abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107213558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:15 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nee, ze moet af van die tunnelvisie waarin zij denkt dat er geen mannen bestaan waar ze EN geil van wordt, en zichzelf zo goed bij voelt dat het een relatie voor het leven zou kunnen worden.

Oh en die gast uit de OP duidelijk maken dat het nooit wat wordt, wel zo eerlijk.

(want je neemt toch geen genoegen met half/half hoop ik ?)
Het lijkt er een beetje op dat TS (latente gevoelens heeft van) bang is dat ze, als ze niet voor deze 'perfecte man' kiest, alleen zal blijven omdat de 'foute' mannen per definitie niet een stabiele relatie kunnen bieden, en dat het dus niks wordt.

Anders zou je je m.i. niet zo vastklampen aan een persoon (of het beeld van), die eigenlijk niet aansluit bij je emoties.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:21:16 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107213632
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:00 schreef madsaus het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer, alleen wil ik geen levenslange relatie met het type man waar ik dat dus wel van word :)
Dus je hebt een duidelijke voorkeur voor klootzakken. Herken ik, had ik ook. Maar het duurt heel lang voor je daar echt tabak van hebt. Nu heb ik wel een hele leuke vent trouwens, die wist de spanning erin te houden door maandenlang afstand te houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:15 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nee, ze moet af van die tunnelvisie waarin zij denkt dat er geen mannen bestaan waar ze EN geil van wordt, en zichzelf zo goed bij voelt dat het een relatie voor het leven zou kunnen worden.

Oh en die gast uit de OP duidelijk maken dat het nooit wat wordt, wel zo eerlijk.

(want je neemt toch geen genoegen met half/half hoop ik ?)
Juist. Het kan wél, een betrouwbare en spannende vent. Maar dan moet je wel eerlijk naar jezelf en je partnerkeuze durven kijken, voor je open staat voor zo'n relatie.
Resistance is futile.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:22:38 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107213672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ooowwww, dus jij word alleen nat van 1 bepaald type man, en er bestaan geen mannen verder die de kwaliteiten bezitten van dat type, en ook nog eens ''lange-relatie-materiaal'' zijn ?
Geen woorden in haar mond leggen. Dit topic is bewijs van het feit dat ze haar eigen keuzes onder de loep legt, de vraag is alleen wanneer ze klaar is met haar soulsearching.
Resistance is futile.
pi_107213682
Dat foute mannen gelul vind ik altijd een beetje kinderachtig...

Alsof er maar 2 soorten mannen zijn, goede en foute...

:')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_107213964
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:22 schreef PBateman1978 het volgende:
Dat foute mannen gelul vind ik altijd een beetje kinderachtig...

Alsof er maar 2 soorten mannen zijn, goede en foute...

:')
Waarbij ik 'fout' niet een goede benaming vindt van wat de TS schijnbaar zoekt. Ze heeft tot nu toe aangegeven dat deze man te beschikbaar is, en dat zij daar niet van gediend is. Dat valt, als je het mij vraagt, helemaal niet onder het begrip (steretype) foute man. Iemand zou die gast eigenlijk een trap onder z'n kont moeten geven en zeggen dat hij afstand moet nemen, en TS maar zelf 's toenadering moet laten zoeken.

Niemand houdt van too available.
pi_107214083
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Waarbij ik 'fout' niet een goede benaming vindt van wat de TS schijnbaar zoekt. Ze heeft tot nu toe aangegeven dat deze man te beschikbaar is, en dat zij daar niet van gediend is. Dat valt, als je het mij vraagt, helemaal niet onder het begrip (steretype) foute man. Iemand zou die gast eigenlijk een trap onder z'n kont moeten geven en zeggen dat hij afstand moet nemen, en TS maar zelf 's toenadering moet laten zoeken.

Fout/klootzak/alpha male/weet ik 't...

Die stereotypering altijd is mij veel te kortzichtig.

En ''te beschikbaar'', wat is dat dan voor loze kreet, iemand die blijkbaar erg graag een relatie met je wilt ?

Nou nou laat maar dan inderdaad, hij wil te graag...
Maar wel een topic op fok openen over of de chemie misschien later nog kan komen...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_107214467
Ik zie de logica echt niet wat het probleem is dat hij "too available" zou zijn. Dat om elkaar heen gedraai vind ik altijd zo kinderachtig en het levert uiteindelijk alleen maar stress op, terwijl je in diezelfde tijd ook gewoon gezellig samen kan zijn. Hij is gewoon duidelijk in wat hij wilt. Kudos voor die jongen.
pi_107214622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:01 schreef Daboman het volgende:
TS stelt zich wel nogal als een slachtoffer op van haar gevoelens. Als je alleen maar gaat mijmeren over wat je NIET hebt wordt het natuurlijk nooit wat en nog erger; dan houd je de gevoelens zelf in stand en is het sowieso gedoemd te mislukken.
Misschien probeert TS zichzelf wat beter te begrijpen.....Kan soms verhelderend zijn andere meningen en vooral ervaringen hierover te horen.

Slachtofferrol lijkt me wat overdreven... maar je eigen gevoelens niet begrijpen is frustrerend
pi_107215155
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:49 schreef Kareltje_Kwak het volgende:
Ik zie de logica echt niet wat het probleem is dat hij "too available" zou zijn. Dat om elkaar heen gedraai vind ik altijd zo kinderachtig en het levert uiteindelijk alleen maar stress op, terwijl je in diezelfde tijd ook gewoon gezellig samen kan zijn. Hij is gewoon duidelijk in wat hij wilt. Kudos voor die jongen.
Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens.

Maar het is toch ook niks aan als iemand zich letterlijk voor je voeten werpt, en waaruit meteen blijkt dat iemand meteen alles voor je zou doen? Dat is gewoon too available, en dat stoot af.

Het zit nou eenmaal in de mens dat er in dergelijke situaties een element van jacht in moet zitten.
pi_107222156
Ik kan het wel begrijpen, dat probleem van "too available" zijn.

Elke keer als ik "too available" was in het verleden bemerkte ik bij mezelf toch altijd dat dit voortkwam uit een soort onzekerheid/ongelukkigheid/onvervuldheid. Al deze states of mind zijn natuurlijk niet bijster fijn voor iemand anders om mee te maken te hebben. Er is ook een verschil tussen "heel graag willen" en "het nodig hebben". Als TS het gevoel heeft dat deze jongen haar nodig heeft vanuit een negatief gevoel zoals hierboven dan heeft ze helemaal gelijk. Als hij alleen maar heel graag wil en anderzijds emotioneel helemaal gelukkig en rond is dan is het natuurlijk onzin om iemand daarop af te rekenen (maar goed, ik heb nog nooit meegemaakt dat een man zo handelt als deze wanneer hij helemaal lekker in zijn vel zit en niks nodig heeft).

Andersom geldt voor mij overigens precies hetzelfde. Ik zou dan meisjes die "too available" zijn en die ik lekker vind niet afwijzen voor wat ongecompliceerd fysiek plezier, maar een relatie dat zou ik ook niet zo zien zitten dan (want je weet gewoon onbewust dat er iets mis is).

Dus, TS, misschien is die droomman van jou wel helemaal niet zo perfect als je doet voorkomen en is hij eigenlijk hartstikke onzeker en behoeftig aan aandacht. Als dat niet zo is dan snap ik niet waar je zo'n probleem van maakt.
pi_107243223
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:16 schreef madsaus het volgende:
eigen huis, auto, goeie baan,
Als ie dat nou niet had hè, was het dan nog steeds je droomvent geweest?
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:09:27 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107243339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:07 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Als ie dat nou niet had hè, was het dan nog steeds je droomvent geweest?
Hele goeie vraag wel. TS, zou je hem nog steeds leuk vinden als hij bijvoorbeeld werkzoekend zou zijn? Dan weet je denk ik gelijk het antwoord op je vraag.
Resistance is futile.
pi_107243951
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hele goeie vraag wel. TS, zou je hem nog steeds leuk vinden als hij bijvoorbeeld werkzoekend zou zijn? Dan weet je denk ik gelijk het antwoord op je vraag.
Geen goede vraag aangezien je het antwoord al weet :P
Hij is juist dé ideale man voor haar omdat hij haar zekerheden kon bieden en voor de sex kan ze altijd nog glijmiddel aanschaffen, de creditcard maakt een hoop goed nietwaar?
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:30:53 #164
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_107244193
Goed topic om te lezen. Ik heb op dit moment een beetje hetzelfde. Leuk vrouw ontmoet. Helemaal m'n type qua alles. Bij uitgaan ontmoet, ik dacht daar moet ik mee in contact komen. Na hele verhalen via FB over en weer gisteren wat wezen drinken. Uren gekletst, gelachen en ook wel wat de diepte in.

Maar ik voel niet ECHT kriebels...terwijl ik dit normaal vrijwel meteen heb als ik verliefd word. En meestal is dan ook meteen duidelijk dat het wederzijds is als het wat wordt. Maar dan kan het ook snel weer over zijn.

Ik ben heel benieuwd of het bij mij/ons nu alsnog gaat komen. Ik ga in ieder geval nog eens proberen met haar af te spreken maar vind het fijn dat genoeg mensen in dit topic aangeven dat het het uiteindelijk niet minder hoeft te zijn omdat het niet meteen pats boem verliefdheid/passie was.

Ik wil best geloven dat niet al het goede binnen 5 min duidelijk hoeft te zijn en soms wat tijd kost.

Geen idee hoe zij er over denkt trouwens...maar ik moet gewoon uitgaan van wat ik wil natuurlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door PLAE@ op 26-01-2012 00:45:22 ]
pi_107244617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:23 schreef Eminique het volgende:

[..]

Geen goede vraag aangezien je het antwoord al weet :P
Hij is juist dé ideale man voor haar omdat hij haar zekerheden kon bieden en voor de sex kan ze altijd nog glijmiddel aanschaffen, de creditcard maakt een hoop goed nietwaar?
Ja echte liefde dus :')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_107244681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:30 schreef PLAE@ het volgende:
Heel verhaal..
Een liefde waar het allemaal wat langzamer komt heeft vaak een langer leven is mijn ervaring..
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:01:02 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107245104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:30 schreef PLAE@ het volgende:
Goed topic om te lezen. Ik heb op dit moment een beetje hetzelfde. Leuk vrouw ontmoet. Helemaal m'n type qua alles. Bij uitgaan ontmoet, ik dacht daar moet ik mee in contact komen. Na hele verhalen via FB over en weer gisteren wat wezen drinken. Uren gekletst, gelachen en ook wel wat de diepte in.

Maar ik voel niet ECHT kriebels...terwijl ik dit normaal vrijwel meteen heb als ik verliefd word. En meestal is dan ook meteen duidelijk dat het wederzijds is als het wat wordt. Maar dan kan het ook snel weer over zijn.

Ik ben heel benieuwd of het bij mij/ons nu alsnog gaat komen. Ik ga in ieder geval nog eens proberen met haar af te spreken maar vind het fijn dat genoeg mensen in dit topic aangeven dat het het uiteindelijk niet minder hoeft te zijn omdat het niet meteen pats boem verliefdheid/passie was.

Ik wil best geloven dat niet al het goede binnen 5 min duidelijk hoeft te zijn en soms wat tijd kost.

Geen idee hoe zij er over denkt trouwens...maar ik moet gewoon uitgaan van wat ik wil natuurlijk.
Man man, wat een verwachtingen na 1 keertje samen iets drinken. :D
Resistance is futile.
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:01:37 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107245122
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:43 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Ja echte liefde dus :')
Ik laat die conclusie liever aan TS over.
Resistance is futile.
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:07:18 #169
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_107245269
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Man man, wat een verwachtingen na 1 keertje samen iets drinken. :D
Ik verwacht helemaal niks :+ maar als je 't zo leest lijkt dat wel zo te zijn ja lol.
Vind het apart om mee te maken dat je iemand als helemaal je type ziet en dat je er dan geen kriebels bij voelt. Nooit meegemaakt. Dan denk ik in eerste instantie al dat 't helemaal geen zin heeft om er uberhaupt verder energie in te stoppen. Maar als ik zo dit topic lees is dat veels te kort door de bocht.
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:26:22 #170
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_107245600
misschien is het hoop _O-
Editten op mn tel lukt niet
pi_107246339
Ik heb geen geld van iemand anders nodig hoor, en geld is ook geen "eis". :) Ik vind werklozen echter wel onaantrekkelijk, maakt niet uit wat voor soort man je dan bent, ik vind het niet aantrekkelijk.

Ik kijk niet op mensen neer hoor, sorry als dat zo over komt, heb kennissen en familie die werkzoekend zijn en die probeer ik te helpen. Ik ben niet rijk ofzo, maar zeker niet afhankelijk. Ik vind de vraag of ik hem zou willen als hij werkloos is dan ook niet zo handig want ik vind geen 1 (type) werkloze man aantrekkelijk voor een relatie, ook niet als ik er wel nat van word ( niet aantrekkelijk voor een relatie bedoel ik ).

Als de vraag zou zijn: " Vind je hem aantrekkelijk als je hem zou zien zonder te weten hoe zijn leven er verder uit ziet?"

Dan is het antwoord: JA.

Daarom vond ik hem in eerste instantie dus aantrekkelijk en leuk om te gaan daten. Later wist ik pas hoe zijn leven eruit ziet, ik heb hem dus niet daar op "uitgekozen" . Echter daarna, merk ik dat ik de opwinding niet voel en dat hij in mij de vrouw iet waar hij oud en grijs mee wil worden.
In het begin wist ik dus helemaal niet dat hij "alles zo op een rijtje heeft" , wel was hij al vrij vroeg duidelijk over wat hij van mij wil.

p.s. Iemand vroeg of ik wel klaar ben voor en levenslangerelatie, het antwoord is ja, ik ben daar wel het type voor en heb ervaring met lange relaties. Die waren echter niet zo (vantevoren) al zo voorspelbaar.

Ik ben ook niet bang om "alleen" te blijven zoals iemand zei, het gaat er om dat ik denk dat als ik bij deze weg ga omdat het te voorspelbaar is en te perfect, dat ik bij de volgende perfecte man weer hetzelfde probleem heb. Dat is dus een probleem omdat ik niet met de "vervelende" man
wil trouwen.

Dit is dus een conflict met mezelf waar ik van mezelf naar moet kijken, omdat het waarschijnlijk bij de volgende "goeie man" weer zal gebeuren. Vandaar dit topic en vandaar R&P.

Bedankt voor de vele reacties en verhalen, oik vind het heel interessant om te lezen, ook de kritische dingen :)

[ Bericht 3% gewijzigd door madsaus op 26-01-2012 05:49:49 ]
pi_107246344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:07 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik verwacht helemaal niks :+ maar als je 't zo leest lijkt dat wel zo te zijn ja lol.
Vind het apart om mee te maken dat je iemand als helemaal je type ziet en dat je er dan geen kriebels bij voelt. Nooit meegemaakt. Dan denk ik in eerste instantie al dat 't helemaal geen zin heeft om er uberhaupt verder energie in te stoppen. Maar als ik zo dit topic lees is dat veels te kort door de bocht.
Gelukkig ben je niet alleen :) er zijn hier nog een paar andere mensen die dit kennen. Ik begrijp dat die van jou zelfs nog mysterieus is? Aangezien je ook niet weet of zij jou wel echt wil?
pi_107246347
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dus je hebt een duidelijke voorkeur voor klootzakken. Herken ik, had ik ook. Maar het duurt heel lang voor je daar echt tabak van hebt. Nu heb ik wel een hele leuke vent trouwens, die wist de spanning erin te houden door maandenlang afstand te houden.

Ik heb er al tabak van, van die moeilijke mannen :) Die van jou heeft zich dus niet helemaal voor je voeten geworpen. Heb je het gevoel dat je er heel wat voor hebt moeten doen? Was het spannend als je ein-de-lijk wat van hem hoorde?

Kreeg je ondertussen de zenuwen en de kriebels en slaakte je een klein kreetje van geluk als je van hem hoorde? Tot je uiteindelijk helemaal verliefd was en hij eindelijk helemaal voor je ging en je het gevoel had dat je hem "gewonnen" hebt? Dat heb ik dus allemaal niet, en dat heb ik al niet van VOOR de eerste date nog. Want ik weet al die tijd dat hij alles wat ik doe of zeg helemaal geweldig vind.

Ik was/ben dus ook nooit zenuwachtig of een date met hem wel goed of leuk gaat en of ik er wel leuk uit zie of dat ik geen stomme dingen zeg oid. Al die dingen maken volgens mij, nu ik het zo zeg, normaliter onderdeel uit van mijn aanloopje naar verliefd worden en op die manier met iemand "bezig" zijn.

In die zin is die van mij dus "too available " dat ik de "kans" niet krijg om me over hem op te winden of hem extra speciaal te vinden oid, ik weet het niet goed uit te leggen dit gedeelte
pi_107246357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:03 schreef Contender het volgende:

[..]

In bet begin wel ruzie met de veilige keuze. Omdat die me gewoon niet begreep. Maar inmiddels 2 jaar later snapt diegene me en weet wat te doen of zeggen als ik beetje om me heen trap.
Ook waren er wel eens ruzie over het ontbreken van intimiteit. Wel knuffelen en alles, maar meer niet. Inmiddels veel pogingen verder en het wordt ietsje beter. Maar toch blijf ik in mn hoofd met de ander zitten. De ruzies gaan nu voornamelijk over mijn foutjes met de spannende persoon.
En ook over dat ik niet weet wat ik wil en me afvraag is dit het dan....
Dit lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk, ik vraag me af wat vermoeiender is. De bonje met een vervelende man of de situatie waar jij nu in zit, en waar ik misschien ook in kan belanden.
Begrijp ik nu dat jij je in je huidige relatie niet helemaal hebt weten in te houden? Mbt de spannende persoon? :+
pi_107246359
For the record, voor de mensen die het door elkaar halen:

foute man is in dit topic: " Een onvoorspelbare man, die je een beetje zelf moet veroveren en waar je wat voor moet doen. Een man met passie die je of je feet sweept :+ maar die ook elk moment zo weer weg kan lopen en nooit meer zijn tel opneemt. Heel spannend maar te onstabiel"
( Dus geen klootzak in de zin van aso, vreemdganger, etc etc. )

Nice Guy: Smst binnen 2 seconden terug, 30 smsjes per dag, wil het liefst 2 keer per dag bellen na 1 (of een paar ) date, doet helemaal niets verkeerd, alles wat jij doet en zegt is geweldig, is vanaf een heel vroeg stadium bloedserieus en heeft zijn leven helemaal op orde om er nog een vrouwtje bij te zetten en samen oud te worden. Heeft geduld voor al jouw rariteiten en vindt jou daarom juist nog leuker. Geen haar op zijn hoofd die er aan denkt om jou te verlaten. Als hij het wel doet liggen er echter genoeg anderen op de loer die hem graag willen hebben.
( Dus geen loser, nerd of onzeker persoon )

Als aanvulling, is deze reactie helemaal waar:

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[ Bericht 4% gewijzigd door madsaus op 26-01-2012 06:08:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')