Stoegh!quote:Op zondag 29 januari 2012 10:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ooit eens een klim van 33% gehad, in Engeland. Dan ben je heel erg blij met een stuurtas.
Ligt er aan wat voor groep je hebt. Heb je een 105 groep dan zijn ze prima. Heb je een Dura ace groep dan is het een vlag op een strontschuit. Maar realiseer je wel dat het lagerwerk van de pedalen bij iedere hogere groep gewoon soepeler draait. Dus als je er 140 euro voor over hebt, zou in gelijk voor een set PD 7810 kiezen.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:11 schreef No-P het volgende:
Spd-sl 105 pedalen goed genoeg? Of moet ik voor ultegra of look/timex gaan.
Ze zijn wat lichter en wel iets beter hoor, maar ook 2x zo duur en net zo rap kapot.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:47 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb op m'n tijdritfiets de goedkoopste spd-pedalen en op m'n koersfiets 105, maar veel verschil merk ik niet.
Heb nu ook Dura Ace bracketlagers gemonteerd maar merk daarin ook geen verschil.
Same herequote:Op zondag 29 januari 2012 18:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze zijn wat lichter en wel iets beter hoor, maar ook 2x zo duur en net zo rap kapot.
Ik rijd voor mijn job met de goedkoopste dubbelzijdig spd en op de koersfiets met cheap Look keo classic pedalen. Prima voor mij.
ultegra spd sl 6700 bij rose 72 euroquote:Op zondag 29 januari 2012 19:10 schreef No-P het volgende:
Hmm. Twijfel dus of die bijna dubbele prijs van ultegra me het waard is. Dura ace wordt het sowieso niet.
Speelt ook mee wat je fijn vindt.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:11 schreef No-P het volgende:
Spd-sl 105 pedalen goed genoeg? Of moet ik voor ultegra of look/timex gaan.
Als je Contador heet maakt dat wel uit ja. Niet als je Buzz heet en alleen op zondag toert.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:37 schreef buzz1291 het volgende:
Het verschil merk je niet...... Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Wanneer je beide pedalen, PD6700 en PD7810/79000 gemonteerd hebt, moet je ze eens met de hand ronddraaien. Dan voel je dat verschil weldegelijk. Dat je het met trappen niet merkt, wil niet zeggen dat het verschil er niet is. Zo zijn voor de één Fulcrum 7 wielen al licht genoeg om maar eens iets te noemen. En hetzelfde geldt voor derrailleur wieltjes. Die met gewone lagers voldoen prima maar met keramische lagers bespaar je volgens een test (kan de bron niet vinden) al één hele Watt.
Nu weet ik ook wel dat wij allen hier door een beetje beter te trainen veel beter zouden presteren dan wanneer we alleen maar op het beste van het beste materiaal zouden rijden, maar verschil is er weldegelijk. Een fiets van 6,5 kg accelereert nu eenmaal sneller dan een van 8,5 kg, waar of niet?
Hangt er vanaf in wat voor verzet je zit.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:37 schreef buzz1291 het volgende:
Het verschil merk je niet...... Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Wanneer je beide pedalen, PD6700 en PD7810/79000 gemonteerd hebt, moet je ze eens met de hand ronddraaien. Dan voel je dat verschil weldegelijk. Dat je het met trappen niet merkt, wil niet zeggen dat het verschil er niet is. Zo zijn voor de één Fulcrum 7 wielen al licht genoeg om maar eens iets te noemen. En hetzelfde geldt voor derrailleur wieltjes. Die met gewone lagers voldoen prima maar met keramische lagers bespaar je volgens een test (kan de bron niet vinden) al één hele Watt.
Nu weet ik ook wel dat wij allen hier door een beetje beter te trainen veel beter zouden presteren dan wanneer we alleen maar op het beste van het beste materiaal zouden rijden, maar verschil is er weldegelijk. Een fiets van 6,5 kg accelereert nu eenmaal sneller dan een van 8,5 kg, waar of niet?
Dan zal het voor mij ook uitmaken. Immers heet ik kantador en toer ik op zowel zaterdag als zondag.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je Contador heet maakt dat wel uit ja. Niet als je Buzz heet en alleen op zondag toert.
Als je jezelf al amateur noemt, wat ben ik danquote:Op zondag 29 januari 2012 21:13 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb deze zomer op een Cervélo S3 Dura Ace gefietst en later ook op een Scott Foil. Vooral het verschil tussen die S3 en m'n eigen Trekje was wel te voelen idd
Ik bedoel ook dat je het verschil tijdens het fietsen niet merkt. En dat dat voor een amateurtje als ik niet veel uitmaakt.
