quote:Op donderdag 19 januari 2012 00:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt rustig heel respectvol zeggen dat je moeite hebt met de breuk en dat je elkaar irl niet hoeft te negeren, maar elkaar niet opzoeken buiten school is een goed begin.
Dat heb ik ook wel ja..., behalve dat ik het echt compleet heb aanvaard...quote:Op donderdag 19 januari 2012 00:37 schreef El_Borracho het volgende:
Wat ik momenteel écht wil is terug naar waar het begon. Dat zij en ik de beste maatjes waren, zonder meer. Dat het tussen ons niets meer wordt heb ik aanvaard.
Dat het niks betekende zo moet je niet denken. Moet zeggen dat ik dit ook deed. Maar tuurlijk betekende het op dat moment wel iets. Anders hou je het niet zolang met elkaar vol.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:39 schreef InterMilan het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel ja..., behalve dat ik het echt compleet heb aanvaard...
Bij mij is vooral de tegenstelling zo vreemd. Mijn ex heeft aan het begin als een gek achter me aangezeten. Ineens berichtjes op ( toen nog ) hyves, constant langs de winkel komen waar ik werkte, mij naar de kroeg lokken, en daar sloeg ze haar slag...
Toen het aan was meteen vol trots aan haar familie en vrienden voorgesteld, ik voelde me net een koning die onthaald werd..
En dat het dan zo is geeindigd, en die meid nu opeens compleet maling aan me heeft. Was het dan allemaal nep?
Natuurlijk, ik heb fouten gemaakt, maar kom op ; het was pas mijn eerste relatie. Wist niet zo goed raad nog met de gevoelens die er voor mij opeens bij kwamen kijken.
Maar nooit heeft ze meer open gestaan voor een ''tweede kans'', en dat vind ik best pijnlijk. Zo serieus was het dus allemaal niet..
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:34 schreef over_hedge het volgende:
Echt mijn ex wtfGister heb ik haar dus overal geblokt. Word ik vanochtend opm half 8 opeens door haar wakker gebeld. Niet dat ik opgenomen heb maar oke.
Ja, sowieso sliep ik nog. Maar anders had ik het ook niet gedaan. Als ze echt wat te melden heeft stuurt ze maar een mail.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:51 schreef Sooph het volgende:
[..]
Inderdaad, goed dat je niet opgenomen hebt
Nee weet ik ook ergens wel, dat je zo niet moet denken...quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat het niks betekende zo moet je niet denken. Moet zeggen dat ik dit ook deed. Maar tuurlijk betekende het op dat moment wel iets. Anders hou je het niet zolang met elkaar vol.
Zijn ook genoeg die het niet een tweede keer proberen. En meestal werkt een tweede keer toch niet. Ze wilt het gewoon afsluiten. Hoe kut het ook is. Maar heeft er niks mee te maken dat de relatie niks voor het zou betekenen. Ze geeft waarschijnlijk gewoon nog steeds veel om je.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:23 schreef InterMilan het volgende:
[..]
Nee weet ik ook ergens wel, dat je zo niet moet denken...
Maar lees al regelmatig mee op topics over dit soort onderwerpen, en dan zie ik vaak, dat echt VEEL mensen het nog een tweede keer proberen met hun ex, of op zijn minst weer een tijdje gaan afspreken om te kijken of er weer/nog wat in zit..
Mijn ex peinsde er echter niet over, een tweede kans. Terwijl in die andere relaties vaak ergere dingen gebeurd waren, dan bij ons het geval was...
Bij mijn ex was het ,van de een op de andere dag boem, klaar. Het is dat ik nog vroeg voor een afsluitend gesprek de volgende dag met haar, anders had ik misschien nooit meer iets van haar gehoord...
Dan ga je toch wel denken ; waarom verdienen die anderen wel een tweede kans, en ik niet..
Een keer afspreken kan goed werken. Ik had dit ook gedaan met mijn ex (wel meer als afscheid dan om te praten maar oke) Het was voor mij wel echt goed. Voelde me er na echt een stuk beter. Ik was weer vrolijk enzo.quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:14 schreef El_Borracho het volgende:
Vasthouden aan het verleden gaat niet, je moet nu leven en vooruitkijken. Today is the first day of the rest of your life.
Ik vind het wel een herkenbaar iets dat het 's avonds moeilijker lijkt te gaan dan tijdens de dag. Tijdens de dag ben je actiever, terwijl je 's avonds vaker alleen bent.
In een tweede kans geloof ik niet echt. Misschien dat zoiets langzamerhand wel kan gebeuren, maar dat het een bewuste keuze is die succesvol uitdraait niet.
Met mij gaat het momenteel beter, ik heb me erbij neergelegd dat we niet samen horen te zijn. M'n ex heeft me gevraagd om eens face to face met elkaar te praten, waarbij ik dan m'n hart zou moeten luchten. Eerst was ik wat afkerig, maar bij nader inzien lijkt het me beter om te praten met elkaar dan te doen alsof er niets gebeurd is en (hier) te blijven hangen.
Waarschijnlijk wel ja. Let maar op, het moment dat het slecht gaat met die groep vrienden ben jij de eerste waar ze weer contact mee zoekt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:46 schreef RBWO het volgende:
Even wat suggesties van jullie kant. Met de mijne is het 4 maanden uit. Nadat het uitging hadden we redelijk normaal contact nog totdat ze met een bepaalde groep mensen uitging. Nu hoor ik er helemaal niks meer van.
Gebruikte ze me nog gewoon omdat ze niemand had of wat is het?.
Wat verwacht je van een antwoord na 5 zinnen van jouw kant waarvan er 2 niets zeggen?quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:46 schreef RBWO het volgende:
Even wat suggesties van jullie kant. Met de mijne is het 4 maanden uit. Nadat het uitging hadden we redelijk normaal contact nog totdat ze met een bepaalde groep mensen uitging. Nu hoor ik er helemaal niks meer van.
Gebruikte ze me nog gewoon omdat ze niemand had of wat is het?.
Zie de post daarboven. Antwoord is al gegeven?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:19 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Wat verwacht je van een antwoord na 5 zinnen van jouw kant waarvan er 2 niets zeggen?
Het antwoord is niet gegeven. Het is een suggestie. Niet meer dan een mogelijkheid.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:24 schreef RBWO het volgende:
[..]
Zie de post daarboven. Antwoord is al gegeven?
Inderdaad. Ik bedoelde eigenlijk ook een suggestie. Zijn antwoord benadrukt alleen mijn beeld dat ik er al bij had.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:25 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Het antwoord is niet gegeven. Het is een suggestie. Niet meer dan een mogelijkheid.
En dat is juist gevaarlijk; op zoek gaan naar antwoorden die je graag hoort of jouw idee bevestigen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:27 schreef RBWO het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik bedoelde eigenlijk ook een suggestie. Zijn antwoord benadrukt alleen mijn beeld dat ik er al bij had.
Als het belangrijk is dan zoekt ze wel weer contact...quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:25 schreef over_hedge het volgende:
Ik kan er trouwens echt niet tegen dat ze me belde vanochtendNu ben ik echt benieuwd waarom. Maar dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze dat deed.
Inderdaad, ik begrijp je punt. Ben alleen op een punt dat ik heeeel geen zin meer heb om het over mijn ex te hebben. Vroeg me alleen af *of* er een mogelijkheid was dat ineens het contact zo is naar aanleiding van die groep ;-).quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:33 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
En dat is juist gevaarlijk; op zoek gaan naar antwoorden die je graag hoort of jouw idee bevestigen.
Wat ik bedoel is dat het onmogelijk is met drie zinnen info van jou iets te zeggen waar je echt wat aan hebt.
Des te meer je verteld, des te meer de mensen hier met je mee kunnen denken.
Ja weet ik. Alleen ben nieuwschierigquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:35 schreef Tjik het volgende:
[..]
Als het belangrijk is dan zoekt ze wel weer contact...
Gewoon aan denken dat het haar opvreet dat je niks laat horenquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja weet ik. Alleen ben nieuwschierig
Mja en dan? Van mij hoeft ze zich niet kut te voelen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:45 schreef Tjik het volgende:
[..]
Gewoon aan denken dat het haar opvreet dat je niks laat horen
Ik heb geen idee. Werkelijk alles kan. Van een simpel "shit ik moet dit echt nu weten" tot jou willen horen om een of andere reden.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja weet ik. Alleen ben nieuwschierig
Ergste is dat ik echt gewoon denk dat het is om mij dit gevoel te geven.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:51 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Werkelijk alles kan. Van een simpel "shit ik moet dit echt nu weten" tot jou willen horen om een of andere reden.
Ook om jou dit gevoel nu te geven kan
Dat denk ik niet. Hoe lang heeft je gsm gerinkeld? Lang = willen praten, kort = gevoel geven.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ergste is dat ik echt gewoon denk dat het is om mij dit gevoel te geven.
Ik weet het niet precies. Ik werd er wakker van.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:59 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Hoe lang heeft je gsm gerinkeld? Lang = willen praten, kort = gevoel geven.
Ja en misschien doet ze het wel om jou zo te laten voelen. Kan..quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mja en dan? Van mij hoeft ze zich niet kut te voelen.
Ja maar stel dat is zo. Wat heb ik er dan aan dat zij zich misschien kut voelt dat ik niks meer van me laat horen?? Wat ik me trouwens ook afvraag want ze heeft die nieuwe (bijna) vriend van haar om naar toe tegaan.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:47 schreef Tjik het volgende:
[..]
Ja en misschien doet ze het wel om jou zo te laten voelen. Kan..
Maakt het veel moeilijker om nog contact te houden, maar misschien makkelijker om hem te vergeten.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:10 schreef thatday het volgende:
mmm mn ex gaat weer terug verhuizen naar de andere kant van t land. siinds t uit is voelt hij zich hier niet meer thuis (had praktisch alleen mij). dubbel gevoel..
Ben ontzettend happy voor je.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:28 schreef Allready het volgende:
Na 2 weken een radiostilte (die niet werkte) hebben we gisteren samen wat gedronken. Heel gezellig en zijn van mening het weer op te pakken. Het lijkt wel of ik meer verliefd ben dan voorheen aangezien ze nu niet elke dag op me lip zit met smsen bellen etc. We konden niet van elkaar af blijven en heb erg genoten. Had van te voren ook een roos gekocht en aan het eind van de avond gegeven, aangezien het de hele avond regende (lag in de auto). Dat kon ze blijkbaar heel goed waarderen en ik vind het nu fijner om haar te bellen terwijl ik dat voorheen een 'must' vond omdat zij het leuk vond. 'Als je echt voor elkaar bestemd bent kom je bij elkaar' geloofde ik niet zo erg in, maar blijkbaar is het dus wel waar. Volgende week weer afgesproken :-). Misschien maar is een leuk kaartje naar haar huis sturen.
Gelukkig loopt het goed tussen jullie. Geniet er van! Het is je gegundquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:28 schreef Allready het volgende:
Na 2 weken een radiostilte (die niet werkte) hebben we gisteren samen wat gedronken. Heel gezellig en zijn van mening het weer op te pakken. Het lijkt wel of ik meer verliefd ben dan voorheen aangezien ze nu niet elke dag op me lip zit met smsen bellen etc. We konden niet van elkaar af blijven en heb erg genoten. Had van te voren ook een roos gekocht en aan het eind van de avond gegeven, aangezien het de hele avond regende (lag in de auto). Dat kon ze blijkbaar heel goed waarderen en ik vind het nu fijner om haar te bellen terwijl ik dat voorheen een 'must' vond omdat zij het leuk vond. 'Als je echt voor elkaar bestemd bent kom je bij elkaar' geloofde ik niet zo erg in, maar blijkbaar is het dus wel waar. Volgende week weer afgesproken :-). Misschien maar is een leuk kaartje naar haar huis sturen.
Waarom nader tot elkaar komen? Het is toch voor een reden uit?quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:08 schreef Atemno het volgende:
Dag 1 van de radio stilte. Wat een vervelende momenten. Hoop maar dat ik er echt iets mee bereik en dat ze nader tot mij komt, waardoor we weer nader tot elkaar komen.
Voel me even gebroken nu.
Soms is de reden van een breuk dat er niet voldoende afstand is gehouden. Door angstvallig een relatie te willen behouden ga je "claimen" en dat vind de ander niet prettig dus kan dit een reden van de breuk zijn. Door afstand te nemen en geen contact op te nemen kan het soms zijn dat je toch weer bij elkaar kunt komen als je weer contact opneemt. Kijk maar bij Allreadyquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom nader tot elkaar komen? Het is toch voor een reden uit?
Tja. zal me er toch niet teveel aanvast houden.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:13 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Soms is de reden van een breuk dat er niet voldoende afstand is gehouden. Door angstvallig een relatie te willen behouden ga je "claimen" en dat vind de ander niet prettig dus kan dit een reden van de breuk zijn. Door afstand te nemen en geen contact op te nemen kan het soms zijn dat je toch weer bij elkaar kunt komen als je weer contact opneemt. Kijk maar bij Allready
Dan is het goedquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:28 schreef Atemno het volgende:
Mickeys heeft overigens wel gelijk. :x Ik heb haar idd wel veel geclaimd, wat twijfels bij haar opriep etc het bekende verhaal.
Maargoed ze zei zelf gister ook, hoop nergens teveel op, dat doe ik namelijk ook niet. Dusja.
Je praat warrig... wat bedoel je nu precies? je wilt dat je ex contact met jou opneemt om je mee uit te vragen? Het is toch je ex of mis ik hier nu iets gigantisch?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:29 schreef Tjik het volgende:
Was gisteren dus bij me ex. Dat hij kortaf reageerde was omdat hij bezig was. Ik ben gewoon altijd paranoïde![]()
Het lijkt net of het elke keer beter en beter gaat. Soms had ik echt het gevoel dat hij elk moment wou zeggen: ik wil het weer proberen. Zo goed voelde het.
Hij is altijd aanhankelijk en klef en neemt in alles het initiatief.
Al is hij over whatsapp altijd anders.. En ik wacht nog steeds tot hij me een keer uit vraagt.
Yw... ben wel heel benieuwd wat de toekomst je allemaal gaat brengen hoor maar het klinkt heel positief en heel hoopvol !quote:
Vooral geen dingen doen waar je zelf niet achterstaat. Je vrienden zien al aan jou dat je niet jezelf bent, dus knap eerst zelf op in plaats van 'maar iemand' te hebben.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:36 schreef ovoxo het volgende:
Hmm ben hier al een paar dagen niet geweest en er is best veel verandert opzich.. Ik voel eigenljk gewoon niks meer. Niet boos, verdrietig, vervelend, blij of leuk. Niks gewoon, ik ben gewoon een leeg persoon geworden. Al m'n vrienden zien het en zeggen dat ze gewoon niks in m'n ogen meer zien, ik voel me er best raar bij..
Sinds 2 dagen heb ik een contact met een jongen die dichtbij woont door een vriendin van me, want ze probeert ons te koppelen. Hij is aardig en echt heel lief maar ik vind het een beetje te snel gaan. Het is amper een maand geleden en ik ben nog niet over L heen.. Moet ik dit een kans geven of meteen afkappen?
Ik heb 't gevoel dat ik nu alles breek als ik gewoon verder ga met deze jongen, dat L dan compleet weg is en dat er niks meer over is van hem.. Alsof hij nooit heeft bestaan....
Ja ik sta er nog niet achter, maar ik wil het best een kans geven. Misschien is het wel een leuke jongen.. Voel me er gewoon zo raar bij, het is niet lang geleden wat er gebeurd is tussen L en mij en ik weet niet of ik klaar ben voor dit. Nouja ik zie wel waar het naartoe leidt...quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:46 schreef Allready het volgende:
[..]
Vooral geen dingen doen waar je zelf niet achterstaat. Je vrienden zien al aan jou dat je niet jezelf bent, dus knap eerst zelf op in plaats van 'maar iemand' te hebben.
Sorry, maar in anderhalve maand dat het uit is al met andere vrouwen het bed delen? Ik vind zoiets zo respectloos en liefdeloos... bah.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:09 schreef VladPoetin het volgende:
dacht er na 1,5 maand wel overheen te zijn. Ook met andere vrouwen naar bed geweest enzo. Toch kwam gister wel even weer een enorm kutmoment naar boven. half depressief aan de whiskey gezeten![]()
t blijft kut. En t erge is, ik ga haar opeens steeds meer missen
Je eerste bewering is onzin en je tweede nog meer. Niet je eigen gevoelswereld projecteren op alle mensen en alle situaties, want zo simpel werkt de wereld niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 06:55 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Sorry, maar in anderhalve maand dat het uit is al met andere vrouwen het bed delen? Ik vind zoiets zo respectloos en liefdeloos... bah.
Maar goed, daarin verschillen de mannen dan t.o.v. de vrouwen.
Er staat duidelijk dat ik dat vind. Bovendien zitten we allemaal onze gevoelswereld hier op iedereen te projecteren.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:03 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Je eerste bewering is onzin en je tweede nog meer. Niet je eigen gevoelswereld projecteren op alle mensen en alle situaties, want zo simpel werkt de wereld niet.
Ehhh... Oh ja?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:09 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Er staat duidelijk dat ik dat vind. Bovendien zitten we allemaal onze gevoelswereld hier op iedereen te projecteren.
het topic staat er vol mee, maar als je dat tussen de posts niet ziet... tja.. daar kan ik niets aan doen.quote:
???quote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:23 schreef Mickeys het volgende:
[..]
het topic staat er vol mee, maar als je dat tussen de posts niet ziet... tja.. daar kan ik niets aan doen.
Verder hou ik me hier buiten. Het gaat hier niet om, het gaat om de kunst van het loslaten van een ex.
zoals mijn ex dus na 1 weekquote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:39 schreef trekeennummertje het volgende:
1half maand is nog wel lang. Pas bij binnen 1 tot 2 weken zou ik het schofterig vinden.
(mijn mening)
Gewoon hoi zeggen en als die gesprek wilt zeggen , ik wil eigenlijk geen gesprek ik doe beleefd tegen je maar verder niets.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:48 schreef Snowyflake86 het volgende:
Vraagje.. wat doen jullie als je je ex tegen komt bij uitgaan?
Mijn ex heeft mij "afgescheept" met mooie loze woorden. Hij had het te druk om vaak af te kunnen sprekken en wilde zijn vrijheid, nergens rekening mee houden. Onze levensfasen passen niet bij elkaar, maar dit was niet allemaal hoe hij erover dacht want uiteraard vond hij me nog leuk. YEAH RIGHT. Kan er nog boos om worden. Wie houdt ie voor de gek.
Maar goed, ik weet dat ik met carnaval hem tegen ga komen. En ik heb geen idee hoe me te gedragen. We hebben totaal geen contact meer, op mijn verzoek. Hij wilde uiteraard nog vrienden blijven en af en toe nog iets leuks doen... Wat n grap.
Doe je juist luchtig en "gemaakt" grappig? Ik neig meer naar negeren, zodat ik helemaal niets hoef te doen. Maar dan laat ik me misschien weer kennen. Hij wil waarschijnlijk een gesprekje aanknopen hoe het gaat enz. Daar heb ik geen zin in. Een hoi vind ik genoeg.
Maar ben benieuwd hoe jullie erover denken en wat jullie doen/zouden doen in zo'n situatie.
'grappig' dat je dat zegt. schijnt namelijk zo te zijn dat bij vreemd gaan de vrouwen het erger vinden als er verliefdheid in het spel is en de mannen het juist erg zouden vinden als het alleen om de seks gaat.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:18 schreef grrrbeer het volgende:
Liever dat ze neukt met een ander dan er verliefd op is. Als ik dan toch moest kiezen
Mjah... In een relatie mss. Erna niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:17 schreef QEX het volgende:
[..]
'grappig' dat je dat zegt. schijnt namelijk zo te zijn dat bij vreemd gaan de vrouwen het erger vinden als er verliefdheid in het spel is en de mannen het juist erg zouden vinden als het alleen om de seks gaat.
Maar jij bent waarschijnlijk ook de gedumpte partij? Ik heb het ook wel hoor, dat ik er niet zo goed tegen zou kunnen als ik weer contact met haar krijg, ook weer gevoelens die terugkomen enzo. Toch zou ik het wel fijn vinden als ze het een keer deed, contact opnemen, gewoon omdat ik dan weet dat ik voor haar nog wel besta...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:08 schreef Snowyflake86 het volgende:
Eipet, ik heb bijv. ook geen behoefte om mijn ex te spreken. Gewoon, omdat het me teveel doet. Omdat ik niet luchtig kan doen naar iemand waar ik nog gevoelens voor heb, waarvan ik denk: het is zo zonde dat het is uitgegaan, waarom gaf je je niet helemaal? Enz enz. Er kan zoveel spelen inhaar hoofd, ja ook na 1 jaar.
Er kunnen talloze redenen zijn waarom ze niets wil vragen/zeggen, maar dat zegt helemaal niks over het feit of ze om je geeft of het niet wil weten of ets in die richting...
Sommige mensen kunnen het wel, sommige niet.
Ga er niet van uit dat de dumper totaal geen gevoel meer heeft joh. 't is voor diegene even veel pijn, echter zijn er sommige die al afscheid nemen in de relatie. Maar om gelijk te zeggen dat de dumper geen gevoel meer heeft vind ik een beetje over de top.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:27 schreef EiPet het volgende:
Wow wat is er met mijn post gebeurd
[..]
Maar jij bent waarschijnlijk ook de gedumpte partij? Ik heb het ook wel hoor, dat ik er niet zo goed tegen zou kunnen als ik weer contact met haar krijg, ook weer gevoelens die terugkomen enzo. Toch zou ik het wel fijn vinden als ze het een keer deed, contact opnemen, gewoon omdat ik dan weet dat ik voor haar nog wel besta...
Ik ben ook door mijn ex gedumpt, en denk dus dat zij als dumper totaal geen gevoelens meer heeft en dat idee vind ik echt klote.
Nu is het wel zo, dat ik me, net als jouw ex, ook in die relatie helemaal niet gaf, waar zij veel verdriet van had...
Dan zijn er dus 2 opties :
- Of het is voor haar ook nog altijd pijnlijk ( de relatie was voor haar wel een teleurstelling, ze heeft veel gehuild en was oprecht verliefd op me ) , en ze wil daarom geen contact ( dan kan ze wel verdomd goed toneelspelen ) ..
- Of ze heeft oprecht totaal geen interesse meer in me..
En aangezien het al langer dan een jaar geleden is, en zij al een nieuwe vriend heeft, neig ik naar het laatste...
Denk maar zo. Wachten op het antwoord van een zwangerschapstest is nog veel erger!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:51 schreef El_Borracho het volgende:
Dat heb ik haar ook aangegeven, ik wacht nu op haar reactie
edit: elke minuut dat deze reactie uitblijft lijkt wel een uur, ik ben zo zenuwachtig![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Denk maar zo. Wachten op het antwoord van een zwangerschapstest is nog veel erger!
Oke daar heb je niks aan maar toch.
Oh en ik wil reageren op haar sms. Maar iedereen zegt dat ik het niet moet doen dus laat ik maar eens luisteren. Al vind ik het lastig.
Ga maar uit, al is het om even je gedachten te verzettenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:20 schreef xinge9 het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik geen middagdutjes moet doen![]()
Droomde dat m'n ex me toevallig tegenkwam en me vertelde dat het allemaal een grote fout was en of we alsjeblieft het weer konden proberen. Toen werd ik wakker en realiseerde me dat ik gedroomd had. Daarna viel ik wéér in slaap en gebeurde hetzelfde maar dan op een andere plek en in m'n droom dacht ik 'O m g, eerst droomde ik het en nu gebeurt het uiteindelijk toch echt!![]()
'
Mindfucks.. Gelijk geen zin meer om uit te gaan vanavond, of überhaupt iets te doen.
Maar heeft jouw ex het uitgemaakt? Zo ja, zou ze toch wel wat begrip er voor op moeten kunnen brengenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:49 schreef El_Borracho het volgende:
Toch wat begrip bij m'n ex. Al vindt ze het spijtig dat ik nu niet bevriend met haar kan zijn; ze zei dat ik wel over haar zou zijn wanneer dat ze een nieuwe vriend heeft omdat ze momenteel niet veel op het oog heeft.
Dat kan wel zo zijn, maar zoiets kan van de ene dag op de andere veranderen en dan neem ik liever dat risico niet.
Zij heeft het uitgemaakt omdat ze geen gevoelens meer had voor me. Daar kan ik niks aan veranderen... Voor de rest hebben we geen woorden ofzo gehad dus die vriendschap komt er ooit nog wel terug.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:57 schreef xinge9 het volgende:
[..]
Maar heeft jouw ex het uitgemaakt? Zo ja, zou ze toch wel wat begrip er voor op moeten kunnen brengenAangezien jij nog hoteldebotel op haar was. Je moet gewoon doen wat goed voor jou is hoor
Kunnen veel redenen voor zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:11 schreef Snowyflake86 het volgende:
Eipet, even een nieuwsgierig vraagje.. Waarom heb jij je niet helemaal gegeven dan? Waar lag dat aan? Ik kan dat niet goed snappen....Ik was idd de gedumpte partij en hij bleef maar volhouden dat ik het eerste meisje was waar hij zoveel voor voelde en om gaf. Maar ik merkte dat helemaal niet. Aan niks. Weinig afspreken, weinig lieve dingen doen/zeggen, weinig contact enz.
Waarom geeft een man of vrouw zich niet (helemaal) terwijl hij/zij die ander wel leuk vind?
Is toch zonde om iemand te laten lopen die je leuk vindt lijkt mij?
Ervan uitgaande dat hij wel eerlijk was zou het kunnen dat hij dat gevoel niet als wederzijds ervoer.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:09 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Kunnen veel redenen voor zijn.
Vooral als iemand met zichzelf in de knoop zit, onzeker is, etc.
Maar het kan natuurlijk ook dat hij simpelweg niet eerlijk tegen je was..
Combinatie van meerdere factoren. Ten eerste was zij mijn eerste relatie, en ik had altijd het idee in mn achterhoofd: Ik wil meerdere relaties gehad hebben, voordat ik weet wat ik wil/bij mij past. Ik liep dus eigenlijk altijd met het idee in mijn achterhoofd, dat ik er vroeg of laat een einde aan moest gaan maken... Had eerlijk gezegd ook nooit verwacht dat zij dit zou gaan doen, ze leek altijd echt in de zevende hemel met mij als vriend. Kon me dat de laatste periode ook slecht voorstellen, maarja ze bleef het zeggen...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:11 schreef Snowyflake86 het volgende:
Eipet, even een nieuwsgierig vraagje.. Waarom heb jij je niet helemaal gegeven dan? Waar lag dat aan? Ik kan dat niet goed snappen....Ik was idd de gedumpte partij en hij bleef maar volhouden dat ik het eerste meisje was waar hij zoveel voor voelde en om gaf. Maar ik merkte dat helemaal niet. Aan niks. Weinig afspreken, weinig lieve dingen doen/zeggen, weinig contact enz.
Waarom geeft een man of vrouw zich niet (helemaal) terwijl hij/zij die ander wel leuk vind?
Is toch zonde om iemand te laten lopen die je leuk vindt lijkt mij?
Dit ook inderdaad, was erg wispelturig, wist ook totaal niet wat ik wilde, was onzeker etc..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:09 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Kunnen veel redenen voor zijn.
Vooral als iemand met zichzelf in de knoop zit, onzeker is, etc.
Maar het kan natuurlijk ook dat hij simpelweg niet eerlijk tegen je was..
Nee ik ben dronken en vond het een leuk plaatjequote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:51 schreef InterMilan het volgende:
Meen je dat echt, dat je de tijd met je ex ziet als verspilde tijd?
Las zelf laatst ergens : Never regret something that once made you smile...
Precies wat ik ook heb.. Ik heb geen advies/tips voor je maar hopelijk wordt het minder met tijdquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:42 schreef El_Borracho het volgende:
fuck ik heb letterlijk hartpijn als ik verdrietig ben om haar
Het wordt minder pijnlijk naarmate er meer tijd verstrijkt, dat is een zekerheidquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:44 schreef standbyme het volgende:
Precies wat ik ook heb.. Ik heb geen advies/tips voor je maar hopelijk wordt het minder met tijd![]()
Dat kan ik na bijna 1.5 jaar inmiddels ook beamen, maar het is bij mij ook nog niet helemaal ''weg''..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:58 schreef Octagon het volgende:
[..]
Het wordt minder pijnlijk naarmate er meer tijd verstrijkt, dat is een zekerheid
Zou niks van je laten horen als ik jou was. Voor je het weet 'dumpt' ze je dan daarna weer als ze iemand anders gevonden heeft en voel je je nog kutter.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:39 schreef JiggyJ het volgende:
Ex' en :![]()
Nadat ze me al een keer flink op mn pik had getrapt door het uit te maken een jaar geleden, weet ze wederom verdomd goed hoe ze mijn zelfrespect kan krenken...
Haar relatie is vorige week vrijdag na 8 maanden uitgegaan.
De eerste 2 maanden van onze relatie heb ik haar nog terug proberen te krijgen, daarna dacht ik : Fuck it, ik ga mezelf niet langer voor lul zetten, en heb NOOIT meer iets van me laten horen daarna. Kreeg nog wel eens in de zoveel maanden een smsje : Hey jiggy, hoe is het nu met je, groetjes thuis etc etc.., waarop ik gewoon antwoordde ; Ja goed, zal ik doen, jij ook ! kort maar krachtig...
Maargoed, haar relatie is dus nu over, en jahoor, gisteravond opeens na een half jaar weer een teken van leven : Of ik zin heb om iets met haar te gaan drinken![]()
Wat denkt die biatch wel niet, eerst mij keihard dumpen en nooit meer iets van me moeten, en mevrouw haar relatie gaat uit en nu mag ik ineens weer op komen dravenGaat geen antwoord krijgen op haar verzoek...
Kerel, ik gun je je posturing momentje, maar ga gewoon wat met 'r drinken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:39 schreef JiggyJ het volgende:
Nadat ze me al een keer flink op mn pik had getrapt door het uit te maken een jaar geleden, weet ze wederom verdomd goed hoe ze mijn zelfrespect kan krenken...
De eerste 2 maanden van onze relatie heb ik haar nog terug proberen te krijgen, daarna dacht ik : Fuck it, ik ga mezelf niet langer voor lul zetten, en heb NOOIT meer iets van me laten horen daarna. Kreeg nog wel eens in de zoveel maanden een smsje : Hey jiggy, hoe is het nu met je, groetjes thuis etc etc.., waarop ik gewoon antwoordde ; Ja goed, zal ik doen, jij ook ! kort maar krachtig...
Maargoed, haar relatie is dus nu over, en jahoor, gisteravond opeens na een half jaar weer een teken van leven : Of ik zin heb om iets met haar te gaan drinken![]()
Wat denkt die biatch wel niet, eerst mij keihard dumpen en nooit meer iets van me moeten, en mevrouw haar relatie gaat uit en nu mag ik ineens weer op komen dravenGaat geen antwoord krijgen op haar verzoek...
Nee.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:39 schreef JiggyJ het volgende:
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:48 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Kerel, ik gun je je posturing momentje, maar ga gewoon wat met 'r drinken.
Je weet nooit. Voordeel is dat je ook de mindere kant een beetje hebt kunnen voelen en je nu ongetwijfeld anders tegen haar en jullie aankijkt. Kan volgens mij best een leuke en interessante ervaring zijn.
En wie weet
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:57 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Nee.
Dat is wat mij betreft het mooiste antwoord wat je haar kan sturen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:48 schreef standbyme het volgende:
[..]
Zou niks van je laten horen als ik jou was. Voor je het weet 'dumpt' ze je dan daarna weer als ze iemand anders gevonden heeft en voel je je nog kutter.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:58 schreef over_hedge het volgende:
Jiggy als ze knap is ga ik wel wat met haar drinken, scheelt jouw weer een hoop gezeur!![]()
Nee maar je hebt er niet echt zin in zo te horen dus ik zal ook niet gaan. Voor je het weet vind je haar weer leuk. En gebruikt ze je tot ze een ander vind.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:43 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Jiggy: gewoon wat gaan drinken joh
Ja maar ik vind haar ergens dus nog wel leuk, maar ik wil haar ook niet terug ( tegenstrijdig? Zo voelt het ook een beetje ) , maar ze is nu zelf gedumpt door haar vriend, en nu wil ze opeens weer positieve aandacht van een jongen om haar ego op te pompen denk...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:51 schreef formerjellybean het volgende:
Gewoon gaan en zeggen goh je kon zeker niemand vinden
Ik zou eigenlijk niet gaan als ik jou was. Doordat het uit is met d'r, nu ex, wil ze weer zelfverzekerd worden -> haar ego boosten dus zoekt ze weer contact met je op omdat ze weet dat je een zwak voor haar hebt en dat je misschien wel weer lief enzo gaat doen tegen d'r. Dit is niks meer dan een schreeuw om aandacht. Als ze weer iemand anders ontmoet zal ze je waarschijnlijk weer 'dumpen'.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:09 schreef JiggyJ het volgende:
Ja maar ik vind haar ergens dus nog wel leuk, maar ik wil haar ook niet terug ( tegenstrijdig? Zo voelt het ook een beetje ) , maar ze is nu zelf gedumpt door haar vriend, en nu wil ze opeens weer positieve aandacht van een jongen om haar ego op te pompen denk...
En aangezien ik destijds nogal wanhopig achter haar aan zat, met je bent echt alles voor mij bla bla, denk ik dat ze nu hoopt dat ze weer dit soort teksten van mij kan verwachten...
Dat ik, na een jaar, toch opeens weer voor haar klaar sta. zo werkt het imo. niet..
Ben ergens best wel benieuwd wat ze me te melden heeft, maar anderzijds stel ik me enorm kwetsbaar op : Ze kan me zomaar voor een tweede keer weer laten vallen, de verhoudingen zijn niet helemaal eerlijk...
Ach hoort een beetje bij het spelletje denk ik. Mijn ex doet precies hetzelfde. Ik probeer er maar afstand van te nemen. Nu moet ik alleen nog sterk zijn om niet te reageren als ze wel wat laat horen. Laat haar nu maar eens voelen hoe het voelt om iemand te missen. Ik heb maanden geprobeerd om vrienden te blijven maar krijg gewoon te weinig respons. Alleen als ze het echt moeilijk heeft weet ze mij te vinden. Bijvoorbeeld als ze geld nodig heeft. Maar ook daar trap ik niet meer in. Ze weet mij heel goed te bewerken zodat ik er elke keer weer intrap. Vanaf nu lost ze het maar op door haar nieuwe vriendje te smeken om geld. Ik ben er klaar mee.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:02 schreef El_Borracho het volgende:
Ik krijg maar geen hoogte van haar. Gisteren vraagt ze me persoonlijk om terug vrienden te worden. Vandaag negeert ze mijn vriendschapsverzoek op FB en m'n SMS. Dat negeren doet me waardeloos voelen.
Misschien is de reden dat hij jou nu heeft geblokkeerd, dezelfde reden waarom jou hem eerst blokkeerde. Kan zijn dat hij er ook nog niet overheen is.. Dat je niet meer betekend voor hem zal niet zo zijn, hij zal het alleen niet laten merken denk ikquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:10 schreef ovoxo het volgende:
Hij heeft me geblokkeerd op Facebook, geweldig.. Ik had 'm eerst geblokkeerd en daarna gedeblokkeerd (dom, I know). En nu beteken ik niks meer voor hem en besta ik ook niet meer voor hem.
M'n hart doet echt pijn als ik aan hem denk, niet gewoon 'liefdesverdriet' maar échte pijn.. Auw.![]()
Ja iemand die zo met je omgaat verdient het niet eens om je vriend te zijn. Ik zou zeggen dat je achter een boel dingen bent gekomen die niet horen en dat je nu ook niet de behoefte meer hebt om vrienden te zijn en dat je ook niet wilt dat ze belt als ze problemen heeft. Ze heeft door die dingen niet alleen de relatie verpest , maar ook de vriendschap en dat mag je haar best duidelijk maken.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:38 schreef Tommeke het volgende:
Ff een vraagje: Tussen mij en m'n ex is het al een jaartje uit. We hebben een half jaar samengewoond en het werkte niet. Nu is zij nogal een losgeslagen projectiel als ze dronken is en heeft ze een paar keer met andere kerels staan zoenen. Ik hoorde dat toen onze relatie al over was en het kon me eigenlijk weinig schelen, was toch al klaar met haar. Aangezien we bij dezelfde sportvereniging zitten komen we elkaar ook regelmatig tegen en dat gaat prima. Soms gaan we samen sporten enzo en dat is best gezellig.
Echter, ze was wel helemaal over de zeik toen ik een paar keer, toen het allang uit was, een vriendin van haar mee naar huis had genomen voor een dolle nacht. Is dat niet een beetje hypocriet?
Inmiddels heeft ze weer een nieuw vriendje en heeft ze het gepresteerd om binnen twee weken vreemd te gaan, maar dat terzijdeIk kan wel goed met die gozer en had 'm al gewaarschuwd. Maar dat terzijde, als ze in problemen zit ofzo en hij neemt z'n telefoon niet op, dan belt ze mij altijd
Vaak zijn dit wat domme dingen zoals kortsluiting in haar huis ofzo of ruzie met een vriendin ofzo. Meestal help ik haar dan ook ff, tis toch m'n ex. Maa nu hoorde ik dit weekend dat ze tijdens onze relatie op een avondje stappen aan m'n beste vriend heeft gevraagd of hij ook zin had in een nummertje op het toilet en dat ze ook wel eens een gast heeft meegenomen naar huis toen ik niet thuis was. Ik ben hier redelijk pissig om en heb eigenlijk ook geen behoefte om leuk tegen haar te doen. Wat zouden jullie doen? Tegen haar zeggen dat ze de stront in kan zakken?
Zo denk ik er zelf eigenlijk ook over.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:46 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja iemand die zo met je omgaat verdient het niet eens om je vriend te zijn. Ik zou zeggen dat je achter een boel dingen bent gekomen die niet horen en dat je nu ook niet de behoefte meer hebt om vrienden te zijn en dat je ook niet wilt dat ze belt als ze problemen heeft. Ze heeft door die dingen niet alleen de relatie verpest , maar ook de vriendschap en dat mag je haar best duidelijk maken.
Ik denk dat het een meisje is die eens heel hard moet leren mensen niet als vuil te behandelen en ik denk juist door niet meer klaar voor haar staan je haar iets leert.
quote:Op zondag 22 januari 2012 12:45 schreef ovoxo het volgende:
Ailande, jij hebt het uitgemaakt dus ik vind het niet meer dan normaal dat hij dan eigenlijk geen contact meer met je wil. Jij wilde hem niet meer, dus hij ging gewoon verder met z'n leven; zonder jou dus. Probeer hem maar te vergeten en focus je op je huidige relatie, blijven denken aan een ex en je afvragen waarom hij niks tegen je zegt is nu niet meer van toepassing, jij wilde immers geen relatie meer.
Ja dat is ook zo... Ik heb natuurlijk zelf de keuze gemaakt, om het uit te maken, maar nu mis ik toch het feit dat ik hem helemaal nooit meer spreek ofzo.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:57 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Ailande22: wat is je vraag/probleem?
(en ben je nu wel of niet gelukkig met je nieuwe vriend want dat denken aan je ex maakt het wat onduidelijk....)
Dat vind ik eigenlijk een beetje een kortzichtige reactie. Ik denk eigenlijk dat ze meer zit met hoe alles gegaan is en had gehoopt op een betere afloop met vriendschap dan dat ze hem heel erg mist.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:45 schreef ovoxo het volgende:
Ailande, jij hebt het uitgemaakt dus ik vind het niet meer dan normaal dat hij dan eigenlijk geen contact meer met je wil. Jij wilde hem niet meer, dus hij ging gewoon verder met z'n leven; zonder jou dus. Probeer hem maar te vergeten en focus je op je huidige relatie, blijven denken aan een ex en je afvragen waarom hij niks tegen je zegt is nu niet meer van toepassing, jij wilde immers geen relatie meer.
Nee daar heb je ook helemaal gelijk in maar Ailande zegt dat nadat ze 't uit heeft gemaakt hij contact zocht en dat ze er gek van werd en het liefst wilde dat hij stopte. Toen hij stopte met bellen/smsen/etc wilde zij weer contact met hem. Ik denk niet kortzichtig, maar zij wilde in de eerste plaats geen contact meer met hem nadat het uit was. Om daarna weer ineens contact te zoeken is geen probleem maar ik snap heel goed dat haar ex dan geen contact meer wil en dus kortaf reageert op haar berichtjes.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:57 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk een beetje een kortzichtige reactie. Ik denk eigenlijk dat ze meer zit met hoe alles gegaan is en had gehoopt op een betere afloop met vriendschap dan dat ze hem heel erg mist.
Het stoort me trouwens een beetje dat als iemand het hier uitgemaakt heeft de ander al gauw gaat zitten maar je hebt het zelf uitgemaakt.
Vaak is een beslissing die uitmaken betekend , niet heel gauw gemaakt hoor en gaat daar een heel verhaal aan vast voor je voor die beslissing komt en soms hou je ook nog van degene maar moet je het uitmaken omdat het beter voor je is.
Mijn punt is dat de dumper evenveel recht op verdriet heeft als de gedumpte, het is heus niet dat als je het uitmaakt in ene niet meer om een persoon geeft ofzo.
Nee, maar je moet wel toegeven dat er wel een verschil tussen zit de dumper (wel geven om, maar geen romantische gevoelens meer) en de gedumpte (zit nog wel met restgevoelens). Dat eerste "lijkt" mij toch wat makkelijker..quote:Op zondag 22 januari 2012 13:57 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk een beetje een kortzichtige reactie. Ik denk eigenlijk dat ze meer zit met hoe alles gegaan is en had gehoopt op een betere afloop met vriendschap dan dat ze hem heel erg mist.
Het stoort me trouwens een beetje dat als iemand het hier uitgemaakt heeft de ander al gauw gaat zitten maar je hebt het zelf uitgemaakt.
Vaak is een beslissing die uitmaken betekend , niet heel gauw gemaakt hoor en gaat daar een heel verhaal aan vast voor je voor die beslissing komt en soms hou je ook nog van degene maar moet je het uitmaken omdat het beter voor je is.
Mijn punt is dat de dumper evenveel recht op verdriet heeft als de gedumpte, het is heus niet dat als je het uitmaakt in ene niet meer om een persoon geeft ofzo.
Zelfs als je iemand dumpt kun je nog wel degelijk romantische gevoelens hebben hoor , maar je weet gewoon dat het niet gaat. Bij mij was dat wel degelijk zo.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
Nee, maar je moet wel toegeven dat er wel een verschil tussen zit de dumper (wel geven om, maar geen romantische gevoelens meer) en de gedumpte (zit nog wel met restgevoelens). Dat eerste "lijkt" mij toch wat makkelijker..
Zelfkastijding. Je moet er maar van houden.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:20 schreef Tjik het volgende:
Ik zit alweer in een 'laat ik eens niets van me horen'...Al 2 keer iets van hem gehoord. Maar toch knaagt het aan me wat hij van me vindt... Soms denk ik: hij wilt me ook.. Maar dan denk ik ineens; ja maar dan zegt hij dat wel en wellicht gebruikt hij me gewoon
Fijn dat het een goed gesprek is geweest. Zorg dat je er sterker van word.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:44 schreef Mickeys het volgende:
Goed gesprek gehad vanmiddag. Hoop er verder mee te kunnen voor mijzelf, maar moet het eerst laten bezinken. Wel blijf ik van hem houden, krijg dat niet uitgeschakeld.
Sterker zal ik er zeker van worden. Ben al een heel eind op weg gelukkig. Maar die liefde voor hem... Maar ook dat zal genezen en een plekje krijgen. Dat zal voor ons allemaal ooit zo zijn. De een heeft er alleen wat meer tijd voor nodig dan de ander.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:30 schreef QEX het volgende:
[..]
Fijn dat het een goed gesprek is geweest. Zorg dat je er sterker van word.
Moeilijk he, die liefde die je voelt en die een gat in je achterlaat, alsof er fysiek een vitaal orgaan bij je is weggehaald.
Eens... Ooit hoopte je er niet van te genezen...quote:Op zondag 22 januari 2012 20:33 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Sterker zal ik er zeker van worden. Ben al een heel eind op weg gelukkig. Maar die liefde voor hem... Maar ook dat zal genezen en een plekje krijgen. Dat zal voor ons allemaal ooit zo zijn. De een heeft er alleen wat meer tijd voor nodig dan de ander.
Dank je voor je reactie!
Dit inderdaad! Vergeet niet dat je overal van leert, vooral (helaas) van vervelende situaties, ga je sterk in je schoenen staan.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:33 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Sterker zal ik er zeker van worden. Ben al een heel eind op weg gelukkig. Maar die liefde voor hem... Maar ook dat zal genezen en een plekje krijgen. Dat zal voor ons allemaal ooit zo zijn. De een heeft er alleen wat meer tijd voor nodig dan de ander.
Dank je voor je reactie!
Het is toch altijd het proberen waard, vind ik.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:16 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Sterkte enzo hoor, en begrijp hoe je je voelt, maar het is weer zo naief gedacht van iemand die net gedumpt is...
Vriendschap werkt 9 van de 10 keer niet, je bent alleen maar bang om hem
kwijt te raken, omdat je bang bent dat je jezelf straks eenzaam zult gaan voelen...
Maar die vriendschap gaat nieuw geluk voor jou in de weg staan hoogstwaarschijnlijk...
Heel herkenbaar. Komt ook omdat ik al een keer eerder getrouwd ben geweest. Was toen heel stil en zo maar ben toen ook volledig omgedraaid. Misschien dat daar ook wel een groot deel van het probleem ligt. Maar goed, ik verwijt mezelf niets, ik heb voor de volle 100% van hem gehouden en hou nog steeds van hem, gun hem dus ook al het geluk van de wereld, maar nu moet ik aan mijzelf gaan leren denken en opkomen voor mijzelf.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:05 schreef InterMilan het volgende:
[..]
Dit inderdaad! Vergeet niet dat je overal van leert, vooral (helaas) van vervelende situaties, ga je sterk in je schoenen staan.
Zelf ben ik ruim 1.5 jaar verder nadat ik gedumpt heb, en last heb ik er van gehad zeg: Vaak moeten huilen, mezelf afzonderen, paniekaanvallen, hartkloppingen, gigantische onzekerheid..
Inmiddels ben ik er nog altijd niet voor 100 % overheen, maar het overgrote deel heb ik wel verwerkt nu gelukkig. Sta echt een stuk sterker in mijn schoenen dan voor- en tijdens de relatie. Keek veel te veel naar wat andere mensen vonden en deden, in nieuwe situaties voelde ik me ongemakkelijk etc. Nu heb ik een stuk meer ''schijt''.
Keerzijde van alles is ook, dat ik volgens mij een stuk koppiger ben geworden, mensen kunnen er beter 2 keer over nadenken voordat ze tegen me in gaan, want ik kan iemand nog wel eens tot op het bot beledigen en daar achteraf spijt van hebben, waar ik voor mijn relatie juist heel voorkomend was..
Het enige mbt. ex wat ik nog altijd slecht kan hebben, is het feit dat de verhoudingen tussen ons zo omgekeerd zijn : Zij was het aan het begin, die af wou spreken, dagelijks op mijn telefoon stond met sms' jes, me elke keer liep te smeken of ik ook naar die ene uitgaanstent kwam..
Maar nadat ze het uitmaakte voelde mevrouw zich opeens te goed voor mij ; Telefoontjes niet beantwoorden, afspreken maar een uur van tevoren afzeggen, dat soort dingen.
Inmiddels is alles wel weer ''normaal'' , maar dat was toch niet zo lekker voor mn ego...
Sterkte en mooie instelling van je!quote:Op zondag 22 januari 2012 22:20 schreef Vanillax het volgende:
[..]
Het is toch altijd het proberen waard, vind ik.
En ik heb voorlopig even geen behoefte aan een nieuwe persoon in mijn leven,
ik heb het zelf ook druk en heb allerlei stressvolle dingen waar ik mee moet leven,
dus even rustig vind ik niet zo erg.
Ik heb liever een goede vriend erbij dan dat ik dat verlies.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 23 januari 2012 05:25 schreef Mickeys het volgende:
Maar ooit zal alles recht komen en dat mijn liefde voor hem nooit zal verdwijnen ben ik van overtuigd, maar moet een plek krijgen zodat het heel erg naar de achtergrond zal gaan.
Hoe bedoel je? Heeft praten geen zin met haar?quote:Op maandag 23 januari 2012 06:12 schreef grrrbeer het volgende:
Mehhh, ik dring nog net zo slecht tot 'r door als tijdens de relatie. Wat dat betreft is er niet zo bijster veel veranderd.
Majjaaahhh... Doe je niks aan.
Over sommige zaken niet nee.quote:Op maandag 23 januari 2012 06:42 schreef standbyme het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Heeft praten geen zin met haar?
Haha nee, je hebt gelijk. Ik heb soms een voorbeeld nodig om dingen in te kunnen beeldenquote:Op maandag 23 januari 2012 06:48 schreef o.us het volgende:
Dacht dat het aan mij lag dat ik het moeilijk kon inprenten.
Wordt allemaal wat te persoonlijk.quote:
Bij die laatste zin moest ik gelijk aan een uitspraak denken in Startrekquote:Op maandag 23 januari 2012 12:00 schreef JiggyJ het volgende:
@ Intermilan : Dat hartkloppingen etc, herken ik wel...
Ik ben er zelf ook nog niet voor 100 % overheen. Meestal kan ik er prima mee leven, maar als alles even tegenzit, dan geeft dat me toch nog wel een extra tik. Zoals gisteren, toen ik erachter kwam dat ik 2 HELE belangrijke tentamens niet had gehaald, en er ook nog even doodleuk op facebook las dat ex en vriend samen gaan wonen... Dan denk ik echt: Fuck my life, waarom hebben anderen al het geluk, en ik niets?
En natuurlijk, dan moet je zeggen : Jouw tijd komt nog wel. Maar dat is allemaal zo onzeker. Jaar geleden dacht ik dit ook, toen had ik een meisje gevonden waar ik helemaal gek op was : Dat ging haar worden. Maar die liet van de een op andere dag niets meer van haar horen, tsja...
Boven mijn bureau heb ik een hele collage aan foto' s hangen, van mijn reis die ik bijna 3 jaar terug begon. Overal sta ik vrolijk op, herinnering aan hele mooie tijden. Maar tevens besef ik me, dat dit de laatste momenten van zorgeloosheid waren, tot op de dag van vandaag.
Niet lang na terugkomst kreeg ik met ex, en daarmee begonnen de problemen : Twijfels, wispelturigheid, niet weten wat te willen. Na het gedumpt worden een depressie, ongelukkig, onzeker gevoel, waar ik nu, 3 jaar later, nog altijd tegen aan het vechten ben.
Soms denk je wel eens, had ik maar een tijdmachine
Jiggy: recent postte je dat je ex na 8 mndn klaar was met het vriendje na jou en dat ze jou had uitgenodigd wat te gaan drinken.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:00 schreef JiggyJ het volgende:
@ Intermilan : Dat hartkloppingen etc, herken ik wel...
Ik ben er zelf ook nog niet voor 100 % overheen. Meestal kan ik er prima mee leven, maar als alles even tegenzit, dan geeft dat me toch nog wel een extra tik. Zoals gisteren, toen ik erachter kwam dat ik 2 HELE belangrijke tentamens niet had gehaald, en er ook nog even doodleuk op facebook las dat ex en vriend samen gaan wonen... Dan denk ik echt: Fuck my life, waarom hebben anderen al het geluk, en ik niets?
En natuurlijk, dan moet je zeggen : Jouw tijd komt nog wel. Maar dat is allemaal zo onzeker. Jaar geleden dacht ik dit ook, toen had ik een meisje gevonden waar ik helemaal gek op was : Dat ging haar worden. Maar die liet van de een op andere dag niets meer van haar horen, tsja...
Boven mijn bureau heb ik een hele collage aan foto' s hangen, van mijn reis die ik bijna 3 jaar terug begon. Overal sta ik vrolijk op, herinnering aan hele mooie tijden. Maar tevens besef ik me, dat dit de laatste momenten van zorgeloosheid waren, tot op de dag van vandaag.
Niet lang na terugkomst kreeg ik met ex, en daarmee begonnen de problemen : Twijfels, wispelturigheid, niet weten wat te willen. Na het gedumpt worden een depressie, ongelukkig, onzeker gevoel, waar ik nu, 3 jaar later, nog altijd tegen aan het vechten ben.
Soms denk je wel eens, had ik maar een tijdmachine
Pfff wat een ziek gedrag van je ex.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:48 schreef JiggyJ het volgende:
Ja...
Het werd allemaal weer net, zoals ze zich gedroeg toen ze het net uitmaakte... Dus zij belt mij gvd op, laat vervolgens niets van zich horen, ik bel haar op, en ze zegt vervolgens geen tijd te hebben...
Paar dagen later weer aan met vriend, verliefder dan ooit, beter dan ooit ( moet allemaal op facebook)...
En daar sta ik weer, als sulletje...
jezus, dat is echt een naaistreek. Is het niet beter om nu alle banden te verbreken? iig op Facebook?quote:Op maandag 23 januari 2012 12:48 schreef JiggyJ het volgende:
Ja...
Het werd allemaal weer net, zoals ze zich gedroeg toen ze het net uitmaakte... Dus zij belt mij gvd op, laat vervolgens niets van zich horen, ik bel haar op, en ze zegt vervolgens geen tijd te hebben...
Paar dagen later weer aan met vriend, verliefder dan ooit, beter dan ooit ( moet allemaal op facebook)...
Wat een zielig gedrag van je ex.. Sterktequote:Op maandag 23 januari 2012 12:48 schreef JiggyJ het volgende:
Ja...
Op het moment dat hij het zei was het zeer zeker gemeend. Gelogen is dat niet en ik denk wel voor de volle 100% alleen later is er iets geweest/gebeurd wat hem aan het twijfelen heeft gemaakt. In mijn geval is dat wel zo, anders trouw je niet voor de lol even. Wel denk ik dat hij zichzelf voor de gek heeft gehouden. Ik ben, nadat ik vanmiddag met anderen heb gesproken, nog steeds hetzelfde als 4,5 jaar geleden. Toen waren de problemen die ik meenam geen probleem, het laatste jaar, wat hij gisteren zei, wel. Tja, daar kan ik niets aan doen. Maar betekent nog niet dat toen hij zijn jawoord gaf, hij niet van mij hield. Hij houdt nu niet meer van me. En dat is een feit waar ik niet om heen kan.quote:Op maandag 23 januari 2012 06:41 schreef standbyme het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Mijn liefde voor m'n ex is onvoorwaardelijk, wat ik ook dus tegen hem zei. Ik hou nog steeds van hem ookal wil hij nu niks meer van me weten - ik moet het nu gewoon een plek geven zodat ik verder kan gaan en hem los kan laten.
Wel grappig, ik zat gisteren eens onze gesprekken te lezen en hij zei dat hij "nooit meer zonder me wilde leven" en "wat moet ik nou zonder je...". Ergens heb ik het gevoel dat het gewoon gelogen is, dat hij het niet voor de volle 100% meende. Ik weet niet, misschien was hij toch niet de persoon die ik dacht dat hij was.
Waarom zou jij nu niet kunnen zeggen dat je er bij nader inzien nog niet overheen bent en nog even geen contact wil hebben maar het wel lief vind dat ze nog aan je denkt? Gooi niet meteen alle deuren in het slot en kijk over een tijdje.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 04:02 schreef Neurodrive het volgende:
Meh, toch maar ff m'n hart luchten dan.
Het doet allemaal toch iets meer pijn dan ik had verwacht. Drie maanden geleden de boel verbroken met haar. Vrienden blijven leek ons wat moeilijk, omdat we nog steeds wel erg tot elkaar aangetrokken waren.
Na een maandje of twee dacht ik er wel overheen te zijn, dus toen heb ik haar gevraagd of het haar leuk leek af en toe weer eens af te spreken (puur vriendschappelijk). Het leek haar heel leuk, maar ze vond het nog te snel, het was nog te kort geleden voor haar en ze had meer tijd nodig voordat ze me weer kon zien.
Die beslissing respecteerde ik natuurlijk. Toch loopt ze me nu opeens te whatsappen om te vragen hoe het met me is, en hoe het met een belangrijk project van me gaat. Dat ze die deadline van me nog heeft onthouden na al die tijd...
En ik realiseerde me plots dat ik haar toch wel mis. Het ging al een tijd echt goed met me, en het deed echt niet veel pijn meer, maar ik merk dat het weer wat begint terug te komen.
Ik weet niet wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik alle contact volledig afbreken en ook nooit meer vrienden zijn, zodat ik het eindelijk voor goed en altijd kan loslaten. Aan de andere kant mag ik haar als persoon gewoon echt graag en wil ik haar niet uit m'n leven verwijderen alsof ze niks is.
Het is gewoon dat ik zoveel herinneringen met haar heb in deze stad, ik kan geen stap de deur uitdoen of er schiet me wel weer iets te binnen. Ook bepaalde films/muziek trek ik gewoon echt moeilijk.
Ik weet dat het vanzelf wel weer beter zal gaan, maar damn...
Dan zou ik momenteel niet als eerste contact zoeken. Je hebt het geprobeerd en dat werkte helaas niet. Misschien dat zij over een tijdje iets laat horen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:37 schreef GotenSSJ het volgende:
We hebben nu al precies 2 weken helemaal geen contact meer. Aan de ene kant voelt dat wel goed, omdat de 2 weken daarvoor ik de enige was die wat liet horen. Maar aan de andere kant mis ik ook degene met wie ik was, niet wie ze nu is. Ben er echter van overtuigd dat wanneer ik nu iets laat horen ik toch niks van der terug krijg
Denk je niet dat het verstandiger is om gewoon helemaal geen contact meer te hebben?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:20 schreef over_hedge het volgende:
Ik snap haar echt gewoon niet.. Hadden dus contact. En verteld ze eerst: Ja ik ben nog niet over je heen. Moet ook nog huilen als ik je mails lees en fotos zie. Nog geen 5min later verteld ze leuk dat ze verliefd op hem is en al een relatie met hem heeft.Echt wat moet ik hier nou weer mee.
Ja, had eerst al al het contact verbroken. Alleen toen ging ze me smsen.En dat kan ik nog blokkeren. Maar ze krijgt het echt elke keer voor elkaar om me weer te laten instorten op het moment dat het goed gaatquote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:22 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Denk je niet dat het verstandiger is om gewoon helemaal geen contact meer te hebben?
Dat weet ik. Maar dat veranderd niks voor me. Echt te kut dit.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:42 schreef El_Borracho het volgende:
over_hedge ik weet niet of het je enigszins zal opluchten, maar haar nieuwe relatie zal niet lang blijven duren
Ik snap hoe je je voelt enzo.. Daarom is het beter om haar echt van alles te verwijderen én blokkeren. Je hebt alleen jezelf ermee als je haar niet blokkeert want dan krijg je weer berichten zoals deze. Sterkte.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:37 schreef over_hedge het volgende:
Ze krijgt het echt elke keer voor elkaar om me weer te laten instorten op het moment dat het goed gaat.
No offence hoor, maar praat ff namens jezelf en niet namens iedereen hier. Daar kan ik persoonlijk slecht tegen zie je...dat ineens iemand ook namens mij denkt te kunnen spreken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:55 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik snap hoe je je voelt en wat je mee maakt, iedereen wel hier.. Daarom is het beter om haar echt van alles te verwijderen én blokkeren. Je hebt alleen jezelf ermee als je haar niet blokkeert want dan krijg je weer berichten zoals deze. Sterkte.
Ik zei alleen dat ik denk wel dat iedereen weet hoe kut het is als je ex zo doet. Daar is het meerendeel in dit topic toch voor?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:14 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
No offence hoor, maar praat ff namens jezelf en niet namens iedereen hier. Daar kan ik persoonlijk slecht tegen zie je...dat ineens iemand ook namens mij denkt te kunnen spreken.
En ik heb trouwens geen idee waarom ze doet wat ze doet.
Het lijkt wat te verergeren zelfs. Klopt dat?
Hoebedoel je? Wat verergert?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:14 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
No offence hoor, maar praat ff namens jezelf en niet namens iedereen hier. Daar kan ik persoonlijk slecht tegen zie je...dat ineens iemand ook namens mij denkt te kunnen spreken.
En ik heb trouwens geen idee waarom ze doet wat ze doet.
Het lijkt wat te verergeren zelfs. Klopt dat?
Nou nou opperhoofd, rustig maar hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:14 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
De eerste periode gehoopt op dit verhaal.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:58 schreef formerjellybean het volgende:
Hij is hier dus net geweest . Het was raar en vertrouwd tegelijk . Net of er nooit ruzie geweest was. Maar dat is aan de andere kant ook iets wat ons steeds gebeurd maken ruzie , krijgen weer contact en het is weer gewoon als eerst .
Hij ging wel vragen aan mij waar ik eerst altijd was qua uitgaan en hoe het met hem was . De plek waar we altijd heen gingen is veel minder geworden en daar hadden we het ook over . Hij had ook mijn tekeningen gezien en die vond die erg mooi en het is gewoon even goed geweest.
Ik vond hem typisch geen houding weten geven ( anders dan ik hem ken) en moet heel eerlijk zeggen dat het me verbaasde dat die kwam en ook toen die wegging was die heel anders van doe je wel voorzichtig , het is net alsof die me gemist heeft en zorgen over me heeft gemaakt ofzo.
Ik heb ook gezegd dat ik blij ben met hem gepraat te hebben en dat we normaal kunnen doen want het zorgde gewoon voor awkawrd momenten en het komt erop neer dat we nu vrienden zijn.
Bij ons is het ook het verhaal geweest van eerst slaande ruzie te hebben gehad en ongeveer 3 maanden niet gesproken te hebben en toen juist doordat zijn broer en vrienden ook mensen zijn die ik wel mag en ook wel mee omga als ik ze tegen kom in uitgaansituaties . De laatste keer is die toen ook buiten blijven staan omdat die er niet echt mee om kon gaan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:44 schreef MrManuel het volgende:
[..]
De eerste periode gehoopt op dit verhaal.
Tot er een nieuwe vriend na 5,5 week kwam.. Toen was die 'hoop' voorbij.
We zijn nog vrienden op Facebook, en als ik haar tegen kom zeg ik hallo.. Maar voor de rest hoeft het van mij op dit moment niet..
Dit hoeft niet het geval te zijn. Ik en mijn ex zijn al jaren uit elkaar. Snel nadat onze (intense eerste liefdes) relatie van 3 jaar ongeveer op de klippen liep, kreeg ik de indruk dat zij overhaast op zoek was naar een vriend. Zij vertelde destijds andere mensen dat ik het moeilijk had (klopte ook!) en dat ze daarom geen vriendschap wilde. Echter, was zij diegene die haar gevoelens als het ware op mij spiegelde. Zij was diegene die huilde etc waardoor ik al jaren geen contact meer heb.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat veranderd niks voor me. Echt te kut dit.
Ik doel op het gevoel hebben in een achtbaan te zitten. Dat het ondanks de voorbije weken niet minder wordt maar soms zelfs lijkt te verergeren?quote:
Tja zeker weet je het nooit nee of het lang gaat duren. Maar in deze situatie gaat het denk ik gewoon niet lang duren, ik ken haar heel goed. En ik ken hem ook. Haar broer en nichtje denken ook dat het niet lang duurt. Wat ook wel anders is in jouw verhaal is dat zij juist contact met mij zoekt.. En ik alleen zo stom ben om er steeds op te reageren. Maar het is gewoon raar om te horen van: Ja ik ben nog niet over je heen blablabla. maar ondertussen wel 1 week nadat het uit is een ander hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2012 05:39 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Dit hoeft niet het geval te zijn. Ik en mijn ex zijn al jaren uit elkaar. Snel nadat onze (intense eerste liefdes) relatie van 3 jaar ongeveer op de klippen liep, kreeg ik de indruk dat zij overhaast op zoek was naar een vriend. Zij vertelde destijds andere mensen dat ik het moeilijk had (klopte ook!) en dat ze daarom geen vriendschap wilde. Echter, was zij diegene die haar gevoelens als het ware op mij spiegelde. Zij was diegene die huilde etc waardoor ik al jaren geen contact meer heb.
Enfin, zij kreeg dus al snel een relatie en ik was ervan overtuigd dat dit van korte duur zou zijn. Nu hoorde ik pas dat ze na bijna 4 jaar alweer nog steeds bij deze vriend is. Om maar even aan te geven dat een op eerste instantie schijnbare rebound relatie toch iets heel serieus kan worden.
Ik heb tot op de dag van vandaag wel nog steeds het gevoel dat ze mij probeert te ontwijken. Zorgen dat ze op openbare profielsites niet te vinden is, niet toegevoegd kan worden etc. Ondanks dat het totaal niet meer mijn type is zou ik toch best graag van haar willen horen hoe het met dr gaat. Dit is overigens enkel nieuwsgierigheid. Vraag me soms nog wel af waarom ze dat doet aangezien het al zolang geleden is.
En ja daar heb je gelijk in. Het is zeker een achtbaan. En dat van contact met goedvoelen herken ik ook wel ja. Iedereen zegt dat ik geen contact moet zoeken. En dit doe ik dan ook niet. Maar als zij dan contact opneemt ben ik toch wel weer blij..quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:40 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ik doel op het gevoel hebben in een achtbaan te zitten. Dat het ondanks de voorbije weken niet minder wordt maar soms zelfs lijkt te verergeren?
Zelf bemerkte ik een soort van mindtrick. Als ik - na de break - contact met haar had gehad voelde ik me de tijd erna altijd wat beter. .
Louter omdat er contact was geweest. En ook al was het contact absoluut niet leuk dan nog was ik er blij mee. Dat was echt weird...
ach, in mijn geval duurt die rebound van mijn 'ex' ook al meer dan een jaar. Aan de ene kant nogal kut als je zelf nog alleen bent maar aan de andere kant heeft ze me niet laten zitten voor een volgende fling, verliefdheid van haar kant, maar voor iemand waar ze beter bij past. Vind ik soms nog wel een fijner idee.quote:Op woensdag 25 januari 2012 05:39 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Dit hoeft niet het geval te zijn. Ik en mijn ex zijn al jaren uit elkaar. Snel nadat onze (intense eerste liefdes) relatie van 3 jaar ongeveer op de klippen liep, kreeg ik de indruk dat zij overhaast op zoek was naar een vriend. Zij vertelde destijds andere mensen dat ik het moeilijk had (klopte ook!) en dat ze daarom geen vriendschap wilde. Echter, was zij diegene die haar gevoelens als het ware op mij spiegelde. Zij was diegene die huilde etc waardoor ik al jaren geen contact meer heb.
Enfin, zij kreeg dus al snel een relatie en ik was ervan overtuigd dat dit van korte duur zou zijn. Nu hoorde ik pas dat ze na bijna 4 jaar alweer nog steeds bij deze vriend is. Om maar even aan te geven dat een op eerste instantie schijnbare rebound relatie toch iets heel serieus kan worden.
Ik heb tot op de dag van vandaag wel nog steeds het gevoel dat ze mij probeert te ontwijken. Zorgen dat ze op openbare profielsites niet te vinden is, niet toegevoegd kan worden etc. Ondanks dat het totaal niet meer mijn type is zou ik toch best graag van haar willen horen hoe het met dr gaat. Dit is overigens enkel nieuwsgierigheid. Vraag me soms nog wel af waarom ze dat doet aangezien het al zolang geleden is.
Ja dat heb ik nu ook! Als het echt niet meer gaat, dan neemt die drang om iets van me te laten horen toe en zodra ik dat dan gedaan heb is er een soort rust in m'n hoofd en kan ik weer even aan iets anders denken voor een tijdje. Maarja, dat is niet erg gezond denk ikquote:Op woensdag 25 januari 2012 08:40 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ik doel op het gevoel hebben in een achtbaan te zitten. Dat het ondanks de voorbije weken niet minder wordt maar soms zelfs lijkt te verergeren?
Zelf bemerkte ik een soort van mindtrick. Als ik - na de break - contact met haar had gehad voelde ik me de tijd erna altijd wat beter. .
Louter omdat er contact was geweest. En ook al was het contact absoluut niet leuk dan nog was ik er blij mee. Dat was echt weird...
Herkenbaar dat laatste. Moet zeggen dat mijn ex er ook altijd overheen praatte. Zou als ik jou was je niet te druk maken!quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:46 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik heb gisteren toch eventjes contact met der gehad, was aan de ene kant denk ik goed om even normaal met elkaar te kunnen pratenMaar aan de andere kant hebben we, ondanks dat het over een belangrijk iets ging, niet echt over elkaar gesproken. Dat vind ik dan wel weer vreemd
Zij wilde bijvoorbeeld niet vertellen wat ze zoal gedaan heeft de afgelopen tijd, daar praatte ze heel snel overheen. Nou is dat natuurlijk geen verplichting, maar aan de ene kant had ik het fijn gevonden om ook over dat soort dingen te praten
Nee precies, doe ik ook niet hoorquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:29 schreef RBWO het volgende:
[..]
Herkenbaar dat laatste. Moet zeggen dat mijn ex er ook altijd overheen praatte. Zou als ik jou was je niet te druk maken!
Je hoeft ook niet je hele levensverhaal te vertellen. Maar iets meer dan "Het gaat goed" mag toch ook wel?quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:35 schreef over_hedge het volgende:
bij mij en mijn ex ben ik juist de genen die er overheen praat.. Want dan heb ik zo iets van dit zijn de dingen die ik aan mijn vriendin zou vertellen. Niet aan mijn ex.
Nou ik weet niet. Ik heb best veel dingen meegemaakt afgelopen 3 weken, met vrienden en werk enzo. Echt van die dingen dat ik normaal meteen naar haar ge whats appt zou hebben. Maar dat is gewoon niet meer zo. En dan vraagt ze er na. Maar als ik het dan ga vertellen word het een veel te leuk gesprek, en dan ga ik haar daarna alleen maar meer missen. Dus het is voor mij nog te vroeg om dat soort dingen te vertellen. Wil eerst wat beter over haar heenkomen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:37 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet je hele levensverhaal te vertellen. Maar iets meer dan "Het gaat goed" mag toch ook wel?Maar dingen als: interessante cursus! Lijkt me niet zo heel gek.
Hm ja okay. Ik ben daar misschien wat anders inquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou ik weet niet. Ik heb best veel dingen meegemaakt afgelopen 3 weken, met vrienden en werk enzo. Echt van die dingen dat ik normaal meteen naar haar ge whats appt zou hebben. Maar dat is gewoon niet meer zo. En dan vraagt ze er na. Maar als ik het dan ga vertellen word het een veel te leuk gesprek, en dan ga ik haar daarna alleen maar meer missen. Dus het is voor mij nog te vroeg om dat soort dingen te vertellen. Wil eerst wat beter over haar heenkomen.
Ze vraagt ook wel eens wat anderen er van zeggen, nou dat wilt ze niet weten denk ik
Ja dat kan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:40 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hm ja okay. Ik ben daar misschien wat anders in
Over paar weken? Dat zou al snel zijn hoor aangezien je er nu nog redelijk mee zit. Ik spreek uit ervaring aangezien ik het gevoel heb in de zelfde situatie als jou gezeten te hebben jaren geleden. Al zou je over een half jaar je ex pas weer spreken, dan zou dit je gevoel weer compleet overhoop kunnen gooien, waardoor je weer in een dip terecht komt. Ik ben ook beetje bang dat je ex je aan het lijntje houd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat kan.Over een paar weken wil ik wel gewoon weer met haar praten. Over hoe het gaat met haar en haar school en rijles en dat soort dingen. Maar nu nog even niet.
Ik weet niet over hoelang. Misschien paar weken. Misschien paar maanden. Misschien nooit. Ik ben alleen heel slecht in het niet reageren als zij contact opneemt.. Het niks naar haar sturen lukt prima. Tot zij begint. En hoe bedoel je aan het lijntje houden? Het is niet dat ik haar terug wil of zo. Als het nu uitgaat met die vriend van haar en ze wilt mij opeens terug dan ga ik daar niet op in. Dus valt niet zoveel aan het lijntje te houden.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:19 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Over paar weken? Dat zou al snel zijn hoor aangezien je er nu nog redelijk mee zit. Ik spreek uit ervaring aangezien ik het gevoel heb in de zelfde situatie als jou gezeten te hebben jaren geleden. Al zou je over een half jaar je ex pas weer spreken, dan zou dit je gevoel weer compleet overhoop kunnen gooien, waardoor je weer in een dip terecht komt. Ik ben ook beetje bang dat je ex je aan het lijntje houd.
Mijn advies is echt stop met elke vorm van contact met je ex en zorg dat je als single de beste tijd van je leven krijgt; doe lekker gek, doe dingen die je in een relatie niet kon en geniet er gewoon van. Uiteraard zal je even slikken als je ex bijvoorbeeld met haar (toekomstige) vriend op vakantie gaat, weekendje weg, haar bday viert etc. Dit gevoel wordt helemaal versterkt als jij die tijd single doorbrengt. Maar uiteindelijk kom ook jij weer iemand tegen, ook al kan dit jaren duren. Maar waarom zou je haast hebben?
Het is moeilijk om van iemand definitief afscheid te nemen, maar zoals je er nu inzit is dat echt het beste. Zeg haar gewoon dat je het contact definitief wilt verbreken en dat in de toekomst jullie paden altijd nog kunnen kruisen. Belangrijk is gewoon dat jullie ieder een eigen weg inslaan. ik wil geen valse hoop geven maar ALS er een kans zou zijn dat jullie weer bij elkaar komen, dan gaat dit alleen gebeuren als je duidelijk maakt dat je het hoofdstuk met haar afgesloten heb en er afstand van wilt doen. Dan heb je zomaar kans dat je ex over een tijdje (paar maanden, jaren) een fok topic opent met "ik mis mijn ex zo"
Met aan het lijntje bedoel ik dat ze misschien aanvoelt dat contact voor jou nog gevoelig ligt. Toen ik in jou situatie zat jaren geleden had ik op een gegeven moment ook dat het voor mij klaar was. Juist toen, begon mijn ex weer contact met me op te zoeken. Als ze de indruk kreeg dat ik iemand leuk vond kreeg ik opmerkingen naar mijn hoofd van zij is niet jou type, en dat ze diegene het liefst wilde trappen (ik weet het idioot), op grappende wijs zeggen dat ik een vriendin moest zoeken die niet in dezelfde woonplaats als haar woont. En dit terwijl ik wekenlang aan moest horen hoe erg ze over me heen was en dat ik verder moest gaan met mijn leven.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik weet niet over hoelang. Misschien paar weken. Misschien paar maanden. Misschien nooit. Ik ben alleen heel slecht in het niet reageren als zij contact opneemt.. Het niks naar haar sturen lukt prima. Tot zij begint. En hoe bedoel je aan het lijntje houden? Het is niet dat ik haar terug wil of zo. Als het nu uitgaat met die vriend van haar en ze wilt mij opeens terug dan ga ik daar niet op in. Dus valt niet zoveel aan het lijntje te houden.
Denk dat mijn ex gelukkig dat soort dingen niet zal zeggen. Maar met gevoelens kutte moet ik voor uitkijken ja, want daar is ze al aardig mee bezig. Maar bedankt!quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:25 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Met aan het lijntje bedoel ik dat ze misschien aanvoelt dat contact voor jou nog gevoelig ligt. Toen ik in jou situatie zat jaren geleden had ik op een gegeven moment ook dat het voor mij klaar was. Juist toen, begon mijn ex weer contact met me op te zoeken. Als ze de indruk kreeg dat ik iemand leuk vond kreeg ik opmerkingen naar mijn hoofd van zij is niet jou type, en dat ze diegene het liefst wilde trappen (ik weet het idioot), op grappende wijs zeggen dat ik een vriendin moest zoeken die niet in dezelfde woonplaats als haar woont. En dit terwijl ik wekenlang aan moest horen hoe erg ze over me heen was en dat ik verder moest gaan met mijn leven.
Misschien is aan het lijntje houden niet de juiste woordkeuze, maar kijk gewoon uit dat ze niet met je gevoelens gaat kutten. Zij voelt echt wel aan dat je toch wel reageert en dat het je zwaar ligt. Mijn ex-vriendin waar ik het gewoon leuk mee had sloeg compleet om toen het uitging. Het leek wel alsof ze compleet tegen me gekeerd was. Maar misschien zit ik ernaast, probeer gewoon mijn ervaringen met je te delen in de hoop dat het je sterkt
Gewoon een natuurlijke, menselijke emotie. hoort erbijquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:15 schreef Mickeys het volgende:
Volgens mij beland ik in de volgende fase. Ik ben waanzinnig boos en kan niet meer zoveel begrip opbrengen. Als dit maar goed gaat komen want wil eigenlijk niet boos zijn, dat staat me niet
Mickeys, een mogelijk confronterende vraag, kan het zijn dat je onlangs de moed pas echt opgegeven hebt?quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:15 schreef Mickeys het volgende:
Volgens mij beland ik in de volgende fase. Ik ben waanzinnig boos en kan niet meer zoveel begrip opbrengen. Als dit maar goed gaat komen want wil eigenlijk niet boos zijn, dat staat me niet
zoiets, kan het niet uitstaan. Ook na gesprek met de psychologe begint heel langzaam het besef te komen dat ik zo slecht niet ben en dat hij excuses en redenen aandraagt die eigenlijk meer betrekking op hemzelf hebben dan dat ze mij aangerekend kunnen worden wat hij wel doet. Geen eer aan te behalen dus misschien moet ik het indirect wel weer bij mezelf zoeken. Ach, eindelijk eens iets van boosheid, heeft even geduurdquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:49 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Mickeys, een mogelijk confronterende vraag, kan het zijn dat je onlangs de moed pas echt opgegeven hebt?
(verhaal van dat je overkomt als een strijdlustige dame die niet snel opgeeft)
Klopt helemaal, ben nu bezig met het aansluiten en plaatsen van een eigen bad. Voor weinig kunnen kopen dus nu hoef ik niet meer zonder bad te zitten. Eigen leven dus oppakken en eigen weg bewandelen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:47 schreef formerjellybean het volgende:
Misschien is die boosheid even nodig om los te komen van de situatie en verder te gaan. Het is juist goed dat je niet alle redenen bij jezelf zoekt en dus ook niet zijn issues op jou laat projecteren en daar dan juist sterk in staat.
Ik denk dat je meer aan het loslaten bent en ik denk ook dat je nu gewoon even je vechtlust terugkrijgt om dingen weer op een rijtje te krijgen. Gebruik die vechtlust voor jezelf , in mijn geval was ik ook boos op hem en soms was verleidelijk om tegen hem te keer te gaan, maar ik heb dat gewoon even gebruikt voor opruimwoede of andere dingen zodat ik geen dingen deed waar ik later spijt van kreeg.
Klinkt allemaal heel hoopvol. Misschien vind ik die rust binnenkort ook. Heel goed van je hoor!quote:The day after bij mij trouwens nu en ik ben nog steeds blij dat het gebeurd is en dat we elkaar gezien en gesproken hebben, nu blijkt wel dat die wel degelijk om me geeft en dat liet die juist blijken doordat die nu juist ook aan mij denkt .
Denk ook dat het een van de redenen is waarom ik het toen uitgemaakt hebt omdat die juist naar mij toe deed denken alsof die totaal niets om me gaf en ik juist voor mezelf zoiets kreeg van dit is niet goed voor me .
Nu was het ook dat ik even goed op mezelf moest letten van hem en dat die dus ook vroeg waar ik was met uitgaan. En nog een stom iets , er lag een peuk van hem bij me deur omdat die die eerst gauw even voor die hier was wilde roken en ik een niet roker ben , maar soms ben je juist even met die stomme kleine dingetjes blij omdat die je aan hem laten denken
Wat vind je precies een fijn idee hieraan?quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:02 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
ach, in mijn geval duurt die rebound van mijn 'ex' ook al meer dan een jaar. Aan de ene kant nogal kut als je zelf nog alleen bent maar aan de andere kant heeft ze me niet laten zitten voor een volgende fling, verliefdheid van haar kant, maar voor iemand waar ze beter bij past. Vind ik soms nog wel een fijner idee.
Hoelang is het uit?quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:09 schreef MrManuel het volgende:
Een vriend van me is uit geweest met een hele grote groep, en me ex zat daar ook tussen.. Nou staan er ook foto's tussen op de camera van hem, waar zij op staat.. Ik voel me niet even kut als dat ik deed, maar het voelt ook niet fijn..
Ik denk niet dagelijks meer aan haar, en denk steeds minder erover na.
Totaal eroverheen ben ik nog niet, maar weet ook niet of dit de komende tijd gaat lukken..
Zolang ik me niet kut voel vind ik het prima!
Dat ze me niet voor de eerste de beste idioot heeft gedumpt die interesse in haar toonde. Klinkt misschien raar om dat een fijn idee te vinden maar het wordt zo langzamerhand echt tijd dat ik alles maar iets positiever bekijk tov mezelf. Het zat er helaas gewoon niet in voor ons twee op dat moment.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:20 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Wat vind je precies een fijn idee hieraan?
Ah oke. Hoelang is het tussen jullie uit? En als je heel eerlijk ben, heb je stiekem hoop dat het nog goedkomt in de toekomst tussen jullie 2 aangezien je haar relatie een rebound relatie noemt wat vaak gedoemd is te mislukken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:18 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
Dat ze me niet voor de eerste de beste idioot heeft gedumpt die interesse in haar toonde. Klinkt misschien raar om dat een fijn idee te vinden maar het wordt zo langzamerhand echt tijd dat ik alles maar iets positiever bekijk tov mezelf. Het zat er helaas gewoon niet in voor ons twee op dat moment.
Oh, al meer dan 1,5 jaar. En die relatie is eigenlijk ook geen rebound te noemen. Wat wij hebben gehad was een leugen, zij zit nu in een echte relatie. Hoop heb ik dan ook niet meer maar ik zal liegen als het niet eens door mijn hoofd schiet. Op het moment dat ik zelf weer de lefde vind kan ik het echt loslaten, nu blijft ze rondspoken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:25 schreef smurfinnensoeplf het volgende:
[..]
Ah oke. Hoelang is het tussen jullie uit? En als je heel eerlijk ben, heb je stiekem hoop dat het nog goedkomt in de toekomst tussen jullie 2 aangezien je haar relatie een rebound relatie noemt wat vaak gedoemd is te mislukken.
Valt mij ook wel op dat veel mensen in het contact en gezeik met hun ex blijven hangen. Je schiet er geen ene fuck mee op, behalve dat je jezelf alleen maar pijn doet. Er zijn zoveel andere fantastische mensen op de wereld. Head up, stay strong. Fake a smile, move on.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:31 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Pfoeh, als ik dit allemaal zo lees, dan ben ik blij dat het hele gedoe met mijn ex alweer zo lang geleden is... Dat eeuwige ''wat zou ex hier/daar mee bedoelen'', analyseren, nadenken over elke scheet die ex laat, met wie ze omgaat. Wat ze komend weekend zal gaan doen, en met wie? Zo verschrikkelijk vermoeiend...
Ik veroordeel het niet hoor, been there, done that, maar het is echt slopend voor jezelf. Je houdt het toch niet tegen...
fake a smile.. Waarom zou je net doen je blij bent als je dit niet bent?quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:52 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Valt mij ook wel op dat veel mensen in het contact en gezeik met hun ex blijven hangen. Je schiet er geen ene fuck mee op, behalve dat je jezelf alleen maar pijn doet. Er zijn zoveel andere fantastische mensen op de wereld. Head up, stay strong. Fake a smile, move on.we kunnen het.
1) Omdat het werkelijk waar geen porem is om constant als een chagerijn door het leven te gaan (uiteraard mag het wel een tijdje na zoiets).quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
fake a smile.. Waarom zou je net doen je blij bent als je dit niet bent?
Mja, Als ik me kut voel, voel ik me kut. Dan ga ik niet net doen of het niet zo is. Maar het is echt niet dat ik alleen maar depri ben ofzo.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
1) Omdat het werkelijk waar geen porem is om constant als een chagerijn door het leven te gaan (uiteraard mag het wel een tijdje na zoiets).
2) Ook geforceerd lachen kan ervoor zorgen dat je je positiever gaat voelen.
3) Positiviteit trekt positiviteit aan.
Je hebt ook gelijk. Maar je hebt ook mensen die er (veel te) lang in blijven hangen. Die slepen zichzelf erin mee als het ware.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mja, Als ik me kut voel, voel ik me kut. Dan ga ik niet net doen of het niet zo is. Maar het is echt niet dat ik alleen maar depri ben ofzo.Als ik op mijn werk ben en met vrienden ben enzo ben ik gewoon vrolijk. Maar als ik dan een keertje niet vrolijk ben door welke reden dan ook ga ik niet net doen of ik dat wel ben.
Om maar even bot te zijn en tegengas te geven: hier gaan m'n haren van overeind staan. Ik zou haar bijna letterlijk de vinger geven. Ze komt zich wel even melden als ze je wil? Jezus christus.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:19 schreef Atemno het volgende:
Gister is besloten om samen niet meer verder te gaan, en dat ze zich wel komt melden als ze me wel mist/iets wilt..
Gewoon afkappen kerel. Als je zelf je eigen verhaal ook terugleest kom je vast wel tot het besef dat een relatie kansloos is. Ze behandelt je als een speelgoedpopje. Als ze zin heeft trekt ze je even uit de kast.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:19 schreef Atemno het volgende:
Korte situatie van mij nu: Ik heb een half jaar op m'n ex 'gewacht' voordat we eindelijk echt een relatie hadden(dit was haar eerste relatie etc.), daarna hebben we een half jaar samen gelopen, en nu wacht ik alweer 2 maanden omdat het altijd maar iets was, maar nooit definitief echt uit is gegaan.
Gister is besloten om samen niet meer verder te gaan, en dat ze zich wel komt melden als ze me wel mist/iets wilt.. Ik ben miss. te beklemmend geweest etc, maar dat heeft allemaal reden(dus aan, dat moet je niet doen bla bla heb ik even niks. ;$ ) Ze wil het beste voor mij, zegt ze. Ik ben echter bang dat ze me nu gaat vergeten enzo, al zegt ze dat ze dat echt niet gaat doen. Het is gewoon erg moeilijk om niet boos op haar te worden om kleine dingen.Zuchtje, even van me afschrijven.
Tjezus!!quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:29 schreef Vanillax het volgende:
Mn ex heeft het dus uitgemaakt omdat hij naast al zn school/werk/hobby (wat allemaal hetzelfde ding is, daar is hij heel veel me bezig) geen relatie aan kan en hij wil niet dat ik me steeds kut moet voelen omdat hij het zoveelste afspraakje/weekendje af moet zeggen (we konden elkaar door de afstand bijna alleen in t weekend zien)...
en hij heeft nu dus, ja, beloofd dat hij tot hij klaar is voor weer een relatie geen andere scharrels/meisjes ofzo neemt, en ik de eerste ben die een 'kans' krijgt als hij door deze periode heen is, en wil me in de tussentijd graag gewoon blijven spreken en af en toe zien, als hij daar tijd voor heeft. Hij zegt zelf ook dat hij ons over een tijdje wel weer bij elkaar ziet.
Dusja, dat is dan allemaal weer ietswat positief enzo?
Ik heb besloten om gewoon een tijdje me te richten op mn eigen school, werk etc. Ik moet over een aantal weken fulltime stage lopen en daarnaast nog plek voor werk en sport vinden, dus ik ga het ook erg druk krijgen en dan is dit dus misschien maar even beter.
Ik had persoonlijk liever de 'stempel' relatie er nog op gehad.. Maar hij zegt dat het voor hem dan nogsteeds hetzelfde voelt en hij met dezelfde druk om moet gaan.
Het is nu 5 dagen geleden dat het uit is gegaan en ik voel me al weer redelijk zegmaar. Vooral denk ik door het 'comfort' van zijn vriendschap en beloftes. Ik heb het idee dat het allemaal wel weer goed komt als ik gewoon mijn leuke zelf weer ben en doorga met mn leven. Van een jammerende ex wordt niemand blij I guess.
wtf? x')quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:33 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Tjezus!!
Ben jij zijn wip-konijntje of zo?
Af en toe ophalen bij het asiel en voir de rest "alles is belangrijker dan mn vriendin"
Sorry hoor, maar ben jij bekend met het begrip "eigenwaarde hebben..."
Nee ik begrijp er he-le-maal niets van.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:34 schreef Vanillax het volgende:
[..]
wtf? x')
Jij snapt duidelijk niet hoe de situatie in elkaar zit
Moet ook eerlijk bekennen dat het maar een apart verhaal is. Als hij dus een keertje op stap gaat met zijn vrienden dan gaat hij zich inhouden omdat dat zijn belofte naar jou is? Wordt wakker.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:35 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Nee ik begrijp er he-le-maal niets van.
Jij wel?
Haha ja, ik wel.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:35 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Nee ik begrijp er he-le-maal niets van.
Jij wel?
Oh heb ik dan overheen gelezen. Maar hij is dus erg ambitieus en zijn relatie moet daarvoor wijken (Ik vind dat persoonlijk een verstandige keuze van hem al is het gelijk uitmaken wel heel drastisch). Maargoed, het is niet geheel ondenkbaar dat hij jaren (zoniet tot aan zijn pensioen) op deze wijze gaat leven. Dit in de zin dat zijn werk al zijn energie zal krijgen. Ben jij bereid dit te accepteren, wordt jij hier gelukkig van?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:41 schreef Vanillax het volgende:
[..]
@Smurfinnensoep, hij heeft niet eens tijd om op stap te gaan met vrienden maar als hij dan met een meisje wil gaan moet hij dat weten, dat zou ik ook echt niet erg vinden en dat zou ik ook doen, daar kiest hij zelf voor op het moment dat hij het uitmaakt. Hij heeft beloofd om geen andere relaties aan te gaan, misschien heb ik dat slecht verwoord of is mijn opvatting van het woord scharrel verkeerd ofzo. x')
Ik vind uitmaken idd ook aan de drastische kans, maar ik begrijp het ook en ik gun het hem ook.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:01 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Oh heb ik dan overheen gelezen. Maar hij is dus erg ambitieus en zijn relatie moet daarvoor wijken (Ik vind dat persoonlijk een verstandige keuze van hem al is het gelijk uitmaken wel heel drastisch). Maargoed, het is niet geheel ondenkbaar dat hij jaren (zoniet tot aan zijn pensioen) op deze wijze gaat leven. Dit in de zin dat zijn werk al zijn energie zal krijgen. Ben jij bereid dit te accepteren, wordt jij hier gelukkig van?
Misschien denk ik nu te extreem, maar ik kan me zomaar inbeelden dat jij jezelf zal moeten wegcijferen ten behoeve van zijn carriere.
Wat de posters hiervoor zeggen klopt gewoon hoor. Voor dingen die je echt graag wil maak je tijd vrij, hoe druk je het ook hebt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:41 schreef Vanillax het volgende:
[..]
Haha ja, ik wel.
Hij heeft mij namelijk altijd op nummer 1 gezet, maar krijgt nu steeds meer hele belangrijke kansen wat betreft zijn school/werk (en nee, ik ga niet zeggen wat dat is want ik wil niet dat iemand dit herkent of hem gaat opzoeken ofzo, dat is niet zo moeilijk als je weet wat het is.)
Echt kansen die niet zomaar iemand krijgt, maar waar hij wel veel tijd in moet steken.
Hij wordt gezien als hét jonge talent in die 'branche' en wordt voor steeds meer dingen gevraagd en moet steeds meer dingen afzeggen. Hij is gestopt met voetbal en band repetitie zodat hij mij nog kon zien naast deze dingen maar dat is nu dus ook gewoon al bijna niet meer mogelijk.
En in dat wereldje werkt het nou eenmaal zo, als je ergens nee tegen zegt zul je geen tweede keer gevraagd/gekozen worden.
En niet iedereen wipt er op los
@Smurfinnensoep, hij heeft niet eens tijd om op stap te gaan met vrienden maar als hij dan met een meisje wil gaan moet hij dat weten, dat zou ik ook echt niet erg vinden en dat zou ik ook doen, daar kiest hij zelf voor op het moment dat hij het uitmaakt. Hij heeft beloofd om geen andere relaties aan te gaan, misschien heb ik dat slecht verwoord of is mijn opvatting van het woord scharrel verkeerd ofzo. x')
Hij probeerde ook altijd tijd voor mij vrij te maken maar het reizen duurt 3 uur om er te komen, en dan ook weer 3 uur terug. Je bent dus al in ieder geval 6 uur kwijt aan reizen. Dat is leuk, als je een dagje te besteden hebt, niet als je bij godsgratie eens 2 uurtjes vrij hebt. En dan kan ik natuurlijk wel zijn kant op komen, maar zo'n retourtje is niet bepaald goedkoop dus als ik dat 2x in de maand gedaan heb dan is mijn geld ook op. Om elkaar nou 4 uurtjes per maand te zien, is ook niets.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat de posters hiervoor zeggen klopt gewoon hoor. Voor dingen die je echt graag wil maak je tijd vrij, hoe druk je het ook hebt.
Ik kon altijd vrij maken voor m'n vriendinnen, terwijl ik meerdere studies (tegelijkertijd heb gedaan), daarnaast alvast werkte in mijn branche, mijn branche (advocatuur/juridisch) bekend staat als idioot hard met overuren, doorwerken en deadlines en daarnaast nog probeerde een aantal keer per week te sporten. En ja, ik behoor (schijnbaar) ook tot de top 5% van Nederland voor wat betreft top talent.
Ik wil mezelf geen veer in de reet steken, want dat is niet hoe ik ben. Het is slechts om aan te tonen dat je, in een goede relatie, echt wel tijd kunt vrijmaken.
Het is niet onmogelijk, je moet het gewoon willen. Nogmaals, ik deed ook 3 uur enkele reis reizen, en af en toe ging ik zelfs dezelfde dag nog terug. Verder gaat mijn wekker door de weeks ook netjes om 6:30 om naar kantoor te gaan, en dan ben ik ook pas na 18.00 thuis. Je moet er dingen voor opgeven, dat is de harde waarheid. Kennelijk (en dit is niet hard bedoeld, want ik vind het jammer voor je) had hij dat er niet voor over.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:20 schreef Vanillax het volgende:
[..]
Hij probeerde ook altijd tijd voor mij vrij te maken maar het reizen duurt 3 uur om er te komen, en dan ook weer 3 uur terug. Je bent dus al in ieder geval 6 uur kwijt aan reizen. Dat is leuk, als je een dagje te besteden hebt, niet als je bij godsgratie eens 2 uurtjes vrij hebt. En dan kan ik natuurlijk wel zijn kant op komen, maar zo'n retourtje is niet bepaald goedkoop dus als ik dat 2x in de maand gedaan heb dan is mijn geld ook op. Om elkaar nou 4 uurtjes per maand te zien, is ook niets.
Hij loopt 's ochtends kranten om extra bij te verdienen om te sparen, dus hij staat om half 5 op, moet om half 9 op school zijn, waar hij tot 5 uur zit om vervolgens nog 40 min terug te reizen, al zijn huiswerk te doen en dan doet hij dus nog allerlei opdrachten in die 'branche' waar hij ook maar tijd voor moet zien te vinden en wat dan dus meestal in de weekenden moet.
Het is wel onmogelijk, ik heb zelf heel vaak samen met hem naar zijn planning gekeken wat wel en niet kon worden verschoven/afgezegd, en dan hield je dus nog net eens in de week een uurtje of 2 over en dat gaat dus niet.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk, je moet het gewoon willen. Nogmaals, ik deed ook 3 uur enkele reis reizen, en af en toe ging ik zelfs dezelfde dag nog terug. Verder gaat mijn wekker door de weeks ook netjes om 6:30 om naar kantoor te gaan, en dan ben ik ook pas na 18.00 thuis. Je moet er dingen voor opgeven, dat is de harde waarheid. Kennelijk (en dit is niet hard bedoeld, want ik vind het jammer voor je) had hij dat er niet voor over.
Het punt is dat je je m.i. nu een beetje te aanhankelijk opstelt richting hem, zoals hiervoor ook is gezegd.
Goed, ik ga altijd uit van het motto dat niets onmogelijk is, als je het maar graag genoeg wil. Ook als dat inhield dat ik 6 uur op een dag zat te reizen en maar 3/4 uur slaap kreeg daardoor.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:32 schreef Vanillax het volgende:
[..]
Het is wel onmogelijk, ik heb zelf heel vaak samen met hem naar zijn planning gekeken wat wel en niet kon worden verschoven/afgezegd, en dan hield je dus nog net eens in de week een uurtje of 2 over en dat gaat dus niet.
Dat is dan nieuw, want dat is niet wat je zei.quote:Bovendien denk ik ook dat je (jullie?) mij verkeerd begrijpen, ik heb geen behoefte aan een relatie voorlopig. Ik ga het ontzettend druk krijgen, zit met allerlei dingen die ik nog moet inhalen van vorig jaar omdat ik toen mijn havo en een hbo opleiding tegelijk deed, ik moet fulltime stagelopen, ik moet werken om mijn opleiding te kunnen betalen etc etc.
Ik vond het gewoon niet met elkaar stroken. Don't get me wrong, ik heb vroeger ook een krantenwijk gehad en ik heb ook gewoon mijn eigen rijbewijs, studie, woning en alles moeten betalen. Ik vond het gewoon niet stroken dat iemand schijnbaar een toptalent is in zijn branche, maar wel tegelijkertijd kranten moet lopen. Uit nieuwsgierigheid, hoe oud zijn jullie?quote:En Maharbal, ik zie niet helemaal waarom jij vindt dat je geen toptalent kunt zijn met een krantenwijk? x') Hij moet zijn studie, rijbewijs etc zelf betalen. Hij heeft veel gunsten moeten verlenen om naamsbekendheid te krijgen en loopt nu bij een groot bedrijf in die branche vrijwillig stage, om contacten te leggen etc. Hij verdient zeker wel bij met wat hij doet maar lang niet genoeg om alles van te betalen.
Zelf dingen gaan ondernemen en even afstand van elkaar is in mijn ogen ook het juiste.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:24 schreef formerjellybean het volgende:
Kijk wat ik hier wel zie is ook al is het heel lullig een iemand die zich aan een lijntje laat houden nadat het uit is.
Ik denk dat die niet echt weet wat die wil , en wil je toch blijven gaan voor iemand die niet helemaal voor je gaat .
Doe jezelf een lol en stop met het contact tot die weet wat die wil en het toch niet helemaal is.
Dat is veel beter en laat dit echt niet toe want hiermee doe namelijk jezelf te kort.
Mooie post Maharbal. Precies dezelfde vragen hier, alsmede een meewarrig gegrinnik om het krantenlopende toptalentjequote:Op donderdag 26 januari 2012 13:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Goed, ik ga altijd uit van het motto dat niets onmogelijk is, als je het maar graag genoeg wil. Ook als dat inhield dat ik 6 uur op een dag zat te reizen en maar 3/4 uur slaap kreeg daardoor.
[..]
Dat is dan nieuw, want dat is niet wat je zei.
[..]
Ik vond het gewoon niet met elkaar stroken. Don't get me wrong, ik heb vroeger ook een krantenwijk gehad en ik heb ook gewoon mijn eigen rijbewijs, studie, woning en alles moeten betalen. Ik vond het gewoon niet stroken dat iemand schijnbaar een toptalent is in zijn branche, maar wel tegelijkertijd kranten moet lopen. Uit nieuwsgierigheid, hoe oud zijn jullie?
Goed, dit ziet er misschien uit als een aanval maar dat bedoel ik niet zo. Wat ik bedoel is dat niets onmogelijk is als je iets graag wil, ook al zul je daar offers voor moeten brengen. De tijd zal uitwijzen of jij/jullie op deze voet verder kan, maar ervaring leert gewoon dat dat niet zo is. Je kunt nu wel zeggen dat het je niks doet als hij iets met andere meisjes doet, maar als het gebeurt ga je kapot, omdat je dat (weinig) in de hand hebt.
We zijn 18. En ik ben daar echt heel erg makkelijk in eerlijk gezegd. Uit is uit, dan mag hij dus ook met andere mensen doen wat hij wil, en ik ook.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Goed, ik ga altijd uit van het motto dat niets onmogelijk is, als je het maar graag genoeg wil. Ook als dat inhield dat ik 6 uur op een dag zat te reizen en maar 3/4 uur slaap kreeg daardoor.
[..]
Dat is dan nieuw, want dat is niet wat je zei.
[..]
Ik vond het gewoon niet met elkaar stroken. Don't get me wrong, ik heb vroeger ook een krantenwijk gehad en ik heb ook gewoon mijn eigen rijbewijs, studie, woning en alles moeten betalen. Ik vond het gewoon niet stroken dat iemand schijnbaar een toptalent is in zijn branche, maar wel tegelijkertijd kranten moet lopen. Uit nieuwsgierigheid, hoe oud zijn jullie?
Goed, dit ziet er misschien uit als een aanval maar dat bedoel ik niet zo. Wat ik bedoel is dat niets onmogelijk is als je iets graag wil, ook al zul je daar offers voor moeten brengen. De tijd zal uitwijzen of jij/jullie op deze voet verder kan, maar ervaring leert gewoon dat dat niet zo is. Je kunt nu wel zeggen dat het je niks doet als hij iets met andere meisjes doet, maar als het gebeurt ga je kapot, omdat je dat (weinig) in de hand hebt.
Ik heb vooralsnog geen reden om je niet te geloven, dat is het punt ook niet. Het punt is dat elke branche zo zijn mensen heeft, of elk persoon zo zijn dingen heeft. Maar het zijn van een toptalent sluit niet uit dat je geen relatie kunt hebben.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:46 schreef Vanillax het volgende:
[..]
En je moet zelf weten wat je gelooft of niet, ik heb toch ook niet gezegd dat hij aan de top van zn branche staat ofzo? Hij is een opkomend toptalent en er wordt veel van hem verwacht. Misschien dat als ik de branche uitleg dat je het snapt maar dat ga ik dus niet doen, dat wereldje is klein.
Ik snap dat je hem verdedigt, dat is natuurlijk. Maar je ziet het nog steeds te veel als een aanval, en dat is het niet. Het is slechts het in twijfel trekken van zijn motieven. Ik begrijp je ook best, want nogmaals ik heb precies hetzelfde gedaan (zij het dat ik iets ouder ben en een iets serieuzere baan heb), ik kan me dus inleven in je vriend. Het slokt allemaal ongelooflijk veel tijd op. Maar je moet je realiseren dat een relatie daarnaast hebben niet onmogelijk is, het hangt er gewoon vanaf hoe graag je het wil.quote:Maargoed, zolang ik tevreden ben met het hele verhaal en alles op een rijtje heb voor mezelf is er niets aan het handje en ga ik ook verder geen discussie voeren met mensen die ik niet eens ken over dingen die ze niet kunnen/willen begrijpen
gewoon nieuwsgierigheid, wat voor opleiding doet je vriend? want met 18 jaar zitten jullie nog in de beginfase van het hbo of master traject. Er wordt in dit geval wel in een vroeg stadium een stempel talent gedrukt (met alle respect voor je vriend). Als ik nou kijk naar mijn eigen HBO opleiding en tevens mijn master opleiding, komen de serieuze theoretische aspecten en vraagstukken pas halverwege de opleiding.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:46 schreef Vanillax het volgende:
[..]
We zijn 18. En ik ben daar echt heel erg makkelijk in eerlijk gezegd. Uit is uit, dan mag hij dus ook met andere mensen doen wat hij wil, en ik ook.
Ik kan niet van iemand verwachten dat hij 3 uur per nacht slaapt. x') Vind het idee eigenlijk zelfs al belachelijk. Dat is niet erg, 1 of 2 keer. Maar niet iedere week.
En ik heb dat dus, zoals ik al zei, in een post eerder in dit topic gezet, volgensmij was dat een aantal dagen terug.
Ik ben nu dus ook zelf dingen aan het ondernemen (wat ik hiervoor ook al deed, maargoed.) en we hebben afstand in de zin van dat we elkaar dus niet meer ieder weekend zien. (wat al niet ging de laatste tijd.) En elkaar gewoon af en toe nog eens bellen of via whatsapp spreken.
En je moet zelf weten wat je gelooft of niet, ik heb toch ook niet gezegd dat hij aan de top van zn branche staat ofzo? Hij is een opkomend toptalent en er wordt veel van hem verwacht. Misschien dat als ik de branche uitleg dat je het snapt maar dat ga ik dus niet doen, dat wereldje is klein.
Maargoed, zolang ik tevreden ben met het hele verhaal en alles op een rijtje heb voor mezelf is er niets aan het handje en ga ik ook verder geen discussie voeren met mensen die ik niet eens ken over dingen die ze niet kunnen/willen begrijpen
quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:32 schreef LastRequest het volgende:
Ik vind wel dat veel mensen hun reactie op Vanillax enorm vanuit zichzelf beredeneren.
En zo zie je dat iedereen het vanuit zichzelf beredeneert.quote:Waarschijnlijk komt het omdat ik een soortgelijk verhaal heb als Vanillax.
Ja dat begrijp ik, daarom zette ik m'n eigen verhaal er ook bij. Maar ik bedoelde eigenlijk een beetje dat ik de reacties die Vanillax krijgt ook als aanvallend op zou vatten. Vooral omdat erop gehamerd wordt dat als je wilt, je echt tijd kunt maken. Dat klopt, maar soms spelen er andere factoren mee, en als zij ervoor wil kiezen dat te accepteren kan het vervelend zijn alleen reacties te krijgen die suggereren dat ze aan het lijntje gehouden wordt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
En zo zie je dat iedereen het vanuit zichzelf beredeneert.
Vandaar dat benadrukt werd dat de reacties niet aanvallend bedoeld waren. Uiteindelijk zijn we hier om elkaar inzichten te verschaffen, dan wel een hart onder de riem te steken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:39 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, daarom zette ik m'n eigen verhaal er ook bij. Maar ik bedoelde eigenlijk een beetje dat ik de reacties die Vanillax krijgt ook als aanvallend op zou vatten. Vooral omdat erop gehamerd wordt dat als je wilt, je echt tijd kunt maken. Dat klopt, maar soms spelen er andere factoren mee, en als zij ervoor wil kiezen dat te accepteren kan het vervelend zijn alleen reacties te krijgen die suggereren dat ze aan het lijntje gehouden wordt.
Ik vond het ook aanvallend naar vanillax over komen, maar dat is eerder ook richting mijn adres gedaan. Puur omdat de anderen vinden dat er aangevallen word op anderen. Het is iedereen zijn/haar eigen mening en word gezien vanuit eigen situatie of eigen gevoel.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
-knip-
Mensen verkondigen hier slechts hun mening
Soms zitten daar stukken/adviezen bij die een ander niet wil horen, dat hoort er ook bij. We kunnen niet altijd de ander laten horen wat hij of zij wil horen, toch?
-knip-
Noem aanvallend confronterend en we zijn er. Noem het ervaring en je weet waaromquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:15 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik vond het ook aanvallend naar vanillax over komen, maar dat is eerder ook richting mijn adres gedaan. Puur omdat de anderen vinden dat er aangevallen word op anderen. Het is iedereen zijn/haar eigen mening en word gezien vanuit eigen situatie of eigen gevoel.
Maar goed, we zijn er om elkaar te helpen en niet om elkaar af te branden en nee, soms kan ook ik aanvallend over komen terwijl dat helemaal niet zo bedoeld is maar juist om de ander te helpen. Zo verwacht ik ook niet anders van de anderen hier jegens mij. Soms kan zo'n opmerking of advies juist de ogen bij de betreffende persoon openen.
Zie mijn vorige post. Het kan als aanvallend gevoeld worden maar zo is het niet.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:39 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, daarom zette ik m'n eigen verhaal er ook bij. Maar ik bedoelde eigenlijk een beetje dat ik de reacties die Vanillax krijgt ook als aanvallend op zou vatten. Vooral omdat erop gehamerd wordt dat als je wilt, je echt tijd kunt maken. Dat klopt, maar soms spelen er andere factoren mee, en als zij ervoor wil kiezen dat te accepteren kan het vervelend zijn alleen reacties te krijgen die suggereren dat ze aan het lijntje gehouden wordt.
Het antwoord hierop:quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:53 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Noem aanvallend confronterend en we zijn er. Noem het ervaring en je weet waarom
Een 18-jarig toptalentje dat kranten loopt en Vanillax met James Bond verhalen over niet bekend durven maken in welke studierichting of branche?
Sorry maar ik ben geen 18. Dat Vanillax dat voor zoete koek aanneemt prima, maar dat betekent niet dat ik in de 007-verhaaltjes van vriendjelief trap.
Pijnlijk voor Vanillax? Jammer dan. Ik heb geen zoete koekjes of spannende verhalen.
Daarbij: Vanillax draait. Ik denk dat ze haar eigen redelijk ongeloofwaardige verhaal het hardst wilt geloven van iedereen. Nergens hoor ik twijfel, nergens hoor ik haar openstaan voor een kritisch geluid.
Juist omdat ze 18 is, net zoiets als met ovoxo (sorry als ik de naam verkeerd heb) zijn ze jong. Maar ik zie hen dezelfde reacties doen als ik ook rond die leeftijd deed. Inmiddels ben ik op middelbare leeftijd en ook dan merk ik dat ik soms kinderlijk kan reageren op de dingen veroorzaakt door het liefdesverdriet. Gelukkig merk ik ook dat de anderen hier daar net zo in meegaan. Echter wel iedereen op zijn/haar eigen manier.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:48 schreef QEX het volgende:
Ja, soms word je door schande/schade wijs.
Ik snap wat je bedoelt, het lijkt alsof de relatie geen stevige basis heeft en niet gebaseerd is op factoren die jouw relatie wel lang stand laten houden.. Een vriendin van mij verhuisde en ineens maakte haar vriend het uit (ze woont nog geen 1.5 uur van hem af) omdat ze "zo ver weg" woontquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:28 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ja natuurlijk, relaties gaan over, en meer dan vroeger, dat snap ik best..
Maar de reden moet imo. altijd zijn, het verdwijnen van gevoelens, het verliefd worden op een ander. Vind het echter een beetje verdacht dat mensen, bij een grote verandering in hun leven, ook hun relatie even erbij uitmaken. Dan heb je imo. jezelf altijd voor de gek gehouden met die relatie. Het is geen jas ofzo die je aanhebt, omdat het goed bij je schoenen staat...
Klinkt erg onzekerquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:45 schreef ovoxo het volgende:
[..]
En ja ik denk dat ik mijn ex nu wel een plek kan geven. Ik denk nog aan hem en houd ook nog van hem, maar ik kan hem niet mijn prioriteit maken als ik een keuze voor hem ben.. Om het maar zo te zeggen
True, het is overal rozengeur en manenschijn, behalve in je eigen relatie. Zie dat zo veel om me heenquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:45 schreef Ganzz het volgende:
Maar praten over gevoelens is heel discutabel en daar kun je nog fora's over volschrijven. Mensen binden zich minder snel en worden steeds meer individuen. Als er maar iets gebeurd in een relatie zijn ze er klaar mee. Het heeft uiteindelijk allemaal te maken met verdraagzaamheid onderling, mensen met een kort lontje etc. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Al willen veel mensen dat volgens mij wel vaak geloven. Dit is overigens mijn mening hierover, het geldt uiteraard niet voor iedereen.
Hij heeft het uitgemaakt dus ik heb sowieso geen keus he!quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:01 schreef Ganzz het volgende:
Aan de andere kant, als die als het verhuizen en het romantische gedeelte 20% is wat hem minder maakt van het ideaal. Hoeveel kans is er dat je iemand vind die helemaal 90% of 100% hetgeen is wat je wilt.
Dat is ook mijn dilemma. Wat als als als als gebeurt er dan? Nu opgeven, en er achter komen dat het zo slecht nog niet was? Ik wil je niet aanvallen of onzeker maken, maar dat is mijn punt waar ik nog het meest mee zit. Zo oud ben ik nog niet, maar ondertussen gaat de tijd wel gewoon verder. Moet je op een keer genoegen nemen met hetgeen wat je hebt, of wat je zou willen hebben maar misschien nooit krijgt?
Ik begin het weer op te bouwen met mijn ex, maar aan de andere kant weet ik dondersgoed waarom het mijn ex was geworden. Mixed feelings,,,
Mijn ex was een mannelijke kopie van mij, wat dat betreft. Hij paste 99% bij me en we dachten precies hetzelfde en we zeiden precies dezelfde dingen op hetzelfde moment. Dat was in het begin echt bizar en raar maar daarna vonden we het alleen maar speciaal. Hoe vaak vindt je iemand die zó goed bij je past? Natuurlijk had hij ook minpunten maar die waren echt niet hinderlijk o.i.d.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:01 schreef Ganzz het volgende:
Hoeveel kans is er dat je iemand vind die helemaal 90% of 100% hetgeen is wat je wilt.
Dat is ook mijn dilemma. Wat als als als als gebeurt er dan? Nu opgeven, en er achter komen dat het zo slecht nog niet was? Ik wil je niet aanvallen of onzeker maken, maar dat is mijn punt waar ik nog het meest mee zit. Zo oud ben ik nog niet, maar ondertussen gaat de tijd wel gewoon verder. Moet je op een keer genoegen nemen met hetgeen wat je hebt, of wat je zou willen hebben maar misschien nooit krijgt?
Omdat we echt bijna alles gemeen hebben. Dezelfde hobby's, denkwijze, karakter, persoonlijkheid, etc. Natuurlijk zijn er ook verschillen maar niet hele grote. Ik weet gewoon niet of ik iemand vind die net zo goed bij me past als hem. Ik denk dat ik dan geen relatie kan hebben met iemand die minder goed bij me past want ik heb vergelijkingsmateriaal om het zo maar te zeggenquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:21 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Beetje wishfull thinking ovoxo.. Waarom paste die ex dan zo goed bij je ? Omdat hij je van binnen- en buiten kent, omdat jullie dezelfde hobby's hebben?
Waarom zal een ander minder goed bij je kunnen passen?
Het is ook iets dat je zelf gaan denken he...quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:25 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Omdat we echt bijna alles gemeen hebben. Dezelfde hobby's, denkwijze, karakter, persoonlijkheid, etc. Natuurlijk zijn er ook verschillen maar niet hele grote. Ik weet gewoon niet of ik iemand vind die net zo goed bij me past als hem. Ik denk dat ik dan geen relatie kan hebben met iemand die minder goed bij me past want ik heb vergelijkingsmateriaal om het zo maar te zeggen. Maar ik kan ook totaal fout zitten nu..
Is ook moeilijk maar soms kunnen tegenpolen juist elkaar aantrekken en je kan van elkaar lerenquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:28 schreef Ganzz het volgende:
Bij mij is het juist dat we zeg maar 3% overeenkomen met interesses en gedachten. Dat is weer juist de andere kant, maar heeft ook zeker zijn aantrekkingskracht. Niet altijd even makkelijk dat wel.
Wie zegt dat een kopie van 99% jou je uiteindelijk gelukkig maakt...? Dat iemand perfect of niet bij je past is niet beslissend voor hoe gelukkig je met iemand kan zijn. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik weet wel dat het zat tijd zal zijn om nog iemand te vinden die je gelukkig maakt, 99% match of niet... En van de 7.000.000.000 mensen die op deze aardkloot leven heb je genoeg keuze. Jouw ex is bijna zeker weten niet het beste van de 7.000.000.000. In die zin is je beste match relatief, er is altijd een betere.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:18 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Mijn ex was een mannelijke kopie van mij, wat dat betreft. Hij paste 99% bij me en we dachten precies hetzelfde en we zeiden precies dezelfde dingen op hetzelfde moment. Dat was in het begin echt bizar en raar maar daarna vonden we het alleen maar speciaal. Hoe vaak vindt je iemand die zó goed bij je past? Natuurlijk had hij ook minpunten maar die waren echt niet hinderlijk o.i.d.
Ik weet niet hoe ik verder moet gaan wat betreft andere jongens (in de toekomst). Ik heb het gevoel dat ik mijn andere helft al lang heb ontmoet en dat ik dan gewoonweg niet genoegen kan nemen met minder omdat ik wéét dat er iemand veel beter bij me past. Maarja, dat zie ik dan wel..
En het klinkt idd onzeker maar soms voel ik me goed en de andere keer echt heel erg verdrietig/vervelend en soms ook wel eens boos alhoewel ik het probeer te minderen en gewoon probeer om me normaal te voelen. Maar ik voel nog altijd een leegte.. wat ik ook doe.
Ja je hebt gelijk, maar hij maakte me ook gelukkig. Nouja nu niet meer dusquote:Op vrijdag 27 januari 2012 03:41 schreef psymeuk het volgende:
[..]
Wie zegt dat een kopie van 99% jou je uiteindelijk gelukkig maakt...? Dat iemand perfect of niet bij je past is niet beslissend voor hoe gelukkig je met iemand kan zijn. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik weet wel dat het zat tijd zal zijn om nog iemand te vinden die je gelukkig maakt, 99% match of niet... En van de 7.000.000.000 mensen die op deze aardkloot leven heb je genoeg keuze. Jouw ex is bijna zeker weten niet het beste van de 7.000.000.000. In die zin is je beste match relatief, er is altijd een betere.
Komt allemaal wel goed!
Dat is waarquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:39 schreef Ganzz het volgende:
Ja, maar zo heb je het niet altijd voor het kiezen.Het gebeurt gewoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |