abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115512826
quote:
99s.gif Op maandag 13 augustus 2012 06:56 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Je maakt gewoon een MijnPakket-account aan met o.a. je naam en adres, en als het goed is worden pakketjes die voor jou bestemd zijn automatisch aan dat account gekoppeld. Zo hoef je geen Track&Trace-code meer in te vullen.

Het gebeurt bij mij echter nog wel eens dat ik pakketjes toch handmatig moet toevoegen, dus helemaal perfect is het systeem (nog?) niet.
Ik mis een PostNL klantnummer, om die aan tevragen moet je een bedrijf zijn, ik ben een consument.
Hoi.
pi_115513006
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:01 schreef mootje026 het volgende:

[..]

Ik mis een PostNL klantnummer, om die aan tevragen moet je een bedrijf zijn, ik ben een consument.
Dan kijk je op de verkeerde website. Je moet niet bij MijnPost maar MijnPakket kijken: https://mijnpakket.postnl.nl
pi_115513217
quote:
99s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:05 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Dan kijk je op de verkeerde website. Je moet niet bij MijnPost maar MijnPakket kijken: https://mijnpakket.postnl.nl
Dit is me al 2x gebeurd zonet: Dit kan een eenmalige fout zijn. Probeer het daarom nogmaals. Als het probleem blijft bestaan, is er sprake van een storing en kun je helaas op dit moment geen gebruik maken van MijnPakket. Probeer het dan op een later moment nog eens. Onze excuses voor het ongemak.
13-8-2012 15:09:29
Hoi.
pi_115513270
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:09 schreef mootje026 het volgende:

[..]

Dit is me al 2x gebeurd zonet: Dit kan een eenmalige fout zijn. Probeer het daarom nogmaals. Als het probleem blijft bestaan, is er sprake van een storing en kun je helaas op dit moment geen gebruik maken van MijnPakket. Probeer het dan op een later moment nog eens. Onze excuses voor het ongemak.
13-8-2012 15:09:29
Dan lijkt het me vrij duidelijk dat het een storing is.
pi_115651009
quote:
99s.gif Op maandag 13 augustus 2012 06:56 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Je maakt gewoon een MijnPakket-account aan met o.a. je naam en adres, en als het goed is worden pakketjes die voor jou bestemd zijn automatisch aan dat account gekoppeld. Zo hoef je geen Track&Trace-code meer in te vullen.

Het gebeurt bij mij echter nog wel eens dat ik pakketjes toch handmatig moet toevoegen, dus helemaal perfect is het systeem (nog?) niet.
Ik heb tot nu toe één keer meegemaakt dat iets automatisch werd toegevoegd. Verder heb ik alles handmatig moeten doen. Maar dat komt volgens mij doordat het om pakjes uit het buitenland ging (al zouden die zodra ze een 3S-nr krijgen toch ook moeten worden toegevoegd... maar nee).
pi_115651430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:41 schreef Sosha het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe één keer meegemaakt dat iets automatisch werd toegevoegd. Verder heb ik alles handmatig moeten doen. Maar dat komt volgens mij doordat het om pakjes uit het buitenland ging (al zouden die zodra ze een 3S-nr krijgen toch ook moeten worden toegevoegd... maar nee).
Tja. Ik heb zojuist ook alweer wat besteld en die stond direct bij MijnPakket. Ikzelf heb ook vaak genoeg iets handmatig moeten toevoegen.
pi_115651527
Volgens mij hangt het ook af van de tenaamstelling op het pakketje.
pi_115682979
Dat zeggen ze ja, maar die is altijd hetzelfde, heb ik helemaal goed ingesteld, en het maakt geen bal uit. Ik merk echt dat pakketjes uit het buitenland niet toegevoegd worden.
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:00:30 #284
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_115783342
Iemand enig idee waarom een Raspberry Pi als 'onbestelbaar' aangemerkt wordt door TNT?

Is niet afgeleverd bij de ontvanger, moet nu navraag doen om te achterhalen waarom niet, dat duurt een paar dagen.

Mogen we geen printplaten versturen binnen Nederland ofzo? Of kan het zijn dat de doos niet x-ray-baar genoeg was?

Edit: Het huisnummerplaatje bleek van de woning afgewaaid te zijn...gelukkig hebben ze het zelf een tweede keer geprobeerd en die bezorger wist schijnbaar wel waar hij / zij wezen moest.

[ Bericht 22% gewijzigd door Tyr80 op 22-08-2012 12:24:28 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_115838901
Ik zit ook weer eens ergens mee... vandaag drie pakketjes gepost om 15:00 's middags, en alle drie de trackingnummers werken nog niet. Niet tof :{
pi_115855073
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:18 schreef Sosha het volgende:
Ik zit ook weer eens ergens mee... vandaag drie pakketjes gepost om 15:00 's middags, en alle drie de trackingnummers werken nog niet. Niet tof :{
Nu wel ;)
pi_115855588
Nee hoor, van twee van de drie pakjes werkt de tracking nog steeds niet.

Maar nu heb ik een nieuw probleem: de geadresseerde in Rusland is boos dat ik via TNT heb verzonden en niet via PostNL, zoals ik heb beloofd, maar dat is toch gewoon hetzelfde, of ben ik nou gek? Ik heb betaald volgens tarieven in de PostNL-folder en nergens staat dat 't eigenlijk TNT is. Of wordt 't TNT over de grens? Ik snap er niks van. Ze zegt dat pakjes van TNT aan privé-personen in Rusland niet geaccepteerd worden, omdat het 'express mail' is. Ik heb even rondgeneusd en de website van DHL waarschuwt hier inderdaad voor, dat je via hen geen pakketjes naar particulieren in Rusland kunt verzenden, maar zou dit ook een probleem zijn bij PostNL/TNT? Verdorie, komt mijn pakketje nou echt straks terug?! Heb ruim ¤30 betaald voor de verzending, dus dat zou ik niet tof vinden. :'( Los van het feit dat ik dan geen idee heb hoe ik 't WEL naar haar verzonden kan krijgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sosha op 22-08-2012 09:17:37 ]
pi_115855900
Mag ik trouwens opmerken dat de OP niet klopt ?

Er word beweerd dat PostNL niet het zelfde is als UPS, wat op zich wel klopt, maar dat geldt ook voor TNT, GLS en DHL.
Daarbij werken ook deze pakketdiensten niet met "vaste" levertijden en zijn het de klanten van deze pakketdiensten die loze beloftes doen naar de consumenten toe ! Voor pakketbezorgers is het gewoon heel simpel: Is het een express, dan is het vóór 12 uur (of andere express-tijd)leveren, al het andere was gewoon leveren voordat je weer terug gaat.

Het is inderdaad sneu voor mensen dat ze een hele dag op pakketje zitten te wachten, maar voor bezorger onmogelijk om iedereen smorgens te leveren.

Zelf dus gewerkt bij UPS en dikwijls meegemaakt dat mensen boos waren dat ik 10 minuten te laat was ( ik helemaal :? ) omdat de site waar hun iets besteld hadden, hadden aangegeven dat ik tussen 10 en 11 zou leveren ! Wij bepaalden ook onze routes gedeeltelijk zelf, laptops bood ik meestal voor een 2e keer aan, aan het einde van de dag.

Ik had plus 80 stops op een dag en kan niet iedereen voor 12 uur leveren alsof alles express zendingen zijn 8)7. Meer dan 6 express zendingen op een dag werd al krap, omdat je dan met je grote zendingen (winkelleveringen & industrieterreinen) zit.

UPS levert tot max 18:00 kan je aannemen, bezorgd hij toch later, dan is het een beginneling of bezorger die z'n dag niet heeft ;)
pi_115860769
PostNL=TNT automatisch als het naar het buitenland gaat enzo.

PostNL NL bestaat echt niet in Rusland :P
pi_115862973
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:08 schreef Snoepje5 het volgende:
PostNL=TNT automatisch als het naar het buitenland gaat enzo.

PostNL NL bestaat echt niet in Rusland :P
Dat snap ik ook wel, maar dit beantwoordt mijn vraag totaal niet. Wordt 't dan automatisch een express-zending in tegenstelling tot reguliere post? Dat is eigenlijk de belangrijkste vraag..?

Ik heb de helpdesk gebeld van PostNL, ze zeggen dat ze niks weten van problemen met Rusland. Dat bevestigt toch eigenlijk alleen maar dat 't dus niet om express-post gaat, ook al wordt 't TNT..?

