Je Nederlands lessen ook zo te zien.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:19 schreef MrDrako het volgende:
Eh ik dacht altijd dat je VOOR je werk accepteert je ingeschreven moest staan, en dus ook braaf je belastingen enzo betaald, maar goed, economie lessen zijn al een tijdje geleden..
Freelancer is een ingehuurde particulier (mag gewoon en je kunt je inkomsten netjes aangeven bij de belastingdienst). Werkt grofweg als een ZZP-er, alleen krijgt een freelancer geen ondernemingskorting omdat hij niet geregistreerd staat als bedrijf (KvK ingeschreven).quote:Op maandag 23 januari 2012 09:19 schreef MrDrako het volgende:
Eh ik dacht altijd dat je VOOR je werk accepteert je ingeschreven moest staan, en dus ook braaf je belastingen enzo betaald, maar goed, economie lessen zijn al een tijdje geleden..
Ervaring zat hier (als Freelancer en ZZP), PM maar als je vragen hebt.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:10 schreef Gv1n34P1r4t3 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand me concreet zeggen waar ik contact mee moet opnemen?
Dus als ik als freelancer sta ingeschreven, ben ik geen freelancer meer maar ZZP-er?quote:Op maandag 23 januari 2012 09:27 schreef Impulse101 het volgende:
[..]
Freelancer is een ingehuurde particulier (mag gewoon en je kunt je inkomsten netjes aangeven bij de belastingdienst). Werkt grofweg als een ZZP-er, alleen krijgt een freelancer geen ondernemingskorting omdat hij niet geregistreerd staat als bedrijf (KvK ingeschreven).
Niet alleen freelancers betalen meer belasting zodra je een belastbaar inkomen krijgt. Dat geldt voor iedereen die onder het belastingstelsel valt.quote:Freelancers betalen dus meer belasting zodra je een belastbaar inkomen krijgt.
Je staat niet inschreven als freelancer en ook niet als ZZP'er. Je staat gewoon ingeschreven met een eenmanszaak.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dus als ik als freelancer sta ingeschreven, ben ik geen freelancer meer maar ZZP-er?
Ja. Daar zijn die dingen voor.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:57 schreef Gv1n34P1r4t3 het volgende:
Kan ik gewoon bij een KvK kantoor binnenlopen en advies vragen en eventueel meteen inschrijven?
Freelancer is een veel gebruikte term voor een ingehuurde particulier, maar is officieel geen titel of functie. Zodra je jezelf gaat inschrijven word dat ZZP (of een andere ondernemingsvorm).quote:Op maandag 23 januari 2012 09:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dus als ik als freelancer sta ingeschreven, ben ik geen freelancer meer maar ZZP-er?
Precies. Haalde alleen even het verschil tussen freelancer en ZZP aan, maar wat je zegt klopt.quote:[..]
Niet alleen freelancers betalen meer belasting zodra je een belastbaar inkomen krijgt. Dat geldt voor iedereen die onder het belastingstelsel valt.
Ah, dat zocht ik. Dankjewelquote:Op maandag 23 januari 2012 09:57 schreef MrDrako het volgende:
http://www.kvk.nl/over-de(...)van-een-onderneming/
ZZP is geen ondernemingsvormquote:Op maandag 23 januari 2012 09:58 schreef Impulse101 het volgende:
[..]
Freelancer is een veel gebruikte term voor een ingehuurde particulier, maar is officieel geen titel of functie. Zodra je jezelf gaat inschrijven word dat ZZP (of een andere ondernemingsvorm).
Dat weet ik. Maar ik vroeg me af of Impulse101 dat ook weet.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je staat niet inschreven als freelancer en ook niet als ZZP'er. Je staat gewoon ingeschreven met een eenmanszaak.
Zoals ik zei, was een (incorrecte) poging om het simpel te houden.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik vroeg me af of Impulse101 dat ook weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |