abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107246382
Sjit hee.. heb je vannacht aan de coke gezeten ofzo :')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_107246566

[ Bericht 100% gewijzigd door madsaus op 26-01-2012 07:54:25 ]
pi_107246768
Snap niet waarom je perse verliefd moet zijn op iemand in relatie, denk ook zeker dat je echt niet de eerste bent die dat ervaart. Ik ben ook nooit verliefd geweest op mijn huidige (ex)vriendin, maar dat wil niet betekenen dat je het niet leuk met elkaar hebt, en dus vaak blij bent met elkaar gezelschap te houden.
pi_107246789
En verliefdheid kan zich eventueel alsnog ontwikkelen in een later stadium :)
pi_107247146
quote:
99s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:39 schreef Phreakingout het volgende:
Snap niet waarom je perse verliefd moet zijn op iemand in relatie, denk ook zeker dat je echt niet de eerste bent die dat ervaart. Ik ben ook nooit verliefd geweest op mijn huidige (ex)vriendin, maar dat wil niet betekenen dat je het niet leuk met elkaar hebt, en dus vaak blij bent met elkaar gezelschap te houden.
Het komt idd vaak genoeg voor dat mensen zonder echt verliefd te zijn (bijv. door het nog niet helemaal verwerkt hebben van een vorige relatie) toch een goede duurzame relatie kunnen opbouwen met een ander. Echter, heb ik heb wel eens vernomen dat uit onderzoek is gebleken dat het relatief heel veel voorkomt dat mensen die in deze stabiele relaties zitten (en ogenschijnlijk dolgelukkig zijn) op een later moment, soms na jaren, vaak terugdenken aan de periode dat ze met de persoon waren waar er wel sprake was het "vlinder in de buik" gevoel (zoals een jeugdliefde die toen niet werkte). In een later stadium kan het voor diegene die enigszins nuchter in een duurzame relatie stapte nog voor veel gemengde gevoelens zorgen, waarbij de gevoelens voor de ex nog tot grote problemen kunnen leiden in de huidige relatie.

Persoonlijk vind ik het absurd voor woorden, maar ik ken zelfs voorbeelden dat mensen hun gezin en kinderen op de tweede plek zetten, omdat ze uiteindelijk voor hun jeugdliefde kiezen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:57:44 #181
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_107247694
Ik heb me echt kapot verbaasd over de reacties hier. Als je niet verliefd bent en eigenlijk ook niet echt aangetrokken tot hem bent, dan moet je er niets mee hebben. Ik lees nergens een basis om ermee verder te gaan, behalve een papieren werkelijkheid.

Het heeft allemaal weinig met foute mannen te maken, hij is het gewoon niet voor je en dat gaat ook niet komen. En natuurlijk kun je een verstandsrelatie beginnen met iemand die 'op papier' perfect voor je is, maar daar hou je jezelf mee voor de gek en bovendien kun je daar altijd nog voor kiezen.

Het klinkt ook alsof TS veel te graag wil. Ja, TS wil te graag! Ga jezelf eerst eens ontwikkelen, dan volgt de juiste man vanzelf wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door DenWauwelaar op 26-01-2012 09:02:46 ]
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_107247730
Pff wat een gelul allemaal TS, je bent er imo veel te veel mee bezig, de man uit de OP is niet jouw droomvent, dus kap ermee en ga weer lekker je eigen ding doen, er komt dan vast vanzelf een keer een man in je leven waar je wel kriebels van krijgt, en die ook nog eens relatie-materiaal is.

Je kunt het allemaal wel dood analyseren, maar m.i. schiet je daar helemaal niks mee op, maak het niet ingewikkelder dan dat het is.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:10:02 #183
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107249218
quote:
99s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:39 schreef Phreakingout het volgende:
Was dat ook omgekeerd het geval? Whatever floats your boat, maar voor mij is geen verliefdheid geen relatie. Leuk kan ik het met zoveel mensen hebben, een relatie is net dat beetje meer wat leuk in geweldig maakt, met alle facetten die daarbij horen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:13:21 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107249304
Verliefdheid is so overrated. Vooral wanneer men denkt dat verliefdheid de enige mogelijke start is van een goede, diepbevredigende langdurige relatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107249718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:13 schreef Lienekien het volgende:
Verliefdheid is so overrated. Vooral wanneer men denkt dat verliefdheid de enige mogelijke start is van een goede, diepbevredigende langdurige relatie.
Het is niet de enige mogelijkheid voor een start. Maar zoals Copycat al aangeeft, als ik naar m'n vriendin kijk dan wil ik wel iets heftigers voelen dan dat wat ik voel richting goede vrienden of andere mensen waar ik het leuk mee heb.

Ik zou dan ook niet in een relatie kunnen zitten waarbij ik denk 'Ja, ik vind jou wel leuk omdat je zo stabiel bent en nu toevallig in dezelfde levensfase zit". Verstandsrelaties zijn (misschien nog) niet aan mij besteed.
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:33:24 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107249865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het is niet de enige mogelijkheid voor een start. Maar zoals Copycat al aangeeft, als ik naar m'n vriendin kijk dan wil ik wel iets heftigers voelen dan dat wat ik voel richting goede vrienden of andere mensen waar ik het leuk mee heb.

Ik zou dan ook niet in een relatie kunnen zitten waarbij ik denk 'Ja, ik vind jou wel leuk omdat je zo stabiel bent en nu toevallig in dezelfde levensfase zit". Verstandsrelaties zijn (misschien nog) niet aan mij besteed.
Ik word ook niet blij van 'leuk hebben met elkaar en elkaar gezelschap houden'. Maar ik snap die hele toestand over verstandsrelaties niet. Als je nou bekijkt hoe een relatie eruit ziet nadat de hevige verliefdheid over is, dan is dat toch niet een verstandsrelatie? Waarom zou het altijd een verstandsrelatie moeten zijn als de relatie niet begint met hevige verliefdheid?
pi_107249894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik word ook niet blij van 'leuk hebben met elkaar en elkaar gezelschap houden'. Maar ik snap die hele toestand over verstandsrelaties niet. Als je nou bekijkt hoe een relatie eruit ziet nadat de hevige verliefdheid over is, dan is dat toch niet een verstandsrelatie? Waarom zou het altijd een verstandsrelatie moeten zijn als de relatie niet begint met hevige verliefdheid?
Nee, maar ook nadat de initiele verliefdheid over was heb ik altijd een extra gevoel gehad richting m'n vriendin. Het was nooit, 'je voldoet aan mijn eisenlijstje en iedereen anders wil jou, dus dan wil ik jou ook wel' :P
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:35:47 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107249931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nee, maar ook nadat de initiele verliefdheid over was heb ik altijd een extra gevoel gehad richting m'n vriendin. Het was nooit, 'je voldoet aan mijn eisenlijstje en iedereen anders wil jou, dus dan wil ik jou ook wel' :P
Er leiden meer wegen naar Rome.
pi_107249974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 05:34 schreef madsaus het volgende:
Ik vind werklozen echter wel onaantrekkelijk, maakt niet uit wat voor soort man je dan bent, ik vind het niet aantrekkelijk.
Wat als hij een hardwerkende jongen is met afgeronde opleiding etc.. maar hij net als vele anderen door de crisis weg moest bij zijn baan. Hard opzoek is naar iets anders, maar het niet mag vlotten. Hebben die bv 6 maanden werkeloosheis dan ook nog zoveel impact op hoe je tegen hem en de situatie aankijkt?
pi_107249975
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er leiden meer wegen naar Rome.
Precies, er is altijd een tussenweg. Ik redeneer vanuit een (extreme) verstandsrelatie, waarbij je bij elkaar blijft omdat de lijstjes overeenkomen. Er is ook een tussenweg, daarom snap ik niet waarom er hier alleen over extremen gepraat wordt (net als dat er alleen 'nice guys' en 'bad guys' zouden zijn).
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:37:42 #191
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107249999
Er leiden zeker meer wegen naar Rome. De een kiest voor de hobbels en de ander voor volledig geplaveid. Ik ben meer van de hobbelwegen :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_107250424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:37 schreef Contender het volgende:

[..]

Wat als hij een hardwerkende jongen is met afgeronde opleiding etc.. maar hij net als vele anderen door de crisis weg moest bij zijn baan. Hard opzoek is naar iets anders, maar het niet mag vlotten. Hebben die bv 6 maanden werkeloosheis dan ook nog zoveel impact op hoe je tegen hem en de situatie aankijkt?
Als ze 1 of andere pipo de clown tegenkomt waar ze helemaal wild van wordt, dan maakt het feit dat ie al 2 jaar werkeloos op straat leeft echt geen fuck uit hoor, dat denkt ze alleen maar. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_107250957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Als ze 1 of andere pipo de clown tegenkomt waar ze helemaal wild van wordt, dan maakt het feit dat ie al 2 jaar werkeloos op straat leeft echt geen fuck uit hoor, dat denkt ze alleen maar. :P
Ach, we hebben allemaal wel eens de illusie dat wij onze emoties onder controle hebben. Grotendeels kunnen we ze wel sturen ja, maar meestal verzand je gewoon in je oerdriften/emoties :P
pi_107251687
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:07 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ach, we hebben allemaal wel eens de illusie dat wij onze emoties onder controle hebben. Grotendeels kunnen we ze wel sturen ja, maar meestal verzand je gewoon in je oerdriften/emoties :P
Dan krijg je weer de vraag wat wint... gevoel of verstand
pi_107251789
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:07 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is dan ook waar (volgens mij) dit hele probleem vandaan komt. Mijn uitleg van het verhaal is als volgt, correct me if I'm wrong. Qua oerdriften/emoties wil TS een spannende onvoorspelbare man, want de gevoelspieken voelen niet meer als echte pieken als er geen flinke schommelingen in zitten. Maar op sommige momenten heeft ze juist een stabiele man nodig, bijvoorbeeld als alles even tegenzit: dan wil ze juist wel dat hij meteen terug sms't, haar binnen 10 minuten komt ophalen met zijn auto om onderweg naar de massagetafel thuis te zeggen dat alles goed komt. Maar helaas, dat gebeurt niet want de spannende man gedraagt zich in zo'n situatie precies hetzelfde als eerder, maar op zo'n moment vindt zij die schommelingen en onvoorspelbaarheid niet fijn maar juist pijnlijk. Dan voelt ze zich opeens alleen en komt er vervelende spanning (ruzie, "waarom ben je er niet voor me") i.p.v. fijne spanning. Bij een stabiele man komt die vervelende spanning niet, want die is er wel voor haar, maar daardoor mist ook de leuke spanning en lijkt het alsof de hele relatie weinig emotionele meerwaarde biedt. Vrouwen gaan zich dan afvragen "is dit nou een relatie, want ik voel niets".

Je kunt niet van een spannende man verwachten dat hij opeens omschakelt in een stabiele man zodra jij dat nodig hebt. Een man is stabiel of hij is het niet, zo'n karaktereigenschap verandert niet zomaar. Zou hij wel binnen een uur kunnen omschakelen, dan zou het heel gemaakt en gespeeld overkomen. Het zou je opvallen ("nu kan hij opeens wel meteen komen, dat past niet bij hem"), het zou door je hoofd blijven spoken, en uiteindelijk zou je zijn gedrag raar en verdacht vinden. Zijn spannende karakter wordt dan ongeloofwaardig en werkt niet meer, want elke keer als hij niet terug sms't weet je: als ik doe alsof ik in de put zit, dan komt hij toch wel, dus die hele spanning van hem is nep.

Kortom: de eigenschappen die een man spannend danwel stabiel maken, sluiten elkaar uit. Zodra een spannende man stabiel gedrag vertoont wanneer jij dat nodig hebt, verliest hij zijn geloofwaardigheid en is hij niet spannend meer. Hetzelfde geldt voor een stabiele man die spannend gedrag vertoont: die geloof je ook niet.

Misschien is er wel een uitweg te vinden, bijvoorbeeld als een spannende man zijn tijdelijke omslag van onvoorspelbaar naar behulpzaam weet te maskeren. Dit kan als hij eerst weigert je te helpen, maar na een heleboel gezeur en getrek van jouw kant zich laat overhalen. Dan lijkt het alsof hij niet van harte de behulpzame man uithangt, en blijft de geloofwaardigheid van zijn spannende karakter behouden. Misschien is dit wel waarom vaak wordt vastgesteld dat "vrouwen proberen foute mannen te veranderen".

[ Bericht 3% gewijzigd door Polarcat op 26-01-2012 11:50:18 ]
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:50:09 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107252501
En hoe zit het met de lust, Polarcat? Kun je wel lust voelen voor een stabiele man?
pi_107252566
Zeg nooit nooit, maar ik vermoed dat het wel lastiger is omdat lust en spanning aan elkaar gelinkt zijn. Zodra de spanning wegvalt, wordt de man in dat opzicht minder interessant. Ik ben wel erg geïnteresseerd in voorbeelden waar het werkt, en dan vooral hoe en waarom het werkt.
  donderdag 26 januari 2012 @ 12:04:03 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107252996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:52 schreef Polarcat het volgende:
Zeg nooit nooit, maar ik vermoed dat het wel lastiger is omdat lust en spanning aan elkaar gelinkt zijn. Zodra de spanning wegvalt, wordt de man in dat opzicht minder interessant. Ik ben wel erg geïnteresseerd in voorbeelden waar het werkt, en dan vooral hoe en waarom het werkt.
Dat is eigenlijk heel simpel. De seks is lekker. En die spanning bouw je dan samen op.

Waarom zou je alleen geil kunnen worden van een man waarvan je niet weet of die wel komt opdagen als je afspreekt? Ik begrijp wel dat de spanning van zo'n 'foute man' heel aantrekkelijk kan zijn. Want je weet nooit of hij je wel echt wil en als hij je dan inderdaad wil is dat extra leuk. Maar hoe lang blijft dat leuk?
pi_107253217
Dit komt er dan eigenlijk gewoon op neer dat elke vrouw gekoppeld kan worden aan elke man die er goed uitziet en haar zekerheden kan bieden?
Uithuwelijken zoals in sommige culturen gangbaar is zouden wij dus gewoon ook kunnen invoeren omdat het werkt en er eigenlijk geen enkel sexueel spanningsveld zou hoeven te zijn om een relatie in stand te houden?

Sorry, ik geloof daar niet in, je kunt pas echt gelukkig zijn als er ook een lichamelijke aantrekkingskracht is en ook al ebt die t.z.t. bij vlagen weg, het is er of is er niet.
pi_107253235
Dat is wel een goed punt Lienekien. Voor mij lijkt dit een catch 22 of kip-en-het-ei verhaal, want in mijn ervaring geniet een vrouw vooral van de seks als er veel spanning aan vooraf ging. Het is dan een soort ontlading. Je kunt technisch perfect zijn als man en toch de vrouw een saaie avond geven omdat ze mentaal / emotioneel niet geprikkeld wordt. Maar vandaar mijn interesse in dit onderwerp, want misschien zijn er wel manieren die ik over het hoofd zie, en het is natuurlijk in mijn en ieders belang om dat boven water te krijgen. Dus dan wordt de vraag: hoe zorgt een stel ervoor dat de seks goed is zonder spanning?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')