Passie maakt plaats voor het praktische. Je spendeert dusdanig veel tijd samen dat er weinig onderscheid meer is tussen de vrouw die scheten laat tijdens het TV kijken en de vrouw die de stoeipoes uithangt. En dat geldt ook voor die Adonis, die het na verloop van tijd ook veel makkelijker vindt om een keer zijn klokkenspel tegen de aars van de dame te schuren in de hoop op seks, in plaats van te beginnen met strelen/zoenen/spelen/noem maar op.quote:Op woensdag 25 januari 2012 01:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ach passie is ook maar tijdelijk. De vent die je aanvankelijk kriebels gaf, is na 10 jaar ook niet meer die Adonis...
Op papier bezit hij alles voor een lange stabiele relatie. Maar in de praktijk ontbreekt de chemie. En dat is nog altijd de eerste voorwaarde voor een lange stabiele relatie.quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:52 schreef Kareltje_Kwak het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat ik bedoelde in mijn vorige post! TS wil alle goede eigenschappen van die beste jongen negeren omdat ze op zoek is naar passie, iets wat eigenlijk maar tijdelijk duurt. Passie blijft altijd wel aanwezig, maar in de loop der tijd verdampt zo'n 90% ervan. Dus vraag ik me af of het verstandig van TS is om die jongen alleen op dat punt af te schrijven, terwijl hij voor de rest ALLES bezit voor een lange en stabiele relatie...
wat denk je dat dat met hem doet? Hij is stapel op je en dit is erger dan een afwijzing. Jij vraagt hem iemand te zijn die hij niet is, want als hij wel zichzelf is ben jij niet verliefd. Hij zal zich in allerlei bochten wringen en jou antwoorden gaan geven waarvan hij denkt dat ze in jouw straatje liggen, in de hoop dat je ze wat spannender vindt. En jij knapt verder af naarmate hij onzekerder wordt en meer zijn best gaat doen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:18 schreef madsaus het volgende:
[..]
Oneerlijk dat ze je dat niet verteld heeft, ik heb dat echter wel gedaan want ik ga
niet iemand voorliegen over gevoelens.
Wat heerlijk dat dat zo vanzelfsprekend is!quote:Op maandag 23 januari 2012 14:21 schreef Silenus het volgende:
. Ga lekker op vakantie, aan de cocktails en die verliefdheid komt dan vanzelf
Gefixed. Het klopt, hoe goed iemand op papier ook is, als je geen chemie hebt met deze persoon, als er geen klik is en deze je hart niet sneller laat kloppen, kan je mijns inziens nooit meer worden dan twee huisgenoten die het gewoon erg goed met elkaar kunnen vinden. En daarmee doe je jezelf en die ander tekort.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op papier bezit hij alles voor een lange stabiele relatie. Maar in de praktijk ontbreekt de chemie. En dat is nog altijd de eerste voorwaarde voor een lange stabielerelatie.
Dan krijg je van die 'broer-zus' relaties.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:39 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Gefixed. Het klopt, hoe goed iemand op papier ook is, als je geen chemie hebt met deze persoon, als er geen klik is en deze je hart niet sneller laat kloppen, kan je mijns inziens nooit meer worden dan twee huisgenoten die het gewoon erg goed met elkaar kunnen vinden. En daarmee doe je jezelf en die ander tekort.
Als TS het hier mee eens is moet ze het asap aan die jongen melden en niet bang zijn hem te kwetsen want dat gebeurt sowieso wel. hoe langer je wacht, hoe meer het kwetst...quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:12 schreef Godshand het volgende:
Eigenlijk zijn alle voorgaande posts in 1 zin samen te vatten:
-dumpen die gast, er zijn meer mannen die wel passie geven EN perfecte eigenschappen hebben
Ga naar een achtbaan voor de spanning, en vind een hobby die aansluit bij je passies...quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:20 schreef Contender het volgende:
Is ook iets wat ik me voor mezelf afvraagt namelijk. Ben gebleven bij de verstandsrelatie, terwijl mijn gevoel bij de ander was. En nu blijkt idd dat de ander niet goed voor me zou zijn, maar het had wel gekund. Heb het goed met mijn veilige keuze, maar of ik er nu echt veel gelukkiger door kan worden. Ik heb ook spanning en passie nodig.
Ga de achtbaan in, heb je iig spanningquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:20 schreef Contender het volgende:
Ik heb ook spanning en passie nodig.
Als je een goede relatie hebt, is er passie, spanning, en een zeer prettige omgang...quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:20 schreef Contender het volgende:
Ruzies, gedoe... misschien meer ups en vooral downs? Maar wel passie, spanning enz...
Of zou je dan toch voor de misschien wat passieloze, maar wel zeer prettige omgang blijven gaan met degene waar je nu mee bent/omgaat?
Daar heb je gelijk in. Schijnbaar kies ik tussen twee uitersten en wordt het tijd eens te zoeken naar de middenwegquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Sowieso dat zwart/witte gelul altijd :
[..]
Als je een goede relatie hebt, is er passie, spanning, en een zeer prettige omgang...
Victoriamilan is er ook zo een.....maar no thnx ;-)quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ga naar een achtbaan voor de spanning, en vind een hobby die aansluit bij je passies...
En anders is er altijd secondlove.nl
Ik zou niet bij hem weg gaan voor een man die passie te bieden heeft, maar verder niet stabiel is.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:20 schreef Contender het volgende:
TS zou je weggaan bij deze jongen als je van een ander wel warme gevoelens krijgt, maar je weet dat je daar nog veel mee te stellen zal hebben?
Ruzies, gedoe... misschien meer ups en vooral downs? Maar wel passie, spanning enz...
Of zou je dan toch voor de misschien wat passieloze, maar wel zeer prettige omgang blijven gaan met degene waar je nu mee bent/omgaat?
Is ook iets wat ik me voor mezelf afvraagt namelijk. Ben gebleven bij de verstandsrelatie, terwijl mijn gevoel bij de ander was. En nu blijkt idd dat de ander niet goed voor me zou zijn, maar het had wel gekund. Heb het goed met mijn veilige keuze, maar of ik er nu echt veel gelukkiger door kan worden. Ik heb ook spanning en passie nodig.
Ik denk zelf ook dat het hier aan ligt, twee uitersten. De vervelende man geeft de meeste spanning, we denken dat dan niet meer te willen en gaan dan voor de meest veilige perfecte man, die op zijn beurt weer helemaal geen spanning mee brengt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:34 schreef Contender het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Schijnbaar kies ik tussen twee uitersten en wordt het tijd eens te zoeken naar de middenweg
In die 5 jaar dat je hem al kende, was je achteraf niet onbewust niet toch lichamelijk tot hem aangetrokken?quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:52 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb de ervaring dat dit wel kan. Als je maar nieuwsgierig genoeg bent naar de ander, en het een eerlijke kans geeft, kan er best een moment komen waarop je het tóch warm krijgt van hem.
Mijn huidige vriend kende ik al 5 jaar oppervlakkig voordat er iets tussen ons ontstond. Beiden hebben we nooit echt interesse in elkaar gehad, tot dat moment zich voordeed. Ik kan hem bijna geheel onderbrengen in het profiel dat jij beschrijft: ideale schoonzoon, maar ook zo braaf. In het begin was er absoluut geen sprake van chemie (wij hebben tijdens de eerste date de onwennige situatie maar weggelachen) maar na een paar dates begon dat wel te groeien. En zo groeiden we langzaamaan van vrienden naar meer. Uiteindelijk bleek het een verademing om een keer zo'n ongecompliceerde relatie mee te mogen maken.
En dit jaar gaan we trouwen! Dus houd hoop
Vreselijkquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ga naar een achtbaan voor de spanning, en vind een hobby die aansluit bij je passies...
En anders is er altijd secondlove.nl
Nee ik ga hem niet dumpen, hij weet dat ik niet verliefd ben en ik heb nog geen seks met hem gehad. Leuk avondje plannen en hupsekee, misschien ben ik daarna wel helemaal verliefdquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:23 schreef Kareltje_Kwak het volgende:
[..]
Als TS het hier mee eens is moet ze het asap aan die jongen melden en niet bang zijn hem te kwetsen want dat gebeurt sowieso wel. hoe langer je wacht, hoe meer het kwetst...
Neequote:Op woensdag 25 januari 2012 11:56 schreef madsaus het volgende:
[..]
In die 5 jaar dat je hem al kende, was je achteraf niet onbewust niet toch lichamelijk tot hem aangetrokken?
Daar komt het wel op neer, alleen wil ik geen levenslange relatie met het type man waar ik dat dus wel van wordquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:08 schreef Seven. het volgende:
TS, je wordt nat van een vent of je wordt er niet nat van, zo simpel is het. En je komt vanzelf een leuke betrouwbare vent tegen van wie je zijn snelle antwoord altijd zult waarderen, sterker nog: je zult hem zelf ook zo snel antwoorden.
Deze man zou dat voor mij niet zijn, in ieder geval.
Maar hoe heb jij dat dan ontdekt? Hoe lang was je met hem en wat heb je gedaan om het te proberen voordat je tot die conclusie kwam?quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:27 schreef Xennia het volgende:
[..]
wat denk je dat dat met hem doet? Hij is stapel op je en dit is erger dan een afwijzing. Jij vraagt hem iemand te zijn die hij niet is, want als hij wel zichzelf is ben jij niet verliefd. Hij zal zich in allerlei bochten wringen en jou antwoorden gaan geven waarvan hij denkt dat ze in jouw straatje liggen, in de hoop dat je ze wat spannender vindt. En jij knapt verder af naarmate hij onzekerder wordt en meer zijn best gaat doen.
Het kan wel, een goede vent vinden waarvoor je wel vlinders voelt. Ik kon niet voor minder dan dat settelen in ieder geval. Er zou altijd wat blijven knagen. Daarbij gunde ik niet alleen mezelf, maar ook mijn ex iemand die helemaal voor hem zou gaan.
Waarom dat? Ik zoek toch het probleem bij mezelf? Het gaat hier niet om een nieuwe tv, het gaat om iets wat als "normaal" beschouwd word in een relatie of bij iemand waar je een relatie mee begintquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:01 schreef Daboman het volgende:
TS stelt zich wel nogal als een slachtoffer op van haar gevoelens. Als je alleen maar gaat mijmeren over wat je NIET hebt wordt het natuurlijk nooit wat en nog erger; dan houd je de gevoelens zelf in stand en is het sowieso gedoemd te mislukken.
In bet begin wel ruzie met de veilige keuze. Omdat die me gewoon niet begreep. Maar inmiddels 2 jaar later snapt diegene me en weet wat te doen of zeggen als ik beetje om me heen trap.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:56 schreef madsaus het volgende:
[..]
Ik zou niet bij hem weg gaan voor een man die passie te bieden heeft, maar verder niet stabiel is.
Ik zou ook nooit vreemdgaan, dan zou ik eerder gewoon bij hem weg gaan ofzo, maar ik zou wel altijd "zin" in anderen hebben, als het altijd passieloos zou blijven.
Heb je wel eens ruzie met je veilige keuze?[..]
Maar als je hem nu ziet vind je hem dus wel opwindend?Gefeliciteerd met de verlovingquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:00 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Needat is echt, zoals jij het in je OP verwoordt, "gegroeid". Wij vonden elkaar toen niet spannend en bij het begin van onze relatie, nog steeds niet.
Ik verwijt hem niks, ik verwijt mezelf dat ik heb gevonden wat ik graag wil hebben en er niet opgewonden van word. Hoe heb jij zulke gevoelens onder controle? Dat zijn dingen die ik dus wil weten/horen samen met andere dingen die ik dus zou kunnen doen of kan veranderen. Als er iets mist dan kan ik daar moeilijk omheen, zeker als het om chemie in een relatie gaatquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:04 schreef Daboman het volgende:
Je bent toch continu bezig met het feit dat er iets mist? Dus heb je het gevoel dat er iets mist. En ik weet uit ervaring dat je je gevoelens veel meer onder controle hebt dan je op het eerste gezicht zou denken.
Ooowwww, dus jij word alleen nat van 1 bepaald type man, en er bestaan geen mannen verder die de kwaliteiten bezitten van dat type, en ook nog eens ''lange-relatie-materiaal'' zijn ?quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:00 schreef madsaus het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer, alleen wil ik geen levenslange relatie met het type man waar ik dat dus wel van word
Nu moet je dus voor jezelf duidelijk hebben: wil je beginnen aan een relatie voor het leven of niet?quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:00 schreef madsaus het volgende:
Daar komt het wel op neer, alleen wil ik geen levenslange relatie met het type man waar ik dat dus wel van word
Nee, ze moet af van die tunnelvisie waarin zij denkt dat er geen mannen bestaan waar ze EN geil van wordt, en zichzelf zo goed bij voelt dat het een relatie voor het leven zou kunnen worden.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:12 schreef Kareltje_Kwak het volgende:
[..]
Nu moet je dus voor jezelf duidelijk hebben: wil je beginnen aan een relatie voor het leven of niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |