abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:59:05 #1
366323 PvanViegen
Statenlid PvdA Provincie Utr.
pi_107252799
Graag breng ik het volgende onder jullie aandacht. Als Statenlid vind ik het heel belangrijk dat ouders betrokken worden bij het vormgeven van beleid mbt jeugdzorg. Meld je daarom als je positieve/negatieve ervaringen of aandachtspunten voor ons hebt!

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 26-01-2012 13:23:40 ]
Gezocht | Ervaringen jeugdzorg!
  donderdag 26 januari 2012 @ 12:08:40 #2
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_107253161
Mooie is dat jeugdzorg nooit iets goed kan doen. Halen ze een kind weg bij de ouder(s), zijn die boos en met hun de hele familie. Halen ze het kind niet weg, dan gebeurt er te weinig volgens de omgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door bioloogje op 26-01-2012 12:16:38 ]
pi_107255209
Waarom wil je voor de vormgeving contact met ouders die ervaring hebben met jeugdzorg, en niet met ouders die er geen ervaring mee hebben?

Er zullen vast ouders zijn die met hun vragen/zorgen niet bij jeugdzorg aankloppen wegens de "fantastische" reputatie van jeugdzorg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:15:35 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107255244
Beste Pauline,

Fok is een discussieplatform. Hier alleen maar komen posten om mensen naar eigen site te lokken is niet de bedoeling.

Als je wilt kan je je mengen in bestaande discussies of kijken of je een nieuwe discussie opgestart krijgt, maar een topic met een openingspost als deze wordt gesloten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 26 januari 2012 @ 13:16:07 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_107255264
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:08 schreef bioloogje het volgende:
Mooie is dat jeugdzorg nooit iets goed kan doen. Halen ze een kind weg bij de ouder(s), zijn die boos en met hun de hele familie. Halen ze het kind niet weg, dan gebeurt er te weinig volgens de omgeving.
Dat krijg je met zo'n verschrikkelijk gefragmenteerde organisatie als jeugdzorg. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:23:03 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107255514
Bij nader inzien... laten we de discussie eens in dit topic voeren! :)
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:27:26 #7
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_107255720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat krijg je met zo'n verschrikkelijk gefragmenteerde organisatie als jeugdzorg. :X
Buiten dat, is er altijd een groep mensen die het niet eens is met welke beslissing dan ook. Dus over elke beslissing kunnen er mensen klagen.

Verder is het idd zo dat het redelijk vreemd in elkaar zit allemaal ja. Kinderbescherming, Bureau jeugdzorg etc. etc. Allemaal hun eigen taken maar moeten wel samenwerken terwijl ze verschillende belangen en uitgangspunten hebben. Blijft vreemd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 26 januari 2012 @ 13:28:40 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_107255774
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:27 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Buiten dat, is er altijd een groep mensen die het niet eens is met welke beslissing dan ook. Dus over elke beslissing kunnen er mensen klagen.

Verder is het idd zo dat het redelijk vreemd in elkaar zit allemaal ja. Kinderbescherming, Bureau jeugdzorg etc. etc. Allemaal hun eigen taken maar moeten wel samenwerken terwijl ze verschillende belangen en uitgangspunten hebben. Blijft vreemd.
Vergeet het leger des heils niet, die hebben ook een eigen jeugdzorg stukje.
Hoe gefragmenteerder hoe sneller je een kind kwijt raakt hoe sneller er een drama kan plaats vinden.
Maar blijkbaar ben ik te slim of is de politiek te stom om dat te begrijpen....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 januari 2012 @ 14:10:43 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107257207
* DJMO weet nog niet of ze wel zin heeft om over haar ervaringen in dit topic te posten, maar wil wel de discussie graag volgen ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:27:37 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_107260032
Breek me de bek niet open :X Ik lees wel mee vanaf de zijlijn :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:14:21 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107261896
Vooralsnog klopt het iig dat Pauline van Vliegen statenlid voor de PvdA in de provincie Utrecht is.

http://www.psutrecht.pvda(...)proep+jeugdzorg.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 26 januari 2012 @ 16:19:42 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_107262084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:14 schreef Leandra het volgende:
Vooralsnog klopt het iig dat Pauline van Vliegen statenlid voor de PvdA in de provincie Utrecht is.

http://www.psutrecht.pvda(...)proep+jeugdzorg.html
Zou wel leuk zijn als ze nog terug komt om te reageren. :)
pi_107271572
Jeugdzorg... Zo ver mogelijk uit de buurt van blijven. Wat een stelletje prutsers zijn dat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:31:14 #14
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_107298931
De enkele gevallen dat ze iets 'goed' doen zijn op een hand te tellen, de gevallen waar ze steken laten vallen of zelfs helemaal niet ingrijpen met (zeer) grote gevolgen daar tegenover gezet, is het gewoon een gesubsieerde wanpraktijk die met toestemming van de politiek gewoon door blijft kloten.

Misschien eens wat minder managers en topmensen die hun zakken vullen en meer (degelijk opgeleide) mensen in het veld... dat zou alvast een goed begin zijn.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 januari 2012 @ 16:31:49 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_107298957
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:31 schreef maffemuts het volgende:
De enkele gevallen dat ze iets 'goed' doen zijn op een hand te tellen, de gevallen waar ze steken laten vallen of zelfs helemaal niet ingrijpen met (zeer) grote gevolgen daar tegenover gezet, is het gewoon een gesubsieerde wanpraktijk die met toestemming van de politiek gewoon door blijft kloten.

Misschien eens wat minder managers en topmensen die hun zakken vullen en meer (degelijk opgeleide) mensen in het veld... dat zou alvast een goed begin zijn.
Heb je bronnen die je bewering kan staven dat het vaker fout dan goed gaat?
pi_107299034
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:31 schreef maffemuts het volgende:

Misschien eens solliciteren als je het allemaal beter weet. Wees blij dat er Jeugdzorg is.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_107299190
Het vervelende is dat als het goed gaat je niks hoort maar als het fout gaat je wel wat hoort.

Er gaat ook echt genoeg wel goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:40:13 #18
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_107299251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:33 schreef Zapato het volgende:

[..]

Misschien eens solliciteren als je het allemaal beter weet. Wees blij dat er Jeugdzorg is.
Nee, ik zit zelf goed in de thuiszorg als wijkverpleegkundige. Helaas hebben wij met grote regelmaat contact met instellingen zoals de jeugdzorg voor cliënten die bij ons in zorg zijn.
En hebben wij uiteraard meldingsplicht als wij zien/vermoeden/constateren als het niet goed gaat met een kind/kinderen. En vaak blijft de benodigde hulp dan uit. Wij als wijkverpleegkundigen en andere thuiszorgmedewerkers kunnen/mogen dan niet verder ingrijpen! Wat inhoud dat je moet toezien hoe een kind lijdt of er aan onder doorgaat. Dit vinden ik en mijn collega's echt niet leuk.

Natuurlijk doet jeugdzorg af en toe ook goede dingen, maar het duurt vaak maanden als het niet langer is voor een kind in nood eindelijk de hulp krijgt die het nodig heeft. Dat bedoel ik te zeggen.

(en voor bronnen en bewijs, doe eens googlen of lees eens bij familiedrama's waar een hoop aan vooraf gegaan is)
Gewoon n stuiterballetje
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 januari 2012 @ 16:42:16 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_107299318
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:40 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Nee, ik zit zelf goed in de thuiszorg als wijkverpleegkundige. Helaas hebben wij met grote regelmaat contact met instellingen zoals de jeugdzorg voor cliënten die bij ons in zorg zijn.
En hebben wij uiteraard meldingsplicht als wij zien/vermoeden/constateren als het niet goed gaat met een kind/kinderen. En vaak blijft de benodigde hulp dan uit. Wij als wijkverpleegkundigen en andere thuiszorgmedewerkers kunnen/mogen dan niet verder ingrijpen! Wat inhoud dat je moet toezien hoe een kind lijdt of er aan onder doorgaat. Dit vinden ik en mijn collega's echt niet leuk.

Natuurlijk doet jeugdzorg af en toe ook goede dingen, maar het duurt vaak maanden als het niet langer is voor een kind in nood eindelijk de hulp krijgt die het nodig heeft. Dat bedoel ik te zeggen.

(en voor bronnen en bewijs, doe eens googlen of lees eens bij familiedrama's waar een hoop aan vooraf gegaan is)
Ah, wat ik al vermoedde, eigen persoonlijke ervaringen met jeugdzorg ipv bronnen. :)
En zoals iemand hierboven al poste, je hoort alleen de slechte verhalen.
De goede verhalen komen zelden in de media...
pi_107299390
quote:

[..]

Ik begrijp dat het voortkomt uit een goed hart hoor. :P

Maar dat klagen is altijd zo makkelijk, je persoonlijke ervaringen geloof ik overigens wel. Er zal een hoop fout gaan en er zullen ongetwijfeld dingen blijven liggen. Soms heb ik echter het gevoel dat het verwactingspatroon te hoog is. Het is maar in beperkte mate de taak van de overheid om alle problemen op te lossen natuurlijk - Jeugdzorg kan niet alles monitoren en oplossen. Daarvoor is simpelweg geen tijd, geld en ruimte.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_107300094
quote:

[..]

Ik weet niet waar dit soort dingen meldt, uit je post, vermoed ik bij een leidinggevende of iets dergelijks, maar je zou ook zelf een melding kunnen maken bij bijv het AMK.
Ik hoor zowel negatieve als positieve verhalen, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt en je kan niet alles voorkomen. Helaas.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_107300180
quote:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat jeugdzorg niet snel genoeg ingrijpt/ in mag grijpen?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:15:10 #23
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_107300514
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:04 schreef loezzie het volgende:

[..]

Ik weet niet waar dit soort dingen meldt, uit je post, vermoed ik bij een leidinggevende of iets dergelijks, maar je zou ook zelf een melding kunnen maken bij bijv het AMK.
Ik hoor zowel negatieve als positieve verhalen, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt en je kan niet alles voorkomen. Helaas.
Gelukkig hebben wij de positie dat we het niet ook nog eens via een extra persoon hoeven te doen, en kunnen we veelal rechtstreeks contact opnemen met AMK en Jeugdzorg. Hoe meer mensen er tussen zitten, hoe langer het duurt ;)

@Ophelia, niet alleen niet snel genoeg ingrijpt (mogen en kunnen daargelaten), maar in veel gevallen ook niet voldoende. 1 huisbezoek van 20 min per 2 maanden is bijvoorbeeld niet genoeg als iemand het kind slaat ipv adequaat en pedagogisch verantwoord te straffen. En dat is maar 1 voorbeeld.
@Zapato, zoals ik al zei, ze doen ook wel goede dingen, en inderdaad zoals met alles komen slechte dingen eenmaal sneller naar voren dan de goede dingen. Eens dus. Maar als het goed gaat hoeft er ook niets verbeterd te worden, en dat moet er dus nog wel ;)

@Netsplitter, persoonlijke ervaring op wat ik typte, ja. bij familiedrama's zijn genoeg onderzoeksrapporten van justitie te vinden die het zelfde concluderen (helaas!)
En zoals ik hierboven al zeg, ze doen ook goede dingen, alleen het kan nog beter.
Gewoon n stuiterballetje
pi_107302104
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:15 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wij de positie dat we het niet ook nog eens via een extra persoon hoeven te doen, en kunnen we veelal rechtstreeks contact opnemen met AMK en Jeugdzorg. Hoe meer mensen er tussen zitten, hoe langer het duurt ;)

@Ophelia, niet alleen niet snel genoeg ingrijpt (mogen en kunnen daargelaten), maar in veel gevallen ook niet voldoende. 1 huisbezoek van 20 min per 2 maanden is bijvoorbeeld niet genoeg als iemand het kind slaat ipv adequaat en pedagogisch verantwoord te straffen. En dat is maar 1 voorbeeld.

Verfrissend ;)
Meestal hoor je alleen maar klagen dat er te snel en te streng ingegrepen wordt. Overigens is dat natuurlijk ook wel een gevolg van geld- en personeelsgebrek.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2012 @ 19:09:55 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_107303914

[ Bericht 50% gewijzigd door lady-wrb op 28-01-2012 09:20:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')