abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:43:04 #101
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_107177496
dat heeft Bernard Hennen in zijn Elfen boeken dus ook gedaan. Mensen van het ene volk hebben echt een scandinavisch achtige naam (bijv Gishild en Mandred), mensen van een ander volk juist meer een latino naam, dus meer frans, spaans of italiaans klinkende naam (bijv. Alvarez of Guillaume), en de elfen hebben echte fantasy namen (bijv. Emerelle, Farodin en Ollowain)
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_107181397
Dat klinkt inderdaad wel als een mooie verdeling. Maar de voorbeelden die jij noemt zijn ook allemaal vrij verschillend, hoewel inderdaad duidelijk te plaatsen. Ik heb zelf Hennen (nog) niet gelezen, dus ik weet niet hoe het daar verder gaat.

Maar om even een concreet voorbeeld van mijn 'probleem' te geven: in Game of Thrones heb je op bepaald moment de broertjes Osmund, Osfryd en Osney, die ook nog eens allemaal op elkaar lijken. Tijdens het lezen kreeg ik de neiging om ze Kwik, Kwek en Kwak te noemen, maar los daarvan merkte ik ook dat ik niet meer zeker wist wat welke broer ook alweer gedaan had als ze na een x aantal hoofdstukken weer eens naar voren kwamen. Misschien ligt dat aan mij (had ik ze maar geen Kwik, Kwek en Kwak moeten noemen), maar ik probeer het toch een beetje te vermijden in mijn eigen verhaal. Ik heb wel namengroepen, maar probeer ze niet al te sterk te maken zeg maar.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 15:48:04 #103
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_107181876
nee precies. Zo'n kwik,kwek&kwak idee vind ik ook niets. Ik snap dat je soms namen kan hebben die op elkaar lijken maar ik probeer in mijn verhaal iig de namen wel verschillend genoeg te houden.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:16:16 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107182818
Ik merk dat ik problemen heb als ik ZELF namen verzin met dezelfde beginletter, kun je nagaan als ik andermans boeken lees :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_107184241
Kijk wel uit met 'zoek en vervang'.
Toen ik mijn hoofdpersoon Anne toch meer een Inge vond, had ze ook ineens problemen met de mingen in haar leven.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:57:39 #106
71919 wonderer
pi_107184286
Whehe, yeah, een van mijn personages heette eerst Augustus, toen wilden ze naar de gay pride in Maximilliaan :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_107184402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:57 schreef wonderer het volgende:
Whehe, yeah, een van mijn personages heette eerst Augustus, toen wilden ze naar de gay pride in Maximilliaan :')
:D _O-
pi_107185524
Lang leve "zoek alleen hele woorden" en "zoek hoofdlettergevoelig" :Y

Verder, jullie voorbeelden _O-
pi_107187649
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:56 schreef Biancavia het volgende:
Kijk wel uit met 'zoek en vervang'.
Toen ik mijn hoofdpersoon Anne toch meer een Inge vond, had ze ook ineens problemen met de mingen in haar leven.
_O- :D

Toen ik mijn personage Mara met 'zoek/vervang' in Merel veranderde, liep een sportief personage in het verhaal opeens 'Merelthons'.
pi_107187916
Dit kan een reeks worden O+

De reeks: Originele zoek/vervang-blunders in 'boek aan het schrijven'.

Terwijl ik hard op weg was de Merelthon te winnen, moest ik denken aan de mingen die ik in Maximiliaan had ontmoet.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:47:27 #111
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_107188213
lol, zulke problemen heb ik gelukkig nog niet gehad. Dankzij die fantasy namen vermoed ik zo :P Maar Mingen en Merelthons, ze zijn geniaal :D
pi_107188561
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Toen ik mijn personage Mara met 'zoek/vervang' in Merel veranderde, liep een sportief personage in het verhaal opeens 'Merelthons'.
Oh, prachtig!
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 22:00:06 #113
42184 crew  DaMart
pi_107197898
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

_O-.

Leuk effect met al die vervangen namen :D.
  maandag 30 januari 2012 @ 16:30:59 #114
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_107405236
Overigens staat mijn eerste verhaaltje nu op amazon en is ie voor vandaag en morgen gratis als promotieronde, yeehaw.

Hopelijk leidt dat ergens toe. :P
Link via DM of PM, want linken met fok lijkt me niet zo'n denderend idee.
pi_107412078
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:30 schreef Frith het volgende:
Overigens staat mijn eerste verhaaltje nu op amazon en is ie voor vandaag en morgen gratis als promotieronde, yeehaw.

Waar hoop je dat het toe leidt dan?
Ik ben wel benieuwd naar je verhaal.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:39:00 #116
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_107418360
Verkopen natuurlijk. Je kunt ook uitgaan van 0, wat zo'n beetje de universele literaire norm is natuurlijk. :P
(en je hebt bericht)
pi_107438520
Gisteren had ik een verhaal waarin ineens iemand stejuliast iets verkeerd zei :')

(Eva werd Julia. Misschien toch handig om die tip van hoofdlettergevoelig te gaan gebruiken.)

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:39 schreef Frith het volgende:
Verkopen natuurlijk. Je kunt ook uitgaan van 0, wat zo'n beetje de universele literaire norm is natuurlijk. :P
(en je hebt bericht)
Oké, het is in het Engels (duh) en non-fictie? Het heeft niet echt mijn interesse geloof ik.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:53:27 #118
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_107448026
Non-fictie? Hartstikke fictie hoor. Maar goed, als Engels je niet ligt is het iets anders natuurlijk.
pi_107461135
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:30 schreef Frith het volgende:

Leg eens uit wat je precies bedoelt? Je hebt een verhaaltje op Amazon gezet, maar hoezo? Kun je die verhaaltjes via Amazon vekopen, en zo ja: hoe werkt dat?
pi_107462100
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:43 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Leg eens uit wat je precies bedoelt? Je hebt een verhaaltje op Amazon gezet, maar hoezo? Kun je die verhaaltjes via Amazon vekopen, en zo ja: hoe werkt dat?
Misschien interessant om dit te lezen, eigen ervaring van een schrijver
http://www.aaronrosspowel(...)n-the-amazon-kindle/

Amazon verkoopt ebooks voor hun eigen reader, de Kindle. Eigenlijk is het zo simpel als uploaden en gaan met die banaan :D
pi_107463018
Apple doet dat ook, en zo zijn er nog wel een paar kleinere bedrijven die dat doen. Je kan zelf geloof ik de verkoopprijs instellen (net als wanneer je een app zou verkopen bijvoorbeeld) en zij pakken iets van 40% van de ingestelde verkoopprijs, de rest krijg jij zelf.
  woensdag 1 februari 2012 @ 00:52:45 #122
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_107466461
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:05 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Amazon verkoopt ebooks voor hun eigen reader, de Kindle. Eigenlijk is het zo simpel als uploaden en gaan met die banaan :D
Het gaat hier inderdaad om het Kindle Direct Publishing platform, wat vergelijkbaar is met Smashbooks en andere ebook aanbieders, maar met het grote verschil dat Amazon dit al vrij vroeg (misschien al vanaf het begin, dat weet ik niet) heeft gekoppeld aan hun eigen reader hardware, namelijk de Kindle.

Op dit moment rukt Amazon behoorlijk hard op met de Kindle en het totale aantal klanten is dus groot genoeg om als vervanging voor traditioneel uitgeven te werken.
Er zijn uiteraard wel wat nadelen, zoals geen kwaliteitsgarantie (spam) en dergelijke, maar voor iemand als ik met geen relevante ervaring die iets te koop aan wilt bieden is dat natuurlijk ideaal.

Je stelt zelf een prijs in en Amazon betaald dan ofwel 35% royalty of 70%. Weliswaar schijnt het aanvragen van vrijstelling van de Amerikaanse belastingen nogal een gedoe te zijn, zeker aangezien Amazon om de een of andere reden het nog met cheques doet terwijl Smashbooks (die ook het ebook aan kan bieden op andere retailers zoals Barnes & Nobles) simpelweg via Paypal uitbetaald.

Verder dan dat is het simpelweg uitgeven in eigen beheer met geen lasten en alleen maar baten, afgezien van eigen promotie e.d. moeten doen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 02:03:25 #123
71919 wonderer
pi_107467529
*manuscript naar eerste proeflezer gestuurd*

*nagelbijt*
pi_107469484
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:05 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik het :)

Ik blijf het vreemd vinden dat mensen blijkbaar bereid zijn te betalen (al is het maar een klein bedrag) voor amateuristisch werk en zelfs - zoals in het geval van jouw link - ongeredigeerd werk. Hebben die lezers de hele dag niks te doen of zo? 8)7 Als ik een boek lees (en koop), wil ik zeker zijn van de kwaliteit. Goed, voor die paar dollar mag je niet al te veeleisend zijn, maar dat is wat mij betreft precies het probleem van dit systeem. Tijd is kostbaar, en als ik dan toch een horrorroman wil lezen (wat ik niet wil, maar stel dat...) dan koop ik de beste horrorroman die op dat moment beschikbaar is. Het zou niet bij me opkomen om een beetje te gaan grasduinen in allerhande amateurromans, omdat de kans op een teleurstelling (of zelfs een totale farce) dan te groot is.

Voor een goed boek betaal je een relatief hoog bedrag, maar dan heb je ook kwaliteit. Ik heb het al eerder geopperd, maar mijn vermoeden is dat deze vorm van 'leesgedrag' meer te maken heeft met geld dan met leesplezier. Of zie ik iets over het hoofd?

Ja, misschien dit: niet elke amateurschrijver is een slechte schrijver. Met 'amateurschrijver' bedoel ik dan een schrijver die nooit voet aan de grond heeft gekregen in de uitgeefwereld. Ik geloof dat het waar is, natuurlijk: op deze wereld loopt genoeg onontdekt talent rond. Maar ik denk dat er nog veel meer onontdekte rotzooi rondzwerft, vooral op internet - en ik zou mijn tijd daar niet aan vergooien. Ik reken erop dat de getalenteerde schrijvers toch wel boven komen drijven en ontdekt zullen worden door een uitgever, en dát is dan het moment waarop ik de aanschaf van zo'n boek zou overwegen.
pi_107472157
Tsja, er zijn mensen die elke maand een verhaal van 15k woorden op Kindle zet voor 1 dollar en het redelijk goed doen. Zo is er ook iemand die nu 100,000 verkopen heeft bereikt met boeken tussen de 1 en 3 dollar :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')