Leg mij dan eens uit hoe je het 'probleem' van zwart geld oplost door er cash een keuken voor aan te schaffen? En waarom moet je aan een keukenboer vragen of hij cash accepteert, dat lijkt me nogal wiedes dat een verkoper geld accepteert.quote:
Waarom zou je niet snel die hypotheek aflossen om zo je maandlasten helemaal laag te krijgen?quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:58 schreef YebCar het volgende:
volgende de laatste berekeningen met 50k aan hypotheek dus een brutomaandlast hebben van 210 euro.
Met alle verplichte gemeentelijk belastingen etc etc dus 270 per maand
Wij houden dan per maand een aanzienlijk bedrag over om zo onze vakanties te bekostigenen tevens is het goed dat als 1 van ons langdurig werkloos word het simpel op te kunnen vangen.
Ik ga even overleggen ...hartelijk dank allen
Dat zijn geen transacties die ooit nog te herleiden zijn door de belastingdienst. Een keukenboer wil misschien wel/niet ook nog wel wat zwart ontvangen waar hij een korting tegenover zet.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit hoe je het 'probleem' van zwart geld oplost door er cash een keuken voor aan te schaffen? En waarom moet je aan een keukenboer vragen of hij cash accepteert, dat lijkt me nogal wiedes dat een verkoper geld accepteert.
Omdat je dan zwart geld omzet in een keuken. En niet iedere keukenboer/badkamerboer wil een keuken/badkamer buiten de boeken om verkopenquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit hoe je het 'probleem' van zwart geld oplost door er cash een keuken voor aan te schaffen? En waarom moet je aan een keukenboer vragen of hij cash accepteert, dat lijkt me nogal wiedes dat een verkoper geld accepteert.
Omdat die blijkbaar willen genieten van het leven. En niet krom willen liggen om een schuld zo spoedig mogelijk af te lossen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je niet snel die hypotheek aflossen om zo je maandlasten helemaal laag te krijgen?
als er per jaar geld overblijft zal dit zeker worden overwogen denk ik, maar aangezien wij misschien 2x op vakantie gaan (verre bestemming) en vaak ook city weekend trips gaan maken denk ik niet dat het erin zit. Daar gaat in principe al ons geld de komende jaren naartoequote:Op donderdag 26 januari 2012 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je niet snel die hypotheek aflossen om zo je maandlasten helemaal laag te krijgen?
Dit dus inderdaad. Je witte geld in de hypotheek. De verbouwing met zwart geld betalen en verder jaarlijks een bedrag aflossen en daar veel voor sparen met je inkomen door te leven van je zwarte geld.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem een annuīteiten hypotheek met voorwaarde dat je ieder jaar extra bedrag mag aflossen, zeg 20% van de oorspronkelijke schuld, stop alleen wit geld in het huis, de rest hypotheek.
Gebruik het zwarte geld om te tanken, je boodschappen, etc, en los stevig af van je gewone inkomen dat je niet besteedt aan je dagelijkse uitgaves
Je kan natuurlijk de Keukenboer/Badkamerboer vragen wat het kost als je cash betaald (beding een korting daarmee), dan maak je er hun probleem van het geld wit te krijgen
Dat kan, maar dan blijft die schuld staan.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:01 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Omdat die blijkbaar willen genieten van het leven. En niet krom willen liggen om een schuld zo spoedig mogelijk af te lossen.
Dan heb je gelijk een idee wat je met je zwarte geld kan doen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:02 schreef YebCar het volgende:
[..]
als er per jaar geld overblijft zal dit zeker worden overwogen denk ik, maar aangezien wij misschien 2x op vakantie gaan (verre bestemming) en vaak ook city weekend trips gaan maken denk ik niet dat het erin zit. Daar gaat in principe al ons geld de komende jaren naartoe
We zouden hem toch als rechtschapen burgers moeten aanraden dat hij zijn hypotheek met zwart geld betaald. Dan krijgt hij een boete en hoeven we minder belastingverhogingen te krijgen, ipv hier mensen aan ideeen helpen om zwart geld te witten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan heb je gelijk een idee wat je met je zwarte geld kan doen.
Absoluut, eigenlijk zouden we dat moeten doenquote:Op donderdag 26 januari 2012 17:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We zouden hem toch als rechtschapen burgers moeten aanraden dat hij zijn hypotheek met zwart geld betaald. Dan krijgt hij een boete en hoeven we minder belastingverhogingen te krijgen, ipv hier mensen aan ideeen helpen om zwart geld te witten.
Lijkt me ook verstandig, volgens mij is het voordeliger om een volledige hypotheek af te lossen met spaargeld dan meteen je spaargeld erin doen. Maar ik ken de ins en outs niet.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou TS nog steeds willen aanraden een clausule bij de hypotheek af te spreken die het mogelijke maakt zonder boete flink extra af te lossen.
jup..bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou TS nog steeds willen aanraden een clausule bij de hypotheek af te spreken die het mogelijke maakt zonder boete flink extra af te lossen.
Zelfs al wil je er geen gebruik van maken, stel je krijgt een erfenis van een tante waar je nooit van hoorde, kan je dat geld beter gebruiken om je Hypotheek af te lossen dan het op te feesten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:41 schreef YebCar het volgende:
[..]
jup..bedankt voor de tip!
dat ga ik zeker voorleggen
Ligt aan de rentestand, aan de hoeveelheid spaargeld en je hoe hoog je inkomen is. Vergeet niet dat over spaarvermogen fictief rendement wordt berekend. Verder voert extra aflossen ertoe dat, als je zeg 10.000 euro extra aflost, je over dat bedrag geen rente meer betaald, maar dat het aflossingsdeel van je maandbedrag groter wordt en je daarna dus sneller aflost. rente op rentevoordeel als het ware, maar dan omgekeerd.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Lijkt me ook verstandig, volgens mij is het voordeliger om een volledige hypotheek af te lossen met spaargeld dan meteen je spaargeld erin doen. Maar ik ken de ins en outs niet.
Nee, want dan mag je je huis gaan verkopen omdat dat vermogen is... en dus je zuurverdiende geld dat in je huis zit opeten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:36 schreef TC03 het volgende:
Zelfs als je in de bijstand zit heb je dan nog een redelijk riant leven.
Ze doen geen graai in vermogen wat niet van hun is... Jij volgt de geldende regels niet, dat is frauderen. En daar werken we niet aan mee, dus topic gaat dichtquote:Op donderdag 26 januari 2012 17:33 schreef YebCar het volgende:
ach... zwart geld klinkt allemaal zo crimineel, maar het is het helemaal niet.
Wil niet dat de overheid een graai doet uit vermogen wat niet van hun is.
schenken/erven/spaargeld over de 20k
ze willen allemaal wel een centje ervan meepikken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |