abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107064051
Is dat TS die ik nu op 3FM hoor? :') Bij Timur :')
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:31:55 #202
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_107064252
Hoi David :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_107065728
Boeie,... al parkeer je hem dwars... zolang het maar tussen de lijntjes is en andere hun deur nog open kennen doen vind ik het allemaal prima...
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:08:57 #204
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_107071999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:17 schreef Flixxy het volgende:

[..]

Ik spendeer weleens wat tijd op de parkeerplaatsen in Nederland, en amuseer mij kostelijk als ik kijk naar de amateurs welke vooruit inparkeren, en vervolgens achteruit eruit willen.

1. De draaicirkel op een parkeerplaats is zelden groot genoeg om hem er in één keer recht in te zetten. Hiermee blokkeer je vaak een deur van de auto naast je, en het is gewoon niet netjes. Een oplossing is nodeloos steken, soms wel tot 6x toe waarbij iedere keer bijna omstander-auto's worden geraakt.

2. Omdat de mens die over het algemeen vooruit inparkeert dit doet omdat hij/zij simpelweg niet anders KAN, zie ik regelmatig auto's die andere geparkeerde auto's op een haar na missen. Met enige regelmaat zit er een mooie streep in de zijkant van de geparkeerde auto naast je.

3. Doordat de ruimte beperkt is, en er bijvoorbeeld slecht geparkeerd is de eerste keer, kost het uitparkeren ook nog eens een keer of 6 steken. Mede omdat deze mensen simpelweg niet kunnen rijden.

Nogmaals, ik amuseer mij kostelijk om het gestuntel van de vooruitparkeerder te bekijken, maar als je op die manier een kras in mijn auto zet, heb je ook een mooie sleutel door je lak.
Heeft meer met het kunnen rijden te maken en met het in kunnen schatten van de maten. Zelfs met hele smalle stukken is het hoogstens één keer ietsjes naar achteren voor het perfecte recht, maar nodig is het eigenlijk niet. En dat ook nog eens met een flink formaat auto dus geen kleine Aygo.

Wat was de stelregel ook alweer voor achterwaarts inparkeren? Die hebben ze mij destijds aangeleerd met rijles, maar ik ben hem alweer vergeten. Ik doe het nu meestal op gevoel.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:09:26 #205
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_107072008
rot op _O-
Mijn nieuwe ondertitel
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:11:01 #206
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_107072039
David O+
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:11:35 #207
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_107072055
fuck jullie allemaal zo hard hè _O-

dit had ik nooit moeten doen
Mijn nieuwe ondertitel
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:12:02 #208
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_107072065
Ah nee hoor dat meen ik niet ik deed het graag :*
Mijn nieuwe ondertitel
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:13:20 #209
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_107072092
Vond dat je het heel goed deed daaf.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:15:24 #210
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_107072137
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:13 schreef rosepetals het volgende:
Vond dat je het heel goed deed daaf.
:*
Mijn nieuwe ondertitel
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:16:50 #211
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_107072174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:15 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

:*
Wel beetje stom dat je niet de groetjes deed aan rosepetals :(
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:17:33 #212
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_107072201
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:16 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Wel beetje stom dat je niet de groetjes deed aan rosepetals :(
Ja ik dacht ik mag ook een plaat aanvragen voor iemand ;( Dan had ik dat natuurlijk wel gedaan. En het overviel me een beetje :D
Mijn nieuwe ondertitel
pi_107072254
Doe meestal ook voorin. Lukt altijd in één keer.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:31:39 #214
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_107074116
TS waarom maak je je zo druk over inparkeren?
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
pi_107074152
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:23 schreef DeBiekseBeuker het volgende:
Boeie,... al parkeer je hem dwars... zolang het maar tussen de lijntjes is en andere hun deur nog open kennen doen vind ik het allemaal prima...
Inderdaad. Zelf parkeer ik wel altijd achteruit in, 9 van de 10x in 1 keer recht in het vak, maar in principe is alles prima zolang je maar binnen de lijnen staat.

Daarnaast gaat het constant over de auto die uit parkeert, maar degene die aan komt rijden is toch ook niet blind? Ik heb vaak zat dat er gebakjes achteruit uit parkeren op de weg en ik op de rem moet, maar je anticipeert toch als bestuurder? Vooruit kijken enzo..
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:36:28 #216
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_107074265
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:32 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelf parkeer ik wel altijd achteruit in, 9 van de 10x in 1 keer recht in het vak, maar in principe is alles prima zolang je maar binnen de lijnen staat.

Daarnaast gaat het constant over de auto die uit parkeert, maar degene die aan komt rijden is toch ook niet blind? Ik heb vaak zat dat er gebakjes achteruit uit parkeren op de weg en ik op de rem moet, maar je anticipeert toch als bestuurder? Vooruit kijken enzo..
Vooruit kijken dus inderdaad. Dus ook denken hoe je weer weg gaat rijden.
Mijn nieuwe ondertitel
  FOK!fotograaf zondag 22 januari 2012 @ 03:27:40 #217
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_107088276
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:23 schreef DeBiekseBeuker het volgende:
Heb je aan mij een goede, als jij met je wielen in "mijn" vak staat. Ik verdom het om zelf het risico te lopen klem gezet te worden, ik weiger in modder uit te stappen en zet hem strak recht in het vak. Tevens parkeer ik altijd achteruit in (tenzij ik mijzelf daarmee dus klem zal zetten, dan niet), dus als jij vooruit staat, kan je eruit, maar anders niet. Tevens noteer ik kenteken en maak ik een paar fotos van de situatie. Heb ik schade door opengegooide deuren ofzo, dan krijg je dus aangifte. Aan de hand van verfresten kan men precies zien wel merk en welk jaar het ongeveer is, komt dat overeen met de fotos dan heb je al ee probleem :)
Levert overigens best leuke situaties op. Van de zomer bij een bedrijf waar ik een plaats toegewezen kreeg, iemand op 10 cm gezet (linkerdeur). Okee, hij kreeg hem er niet helemaal makkelijk in vanwege een carglasswagen die dwars ervoor stond aan de overkant, maar dan steek je een keertje meer. Volgens de receptioniste was het heel grappig te zien hoe deze weg reed. Tweede keer was bij een winkelcentrum, iemand die met zijn linkerwielen mijn vak aanraakte (het donkere stuk van mijn vak, tussen 2 vakken 2 tegels en 2 rijen klinkers, cm of 80 dus. Ook keurig erin gezet, kwam ik terug, was die man aan zijn auto aan het trekken om hem eruit te krijgen. Dat is ook wel lachen hoor! :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_107088288
Ik parkeer met de zeilboot ook altijd achteruit in in de jachthaven. Er zijn paupers die nog niet eens vooruit kunnen inparkeren met hulp van de boegschroef. :')
  FOK!fotograaf zondag 22 januari 2012 @ 03:36:39 #219
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_107088313
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik parkeer met de zeilboot ook altijd achteruit in in de jachthaven. Er zijn paupers die nog niet eens vooruit kunnen inparkeren met hulp van de boegschroef. :')
En jij doet het met alleen het zeil? :P O+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_107088364
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 03:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
En jij doet het met alleen het zeil? :P O+
Nee, met de motor natuurlijk. :P Maar het is precies hetzelfde als met de auto, achteruit is draaihoek van de boot veel korter omdat je doordat de schroef draait al vanzelf een zetje in de juiste richting mee krijgt (wieleffect). Als je achteruit vaart is dat effect veel sterker dan als je vooruit vaart, en dus is achteruit inparkeren veel makkelijker als je er aan gewend bent.
  Milf zondag 22 januari 2012 @ 03:52:18 #221
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107088380
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:17 schreef sinepedraap het volgende:
Situatie A: Vooruit inparkeren

Situatie B:
Achteruit inparkeren

[ afbeelding ]

De rest spreekt voor zich
Je paint klopt niet.
Tenzij je auto geen motorkap heeft. Als je dan nogmaals gaat kijken waar je zit, zal dit misschien een metertje schelen qua kijkpunt. Ik heb het even met paars aangegeven.
(We hebben het over personenauto's he, geen busjes oid)

Nu jij weer :).

[ Bericht 2% gewijzigd door nikky op 22-01-2012 03:59:20 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_107088431
Natuurlijk hebben de meeste auto's nog een stuk motorkap. Maar dan nog, een auto heeft naar voren beter zicht dan naar achteren, al was het maar omdat je zelf naar voren kijkt en dan beter je hoofd kan draaien. Daarnaast maakt de meter dat je verder naar voren zit wel veel uit als het om kijkhoeken gaat omdat aan twee kanten je kijkhoek groter wordt naarmate je verder naar voren gaat.
pi_107088551
Ik parkeer meestal achteruit in.

De reden is eenvoudig: als je later weer wegrijd heb je veel beter zicht op het verkeer. Met gemak mis je bijvoorbeeld een fietser in je zicht als je achteruit de weg op moet.

Ook als er verkeer op de drukkere weg achter me zit, geef ik daar geen reet om. Ik laat ze passeren, en anders wachten ze maar terwijl ik in een makkelijke draai mijn auto in het vak zet.

De reden dat velen vooruit inparkeren is ook simpel: ze zijn "lui", en alleen gefocust op hun bestemming.... gefocust om snel daar te zijn en uit te kunnen stappen. Ze denken niet na over het latere wegrijden.
Ze vinden het te moeilijk om achteruit in te parkeren, veelal gevoed door het feit dat ze het ook weinig doen.

Ze pakken liever hun kofferbak uit aan de verkeerskant, ipv de veiligere stoep. Gewoon omdat ze alleen op hunzelf gefocust zijn.

Ondertussen zijn deze mensen wel gevaarlijker bezig, want bij het wegrijden kunnen ze het verkeer op de weg niet (goed) overzien. Iedereen kent de situatie dat je naast een busje staat... dan is vooruit soms al moeilijk te zien of er wat aan komt, laat staan achteruit... scheelt toch 1 tot 2 meter nl.
Denk maar aan wat gebeurt als een stoere puber met zijn brommer langs de achterkant van je auto komt scheuren en niet ziet dat je uitparkeert... Heb je potentieel veel elende, wie z'n schuld het ook is...
  zondag 22 januari 2012 @ 09:51:24 #224
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_107089195
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 03:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Je paint klopt niet.
Tenzij je auto geen motorkap heeft. Als je dan nogmaals gaat kijken waar je zit, zal dit misschien een metertje schelen qua kijkpunt. Ik heb het even met paars aangegeven.
(We hebben het over personenauto's he, geen busjes oid)

[ afbeelding ]

Nu jij weer :).
Had ik al eerder een toelichting over gegeven. Het kijkveld is ietsje anders ja, maar alsnog zie je met achteruit inparkeren vele malen meer zonder dat er al 2 meter auto op de rijbaan staat.
Mijn nieuwe ondertitel
  Redactie Frontpage zondag 22 januari 2012 @ 10:03:45 #225
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_107089291
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:16 schreef Perceptor het volgende:
Klacht terecht.
Heb ooit nog bij een multinational gewerkt die een zg. Reverse Parking Policy had in het kader van veiligheid e.d.
Op de parkeerplaats kon je dan altijd mooi zien welke auto's van collega's en welke van andere bedrijven waren.
Is ook verplicht bij de NAM, voor zowel personeel als bezoekers. In geval van calamiteiten ben je dan zo weg. Bij andere bedrijven is het echter weer verplicht vooruit in te parkeren. Bij achteruit parkeren zouden de uitlaatgassen de haag of het gazon kunnen beschadigen.

Ik parkeer overigens altijd achteruit in, al zolang ik mijn rijbewijs heb. Net wat TS zegt, je ziet direct dat je goed zit en bent sneller weg. Daarbij is het heel slecht voor een koude motor om achteruit te rijden.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')