Dat bewuste proces is absoluut gaande. Wat doet jou denken dat dat niet zo is?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jawel het is een begin. Maar ik denk niet dat er bewust proces achter schuil gaat. En ik wijs verder naar niemand hoor.
Omdat het een vorm van egoisme is. Als de banken nog lekker leende en de auto's groter werden had je niemand gehoord ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat bewuste proces is absoluut gaande. Wat doet jou denken dat dat niet zo is?
Jij hebt echt een zwartgallig idee van de mensheid. En scheert iedereen voor het gemak over een kam.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Omdat het een vorm van egoisme is. Als de banken nog lekker leende en de auto groter werden had je niemand gehoord ?
Wat is je concrete idee om al dit soort zaken tegen te gaan?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Over-populatie ? Je goed recht.
Grondstof uitputting ? Je goed recht.
Water tekorten ? Je goed recht.
Vervuiling ? Je goed recht.
Natuur uitputting ? Je goed recht.
Werkse
Dus als je (schuld)bewust autorijdt is het minder erg voor het milieu dan wanneer je onbewust autorijdt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Speel de bal maar door...ja zo kan ik het ook. Daar gaat het niet om, het gaat om de bewust wording ervan. Ik ben niet bij machte om ook maar iets te veranderen, behalve mijn eigen inzicht en keuze hierin. Ik heb gekozen voor inzicht in de materie. Als ik de keuze maak om geen auto te rijden bereik ik niets.
Er zal toch eerst een-goed-alternatief moeten zijn voor je mensen bewust kunt maken ván dat alternatief.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Je begrijpt het echt niet hé. Als je ook maar iets wilt bereiken moeten er veel meer mensen bewust zijn, daarna moeten er alternatieven worden gecreërd. Heilig zijn door geen auto te gaan rijden zet geen zoden aan de dijk. Evenals de rest van de goed bedoelde acties.
Wat doe jij in een woestijn?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gertje...jij bent exact wat Occupy is...een roepende in de woestijn.
Je schrijft van alles maar zegt niets.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik zei dat het moeilijk is, niet onmogelijk.
Ik hoor al sinds het begin van Occupy dat men moet onderzoeken/bekijken waar mensen achter staan en wat de doelen zijn etcetc. Nu wel, is het niet aan zo'n fantastisch initiatief om zoiets duidelijk te maken, zeker als je daar maanden de tijd voor hebt. Hetzelfde geldt voor Zeitgeist Movement, als men niet weet wat ze doen of waar ze voor staan, dan doen ze iets niet goed in de voorlichtingquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:24 schreef allesbeterweter het volgende:
Ga eens wat films op youtube kijken van een Zeitgeist Movement .Waar deze mensen achter staan en wat ze willen en als ze dit hebben bereikt wat de volgende stappen zijn zien we dan wel weer!
Ik kan je wel antwoord geven maar dat weet je zelf ook wel?
Dat is neo-con propaganda, wat de mensen willen was vanaf het begin duidelijk. Maar: vingers in je oren en lalalalalala.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik hoor al sinds het begin van Occupy dat men moet onderzoeken/bekijken waar mensen achter staan en wat de doelen zijn etcetc.
Ga dan eens kijken en heb een open mind.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik hoor al sinds het begin van Occupy dat men moet onderzoeken/bekijken waar mensen achter staan en wat de doelen zijn etcetc. Nu wel, is het niet aan zo'n fantastisch initiatief om zoiets duidelijk te maken, zeker als je daar maanden de tijd voor hebt. Hetzelfde geldt voor Zeitgeist Movement, als men niet weet wat ze doen of waar ze voor staan, dan doen ze iets niet goed in de voorlichtingKortom, wat doen ze en waar staan ze voor?
Done. Bewoog me tot weinig. Snap de utopie wel maar met de oerinstincten van de mens is het onhaalbaar. Goed voorbeeld zijn de 3de wereldlanden. Al het volk leeft onder enorme druk en in honger. Tot de dood toe. Lukt het iemand uit die sociale klasse de huidige leider van de troon te stoten en er zelf op te gaan zitten, veranderd die in no-time in de nieuwe corrupte dictator. Resultaat is 100%.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ga dan eens kijken en heb een open mind.
Niet al het volk hoor!! Een klein gedeelte heeft het zodanig goed, dat de overige hieronder moeten leiden.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Done. Bewoog me tot weinig. Snap de utopie wel maar met de oerinstincten van de mens is het onhaalbaar. Goed voorbeeld zijn de 3de wereldlanden. Al het volk leeft onder enorme druk en in honger. Tot de dood toe.
Jij bent een duidelijk voorbeeld van de struisvogels onder het volk. Steekt z'n kop in het zand en wil van achteren genaaid worden. Samenlevingen zijn wel degelijk te beïnvloeden door een klein groepje machtige mensen.quote:Nu jij. Kruip achter je computer weg en ga eens naar buiten. Lees de krant. Volg de wereld.
Dan zul je zien dat wereld zo werkt zoals die werkt en het vanuit de gehele samenleving komt. Is onontkoombaar. Werkt een beetje zoals bomen en wind. Vanwaar de wind komt waait de boom mee. Nooit ertegenin.
Heb je geen "open mind" voor nodig, of andere wauw-onliner met prachtige utopische voorstellingen. Gewoon nuchter verstand en het vermogen te realistisch denken. Klein beetje maar.
Struisvogel politiek...quote:En nu wat schokkends:
Als je dat accepteert kun je vanuit die acceptatie beter de wereld helpen dan de occupiers nu trachten te doen. Kijk maar om je heen. Sociale voorzieningen zijn enkel gelukt vanuit mensen en groeperingen die de wereld accepteren zoals die is en er zelfs in meegaan. Politiek.
Dat de huidige voorziening te danken zijn aan politiek noem je struisvogelpolitiek?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:50 schreef Dr-Anderson het volgende:
Struisvogel politiek...
[ afbeelding ]
I rest my case...
The easy way.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:57 schreef Copycat het volgende:
Filmpjes kijken en gemakshalve zeggen dat anderen dat ook moeten doen en dan achteroverleunend denken dat je part of the solution bent, dát is me een partij constructief!
quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat de huidige voorziening te danken zijn aan politiek
WW, bijstand, AOW, WAO, subsidies... het komt allemaal bij strand Noord aanspoelen zeker...quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:03 schreef HyperViper het volgende:
[..]!
Werkelijk? Toon dat eens aan, anders zie ik het maar even als een marginale grap.
Niet werken en dan heel hard roepen dat anderen de wereld kapot maken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:57 schreef Copycat het volgende:
Filmpjes kijken en gemakshalve zeggen dat anderen dat ook moeten doen en dan achteroverleunend denken dat je part of the solution bent, dát is me een partij constructief!
De eerste occupy is ook in leven geroepen na de Arabische Lente.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Niet werken en dan heel hard roepen dat anderen de wereld kapot maken.
Ga werken en voeg iets toe aan de maatschappij is mijn devies. Doet me direct weer denken aan die 34 jarige Occupier die sinds zijn 18e een uitkering had omdat hij 'niet had geleerd' voor 'normaal werk'. Daarom werkt hij maar helemaal niet. Om maar te zwijgen dat je überhaupt nergens voor hebt geleerd als je op je 18e al uitkeringstrekker bent ipv student. Maar ja, dat kun je hem niet kwalijk nemen natuurlijk.
Wel kan ik telkens hartelijk lachen als ik hier weer mensen zie posten die 'zo voor het goeie zijn' en zo heel erg tegen het 'kapitalisme' en/of 'multinationals'. Ondertussen nemen ze nog een gesponsorde Schultenbrau en kijken ze of de uitkering al gestort is...."dood aan het kapitalisme!"
![]()
![]()
Het zijn gewoon losers zonder enig idee die maar blind achter de meute aanlopen die met Occupy begonnen zijn, werkeloze meelopers.
Gelukkig maar dat we mensen zo als jouw hebben om de boel op waarde in te schatten. Het feit dat het jouw niet raakt of iets doet geeft mij wel te denken over hoe jij de wereld bekijkt. Maar goed, ik laat jouw in je waarde.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Done. Bewoog me tot weinig. Snap de utopie wel maar met de oerinstincten van de mens is het onhaalbaar. Goed voorbeeld zijn de 3de wereldlanden. Al het volk leeft onder enorme druk en in honger. Tot de dood toe. Lukt het iemand uit die sociale klasse de huidige leider van de troon te stoten en er zelf op te gaan zitten, veranderd die in no-time in de nieuwe corrupte dictator. Resultaat is 100%.
Nu jij. Kruip achter je computer weg en ga eens naar buiten. Lees de krant. Volg de wereld.
Dan zul je zien dat wereld zo werkt zoals die werkt en het vanuit de gehele samenleving komt. Is onontkoombaar. Werkt een beetje zoals bomen en wind. Vanwaar de wind komt waait de boom mee. Nooit ertegenin.
Heb je geen "open mind" voor nodig, of andere wauw-onliner met prachtige utopische voorstellingen. Gewoon nuchter verstand en het vermogen te realistisch denken. Klein beetje maar.
En nu wat schokkends:
Als je dat accepteert kun je vanuit die acceptatie beter de wereld helpen dan de occupiers nu trachten te doen. Kijk maar om je heen. Sociale voorzieningen zijn enkel gelukt vanuit mensen en groeperingen die de wereld accepteren zoals die is en er zelfs in meegaan. Politiek.
Deze opmerkingen doen het gelukkig altijd goed hier, je stijgt weer in waarde.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:57 schreef Copycat het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |