Er zijn twee posts in het gastenboek die zeggen dat Laura geen geld overmaakt naar Sea Shepherd. Gewoon verzonnen, of althans, er is geen enkel bewijs voor dat ze geen geld overmaakt.quote:
Net zo zuur als de boeroepers. Niks nieuws.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:20 schreef Tide het volgende:
http://www.amsterdampost.(...)se-stuurlui-aan-wal/
Dat record is al afgeschaft voor Laura vertrok en het was ook al bekend voor ze vertrok, dus om een stuk met zo'n voorraad BS te beginnen is al te triest voor woorden.quote:Het moerasgas borrelde weer in alle hevigheid op toen vandaag bekend werd, dat het Guinness Book of Records,haar reis niet zal opnemen.
Noem je ons nou PVV'ers?quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:32 schreef BabeWatcher het volgende:
En zo gaat de discussie weer verder, waar hij al voor Laura's recordreis begonnen was.
Voor mij blijft Laura een soort van David die het tegen de reus Goliath opnam. Waar al die zuurmensen er totaal irrelevante zaken bijhalen als minderjarigen die auto's zouden moeten kunnen rijden. Daar is niks bijzonders aan, iedereen kan een pedaal intrappen. Het solo besturen van een boot, het reisschema vastleggen, voorraadbeheer, Engels, koken, wassen, reparaties, een sociaal leven onderhouden, wetten op zee.
Het bagatelliseren van Laura's geweldige prestatie toont de onverschilligheid van Nederlands aan. Hetzelfde simpele volk dat PVV stemt in niet wil inzien dat we roofbouw plegen op onze planeet, dat onze grondstoffen binnen twee generaties op zijn.
't Is meer iemand die wil uitgaan in een club, maar door de uitsmijter niet binnen gelaten wordt, dan door de achteringang naar binnen sluipt, de uitsmijter van achter een schop geeft en dan snel wegrent.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:32 schreef BabeWatcher het volgende:
Voor mij blijft Laura een soort van David die het tegen de reus Goliath opnam.
Laura heeft haar record + een heleboel levenservaring en wijsheid, dit kan niemand haar meer afnemen. Ik hoop Laura op de Hiswa te zien, vorig jaar kon ik door omstandigheden er niet heen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Je hebt al net zulke grote oogkleppen op als al die andere Laura-adepten, Babewatcher.
Laura doet alles goed en de rest van de wereld doet alles fout.
En dan zeuren over hoe zuur de criticasters zijn
Anyway, veel plezier in je droomwereld.
Dat zeg ik, veel plezier in je droomwereld.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft haar record + een heleboel levenservaring en wijsheid, dit kan niemand haar meer afnemen. Ik hoop Laura op de Hiswa te zien, vorig jaar kon ik door omstandigheden er niet heen.
Zoals ik al eerder aan gaf, is het noemen van jaloezie als reden dat mensen kritisch zijn, nogal kinderachtig en gemakzuchtig. Maar dat zijn blijkbaar de voorwaarden om helemaal idolaat te zijn van alles wat LD doet (lees, dus niet voor alle aanhangers, maar wel de doorgeslagen gekken).quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:56 schreef BabeWatcher het volgende:
De tegenstanders van Laura zijn óf jaloers op haar, dat haar leven nu al geslaagd is, terwijl ze zelf een saai kutleven hebben, maar niet de moed op eruit te stappen. Of totaal geen besef dat de prestatie veel verder gaat dan varen, "Laura's reis stelt niks voor, want ik heb ook eens van Spakenburg naar Harderwijk gezeild".
Laura's geweldige prestatie op de wereldzeeën heeft extra lading gekregen doordat ze het ook nog eens tegen het logge ambtenarenapparaat op heeft genomen.
Een van de getekende films van Asterix ( Les Douze travaux d'Astérix ) is gebaseerd op de twaalf werken van Hercules. Asterix en Obelix moeten twaalf opdrachten uitvoeren. Een van de opdrachten mislukt bijna, omdat ze bij die opdracht niks hebben aan de toverdrank van Panoramix. De opdracht is om een formuliertje te halen in een overheidsgebouw.
Laura's gevecht tegen de overheid is bijna net zo'n geweldige prestatie als haar zeiltocht om de wereld.
Ik werd zondagochtend wakker, zette de tv aan en zag dat het geen droom was. Laura is echt in haar eentje de wereld rondgezeild. Ook stond de internationale pers veelvuldig stil bij de bureaucratie en onderdrukking in ons land.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zeg ik, veel plezier in je droomwereld.
Dramaqueen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:37 schreef BabeWatcher het volgende:
bij de bureaucratie en onderdrukking in ons land.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Goh, mijn reactie is weer eens lekker lang
Nee het is geen droom. Dat de pers veelvuldig stilstond bij de onderdrukking is er dan wel weer een.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:37 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik werd zondagochtend wakker, zette de tv aan en zag dat het geen droom was. Laura is echt in haar eentje de wereld rondgezeild. Ook stond de internationale pers veelvuldig stil bij de bureaucratie en onderdrukking in ons land.
Precies anders zou Sea Shepherd zeer zeker gereageerd hebbenquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zijn twee posts in het gastenboek die zeggen dat Laura geen geld overmaakt naar Sea Shepherd. Gewoon verzonnen, of althans, er is geen enkel bewijs voor dat ze geen geld overmaakt.
Er is wel degelijk gefilmd door Laura zelf en tussendoor door Jillianquote:Op donderdag 26 januari 2012 05:14 schreef Perico het volgende:
Het enige dat Laura Dekker nu nog wil, is dat naieve bewonderaars en fans haar nog jaren van geldelijke donaties zullen voorzien. Dat ze haar luie leventje op deze voet kan blijven voeren.
Dan zal ze er wel wat bijverzinnen, dat het voor juridische kosten is... Ze had nog een beetje kunnen verdienen als ze die camera's aan boord had laten hangen... want een documentaire zonder live beelden op zee, alleen maar met wat interviews aan wal, is saai.
Graag veelvuldige bronnen hiervan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:37 schreef BabeWatcher het volgende:
Ook stond de internationale pers veelvuldig stil bij de bureaucratie en onderdrukking in ons land.
Het leren "besturen" van een boot kan je ook leren, net als "een pedaal intrappen". Een reisschema vastleggen en voorraadbeheer plegen idem. De meeste jongeren van Laura's leeftijd spreken Engels waarmee ze zich in het buitenland verstaanbaar kunnen maken, net als Laura, en net als Laura met een accent dat heen en weer schommelt tussen Nederlands en Amerikaans (met bijbehorende typisch Nederlandse foutjes). Koken...ik zou het opwarmen van iets als knakworstjes uit blik nou niet zo snel "koken" noemen. Een sociaal leven onderhouden: dat doet het grootste deel van de mensheid, jong en oud, daarin onderscheidt Laura zich totaal niet. Wetten op zee, wil je beweren dat Laura rechtsgeleerde is?quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:32 schreef BabeWatcher het volgende:
En zo gaat de discussie weer verder, waar hij al voor Laura's recordreis begonnen was.
Voor mij blijft Laura een soort van David die het tegen de reus Goliath opnam. Waar al die zuurmensen er totaal irrelevante zaken bijhalen als minderjarigen die auto's zouden moeten kunnen rijden. Daar is niks bijzonders aan, iedereen kan een pedaal intrappen. Het solo besturen van een boot, het reisschema vastleggen, voorraadbeheer, Engels, koken, wassen, reparaties, een sociaal leven onderhouden, wetten op zee.
Kritiek hebben op de overdrijving door sommige fans is niet hetzelfde als het bagatelliseren van Laura's prestatie. Er zijn genoeg mensen in dit topic, ik ook, die zeker vinden dat Laura een prestatie heeft geleverd, maar die bepaalde zaken kritisch bekijken (dat kan bijvoorbeeld het "gezeik" op Nederland zijn, maar ook dingen die met de reis zelf te maken hebben). Kritisch zijn is niet persé slecht, zolang het maar niet van het niveau "Laura moet dood" ofzo is.quote:Het bagatelliseren van Laura's geweldige prestatie toont de onverschilligheid van Nederlands aan. Hetzelfde simpele volk dat PVV stemt in niet wil inzien dat we roofbouw plegen op onze planeet, dat onze grondstoffen binnen twee generaties op zijn.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:56 schreef BabeWatcher het volgende:
De tegenstanders van Laura zijn óf jaloers op haar, dat haar leven nu al geslaagd is,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |