijft een curieuze zaak, en lijkt aan de orde van de dag.

En:

Wat hebben wij nu al?
Waarmee ik doel op hoe autonoom het volk zelf is, met hoeveel verstand en kennis van zaken zij zelf kan leiden. Het lijkt mij prachtig om te kunnen zeggen dat wij allen krachtige, wijze individuen zijn, die ratio en emotie in goede balans hanteren om voor zichzelf en zijn omgeving te zorgen...
Eerlijkheid gebied mij helaas te erkennen dat dit niet het geval is. Duizenden jaren aan geschiedenis hebben de mensheid van alle kanten laten zien, waarvan veel lelijk. Allerlei ervaringen en ideologieën hebben geleid tot de wereld waar wij nu in leven, gestoeld op evenveel dromen als nachtmerries.
Waar vrijheden conditioneel zijn, en beperkingen verplicht. Waar men staat te springen om kleinere vrijheden op te geven, in ruil voor grotere schijnveiligheid. Waar men kan protesteren over de plaatsing van viaducten, maar verhoging van pensioenleeftijd zonder morren wordt getolereerd. Waar essentiele miljoenen worden geschaafd van persoonsgebonden budgetten, zorg- en studietoeslagen en cultuursubsidies, maar miljarden per jaar worden overgeheveld naar noodlijdende banken, corporaties en overheden. Waar iedereen denkt dat ook zij op gouden bergen kunnen zitten, zolang ze maar genoeg hun best doen, want "dat kan gewoon, in deze maatschappij".
Dat er maar een handjevol bergen zijn, allen bezet en vergezeld door ellenlange wachtrijen, wordt daarbij vaak vergeten. Waar we spreken van democratie, maar referenda openlijk genegeerd worden, en later uitblijven.

Het goede nieuws is dat al deze zaken zijn te veranderen; dat deze zaken even eenvoudig zijn vermaakt als gemaakt. Dat veel oorzaken van deze problemen zijn te wijten aan onwetendheid, en niet een gebrek aan welwillendheid. Dat leiders niet geboren worden, maar gemaakt. En wij, ongeacht wie onze leiders zijn, toch al een eigen leven leiden. Nu nog onze maatschappij.
pi_107352487
Maar wat zeg je daar nu eigenlijk mee ?
pi_107352884
Dat onze leiders van nu grotendeels ontoereikend zijn, maar het volk (nog) niet bereid is zonder leiders de maatschappij te behouden en voort te zetten.

Valt gewoon in de tekst terug te lezen, bijvoorbeeld in de conclusie in het laatste stukje. ;)
pi_107352891
Obama’s Nieuwjaarsgeschenk aan het Amerikaanse volk

Om te zeggen dat 1 januari 2012 “een trieste dag is voor Amerika” is een grove understatement. De ondertekening van NDAA (H.R. 1540) in wet staat gelijk aan de militarisering van de rechtshandhaving, de intrekking van de Posse Comitatus Wet en de inhuldiging van de Amerikaanse Politiestaat in 2012. Net als in Weimar Duitsland, worden fundamentele rechten en vrijheden ingetrokken onder het voorwendsel dat de democratie wordt bedreigd en moet worden beschermd. De NDAA is “Obama’s Nieuwjaars Geschenk” aan het Amerikaanse Volk ...Mijn regering heeft onvermoeibaar gewerkt om de hierboven beschreven bepalingen te hervormen of te verwijderen met het oog op de vergemakkelijking van de wetsbekrachting van deze essentiële wetgeving, maar een aantal bepalingen blijven verontrusten.

Mijn regering zal agressief op zoek gaan naar de vermindering van deze bezorgdheden door het ontwerpen van uitvoeringsprocedures en andere bekwaamheden die ter mijner beschikking zijn als Hoogste Functionaris en Opperbevelhebber, zal zich verzetten tegen elke poging om ze te verlengen of te verruimen in de toekomst, en zal zoeken naar de intrekking van alle bepalingen die het beleid en de waarden die mijn regering hebben geleid tijdens mijn ambtstermijn ondermijnen.

BARACK OBAMA,
THE WHITE HOUSE,
31 december 2011

Bron : Global Research - Michel Chossudovsky – 1 januari 2012 - http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=28441

Vertaald door ‘t Vertalerscollectief
allesbeterweter
pi_107352912
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 10:50 schreef Gray het volgende:
Dat onze leiders van nu grotendeels ontoereikend zijn, maar het volk (nog) niet bereid is zonder leiders de maatschappij te behouden en voort te zetten.

Valt gewoon in de tekst terug te lezen, bijvoorbeeld in de conclusie in het laatste stukje. ;)
Zie je het al voor je ? Zonder leiderschap en sturing. :)

Ik kan je alvast verklappen dat dat op niets zal uitdraaien, mensen zijn het niet gewend.
pi_107353163
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 10:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Zie je het al voor je ? Zonder leiderschap en sturing. :)

Ik kan je alvast verklappen dat dat op niets zal uitdraaien, mensen zijn het niet gewend.
Ben ik met je eens. :Y

Wel ben ik benieuwd of het mogelijk is, na bijvoorbeeld goede voorlichting/(her)opvoeding van de komende generaties. Het is zeker het proberen waard in mijn ogen. :)
pi_107353251
Het is zeer zeker mogelijk denk ik. Maar daar gaan wel een paar generaties overheen om echt in te burgeren.

Maar helaas zal dat niet gaan werken, puur omdat er veel verschillen in opvattingen zijn. Door het verplicht te stellen zal niet werken. Dan krijg je opstanden en dus een averechts effect. Wel zou je een klein deel kunnen nemen als proef, en daarna bij geschiktheid uitbreiden ?
  zondag 29 januari 2012 @ 11:25:16 #88
365119 Kastanje2012
Ik hou van zwemmen in de zee!
pi_107353514
Ik denk dat de leiders niet bekend zijn maar misschien vergis ik me daar over.
"Een kaars kan duizenden kaarsen aansteken zonder haar levensduur te verkorten."
pi_107353604
Wat bedoel je daar mee ? Dat er nog hoop is.
  zondag 29 januari 2012 @ 11:34:47 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107353692
Dat heropvoeden vind ik wel wat eng klinken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_107353710
Dat ligt aan jouw ;)
  zondag 29 januari 2012 @ 11:37:14 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107353754
Indoctrinatie blijft indoctrinatie, welke visie daar ook aan vast wordt gemaakt.
pi_107353796

Welnee, kwestie van wennen. ~O>
pi_107353840
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:37 schreef Copycat het volgende:
Indoctrinatie blijft indoctrinatie, welke visie daar ook aan vast wordt gemaakt.
Nee want je begint al verkeerd door uit te gaan van indoctrinatie ? Dat werkt niet, toegepaste inzichten die leiden tot normaal menselijke interactie zijn de sleutel.

Met andere woorden terugkeren naar default mode door omstandigheden te scheppen waarin dit mogelijk is.
  zondag 29 januari 2012 @ 11:43:25 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107353907
Maar wie bepaalt welke inzichten in de opvoeding moeten worden meegenomen? Is nog steeds het besluit van een paar dat wordt opgelegd aan velen. En dat is imo in essentie al een verkeerde methodiek.

Wij vinden dat het zo moet en vanuit die visie gaan we heropvoeden. Ik krijg er Hitlerjugend-connotaties bij.
pi_107353959
Nee hoor, gewoon zorgen dat mensen allemaal de benodigheden hebben die belangrijk zijn in het leven. Zonder dat het zorgt voor problemen, dus vanuit de basis bekeken als de mens in rust is ?

Beetje moeilijk uitleggen voor mij, ik heb niet zoveel parate kennis hierover. Dus ik hoop dat je mij begrijpt.
pi_107353969
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:43 schreef Copycat het volgende:
Maar wie bepaalt welke inzichten in de opvoeding moeten worden meegenomen? Is nog steeds het besluit van een paar dat wordt opgelegd aan velen. En dat is imo in essentie al een verkeerde methodiek.

Wij vinden dat het zo moet en vanuit die visie gaan we heropvoeden. Ik krijg er Hitlerjugend-connotaties bij.
Wauw. Hitler nog wel. Ben in ieder geval blij dat je zelf al deze drogreden benoemt, in plaats van even vragen wat de schrijver (ik dus) ermee bedoelde.
  zondag 29 januari 2012 @ 11:46:20 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107353971
"Gewoon" in je relaas is natuurlijk heel makkelijk gezegd ...
  zondag 29 januari 2012 @ 11:46:58 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107353990
Ik zeg je welk gevoel ik erbij krijg, c'est tout. Ik hou niet zo van dingen die opgelegd worden.
pi_107353992
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')