Dank je maar ik heb nog bonnen van amazon.de die ik aan fietsspul wil spenderen.quote:
Haha alleen als koerier ben ik prof, dan verdien ik immers geldquote:Op zondag 29 januari 2012 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je jezelf al amateur noemt, wat ben ik dan
Doet me denken, ik heb alleen een triathlonlicentie.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha alleen als koerier ben ik prof, dan verdien ik immers geld
Maar ik rij bij de sportklasse en ben dus amateur. Jij hebt geen licentie toch? Dan ben je een toerder
Is een waarheid als een koe, behalve dan dat ik naast de zondag ook nog wel eens op zaterdag en op dinsdag en op donderdag rij. Maar zoals al eerder gezegd, ik hoef mijn prestaties hier niet voor een ieder te etaleren.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je Contador heet maakt dat wel uit ja. Niet als je Buzz heet en alleen op zondag toert.
wat een onzin , er zijn genoeg mensen waar bij dit soort keuzes met meer te maken heeft als geld.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En al zou het niets uitmaken, als het geld geen rol speelt waarom zou ik dan op een fiets van 8,5 kg gaan zitten terwijl ik ook een fiets van 7 kg met mooiere spulletjes kan aanschaffen. Het zijn toch altijd de mensen met een beperkt budget die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat het allemaal niets uitmaakt. Maar ik weet zeker dat als je mag kiezen dat je toch die fiets met Sora laat staan om die met Campa Super Record in te laten pakken.......
Nieuw?quote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef cafca het volgende:
ff een vraagje, ik ben voor mevrouw cafca op zoek naar een beginnersfietsje.
Bulls Harrier 1 met Shimano 105, voor 775 euro, is dat een beetje een goeie deal?
In Utrecht lag een flinke laag. Ben bang dat we daar voorlopig niet meer vanaf komen.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
Geen sneeuw hier in Delft, maar wel een laagje strooizout.
Goede keuze geweest om gistermiddag nog even te gaan toeren.
Niet afgeprijsd is deze fiets rond de 1000 euro dacht ik, prima fiets als je vriendin geen moddervette zeekoe is tenminste.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef cafca het volgende:
Bulls Harrier 1 met Shimano 105, voor 775 euro, is dat een beetje een goeie deal?
850 zelfs maar, inclusief 105 pedalen en cateye computertje.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet afgeprijsd is deze fiets rond de 1000 euro dacht ik, prima fiets als je vriendin geen moddervette zeekoe is tenminste.
quote:Op maandag 30 januari 2012 10:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
MCH dit is een gesoigneerd topic, waar een zeekoe een stuk fauna is en niet de vriendin van iemand die je niet kent.
Ik had moeite om het op een nette manier te zeggen, maar jij legt het netjes uitquote:Op maandag 30 januari 2012 10:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
MCH dit is een gesoigneerd topic, waar een zeekoe een stuk fauna is en niet de vriendin van iemand die je niet kent.
Prima fiets. Ook een beste prijsquote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef cafca het volgende:
Aardig geld voor een Bulls... Mijn eerste fietsje was een bulls ultegra, 2e hands, en die kocht ik voor 400 ¤ van marktplaats.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef cafca het volgende:
Wat is dat nou weer voor onzin dat het er goed uit moet zien, iedereen moet op de fiets toch gewoon doen waar hij of zij zich lekker bij voelt. Maar ik ga verder niks over soigneren of soigne zijn zeggen, voor je het weet heb je een hbo/universiteit Fok! discussie.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Prima fiets. Ook een beste prijs
Volgens mij zitten daar standaard Shimano WHR500 wielen in. Dat zijn niet echt goede wielen maar als je vriendin niet te zwaar is is dat geen probleem. Als je zwaar bent of een beetje kracht hebt gebeurt het wel dat de velgen tegen de remmen aanlopen. Wil je goede wielen voor weinig geld, dan raad ik Fulcrum Racing 7 aan.
MCH,je slaat de plank compleet mis qua soigneren. Wielrennen is meer dan hard fietsen. Het moet er ook goed uitzien. In de winter en op trainingen maakt het me niet veel uit, maar tijdens een koers en zeker met een toertocht is het gewoon tof om als een halve prof op je fiets te zitten.
Je hebt nog veel te leren jongeman. Soignee zijn moet een hoofddoel zijn van iedere fietser, daarbij hard fietsen is leuk maar geen vereiste.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:43 schreef MCH het volgende:
En vlieg op met je gesoigneerd zijn, we zijn geen profs of pseudo profs.
Ik zal het in mijn achterhoofd houden waardigequote:Op maandag 30 januari 2012 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt nog veel te leren jongeman. Soignee zijn moet een hoofddoel zijn van iedere fietser, daarbij hard fietsen is leuk maar geen vereiste.
Het kan ook zo treurig uitpakken hé, dat is een risico. Ik zie hier regelmatig mensen voorbij komen die zo hun best doen soignee te zijn; maar het enige wat je denkt bij het zien van de foto is:quote:Op maandag 30 januari 2012 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt nog veel te leren jongeman. Soignee zijn moet een hoofddoel zijn van iedere fietser, daarbij hard fietsen is leuk maar geen vereiste.
Sorry, hij is nieuw, bij een speciaalzaak.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aardig geld voor een Bulls... Mijn eerste fietsje was een bulls ultegra, 2e hands, en die kocht ik voor 400 ¤ van marktplaats.
Dus er moet wel wat van de prijs af kunnen, tenzij het ding 3 maanden oud is en 100 km gereden heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |