Dat krijg je met zo'n verschrikkelijk gefragmenteerde organisatie als jeugdzorg.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:08 schreef bioloogje het volgende:
Mooie is dat jeugdzorg nooit iets goed kan doen. Halen ze een kind weg bij de ouder(s), zijn die boos en met hun de hele familie. Halen ze het kind niet weg, dan gebeurt er te weinig volgens de omgeving.
Buiten dat, is er altijd een groep mensen die het niet eens is met welke beslissing dan ook. Dus over elke beslissing kunnen er mensen klagen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat krijg je met zo'n verschrikkelijk gefragmenteerde organisatie als jeugdzorg.
Vergeet het leger des heils niet, die hebben ook een eigen jeugdzorg stukje.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:27 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Buiten dat, is er altijd een groep mensen die het niet eens is met welke beslissing dan ook. Dus over elke beslissing kunnen er mensen klagen.
Verder is het idd zo dat het redelijk vreemd in elkaar zit allemaal ja. Kinderbescherming, Bureau jeugdzorg etc. etc. Allemaal hun eigen taken maar moeten wel samenwerken terwijl ze verschillende belangen en uitgangspunten hebben. Blijft vreemd.
Zou wel leuk zijn als ze nog terug komt om te reageren.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:14 schreef Leandra het volgende:
Vooralsnog klopt het iig dat Pauline van Vliegen statenlid voor de PvdA in de provincie Utrecht is.
http://www.psutrecht.pvda(...)proep+jeugdzorg.html
Heb je bronnen die je bewering kan staven dat het vaker fout dan goed gaat?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:31 schreef maffemuts het volgende:
De enkele gevallen dat ze iets 'goed' doen zijn op een hand te tellen, de gevallen waar ze steken laten vallen of zelfs helemaal niet ingrijpen met (zeer) grote gevolgen daar tegenover gezet, is het gewoon een gesubsieerde wanpraktijk die met toestemming van de politiek gewoon door blijft kloten.
Misschien eens wat minder managers en topmensen die hun zakken vullen en meer (degelijk opgeleide) mensen in het veld... dat zou alvast een goed begin zijn.
Misschien eens solliciteren als je het allemaal beter weet. Wees blij dat er Jeugdzorg is.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:31 schreef maffemuts het volgende:
De enkele gevallen dat ze iets 'goed' doen zijn op een hand te tellen, de gevallen waar ze steken laten vallen of zelfs helemaal niet ingrijpen met (zeer) grote gevolgen daar tegenover gezet, is het gewoon een gesubsieerde wanpraktijk die met toestemming van de politiek gewoon door blijft kloten.
Misschien eens wat minder managers en topmensen die hun zakken vullen en meer (degelijk opgeleide) mensen in het veld... dat zou alvast een goed begin zijn.
Nee, ik zit zelf goed in de thuiszorg als wijkverpleegkundige. Helaas hebben wij met grote regelmaat contact met instellingen zoals de jeugdzorg voor cliënten die bij ons in zorg zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:33 schreef Zapato het volgende:
[..]
Misschien eens solliciteren als je het allemaal beter weet. Wees blij dat er Jeugdzorg is.
Ah, wat ik al vermoedde, eigen persoonlijke ervaringen met jeugdzorg ipv bronnen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:40 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Nee, ik zit zelf goed in de thuiszorg als wijkverpleegkundige. Helaas hebben wij met grote regelmaat contact met instellingen zoals de jeugdzorg voor cliënten die bij ons in zorg zijn.
En hebben wij uiteraard meldingsplicht als wij zien/vermoeden/constateren als het niet goed gaat met een kind/kinderen. En vaak blijft de benodigde hulp dan uit. Wij als wijkverpleegkundigen en andere thuiszorgmedewerkers kunnen/mogen dan niet verder ingrijpen! Wat inhoud dat je moet toezien hoe een kind lijdt of er aan onder doorgaat. Dit vinden ik en mijn collega's echt niet leuk.
Natuurlijk doet jeugdzorg af en toe ook goede dingen, maar het duurt vaak maanden als het niet langer is voor een kind in nood eindelijk de hulp krijgt die het nodig heeft. Dat bedoel ik te zeggen.
(en voor bronnen en bewijs, doe eens googlen of lees eens bij familiedrama's waar een hoop aan vooraf gegaan is)
Ik begrijp dat het voortkomt uit een goed hart hoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:40 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Nee, ik zit zelf goed in de thuiszorg als wijkverpleegkundige. Helaas hebben wij met grote regelmaat contact met instellingen zoals de jeugdzorg voor cliënten die bij ons in zorg zijn.
En hebben wij uiteraard meldingsplicht als wij zien/vermoeden/constateren als het niet goed gaat met een kind/kinderen. En vaak blijft de benodigde hulp dan uit. Wij als wijkverpleegkundigen en andere thuiszorgmedewerkers kunnen/mogen dan niet verder ingrijpen! Wat inhoud dat je moet toezien hoe een kind lijdt of er aan onder doorgaat. Dit vinden ik en mijn collega's echt niet leuk.
Natuurlijk doet jeugdzorg af en toe ook goede dingen, maar het duurt vaak maanden als het niet langer is voor een kind in nood eindelijk de hulp krijgt die het nodig heeft. Dat bedoel ik te zeggen.
(en voor bronnen en bewijs, doe eens googlen of lees eens bij familiedrama's waar een hoop aan vooraf gegaan is)
Ik weet niet waar dit soort dingen meldt, uit je post, vermoed ik bij een leidinggevende of iets dergelijks, maar je zou ook zelf een melding kunnen maken bij bijv het AMK.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:40 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat jeugdzorg niet snel genoeg ingrijpt/ in mag grijpen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:40 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij de positie dat we het niet ook nog eens via een extra persoon hoeven te doen, en kunnen we veelal rechtstreeks contact opnemen met AMK en Jeugdzorg. Hoe meer mensen er tussen zitten, hoe langer het duurtquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:04 schreef loezzie het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dit soort dingen meldt, uit je post, vermoed ik bij een leidinggevende of iets dergelijks, maar je zou ook zelf een melding kunnen maken bij bijv het AMK.
Ik hoor zowel negatieve als positieve verhalen, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt en je kan niet alles voorkomen. Helaas.
Verfrissendquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:15 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij de positie dat we het niet ook nog eens via een extra persoon hoeven te doen, en kunnen we veelal rechtstreeks contact opnemen met AMK en Jeugdzorg. Hoe meer mensen er tussen zitten, hoe langer het duurt
@Ophelia, niet alleen niet snel genoeg ingrijpt (mogen en kunnen daargelaten), maar in veel gevallen ook niet voldoende. 1 huisbezoek van 20 min per 2 maanden is bijvoorbeeld niet genoeg als iemand het kind slaat ipv adequaat en pedagogisch verantwoord te straffen. En dat is maar 1 voorbeeld.
Nja, mensen in mijn directe omgeving werken op een 'speciale'school en hebben heel veel ervaring met jeugdzorg. En bijna alle ervaringen zijn slecht.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, wat ik al vermoedde, eigen persoonlijke ervaringen met jeugdzorg ipv bronnen.
En zoals iemand hierboven al poste, je hoort alleen de slechte verhalen.
De goede verhalen komen zelden in de media...
Het is een incompetente organisatie, vol incompetente lapzwansen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:18 schreef kloonuitvoorzorg het volgende:
Inmiddels bekend met jeugdzorg. Zelf contact mee gezocht in verband met schoolmogelijkheden voor onze zoon. Door veel gedoe, vooral met die school, heeft jeugdzorg besloten om de raad in te gaan schakelen, zonder fatsoenlijk naar ons verweer te luisteren.
Als je met je handen in het haar een noodkreet stuurt naar je contactpersoon bij jeugdzorg, krijg je simpelweg geen reactie.
Lijkt me niet verstandig om mij te vragen naar ervaringen, want echt positieve verhalen zul je dus niet horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |