Kun je me uitleggen waar ik de thermostaat kan vinden? Ik zou deze wellicht sowieso preventief kunnen vervangen, aangezien deze maar 6 euro kostquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:02 schreef SilentChaos het volgende:
Misschien bljift je thermostaat wel dichtstaan. Krijg je weinig circulatie van je koelvloeistof wat leidt tot oververhitting
Just a hunch...
Ach, hij rijd tenminstequote:Op woensdag 25 januari 2012 14:47 schreef Sant. het volgende:
Je echte probleem zit hem in het feit dat je Peugeot rijdt.
Franse rommel.
TS kán natuurlijk precies het tegenovergestelde hebben, al komt jouw versie vaker voorquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:53 schreef vosss het volgende:
Mijn auto kwam juist niet op temperatuur. De Thermostaat bleef open staan.
Kosten ¤298,75 voor een nieuwe plus een slang vervangen die lekte.
daar word hij toch niet warm van op de snelweg?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:41 schreef Herr.Flick het volgende:
Koppakking goed checken, deze gaan naar mate ze ouder worden nog wel eens stuk!
Daar doelde ik ook op.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
TS kán natuurlijk precies het tegenovergestelde hebben, al komt jouw versie vaker voor![]()
Net wel.. doordat de koppakking stuk is komt er lucht in het koelsysteem, dit hoopt zich op op het hoogste punt in de motor (de thermostaat), en die gaat niet meer open omdat deze niet meer in het koelvloeistof hangt, maar in een luchtbel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef T42 het volgende:
[..]
daar word hij toch niet warm van op de snelweg?
rij al hele tijd rond met koppakking die stuk is. (zolang deze motor het nog volhoud vind ik dat goed)
De auto wordt juist wél warm. De radiateur (met daarin de voeler voor de koelventilator) alleen niet, waarschijnlijk, omdat daar geen of weinig koelvloeistof komt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:38 schreef T42 het volgende:
je fan hoort niet te draaien pas als de auto warm is, en aangezien 99% je termostaat stuk is zal die nooit warm worden en dus nooit aanslaan
ow geen idee hoe het bij franse auto's zit maar gelukkig zit bij mij de termostaat helemaal onderaan en ontlucht het systeem vanzelf.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:06 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Net wel.. doordat de koppakking stuk is komt er lucht in het koelsysteem, dit hoopt zich op op het hoogste punt in de motor (de thermostaat), en die gaat niet meer open omdat deze niet meer in het koelvloeistof hangt, maar in een luchtbel.
Daarbij laat het koelwater zich lastiger rondpompen door al dat lucht.
dat bedoelde ik. met warm worden. de auto word niet warm maar de motor alleen. als ik puntjeprecies terug mag doen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De auto wordt juist wél warm. De radiateur (met daarin de voeler voor de koelventilator) alleen niet, waarschijnlijk, omdat daar geen of weinig koelvloeistof komt.
Nee, dat mag niet.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:40 schreef T42 het volgende:
[..]
dat bedoelde ik. met warm worden. de auto word niet warm maar de motor alleen. als ik puntjeprecies terug mag doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |