Ik heb nu een Etap hotel geboekt in Augsburg. Ongeveer een uurtje rijden voor Munchen. Alles is al geregeld dus als het goed is moet het allemaal goed komen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:45 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Zal kijken of ik nog eentje kan vinden waar mijn vriendin wel eens bleef slapen op weg naar de Alpen.
Je kan van dat speciale handschoenen spul gebruiken (te krijgen bij schoenmaker oid), maar het schijnt dat vaseline ook prima werkt (en stuk goedkoper?!).quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:06 schreef StepIntoTheRealm het volgende:
Waarmee behandelen jullie je leren gloves altijd? Vorig jaar gekocht maar zijn toen behoorlijk uitgedroogd en het spul dat ik erbij kreeg hielp niet echt...
dye snow! ben ik heel benieuwd maar!!!!!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb nu een Etap hotel geboekt in Augsburg. Ongeveer een uurtje rijden voor Munchen. Alles is al geregeld dus als het goed is moet het allemaal goed komen.
Iemand nog ideeën voor merken die nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn en leuk zijn om naar te kijken?
Zonde, in zo´n dorp zou het toch moeten kunnen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Moeilijk...
S'avonds kun je vanaf iets van 21:00 terecht bij de Garage. Alleen daar is nooit veel te doen. Relaxte muziek waar je gewoon met elkaar kunt praten, maar je moet even er aan wennen dat er weinig te doen is
Na het boarden zitten wij vaak in de Milchbar. Dat is gewoon een restaurant waar je overdag een beetje wat kleine dingetjes kunt eten en wel relaxt kunt zitten.
Maar echt een kroeg waar je in de apres ski kunt chillen is er niet echt jammer genoeg. Ik heb het al 100 keer voorgesteld, maar komt er maar niet
Blij met mijn nieuwe thermo iddquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:02 schreef Fugie het volgende:
hmm, ik dacht het zal wel meevallen met die tempraturen. Maar de oostenrijkse weerdienst zegt zelf -18 overdag![]()
* Fugie gaat nog even wat thermo dingetjes kopen
Ik smeer ze altijd in met uierzalf, werkt prima!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:06 schreef StepIntoTheRealm het volgende:
Waarmee behandelen jullie je leren gloves altijd? Vorig jaar gekocht maar zijn toen behoorlijk uitgedroogd en het spul dat ik erbij kreeg hielp niet echt...
Te veel jagermeister?quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:08 schreef saaw het volgende:
Heb net 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en moet over 2 weken geopereerd worden [darmwandontsteking] dus mijn winterseizoen lijkt er op te zitten voor dit jaar![]()
![]()
Beste/meeste sneeuw in jaren, ik kom ook niet meer op Facebook om alle foto's van grote bergen sneeuw waar vrienden zitten maar niet aan te hoeven zien. Ik baal echt als een stekker.
[..]
Ik smeer ze altijd in met uierzalf, werkt prima!
Tja beterschap zal ik maar zeggen. Niet dat het helpt... Maar echt Superkl*te zeg!!quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:08 schreef saaw het volgende:
Heb net 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en moet over 2 weken geopereerd worden [darmwandontsteking] dus mijn winterseizoen lijkt er op te zitten voor dit jaar![]()
![]()
Beste/meeste sneeuw in jaren, ik kom ook niet meer op Facebook om alle foto's van grote bergen sneeuw waar vrienden zitten maar niet aan te hoeven zien. Ik baal echt als een stekker.
Doe ik dan ook wel ff, niet dat ik nu al een board ga kopen maar wil dat wel gaan doen. (Maar in een jaar zeker!)quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:22 schreef MarcoD het volgende:
Ik denk dat als je je lengte, schoenmaat, gewicht, ervaring, waarvoor je het board gaat gebruiken hier neerzet dat er verschillende mensen je wel een richting/selectie kunnen geven waarin je wat kan gaan uitzoeken. En wat is je woonplaats om een goede boardshop aan te raden in de buurt.
@saaw dat is balen! beterschap!
Sterkte meid.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:08 schreef saaw het volgende:
![]()
Beterschap! Ligt nog genoeg sneeuw om eind maart oid nog een weekje te doen denk ik (weet alleen niet hoelang je moet herstellen van de operatie).quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:08 schreef saaw het volgende:
![]()
[..]
Ik smeer ze altijd in met uierzalf, werkt prima!
Lastige vraag, niet agressief in ieder geval, op zich redelijk relaxt (zeker met het rocker huurboard was ik een stuk meer ontspannen), maar ik ben wel streng voor mezelf en wil het zo goed mogelijk doen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 08:50 schreef Den_Haag het volgende:
Ilske, skihut zou ik nu overslaan. Veel te druk. Maar wat is je stijl? Relaxt, agressief, gericht op perfecte techniek?
Je hebt het zwaar...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:07 schreef -Menn0- het volgende:
Volgende week woensdag richting Schladming
Ben verdomme net terug
Karspitzquote:Op woensdag 1 februari 2012 11:50 schreef Fugie het volgende:
[..]
Zonde, in zo´n dorp zou het toch moeten kunnen.
Heb jij toevallig nog wat tips waar je een beetje poeder ken rijden, zonder al te ver van de pistes af te wijken (mijn gezelschap is niet zo van het hele avontuurlijke). Ik weet dat er 2 jaar geleden bij de karspitz wel leuke stukjes waren, verder kan ik me niet zoveel meer herinneren.
Zorg er voor dat je board minimaal 26cm breed is in het midden, het liefst met jouw voeten nog wel iets breder.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:30 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Doe ik dan ook wel ff, niet dat ik nu al een board ga kopen maar wil dat wel gaan doen. (Maar in een jaar zeker!)
195/200cm
70/75kg
maat 47/48
3 jaar board ervaring (is dus eigenlijk 3/4 weken.) Hou van het park, maar ook van offpiste en piste. Dus een allroundboard?
Het wordt mijn eerste eigen board, ik wil dus niet direct een megaduur board.
Iemand?
Ik zou sowieso niet voor een Violanza gaan. Dat is wel een vrij agressief boardje voor iemand met jouw ervaring. Ik kan alleen Bataleon en Gnu goed en allebei kunnen prima.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:59 schreef Ilske het volgende:
Okido, komt ie:
Vrouw, 29 jaar
1m77, +- 70kg
Maat snowboardboots: 40,5 (Vans)
Ongeveer 3 weken ervaring, wel al jaren ski (incl twintip); board moet wel groei bieden/aankunnen.
In principe all-mountain board, meer freestyle gericht dan freeride. Ik houd niet van racen, wel beetje tempo, moet de skiërs wel bijhouden.
Fijn zou zijn als board het goed doet op piste, goed drijven in de poeder en geschikt is voor 'licht' park rijden (dus geen big ait oid, misschien klein boxje of railtje; in ieder geval pop en lekker kunnen jibben -> misschien daarom twin?)
Heb dit jaar voor het eerst een rocker gehuurd (Salomon Drift rocker 155cm) met fastec-bindingen (snap dat dat voor de betere rijder misschien niet de beste bindingen zijn, maar ik vond ze ideaal, na in verleden slechtere ervaringen met Flows). Het rocker-principe spreekt me aan, minder hap-gevoelig in ieder geval, maar evt combi met rocker misschien ook oke).
Nu als opties:
Gnu B-nice 151 of 154 (superreviews, maar ook goed op langere termijn geschikt?)
Roxy Ollie Pop 151 of 154
K2 Vavavoom van 2011 152 (misschien té parkgericht?)
Ride compact
Ride farah
Ride promise
Bataleon feelbetter of violenza
Of iets totaal anders wat ik over het hoofd heb gezien? Bij Burton overzie ik, naast alle boards bij elkaar overigens, ook niet meer goed wat geschikt voor me zou zijn. Verder iemand ervaringen met de Ride contraband bindingen?
Oke, lang verhaal. Ik woon in Den Bosch, dus Downtown is prima optie (laatst geweest maar erg druk), evt naar Utrecht of Deventer of evt skihut Scheveningen kan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |