abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107228881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:19 schreef Tide het volgende:
Welk verhaal?
Er zijn twee posts in het gastenboek die zeggen dat Laura geen geld overmaakt naar Sea Shepherd. Gewoon verzonnen, of althans, er is geen enkel bewijs voor dat ze geen geld overmaakt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107229003
quote:
Net zo zuur als de boeroepers. Niks nieuws.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:47:54 #278
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107229316
Dat stukje is een hoop geblaat, weinig wol. Natuurlijk gaan veel reacties veel te ver, maar zijn eigen niveau is niet veel hoger.

Sowieso vind ik het nogal makkelijk en kinderachtig om kritiek altijd maar af te schrijven als jaloezie.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:57:32 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107229803
Het begint al met een hele domme fout in de eerste alinea (even afgezien van het feit dat het 2012 is en niet 20012):
quote:
Het moerasgas borrelde weer in alle hevigheid op toen vandaag bekend werd, dat het Guinness Book of Records,haar reis niet zal opnemen.
Dat record is al afgeschaft voor Laura vertrok en het was ook al bekend voor ze vertrok, dus om een stuk met zo'n voorraad BS te beginnen is al te triest voor woorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107229884
'Mensen die vinden dat Laura naar school moet zijn hersendood', 'Laura heeft zich aan haar studie gewijd tijdens de reis.'
Het eerste is zure bewering die alle grond mist. Het tweede is een leugen.
Ik heb het artikel vluchtig bekeken en dit pik ik er zomaar even uit.
Degenen die Laura adoreren geven wel net zo hard af op Nederland als de boe-roepres afgeven op Laura en ze verdraaien de feiten ook nog eens.
pi_107230845
Sowieso een beetje een dubieuze site moet ik zeggen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:28:03 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107231559
Voor- en tegenstanders zijn vrij heftig in hun meningen valt me op. Kennelijk roept de familie Dekker dat op. Ik hoop echt dat er nog ooit iemand een afstudeeronderzoek of zo gaat doen over het gastenboek van haar site.

Momenteel vind ik het moeilijk om troll van echt te onderscheiden, maar het blijft boeiend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_107234593
En zo gaat de discussie weer verder, waar hij al voor Laura's recordreis begonnen was.

Voor mij blijft Laura een soort van David die het tegen de reus Goliath opnam. Waar al die zuurmensen er totaal irrelevante zaken bijhalen als minderjarigen die auto's zouden moeten kunnen rijden. Daar is niks bijzonders aan, iedereen kan een pedaal intrappen. Het solo besturen van een boot, het reisschema vastleggen, voorraadbeheer, Engels, koken, wassen, reparaties, een sociaal leven onderhouden, wetten op zee.
Het bagatelliseren van Laura's geweldige prestatie toont de onverschilligheid van Nederlands aan. Hetzelfde simpele volk dat PVV stemt in niet wil inzien dat we roofbouw plegen op onze planeet, dat onze grondstoffen binnen twee generaties op zijn.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2012 @ 21:34:14 #284
137949 Disana
pi_107234655
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:32 schreef BabeWatcher het volgende:
En zo gaat de discussie weer verder, waar hij al voor Laura's recordreis begonnen was.

Voor mij blijft Laura een soort van David die het tegen de reus Goliath opnam. Waar al die zuurmensen er totaal irrelevante zaken bijhalen als minderjarigen die auto's zouden moeten kunnen rijden. Daar is niks bijzonders aan, iedereen kan een pedaal intrappen. Het solo besturen van een boot, het reisschema vastleggen, voorraadbeheer, Engels, koken, wassen, reparaties, een sociaal leven onderhouden, wetten op zee.
Het bagatelliseren van Laura's geweldige prestatie toont de onverschilligheid van Nederlands aan. Hetzelfde simpele volk dat PVV stemt in niet wil inzien dat we roofbouw plegen op onze planeet, dat onze grondstoffen binnen twee generaties op zijn.
Noem je ons nou PVV'ers?
pi_107234964
quote:
Voor mij blijft Laura een soort van David die het tegen de reus Goliath opnam.
't Is meer iemand die wil uitgaan in een club, maar door de uitsmijter niet binnen gelaten wordt, dan door de achteringang naar binnen sluipt, de uitsmijter van achter een schop geeft en dan snel wegrent.
pi_107235782
De tegenstanders van Laura zijn óf jaloers op haar, dat haar leven nu al geslaagd is, terwijl ze zelf een saai kutleven hebben, maar niet de moed op eruit te stappen. Of totaal geen besef dat de prestatie veel verder gaat dan varen, "Laura's reis stelt niks voor, want ik heb ook eens van Spakenburg naar Harderwijk gezeild".

Laura's geweldige prestatie op de wereldzeeën heeft extra lading gekregen doordat ze het ook nog eens tegen het logge ambtenarenapparaat op heeft genomen.

Een van de getekende films van Asterix ( Les Douze travaux d'Astérix ) is gebaseerd op de twaalf werken van Hercules. Asterix en Obelix moeten twaalf opdrachten uitvoeren. Een van de opdrachten mislukt bijna, omdat ze bij die opdracht niks hebben aan de toverdrank van Panoramix. De opdracht is om een formuliertje te halen in een overheidsgebouw.

Laura's gevecht tegen de overheid is bijna net zo'n geweldige prestatie als haar zeiltocht om de wereld.
pi_107236431
Je hebt al net zulke grote oogkleppen op als al die andere Laura-adepten, Babewatcher.
Laura doet alles goed en de rest van de wereld doet alles fout.
En dan zeuren over hoe zuur de criticasters zijn :')
Anyway, veel plezier in je droomwereld.
pi_107237211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Je hebt al net zulke grote oogkleppen op als al die andere Laura-adepten, Babewatcher.
Laura doet alles goed en de rest van de wereld doet alles fout.
En dan zeuren over hoe zuur de criticasters zijn :')
Anyway, veel plezier in je droomwereld.
Laura heeft haar record + een heleboel levenservaring en wijsheid, dit kan niemand haar meer afnemen. Ik hoop Laura op de Hiswa te zien, vorig jaar kon ik door omstandigheden er niet heen.
pi_107237404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft haar record + een heleboel levenservaring en wijsheid, dit kan niemand haar meer afnemen. Ik hoop Laura op de Hiswa te zien, vorig jaar kon ik door omstandigheden er niet heen.
Dat zeg ik, veel plezier in je droomwereld.
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:37:14 #290
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107238120
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:56 schreef BabeWatcher het volgende:
De tegenstanders van Laura zijn óf jaloers op haar, dat haar leven nu al geslaagd is, terwijl ze zelf een saai kutleven hebben, maar niet de moed op eruit te stappen. Of totaal geen besef dat de prestatie veel verder gaat dan varen, "Laura's reis stelt niks voor, want ik heb ook eens van Spakenburg naar Harderwijk gezeild".

Laura's geweldige prestatie op de wereldzeeën heeft extra lading gekregen doordat ze het ook nog eens tegen het logge ambtenarenapparaat op heeft genomen.

Een van de getekende films van Asterix ( Les Douze travaux d'Astérix ) is gebaseerd op de twaalf werken van Hercules. Asterix en Obelix moeten twaalf opdrachten uitvoeren. Een van de opdrachten mislukt bijna, omdat ze bij die opdracht niks hebben aan de toverdrank van Panoramix. De opdracht is om een formuliertje te halen in een overheidsgebouw.

Laura's gevecht tegen de overheid is bijna net zo'n geweldige prestatie als haar zeiltocht om de wereld.
Zoals ik al eerder aan gaf, is het noemen van jaloezie als reden dat mensen kritisch zijn, nogal kinderachtig en gemakzuchtig. Maar dat zijn blijkbaar de voorwaarden om helemaal idolaat te zijn van alles wat LD doet (lees, dus niet voor alle aanhangers, maar wel de doorgeslagen gekken).

Verder vind ik ook dat je de prestatie die ze gedaan heeft zeker niet moet onderschatten. De combinatie van werkzaamheden is zeker knap, en het is ook mooi dat ze de reis zo goed volbracht heeft. Maar zo ontzettend bijzonder is het nu óók weer niet.

Het punt met zeilen is dat het door relatief weinig mensen gedaan wordt, daardoor zullen er maar weinig mensen een dergelijke tocht doen. Dat maakt niet dat het meteen heel eenvoudig is om te doen, maar echt een referentiekader heb je nu ook niet. Daarbij zijn er wel meer mensen bezig met iets speciaals. Een goed voorbeeld is de nieuwe Opel reclame. Mensen met bijzondere prestaties, maar worden mensen die meer voorstellen dan anderen? Nee. Morgen zijn we het alweer vergeten.

Verder is de prestatie knap van haar, omdat ze zo jong is. Maar ze staat al van jongs af aan op een schip, waardoor je dit al een beetje kunt vergelijken met iemand van begin twintig die later begonnen is. Waarbij een prestatie die gebaseerd is op leeftijd, natuurlijk een prestatie is die knap is, maar wel in perspectief gezien moet worden. Als een sporter kampioen wordt bij de jeugd, dan vinden we dat ook mooi, maar zullen we die prestatie toch een stuk lager inschalen. Een prestatie hoog inschalen puur op basis van leeftijd vind ik overigens een zwaktebod.

Dan de 'strijd' tegen de overheid. Vind ik nou niet echt knap te noemen. Neem een advocaat in de hand en gooi je kont tegen de krib en voila je bent in strijd tegen de overheid. Is dat knap? Nee, verre van zelfs. Want een tiener zal namelijk van nature al snel ergens tegen zijn, dus is het eerder standaard puberaal gedrag dan een heldendaad.

Daar komt nog bij dat het weglopen, naar St. Maarten notabene, het snijden en het eerdergenoemde drankmisbruik, getuigen van iemand die er niet tegen kan als ze haar zin niet krijgt. Ook dat is 'slechts' puberaal gedrag. Al zijn er veel meer jongeren die niet dergelijk gedrag vertonen, dan jongeren die dat wel doen. Sowieso vind ik de opmerking: "Laura doet tenminste wat, i.p.v. die bankhangende jongeren," wederom een zwaktebod. Er zijn namelijk genoeg jongeren die wel wat doen met hun tijd. Maar die doen wél dingen die ze niet leuk vinden, dingen voor een ander, dingen die moeten. Laura een voorbeeld voor de jeugd noemen vind ik daarom een grove belediging.

De doorgeschoten reacties in negatieve zin op Laura en haar prestaties vind ik ook niet kunnen. Maar nette, kritische reacties moeten gewoon kunnen. En zo zie ik de meeste vaste users in dit topic ook gewoon reageren. Maar die worden door de Laura sekte, met jou voorop, ook op een grote hoop gegooid. Deze reacties afkeuren, wijst op censuur.

Tot slot vind ik het vergelijken met Anne Frank, Michiel de Ruyter, Asterix en Obelix en alle andere (fictieve) echte helden van weleer, die jij of een andere Laura adept, vast nog weleens gaat maken, bespottelijk. Als je haar echt zo ziet, ben je wat mij betreft minstens een beetje wereldvreemd.

Goh, mijn reactie is weer eens lekker lang :P
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_107238133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat zeg ik, veel plezier in je droomwereld.
Ik werd zondagochtend wakker, zette de tv aan en zag dat het geen droom was. Laura is echt in haar eentje de wereld rondgezeild. Ook stond de internationale pers veelvuldig stil bij de bureaucratie en onderdrukking in ons land.
pi_107238220
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:37 schreef BabeWatcher het volgende:
bij de bureaucratie en onderdrukking in ons land.
Dramaqueen.
pi_107238296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:37 schreef Redefine het volgende:

[..]

Goh, mijn reactie is weer eens lekker lang :P
:Y
ik ga er eens een nachtje over slapen en morgen antwoord geven, maar het is een hele goede post
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:41:35 #294
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107238398
quote:

[..]

Ik werd zondagochtend wakker, zette de tv aan en zag dat het geen droom was. Laura is echt in haar eentje de wereld rondgezeild. Ook stond de internationale pers veelvuldig stil bij de bureaucratie en onderdrukking in ons land.
Nee het is geen droom. Dat de pers veelvuldig stilstond bij de onderdrukking is er dan wel weer een.
  donderdag 26 januari 2012 @ 05:14:27 #295
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_107246320
Het enige dat Laura Dekker nu nog wil, is dat naieve bewonderaars en fans haar nog jaren van geldelijke donaties zullen voorzien. Dat ze haar luie leventje op deze voet kan blijven voeren.

Dan zal ze er wel wat bijverzinnen, dat het voor juridische kosten is... Ze had nog een beetje kunnen verdienen als ze die camera's aan boord had laten hangen... want een documentaire zonder live beelden op zee, alleen maar met wat interviews aan wal, is saai.
  donderdag 26 januari 2012 @ 07:33:06 #296
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_107246716
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er zijn twee posts in het gastenboek die zeggen dat Laura geen geld overmaakt naar Sea Shepherd. Gewoon verzonnen, of althans, er is geen enkel bewijs voor dat ze geen geld overmaakt.
Precies anders zou Sea Shepherd zeer zeker gereageerd hebben
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  donderdag 26 januari 2012 @ 07:34:24 #297
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_107246723
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 05:14 schreef Perico het volgende:
Het enige dat Laura Dekker nu nog wil, is dat naieve bewonderaars en fans haar nog jaren van geldelijke donaties zullen voorzien. Dat ze haar luie leventje op deze voet kan blijven voeren.

Dan zal ze er wel wat bijverzinnen, dat het voor juridische kosten is... Ze had nog een beetje kunnen verdienen als ze die camera's aan boord had laten hangen... want een documentaire zonder live beelden op zee, alleen maar met wat interviews aan wal, is saai.
Er is wel degelijk gefilmd door Laura zelf en tussendoor door Jillian
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_107247234
quote:
Ook stond de internationale pers veelvuldig stil bij de bureaucratie en onderdrukking in ons land.
Graag veelvuldige bronnen hiervan.
De artikelen die ik gelezen heb, hadden het over dat de Nederlandse overheid haar in eerste instantie niet wilde laten gaan, maar, nadat ze aan voorwaarden had voldaan, ze wel toestemming kreeg. In die artikelen heb ik niks gelezen over "bureaucratie" en "onderdrukking". Dus graag bronnen. En dus niet van bloggers, maar van internationale pers, waar je het zelf over had.
pi_107247832
quote:

Het leren "besturen" van een boot kan je ook leren, net als "een pedaal intrappen". Een reisschema vastleggen en voorraadbeheer plegen idem. De meeste jongeren van Laura's leeftijd spreken Engels waarmee ze zich in het buitenland verstaanbaar kunnen maken, net als Laura, en net als Laura met een accent dat heen en weer schommelt tussen Nederlands en Amerikaans (met bijbehorende typisch Nederlandse foutjes). Koken...ik zou het opwarmen van iets als knakworstjes uit blik nou niet zo snel "koken" noemen. Een sociaal leven onderhouden: dat doet het grootste deel van de mensheid, jong en oud, daarin onderscheidt Laura zich totaal niet. Wetten op zee, wil je beweren dat Laura rechtsgeleerde is?

quote:
Kritiek hebben op de overdrijving door sommige fans is niet hetzelfde als het bagatelliseren van Laura's prestatie. Er zijn genoeg mensen in dit topic, ik ook, die zeker vinden dat Laura een prestatie heeft geleverd, maar die bepaalde zaken kritisch bekijken (dat kan bijvoorbeeld het "gezeik" op Nederland zijn, maar ook dingen die met de reis zelf te maken hebben). Kritisch zijn is niet persé slecht, zolang het maar niet van het niveau "Laura moet dood" ofzo is.
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:39:31 #300
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_107250054
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:56 schreef BabeWatcher het volgende:
De tegenstanders van Laura zijn óf jaloers op haar, dat haar leven nu al geslaagd is,
}:|
Hoezo nu al geslaagd ? Het is nog maar net begonnen en ze heeft nu al duidelijk laten zien niet om te kunnen gaan met tegenslagen en niet zo'n best aanpassingsvermogen te hebben. Ik kan dat niet geslaagd noemen hoor.

Goed nu is het dan gebeurt, haar droom is uitgekomen en nu ???? Het grote lege gat ????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')