Vind beide niet sneu maar meer mensen die ergens mee zitten waar ze (nog) niet helemaal het contact mee aandurven. Daarnaast zie ik het veroordelen van anderen als iets wat voortkomt uit het veroordelen van jezelf (simpel gezegd; hoe je jezelf ver/beoordeelt bepaalt hoe je anderen ver/beoordeelt) dus zou me liever niet zo uitdrukken, wetende dat ik dan eigenlijk op mezelf aan het afgeven benquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:19 schreef Sinosappel het volgende:
Dat soort mensen vind ik sneuer dan de jagers.
Durf je dan nergens een oordeel over te geven?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:00 schreef Canillas het volgende:
[..]
Vind beide niet sneu maar meer mensen die ergens mee zitten waar ze (nog) niet helemaal het contact mee aandurven. Daarnaast zie ik het veroordelen van anderen als iets wat voortkomt uit het veroordelen van jezelf (simpel gezegd; hoe je jezelf ver/beoordeelt bepaalt hoe je anderen ver/beoordeelt) dus zou me liever niet zo uitdrukken, wetende dat ik dan eigenlijk op mezelf aan het afgeven ben
Als je ergens mee zit waar je het contact nog niet mee aandurft vind ik dat sneu.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:00 schreef Canillas het volgende:
[..]
Vind beide niet sneu maar meer mensen die ergens mee zitten waar ze (nog) niet helemaal het contact mee aandurven. Daarnaast zie ik het veroordelen van anderen als iets wat voortkomt uit het veroordelen van jezelf (simpel gezegd; hoe je jezelf ver/beoordeelt bepaalt hoe je anderen ver/beoordeelt) dus zou me liever niet zo uitdrukken, wetende dat ik dan eigenlijk op mezelf aan het afgeven ben
Wat?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:00 schreef Canillas het volgende:
Daarnaast zie ik het veroordelen van anderen als iets wat voortkomt uit het veroordelen van jezelf
Jij bent gewoon jaloers dat jouw vriendin altijd met mij flirt terwijl ze een relatie heeft met jou Stefan.quote:
Mother of God...quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:00 schreef Canillas het volgende:
[..]
Daarnaast zie ik het veroordelen van anderen als iets wat voortkomt uit het veroordelen van jezelf
Ik dacht dat je sneu bedoelde in de zin van ''trieste mensen'' en niet in de zin van meelevend, my badquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:08 schreef Sinosappel het volgende:
Als je ergens mee zit waar je het contact nog niet mee aandurft vind ik dat sneu.
Ik vind het sneu voor mensen als ze niet alleen kunnen zijn en altijd het gevoel hebben dat ze iets missen in hun leven als ze geen reltie hebben. Sneuer dan als je het gevoel hebt dat je continu wil jagen.
Ik zie niet in hoe dat negatief oordelen over die mensen is.
Als iemand negatief over zichzelf is (dus zichzelf afkraaktom wat voor reden dan ook) kan het zo zijn dar diegene dat (tijdelijk) wil verlichten door negatief te zijn over een ander; simpel gezegd; een ander afkraken (op iets wat jezelf niet hebt/doet) om jezelf (even) 'beter' te voelen. De ander is verkeerd omdat ... en jij bent/doet dat niet dus jij bent goed.quote:
Bingo. Echter, TS is te jong om dit te kunnen wijten aan een gebrek aan zelfvertrouwen. TS zit nog in de fase waarin die mannen niets voor haar betekenen. Over een paar jaar ziet ze het licht wel, als ze er nu al bewust mee bezig is.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:20 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik begrijp het
Maar wat ik me dan afvraag, vooral voor degenen die zeggen ''ik wil die uitdaging'' in de zin van dat het idee in die uitdaging te slagen dat wat over jezelf zegt (als ik die uitdaging aan ga en win dan ben ik kennelijk iets waard) heb je dan niet een gebrek aan zelfwaardering en zelfvertrouwen waardoor je op zo'n manier iets voor jezelf wil bewijzen?
Vooral het punt wat Ts typt ''ik zie jongens als uitdaging, die ga ik aan en 'win' en dump ze dan; op naar de volgende, herhaal'' alsof ze doorlopend bezig is met het voor zichzelf bewijzen alsof ze iets waard zou zijn. En voordat je de behoefte hebt te bewijzen dat je iets waard bent moet er eerst sprake zijn van een gebrek daaraan.
Met zo'n gebrek aan zelfwaardering en zelfvertrouwen (als daar sprake van is) een relatie instappen lijkt me nogal een recept voor rampzaligheid.
Dat is correct. Maar die geven er wel een wat gezondere uiting aan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:26 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ik weet niet of het iets te maken heeft met zelfwaardering. Hetzelfde kan namelijk gezegd worden van mensen die altijd juist in een relatie moeten zitten.
Jawel, denk alleen dat wanneer mannen niet meer betekenen dan een soort hulpmiddel om (tijdelijk) een gevoel van waardering over je af te kunnen roepen het ook niet echt mogelijk is echt een band met iemand aan te gaan, in de zin van een gelijkwaardige relatie. En dat gebrek aan zelfwaardering blijft er zitten en steekt vroeg of laat toch z'n kop op.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:16 schreef Seven. het volgende:
Bingo. Echter, TS is te jong om dit te kunnen wijten aan een gebrek aan zelfvertrouwen. TS zit nog in de fase waarin die mannen niets voor haar betekenen. Over een paar jaar ziet ze het licht wel, als ze er nu al bewust mee bezig is.
Is het wanneer je dit zo goed herkent dan ook niet makkelijker om dat op te lossen? Je tast dan wat betreft de uiting ervan in ieder geval niet in het donker.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:20 schreef Seven. het volgende:
Dat is correct. Maar die geven er wel een wat gezondere uiting aan.
Mijn relatie is het perfecte voorbeeld. Mijn vriend kan niet zonder relatie, en ik ben er zo één die altijd die bevestiging zoekt (maar ik projecteer dat op mijn vriend, of ik scharrel rond buiten relaties). Allebei hebben we wel wat issues aangaande zelfvertrouwen, wat niet wil zeggen dat een relatie niet kan werken.
Iedereen geeft er op zijn eigen manier uiting aan. Bij iedereen ligt de oorzaak ook anders.
Ja, je leert je valkuilen kennen. En wat dat betreft hands up voor TS dat ze nu al bewust is van het feit dat ze er moeite mee heeft.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:25 schreef Canillas het volgende:
[..]
Is het wanneer je dit zo goed herkent dan ook niet makkelijker om dat op te lossen? Je tast dan wat betreft de uiting ervan in ieder geval niet in het donker.
Haha, understoodquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:26 schreef Seven. het volgende:
Soms zeg je hele goeie dingen, als je dat 'contact met jezelf' achterwege laat.
quote:Als TS er nu al moeite mee heeft, dan zal dat over 10 jaar waarschijnlijk ook nog zo zijn. Maar goed, ze is 18 nu.. wie weet kan ze er over 10 jaar beter mee dealen dan nu.
Ja, dat is een goed teken, het begint met (h)erkennen, etc en 18 is nog jongquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:27 schreef Seven. het volgende:
Ja, je leert je valkuilen kennen. En wat dat betreft hands up voor TS dat ze nu al bewust is van het feit dat ze er moeite mee heeft.
Hier hebben we er nog 1tje die keihard oordeelt over een ander.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:15 schreef seiramu het volgende:
Je bent echt fout bezig hoor. Dat je van mannelijke aandacht houdt, oké. Maar om die aandacht zo op te zoeken en daarop te kicken en stiekem af te spreken en te flirten met jongens vind ik echt niet kunnen. En daarna weer de lieve en trouwe vriendin spelen bij je vriend bah. Ben je eigenlijk wel toe aan een relatie? Ik vind niet dat je je vriend dit mag aandoen hoor. Vertrouwen is echt heel belangrijk in een relatie en jij bent overduidelijk niet te vertrouwen.
Ah mijn excuses wat ik eigenlijk wilde zeggen was:quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:17 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Hier hebben we er nog 1tje die keihard oordeelt over een ander.
Canillas, sla je slag!
Ook dat is n oordeel he, dat kan nie !quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:21 schreef seiramu het volgende:
[..]
Ah mijn excuses wat ik eigenlijk wilde zeggen was:
Ga zo door meid je vriend heeft het echt getroffen met je!
Wat denk je zelfquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:19 schreef HostiMeister het volgende:
Had iemand al gezegd dat je een kuthoer bent?
Ik denk het wel maar om gewoon alleen kuthoer te typen staat ook zo stijlloos, plus met die toevoeging van 'Had iemand al gezegd dat' impliceer ik denk dat ik niet alleen sta in mijn mening.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |