Heeft meer met het kunnen rijden te maken en met het in kunnen schatten van de maten. Zelfs met hele smalle stukken is het hoogstens één keer ietsjes naar achteren voor het perfecte recht, maar nodig is het eigenlijk niet. En dat ook nog eens met een flink formaat auto dus geen kleine Aygo.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:17 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Ik spendeer weleens wat tijd op de parkeerplaatsen in Nederland, en amuseer mij kostelijk als ik kijk naar de amateurs welke vooruit inparkeren, en vervolgens achteruit eruit willen.
1. De draaicirkel op een parkeerplaats is zelden groot genoeg om hem er in één keer recht in te zetten. Hiermee blokkeer je vaak een deur van de auto naast je, en het is gewoon niet netjes. Een oplossing is nodeloos steken, soms wel tot 6x toe waarbij iedere keer bijna omstander-auto's worden geraakt.
2. Omdat de mens die over het algemeen vooruit inparkeert dit doet omdat hij/zij simpelweg niet anders KAN, zie ik regelmatig auto's die andere geparkeerde auto's op een haar na missen. Met enige regelmaat zit er een mooie streep in de zijkant van de geparkeerde auto naast je.
3. Doordat de ruimte beperkt is, en er bijvoorbeeld slecht geparkeerd is de eerste keer, kost het uitparkeren ook nog eens een keer of 6 steken. Mede omdat deze mensen simpelweg niet kunnen rijden.
Nogmaals, ik amuseer mij kostelijk om het gestuntel van de vooruitparkeerder te bekijken, maar als je op die manier een kras in mijn auto zet, heb je ook een mooie sleutel door je lak.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:13 schreef rosepetals het volgende:
Vond dat je het heel goed deed daaf.
Wel beetje stom dat je niet de groetjes deed aan rosepetalsquote:
Ja ik dacht ik mag ook een plaat aanvragen voor iemandquote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:16 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Wel beetje stom dat je niet de groetjes deed aan rosepetals
Inderdaad. Zelf parkeer ik wel altijd achteruit in, 9 van de 10x in 1 keer recht in het vak, maar in principe is alles prima zolang je maar binnen de lijnen staat.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:23 schreef DeBiekseBeuker het volgende:
Boeie,... al parkeer je hem dwars... zolang het maar tussen de lijntjes is en andere hun deur nog open kennen doen vind ik het allemaal prima...
Vooruit kijken dus inderdaad. Dus ook denken hoe je weer weg gaat rijden.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:32 schreef Gedetineerde het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelf parkeer ik wel altijd achteruit in, 9 van de 10x in 1 keer recht in het vak, maar in principe is alles prima zolang je maar binnen de lijnen staat.
Daarnaast gaat het constant over de auto die uit parkeert, maar degene die aan komt rijden is toch ook niet blind? Ik heb vaak zat dat er gebakjes achteruit uit parkeren op de weg en ik op de rem moet, maar je anticipeert toch als bestuurder? Vooruit kijken enzo..
Heb je aan mij een goede, als jij met je wielen in "mijn" vak staat. Ik verdom het om zelf het risico te lopen klem gezet te worden, ik weiger in modder uit te stappen en zet hem strak recht in het vak. Tevens parkeer ik altijd achteruit in (tenzij ik mijzelf daarmee dus klem zal zetten, dan niet), dus als jij vooruit staat, kan je eruit, maar anders niet. Tevens noteer ik kenteken en maak ik een paar fotos van de situatie. Heb ik schade door opengegooide deuren ofzo, dan krijg je dus aangifte. Aan de hand van verfresten kan men precies zien wel merk en welk jaar het ongeveer is, komt dat overeen met de fotos dan heb je al ee probleemquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:23 schreef DeBiekseBeuker het volgende:
Boeie,... al parkeer je hem dwars... zolang het maar tussen de lijntjes is en andere hun deur nog open kennen doen vind ik het allemaal prima...
En jij doet het met alleen het zeil?quote:Op zondag 22 januari 2012 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik parkeer met de zeilboot ook altijd achteruit in in de jachthaven. Er zijn paupers die nog niet eens vooruit kunnen inparkeren met hulp van de boegschroef.
Nee, met de motor natuurlijk.quote:Op zondag 22 januari 2012 03:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
En jij doet het met alleen het zeil?![]()
Je paint klopt niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:17 schreef sinepedraap het volgende:
Situatie A: Vooruit inparkeren
Situatie B: Achteruit inparkeren
[ afbeelding ]
De rest spreekt voor zich
Had ik al eerder een toelichting over gegeven. Het kijkveld is ietsje anders ja, maar alsnog zie je met achteruit inparkeren vele malen meer zonder dat er al 2 meter auto op de rijbaan staat.quote:Op zondag 22 januari 2012 03:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Je paint klopt niet.
Tenzij je auto geen motorkap heeft. Als je dan nogmaals gaat kijken waar je zit, zal dit misschien een metertje schelen qua kijkpunt. Ik heb het even met paars aangegeven.
(We hebben het over personenauto's he, geen busjes oid)
[ afbeelding ]
Nu jij weer.
Is ook verplicht bij de NAM, voor zowel personeel als bezoekers. In geval van calamiteiten ben je dan zo weg. Bij andere bedrijven is het echter weer verplicht vooruit in te parkeren. Bij achteruit parkeren zouden de uitlaatgassen de haag of het gazon kunnen beschadigen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:16 schreef Perceptor het volgende:
Klacht terecht.
Heb ooit nog bij een multinational gewerkt die een zg. Reverse Parking Policy had in het kader van veiligheid e.d.
Op de parkeerplaats kon je dan altijd mooi zien welke auto's van collega's en welke van andere bedrijven waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |