Maar ik heb die al uit en weer aan gezet. En dit is een schone installatie, dus vervuiling van de gnome-mapjes is nicht im frage, lijkt me.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:20 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Ok, aangenomen dat je daadwerkelijk een of andere Gnome versie draait:
Start gconf-editor (via een terminal):
[ code verwijderd ]
Als je die niet hebt, natuurlijk eerst even:
[ code verwijderd ]
in gconf-editor ga je naar:
apps / nautilus / preferences / show_desktop
En die klik je aan... Of even uit en dan weer aan.
Als dat alles niet werkt:
Heb je deze homedirectory al eerder gebruikt? Of is het een volledig schone installatie. Het kan natuurlijk zijn dat er een instelling in je gnome preferences mapje zit te etteren (wilde gok). Je kunt de map ~/.gnome2 en ~/.gnome2_private sowieso wel even hernoemen of verplaatsen. Wellicht ~/.config ook en wie weet waar gnome3 zijn instellingen nog meer opslaat, desnoods alles uit je home dir even ergens anders parkeren... Daarna even opnieuw inloggen en nog eens proberen.
1 2 | cd Desktop touch hallo.txt |
quote:Op donderdag 26 januari 2012 04:26 schreef devzero het volgende:
Simpele test: als je een terminal opent, daarin type je
[ code verwijderd ]
Krijg je dan een icoon op je desktop of een error in je terminal of geen error maar ook niets op je desktop?
1 2 | xxxxx@xxxxx-HP-Compaq-6720s ~ $ cd desktop bash: cd: desktop: No such file or directory |
quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
In tegenstelling tot windows zijn in linux map- en bestandsnamen hoofdlettergevoelig.
1 2 | xxxxxx@xxxxxx-HP-Compaq-6720s ~ $ cd Desktop bash: cd: Desktop: No such file or directory |
Heb je echt een standaard installatie gedaan, zonder custom gedoe? Die Desktop-folder wordt namelijk altijd standaard gewoon aangemaakt, vreemd dat jij hem niet hebt. Maar misschien is dat je probleem; maak hem eens aan en misschien werkt het dan wel.quote:
Desktop met een hoofdletter dus.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:40 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je echt een standaard installatie gedaan, zonder custom gedoe? Die Desktop-folder wordt namelijk altijd standaard gewoon aangemaakt, vreemd dat jij hem niet hebt. Maar misschien is dat je probleem; maak hem eens aan en misschien werkt het dan wel.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:30 schreef Keiichi het volgende:
[..]
ls -l om te kijken wat er wel in staat?
1 2 | xxxxxx@xxxxxx-HP-Compaq-6720s ~ $ -l -l: command not found |
Ik heb gewoon een standaard installatie gedaan. En hoe maak ik die map aan? Als ik md Desktop doe, zegt ie 'command not found'quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:40 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je echt een standaard installatie gedaan, zonder custom gedoe? Die Desktop-folder wordt namelijk altijd standaard gewoon aangemaakt, vreemd dat jij hem niet hebt. Maar misschien is dat je probleem; maak hem eens aan en misschien werkt het dan wel.
Wat zou volgens jou `md` moeten doen?quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een standaard installatie gedaan. En hoe maak ik die map aan? Als ik md Desktop doe, zegt ie 'command not found'
`ls -l` niet `-l`quote:
Aangezien het ook een 'cd' heeft, is dat zo'n gek idee, dan?quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Wat zou volgens jou `md` moeten doen?
`mkdir`?
Ah..quote:[..]
`ls -l` niet `-l`
Ja, tuurlijk. Want iedereen is zo goed en perfect met dingen waar ze nieuw in zijn als jij. Jij stelt vast nooit vragen aan mensen, die op hen als dom overkomen.quote:Aan het trollen?!
Ik krijg dan een icoon op het bureaublad.quote:Op donderdag 26 januari 2012 04:26 schreef devzero het volgende:
Simpele test: als je een terminal opent, daarin type je
[ code verwijderd ]
Krijg je dan een icoon op je desktop of een error in je terminal of geen error maar ook niets op je desktop?
Wat!? Jezus wat gaar. Wist niet dat standaardmappen ook vertaald werden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ah, wacht even, Ik heb een NL installatie. Het ding heet dus 'Bureaublad'
Sorry, hoor ik vond het er zo overduidelijk staan dat ik niet wilde twijfelen aan je intelligentie of kunde. Ik had jouw hoger zitten als het om kennis van Linux gaatquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aangezien het ook een 'cd' heeft, is dat zo'n gek idee, dan?
[..]
Ah..
[..]
Ja, tuurlijk. Want iedereen is zo goed en perfect met dingen waar ze nieuw in zijn als jij. Jij stelt vast nooit vragen aan mensen, die op hen als dom overkomen.
Oh op zich snap ik het wel. De meeste Ubuntu gebruikers zijn niet Engels en hebben het ook niet altijd als taal in hun arsenaal. Dan is een map vertalen die in Nautilus te zien is een mogelijke werkwijze.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat!? Jezus wat gaar. Wist niet dat standaardmappen ook vertaald werden.
Als je vanuit een Engelse versie Nederlands instelt bij een user, dan komt er een vraag of je de mappen wil hernoemen (ubuntu en Debian).quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat!? Jezus wat gaar. Wist niet dat standaardmappen ook vertaald werden.
Ik zou je aanraden om bij de engelse versie te blijven. Zeker als je nieuw bent met linux. Want foutmeldingen worden ook vertaald, en als je foutmeldingen krijgt wil je die in google kunnen gooien. Als ze vertaald zijn dan is de kans dat je resultaten krijgt veel kleiner en is het dus lastiger op te lossen.
Maar als je hem bij de installatie al op NL zet, doet hij dat ongevraagd, hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:55 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Als je vanuit een Engelse versie Nederlands instelt bij een user, dan komt er een vraag of je de mappen wil hernoemen (ubuntu en Debian).
Dan zal het een dconf of gconf setting zijnquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:55 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Als je vanuit een Engelse versie Nederlands instelt bij een user, dan komt er een vraag of je de mappen wil hernoemen (ubuntu en Debian).
heb je die link die ik eerder plaatste ook geprobeerd? Werkt bij mij nl wel in oneiric.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:45 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik wil trouwens niet vervelend doen, maar ik draai hier Ubuntu 11.10 en kan ook geen icoontjes op mijn desktop zetten.
edit: Gnome 3. En ik heb nooit programma icoontjes op mijn desktop. Dus ik probeer het nooit, maar nu wel dus...
edit 2: Als ik een .desktop file (bijvoorbeeld /usr/share/applications/gedit.desktop) naar de desktop kopieer zou ik daar toch een shortcut moeten krijgen? Ik kom net terug uit de krochten des interwebs, en heb geleerd dat het niet kunnen plaatsen van shortcuts op een gnome3 desktop een eigenschap is. Het kan dus gewoon niet. Niet dat ik het mis, maar het is wel kut als je het wel wilt natuurlijk.
Zonder gnome-panel te installeren, werkt dat gewoonquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:27 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
heb je die link die ik eerder plaatste ook geprobeerd? Werkt bij mij nl wel in oneiric.
Gebruikte je de gesloten drivers van Ati? Die kutten nml inderdaad heel erg met Gnome 3.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:39 schreef VGA4xZoom het volgende:
Na nog meer problemen met mijn videokaart in Mint ben ik toch maar weer overgestapt op Ubuntu (die probelemen waren blijkbaar gnome 3 specifiek?), en nu na Mint vind ik die Unity interface eigenlijk wel prettig, fijner dan gnome 3. Het draait ook een stuk stabieler.
Ik heb zowel die van ADM zelf geprobeerd als de open source. Toen alles redelijk leek te werken kon ik de resolutie van mijn 2e monitor niet aanpassen, wat na een paar aanpassingen wel weer werkte maar waarna hij de drivers niet meer pakte.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Gebruikte je de gesloten drivers van Ati? Die kutten nml inderdaad heel erg met Gnome 3.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:51 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Zonder gnome-panel te installeren, werkt dat gewoon
1 | cat file1 | sed -e 's~<abc>~<def>~g' | sed -e 's~</abc>~</def>~g' > file2 |
1 2 3 4 5 6 | tag1="<abc>" tag2="<def>" tag3="</abc>" tag4="</def>" cat file1 | sed -e 's~${tag1}~${tag2}~g' | sed -e 's~${tag3}~${tag4}~g' > file2 |
dit, ik ben er ook mee aan de slag gegaanquote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:24 schreef DutchErrorist het volgende:
Arch mag ook wel eens in de OP komen als ik er veel kleinere en slechtere OS's tussen zie staan.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Al gevonden. Ik moet dus " gebruiken i.p.v. '
(ik blijf dat verwarrend vindensed is erg krachtig maar ook lastig in gebruik
)
1 2 3 4 | $ echo "$TERM" xterm $ echo '$TERM' $TERM |
1 | sed -e "s~${tag1}~${tag2}~g" -e "s~${tag3}~${tag4}~g" |
1 2 3 4 5 6 7 8 | [WWW] comment = Websites path = [..] read only = no guest ok = no writeable = yes create mask = 0775 directory mask = 0775 |
Wat nog steeds niet is opgelost, dus.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:39 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Dus wat ik heb is niet het probleem van Lord Vetinari?
In principe werkt dat, maar ik weet niet waar ik de programmabestanden, de opstartfiles zeg maar, kan vinden. Ik krijg wel de 'maak link' pop up, maar dan moet ik een path maken naar het bestand en dat weet ik niet.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:19 schreef Joooo-pi het volgende:
In unity moet je toch ook met een terminalcommand het venster oproepen om een snelkoppeling te maken?
Daar doe ik het als volgt:
http://www.ubuntugeek.com(...)tu-11-10oneiric.html
Misschien heb je daar wat aan?
en vindt hij ze niet automatisch als je de correcte naam intikt, bijv chromium-browser (als je die hebt)?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In principe werkt dat, maar ik weet niet waar ik de programmabestanden, de opstartfiles zeg maar, kan vinden. Ik krijg wel de 'maak link' pop up, maar dan moet ik een path maken naar het bestand en dat weet ik niet.
Ik heb geprobeerd 'LibreOffice' maar dan zegt ie:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:02 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
en vindt hij ze niet automatisch als je de correcte naam intikt, bijv chromium-browser (als je die hebt)?
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd 'LibreOffice' maar dan zegt ie:
Details: Failed to execute child process "LibreOffice" (No such file or directory)
Zie een postje lager. Met kleine letters gespeld vindt hij hem wel automagisch.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik kan ff niet testen. Ik zit niet achter een pc. Misschien iets met je path settings? Probeer anders uit te vinden waar de binary staat. Zal wel ergens in /usr zijn, denk ik. Misschien kun je de link in het menu bekijken.
Alles in linux is case-sensitivequote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zie een postje lager. Met kleine letters gespeld vindt hij hem wel automagisch.
Ja, dat realiseerde ik me ook. En het icoontje gedoe heb ik ook gevonden. In dat 'create launcher' popupje, kun je op het icoontje klikken en dan op zoek gaan naar het juiste icoontjequote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:19 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Alles in linux is case-sensitive
Kijk voor icons ook eens in /usr/share/icons/<jouw icon scheme hier>.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Helaas heeft Libre Office wel een icoontje maar staat dat niet in de map waar alle andere icoontjes wel staan <mopper mopper>. Opera heeft wel zijn icoontje nu
In Mint hoef je niet alle windows te minimaliseren. Je krijgt automatisch twee schermen: 1 waar je bezig bent en 1 die je bureaublad is. Rechtsonderin heb je een 1 en een 2 staan dus je switcht heel eenvoudig naar je desktop.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:54 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Kijk voor icons ook eens in /usr/share/icons/<jouw icon scheme hier>.
Maar je bent dus toch op de gnome3 'feature' van geen iconen op de desktop gestuit. Dat is in jouw geval vervelend, maar het idee is dat je juist snel iets kunt starten door op <super> (windows toets) te drukken en dan de eerste 2, 3 letters van de toepassing in te tikken. Dat lijkt veel werk, maar is sneller gedaan en minder krampachtig dan alle windows minimaliseren (ctrl+alt+d), met je muis naar het icoontje schuiven en dubbelklikken.
Maar goed, ik weet niet of ze bij Mint dat er weer uit hebben gesloopt…
http://pragmattica.wordpr(...)ffeine-1-0-released/quote:Op zondag 29 januari 2012 14:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Waarschijnlijk een makkelijkere vraag voor jullie dit keer.
Ik kijk heel graag vanuit bed een filmpje vaak VLC, alleen Gnome 3.2 (Arch linux) doet de scherm gewoon uitzetten na 10 minuten. Uiteraard niet de bedoeling iemand hiervoor een oplossing?
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:55 schreef Joooo-pi het volgende:
Kun je hier wat mee?
http://cosasvariadas.com.(...)Office_icons_256.png
Eigenlijk zou VLC gewoon tegen de pc moeten zeggen, ''niet slapen kerel'' maar tot die tijd lijkt deze mij ook heel handig. Ook voor prestentatie'squote:Op zondag 29 januari 2012 14:25 schreef ex het volgende:
[..]
http://pragmattica.wordpr(...)ffeine-1-0-released/.
Yep, en je kan hem laten triggeren op software etc. Gebruik hem zelf op me mac.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Eigenlijk zou VLC gewoon tegen de pc moeten zeggen, ''niet slapen kerel'' maar tot die tijd lijkt deze mij ook heel handig. Ook voor prestentatie's
website van de fabrikant:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:03 schreef sbientje het volgende:
ben ik weer. Zojuist Debian geinstalleerd op mijn nieuwe downloadservertje-to-be, maar hij kan de netwerkkaart niet vinden, qua drivers, en stond ook niet in het lijstje. Hoe kom ik nu aan de drivers, om het werkend te krijgen?Het gaat om de Realtek PCIE x1 LAN 8101E
dat had ik zelf ook wel kunnen bedenkenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:19 schreef spoor4 het volgende:
[..]
website van de fabrikant:
http://www.realtek.com/downloads/
en dan even doorklikken.
8169.. omdat? sorry hoor, ik ben echt een dumbo af en toe. Misschien zat ie er wel in maar ik kon m niet vinden iig..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:57 schreef Keiichi het volgende:
Ik zou zeggen de kernel recompilen en de config 'CONFIG_R8169' in de kernel config zetten (of via make menuconfig/xconfig/etc even opzoeken)
Als een driver niet ergens al in de kernel source zit, zou ik het zelfs nog eens niet proberen om iets werkend te krijgen.
Zeker nooit met een hauppauge of vergelijkbare tv-kaart gewerkt voordat de ivtv en lirc_i2c drivers (tegenwoordig devinput) in de kernel zaten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:57 schreef Keiichi het volgende:
Als een driver niet ergens al in de kernel source zit, zou ik het zelfs nog eens niet proberen om iets werkend te krijgen.
Omdat de support van de 8101E daar in zit ( * r8169.c: RealTek 8169/8168/8101 ethernet driver.)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:39 schreef sbientje het volgende:
[..]
8169.. omdat? sorry hoor, ik ben echt een dumbo af en toe. Misschien zat ie er wel in maar ik kon m niet vinden iig..
ok, weer wat geleerdquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:19 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Omdat de support van de 8101E daar in zit ( * r8169.c: RealTek 8169/8168/8101 ethernet driver.)
Ja, zo kun je dat wel verwoorden. Maar... insmod is heeeeeeel erg verouderd. modprobe is de standaard tegenwoordig.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:01 schreef Aneurism het volgende:
Ben nu bezig met mijn LPI voor te bereiden. Ik lees nu veel over modules inladen via insmod. Klopt het dat modules stukken kernel zijn die je zelf kan inladen maar ontbreken in de kernel zelf?
Bedoel je dit misschien: http://www.debian-administration.org/articles/343 ?quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Heeft iemand een goeie tip om vanuit Debian mijn dynamic DNS van freeDNS.afraid.org te updaten? Ik zit hier met perlscriptjes te kloten, terwijl ik daar geen fuck vanaf weet. Er zal toch wel iets panklaar te installeren zijn??
Hier staat toch genoeg tussen?quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Heeft iemand een goeie tip om vanuit Debian mijn dynamic DNS van freeDNS.afraid.org te updaten? Ik zit hier met perlscriptjes te kloten, terwijl ik daar geen fuck vanaf weet. Er zal toch wel iets panklaar te installeren zijn??
Ja, maar geen instructies en niks erbij. Sommige van die scriptjes vinden bijv. het locale ip adres en die inadyn zie ik ook niks doen. En al zou die wel werken, hoe krijg ik die nu als daemon werkend? Slechte documentatiequote:Op woensdag 1 februari 2012 21:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hier staat toch genoeg tussen?
http://freedns.afraid.org/scripts/freedns.clients.php
dat lukt welquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:31 schreef KomtTijd... het volgende:
Als "apt-get install openssh" niet lukt? euh...
sudo apt-get install openssh-serverquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:35 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat lukt welik dacht ik moet vast vanalles goed instellen..
guru's helpen newbies toch?
dat had ik al gedaan. Ik ben er nu even over aan het lezen op google. Maar goed, blijkbaar is het heel makkelijk dus het gaat me gewoon lukkenquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:38 schreef erikkll het volgende:
[..]
sudo apt-get install openssh-server
zou ik proberen
man sshd_configquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:35 schreef sbientje het volgende:
dat lukt welik dacht ik moet vast vanalles goed instellen..
guru's helpen newbies toch?
permitrootlogin moet dus op no? sftp staat aan zo te zien jaquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:45 schreef devzero het volgende:
[..]
man sshd_config![]()
De standaard instellingen geven bijna altijd wel een werkende sshd. Je kunt kijken naar X11Forwarding, PermitRootLogin (niet natuurlijk), Protocol (alleen 2) en nog een paar kleinere settings. Ik neem aan dat sftp standaard aanstaat in debian (Subsystem sftp ...). Als je alles werkend hebt kun je misschien gaan spelen met Match blocks.
Ik ben van het kamp dat liever inlogged als gewone user en dan sudo/su gebruikt. "gebrokenglas" denkt daar dus anders overquote:Op woensdag 1 februari 2012 23:33 schreef sbientje het volgende:
permitrootlogin moet dus op no? sftp staat aan zo te zien ja
Het commando /sbin/ifconfig laat je de configuratie van je interfaces zien. Kijk naar een lijn alsquote:Op donderdag 2 februari 2012 00:18 schreef sbientje het volgende:
ik voel me echt een noob.. ssh draait, volgens mij, maar nu heb ik geen idee hoe ik erop moet komen, wat de naam/adres isNou, das voor morgen hoor, heb nu echt geen zin meer!
1 2 | eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0e:0c:2e:f6:12 inet addr:192.168.0.3 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0 |
commando om erin te komen is: ssh root@192.ipadresetc over het algemeen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 00:18 schreef sbientje het volgende:
ik voel me echt een noob.. ssh draait, volgens mij, maar nu heb ik geen idee hoe ik erop moet komen, wat de naam/adres isNou, das voor morgen hoor, heb nu echt geen zin meer!
nee, hoef niet van buiten, gaat alleen maar om thuisnetwerkquote:Op donderdag 2 februari 2012 03:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik ben van het kamp dat liever inlogged als gewone user en dan sudo/su gebruikt. "gebrokenglas" denkt daar dus anders over
[..]
Het commando /sbin/ifconfig laat je de configuratie van je interfaces zien. Kijk naar een lijn als
[ code verwijderd ]
Van waar wil je trouwens inloggen? Dat 192.168.0.3 ip address is in een 'prive' range, dus die kun je niet zomaar van buiten bereiken.
ssh {username}{:wachtwoord}@{ipadres}quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:56 schreef Aneurism het volgende:
[..]
commando om erin te komen is: ssh root@192.ipadresetc over het algemeen.
Als je bijv een linksys router hebt moet je op de router forwarding instellen naar ssh (geloof dat dat poort 22 was?)
Als je ssh root@ipadres doet krijg je exact dezelfde resultaten alleen moet je apart je wachtwoord nog invullen zodat deze niet terug komt in de history van je commands... True je kan bij dit soort commands je history clearen of een spatie indrukken zodat het niet opgenomen word maar ik heb dequote:Op donderdag 2 februari 2012 11:25 schreef wdn het volgende:
[..]
ssh {username}{:wachtwoord}@{ipadres}
oh en
scp {username}@{ipadres}:/{directory/}{file} .
om die van een systeem op te halen
Thanks!quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:43 schreef wdn het volgende:
aneurism: voor de huis, tuinn en keukengebruikers niet echt van belang maar als het om Linux systemen in een netwerk gaat: puppet / puppetmaster.
In kort: alle systemen zijn puppets en 1 systeem wordt puppetmaster (je logt op een puppet in met sudo en je bent de puppetmaster). Vanuit de puppetmaster update je je puppets, je kunt settings aanpassen op 1 puppet en dan die settings doorzetten naar alle andere puppets. Wallpapers, themes, icons, bookmarks updaten is mogelijk. Je kunt servers beschikbaar maken voor puppets (mail, web, file-server kan per puppet geblokkeerd worden of beperkt worden).
Hmmmm. De meeste bedrijven waar -ik- kom staan Windows PC's met Linux servers waarbij de administratie op de Linux server staat (met een terminal client of via de browsers komt men dan aan de administratie).quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:54 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Thanks!
Dat is de standaard in bedrijfs netwerken?
Dat lijkt (eh is) zo omdat iedereen zijn eigen standaards heeftquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:54 schreef Aneurism het volgende:
Van de plaatjes die ik op internet tegenkom krijg ik een heel aparte blik op een linux netwerk alsof het een samen geraapt bundeltje aan servers is zonder een centraal geheel.
Transmission heeft toch een webinterface die je op kan roepen in je browser?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:37 schreef sbientje het volgende:
ik ben iig zo ver gekomen dat ik nu een programma kan openen vanaf mijn laptop op de (linux)pc, met Xming. Volgende probleem, hoe krijg ik een programma in beeld dat al draait? Ik wil dus eigenlijk gewoon de desktop zien van mijn pc, en alles wat daar draait. Als ik namelijk transmission start vanaf mijn laptop, en hij draait al op de pc, krijg ik een error, das op zich wel logisch natuurlijk..
edit - ik heb nu winscp geinstalleerd en dat werkt wel om bestanden vanaf linux naar de laptop te kopieren, maar andersom werkt nog niet
Ik neem aan dat je VNC bedoelt in plaats van VLC? VLC is een soort WinAmp namelijk.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:26 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Transmission heeft toch een webinterface die je op kan roepen in je browser?
Je bureaublad in beeld zou ook zonder ssh kunnen met VLC. Ik dacht dat je door ssh een xterm kan openen. Nooit echt geprobeerd trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |