Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-kankercellen.dhtmlquote:Bolleboos (17) ontdekt kuur tegen kankercellen
De 17-jarige Angela Zhang uit Cupertino, Californië heeft mogelijk een medicijn tegen kanker ontwikkeld. Haar scheikundeleraar Kavita Gupta kan er met haar pet niet bij. 'We hebben het hier over een middelbare scholier, hè?!'
Op haar vijftiende begon Angela 'voor de lol' boeken over biotechnologie te lezen. Binnen de kortste keren las het bolleboosje zwaar, wetenschappelijk werk. En dat heeft zijn resultaat gehad. Dat meldt het AD vandaag.
Molecuul
De van oorsprong Chinese Angela ontwikkelde een molecuul dat ze zelf beschrijft als 'het Zwitserse zakmes onder de kankermedicijnen'. Het kan kankercellen opsporen, uitroeien en de reactie op de behandeling monitoren. Het gaat om een molecuul dat zich in het lichaam van een kankerpatiënt vasthecht aan kleine nanodeeltjes. De nanodeeltjes kleven vervolgens vast aan een kankercel. Daardoor kunnen artsen via een MRI-scan precies zien waar de kankercellen zich bevinden.
Door vervolgens een infrarood-bundel te richten op het gezwel, smelt het molecuul en komt het medicijn vrij. Dat vernietigt dan louter de kwaadaardige cellen en laat de gezonde cellen met rust. Angela heeft de techniek op muizen getest in een laboratorium van de naburige Stanford Universiteit. Het resultaat is verbluffend: de kankergezwellen verdwenen als sneeuw voor de zon.
'Veelbelovend'
'Het werk van Angela is hoe dan ook uitzonderlijk en wonderbaarlijk,' zegt dr. Zhen Cheng van de Stanford Universiteit. Hij is al een paar jaar de mentor van de bolleboos. 'Het is nu nog te vroeg om te zeggen dat dit ook voor mensen gaat werken en of het een succesvol medicijn zal zijn. Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Over een jaar of vijftien weten we meer.' Die tijd zal nodig zijn om de techniek door te ontwikkelen.
Excuse me? Genees middelen industrie is zo'n beetje de meest profiterende business die er bestaat as far as I know. Ook de meest corrupte industrie tegelijk overigens. Er hadden al LANG genees middelen tegen kanker kunnen zijn, of zijn er al lang. Ze worden tegengehouden. Een lang ziekte bed met alle bijbehorende chemische rot middeltjes levert veel meer op dan een kanker genezend middel.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:54 schreef Bernays het volgende:
Van ziektes genezen kan natuurlijk niemand rijk worden he
Dit dus. Niemand die erover durft te spreken maken want: 'Ojeeh Kanker' maar er worden wel mensen de dood ingejaagd omdat daar meer aan te verdienen is.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Excuse me? Genees middelen industrie is zo'n beetje de meest profiterende business die er bestaat as far as I know. Ook de meest corrupte industrie tegelijk overigens. Er hadden al LANG genees middelen tegen kanker kunnen zijn, of zijn er al lang. Ze worden tegengehouden. Een lang ziekte bed met alle bijbehorende chemische rot middeltjes levert veel meer op dan een kanker genezend middel.
Er staat netjes in het artikel dat het nu te vroeg is om te zien of het daadwerkelijk werkt. Dat ze iets heeft ontdekt is toch wel interessant genoeg om over te praten (in tegenstelling tot een nieuwsartikel waar iemand wéér roept dat homo zijn een ziekte is).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:56 schreef sinepedraap het volgende:
Bolleboos (17) ontdekt kuur tegen kankercellen
De 17-jarige Angela Zhang uit Cupertino, Californië heeft mogelijk een medicijn tegen kanker ontwikkeld.
Debielen die niet met homoseksualiteit kunnen omgaan, zul je altijd houden. Waar het mij om ging, is de richting waarin de wetenschap zich beweegt. Dat meisje van 17 ontdekt iets, met als doel om mensen te genezen van een dodelijke ziekte. Debielen die homo's willen genezen, zijn ten eerste iets aan het bestrijden dat geen ziekte is en ten tweede is het slechts erop gericht dat homo's hun seksualiteit onderdrukken, omdat mensen er niet mee kunnen omgaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:01 schreef Lithia het volgende:
Er staat netjes in het artikel dat het nu te vroeg is om te zien of het daadwerkelijk werkt. Dat ze iets heeft ontdekt is toch wel interessant genoeg om over te praten (in tegenstelling tot een nieuwsartikel waar iemand wéér roept dat homo zijn een ziekte is).
dudequote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:31 schreef knight-errant het volgende:
Over 15 jaar krijg ik ongeveer kanker, dus beter zijn ze op tijd.
Dikke darm- of baarmoederkanker. Tot nu toe heeft niemand in mijn familie het overleefdquote:
Damn. Goed vooruitzicht.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:33 schreef knight-errant het volgende:
[..]
Dikke darm- of baarmoederkanker. Tot nu toe heeft niemand in mijn familie het overleefd
Ga niet spotten dan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:35 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Damn. Goed vooruitzicht.ik denk ik ook baarmoederkanker.
Waarom dan geen schijt hebben en gewoon rondparaderen in je te korte jurkje?
houd je smoel.quote:
De fuck?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |