Dag allemaal,
Ik heb een vraag over een ex, hopelijk kunnen de mannen hier op het forum mij wat inzichten geven nav het verhaal.
Een tijdje geleden leerde ik via via een jongen kennen. Vanaf het eerste moment dat wij met elkaar in zee gingen was hij degene die actief intiatief nam; hij stelde afspraakjes voor, kwam naar mij toe, begon met bellen en smsen, etc. Omdat het goed tussen ons klikte werd het wat, en ook in de relatie was hij erg initiatiefrijk wat betreft het opnemen van contact, etc. Maar ook wat betreft het bedenken van dingen die we konden ondernemen, zoals bijv. uit eten gaan of een weekend weg, of het bezoeken van familie en vrienden.
Kortom: er kwam erg veel initiatief van zijn kant, waaruit ik kon opmaken dat hij er serieus voor wou gaan.
Maar op een gegeven moment vertelde hij in een serieus gesprek dat hij moeite had met het feit dat we niet bij elkaar om de hoek woonden (2 uurtjes reistijd). Hij vertelde dat hij het lastig vond dat we elkaar maar soms konden zien ipv regelmatig even tussendoor (wat wel kan als je om de hoek van elkaar woont). Als je dichterbij elkaar woont, kun je op tijden dat het in je "eigen" leven (met werk/sociale kring etc) goed uitkomt langs de ander gaan zei hij, en als je op zo'n afstand woont moet het echt gepland worden en kan het niet tussendoor; je spreekt ook meteen voor 2 dagen of iets in die trant af.
Hij had dus moeite met de afstand. Voor mij voelde dit als een slecht teken: ik dacht, als je echt tot over je oren verliefd bent dan kun je daar wel mee dealen. Wel zei hij: ik wil ervoor gaan dus accepteer dat het zo is, maar later in de relatie kwam het toch af en toe terug: hij merkte het moeilijk te vinden "er helemaal voor te kunnen gaan" door de afstand.
Ik had inmiddels ook moeite om "ervoor te gaan", bij mij uitte zich dat in een bepaalde geremdheid naar hem toe.
Maar bij hem veranderde er niks, hij bleef nog evenveel initiatief tonen en met ideeën komen voor uitstapjes etc. als voor zijn opbiechting van "problemen met de afstand".
Zelfs de laatste weken, toen het inmiddels erg slecht ging tussen ons, bleef hij nog actief initiatief nemen, elke dag bellen, me meenemen naar z'n vrienden en voorstellen, etc.
Totdat hij op een dag met het besluit kwam dat hij niet verder wou: het werkte niet volgens hem. Hij miste ook iets, qua gevoel.
Wat nu mijn vraag is: waarom nam deze jongen tot het einde toe zoveel initiatief? Waarom bleef hij me tot het einde toe als zijn "leuke nieuwe vriendin" introduceren bij vrienden/familie?
Het is misschien beetje n vreemde vraag, maar ik vraag het me af omdat je vaak hoort dat een kerel die "into you" is te herkennen is aan het feit dat ie veel voor je doet, veel inzet toont.
In dit geval toonde de jongen veel inzet, tot het einde aan toe, terwijl hij toch niet zo "into me" bleek te zijn.
En dat begrijp ik niet echt