abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 januari 2012 @ 13:25:22 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107136093
S'winters komt er met veel geluk misschien een klapekster ("butcherbird") overwinteren. Die hangt z'n prooi op om hem beter te kunnen slachten (en om te bewaren).

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 23 januari 2012 @ 13:27:18 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107136146
Als je een nestje kerkuilen (met jongen dus) hebt dan worden er trouwens aardig wat muizen gevangen. Ik dacht dat dat richting de 20 stuks per dag kan gaan.
Mijn reisverslagen
  maandag 23 januari 2012 @ 13:32:18 #103
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107136296
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:25 schreef SeLang het volgende:
S'winters komt er met veel geluk misschien een klapekster ("butcherbird") overwinteren. Die hangt z'n prooi op om hem beter te kunnen slachten (en om te bewaren).

[ afbeelding ]
Die zie ik redelijk vaak in Zweden!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 23 januari 2012 @ 13:36:43 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107136416
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Die zie ik redelijk vaak in Zweden!
Daar zitten ze veel :Y
Ik zie er de laatste tijd regelmatig eentje in een natuurgebied hier in de buurt (in Engeland) waar ik wekelijks kom. Dat is hier zelfzaam, dus je komt hele meutes tegen met kijkertjes om "The Great Grey Shrike" te gaan bekijken :D
In Nederland is hij minder zeldzaam dacht ik.
Mijn reisverslagen
  maandag 23 januari 2012 @ 13:41:35 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107136525
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar zitten ze veel :Y
Ik zie er de laatste tijd regelmatig eentje in een natuurgebied hier in de buurt (in Engeland) waar ik wekelijks kom. Dat is hier zelfzaam, dus je komt hele meutes tegen met kijkertjes om "The Great Grey Shrike" te gaan bekijken :D
In Nederland is hij minder zeldzaam dacht ik.
Even opgezocht en volgens wiki:

quote:
In de periode 1989-1991 waren er hoogstens nog 40 exemplaren die broedden, waarschijnlijk minder, sindsdien is de trend dalend.[3][4] Omdat het hier een uiterst zeldzame broedvogel betreft die feitelijk in Nederland op verdwijnen staat, heeft de klapekster de status ernstig bedreigd op de Nederlandse rode lijst en ook zo op de Vlaamse rode lijst.
's Winters is de klapekster echter regelmatig te zien. Het is een doortrekker en wintervogel in kleine, wisselende aantallen. Het aantal overwinteraars wordt geschat op 250 tot 400 vogels.
Valt nog best tegen dus.
Maar in Zweden kom je ze inderdaad enorm vaak tegen. En ik weet nu eindelijk wie er waarschijnlijk een dood muisje aan een spijker aan de schuur heeft opgehangen! :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_107136618
quote:

[ afbeelding ]
Wat een loeder!
  maandag 23 januari 2012 @ 13:46:11 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107136664
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Even opgezocht en volgens wiki:

[..]

Valt nog best tegen dus.
Niet dat je erover struikelt, maar 250 tot 400 overwinteraars in een klein pestlandje als Nederland is niet slecht vind ik. Hier in Engeland komen vogelaars uit de hele omtrek toestromen als er ergens eentje is gezien. Toevallig hangt er nu eentje rond in het gebied waar ik vaak wandel (en waar het normaal zeer rustig is) en ik zit er inmiddels bijna op te hopen dat dat beest weer weg gaat want dan is het eindelijk weer rustig :P

Het is wel een briljant mooie vogel trouwens
Mijn reisverslagen
  maandag 23 januari 2012 @ 13:47:13 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107136702
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:41 schreef Dven het volgende:
En ik weet nu eindelijk wie er waarschijnlijk een dood muisje aan een spijker aan de schuur heeft opgehangen! :D
In Zweden of in Nederland?
Mijn reisverslagen
  maandag 23 januari 2012 @ 13:49:20 #109
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107136753
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

In Zweden of in Nederland?
Zweden, net ten zuiden van Lapland
  maandag 23 januari 2012 @ 13:50:27 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107136785
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Zweden, net ten zuiden van Lapland
Dan zou het heel goed kunnen :Y Erg waarschijnlijk zelfs dat die vogel de dader is.
Mijn reisverslagen
  maandag 23 januari 2012 @ 13:54:38 #111
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107136901
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet dat je erover struikelt, maar 250 tot 400 overwinteraars in een klein pestlandje als Nederland is niet slecht vind ik. Hier in Engeland komen vogelaars uit de hele omtrek toestromen als er ergens eentje is gezien. Toevallig hangt er nu eentje rond in het gebied waar ik vaak wandel (en waar het normaal zeer rustig is) en ik zit er inmiddels bijna op te hopen dat dat beest weer weg gaat want dan is het eindelijk weer rustig :P

Het is wel een briljant mooie vogel trouwens
Zeker een mooi beestje! Vooral voor Zweedse begrippen want voor een land met zoveel natuur vind je er maar vrij weinig vogels. Al word je 's zomers wel gek van alle kraanvogels. Machtige beesten! _O_
  maandag 23 januari 2012 @ 14:00:59 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107137078
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Zeker een mooi beestje! Vooral voor Zweedse begrippen want voor een land met zoveel natuur vind je er maar vrij weinig vogels. Al word je 's zomers wel gek van alle kraanvogels. Machtige beesten! _O_
Lijkt me schitterend. Ik ben nog nooit in Zweden geweest.

Maar als ik zie hoeveel vogels er hier overwinteren die uit arctische regionen komen dan zou je denken dat het daar zomers moet bruisen van het leven. De enorme zwermen kramsvogels en koperwieken en veel watervogels.
Mijn reisverslagen
  maandag 23 januari 2012 @ 14:04:16 #113
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_107137155
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:27 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Beetje typtyfus gegeten vanochtend, jochie?
zeer plaatselijk ja, maar vond het wel in de stijl van het topique passen, wat jij?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 23 januari 2012 @ 14:15:21 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107137534
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Lijkt me schitterend. Ik ben nog nooit in Zweden geweest.

Maar als ik zie hoeveel vogels er hier overwinteren die uit arctische regionen komen dan zou je denken dat het daar zomers moet bruisen van het leven. De enorme zwermen kramsvogels en koperwieken en veel watervogels.
Het land is schitterend maar het wildleven in mijn ogen niet zo uitgebreid. Vooral roofvogels zijn er verdomde weinig. Misschien komt het ook wel omdat Zweden helaas gek zijn op jagen. Schieten op letterlijk alles dat beweegt :')

Ik ben in totaal twee jaar in Zweden geweest, heb er duizenden kilometers afgelegd met auto's, quads, sneeuwscooters, sledehonden, fiets en te voet en ik heb nog maar vier elanden gezien :')

wel zit er rondom ons meer een beer. Heb deze al een keer gezien, tref vaak sporen aan, (nog dampende) uitwerpselen of mierenhopen die zijn uitgegraven

Pootafdruk op een paar honderd meter van ons huis, afgelopen september

Uitgegraven mierenhoop. Letterlijk vijftig meter van huis. _O_
  maandag 23 januari 2012 @ 14:34:48 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107138176
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Het land is schitterend maar het wildleven in mijn ogen niet zo uitgebreid. Vooral roofvogels zijn er verdomde weinig. Misschien komt het ook wel omdat Zweden helaas gek zijn op jagen. Schieten op letterlijk alles dat beweegt :')

Ik ben in totaal twee jaar in Zweden geweest, heb er duizenden kilometers afgelegd met auto's, quads, sneeuwscooters, sledehonden, fiets en te voet en ik heb nog maar vier elanden gezien :')

wel zit er rondom ons meer een beer. Heb deze al een keer gezien, tref vaak sporen aan, (nog dampende) uitwerpselen of mierenhopen die zijn uitgegraven

[ afbeelding ]
Pootafdruk op een paar honderd meter van ons huis, afgelopen september
[ afbeelding ]
Uitgegraven mierenhoop. Letterlijk vijftig meter van huis. _O_
Tof! Ik wil ook een beer in m'n tuin. Maar inderdaad jammer als er verder niet zoveel wildlife te zien is.

Er is hier eigenlijk verrassend veel te zien. Ik woon midden in een stad met 200.000 inwoners maar ik heb al eens een das in m'n tuin gezien en vossen komen hier ook. En buiten de stad is er natuurlijk nog veel meer, ondanks dat dit een relatief dichtbevolkt gebied is.
Mijn reisverslagen
  maandag 23 januari 2012 @ 14:47:03 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107138669
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tof! Ik wil ook een beer in m'n tuin. Maar inderdaad jammer als er verder niet zoveel wildlife te zien is.

Er is hier eigenlijk verrassend veel te zien. Ik woon midden in een stad met 200.000 inwoners maar ik heb al eens een das in m'n tuin gezien en vossen komen hier ook. En buiten de stad is er natuurlijk nog veel meer, ondanks dat dit een relatief dichtbevolkt gebied is.
Nou.. Vaak als ik 's nachts de hond even uitlaat.. En hij begint weer eens te blaffen omdat hij waarschijnlijk een muisje ziet lopen ofzo.. Dan knijp ik hem wel altijd even :')

En op zich kom je er nog wel redelijk wat tegen. 's Winters word je gestoord van alle rendieren en ook 's zomers zie je er vaak dagelijks wel één. Vossen en dassen zie je ook enorm vaak, net als slangen. Heb ook al eens een lynx gezien en dat zal je in niet veel landen snel gebeuren. Het is vooral dat zo'n immens land met zoveel natuur en zo weinig mensen zoveel meer wildlife zou kunnen herbergen..

Maarja, als iedere herfst 25% van de elandenpopulatie afgeschoten wordt en ook een flink gedeelte van de beren, dan schiet het natuurlijk niet op. Afgelopen jaar hadden ze zelfs weer het 'briljante' plan om de wolvenjacht te hervatten terwijl er alleen in Europese landen waar de wolf uitgestorven is relatief gezien minder wolven zijn :')

In welke omgeving woon je zelf in Engeland?
  maandag 23 januari 2012 @ 14:49:34 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107138771
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou.. Vaak als ik 's nachts de hond even uitlaat.. En hij begint weer eens te blaffen omdat hij waarschijnlijk een muisje ziet lopen ofzo.. Dan knijp ik hem wel altijd even :')

En op zich kom je er nog wel redelijk wat tegen. 's Winters word je gestoord van alle rendieren en ook 's zomers zie je er vaak dagelijks wel één. Vossen en dassen zie je ook enorm vaak, net als slangen. Heb ook al eens een lynx gezien en dat zal je in niet veel landen snel gebeuren. Het is vooral dat zo'n immens land met zoveel natuur en zo weinig mensen zoveel meer wildlife zou kunnen herbergen..

Maarja, als iedere herfst 25% van de elandenpopulatie afgeschoten wordt en ook een flink gedeelte van de beren, dan schiet het natuurlijk niet op. Afgelopen jaar hadden ze zelfs weer het 'briljante' plan om de wolvenjacht te hervatten terwijl er alleen in Europese landen waar de wolf uitgestorven is relatief gezien minder wolven zijn :')

In welke omgeving woon je zelf in Engeland?
Zo te lezen heb je niets te klagen hoor :+
Ik woon in Zuid Engeland, dicht bij The New Forest.
Mijn reisverslagen
  maandag 23 januari 2012 @ 14:58:05 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107139086
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wauw, The New Forest is echt fantastisch. Ik heb redelijk wat familie wonen in Engeland voornamelijk in Liverpool en Southampton (havenarbeidersfamilie :P) en toen ik bij hen in Southampton verbleef was ik vaak in The New Forest te vinden. Voel me in landelijke gebieden toch meer op mijn gemak dan in de stad :+
  maandag 23 januari 2012 @ 15:33:44 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107140437
quote:

[..]

Oh ja? Nog iets specifieker?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 januari 2012 @ 15:34:48 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107140478
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:22 schreef Dven het volgende:

[..]

Op onze boerderij hebben we 'tamme' kerkuilen. Ze nestelen in de schuur en zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen, dikwijls zijn we ze ook een dagje kwijt maar ze keren altijd weer terug.
Dat is dus niet wat ik bedoel met roofvogels houden in gevangenschap.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107152265
quote:

[..]

Ik ben al blij dat ik op 30 meter van NP De Utrechtse Heuvelrug woon. The New Forest ziet eruit alsof 't zeker 3x zo groot is. En dan ook nog zonder dat er een A12 dwars doorheen loopt. Mooi hoor.
  maandag 23 januari 2012 @ 20:47:52 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107153022
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:36 schreef T_E_O het volgende:

[..]

Ik ben al blij dat ik op 30 meter van NP De Utrechtse Heuvelrug woon. The New Forest ziet eruit alsof 't zeker 3x zo groot is. En dan ook nog zonder dat er een A12 dwars doorheen loopt. Mooi hoor.
Er lopen helaas wel veel drukke wegen doorheen. Maar toch voelen sommige stukken zeer verlaten aan en kom je geen kip tegen (andere delen zijn juist heel druk). Dat heeft gedeeltelijk te maken met het feit dat veel stukken moeilijk begaanbaar zijn (blubber, moerasachtig).

Maar als het mooi weer is dan wandel ik daar gewoon hele dagen. Vorige week maandag bijvoorbeeld, van 8:00-17:00 :)
Weer veel moois gezien toen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:11:24 #123
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_107288556
quote:

[ afbeelding ]
Ka Tjing
Jaren en jaren geleden in Denemarkten op Vakantie geweest en daar zagen we eens een hele rij muizen, mollen etc aan een prikkeldraadhek hangen.
Nu valt het op zijn plaats.
Dank je wel!
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')