abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 januari 2012 @ 16:36:22 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_107142926
In 1970 had je de Dolle Mina's die, om hun feministische statement kracht bij te zetten, publiekelijk hun beha's van onder hun harige ongewassen oksels vandaan scheurden en in de hens zetten.

Zou zoiets in 2020 ook kunnen gebeuren? Er zal toch tzt wel eens een keer een groep vrouwen opstaan bij de moslima's van deze wereld, in het bijzonder in Nederland?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 23 januari 2012 @ 16:40:06 #2
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_107143089
Wanneer scheert Geert Wilders zijn kop kaal? Dan is lijkt hij meer op een racistische xenofoob!

Wilders met een kletskop. _O_
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 23 januari 2012 @ 16:50:18 #3
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_107143437
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:40 schreef Zeeland het volgende:
Wanneer scheert Geert Wilders zijn kop kaal? Dan is lijkt hij meer op een racistische xenofoob!

Wilders met een kletskop. _O_
Dat was de vraag niet heur. Als jij me vraagt hoe laat het is, zeg ik toch ook niet dat het heerlijk weer is in Spanje?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_107143454
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In 1970 had je de Dolle Mina's die, om hun feministische statement kracht bij te zetten, publiekelijk hun beha's van onder hun harige ongewassen oksels vandaan scheurden en in de hens zetten.

Zou zoiets in 2020 ook kunnen gebeuren? Er zal toch tzt wel eens een keer een groep vrouwen opstaan bij de moslima's van deze wereld, in het bijzonder in Nederland?
Ik denk dat dit nooit zal gebeuren, tenminste niet in de nabije toekomst. Meisjes in de islam worden zodanig opgevoed dat ze zeer onderdanig zijn. Degenen die geen hoofddoek of andere moslimkleding dragen, zijn gewoon vanaf het begin niet gedwongen om het wél te doen. Naarmate de tijd verstrijkt zullen er steeds minder overblijven die nog oosterse kleren aantrekken. Zo gauw dat gebeurt is Wilders zijn aanhang kwijt en blijft er niet meer dan een asociale VVD-er over. Want Geert zat 15 jaar bij de VVD voordat hij zijn eigen partij begon.
pi_107143476
2020 ben jij allang gedood door Fatima's broetje... niet te druk maken... komt allemaal goed
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 23 januari 2012 @ 17:04:48 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107143880
Ik denk dat Geert Wilders eerder hoofddoeken stimuleert als een soort rebelse tegenreactie.
pi_107144422
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:04 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Geert Wilders eerder hoofddoeken stimuleert als een soort rebelse tegenreactie.
Daarmee zou je wel eens de spijker op z'n kop kunnen slaan.
  maandag 23 januari 2012 @ 17:23:06 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107144520
Overigens denk ik dat de relevantie van het verhaal van Geert Wilders sterk tanende is en er over een tijd wel een soort emancipatiegolf zal komen onder moslimvrouwen. Het is alleen de vraag hoe het tot uitdrukking gaat komen.
pi_107145068
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:23 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat de relevantie van het verhaal van Geert Wilders sterk tanende is en er over een tijd wel een soort emancipatiegolf zal komen onder moslimvrouwen. Het is alleen de vraag hoe het tot uitdrukking gaat komen.
Zoals ik al zei, denk ik niet aan een emancipatieGOLF, maar meer aan een zachtjes aan beweging. Ik ken een marokkaanse mevrouw, getrouwd met een egyptische meneer. Zij hebben een dochter van 13 jaar en die is jeugdprinses bij de carnavalsvereniging.
  maandag 23 januari 2012 @ 17:47:20 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107145195
Wat niet is kan komen natuurlijk. Er zouden natuurlijk best een stel charismatische types kunnen opstaan die een soort feministische moslimvrouwenbeweging kunnen mobiliseren. Zoiets gebeurt meestal ook bij de gratie van bepaalde leiderstypes.
pi_107153286
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:23 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat de relevantie van het verhaal van Geert Wilders sterk tanende is en er over een tijd wel een soort emancipatiegolf zal komen onder moslimvrouwen. Het is alleen de vraag hoe het tot uitdrukking gaat komen.
Nou de dagelijkse realiteit in Neerlands grootste steden laat juist een beweging de andere kant op zien. Kijk eens op de basisscholen: kinderen van 6 met hoofddoekjes op zijn al lang geen uitzondering meer en het wordt alleen maar erger.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:40:09 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107156400
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou de dagelijkse realiteit in Neerlands grootste steden laat juist een beweging de andere kant op zien. Kijk eens op de basisscholen: kinderen van 6 met hoofddoekjes op zijn al lang geen uitzondering meer en het wordt alleen maar erger.
Cijfers?
pi_107156460
Onzin topic.
pi_107156615
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Cijfers?
Over hoofddoek dragende kinderen? Wie zou dat moeten registeren? Ga maar gewoon eens kijken op een zooi scholen in de grote steden. Vooral de openbare en dus niet de vrije en zo.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:53:36 #15
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_107157223
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Cijfers?
Hij komt wel met cijfers kijk maar eens terug:

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou de dagelijkse realiteit in Neerlands grootste steden laat juist een beweging de andere kant op zien. Kijk eens op de basisscholen: kinderen van 6 met hoofddoekjes op zijn al lang geen uitzondering meer en het wordt alleen maar erger.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_107157302
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:53 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Hij komt wel met cijfers kijk maar eens terug:

[..]

:') _O-
pi_107157494
Er zijn al genoeg femistische moslima's in Nederland. Ga eens een keer naar de bibliotheek of lees een goed tijdschrift.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_107157638
Maar goed, zo lang er racisme bestaat en haat en nijd tegen moslims is de kans op zoiets natuurlijk veel kleiner als wanneer dat ontbreekt.

Nu hebben moslimhaters het monopolie op islamkritiek op zich genomen en dat is niet uitnodigend voor zo'n moslimmeisje om daar zo openlijk afstand van te nemen. Want dan associeert het met haat tegen moslims en niet per se een persoonlijk feministisch standpunt.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  maandag 23 januari 2012 @ 22:03:01 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107157821
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Over hoofddoek dragende kinderen? Wie zou dat moeten registeren? Ga maar gewoon eens kijken op een zooi scholen in de grote steden. Vooral de openbare en dus niet de vrije en zo.
Tja met dat soort commentaar kan ik heel weinig. Je kunt wel van alles gaan beweren maar blijkbaar niet hardmaken dat het zo is en al helemaal niet dat het een probleem is. Wat is nu precies je probleem?

Ik woon ook in een van de grote steden trouwens dus ken de materie prima.
pi_107158417
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:50 schreef Reinaerd het volgende:

[..]

Ik denk dat dit nooit zal gebeuren, tenminste niet in de nabije toekomst. Meisjes in de islam worden zodanig opgevoed dat ze zeer onderdanig zijn. Degenen die geen hoofddoek of andere moslimkleding dragen, zijn gewoon vanaf het begin niet gedwongen om het wél te doen. Naarmate de tijd verstrijkt zullen er steeds minder overblijven die nog oosterse kleren aantrekken. Zo gauw dat gebeurt is Wilders zijn aanhang kwijt en blijft er niet meer dan een asociale VVD-er over. Want Geert zat 15 jaar bij de VVD voordat hij zijn eigen partij begon.
Dat is de reinste onzin, alleen zeer orthodoxe moslima's dragen hoofddoekjes.
pi_107158760
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja met dat soort commentaar kan ik heel weinig. Je kunt wel van alles gaan beweren maar blijkbaar niet hardmaken dat het zo is en al helemaal niet dat het een probleem is. Wat is nu precies je probleem?

Ik woon ook in een van de grote steden trouwens dus ken de materie prima.
Je komt vast ook heel vaak op een schoolplein. Maar goed, geloof je me niet. Verder beweer jij ook maar wat in het rond zonder een enkele feitelijke onderbouwing.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:26:22 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107159362
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je komt vast ook heel vaak op een schoolplein. Maar goed, geloof je me niet. Verder beweer jij ook maar wat in het rond zonder een enkele feitelijke onderbouwing.
Ik kom dr dagelijks langs als ik naar mn werk loop. En ook in deze buurt wonen de nodige allochtonen.

Waar ik mee begon is dat het hele gezanik rondom de zogenaamde islamisering en het doen alsof iedere moslim een potentiele terrorist wel over zijn hoogtepunt heen is.
pi_107168831
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In 1970 had je de Dolle Mina's die, om hun feministische statement kracht bij te zetten, publiekelijk hun beha's van onder hun harige ongewassen oksels vandaan scheurden en in de hens zetten.

Zou zoiets in 2020 ook kunnen gebeuren? Er zal toch tzt wel eens een keer een groep vrouwen opstaan bij de moslima's van deze wereld, in het bijzonder in Nederland?
Begrijp ik het nou goed, ben jij pro zoiets linksigs als vrouwenemancipatie, Broekhoest?
I´m back.
pi_107169596
Waar is mijn reply nou gebleven?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:35:54 #25
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_107169667
Moslima's, zeker in Nederland, zien hun hoofddoek niet als een symbool van onderdrukking, maar een cultureel symbool, waar ze trots op zijn. Die kans is dus nul.

Overigens heb ik het afdoen van BHs altijd een twijfelachtig gebaar gevonden. Volgens mij is dat ding vooral uitgevonden om vrouwen te helpen, en zullen weinig mannen er een probleem van maken als die niet meer gedragen wordt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')