Gokhan03 | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:26 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 24-01-2012 12:01:24 ] | |
Catch22- | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:27 |
Geen gladheid ![]() e30's houden niet van gladheid (en tevens pekel) | |
tha_rizzo | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:29 |
Puicke TT | |
Gokhan03 | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:33 |
Eigelijk is de TT gefaald want:![]() Maarrrrrr, de TT werd daardoor te lang ![]()
| |
YoshiBignose | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:36 |
Klopt idd niet, WAAR DE VLUCHTSTROOK VAN ONS IS had het moeten zijn. Binnenkort nog even van die blauwe lampjes in m'n gril monteren ![]() | |
Matty___ | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:38 |
plus pace lichten en je hebt snachts vrije baan | |
Gokhan03 | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:39 |
Dat zou dan meerdere definities kunnen hebben.
| |
Tarado | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:40 |
![]() | |
Hyperdude | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:40 |
Mijn 325 iX kwam er graag voor uit de garage ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 20 januari 2012 @ 09:46 |
![]() ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 20 januari 2012 @ 10:02 |
Heheh dat had ik een paar jaar terug met mn oude E39. Ik reed langs de suikerfabriek in Halfweg en precies op het stuk dat je weer 100 mag trapte ik op de kickdown en op een gegeven moment zat mn voorruit onder kvs. Slang bij de resevoir was gescheurd ![]() Had toevallig water bij me en ducktape doet wonderen ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 20 januari 2012 @ 10:56 |
Haha ja... waarom mag je nu nog maar 100 op de A200??? Vroeger was het 120, echt een lekker weggetje om te planken. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 januari 2012 @ 10:57 |
TT ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 20 januari 2012 @ 10:59 |
Vroeger had je nog de A205....vroeger.... | |
tha_rizzo | vrijdag 20 januari 2012 @ 11:05 |
Toch handig zo'n A16 130 km/h ![]() | |
Matty___ | vrijdag 20 januari 2012 @ 11:47 |
snapte nooit waarom die weg 100 was. 3 baans kaars recht en geen kip dat daar woont. | |
Gokhan03 | vrijdag 20 januari 2012 @ 12:43 |
Dat vraag ik mij nou ook af van de A4. | |
gebrokenglas | vrijdag 20 januari 2012 @ 12:47 |
Voor de veiligheid, toch wel. | |
Matty___ | vrijdag 20 januari 2012 @ 12:48 |
zeker wel want nu is dezelfde weg veilig genoeg voor 130 ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 20 januari 2012 @ 12:48 |
Zo was er bij mij in de buurt ook een stuk weg waar max 50 toegestaan was, waar 80 werkelijk prima kon, en dat voorheen ook was. MET flitspaal, de eikels. Echt niet normaal, en daar zijn ook flink wat klachten over geweest. Dat dit echt niks met veiligheid te maken had maar met cashen. uiteindelijk hebben ze de handel weer teruggedraaid. | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 januari 2012 @ 12:53 |
Boe.. Net apk.. Remleiding Remslangen Stabilisator stang Achter remblokken Koplampen stellen | |
gebrokenglas | vrijdag 20 januari 2012 @ 12:56 |
Gisteravond trouwens een mooi stukje. Ik sta stil bij een stoplicht wat met 2 banen naar rechts gaat, naast mij komt een gepimpte kadett te staan met een zooi plakletters op de ramen, met een gozer erin met een blond ding ernaast. Hij kijkt naar mij, ik kijk naar hem, en ik hoor woem woem WOEMMMMM. Ik kijk nog maar eens, hij kijkt weer terug, en ik denk van zal ik provoceren? Maar blijkt al niet nodig. Stoplicht springt op groen, ik trek normaal op en hoor intussen WOOOOEEEMM iiiiiiieeeeeeeee. Met piepende banden trekt meneer op, knalt de hoek om en scheurt ervan door. Om 150 meter verderop hard te remmen want daar moest hij links af. Niet normaal, wat een kaffer. Zeker indruk maken op zn delletje. Sowieso een Kadett die het tegen een BMW denkt op te kunnen nemen. Nouja, hij won natuurlijk dit keer... ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 20 januari 2012 @ 12:58 |
wow. die remleiding is een dure. Zeker als de tank ervoor onderweg moet. Eurootje of 1000 schat ik zo in... | |
Gokhan03 | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:03 |
Zie ik ook regelmatig, maar de indruk van zn meissie zegt al genoeg dat ik gewonnen heb terwijl ik normaal rij ![]() Bij een stoplichtsprint moet er echt een auto naast me staan die het waard is waarvoor ik mijn gaspedaal voor moet laten slijten ![]() Bijvoorbeeld een seat leon. Weet niet wat voor blok erin zat maar hij deed agressief achter mij en ik hoorde een turbogesis. Had hem met de compact wel op zn plek gezet ![]() | |
Matty___ | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:06 |
Wordt helaas al stukken lastiger als de ander een DSG oid heeft. Die gene hoeft geen enkele moeite te doen. | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:11 |
Dus dat. Was ik ook al bang voor dus ik zeg tegen die gozer wat gaat dat ongeveer kosten als jullie het doen ( de rest doe ik zelf op de lampen na haha ) hij zegt ja ... 175-200.. Ik zeg mooi ik breng hem vd week even langs hahaha | |
gebrokenglas | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:21 |
kijk dat zijn betere bedragen. Dat met die stabilisatorstang kost ook niet zoveel? Voor zo'n bedrag kun je m nog wel een jaartje langer op de weg houden. | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:25 |
40 euro, doe k zelf .. remmen 70 .. doe k ook zelf dus ja .. 350 euro voor een jaar ... Kan k mee leven | |
daNpy | vrijdag 20 januari 2012 @ 19:54 |
Iemand interesse in een E46 318i sedan uit 1998? Donkerblauw, bijna 172dkm op de klok, APK tot februari 2013, netjes onderhouden, Cruisecontrol, alarm + cv, climat control, multi functie stuurwiel. | |
YoshiBignose | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:13 |
Ik heb het eigenlijk nauwelijks dat ik uitgedaagd word. Wel eens met m'n E23 tegen een suzuki swift 1.0 ofzo maar die gast moest lachen. Ik zat met 4 man en hij met z'n 2en maar die bak van hem kwam echt niet vooruit dus het sloeg ook nergens op haha, hij wilde gewoon ff horen hoe een echte masterbak klinkt denk ik ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:25 |
Mennnnn ![]() ![]() | |
Hamerke | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:56 |
Das Vet! | |
Hamerke | vrijdag 20 januari 2012 @ 20:58 |
Opelrijders denken zo vaak dat ze het kunnen opnemen tegen een BMW, en dan krijg je van die rare taferelen! Ik heb sowieso iets tegen Opel, en als je erin gezien wilt worden zegt dat al genoeg over je als persoon. | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 januari 2012 @ 21:00 |
Echt bruut ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 20 januari 2012 @ 21:06 |
Zo erg is het ook weer niet hoor ![]() | |
Hamerke | vrijdag 20 januari 2012 @ 21:22 |
Nou, zo erg vind ik het wel. In het verleden 2 ascona's gereden, toen een vectra, en sinds die vectra heb ik een afkeer van Opel gekregen. Na D-kadett, C-asconna en record heeft Opel naar mijn idee geen enkel goed model meer gemaakt. Sinds de E-kadett en de vectra is het bergafwaards gegaan, op enkele VW's na rijd ik enkel BMW. | |
YoshiBignose | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:17 |
Ja het was een schande voor de duitse degelijkheid inderdaad ![]() | |
Maharbal | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:26 |
Mehh, vind dat ding niet mooi in het echt. Plastic fantastisch, zowel binnen als buiten. En 't rijdt voor geen meter. | |
YoshiBignose | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:30 |
![]() | |
Tarado | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:41 |
Dat is wel een leuk Toyotaatje voor een AM prijs, kan je toch alleen maar kopen in combinatie met een DB9 of zo? | |
YoshiBignose | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:46 |
Ja ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:47 |
Hahahaha ... Er zat een stickertje op de motorkap, 'supercharged' meer overtuiging heb ik niet nodig hoor ... ![]() | |
Hamerke | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:48 |
Een stickertje is niet nodig, die bult op de motorkap zegt al genoeg! Gaaf! | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 januari 2012 @ 22:52 |
Dus dat... Tuuurlijk bochten maken doet et voor geen meter, BOEIEND ![]() | |
Mikkie | zaterdag 21 januari 2012 @ 03:05 |
Maar de Insignia is de opvolger van de Vectra. Ik vind 'm niet eens lelijk eigenlijk. De station is mooier dan de sedan, maar lelijk is ie van de buitenkant niet. Het interieur met die soft-touch richtingaanwijzer e.d. heeft mij nooit echt kunnen bekoren. Over het algemeen is er echter weinig echt mis met een Insignia of een Astra volgens mij. Het zijn niet voor niets modellen die veel verkocht worden en op de tweedehands markt gretig aftrek vinden. Deels naam natuurlijk, maar toch. Het zijn niet mijn auto's, da's waar, maar het is ook niet meteen zo dat die karren echt gemaakt zijn voor stumpers. Mja, dat weet je met Amerikanen hè. Hetzelfde geldt voor de nieuwe Charger, Challenger en Camaro. Punt bij die auto's is denk ik vooral dat het uiterlijk belangrijk is. Je imponeert en je maakt een statement. En dan is zo'n kar wel vet. | |
gebrokenglas | zaterdag 21 januari 2012 @ 09:48 |
Vind het wel wat hebben, die nieuwe kleine moderne dingen. Aygo, IQ, Charade, Splash Grappig en ondeugend. | |
Tarado | zaterdag 21 januari 2012 @ 09:53 |
Totdat je in een kettingbotsing beland zijn ze best leuk ja ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 21 januari 2012 @ 11:19 |
Ik vraag me nog altijd af waar je nou beter in kan rijden wat betreft veiligheid, een nieuwe kleine auto zoals een iQ of mijn oude 7-serie bijv. Ja die 7-serie is groot en 1 bonk staal, maar kreukelzone en airbags waren er niet. Ik denk in het geval van een kettingbotsing of een vrachtwagen die je ramt, dat je beter zit in de 7-serie, maar bij een frontale klap tegen een paal of boom heb ik mijn twijfels. Ja, de auto zelf ziet er nog goed uit, maar volgens mij ben je zelf helemaal naar de klote ![]() | |
Tarado | zaterdag 21 januari 2012 @ 11:21 |
Massa blijft een belangrijke factor daar kunnen geen kreukelzones tegenop | |
YoshiBignose | zaterdag 21 januari 2012 @ 11:26 |
Ja maar toch. M'n tante stond een aantal jaren geleden voor het stoplicht achter een vrachtwagen. Toen kwam er achter haar nog een vrachtwagen aanrijden die niet zat op te letten. Ze werd dus verplet tussen 2 vrachtwagens in haar Daihatsu Move ![]() Ik moet direct denken aan deze foto's van blik op de weg: ![]() ![]() (dat was dus een E23 ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 21 januari 2012 @ 11:27 |
Bomen zijn altijd tricky.![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 21 januari 2012 @ 11:28 |
Inderdaad, ik denk door de massa heb je een voordeel bij frontale botsing, maar als je van de zijkant tegen een boom klapt dan breekt de auto incl. personen zo door tweeën. | |
Tarado | zaterdag 21 januari 2012 @ 12:02 |
Ik denk dat je tante dan gewoon heel veel geluk had dat ze het nog na kon vertellen. Tegen bomen, blijft moeilijk maar het lijkt mij toch dat als je meer energie "meeneemt" door de massa van je voertuig je dus ook minder energie opvangt | |
fathank | maandag 23 januari 2012 @ 14:14 |
| |
Mr.Spock | maandag 23 januari 2012 @ 14:27 |
Mijn bescheiden bijdrage na inruil van mn volvo S60 D5 afgelopen weekend, ben ik nu trotse eigenaar van deze 335i coupe uit 2008:![]() ![]() ![]() | |
gebrokenglas | maandag 23 januari 2012 @ 18:18 |
Mooie wagen. Automaat! Zit daar dus een 3.5 in? 6 cylinder? | |
Hyperdude | maandag 23 januari 2012 @ 18:29 |
3 liter met turboos ![]() | |
Mr.Spock | maandag 23 januari 2012 @ 19:00 |
yup 3 liter twin turbo -> 306 pk / 400 nm ![]() ![]() ![]() | |
gebrokenglas | maandag 23 januari 2012 @ 19:18 |
![]() | |
Turquaz52 | maandag 23 januari 2012 @ 19:53 |
Wat ik gek vind is dat de E36 M3 3.0 300Pk heeft zonder turbo's.. ![]() Alleen heeft ie niet zo veel koppel als de 335i denk ik.. Maar de E92 is zowiezoo de aller mooiste 3series oooit.. ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 23 januari 2012 @ 19:57 |
Belachelijk eigenlijk .. 300 pk maar .. | |
Matty___ | maandag 23 januari 2012 @ 20:05 |
zou je hem kunnen chippen? | |
Hyperdude | maandag 23 januari 2012 @ 20:29 |
Vast wel ![]() Je kan er iig. een extra oliekoeler voor kopen. ¤ 1000 ofzo http://www.alpina-automob(...)man_E90E91E92E93.pdf pag. 9 | |
Herr.Flick | maandag 23 januari 2012 @ 20:46 |
Update... Jaja.. herinneren jullie nog dat ik afgelopen zomer in mijn vinger geslepen heb...? ![]() Eind juli is de e28 naar de spuiter gegaan, en deze zou er 'even tussendoor' gespoten worden, en jawel.. nu een half jaar later heb ik vanmorgen de e28 uit de spuit/droog cabine mogen duwen! Foto's heb ik gemaakt, alleen ben ik nu niet in staat om deze te plaatsen. Word vervolgd.. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 23 januari 2012 @ 21:02 |
Wat kostte dat? M'n E23 moet ook gespoten worden. | |
Herr.Flick | maandag 23 januari 2012 @ 21:43 |
Is een vriendendienst, toen is +/- 800 euro afgesproken, maar de achterwand is ook daar nog vervangen. Rekening moet ik nog te horen krijgen maar mij is verzekerd dat dat geen 1000,- euro gaat worden. Auto is geheel gespoten, en in de epoxy gezet, daarna word ie ook nog in de bodyschutz gezet en de kokers ed getectyleerd. ![]() | |
Gokhan03 | maandag 23 januari 2012 @ 22:13 |
Reed net vlot de bocht in en achterkant brak gewoon uit terwijl ik gewoon met 50 ging ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 23 januari 2012 @ 22:35 |
Compact... ![]() | |
Goddelijker | maandag 23 januari 2012 @ 22:36 |
Komt omdat je een stuk van je auto mist. | |
daNpy | maandag 23 januari 2012 @ 22:44 |
Nankang banden? ![]() | |
Gokhan03 | maandag 23 januari 2012 @ 22:52 |
Zitten vredestein snowtrac 2 onder. Denk dat het gewoon niet koud genoeg is voor die banden ![]() | |
YoshiBignose | maandag 23 januari 2012 @ 23:32 |
Ja maar wij zijn toch ook vrienden???? Was jij dat niet, met 4mm winterbanden.?... in de regen ![]() ![]() | |
Gokhan03 | maandag 23 januari 2012 @ 23:50 |
Hehe ja dat zijn ze. Zo genaaid he. 2 winters lang dikke sneeuw gehad. Kwam niet eens mn parkeerplaats uit. Nu dacht ik winterbanden te hebben en krijg ik dit :p | |
YoshiBignose | maandag 23 januari 2012 @ 23:52 |
Haha ja m'n broertje ook al te zeiken, hij wilde ze al bijna weer eraf halen ![]() Ik heb goed gegokt dit keer ![]() | |
Mikkie | dinsdag 24 januari 2012 @ 00:07 |
So true ![]() Vette E92 hierboven trouwens! Wel een vreemde overstap, van een dieselsedan naar een benzinecoupé ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 24 januari 2012 @ 08:26 |
![]() | |
rival | dinsdag 24 januari 2012 @ 08:54 |
dit weekend bijvoorbeeld ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 09:27 |
Ik probeer het nog een keer: 2x e30 316i graag vervangen met een: e36 323i | |
Gokhan03 | dinsdag 24 januari 2012 @ 09:27 |
Kan de OP niet bewerken. Maak anders een TR aan | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 10:18 |
Ben niet zo'n kijharde fokker, wat is een TR? | |
Gokhan03 | dinsdag 24 januari 2012 @ 10:26 |
Is een Topic Report. Boven of onderaan de pagina bij de topic titel heb je een uitroeptekenn: ![]() Druk op dat icoontje en vervolgens kan je een bericht achterlaten nav dit topic wat alleen door de ubermods te lezen zijn. | |
Sounddragon | dinsdag 24 januari 2012 @ 12:04 |
Fixed; TR's rule ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 13:13 |
mijn dank is groot | |
fathank | dinsdag 24 januari 2012 @ 13:17 |
Heb je 2e hands bandjes gekocht ofzo dat ze maar 4 mm profiel hebben? Of heb je als een mongool gereden met je winterbanden in omstandigheden die niet zo goed voor winterbanden zijn? | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 13:30 |
Ik heb in mijn auto trouwens geen audio van achteren. Dat is toch een beetje vreemd voor een goed uitgevoerde bmw? executive uitvoering wat hoort er normaal te zitten in een e36? | |
Gokhan03 | dinsdag 24 januari 2012 @ 13:32 |
Tweedehands setje van 4/5mm voor 150 euro op stalen velgen ![]() | |
fathank | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:23 |
Had je beter die 150 euro extra in goeie zomerbanden kunnen steken imo. | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:24 |
ik blijf erbij, winterbanden zijn voor homo's | |
rival | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:36 |
ik ga in februari naar Zweden, jij rijdt gezellig mee op je zomerbandjes? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:41 |
Als jij mijn benzine betaalt ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:44 |
Heb je er ooit mee gereden? Dit jaar dacht ik eens om het te gaan proberen. Het heeft dus niet gesneeuwd en met dit weer heb ik er weinig van gemerkt. | |
Tarado | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:45 |
Zijn tot nu toe niet nodig geweest inderdaad, maar in Duitsland verplicht bij winterweer dus vandaar dat ik ze wel gebruik | |
YoshiBignose | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:46 |
Bij een RWD auto met brede banden (de meeste BMW's ![]() ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:56 |
Ik heb er met dit weer nog niets van gemerkt. Ik hoopte op sneeuw dat ik dan eindelijk eens niet vast zat, maargoed. | |
Turquaz52 | dinsdag 24 januari 2012 @ 15:31 |
Gelukkig had ik winterbanden er onder zitten met aanschaf vande golf, heb het misschien niet nodig gehad maar ben vaak in duitsland geweest waar het verplicht is.. ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 15:41 |
Ok kleine aanpassing: In Nederland zijn winterbanden voor homo's. Duitsland en verder die kant op ontkom je er niet aan. En ja ik heb er wel mee gereden. | |
rival | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:08 |
mensen die steeds dingen associëren met homofilie, daar heb ik slecht nieuws voor ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:09 |
Je hebt zeker wat te compenseren? ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:21 |
Ik heb toch al een bmw om te compenseren? En een grote piemel | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:27 |
Het gaat er mij gewoon om, er zijn dus van die mensen. Die halen met alle geweld zsm winterbanden voor hun twingo als de temp dichtbij de 10 graden komt. Dat zijn dan mensen die Nederland nooit uitkomen. Het gaat mij dus om die mensen. voor de rest, no homo | |
Gokhan03 | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:51 |
Jaa nou loop je slap te lullen. Net als die mensen die ik wel eens tegen kom zoals op werk bijv en die niet weten dat ik turks ben en dan domme opmerkingen over turken maken zoals: "Ja al die stinkturken Oh ben je turks? Maar jij niet hoor. Jij bent echt anders dan de rest" Dan heb ik zo n gezicht ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:53 |
wat jij wil gast ![]() blijkbaar moet ik het specifieker uitleggen wat ik precies zo gay vind aan winterbanden. omdat iedereen zich ineens aangesproken voelt bij het woord homo. | |
mitchelll0181 | dinsdag 24 januari 2012 @ 17:06 |
Idd .. Voor de moraalridders ... Homo's ![]() | |
Catch22- | dinsdag 24 januari 2012 @ 17:07 |
ik snap het wel, maar ik heb vorige winter een aantal keer knap veel moeite gehad om weg te komen bij het stoplicht. Ik wou deze winter winterbanden kopen, maar wou even afwachten hoe het weer zich zou ontwikkelen. Winterbanden is imo pas "nodig" als het glad is en/of er ijs/sneeuw ligt. | |
Herr.Flick | dinsdag 24 januari 2012 @ 17:24 |
Ik ook, voor 15 euro een retourtje met ryanair, dan heb ik zeker geen winterbanden nodig! ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 24 januari 2012 @ 17:25 |
Kijken of het volgend jaar gaat sneeuwen. Met koud nat weer merk ik nog geen voordeel. | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 17:46 |
Ik had vanochtend even het tractiecontrol lampje aan. verder niks van gemerkt. Mooi zwembad achter in de e36 sedan. gelukkig zit daar zo'n stopje. vant zomer maar ff de oorzaak zoeken. Ze hebben dus een versterker in mijn auto gehad ooit. achterste boxen zijn daarna niet meer normaal aangesloten. ben dus op zoek naar het kabeltje.. zucht | |
YoshiBignose | dinsdag 24 januari 2012 @ 19:09 |
In een twingo ben je sowieso homo ![]() Zag laatst een gast in zo'n roze fiat 500... kom op zeg dat kan toch niet ![]() Nou ja op zich vind ik de iQ ook wel leuk, maar als ik kijk wat daar voor mensen vaak uitstappen dan word ik ook een beetje bang zoiets te rijden. Aan de andere kant zegt het natuurlijk niets, je mag rijden wat je zelf mooi vindt. Maar ik word dan liever als camper gezien in een 7-serie dan als gay in een iQ ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 24 januari 2012 @ 19:16 |
Die stop moet je toch standaard open laten in je kofferbak? Kan ook condens enzo weg. | |
Hyperdude | dinsdag 24 januari 2012 @ 19:50 |
Paar jaar geleden lopen pielen met een setje Bosch AeroTwin wissertjes voor een FIAT die ook op de E46 pasten. Vanmiddag een setje "evo flat blade" ![]() Kloteweer ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 24 januari 2012 @ 20:10 |
En dat kost ? | |
Hyperdude | dinsdag 24 januari 2012 @ 20:20 |
Geen flauw idee. Ging wat andere onderdelen afhalen. oa. nwe nieren, en merkte onderweg dat de oude wissertjes wel erg veel strepen trokken. Rekening komt vanzelf in de bus. ![]() http://www.schmiedmann.nl(...)nwisser_systemen.htm staan ze voor ¤33. Neem aan/Hoop dat ik onder de ¤40 blijf. Maar ik heb wel origineel BMW en niet van die Bosch meuk. ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Hyperdude op 24-01-2012 20:26:37 ] | |
mitchelll0181 | dinsdag 24 januari 2012 @ 20:31 |
Owja op rekening .. Kapitalisten hier :p | |
Mikkie | dinsdag 24 januari 2012 @ 20:47 |
BMW rijders hè ![]() Daar zit je dan in je basisuitvoering 318i. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 24 januari 2012 @ 20:47 |
M'n E23 heeft nieuwe ruitenwissers nodig, maar het valt me op dat bij oldtimers de ruitenwissers altijd zo klein zijn. Kan ik er ook gewoon grotere op zetten? | |
Turquaz52 | dinsdag 24 januari 2012 @ 21:09 |
Ja zolang ze maar niet buiten je raam vegen is alles okee toch.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 24 januari 2012 @ 21:09 |
Ik heb ook wissers van een Corrado of Golf 3 op mijn Golfje 2.. | |
Mr_Moon | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:03 |
woohoo, levertijd bestelde 3 serie bevestigd! Eind april rond rijden! | |
Hyperdude | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:05 |
Waarom geen drie? ![]() ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:21 |
![]() | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:23 |
Eerste keer dat ik er naar aandachtig naar keek. Heb de auto nu een aantal maand. Audio wezen uitpluizen in de kou, er lopen kabels naar achteren maar vooraan zijn ze heel vaag aangesloten. Als ik met de radio tussen voor en achter wissel dan wissel ik tussen mijn voorste tweeters en speakertjes. Achteraan nog steeds geen audio dus. Denk dat ik alles (als het warmer is) los moet leggen en alle speakers opnieuw gaan organiseren. Vorige eigenaar is dus donders aan het kutten geweest. | |
Turquaz52 | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:33 |
Eerste beste wat ik heb gedaan voordat ik audio in mijn Golf ging bouwen was alle bekabeling naar de boxxen & versterker er uit rukken en netjes nieuwe verse kabels aanleggen. En geloof mij dat waren er wel een paar.. Naar achteren gingen minstens 6-7 speaker kabels ofzo.. EN een dikke rode kabel voor de versterker: WHY??!! Mijn accu bevind zich toch al in de kofferbak? ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:36 |
Ben nog geen E36 tegengekomen waar niet aan geknutseld is... | |
piekartz87 | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:41 |
Mijne oogt gelukkig nog behoorlijk netjes en oem. Het blok is vooral netjes gelukkig. en geen cosmetische "verbeteringen" Maar als je dus onder de kapjes gaat: Aftermarket startonderbreking(wel netjes gedaan gelukkig) Karkit systeem wat nu dus niet aangesloten is. Heeft een versterker in gezeten, maar speakers zijn OEM (??) Door de karkit en versterker zijn de audiokabels dus 1 grote crappy zooi. en @ turq, ik hoorde vandaag dat je ivm motorruis vaak beter de radio en versterker aan dezelfde stroomkabel kan aansluiten. (kan een reden zijn) | |
m.y.m | woensdag 25 januari 2012 @ 18:07 |
Even hier proberen: Ik heb een vraagje,wat zou het kosten om de koppakking van een bmw E36 316 1993 te laten vervangen? Ik kan er 1 kopen voor 250 met apk tot oktober.4nieuwe banden. Zwart in nette staat. 211000km. Alleen de koppakking moet vervangen worden. | |
mitchelll0181 | woensdag 25 januari 2012 @ 18:11 |
Zelf doen, M43 blok ? Dagje werk en 300 materiaal.. | |
m.y.m | woensdag 25 januari 2012 @ 18:14 |
300euro aan materiaal? | |
Sounddragon | woensdag 25 januari 2012 @ 18:18 |
Iemand aanraden om zelf een koppakking te gaan vervangen zonder enige kennis ![]() | |
m.y.m | woensdag 25 januari 2012 @ 18:20 |
Ik ga het sowieso niet zelf doen... Te link voor mij. | |
Mikkie | woensdag 25 januari 2012 @ 18:26 |
Lijkt me slim ja, als je geen enkele sleutelervaring hebt ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 25 januari 2012 @ 18:29 |
ja dat wist ik niet ... ![]() Sorry ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 25 januari 2012 @ 18:49 |
Hahaha jij dacht 50 euro ? lol Btw als jij hem niet koopt wil ik hem wel. Serieus | |
Turquaz52 | woensdag 25 januari 2012 @ 18:51 |
Ipv koppakking vervangen, kun je ook gelijk het blok vervangen, ben je goedkoper en sneller uit.. Ga dan gelijk voor een 318IS (1.8 16v motor) die vind je ook voor 200 - 400 euro.. Omzetten is halve middagje werk. | |
gebrokenglas | woensdag 25 januari 2012 @ 18:53 |
Een blok omzetten een halve dag? Echt waar? | |
Hyperdude | woensdag 25 januari 2012 @ 18:59 |
Als je het maar vaak genoeg doet. Ikzelf ben meer van liever in 1 keer goed. ![]() ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Hyperdude op 25-01-2012 19:08:26 ] | |
gebrokenglas | woensdag 25 januari 2012 @ 19:01 |
De dealer rekent er minstens 3 dagen voor. Nu hebben die natuurlijk ook meer aan uurloon, kunnen ze extra factureren... | |
gebrokenglas | woensdag 25 januari 2012 @ 19:05 |
Ik ben trouwens echt zoeen sleutelaar die altijd wat overhoudt aan schroefjes enzo. Zonder dat het trouwens verder mankeert aan het gerepareerde. ![]() De bekleding van de deur terugplaatsen en ik houd 4 plastic klemmetjes over, maar zonder dat het ergens flapt, kiert of rammelt. Instrumenten paneel terugzetten en ik vind een metalen veertje en een lampje terug. Maar alles doet het, ook alle lampjes... enzovoorts. | |
Goddelijker | woensdag 25 januari 2012 @ 19:06 |
Daar maak ik me ook nog wel eens schuldig aan. ![]() | |
jwvdiermen | woensdag 25 januari 2012 @ 20:06 |
Hallo BMW fans. ![]() Voor mijn onderneming wil ik een nieuwe auto aanschaffen en op de zaak zetten. Ik zat te denken aan een BMW 5-serie van minstens 15 jaar oud (lage bijtelling, 35% van de dagwaarde!). Deze auto's zijn best goedkoop te krijgen en hebben super veel luxe! Nu vroeg ik mij af waar ik rekening mee moet houden? Hoge benzine en onderhoudskosten en de verzekering zal ook niet heel goedkoop zijn. Gelukkig kan ik de meeste dingen zakelijk aftrekken door de lage bijtelling en heb er ook wel wat geld voor over, super gave auto's. ![]() Waarom zijn deze auto's, die ooit zo duur waren, nu zo super goedkoop? Mijn budget is 5000 euro, maar de meeste mooie zie je al rond de 3500 euro. Tips? Alvast bedankt. ![]() | |
piekartz87 | woensdag 25 januari 2012 @ 20:16 |
Is dat dan de E34 of de E39? | |
Matty___ | woensdag 25 januari 2012 @ 20:16 |
omdat die 15 jaar oud is? | |
Hyperdude | woensdag 25 januari 2012 @ 20:17 |
Belasting en onderhoud, en ook wel verbruik, is prijzig = relatief lage aanschafwaarde Hoeveel kms wil je maken? Diesel of benzine? 525i met M50 blok kan niet kapoet ![]() Heb zelf een oude 911 op de zaak gehad tot 1 jan 2011, maar die is 25 jaar geworden en over gegaan naar privé. | |
jwvdiermen | woensdag 25 januari 2012 @ 20:30 |
Zat zelf aan een E39 te denken van 15 jaar oud, die kom ik aardig wat tegen. Ik gok dat ik rond de 20.000 en 25.000 km ga maken. Ik zat zelf te denken aan benzine, maar misschien is het ook een idee om een diesel te proberen met proefrijden, kan geen kwaad. ![]() Als iemand nog een linkje heeft voor een mooie 2e hands, graag. Ik zoek zelf natuurlijk ook wel, maar hoor graag meerdere meningen. Ik kom trouwens uit Nijkerk, als iemand een goede dealer of aanbieding weet in de buurt. ![]() | |
Hyperdude | woensdag 25 januari 2012 @ 20:40 |
Op 220 km van Nijkerk. 528i Touring, automaat met alles er op en er aan. van 2e eigenaar en net geen 2 ton op de klok http://suchen.mobile.de/f(...)e=200000&tabNumber=1 | |
YoshiBignose | woensdag 25 januari 2012 @ 21:04 |
Dat is bijna niet winstgevend, ook al heb je bijtelling over de dagwaarde. Maak de rekensom en dan kan je bijna beter een nieuwe 5-serie rijden. Of nog beter, prive kopen en 0,19 per km opvoeren als kosten. | |
jwvdiermen | woensdag 25 januari 2012 @ 21:24 |
Daar heb ik nog niet echt goed naar gekeken, dus hier even een groffe berekening: Even uitgaan van 20.000 km x 0,19ct = 3.800 euro aftrek, dit geld voor alle auto's ongeacht jaar. Dagwaarde van 2.500 x 35% = 875 euro bijtelling voor auto's van 15 jaar oud. Nieuwere auto's zullen als snel een catalogus prijs hebben van minstens 40.000 euro, 25% bijtelling = 10.000 euro bijtelling. Zo goed als geen aftrek, dus dan is privé inderdaad beter. Klopt het een beetje als ik uitga van 6000 euro kosten per jaar? (inclusief 3.500 euro benzine, 1,75 literprijs en 1 op 10 rijden gemiddeld voor 20.000 km). Geen rekening gehouden met aanschaf/afschrijving. Aftrekbaar privé: 3.800 euro. Aftrekbaar zakelijk: 5.125 euro. Lijkt erop dat een oude auto nemen goedkoper lijkt, maar het scheelt niet super veel aangezien de loonbelasting niet erg hoog is (ik verwacht dit jaar 35% aan belasting te betalen). Afschrijving bij de kosten op tellen zal ook niet veel schelen, gezien de restwaarde en lage aanschafprijs. Voor een beetje extra kan ik dus inderdaad ook in een nieuwere auto rijden, je hebt gelijk. ![]() Ik zal mijn zoekgebied wat groter maken. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 25 januari 2012 @ 21:47 |
Precies het is echt wel even een rekensom die je goed moet maken. Hoe leuk een oude BMW ook is, voor een beetje meer geld rij je natuurlijk liever in de allernieuwste. Vergeet ook niet de BTW prive correctie als je auto op de zaak staat. Het scheelt je wel als je een BTW-auto weet te vinden zodat je dat nog kan aftrekken, maar meestal zijn het marge-auto's dus pak je daar niks en je moet wel 2,7% van de cataloguswaarde als btw betalen in het jaar (1,5% in sommige gevallen). Bovendien mag je als ondernemer uitgaan van de werkelijke kosten die je hebt gemaakt als die lager zijn dan je bijtelling over de cat.waarde. Meestal is dit vooral gunstig als je auto al volledig afgeschreven is maar ja, dan wil je eigenlijk ook een nieuwe ![]() Heel kort door de bocht is het gunstig om de auto in prive te houden als je veel zakelijk en weinig prive rijdt en de auto zakelijk te nemen als je veel prive en weinig zakelijk rijdt. In 9 van de 10 gevallen is de auto prive houden voordeliger dan mensen vaak denken, tenzij je voor de zuinige elektrische lage bijtelling autootjes gaat ![]() | |
jwvdiermen | woensdag 25 januari 2012 @ 22:42 |
Heb er nu een paar op het oog: http://link.marktplaats.nl/521554372 (vind alleen de kleur groen niet zo mooi, wel veel opties) http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=curjk43vkcta (dichtbij, ziet er ook wel prima uit) Morgen weer verder kijken. | |
rival | donderdag 26 januari 2012 @ 15:36 |
Zijn er hier mensen die weleens met de auto naar Zweden zijn geweest? ben op zoek naar bezienswaardigheden, mooie wegen e.d. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 26 januari 2012 @ 15:37 |
Het Saab-museum ![]() | |
rival | donderdag 26 januari 2012 @ 15:41 |
![]() serieuze antwoorden aub ![]() | |
Maharbal | donderdag 26 januari 2012 @ 16:23 |
Nuja, wel richting Kopenhagen. Vanaf daar is het natuurlijk een km of 30 richting Malmö. Bezienswaardigheden via Duitsland/Denemarken waren er eigenlijk niet. En let erop dat de twee bruggen (Richting Kopenhagen en vanaf Kopenhagen naar Malmö) echt idioot duur zijn. Ik geloof dat het 40 euro één kant op was richting Kopenhagen, en iets van 60/80 vanaf Kopenhagen naar Malmö. Onderweg was het gewoon een beetje standaard natuur en snelweg, alhoewel de bruggen wel vet waren. | |
rival | donderdag 26 januari 2012 @ 16:32 |
de bruggen zijn duur maar ook een mooie ervaring werd mij verteld..... we gaan eerst over een lange brug en later ook nog 90 minuten met de boot.... ik wil wel ff langs de scandinavian raceway gaan uiteraard ![]() | |
Maharbal | donderdag 26 januari 2012 @ 16:34 |
Bruggen zou ik zeker doen, was inderdaad mooi. Neem een CC mee, dat scheelt bij het tol betalen. | |
rival | donderdag 26 januari 2012 @ 16:35 |
Ik ga de deur niet meer uit zonder CC ![]() maar dan krijg je korting oid? ik kreeg wel al de tip om kronen te hebben omat ze je naaien met omwisselen.... | |
Maharbal | donderdag 26 januari 2012 @ 16:40 |
Nee, dan kun je doorrijden omdat die poortjes vaak leeg zijn, en de poortjes waar je cash moet betalen vaak een rij staat. O, en koop geen shit in Denemarken als het niet hoeft haha. Wij waren voor 3 tandenborstels en wat tandpasta een kleine ¤ 17 kwijt in Kopenhagen ![]() | |
Hyperdude | donderdag 26 januari 2012 @ 17:31 |
De E6 door Noorwegen ![]() | |
Matty___ | donderdag 26 januari 2012 @ 21:42 |
is dat beetje te doen? we willen deze zomer met de auto naar de noordkaap | |
Hyperdude | donderdag 26 januari 2012 @ 22:18 |
Dat is prima te doen. Bedenk wel goed of je helemaal naar de Noordkaap wilt. Van Oslo naar de Noordkaap is maar 100 km minder ver dan van Oslo naar Nice. ![]() En de Noordkaap is meer het idee in je hoofd, dan dat er daadwerkelijk wat valt te zien. Maar dat is slechts mijn mening. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 27 januari 2012 @ 01:39 |
Hoe durf je in hemelsnaam ZO ROND TE RIJDEN!!!:![]() ROYAL SADNESS, Het is dat die gozer niet hier in mijn buurt woont, anders had ik die spoiler en kippengaas er wel zelf van af getrokken en in een nacht een M pakket rondom gepleurd.. http://www.gepimped.nl/photo/316i-4-sale/34208 Effe serieus, laat staan dat spoiler en dat kippengaas, maar aub: sedan + 316i..?? WHY!! | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 27 januari 2012 @ 08:58 |
Hij had ook mistlampen en nieren ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 27 januari 2012 @ 09:14 |
Als ik mijn auto ooit op een ochtend met een langere kont zie dan weet ik wie het was ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 27 januari 2012 @ 09:20 |
kan ook zijn dat ie een ongelukje heeft gehad (botsinkje) en hij niet goed de voorkant heeft kunnen repareren. | |
Gokhan03 | vrijdag 27 januari 2012 @ 09:21 |
Dan heeft hij wel een hele erge hersenschudding aan overgehouden | |
Turquaz52 | vrijdag 27 januari 2012 @ 15:07 |
Haarlem was het toch..? ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:27 |
Weer een boel marketing stierepoep en jammer van die Oodi spiegels. De eerste M waar mensen het M logo af gaan slopen volgens mij. Maar leuk blok voor turq om in zijn 315 te lepelen. ![]() ![]() ![]() http://www.bimmertoday.de(...)turbo-diesel-kommen/ [ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 28-01-2012 10:37:04 ] | |
gebrokenglas | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:33 |
[moraalridder]en al dat power terwijl je hier toch maar 120 mag[/moraalridder] 't Wordt nog een interessant weekje, met die kou, hoe die accu het houdt. Zit nog de originele BMW in, en het ding is van 2005. Dus eigenlijk is de accu einde levensduur. | |
Hyperdude | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:41 |
Er mag zoveel niet. ![]() Als je deze winter nog doorkomt kan ie weer mee tot 2013. Voor normale loodaccu is 8 jaar met wat geluk ongeveer de max. levensduur. | |
gebrokenglas | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:43 |
Ah, goed te weten. Er stond mij bij dat die dingen maar 3 jaar meegingen, maar da's misschien wel kennis van 15 jaar geleden. :-) | |
Gokhan03 | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:51 |
Bij mij zit er een bmw accu in en mn auto is uit 99. Denk dat het nog steeds de originele accu is. | |
Hyperdude | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:54 |
Ik heb ook een originele BMW accu. Uit 2011. Dus dat zegt ook niet zoveel. ![]() Staat er geen productiedatum op die dingen? Als ie het verder goed doet is er geen reden om te vervangen. Maar als je bij het begin van een koudeperiode denkt dat je auto wat moeilijker start ben je meestal wel aan vervanging toe. | |
YoshiBignose | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:56 |
Pfff dacht dat mijn accu in E23 ook niet meer goed was, nieuwe erin, maar was het de dynamo ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 28 januari 2012 @ 10:57 |
Meten is weten![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 28 januari 2012 @ 11:00 |
Ja oke maar goed die accu was ook al slecht en oud en weinig ampere. Ik vind het wel jammer dat de kofferbak nu zo vochtig is, was in begin niet zo. Klote rubbertjes daar ook altijd. Heb nog geen oude BMW gehad met een droge kofferbak ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 28 januari 2012 @ 11:21 |
Dat leek eerst wel zo dat het moeilijker ging allemaal, begin december. Maar nu gaat het nog altijd goed, zelfs na 3 dagen stilstand. Als 'ie het de komende tijd niet doet is niet erg, behalve aankomende dinsdag. Is geen discussie, dinsdag moet 'ie het gewoon doen. No matter what. Is gewoon belangrijk. ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 28 januari 2012 @ 17:32 |
http://www.ijmuidercouran(...)rijding-meedere-auto's![]() Ik rij vanaf de A22 en wil invoegen op de A9. Achter mij een peugeot 206 die dicht op me zat dus we voegen beide in op de A9. We zijn nu op de rechterrijstrook op de A9. Voor mij reed een auto die langzamer dan 100 ging. Ik kwam met 100 en met 110 ga ik naar de linkerrijstrook(die leeg was van achteren) en haal ik die auto in. Op dezelfde moment wilt die peugeot ook inhalen( terwijl ik op de linkerrijstrook zit) maar hij reed te hard waardoor hij volledig in de ankers ging en zn auto slipte en ging slalommen op de zelfde rijstrook waardoor hij vervolgens controle had verloren en dwars tegen de linker vangrail ramde. Mijn auto heeft nix. Ik hoorde van de agent dat de verongelukte bestuurder ook geen letsel heeft dus daar ben ik wel blij om. Zag dit allemaal in mn achterspiegel gebeuren. Kon niet stoppen omdat de rechterrijstrook vol zat en ik helemaal naar de vluchtstrook zou moeten gaan om ergens een vluchthaven te vinden. Dan zou ik dus 2 km moesten rennen op de vluchtstrook wat me niet verstandig leek. Ben meteen naar het politiebureau in Haarlem gereden en gemeld dat ik mogelijk betrokken ben en niet bewust ging wegrijden. Nu is het aan de politie. | |
gebrokenglas | zaterdag 28 januari 2012 @ 17:37 |
Het blijft de fout van die Peugeot rijder. Gebeurt trouwens keivaak, dat de achterliggers niet wachten maar hop direct alles willen inhalen. | |
YoshiBignose | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:03 |
Inderdaad kan gebeuren. Ik vandaag zo'n 200 km gereden met de E23, cruisen en af en toe even het gas erop. Blijft leuk hoe hard dat gaat (zelfs met volle auto) en dat geluid ook, maar de benzinemeter minder ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:51 |
Over 10 minuten gaat ie vechten he Gokhan ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door YoshiBignose op 28-01-2012 22:37:52 ] | |
YoshiBignose | zaterdag 28 januari 2012 @ 22:49 |
Tering ![]() | |
Gokhan03 | zondag 29 januari 2012 @ 10:32 |
Wie wat hoe? waar gaat dit over? | |
YoshiBignose | zondag 29 januari 2012 @ 10:54 |
Oh UFC, dacht je naam misschien naar hem vernoemd ![]() | |
Gokhan03 | zondag 29 januari 2012 @ 16:35 |
Naar half blote mannen kijken die knuffelen is gay ![]() | |
Turquaz52 | zondag 29 januari 2012 @ 17:07 |
Een halve BMW ook. | |
Gokhan03 | zondag 29 januari 2012 @ 17:27 |
Pff ga naar VW forum jij | |
YoshiBignose | zondag 29 januari 2012 @ 17:41 |
Knuffelen ![]() ![]() | |
rival | maandag 30 januari 2012 @ 09:24 |
das geen UFC. | |
YoshiBignose | maandag 30 januari 2012 @ 09:33 |
K1 dan whatever ![]() | |
rival | maandag 30 januari 2012 @ 09:34 |
K1, kickboxen! | |
rival | maandag 30 januari 2012 @ 09:35 |
UFC is mma daar mag je ook op de grond vechten.. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 30 januari 2012 @ 09:42 |
Oh ik dacht die organisatie of toernooi of wat het ook is heet gewoon UFC en daar zit ook kickboxen bij ![]() | |
Turquaz52 | maandag 30 januari 2012 @ 12:59 |
neden? ik heb toch een bmw? | |
Catch22- | maandag 30 januari 2012 @ 15:45 |
Nee. | |
PhatBassBoom | maandag 30 januari 2012 @ 19:13 |
Heb mijn 316 verkocht voor 1000 euro ![]() | |
YoshiBignose | maandag 30 januari 2012 @ 19:29 |
Nice, ik kreeg voor mijn toentertijd nog zo'n 800 dus dat is niet slecht ![]() | |
Hyperdude | maandag 30 januari 2012 @ 19:31 |
Een goeie of een hok? | |
YoshiBignose | maandag 30 januari 2012 @ 19:55 |
NEEEE m'n koelvloeistoflampje van de E46 brandt. Ik rook al af en toe koelvloeistof... en lekt ook al olie dat ruik je ook. Zucht ![]() | |
PhatBassBoom | maandag 30 januari 2012 @ 19:58 |
Nieuwe riemen, waterpomp, draagarmrubbertjes, benzineslangen, radiateur en weet ik veel wat nog meer laten vervangen. Motor liep als een zonnetje maar hij had wel wat schade rechtsachter. Bouwjaar 92. | |
PhatBassBoom | maandag 30 januari 2012 @ 19:59 |
Wordt een dure grap dan denk ik. | |
mitchelll0181 | maandag 30 januari 2012 @ 20:15 |
Hahahaha koppakKing of lektie echt naar buiten ? | |
Gokhan03 | maandag 30 januari 2012 @ 23:28 |
Ach met een beetje geluk heb je een lekkende kleppendeksel en kvs slang op hetzelfde moment dat je met 40 euro al klaar bent :p | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 09:11 |
maak je niet druk... kan je meteen over naar een 2.5 6 cilinder..... heb er 1tje voor je liggen momenteel ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 31 januari 2012 @ 09:25 |
Met een e46.. Volgens mij gaat dat niet zo makkelijk ![]() | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 09:28 |
Dit weekend voorwiellagers vervangen. Jezus wat waren die dingen naar de klote ![]() Uiteraard werd 't weer een klusje van ruim 2 uur in plaats van 30/45 min. De wiellagers die ik had besteld pasten niet...zodra je het wiellager (volledige naaf) eromheen schoof, zette hij gewoon vast tegen het wiel aan, kennelijk kwam het lager volledig tegen het wiel/remmen aan (for some reason). Ik ga er maar vanuit dat het een productiefout was. Uiteraard moest ik op zoek naar een tent die open was en de lagers op voorraad had. Gelukkig was had de Brezan die dingen op voorraad....zelfs met 20% korting (via bevriende monteur) kostten die kutdingen me ruim 3x zoveel als de dingen die ik besteld had. Goed, alles is nu weer prima. Nu nog ff spiegelglas besteld, want ik kwam er achter dat dat ook APK afkeur is (bestuurderskant), kmoet namelijk voor de 16e voor de APK. | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 09:35 |
vanwege ews e.d.? | |
mitchelll0181 | dinsdag 31 januari 2012 @ 09:50 |
Alles is anders toch ... Je hebt een hele kabelboom nodig, aandrijflijn, diff, bak, en vast veel meer Neem ik aan iig | |
Gokhan03 | dinsdag 31 januari 2012 @ 09:51 |
Heb met deze vrieskou last van een gierend geluid rechtsvoor als ik de straat uitrij en tussen de 30 km/h en 50 km/h zit. Na 2 km is het geluid weg. Wat kan dit zijn? | |
mitchelll0181 | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:57 |
Snaren ? Waterpomp ? Egr ? | |
Catch22- | dinsdag 31 januari 2012 @ 10:59 |
lager? | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:04 |
Dat zou constant moeten zijn, en niet weggaan dan lijkt me. | |
Catch22- | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:10 |
Misschien is de lagerolie niet warm en kraakt het daardoor. | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:12 |
Ik kan me niet voorstellen dat het daardoor zou kraken eigenlijk. Het is dan ook meer een zoemend geluid, er zit daar eigenlijk niks dat echt kan kraken. | |
tha_rizzo | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:13 |
Bij een gierend geluid moet ik meteen denken aan een V-snaar. In de winter hoor je veel snaren. | |
YoshiBignose | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:18 |
Leef je nog rizzo? En je E28? | |
Gokhan03 | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:25 |
En heeft dat gevolgen naast het geluidmaken? Het is niet de v-snaar/multiriem want wanneer ik mijn koppelling indrukte en een beetje met het gas speelde bleef het gepiep | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:29 |
Bij het indrukken van je koppeling ontkoppel je gewoon de motor van de rest van de aandrijving. Hoezo zou het dan niet de v-snaar/multiriem kunnen zijn? Tenzij ik op deze ochtend iets doms zeg. | |
Gokhan03 | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:33 |
Je v-snaar/multiriem zit toch vast aan je motorblok en niet aan je wielen toch? Als jij de motor ontkoppeld, dan draait hij stationair terwijl de auto rolt. Dus dan lijkt het me logisch dat als de v-snaar zou piepen, dat hij dan opeens niet meer zal piepen. | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:34 |
Dat is wat ik bedoel. Jij zegt dat je met het gas aan het spelen was en de piep aanhield, met andere woorden je blijft de v-snaar gewoon (extra) roteren (nog afgezien van het stationair draaien). | |
Gokhan03 | dinsdag 31 januari 2012 @ 11:36 |
Laat ik het zo zeggen. Als de auto stilstaat dan maakt hij geen geluid. Pas bij het optrekken naar de 50 komt er een licht gierend geluid uit rechtsvoor van de auto. Dat geluid begint ongeveer bij de 30 km/h. Het is zeker niet de v-snaar want het geluid is nogal schurend. | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:12 |
Ik zou zeggen, krik 'm 's op en geef een slinger aan het wiel. | |
Gokhan03 | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:14 |
Goed idee. Dat zal ik ff doen als ik terug ben van werk. | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:26 |
ik heb een M52 motor liggen en een M50... passen zo in een E46 hoor... E46 heeft een M52 motor dat weet ik Zeker.... als ik een 'motor heb liggen' dan is die natuurlijk met de motorkabelboom, bak en computer ![]() | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:27 |
ik lift mee op deze post.... | |
mitchelll0181 | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:46 |
Ja vanaf de 320 ofzo .. mn 318 heeft een m43 .. | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:53 |
ja en dan moet ik dus andere motorsteunen gebruiken dan die er nu inzitten bij jou... maar verder past de motor gewoon onder jouw motorkap... ik zeg ook niet dat het maar een uurtje werk is ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:54 |
Ik heb een N42 nu erin ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:58 |
Ja ... hij past onder de motorkap .. dohh een v8 ook... nou nog de rest .. aandrijflijn remmen assen alles is anders ... is alleen te doen als je een complete donor auto hebt .. | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:07 |
De vroege E46 (de 'oude motoren') hadden een M52TU. De latere (en betere) hadden een M54, zo ook bijv. die van mij. De gewone M52 kwam niet voor in de E46. | |
Gokhan03 | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:08 |
Dual VANOS ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:09 |
WRAKKEN ZIJN HET IK GA OVERSTAPPEN EEN TOYOTA OF HONDA DENK IK | |
Gokhan03 | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:11 |
TR GEMACHT! Permanente ban in het BMW topic en overal waar BMW in de topictitel voorkomt!! | |
YoshiBignose | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:12 |
![]() ![]() | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:41 |
blok + bak kan op de bestaande cardan aangesloten worden... motorkabelboom kan met stekker op de autoboom worden aangesloten. koelslangen e.d. kunnen bijna 1 op 1 over gezet worden.... dan moet je nog een uitlaat lassen en klaar is kees... heb ik geen donorauto voor nodig. | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:43 |
het gaat om het stuk ijzer.... niet de techniek... een M52TU is uiterlijk hetzelfde als een M52 en zo dus ook de M50... (en gerust de M54 ook maar die ken ik niet) | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:44 |
Goed, de TU is inderdaad slechts een technische update van de M52. De M54 is gewoon een hele nieuwe motor. | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:49 |
de M52 is ook een nieuwe motor vergeleken bij de M50... maar de vorm ervan is hetzelfde..... en als ik plaatjes zie op google (ik heb de M54 motor nooit zelf los gehad) is de M54 ook nog hetzelfde kwa vorm gok ik zo.... | |
YoshiBignose | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:52 |
jij krijgt alles wel passend toch rival ![]() de uitlaat van m'n tante zit er in ieder geval nog onder ![]() | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 13:54 |
Hey, ik heb het hier niet over de vorm en/of iets zou moeten passen. Jij zei dat een gewone M52 in de E46 zit, en dat is niet zo. That's all. | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:04 |
een E46 heeft een M52 motor.... danwel de TU versie maar het is en blijft een M52 motor....... (als we kinderachtig gaan doen) | |
Maharbal | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:07 |
Dat is precies wat ik zei. Ik doe helemaal niet kinderachtig, dat is niet nodig. Niet zo op je teentjes getrapt voelen als iemand je op iets verbetert ![]() | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:09 |
ik zei er zit EEN M52 motor in de E46... wat is daar fout aan dan?.... [ Bericht 0% gewijzigd door rival op 31-01-2012 14:18:37 ] | |
xaban06 | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:35 |
Mijn motor is al een tijdje niet op temperatuur, nu het kouder geworden is, al helemaal niet meer. Wat kan het zijn? Best wel een onduidelijke foto, maarja, niet aan te doen nu ![]() ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:39 |
Lijkt me thermostaat ![]() Zal wel lekker koud zijn in je auto dan met dit weer ![]() | |
xaban06 | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:44 |
Verwarming werkt verder perfect, dus koud heb ik het niet. Lijkt me stug dat de sensor stuk is, want hij meet wel ![]() | |
xaban06 | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:45 |
Oh en het is inderdaad een E46, om precies te zijn 320TD (M47N). | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:49 |
zo is de mijne ook met dit weer..... er bestaan ook nieren die afgesloten zijn zodat je radiateur minder koeling krijgt.... dus met dat in mijn achterhoofd vraag ik me af of jij wel echt een mankement hebt of dat het "gewoon" zo is | |
xaban06 | dinsdag 31 januari 2012 @ 14:53 |
Lijkt mij dat de temperatuur altijd gelijk moet zijn, ongeacht de buiten temperatuur, niet? Dit speelt trouwens nu zo een ~3 maanden. Lijkt alsof een klep vast zit oid, dus dat er constant koele lucht wordt toegevoerd. | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 15:03 |
alles is natuurlijk wel wat kouder..... in ieder geval de lucht dat jouw water koelt... dus je water komt kouder uit de radiateur dan in de zomer dus kan het jouw blok koeler maken dan in de zomer.... Dit is wat ik denk, ik kan op google niet echt vinden hoe of wat.... | |
mitchelll0181 | dinsdag 31 januari 2012 @ 15:31 |
Bij mij staat de temp altijd op de helft .. ![]() Goed toch | |
xaban06 | dinsdag 31 januari 2012 @ 15:33 |
bij mij dus onder de helft. Lijkt mij niet ok, geen optimale verbranding dacht ik zo | |
YoshiBignose | dinsdag 31 januari 2012 @ 16:01 |
Dat heeft m'n E23 ook, maar volgens mij hebben ze daar de thermostaat eruit gehaald ![]() | |
rival | dinsdag 31 januari 2012 @ 16:13 |
als je het ergens zoekt zoek dan richting de koeling en dus naar de thermostaat... bij geen juiste verbranding gaat je auto slecht lopen toch?.... | |
Hyperdude | dinsdag 31 januari 2012 @ 18:09 |
Thermostaat. Overigens heb ik al een maand of 2 een stuk radiatorfolie voorin zitten om ongeveer de halve radiator af te dekken. Voorzover het al werkt is het vooral om de luchtstroom op het blok wat te verminderen zodat de boel een beetje warm blijft. Mijn E46M54 ![]() Ook zonder die folie staat mijn metertje met dit weer fier recht omhoog ![]() | |
TommyGun | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:57 |
Bij mij staat 'ie nu ook gewoon kaasrecht naar boven hoor, lijkt me dus geen buitentemperatuur verhaal. | |
Gokhan03 | woensdag 1 februari 2012 @ 08:26 |
Gister na mn werk start ik mn auto en ging ik zo n 4 km rijden en was de kvs tempnaald rechtop. Ik dacht ff het blok voelen en hij was ijskouddd!! [ Bericht 1% gewijzigd door Gokhan03 op 01-02-2012 08:31:46 ] | |
Maharbal | woensdag 1 februari 2012 @ 08:43 |
Meter staat hier inderdaad ook rechtop. Alhoewel die van mij altijd een halve cm meer naar rechts staat van het midden. Dat is (volgens de vorige eigenaar) begonnen toen ze de thermostaat hadden verwisseld. | |
YoshiBignose | woensdag 1 februari 2012 @ 10:11 |
Mijne staat kaarsrecht, terwijl gisteren even kvs lampje brandde. Nu niet meer, maar zag wel in die dop dat dat dingetje heel laag stond. Toch maar even bijvullen denk ik... maar zit groene in en die kon ik niet vinden zag alleen blauwe ![]() | |
Maharbal | woensdag 1 februari 2012 @ 10:23 |
Als je er maar geen rode in gooit. Vorige maand was m'n linkerspiegel eraf getrapt. Kom ik gister bij m'n auto, is het deze keer de rechterspiegel. Nice... Gelukkig zat er deze keer een briefje met telefoonnummers bij. Waren een stel studenten die te dronken waren en zich er niet veel meer van herinnerden. Schijnbaar had een taxichauffeur ze gezien en een briefje bij ze in de bus gedaan, waarop zij de volgende dag langs de auto's (ze hadden het bij meerdere gedaan) gingen en briefjes onder de ruitenwissers deden...gelukkig. Goed, ik ben maar coulant geweest en ik mats die mensen. Ik haal zelf wel een nieuwe spiegel en monteer die zelf (ik heb de linkerspiegel toch een week of 2/3 geleden zelf gedaan...), scheelt hen weer een kleine ¤ 100 aan montagekosten. Mensen om me heen zeggen dat ik gek ben en dat ik 'm naar de garage moet brengen, maar ik handel gewoon coulant omdat ik al lang blij ben dat er een briefje onder de ruitenwisser zat... | |
#ANONIEM | woensdag 1 februari 2012 @ 10:26 |
[quote] ![]() Mooi dat je tenminste een briefje hebt met contactgegevens..(als ze zich niet veel kunnen herinneren,zou je dan niet stiekem kunnen zeggen dat ze beide spiegels eraf getrapt hebben?) Heb je de linkerspiegel ook weer terugverdient. [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 10:27:25 ] | |
Maharbal | woensdag 1 februari 2012 @ 10:28 |
Nee, de linkerspiegel heb ik al gemonteerd (en ziet er ook nieuw uit). | |
Gokhan03 | woensdag 1 februari 2012 @ 10:33 |
Die verwarmde spiegelglazen zijn rete duur. Bij de sloop verkopen ze die glazen ook niet los dus moest ik van t weekend maar een hele spiegelunit halen ![]() ![]() Over KVS gesproken, mn kvs niveau staat op low en ik merk dat wanneer mn auto stationair loopt dat er koude lucht uit mn verwarming komt tenzij ik gas geef ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 1 februari 2012 @ 10:36 |
Je hebt wel veel geluk waar je woont hè? Eerst je ene spiegel, vervolgens de andere. Is er nergens in de buurt een garagebox? | |
Maharbal | woensdag 1 februari 2012 @ 10:37 |
Ja, alleen de unit kost ¤ 150. Het spiegelglas is ¤ 80 ( ![]() Het punt is dat in 90% van de gevallen het spiegelglas knapt als je het uit de unit wilt halen. Ik hoop voor die mensen dat ik 'm er heel uit kan halen, anders moet ik dat ook nieuw halen. Yep. Ik woon echt midden in het centrum (zelf woon ik in de hoofdwinkelstraat van Groningen). De auto staat meestal in de buurt, en die straat is ook nog 's een 'uitvalweg' als je vanuit het centrum naar daarbuiten gaat. Helaas is dat het risico van wonen in het centrum. En nee, helaas geen garageboxen hier :/ | |
Gokhan03 | woensdag 1 februari 2012 @ 10:41 |
Ja dat begrijp ik dus niet. Hoezo is zo n spiegelglas nou zo duur ![]() | |
Catch22- | woensdag 1 februari 2012 @ 10:45 |
Wellicht verwarmd? | |
Gokhan03 | woensdag 1 februari 2012 @ 10:50 |
Ja een stuk metaaldraad wat aan de achterkant loopt is heel duur ja ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 1 februari 2012 @ 13:07 |
Heb je er gewoon water in zitten of KVS? Als er alleen water in zit dan kan het zijn dat ie gewoon bevroren was!! | |
xaban06 | woensdag 1 februari 2012 @ 13:27 |
Lol je gaat er toch geen water ingieten. | |
Turquaz52 | woensdag 1 februari 2012 @ 13:40 |
Als je eens wist hoeveel mensen dat deden...... ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 1 februari 2012 @ 14:59 |
Hahha nee water doe ik er nooit in. Dat probleem heb ik gehad bij mn oude E39 waar nog water in mn ruitensproeier zat. Kon beide slangen vanaf de T splitsing naar de motorkap vervangen omdat ze open waren gebarsten. | |
gebrokenglas | woensdag 1 februari 2012 @ 19:19 |
Zal toch wel meevallen? De olie heb je ook nog en die is nog veel warmer, dus je blok is wel goed warm. Als je KVS peil op orde is, is het verder wel prima toch? | |
gebrokenglas | donderdag 2 februari 2012 @ 18:10 |
-9 graden, and still starting! ![]() Al mijn zorgen over de kwaliteit van de accu waren dus ongegrond. Gelukkig. Hebben jullie nog problemen met de kou? Een bak die heel zwaar schakelt? Deuren die niet open willen, of, lastiger, niet meer dicht? ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 2 februari 2012 @ 18:14 |
Accu vindt het minder fijn, normaal gaat de startmotor lekker snel rond en nu hoor je hem moeite dan .. Normaal : hinghinghinghing Nu : hiiiing hiiiing hiiiing Snappie ![]() En idd de bak.. pff eerste 5 min rijden moet je hem echt ff helpen .. Oja en hoor mn dash af en toe is kraken ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 2 februari 2012 @ 18:19 |
Deuren open doen is altijd een ramp bij een coupe in de winter. Doordat er geen raamlijsten zijn vriest dat glas vast aan je rubbers. Beetje vaseline helpt wel, maar vind ik zo smerig spul. M'n sloten zijn ook vaak vastgevroren. Voor de rest starten rijden m'n beide auto's perfect. Valt me ook mee van de E23 eigenlijk, komt gewoon goed op temperatuur. Wel heel veel rook uit de uitlaat en maakt in het begin iets meer toeren dan normaal maar ja, het is 32 jaar oud ![]() Toch merk ik al dat de grip minder wordt en dan ligt er nog geen eens sneeuw. | |
Gokhan03 | donderdag 2 februari 2012 @ 18:21 |
Had bij mn vorige E39 geen vaseline dus probeerde ik met handcreme. Eindresultaat: witte vlekken op de deurrubbers die ik er met geen enkel mogelijkheid eruit kreeg ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 2 februari 2012 @ 18:26 |
Dat is nog smeriger ja ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 2 februari 2012 @ 18:30 |
Wat doe jij met handcreme ![]() Hahaha | |
tha_rizzo | donderdag 2 februari 2012 @ 18:44 |
![]() ![]() Wel een vreemde plek voor witte vlekken ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 2 februari 2012 @ 19:01 |
Heeft ie altijd in z'n auto liggen zeker... was er laatst niet zo'n gast betrapt in de file? ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 2 februari 2012 @ 19:01 |
![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 3 februari 2012 @ 13:37 |
Mooi even met de Bimmer een hendig sjieke slip maken... Kan mooi even oefenen op een stil plekkie [ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 03-02-2012 13:43:47 ] | |
Gokhan03 | vrijdag 3 februari 2012 @ 13:45 |
Totdat je een stoeprand raakt die verstopt is onder het sneeuw ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 3 februari 2012 @ 13:49 |
Ik pak maar even de benenwagen en ga boodschappies doen bij de super hier vlakbij. Morgenvroeg maar even groot inslaan. Ik heb bijna niks meer in huis, net nu het bar winterweer is. Foutje in de planning. | |
YoshiBignose | vrijdag 3 februari 2012 @ 13:57 |
Net even in de E36 met winterbanden... grip ![]() Nu alleen nog te veel kinderen op de weg haha | |
Hyperdude | vrijdag 3 februari 2012 @ 14:08 |
Nu nog wel... ![]() | |
Mikkie | vrijdag 3 februari 2012 @ 14:56 |
Gelukkig mag ik zo nog even de deur uit ![]() | |
TommyGun | vrijdag 3 februari 2012 @ 17:14 |
Mja het is iets te druk om te spelen nu ![]() Ongeluk zit in een klein hoekje... | |
Matty___ | vrijdag 3 februari 2012 @ 22:38 |
zo weer lekker buiten gespeeld. Mede mogelijk gemaakt door het parkeerterrein van de Makro ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 4 februari 2012 @ 09:10 |
Straks weg. Ben benieuwd of ik uberhaupt kan starten en rijden. Anders wordt het een belletje naar de ANWB, of bij de buren... | |
Mikkie | zaterdag 4 februari 2012 @ 09:43 |
Maar je BMW is op dit moment gemaakt om te spelen! Heb even een verlaten parkeerterrein opgezocht gisteravond. Kwam nog een Ibiza tegen, maar die had constant z'n handrem nodig ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 4 februari 2012 @ 10:55 |
Gvd kom nog maar net de straat uit ![]() ![]() | |
Mikkie | zaterdag 4 februari 2012 @ 11:45 |
Dat wisten we toch al langer? ![]() | |
WarPuppy | zaterdag 4 februari 2012 @ 12:50 |
Wil deze:![]() http://www.manners.nl/manners-droomgarage-bmw-3-e30/ | |
gebrokenglas | zaterdag 4 februari 2012 @ 14:33 |
Dat starten ging maar net zeg. Ik heb zo'n stop-start knop, dus 't is die knop indrukken en afwachten wat er allemaal gebeurt. 't duurde stukken langer, denk dat 'ie toch wel tegen de 15 seconden heeft staan jengelen. Zwoegen, meer. En al die tijd met de armen over elkaar zit je afwachtend naar het dashboard te kijken. ![]() Toen 'ie eenmal liep was het strak 1100 rpm, geen enge rook, geen problemen. Zelfs de deur wilde gewoon open en dicht. | |
mitchelll0181 | zaterdag 4 februari 2012 @ 14:34 |
15 seconden ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 4 februari 2012 @ 14:35 |
Ja. Verder in de dag ging het starten weer als vanouds, gewoon drukken en lopen. 't is ook helemaal niet glad, nergens. | |
Mikkie | zaterdag 4 februari 2012 @ 14:39 |
15 seconden is echt idioot lang. Heb net wel even één van de nieren afgeplakt. Vanavond stukje karren op de snelweg en vrees dat de motor met al die rijwind nooit warm wordt, dus maar even wat luchttoevoer geblokkeerd ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 4 februari 2012 @ 14:48 |
Valt mee hoor .. Afgelopen dagen elke dag 30 km snelweg en na 10 minuten issie aardig op temp. | |
gebrokenglas | zaterdag 4 februari 2012 @ 14:48 |
O dat zou ik niet durven, luchttoevoer blokkeren. Maar dat zie je toch ook snel genoeg, of ie warm wordt of niet? Die van mij werd toch wel vrij snel warm, de stad uit en de voetjes werden al warm. | |
mitchelll0181 | zaterdag 4 februari 2012 @ 14:56 |
Kan gerust hoor, er is zelf speciaal folie om je radiateur half af te plakken | |
gebrokenglas | zaterdag 4 februari 2012 @ 15:07 |
Mijn vorige auto, Seat, met een VW motor, had meer last van een temperatuur van -8 dan de bimmer eigenlijk, met het rijden. Die werd inderdaad wat minder warm. |