abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:36:17 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_107443003
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:45 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Zal kijken of ik nog eentje kan vinden waar mijn vriendin wel eens bleef slapen op weg naar de Alpen.
Ik heb nu een Etap hotel geboekt in Augsburg. Ongeveer een uurtje rijden voor Munchen. Alles is al geregeld dus als het goed is moet het allemaal goed komen.

Iemand nog ideeën voor merken die nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn en leuk zijn om naar te kijken? :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!fotograaf dinsdag 31 januari 2012 @ 17:07:55 #152
159915 -Menn0-
MNO
pi_107446503
Volgende week woensdag richting Schladming :')

Ben verdomme net terug :')
,,/
pi_107446534
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:06 schreef StepIntoTheRealm het volgende:
Waarmee behandelen jullie je leren gloves altijd? Vorig jaar gekocht maar zijn toen behoorlijk uitgedroogd en het spul dat ik erbij kreeg hielp niet echt...
Je kan van dat speciale handschoenen spul gebruiken (te krijgen bij schoenmaker oid), maar het schijnt dat vaseline ook prima werkt (en stuk goedkoper?!).
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_107446926
Ik behandel mijn handschoenen met nikwax, donderdag weer eens een lading doen. En dan de oven in.
pi_107464599
Damn, die nieuwste GFS run. Gaat voor enorme Noordkant dumps volgende week maandag en woensdag. Ben heel erg benieuwd!
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:09:51 #156
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_107469220
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb nu een Etap hotel geboekt in Augsburg. Ongeveer een uurtje rijden voor Munchen. Alles is al geregeld dus als het goed is moet het allemaal goed komen.

Iemand nog ideeën voor merken die nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn en leuk zijn om naar te kijken? :P
dye snow! ben ik heel benieuwd maar!!!!!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:02:56 #157
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_107470188
hmm, ik dacht het zal wel meevallen met die tempraturen. Maar de oostenrijkse weerdienst zegt zelf -18 overdag :P

* Fugie gaat nog even wat thermo dingetjes kopen :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:50:23 #158
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_107473159
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Moeilijk...
S'avonds kun je vanaf iets van 21:00 terecht bij de Garage. Alleen daar is nooit veel te doen. Relaxte muziek waar je gewoon met elkaar kunt praten, maar je moet even er aan wennen dat er weinig te doen is :P
Na het boarden zitten wij vaak in de Milchbar. Dat is gewoon een restaurant waar je overdag een beetje wat kleine dingetjes kunt eten en wel relaxt kunt zitten.

Maar echt een kroeg waar je in de apres ski kunt chillen is er niet echt jammer genoeg. Ik heb het al 100 keer voorgesteld, maar komt er maar niet :(
Zonde, in zo´n dorp zou het toch moeten kunnen.

Heb jij toevallig nog wat tips waar je een beetje poeder ken rijden, zonder al te ver van de pistes af te wijken (mijn gezelschap is niet zo van het hele avontuurlijke :P). Ik weet dat er 2 jaar geleden bij de karspitz wel leuke stukjes waren, verder kan ik me niet zoveel meer herinneren.
pi_107473295
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:02 schreef Fugie het volgende:
hmm, ik dacht het zal wel meevallen met die tempraturen. Maar de oostenrijkse weerdienst zegt zelf -18 overdag :P

* Fugie gaat nog even wat thermo dingetjes kopen :)
Blij met mijn nieuwe thermo idd :)
pi_107473414
http://www.telegraaf.nl/r(...)n_voor_helden__.html

Over het algemeen wordt er zwaar overdreven maar een extra laagje kan geen kwaad denk ik.
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:08:55 #161
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_107475617
Heb net 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en moet over 2 weken geopereerd worden [darmwandontsteking] dus mijn winterseizoen lijkt er op te zitten voor dit jaar :( :( :(
Beste/meeste sneeuw in jaren, ik kom ook niet meer op Facebook om alle foto's van grote bergen sneeuw waar vrienden zitten maar niet aan te hoeven zien. Ik baal echt als een stekker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:06 schreef StepIntoTheRealm het volgende:
Waarmee behandelen jullie je leren gloves altijd? Vorig jaar gekocht maar zijn toen behoorlijk uitgedroogd en het spul dat ik erbij kreeg hielp niet echt...
Ik smeer ze altijd in met uierzalf, werkt prima!
an urge to help mankind overcomes me
pi_107476020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:08 schreef saaw het volgende:
Heb net 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en moet over 2 weken geopereerd worden [darmwandontsteking] dus mijn winterseizoen lijkt er op te zitten voor dit jaar :( :( :(
Beste/meeste sneeuw in jaren, ik kom ook niet meer op Facebook om alle foto's van grote bergen sneeuw waar vrienden zitten maar niet aan te hoeven zien. Ik baal echt als een stekker.

[..]

Te veel jagermeister?
kak zeg -O-
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:47:57 #163
324038 kupsani
every day is good day!
pi_107485643
quote:

Tja beterschap zal ik maar zeggen. Niet dat het helpt... Maar echt Superkl*te zeg!!
I live for snowboarding!!!
pi_107492220
Even voorzichtig peilen: is/zijn er onder jullie snowboardpro's iemand bereid wat aankoopadviezen te geven? Zit na het lezen/bekijken van diverse reviews een beetje met mn handen in het haar en heb helaas niet de mogelijkheid om meerdere boardshops langs te gaan voor advies (begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben hoe dan ook van plan een goede boardshop te zoeken, dus tips daarvoor zijn ook welkom; het gaat me om een wat kleinere selectie te hebben).
Als iemand bereid is: heel fijn! Zo niet, snap ik ook, no bad....

Oh, en saaw: sterkte met je operatie en herstel!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_107496011
Ik denk dat als je je lengte, schoenmaat, gewicht, ervaring, waarvoor je het board gaat gebruiken hier neerzet dat er verschillende mensen je wel een richting/selectie kunnen geven waarin je wat kan gaan uitzoeken. En wat is je woonplaats om een goede boardshop aan te raden in de buurt.

@saaw dat is balen! beterschap!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_107496456
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:22 schreef MarcoD het volgende:
Ik denk dat als je je lengte, schoenmaat, gewicht, ervaring, waarvoor je het board gaat gebruiken hier neerzet dat er verschillende mensen je wel een richting/selectie kunnen geven waarin je wat kan gaan uitzoeken. En wat is je woonplaats om een goede boardshop aan te raden in de buurt.

@saaw dat is balen! beterschap!
Doe ik dan ook wel ff, niet dat ik nu al een board ga kopen maar wil dat wel gaan doen. (Maar in een jaar zeker!)

195/200cm
70/75kg
maat 47/48
3 jaar board ervaring (is dus eigenlijk 3/4 weken. :P) Hou van het park, maar ook van offpiste en piste. Dus een allroundboard?
Het wordt mijn eerste eigen board, ik wil dus niet direct een megaduur board.

Iemand?
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_107497802
quote:
Sterkte meid.
Weet je overigens wat ze precies gaan doen? Ik heb in het verleden een volledige dikke darm verwijdering gehad en ik kon na ~ 3 weken weer voor het eerst naar Snow World. Misschien haal je het nog, i.i.g. het allerbeste gewenst!
pi_107498009
Okido, komt ie:

Vrouw, 29 jaar
1m77, +- 70kg
Maat snowboardboots: 40,5 (Vans)
Ongeveer 3 weken ervaring, wel al jaren ski (incl twintip); board moet wel groei bieden/aankunnen.
In principe all-mountain board, meer freestyle gericht dan freeride. Ik houd niet van racen, wel beetje tempo, moet de skiërs wel bijhouden.
Fijn zou zijn als board het goed doet op piste, goed drijven in de poeder en geschikt is voor 'licht' park rijden (dus geen big ait oid, misschien klein boxje of railtje; in ieder geval pop en lekker kunnen jibben -> misschien daarom twin?)
Heb dit jaar voor het eerst een rocker gehuurd (Salomon Drift rocker 155cm) met fastec-bindingen (snap dat dat voor de betere rijder misschien niet de beste bindingen zijn, maar ik vond ze ideaal, na in verleden slechtere ervaringen met Flows). Het rocker-principe spreekt me aan, minder hap-gevoelig in ieder geval, maar evt combi met rocker misschien ook oke).

Nu als opties:
Gnu B-nice 151 of 154 (superreviews, maar ook goed op langere termijn geschikt?)
Roxy Ollie Pop 151 of 154
K2 Vavavoom van 2011 152 (misschien té parkgericht?)
Ride compact
Ride farah
Ride promise
Bataleon feelbetter of violenza

Of iets totaal anders wat ik over het hoofd heb gezien? Bij Burton overzie ik, naast alle boards bij elkaar overigens, ook niet meer goed wat geschikt voor me zou zijn. Verder iemand ervaringen met de Ride contraband bindingen?
Oke, lang verhaal. Ik woon in Den Bosch, dus Downtown is prima optie (laatst geweest maar erg druk), evt naar Utrecht of Deventer of evt skihut Scheveningen kan ook.
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:01:38 #169
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_107506192
quote:

[..]

Beterschap! Ligt nog genoeg sneeuw om eind maart oid nog een weekje te doen denk ik (weet alleen niet hoelang je moet herstellen van de operatie).
pi_107507014
Ilske, skihut zou ik nu overslaan. Veel te druk. Maar wat is je stijl? Relaxt, agressief, gericht op perfecte techniek?
pi_107507340
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:50 schreef Den_Haag het volgende:
Ilske, skihut zou ik nu overslaan. Veel te druk. Maar wat is je stijl? Relaxt, agressief, gericht op perfecte techniek?
Lastige vraag, niet agressief in ieder geval, op zich redelijk relaxt (zeker met het rocker huurboard was ik een stuk meer ontspannen), maar ik ben wel streng voor mezelf en wil het zo goed mogelijk doen.
Het board moet denk ik alleen niet alle kleine foutjes direct keihard afstraffen, da's voor mij niet goed, dus ik moet redelijk makkelijk kunnen beginnen en, indien mogelijk, een paar jaar progressie boeken op het board.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:33:36 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_107509169
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:07 schreef -Menn0- het volgende:
Volgende week woensdag richting Schladming :')

Ben verdomme net terug :')
Je hebt het zwaar... :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:36:56 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_107509253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:50 schreef Fugie het volgende:

[..]

Zonde, in zo´n dorp zou het toch moeten kunnen.

Heb jij toevallig nog wat tips waar je een beetje poeder ken rijden, zonder al te ver van de pistes af te wijken (mijn gezelschap is niet zo van het hele avontuurlijke :P). Ik weet dat er 2 jaar geleden bij de karspitz wel leuke stukjes waren, verder kan ik me niet zoveel meer herinneren.
Karspitz :?
Ik ken wel de kirchspitze, maar die is niet meer te rijden. Bedoel je niet Krimml?
Falshbach is ook altijd makkelijk te vinden (gewoon onder de gondel naar Konigsleiten door) en een heel lang stuk. Alleen een beetje uitkijken voor stenen aangezien de sneeuw nog wel eens wegwaait en er dan de ene keer heel veel sneeuw ligt en dan weer een stuk minder.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:44:40 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_107509464
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:30 schreef detennismaster het volgende:

[..]

Doe ik dan ook wel ff, niet dat ik nu al een board ga kopen maar wil dat wel gaan doen. (Maar in een jaar zeker!)

195/200cm
70/75kg
maat 47/48
3 jaar board ervaring (is dus eigenlijk 3/4 weken. :P) Hou van het park, maar ook van offpiste en piste. Dus een allroundboard?
Het wordt mijn eerste eigen board, ik wil dus niet direct een megaduur board.

Iemand?
Zorg er voor dat je board minimaal 26cm breed is in het midden, het liefst met jouw voeten nog wel iets breder.
Als je een iets minder duur board zoekt wat ook vrij breed is kom je meestal gelijk op een wat meer allround board uit. Zeker omdat hij breder is zal hij ook sneller redelijk in de poeder rijden. Hij zal alleen ook wat langzamer draaien waardoor hij niet super freestyle zal zijn.
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:01:53 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_107509933
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:59 schreef Ilske het volgende:
Okido, komt ie:

Vrouw, 29 jaar
1m77, +- 70kg
Maat snowboardboots: 40,5 (Vans)
Ongeveer 3 weken ervaring, wel al jaren ski (incl twintip); board moet wel groei bieden/aankunnen.
In principe all-mountain board, meer freestyle gericht dan freeride. Ik houd niet van racen, wel beetje tempo, moet de skiërs wel bijhouden.
Fijn zou zijn als board het goed doet op piste, goed drijven in de poeder en geschikt is voor 'licht' park rijden (dus geen big ait oid, misschien klein boxje of railtje; in ieder geval pop en lekker kunnen jibben -> misschien daarom twin?)
Heb dit jaar voor het eerst een rocker gehuurd (Salomon Drift rocker 155cm) met fastec-bindingen (snap dat dat voor de betere rijder misschien niet de beste bindingen zijn, maar ik vond ze ideaal, na in verleden slechtere ervaringen met Flows). Het rocker-principe spreekt me aan, minder hap-gevoelig in ieder geval, maar evt combi met rocker misschien ook oke).

Nu als opties:
Gnu B-nice 151 of 154 (superreviews, maar ook goed op langere termijn geschikt?)
Roxy Ollie Pop 151 of 154
K2 Vavavoom van 2011 152 (misschien té parkgericht?)
Ride compact
Ride farah
Ride promise
Bataleon feelbetter of violenza

Of iets totaal anders wat ik over het hoofd heb gezien? Bij Burton overzie ik, naast alle boards bij elkaar overigens, ook niet meer goed wat geschikt voor me zou zijn. Verder iemand ervaringen met de Ride contraband bindingen?
Oke, lang verhaal. Ik woon in Den Bosch, dus Downtown is prima optie (laatst geweest maar erg druk), evt naar Utrecht of Deventer of evt skihut Scheveningen kan ook.
Ik zou sowieso niet voor een Violanza gaan. Dat is wel een vrij agressief boardje voor iemand met jouw ervaring. Ik kan alleen Bataleon en Gnu goed en allebei kunnen prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')