Ik baal een beetje, die andere twee tracking-nummers doen het nog stééds niet. Ik heb dure artikelen verkocht en zou het voor mijn geloofwaardigheid wel fijn vinden als ze gaan werken -_-
pi_115863099
Ik verzend nooit naar rusland. Maar als ik via PostNL naar belgie verzend bijv. wordt het in belgie overgedragen aan bppost of tnt belgie bijv. Afhankelijk vna lokale vervoerders.

De status staat wel op 'ontvangen door postNL'?
Dat is vaak de eerste status van een zending. Het kan zijn dat die status niet komt wanneer je bij een postkantoor voor de 3s code direct betaald.

In dat geval zou de volgende zijn 'in sorteercentrum' oid. Kan best zijn dat het iets langer duurt naar het buitenland. Kan je verder ook niet helpen als PostNL het zelf ook niet weet..

Je hebt iig het geluk dat het wel verzekerd is verzonden (volgens mij automatisch naar buitenland).
pi_115863197
Nee verzekering krijg je niet automatisch, althans, ik heb er met opzet meer voor betaald. Bij de zending naar Rusland staat tot nu toe dat ie is gesorteerd in een sorteercentrum. Denk dat 't wel goedkomt.

Als ik zeg dat de trackingnummers het niet doen, bedoel ik dat ze het niet doen. Niet dat er slechts beperkt info bij staat. Sorry hoor, maar ik ben een beetje chagrijnig en niet achterlijk ;). De trackingnummers die ik gisteren mee heb gekregen rond 15:00 bestaan gewoon nog helemaal niet. "Zending niet gevonden" is alles wat ik te zien krijg. Maar dat had ik laatst ook met een Nederlands pakje; dan hoop je dat 't de dag erna aankomt, nee dus. Tracking deed 't twee dagen later pas. Gaat lekker daar.
pi_115863312
Da's wel vreemd.
pi_115906893
Even een korte vraag voor de mensen die hier toevallig ervaring mee hebben.

Ik heb iets besteld bij Amazon en probeer nu erachter te komen wanneer dit bij mij thuis wordt bezorgd. De verwachte leveringsdatum te zien op Amazon is vandaag.

Sinds gisteren staat er bij PostNL track & trace 'zending wordt voorbereid', afzender Amazon Amsterdam. Bezorgdatum 'onbekend.'

Kan ik er nu vanuit gaan dat pakket vandaag niet meer komt? Of kan dit soms ook ineens veranderen in zending onderweg en dat het toch nog vandaag komt? Of klopt deze informatie soms helemaal niet?

Maandag besteld op Amazon.de. Verzenddatum daar was de 21e. Sinds gisteren, de 22e, in Nederland aangekomen en is de status te zien op PostNL. "Zending wordt voorbereid".
pi_115910863
Ik heb hier meer malen gelezen dat Poste Restante ontvangen (dus direct naar postkantoor) nog steeds mogelijk is. Ik kan via google niets terugvinden, behalve dat het 'in beginsel mogelijk is voor personen zonder vaste woon- of verblijfplaats'. Ik heb die uiteraard wel, maar in onze wijk is het gewoon om alles via de buren te doen. Ik heb leuke buren, maar sommige dingen zijn prive ;-).Dus wil ik dit even via een omweg doen. Maar hoe?
pi_115946697
Heb maandag een bestelling gedaan op Amazon.de. Verwachte leveringsdatum was gisteren... Helaas.

Sinds gisteren 23:00 is het pakket in het distributiecentrum van Grimbergen (Belgie). TNT track & trace zegt nog steeds 'zending wordt voorbereid' en 'verwachte leveringsdatum: onbekend'.

Ik kan er dus vanuit gaan dat het ook vandaag niet komt... Denken jullie morgen wel? Of wordt het dan pas dinsdag? :{
pi_115970358
Voorbereid betekent dat er nog niks is verzonden. Vanuit duitsland duurt wel langer dan een dag, dus morgen zal er niks komen.
pi_115971168
Ik heb wat besteld op Dixons.nl waar bij stond dat hij morgen zou worden bezorgd. In de bevestigingsmail stond echter dat het de volgende werkdag wordt bezorgd. Geldt de zaterdag als een werkdag bij TNT?
pi_115983012
Ja, want PostNL levert ook gewoon uit op zaterdag. Zie de OP.
pi_115993596
Downloaden gaat toch nog best snel.. alweer 5% in een minuut ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')