abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 18:48:02 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107147087
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 18:50:02 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107147148
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:14 schreef Asyniur het volgende:
Sannne en TJ, het gaat ook niet om foppen. Logisch dat zo'n kind daar niet intrapt als zijnde borst, maar hier was het wel altijd een goede vervanging. Maar misschien had ik gewoon een heel makkelijk kind :?
Dat is hij nu eigenlijk nog wel. :Y

Pvoesss, waarom stap je dan niet over op een soort (omgekeerd?) blokvoeden maar dan met tussenpozen van 3-4 uur geen voeding?
Zo heb ik voor mijzelf indertijd ook 's nachts wat meer ruimte gecreëerd. De eerste paar avonden/nachten waren rampzalig, maar daarna werd Harry in elk geval niet mee voor iedere scheet wakker en wilde dan per se aan de borst.
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Brighteyes het volgende:
Was deze hier al eens langsgekomen?
Ik heb geen idee of het echt iets is overigens, mss gaat 'gratis is altijd goed' niet op hier, maar toch. ;)

http://www.oeiikgroei.nl/(...)-ebook-borstvoeding/
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Sannne het volgende:
Ik heb dr vandaag iets langer op gehouden (of beter gezegd, ze werd vanmiddag eerder wakker en heb dr wakker gehouden tot het normale bedtijdstip) lekker eten gegeven, veel mee gespeeld, gebadderd, liedjes gezongen, geknuffeld, gestoeid, kortom: moe gemaakt!
Ze sliep binnen een minuut toen ik dr neerlegde ;)
Maar dronk ook maar heel kort dus ik ben bang dat ik vanavond nog wel een keer mag gaan liggen, hopelijk dit keer niet lang.

Succes TJ!

Pvoesss wat lastig! En de Nanny technieken helpen ook niet?
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:40 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik die vervanging kon gebbruiken. Maar een speen wil hij al vanaf de geboorte niet en een flesje pakt hij ook niet.
Als ik heem niet aan de borst hou om te "sabbelen" probeert hij zijn duim te pakken maar soms lukt dat maar dan steekt hij hem zover in zijn mond dat hij moet kokhalzen.
Geen prettig gehoor en dat verschillende keren achter elkaar.

En wat bedoel je met omgekeerd blokvoeden? Proberen hem zoveel mogelijk te laten "lebberen" ;) en dan proberen er 3 of 4 uur tussen te houden?
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:47 schreef DJMO het volgende:
blokvoeden = gedurende een x aantal uur steeds dezelfde borst aanbieden, en bij het volgende blok hetzelfde, maar dan met de andere borst. Wordt veel gebruikt om overproductie tegen te gaan. Zo zou je dus kunnen besluiten om, als beeb verzadigd is, ten minste drie uur niet te voeden en hem met anders (proberen) af te leiden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_107147363
Maar pvoesss, je zegt ik kan niet tegen laten huilen. Maar je weet zelf heel goed dat dat precies is wat er gebeurt als je weggaat??
Ik vind dat elkaar onwijs tegenspreken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:00:28 #4
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_107147567
tietjes :9
pi_107147662
Oh nee absoluut niet hoor op de opvang en met opa en oma gaat het goed.
Het is echt alleen als ik in de buurt ben een probleem :Y
Hij slaapt samen met zuslief dus daar maak ik mij geen zorgen om.
pi_107147675
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:00 schreef aequus het volgende:
tietjes :9
Dat vinden onze baby's ook.

Elise is alweer wakker. Te vroeg gejuicht.. Toch maar aan het koken, we'll see..
  maandag 23 januari 2012 @ 19:05:45 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107147783
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Oh nee absoluut niet hoor op de opvang en met opa en oma gaat het goed.
Het is echt alleen als ik in de buurt ben een probleem :Y
Hij slaapt samen met zuslief dus daar maak ik mij geen zorgen om.
Is het niet een keer het proberen waard dat Opa en Oma in jouw huis slapen samen met de kinderen en dat je dan een nachtje weg bent? Dat hij op die manier leer dat hij ook in zijn eigen huis en eigen bedje veilig is zonder jou erbij?
pi_107147885
Het is het proberen waard inderdaad, maar het maakt niet uit of hij in mijn bed ligt of in zijn bed zonder mij.
Mijn bed geeft evenveel drama als zijn bed als het zonder mij is. Hij heeft niet echt een angst voor zijn bedje ofzo.
pi_107148074
Enige wat die dus wel wil zonder mij is de wandelwagen.
Daar slaapt die gerust een uur of 4 in..
Maar tegenwoordig weet die hoe hij de gordels los kan krijgen dus durf ik dat ook niet.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:18:08 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107148266
Ok sorry, ik moet, ik kan het niet laten... :@ :X :@
Maar 'die' is echt heel erg fout! :o Het is of 'ie of hij, maar niet 'die'.

/taalnazi
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef Pvoesss het volgende:
Het is het proberen waard inderdaad, maar het maakt niet uit of hij in mijn bed ligt of in zijn bed zonder mij.
Mijn bed geeft evenveel drama als zijn bed als het zonder mij is. Hij heeft niet echt een angst voor zijn bedje ofzo.
Nee, snap ik, ik bedoelde ook niet echt angst, maar gewoon het idee alleen te slapen, maar in de vertrouwde omgeving.

En eerlijk... hoezeer ik me kan voorstellen dat jij niet van 'laten huilen' houdt... als ik dit zo lees word je dus dik gemanipuleerd door je dreumes als hij het bij anderen wel prima kan...
pi_107148555
haha bedankt mevrouw de taalnazi :+ ik zal het onthouden.

Ja klopt.
Maar ik heb mezelf meer met laten huilen hij geeft echt niet op.
Laatst moest ik hem wel laten huilen doordat ik een hele zieke truus had (en ik kots van haar en de vloer aan het schrobben was) En hij gaat maar door.

En dan is er nog het probleem van truus. Als zij haar broertje hoort huilen gaat ze gillen.
Mamaaaaa mijn broer heeft je nodig. Mamaaaaa hij wil NU een borst }:| :')

Ik denk dat ik met toegeven er voorlopig meer aan heb.
Dan hem te trainen om door te slapen.
Al hoop ik voor mijn lichaam dat hij echt heeel snel door gaat slapen.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:27:04 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107148600
TJ, ik bedoel dus dat je (als je een ouder kindje hebt) je kan kiezen om er minstens 3 (of 4) uur tussen voedingen te laten zitten. Harry wilde ook steeds aan de borst en hoe ouder hij werd, hoe vaker hij 's nachst wakker werd voor even een slokje.
Dus toen heb ik besloten (heel moeilijk!) om te 'zeggen' (vooral tegen mezelf) dat hij niet elk uur een slok nodig had. Misschien wel mijn nabijheid, maar níet de borst. Binnen een blok van 3 uur legde ik hem dan niet meer aan de borst. Wel bij mij voor troost. Hij heeft een paar dagen bij mij gehuild omdat hij boos was dat hij niet aan de borst mocht. Daarna was het over en toen liet hij er uit zichzelf steeds meer tijd tussen.
pi_107148645
Pvoesss, ik denk dat BE gelijk heeft. Hij is gewend dat hij lekker mag drinken 's nachts, en als hij wakker wordt is mama in de buurt om hem weer in slaap te voeden. En je wilt het wel anders, maar zonder huilen, lees ik uit jouw posts.
Ik denk dat je er doorheen moet wat het huilen betreft, en beseffen dat hij heel goed boos kan zijn en daarom huilen. En boos zijn is niet per se een emotie die meteen opgelost hoeft, toch?

Wij hadden datzelfde eigenlijk afgelopen zomer, toen was ze 13 maand. Papa was een week weg en meteen was alles anders. Ze wilde niet meer alleen slapen, ik kon niet meer weglopen terwijl ze wakker in bed ging. Kortom, ze wilde me dichtbij houden. Logisch ook.
Maar toch hebben we, nadat papa terug was moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen, haar weer geleerd alleen te slapen. En alleen bij mama drinken als het zelf slapen niet meer lukte om wat voor reden ook.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_107148879
Je zit echt in een cirkeltje Pvoess.. Om die te doorbreken moet je doorzetten, maar als jij het liever zo door laat gaan is dat prima toch?
Alleen, denk aan jezelf. En aan de toekomst!
  maandag 23 januari 2012 @ 19:57:35 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107150066
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:25 schreef Pvoesss het volgende:
haha bedankt mevrouw de taalnazi :+ ik zal het onthouden.

Ja klopt.
Maar ik heb mezelf meer met laten huilen hij geeft echt niet op.
Laatst moest ik hem wel laten huilen doordat ik een hele zieke truus had (en ik kots van haar en de vloer aan het schrobben was) En hij gaat maar door.

En dan is er nog het probleem van truus. Als zij haar broertje hoort huilen gaat ze gillen.
Mamaaaaa mijn broer heeft je nodig. Mamaaaaa hij wil NU een borst }:| :')

Ik denk dat ik met toegeven er voorlopig meer aan heb.
Dan hem te trainen om door te slapen.
Al hoop ik voor mijn lichaam dat hij echt heeel snel door gaat slapen.
Ja, dat snap ik op zich ook wel. :Y
pi_107150099
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:33 schreef Sannne het volgende:
Je zit echt in een cirkeltje Pvoess.. Om die te doorbreken moet je doorzetten, maar als jij het liever zo door laat gaan is dat prima toch?
Alleen, denk aan jezelf. En aan de toekomst!
En dat zeker weten!

Het is alleen maar dat ik me niet voor kan stellen dat je dat volhoudt.. En volgens mij wordt het alleen maar moeilijker om hem te leren dat hij zelf wél kan slapen. Ik herken namelijk best wel wat dingen. Als ik Isabel in slaap voedde in die periode, was ze ook na anderhalf uur max weer wakker, gewoon omdat ze me dan kwijt was én in slaap gevoed worden is veel fijner..
pi_107150153
Ik denk dat manipuleren echt een veel te groot woord is voor een dreumes van nog geen 14 maanden. Die heeft gewoon de associatie mama = melk en oma = geen melk. Hij kan echt nog niet bedenken dat mama ook eventueel /geen melk/ kan betekenen. Sterker nog: dat is zelfs de kern van het probleem. Ik denk wel dat het een utopie is om zoiets zonder huilen op te lossen. En moet dat? Als jij en je lijf niet meer kunnen dan moet je iets anders verzinnen. Ik denk altijd maar zo: als je geen melk meer zou hebben zou je het ook anders op moeten lossen, en dan zou het linksom of rechtsom ook lukken.

[ Bericht 86% gewijzigd door Jore op 23-01-2012 20:08:44 ]
pi_107152202
Realiseren jullie je ook dat dit pvoesss d'r tweede is en ze prima weet hoe het er over een tijdje uit kan zien? Ik herken het ook van die leeftijd en heb er ook voor gekozen om het op zijn beloop te laten. En zie daar, een peuter die prima doorslaapt. Ik had het niet anders willen aanpakken en ik lees dat pvoesss daar ook geen behoefte aan heeft.
Wel is het lief dat jullie meedenken :)
pi_107152273
Je hebt gelijk Wup, ik denk weer eens te veel vanuit mijn eigen situatie en draagkracht..
pi_107155077
Ja dat realiseer ik. Daarom zeg ik het ook. Of het nu je 2e, 3e of 4e is. Geen kind is hetzelfde. Wat bij kind 1 werkt kan voor kind 2 totaal geen optie zijn.
Bij Jen ben ik ook altijd meegegaan in het samen slapen, slokje hier, kusje daar. Resultaat: vanmiddag een mevrouw van het cb omdat we het echt niet meer weten met jen om haar naar bed te krijgen. Het gaat hier namelijk van kwaad tot erger, en je hebt het niet in de gaten, omdat het steeds een beetje toegeven is. Tot je op het punt staat dat je je geen raad meer weet.

Dat dus meegenomen Leyla zelfde ding. Vanaf begin in ons bed geslapen. Vanaf het begin aan, wel slapen op een eigen plekje eigen bedje. En Leyla leg ik in bed en ze slaapt.

Zelfde opvoeding. 2 resultaten.
pi_107155254
Wup heeft een goed punt..

mijn oudste sliep vanaf 8 maand ineens pats boem door van 8 tot 8 *O*
Na een aantal maanden gewoon gigantisch goed slapen is ze ook weer in mijn bed terecht gekomen. Daarna kwam de fase dat ze weer maanden geweldig in haar eigen bed sliep.
En nu wil ze vaak weer bij ons rond een uurtje of 5.
Ik breng haar naar bed rond een uur of 7 lees een boekje ze mag nog even op de dora laptopt en ze slapt.

Het probleem wat voor mij ook gewoon mee weegt is dat ik dus niet snachts mijn bed makkelijk uit kan. Ik heb enorme spierproblemen en lopen is soms heel erg lastig helemaal als ik in slaap ben geweest. Ik moet echt opstarten dus in eigen bedje en er uit gaan voor voeden kan niet.
pi_107155586
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:19 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat realiseer ik. Daarom zeg ik het ook. Of het nu je 2e, 3e of 4e is. Geen kind is hetzelfde. Wat bij kind 1 werkt kan voor kind 2 totaal geen optie zijn.
Bij Jen ben ik ook altijd meegegaan in het samen slapen, slokje hier, kusje daar. Resultaat: vanmiddag een mevrouw van het cb omdat we het echt niet meer weten met jen om haar naar bed te krijgen. Het gaat hier namelijk van kwaad tot erger, en je hebt het niet in de gaten, omdat het steeds een beetje toegeven is. Tot je op het punt staat dat je je geen raad meer weet.

Dat dus meegenomen Leyla zelfde ding. Vanaf begin in ons bed geslapen. Vanaf het begin aan, wel slapen op een eigen plekje eigen bedje. En Leyla leg ik in bed en ze slaapt.

Zelfde opvoeding. 2 resultaten.
Heb je dan nu spijt van je aanpak bij Jen? Of meer: denk je dat dat invloed heeft (gehad) op haar huidige gedrag? Of denk je dat dat vooral haar karakter is? Sterkte ermee, het klinkt heftig!
pi_107155697
Ik heb een vraag over spruw. Als mijn kindje geen rare witte plekjes in haar mond heeft, dan is er geen sprake van spruw, toch?
Ik heb sinds een paar dagen zere tepels als Eva aanhapt en zodra ik de kolf aanzet. Doet zo'n zeer!
Het is geen brandend gevoel, maar het voelt alsof ze in elkaar gebeukt zijn ofzo.
Verder geen spruw-symptomen, maar omdat ik ineens pijnlijke tepels heb ga ik twijfelen...
Lijkt me werkelijk vreselijk om te hebben en te behandelen.
Tralalalaaa
pi_107156220
Spruw hoef je niet te zien. En de behandeling valt echt reuze mee hoor ;).

Jore, nee geen spijt. Wij hebben altijd gehandeld naar wat wij dachten dat goed was. Jen voelde zich goed en veilig bij ons in bed en dat vonden we nooit een probleem. Voordat leyla er was sliep ze al in een eigen bedje bij ons op de kamer. Dan begon ze op haar kamer en als ze wakker werd kroop ze in dat bedje. Maar nu is het weer drama. Het wisselt sterk met goede perioden, maar de dalen zijn heel diep. Stuk karakter, jazeker.

Vick heeft er toch ook 2. Waarbij ze bij nr 2 soms ook niet meer weet hoe ze normaal gaat slapen.
pi_107156737
Overigens voelen m'n tepels net zo als toen in m'n eerste week als mama. Toen had ik wat kloven, die zie ik nu niet. En ze hapt net zo aan als altijd, alleen sindskort trekt ze er meer aan omdat ze dan ineens haar hoofd omdraait.
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')