Het komt idd vaak genoeg voor dat mensen zonder echt verliefd te zijn (bijv. door het nog niet helemaal verwerkt hebben van een vorige relatie) toch een goede duurzame relatie kunnen opbouwen met een ander. Echter, heb ik heb wel eens vernomen dat uit onderzoek is gebleken dat het relatief heel veel voorkomt dat mensen die in deze stabiele relaties zitten (en ogenschijnlijk dolgelukkig zijn) op een later moment, soms na jaren, vaak terugdenken aan de periode dat ze met de persoon waren waar er wel sprake was het "vlinder in de buik" gevoel (zoals een jeugdliefde die toen niet werkte). In een later stadium kan het voor diegene die enigszins nuchter in een duurzame relatie stapte nog voor veel gemengde gevoelens zorgen, waarbij de gevoelens voor de ex nog tot grote problemen kunnen leiden in de huidige relatie.quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:39 schreef Phreakingout het volgende:
Snap niet waarom je perse verliefd moet zijn op iemand in relatie, denk ook zeker dat je echt niet de eerste bent die dat ervaart. Ik ben ook nooit verliefd geweest op mijn huidige (ex)vriendin, maar dat wil niet betekenen dat je het niet leuk met elkaar hebt, en dus vaak blij bent met elkaar gezelschap te houden.
Was dat ook omgekeerd het geval? Whatever floats your boat, maar voor mij is geen verliefdheid geen relatie. Leuk kan ik het met zoveel mensen hebben, een relatie is net dat beetje meer wat leuk in geweldig maakt, met alle facetten die daarbij horen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:39 schreef Phreakingout het volgende:
Snap niet waarom je perse verliefd moet zijn op iemand in relatie, denk ook zeker dat je echt niet de eerste bent die dat ervaart. Ik ben ook nooit verliefd geweest op mijn huidige (ex)vriendin, maar dat wil niet betekenen dat je het niet leuk met elkaar hebt, en dus vaak blij bent met elkaar gezelschap te houden.
Het is niet de enige mogelijkheid voor een start. Maar zoals Copycat al aangeeft, als ik naar m'n vriendin kijk dan wil ik wel iets heftigers voelen dan dat wat ik voel richting goede vrienden of andere mensen waar ik het leuk mee heb.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:13 schreef Lienekien het volgende:
Verliefdheid is so overrated. Vooral wanneer men denkt dat verliefdheid de enige mogelijke start is van een goede, diepbevredigende langdurige relatie.
Ik word ook niet blij van 'leuk hebben met elkaar en elkaar gezelschap houden'. Maar ik snap die hele toestand over verstandsrelaties niet. Als je nou bekijkt hoe een relatie eruit ziet nadat de hevige verliefdheid over is, dan is dat toch niet een verstandsrelatie? Waarom zou het altijd een verstandsrelatie moeten zijn als de relatie niet begint met hevige verliefdheid?quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is niet de enige mogelijkheid voor een start. Maar zoals Copycat al aangeeft, als ik naar m'n vriendin kijk dan wil ik wel iets heftigers voelen dan dat wat ik voel richting goede vrienden of andere mensen waar ik het leuk mee heb.
Ik zou dan ook niet in een relatie kunnen zitten waarbij ik denk 'Ja, ik vind jou wel leuk omdat je zo stabiel bent en nu toevallig in dezelfde levensfase zit". Verstandsrelaties zijn (misschien nog) niet aan mij besteed.
Nee, maar ook nadat de initiele verliefdheid over was heb ik altijd een extra gevoel gehad richting m'n vriendin. Het was nooit, 'je voldoet aan mijn eisenlijstje en iedereen anders wil jou, dus dan wil ik jou ook wel'quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik word ook niet blij van 'leuk hebben met elkaar en elkaar gezelschap houden'. Maar ik snap die hele toestand over verstandsrelaties niet. Als je nou bekijkt hoe een relatie eruit ziet nadat de hevige verliefdheid over is, dan is dat toch niet een verstandsrelatie? Waarom zou het altijd een verstandsrelatie moeten zijn als de relatie niet begint met hevige verliefdheid?
Er leiden meer wegen naar Rome.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, maar ook nadat de initiele verliefdheid over was heb ik altijd een extra gevoel gehad richting m'n vriendin. Het was nooit, 'je voldoet aan mijn eisenlijstje en iedereen anders wil jou, dus dan wil ik jou ook wel'
Wat als hij een hardwerkende jongen is met afgeronde opleiding etc.. maar hij net als vele anderen door de crisis weg moest bij zijn baan. Hard opzoek is naar iets anders, maar het niet mag vlotten. Hebben die bv 6 maanden werkeloosheis dan ook nog zoveel impact op hoe je tegen hem en de situatie aankijkt?quote:Op donderdag 26 januari 2012 05:34 schreef madsaus het volgende:
Ik vind werklozen echter wel onaantrekkelijk, maakt niet uit wat voor soort man je dan bent, ik vind het niet aantrekkelijk.
Precies, er is altijd een tussenweg. Ik redeneer vanuit een (extreme) verstandsrelatie, waarbij je bij elkaar blijft omdat de lijstjes overeenkomen. Er is ook een tussenweg, daarom snap ik niet waarom er hier alleen over extremen gepraat wordt (net als dat er alleen 'nice guys' en 'bad guys' zouden zijn).quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er leiden meer wegen naar Rome.
Als ze 1 of andere pipo de clown tegenkomt waar ze helemaal wild van wordt, dan maakt het feit dat ie al 2 jaar werkeloos op straat leeft echt geen fuck uit hoor, dat denkt ze alleen maar.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:37 schreef Contender het volgende:
[..]
Wat als hij een hardwerkende jongen is met afgeronde opleiding etc.. maar hij net als vele anderen door de crisis weg moest bij zijn baan. Hard opzoek is naar iets anders, maar het niet mag vlotten. Hebben die bv 6 maanden werkeloosheis dan ook nog zoveel impact op hoe je tegen hem en de situatie aankijkt?
Ach, we hebben allemaal wel eens de illusie dat wij onze emoties onder controle hebben. Grotendeels kunnen we ze wel sturen ja, maar meestal verzand je gewoon in je oerdriften/emotiesquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als ze 1 of andere pipo de clown tegenkomt waar ze helemaal wild van wordt, dan maakt het feit dat ie al 2 jaar werkeloos op straat leeft echt geen fuck uit hoor, dat denkt ze alleen maar.
Dan krijg je weer de vraag wat wint... gevoel of verstandquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, we hebben allemaal wel eens de illusie dat wij onze emoties onder controle hebben. Grotendeels kunnen we ze wel sturen ja, maar meestal verzand je gewoon in je oerdriften/emoties
Dat is dan ook waar (volgens mij) dit hele probleem vandaan komt. Mijn uitleg van het verhaal is als volgt, correct me if I'm wrong. Qua oerdriften/emoties wil TS een spannende onvoorspelbare man, want de gevoelspieken voelen niet meer als echte pieken als er geen flinke schommelingen in zitten. Maar op sommige momenten heeft ze juist een stabiele man nodig, bijvoorbeeld als alles even tegenzit: dan wil ze juist wel dat hij meteen terug sms't, haar binnen 10 minuten komt ophalen met zijn auto om onderweg naar de massagetafel thuis te zeggen dat alles goed komt. Maar helaas, dat gebeurt niet want de spannende man gedraagt zich in zo'n situatie precies hetzelfde als eerder, maar op zo'n moment vindt zij die schommelingen en onvoorspelbaarheid niet fijn maar juist pijnlijk. Dan voelt ze zich opeens alleen en komt er vervelende spanning (ruzie, "waarom ben je er niet voor me") i.p.v. fijne spanning. Bij een stabiele man komt die vervelende spanning niet, want die is er wel voor haar, maar daardoor mist ook de leuke spanning en lijkt het alsof de hele relatie weinig emotionele meerwaarde biedt. Vrouwen gaan zich dan afvragen "is dit nou een relatie, want ik voel niets".quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, we hebben allemaal wel eens de illusie dat wij onze emoties onder controle hebben. Grotendeels kunnen we ze wel sturen ja, maar meestal verzand je gewoon in je oerdriften/emoties
Dat is eigenlijk heel simpel. De seks is lekker. En die spanning bouw je dan samen op.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:52 schreef Polarcat het volgende:
Zeg nooit nooit, maar ik vermoed dat het wel lastiger is omdat lust en spanning aan elkaar gelinkt zijn. Zodra de spanning wegvalt, wordt de man in dat opzicht minder interessant. Ik ben wel erg geïnteresseerd in voorbeelden waar het werkt, en dan vooral hoe en waarom het werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |