Dan kan ik inderdaad best sturen, moet ik alleen even uitzoeken waar dat verdoemde postkantoor isquote:Op maandag 23 januari 2012 13:05 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Hmmmm, woon zelf in Utrecht dus Utrecht CS zou evt kunnen... Zit alleen met die ellende van een fulltime baan en teveel hobbies (lees ook 3 a 4 avonden in de week volgeplanned) dus afspreken kan wat lastig worden...
Nee hoor, maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je je audio verder bewerkt in je DAW.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:23 schreef Spelvout het volgende:
@KaMo
Bij mijn FT MKII moet ik de gain op zo'n 90-100% zetten wil ik een beetje fatsoenlijk volume krijgen. Heb/had jij dit ook? Dit is in het geval met een condensator microfoon. Ik vrees dat het volume met een dynamische microfoon nog lager is, al zal dit laatste minder uitmaken omdat deze voor mijn cab wordt geplaatst.
Het irritante is dat ik daardoor erg veel noise op mijn opnames heb.
Ik ga wellicht op zoek naar een nieuwe interface (zodat ik akoestisch met een dual-mic setup kan werken). De FT Pro wordt hem in dat geval niet..
Whehe, laat maar horen als je het weet... En als je dan ff je gevens dm't tegen die tijd dan komt t goed (wat mij betreft)quote:Op maandag 23 januari 2012 13:29 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dan kan ik inderdaad best sturen, moet ik alleen even uitzoeken waar dat verdoemde postkantoor is
Eh? En gelukkig wil hij de helft vergoeden? Lijkt me niet meer dan logisch en wel het minimale!quote:Op maandag 23 januari 2012 14:41 schreef Braddie het volgende:
Èrg fijn, gister pakt een vriend van me m`n gitaar vast, doet hem om z`n nek, begint wat te spelen, valt de gitaar van z`n nek af, hele jack input naar z`n grootje......
(gelukkig wilt hij de helft vergoeden)
straplocksquote:Op maandag 23 januari 2012 14:44 schreef Gitaarmat het volgende:
Kan gebeuren, heb ik ook wel eens gehad.
[ [url=Maar niet sinds ik deze erbij heb: http://www.sunsetstudio.net/images/straplocks.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:
En die zijn weer onhandig als je van gitaar wilt wisselen en maar 1 strap bij je hebt.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:44 schreef Gitaarmat het volgende:
Kan gebeuren, heb ik ook wel eens gehad.
Maar niet sinds ik deze erbij heb:
[ afbeelding ]
Ik weet ook wel dat hij het niet express deed, strap liet gewoon los van de holder.. dus ik dacht, nja.. als jij de helft vergoed vind ik het wel prima, en daar ging hij mee akkoord.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:44 schreef CoiLive het volgende:
Verzekeringen... niet voor niks. En absurd... hij zou het helemaal moeten vergoeden.
Of gewoon een goedkope gitaar die je nog hebt liggen waar je niet op speeltquote:Op maandag 23 januari 2012 15:31 schreef brother52 het volgende:
Gewoon bijna niemand aan je gitaren laten komen. Zit je ook niet met die ellende als iemand wat stuk maakt.
Die heb ik nietquote:Op maandag 23 januari 2012 15:32 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Of gewoon een goedkope gitaar die je nog hebt liggen waar je niet op speelt
Pff, een goedkope banjo kopen bij de lidl een optie?quote:
Nee, ze blijven er maar mooi af.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:34 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Pff, een goedkope banjo kopen bij de lidl een optie?
Ik had nog een oude spaanse liggen, maar daar kon hij niet op spelen, dus wilde hij de elektrische, nja, prima... en toen gebeurde er dat.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:31 schreef brother52 het volgende:
Gewoon bijna niemand aan je gitaren laten komen. Zit je ook niet met die ellende als iemand wat stuk maakt.
Gewoon 'nee' zeggen is helemaal niet zo moeilijk hoor.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik had nog een oude spaanse liggen, maar daar kon hij niet op spelen, dus wilde hij de elektrische, nja, prima... en toen gebeurde er dat.
Ow, ik heb iets gemist, welke is het geworden?quote:Op maandag 23 januari 2012 15:50 schreef Braddie het volgende:
Morgen met een vriend van me wat U2 songs jammen, even kijken of we er een *bluesy* draai aan kunnen geven, kan ik direct m`n nieuwe multi-fx even testen!
Oh ?quote:Op maandag 23 januari 2012 14:23 schreef Spelvout het volgende:
@KaMo
Bij mijn FT MKII moet ik de gain op zo'n 90-100% zetten wil ik een beetje fatsoenlijk volume krijgen. Heb/had jij dit ook? Dit is in het geval met een condensator microfoon. Ik vrees dat het volume met een dynamische microfoon nog lager is, al zal dit laatste minder uitmaken omdat deze voor mijn cab wordt geplaatst.
Het irritante is dat ik daardoor erg veel noise op mijn opnames heb.
Ik ga wellicht op zoek naar een nieuwe interface (zodat ik akoestisch met een dual-mic setup kan werken). De FT Pro wordt hem in dat geval niet..
quote:
Ligt er echt aan welke gitaar je pakt.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:31 schreef brother52 het volgende:
Mijn insteek is net wat anders. Het gaat er bij mij niet om aan welke gitaar ze zitten maar meer wie er aan mijn gitaren zit.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:55 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ligt er echt aan welke gitaar je pakt.
Met mijn LC telecaster heb ik zoiets van naja ga je gang maar(Ding kostte niet teveel dus maakt niet echt uit). Maar je blijft met je tengels van mijn ibanez af
Ja precies, *Edge* is ook niet duur(Ja hij heeft een naamquote:Op maandag 23 januari 2012 17:03 schreef The_Dean het volgende:
Die Explorer is opzich ook niet duur, maar zoiets is altijd zonde.
Scheelt dat je voor onder de 5 euro klaar bent voor een nieuwe input.
Ongelukken zitten in een verdomd klein hoekje, dat weten we allemaal.
Dat hele input geval wat in dat ronde stuk zit onder op(Ja ik ben een noobquote:Op maandag 23 januari 2012 17:09 schreef The_Dean het volgende:
Tuurlijk, makkelijk te fiksen. Kwartiertje, hooguit. Wat heb je nodig, stuur ik het op.
Doe eens een foto?quote:Op maandag 23 januari 2012 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat hele input geval wat in dat ronde stuk zit onder op(Ja ik ben een noob)
En dat gebeuren met die 4 schroefjes.. dat is ook stuk(1 zijkantje is kapot)
Yepquote:Op maandag 23 januari 2012 17:29 schreef Braddie het volgende:
http://www.facebook.com/p(...)82208&type=1&theater
Hoop dat je hem kan zien zo!
Ik heb hier vast nog wel een gitaar die ik niet gebruikquote:Op maandag 23 januari 2012 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
ik speel wel eens op de bas van TCM, met de nadruk op spelen (dus geen muziek ofzo) dat vind hij ook niet leuk, ik moet er echt eens mee stoppen....
input zelf werkt nog wel.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yep
De input zelf doet het nog wel gewoon?
Dan moet je even een ander afdekplaatje halen en dat er op zetten. 5 minuten werk en kost je nog geen 3 euro. Haal dan ook meteen een paar straplocks, dan heb je minder kans dat het nog een keer gebeurt.
Ik speel vaak met high gain geluiden, en dan vind ik de analoge gain op mijn apparaten fijner dan die uit Guitar Rigquote:Op maandag 23 januari 2012 16:52 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Oh ?
Ik heb met guitar rig nooit verder openstaan dan 25%
Harder kan wel maar hoef niet doof en anders gaat hij toch licht oversturen enzo
Op die manier. Ik ben zelf nog allemaal aan het klooien wat ik het fijnst vind wat betreft gain instellingen binnen dat programma dus voorlopig is het gewoon de standaard crap die ik gebruik.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik speel vaak met high gain geluiden, en dan vind ik de analoge gain op mijn apparaten fijner dan die uit Guitar Rig
quote:Discovery Science 19:20 - 20:10 uur: Catch It Keep It
Over 48 uur wordt een Gibson Les Paul-gitaar aangestoken door 45 kg zeer brandbaar thermiet, tenzij de deelnemers een plan kunnen verzinnen om dat te voorkomen.
Ik maak vrij vaak wel mijn eigen patchesquote:Op maandag 23 januari 2012 18:50 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Op die manier. Ik ben zelf nog allemaal aan het klooien wat ik het fijnst vind wat betreft gain instellingen binnen dat programma dus voorlopig is het gewoon de standaard crap die ik gebruik.
Wil ik ook wel weten, blijft een ramp bij mij.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:57 schreef stefanhaan het volgende:
Iemand tips om de snaren van een gitaar minder of niet te laten roesten. Ook al staat hij wat langer stil"?
Handen wassen voor je gitaar gaat spelen en je snaren na het spelen afnemen met een droge doek.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:57 schreef stefanhaan het volgende:
Iemand tips om de snaren van een gitaar minder of niet te laten roesten. Ook al staat hij wat langer stil"?
Zelfs dat wilt nooit zo goed werken bij mij, daan maar eens investeren in gecoate snaren!quote:Op maandag 23 januari 2012 19:16 schreef Cynic het volgende:
[..]
Handen wassen voor je gitaar gaat spelen en je snaren na het spelen afnemen met een droge doek.
Ik plug direct in. Misschien dat daar het verschil zit ?quote:Op maandag 23 januari 2012 19:49 schreef Spelvout het volgende:
Doe ik ook altijd als ik er net nieuwe snaren op heb, dan gaan ze stukken langer mee inderdaad!
@Interface verhaal
Vreemd.. op 75% wil het ook nog wel lukken als ik de microfoon op zo'n 5cm afstand zet, maar daar onder is het echt te zacht.
Ik heb helaas wel eens dat ik een gitaar van mijn muur pak en erop speel, en dan gewoon een maand niet op die speel. En dan roesten ze al vrij snel. En dan voelt dat kut aan, en is denk ik ook niet zo goed voor je hals ed.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:22 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zelfs dat wilt nooit zo goed werken bij mij, daan maar eens investeren in gecoate snaren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |