C2000 is portofoon/mobilofoon verkeer, dat is gewoon het hele communicatie netwerk. P2000 is Pager.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:25 schreef de_boswachter het volgende:
Zit op dat jupiter ding ook de politiemeldingen? Want ik zie C2000 staan.
Iemand wil stoute dingen gaan doenquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:25 schreef de_boswachter het volgende:
Zit op dat jupiter ding ook de politiemeldingen? Want ik zie C2000 staan.
Politie moet je niet veel van verwachten. Een aantal regio's hebben een pers informatiecode... hier worden ongelukken en andere interessante zaken op gemeld.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:25 schreef de_boswachter het volgende:
Zit op dat jupiter ding ook de politiemeldingen? Want ik zie C2000 staan.
Stiekum mis ik die oude tijden van het gewone scannen wel hoorquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:39 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Iemand wil stoute dingen gaan doen
jammer dat ik die tijd niet heb meegemaaktquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Stiekum mis ik die oude tijden van het gewone scannen wel hoor
Had een scanner ingebouwd in mijn auto, altijd leuk en handig en spannend als ze achter je rijden.
Hoor je je eigen kenteken nagetrokken worden.. altijd code 1000
Haha, tijdje terug werd ik aangehouden... moest even snel een boodschap doen en rijbewijs vergeten. Agent moeilijk doen. Dus ik zeg zo, trek me naam dan even na via "info". Zul je zien dat ik als code 1000 terug kom....quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Stiekum mis ik die oude tijden van het gewone scannen wel hoor
Had een scanner ingebouwd in mijn auto, altijd leuk en handig en spannend als ze achter je rijden.
Hoor je je eigen kenteken nagetrokken worden.. altijd code 1000
Zo hoorde ik opeens de gegevens van mijn vader voorbij komen, ook 1000 overigens. Hij reed in een witte bestelbus, en ze zochten daar een witte bestelbus ivm een inbraak.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Stiekum mis ik die oude tijden van het gewone scannen wel hoor
Had een scanner ingebouwd in mijn auto, altijd leuk en handig en spannend als ze achter je rijden.
Hoor je je eigen kenteken nagetrokken worden.. altijd code 1000
Ik ving van een buurman op dat de politie gewoon via de FM te horen was. Helaas ging de draaicondensator van mijn radio echt niet lager dan 88,5 MHz, dus dat lukte niet echt. Maar was wel nieuwsgierig. Toen ook de eerste draadloze telefoons kwamen zat ik mij af te vragen waar die zaten te zenden, en wilde ik eigenlijk wel een scanner hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:08 schreef IkWilbert het volgende:
Misschien een beetje off topic maar wel eens leuk om te weten... hoe is het scanner virus bij jullie begonnen? Ik weet het nog goed toen ik klein was... als ik de fm frequentie van mijn wekkerradio helemaal naar links draaide dat ik opeens de politie kon ontvangen. Had eerst geen idee wat het was maar al snel door dat ik erg interessant vond.
In de jaren daarna diverse scanners gehad, begonnen met 10 kanalen en tot slot een scanner met 1000 kanalen
Lol, ik kon ook de halve buurt ontvangen qua telefoneren... Helaas dat men is overgegaan op DECTquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik ving van een buurman op dat de politie gewoon via de FM te horen was. Helaas ging de draaicondensator van mijn radio echt niet lager dan 88,5 MHz, dus dat lukte niet echt. Maar was wel nieuwsgierig. Toen ook de eerste draadloze telefoons kwamen zat ik mij af te vragen waar die zaten te zenden, en wilde ik eigenlijk wel een scanner hebben.
Je had toen een paar goede digitale scanners, bij die oude moest je nog met kristallen kloten, dat leek mij niets. Voor de grap voor mijn verjaardag gevraagd, en nog gekregen ook van mijn ouders Een Uniden met 20 kanalen. Boek er bij met welke frequentiebanden voor welke diensten werden gebruikt, en scannen maar!
Apparaat is tot dat ik een grotere kocht bijna niet meer uit geweest
Wat je soms ook aan gesprekken hoorde op de ATF2 (woonde vlak bij de A2 bij Utrecht, dus er was nogal wat ATF verkeer), mensen hadden amper door dat je zo kon meeluisteren met je telefoongesprek.
Een kennis was vrachtwagenchauffeur en had een bakkie. En dan was het als klein kind heel erg leuk, "hallo hallo, wat is uw positie?" En via de scouting; JOTA. En toen vliegverkeer/hulpdiensten/telefoons.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:08 schreef IkWilbert het volgende:
Misschien een beetje off topic maar wel eens leuk om te weten... hoe is het scanner virus bij jullie begonnen?
Hehe. Neuh hoor, ben gewoon een ramptoerist en zo noemen mijn vrienden me ook. Heb gewoon de tik dat wanneer brandweer / ambu langs vliegt ik meteen mijn telefoon grijp om te checken hoe&wat. Als het dan ook nog eens interessant is (ongeluk bijv. --> klinkt vreemd, een interessant ongeluk ) dan vlieg ik het liefst in mijn jas om de ramptoerist uit te hangen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:39 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Iemand wil stoute dingen gaan doen
Daarom, ken je plaats bij incidenten.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:01 schreef Auti het volgende:
Zolang je niet in de weg loopt/staat is er niets mis mee.
Uiteraard niet. Een goede ramptoerist kent z'n plekquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:01 schreef Auti het volgende:
Zolang je niet in de weg loopt/staat is er niets mis mee.
je wilt niet weten hoe vaak ik op mijn masker moet bijten om mijn verzoeken tot verplaatsing van de ramptoeristen simpel en vriendelijk te houdenquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Een goede ramptoerist kent z'n plek
Regio 23 he, Limburg Noord.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:40 schreef de_boswachter het volgende:
@schavuit; volgens mij wonen wij in dezelfde regio
You and Eye Cosmetics afgebrand.
EAC 3 klinkt als: Crash Alpha (Scenario 3) - Crash van een vliegtuig op het vliegveld met meer dan 54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingpositie met meer dan 54 personen aan boordquote:18:38:58 16-03-12 GROUP-1 URG A1 Vliegbasis Eindhoven Vliegve SPOTTERSWEG 999 poort EIN Scenario (RBP: crash call 3) 999
EAC 3 1124420 MKA Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (AMBU Team)
EAC 3 1124421 MKA Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (SIGMA)
EAC 3 1124712 MKA Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (GHOR)
18:38:17 16-03-12 GROUP-1 PRIO 1 : Scenario (RBP: crash call 3) (GRIP: 3) Vliegbasis Eindhoven Vliegveld SPOTTERSWEG 999 poort EIN : 5693 5691 5091
GRIP 3 1104710 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Algemeen Commandant - Brandweer)
GRIP 3 1104719 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Actiecentrum Brandweer)
GRIP 3 1104721 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Chef Ondersteuning)
GRIP 3 1104757 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Voorlichting)
GRIP 3 1104783 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (GRIP 3)
GRIP 3 1104972 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Ondersteuning VC1)
GRIP 3 1107026 BRW Heeze-Leende (Heeze) (Bemanning HA)
GRIP 3 1107198 BRW Heeze-Leende (Leende) (Lichtkrant)
GRIP 3 1108272 BRW Son en Breugel (Bemanning VC2)
GRIP 3 1108298 BRW Son en Breugel (Lichtkrant)
18:37:45 16-03-12 GROUP-1 PRIO 1 : Scenario (RBP: crash call 3) Vliegbasis Eindhoven Vliegveld SPOTTERSWEG 999 poort EIN : 2471 5071 5088 5075 5074 5076 2451 2441 2332 2331 4542 1341 4541 1331 3841 3842
EAC 3 1104701 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (AGS - Adviseur Gevaarlijke Stoffen)
EAC 3 1104710 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Algemeen Commandant - Brandweer)
EAC 3 1104722 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Compagnies Commandant - Brandweer)
EAC 3 1104733 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Alarmeringsfunctionaris Eindhoven)
EAC 3 1104761 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (OvD Noord)
EAC 3 1104762 BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (OvD Oost)
EAC 3 1106029 BRW Best (Bemanning HA Algemeen)
EAC 3 1106046 BRW Best (Postalarm)
EAC 3 1106098 BRW Best (Lichtkrant)
EAC 3 1106901 BRW Eindhoven (Commandant)
EAC 3 1106960 BRW Eindhoven (Centrum) (Vrijwilligers)
EAC 3 1106973 BRW Eindhoven (Centrum) (Kazernealarm)
EAC 3 1106974 BRW Eindhoven (Woensel) (Kazernealarm)
EAC 3 1106998 BRW Eindhoven (Centrum) (Lichtkrant)
EAC 3 1107329 BRW Geldrop - Mierlo (Mierlo) (Bemanning HA)
EAC 3 1107398 BRW Geldrop - Mierlo (Mierlo) (Lichtkrant)
EAC 3 1107546 BRW Oirschot (Korpsalarm)
EAC 3 1107598 BRW Oirschot (Lichtkrant)
EAC 3 1108025 BRW Reusel - De Mierden (Lage Mierden) (Bemanning HA)
EAC 3 1108098 BRW Reusel - De Mierden (Lage Mierden) (Lichtkrant)
EAC 3 1108546 BRW Veldhoven (de Run) (Postalarm)
EAC 3 1108547 BRW Veldhoven (Heemweg) (Postalarm)
EAC 3 1108549 BRW Veldhoven (Korpsalarm)
EAC 3 1108598 BRW Veldhoven (Lichtkrant)
EAC 3 1108698 BRW Eindhoven (Woensel) (Lichtkrant)
EAC 3 1133888 Politie Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Persinfo)
quote:Crash call op Eindhoven Airport
Laatst gewijzigd: vrijdag 16 maart 2012 - 18:46 | Auteur: Martijn de Bie
EINDHOVEN - Rond tien over halfzeven is een crash call gemeld op Eindhoven Airport. Het is niet bekend wat er aan de hand is.
Het is vaker gebeurd dat alle hulpdiensten werden opgeroepen voor een zogenoemde 'crash call'. In juni 2011 bleef een hercules-vliegtuig aan de grond na een klapband. In 2008 werd op Eindhoven Airport een 'crash call' gegeven voor een vliegtuig met een oververhitte motor.
Later meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |