abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106933148
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef Grijs het volgende:

[..]

Waarschijnlijk verzinnen ze dat niet, maar is dat hun verteld.
Maar dat is toch prima, dan zeg je ik had graag beter geweten..
Ik vind het jammer.. Helaas pindakaas ik geef KV. ^O^
Ik vind het geen probleem dat iemand KV geeft maar wees open en eerlijk tegen jezelf.
En als je niet beter wist dan weet je dat nu. En dan zie ik niet een rede om zo in de verdediging te schieten
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:47:56 #152
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106933186
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:37 schreef Ssserpente het volgende:
Wat was jouw kutsmoes dan, Reilain? :D
;) Janken bij elke voeding van de pijn...

Overigens moet ik eerlijk toegeven dat ik toen ik zwanger was niet dacht borstvoeding te gaan geven.. Wilde het proberen.. maar bij tegenslag zou ik fv ook prima vinden... Hier waren de hormonsters zo sterk dat ik ondanks de ontzettend heftige pijn niet wilde opgeven... (en achteraf heeft dit een flinke stempel op mijn kraamtijd gezet... terwijl ik dus toch niet kon blijven voeden)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_106933220
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef Troeta het volgende:
Maar even serieus, waarom iemand afvallen omdat ze flesvoeding geeft? Zolang iemand haar kindje goed verzorgt, niet alleen in de babytijd,maar tot ver daarna is het toch goed?
Waarom zeggen dat iemand zich beter voelt omdat het bv geeft?
Waarom harder dan hard gillen dat KV ook goed is..
Ik val niemand af omdat het kv geeft ik snap niet waarom die persoonlijke aanval moet.
pi_106933277
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik zie jou nooit grapjes maken, alleen keihard uithalen..
Waarom moet dit zo?
Je kan dit topic ook heel anders binnen komen.. :r
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:50:04 #155
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106933286
Het gaat hier inderdaad om de kéuze... Niet meteen aangevallen voelen.
pi_106933306
Hey! De discussie was eindelijk interessant! Doe eens lief!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:50:55 #157
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106933331
Of anderen onnodig aanvallen!

---
Troeta naar pvoesss bedoelde ik
pi_106933392
Dank, Claudia en Sserpente :)
pi_106933443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef Grijs het volgende:

[..]

Waarschijnlijk verzinnen ze dat niet, maar is dat hun verteld.
Precies. Dat bedoel ik. :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:54:38 #160
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106933517
Owja... vergeet ik nog te zeggen..
Ik snap jou manier van denken dus helemaal Danic!!

Sta zelf pal in t midden... een evt volgende keer zou ik het weer proberen.. maar wel eerder 'opgeven'.... al vind ik zelf niet dat ik het opgeven mag noemen, hoewel me dit wel aangepraat is... Pas toen ik las dat de pijn echt gebleven was ook als ik volledig doorgezet had kon ik dat van me af zetten
We'll have love aplenty
You and me
pi_106933529
Los van wat Claudia zegt - en waar ik het volkomen mee eens ben - vraag ik me af of het "kutsmoesje" waar de vrouw in kwestie mee komt wel altijd de werkelijke reden(en) van stoppen weergeeft. Ik vind het zo makkelijk om over iemands keuze te oordelen op basis van een paar zinnetjes, zonder enige belangstelling te tonen voor wat er wellicht allemaal achter de genoemde reden schuilt.

Als iemand hier verhaal doet en uitlegt waarom zij is gestopt met de borstvoeding, zal niemand zeggen dat ze een smoesje vertelt. Want dan gaat het ineens om een reëel persoon en een invoelbare situatie. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat een groot deel van de moeders zo'n verhaal kan vertellen als zij daar de zin en woorden voor heeft, en dat een ander groot deel heeft gehandeld uit onmacht/onwetendheid.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:57:05 #162
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106933631
Nou.... Niet op dit forum, daar oordeel ik niet over omdat ik in die tijd ergens anders meepraatte over bv.... maar ik werd wel behoorlijk afgefikt dat ik stopte moet ik zeggen.. Dus ik ervaar het juist dat het wel (te) hard gezegt wordt dat je faalt als je stopt... (vandaar mijn nieuwschierigheid hoe daar hier over gedacht wordt..... Ondanks dat het hier al maanden 'rust' blijkt het dus toch nog op de achtergrond te spelen!)
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:58:00 #163
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106933681
Dat is net zoiets als de vraag "hoe gaat het?" beantwoorden met "goed". Sociaal wenselijk en je kunt niet meteen weten of iemand ECHT interesse heeft. Alleen werkt het op een forum een tikkie anders inderdaad.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:00:56 #164
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106933818
Ik heb tijdens mijn bvperiode bij Evie ook meerdere momenten gehad waarop ik bijna was gestopt, ik ken dat gevoel dus ook wel degelijk, de uitputting, de pijn, en ik weet ook niet waarom ik toen uiteindelijk door ben gegaan... en ik weet ook niet of me het een tweede keer weer gelukt zou zijn. Maar ik dacht toen ook, dat ik alleshad gedaan, en mijn meisje blijkbaar de techniek niet zou leren... tja.. als ik toen gestopt was, had ik nooit geweten dat ze het dus uiteindelijk wel zou leren....

Wat ik wil zeggen hiermee weet ik zelf eigenlijk niet...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106933946
Mignonne, ik kreeg/krijg het nu bij de derde ook niet gekolfd. Kan ook aan de kolf bijv liggen he? Mijn jongste groeit goed, is 8400 gram met 6 mnd. Geef niet jezelf de schuld van het slechte groeien. Daar kunnen zoveel redenen voor zijn, en sowieso is het een ander kind weer. De onze is ook anders gebouwd dan z'n zussen, langer en lichter. :)
pi_106934008
Dat denk ik ook Cantare. Volgens mij zit er achter de "kutsmoesjes" vaak een ingewikkelder verhaal maar heeft men niet altijd de behoefte om dat te delen. Om die reden vraag ik er eigenlijk ook nooit naar. Als degene in kwestie er over wil praten dan ben ik een en al oor, maar ik weet dat het een pijnlijk onderwerp is dus in principe houd ik me liever op de vlakte. Het gaat me immers ook niets aan wat een ander doet (ook al is het soms moeilijk om de nieuwsgierigheid te bedwingen).
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:05:54 #167
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106934024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:36 schreef wickie het volgende:

[..]

Dat!! Ik hoop dat nooit en never iemand mijn voedingsdrama's hoeft mee te maken. En het waren allebei de keren uitzonderlijke situaties, heb beide keren ook maar kort gevoed (Mette 3 weken, Wies 6,5 week). Maar wat doe woorden pijn hier soms.

Ja Juud, misschien had ik de eerste keer bij Mette zelf navraag moeten doen, maar wist ik veel. Ik was overmand door alles wat er gebeurde, ik was al blij dat ik naar huis mocht, naar mn dochter die thuis moest blijven. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee soms is er geen 'tijd' om navraag te doen nee.
Wickie, ik heb zelf borstvoedingspraatjes gehouden, een cursus gevolgd, alles gelezen wat er te lezen valt en het is niet gelukt. En zal ik je wat vertellen? Mijn kind is 12 en nog trek ik me de discussie aan. Hoe dúrft er ook maar iemand te beweren dat ik niet hard genoeg geprobeerd heb? Misschien hebben al die mensen waarbij het lukt met minimaal doorzetten het gewenste resultaat en denken zijvan zichzelf dat ze echt mega doorzetten. Terwijl de mensen waarbij het mislukt méèr tegenslag treffen en dat doorzetten dus niet meer zoden aan de dijk zet?
Maar die optie is nooit in beeld, want ja, dat vraagt een nederige kijk naar jezelf.

Ik ben uitgelachen door de mevrouw van la leche leage, heb mijn eigen weg gezocht en heb na 12 weken op moeten geven. Bij de tweede weer geprobeerd, weer alle zeilen bijgezet, lactatiedeskundige erbij, maar ook zij kreeg mijn superexteamegaoverproductie niet onder controle.
En kom dan niet aan met:ja maar dat van jou zijn geen kutsmoesjes. Nou bedankt, voel me stukken beter nu. :') iedereen maakt de keuzes voor zijn kind met liefde in het hart. Iedereen. Ook de mensen die bewust voor flesvoeding kiezen.
Soms lijkt het wel of goed moederschap ook een soort martelaarschap is. Zij die het hardste afziet, doorzet en bikkelt is de beste ofzo.

Ik hoop dat iedereen die lang wil voeden dat lukt. Prachtig als je je doelen haalt. En voor ouders die voor korter of niet borstvoeden gaan ze ook onveroordeeld blij kunnen zijn met het halen van hun doelen.

Ook als het niet mis was gegaan was ik geen langvoeder geworden. Ik snap dat de WHO die norm hanteert, want de W staat niet voor niks voor World. ;) ik vind, MIJN MENING, MIJN KEUZE, dat de noodzaak voor lang voeden in bijvoorbeeld Afrika groter is dan voor ons in de eerste wereld.

Dat anderen daar andere keuzes in maken? Prima, zo mogen klasgenoten van mijn oudste 18+ Xboxspellen spelen. Hij mag dat nog steeds niet. Want ik heb daar een andere mening over dan zij. Zo gaandeweg de jaren zijn er steeds meer keuzes en verschillen,
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_106934460
Hier ben ik het helemaal mee eens..Ik zou het graag ook zo zien van de andere kant.
Dat mensen mijn keus om wel te voeden respecteren, niet direct roepen dat ik niet weet wat problemen met de BV zijn. Mensen die roepen dat ik het gewoon heel makkelijk heb..
Dat ik vast alleen geniet.. Dat KV ook echt heus altijd de beste keus is in alle situatie.

Ik vind de verhalen die hier staan ook absoluut geen kut smoesjes.
Ik denk dat het probleem ook is dat mensen die niet (lang)voeden niet mee krijgen hoeveel shit je over je heen krijgt als je wel Bv geeft, Hoe vaak ik wel niet klote commentaar krijg.
Krijg te horen dat mijn keuzes fout zijn omdat ik nog goed.

Ik heb geen moeite met keuzes en verschillen.
Wel met mensen die hier en elders roepen dat ik mijzelf als beter zie of mijn mening te fel is.
En dat die persoon mij dan zo toespreekt moet ik maar slikken en is prima..

Ik ben heel erg gekwetst door mensen..
Dat werkt in deze discussie beide kanten op }:|
pi_106934643
Ik vind dat uithalen gewoon niet nodig Pvoess, in een bvdiscussie of over een ander onderwerp.
Iemand een slecht gevoel geven en even vertellen hoe het dan wel moet.
En ik heb het niet over jou hoor, het is geen persoonlijke aanval, maar denk even na voor het klikken op invoeren klikt hieronder en bekijk of de post ook aardiger geschreven kan worden.

En als je mijn post in het babytopic bedoelde, dat was niet over jou, dus daar hoef je je niet rot over te voelen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:24:42 #170
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106934752
Pvoesss heeft het ook niet alleen over zichzelf of alleen over jou net hoe je het wil zien... En ik zie nergens een uithaal.
pi_106934886
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:21 schreef Troeta het volgende:
Ik vind dat uithalen gewoon niet nodig Pvoess, in een bvdiscussie of over een ander onderwerp.
Iemand een slecht gevoel geven en even vertellen hoe het dan wel moet.
En ik heb het niet over jou hoor, het is geen persoonlijke aanval, maar denk even na voor het klikken op invoeren klikt hieronder en bekijk of de post ook aardiger geschreven kan worden.

En als je mijn post in het babytopic bedoelde, dat was niet over jou, dus daar hoef je je niet rot over te voelen.
Dat snap ik maar het werkt gewoon beide kanten op.
Ik heb op dit moment gewoon heeel erg veel gezondheids problemen.
En ik wou dat ik een fles kon geven en dat ik niet elke 1,5 a 2 uur hoefde te voeden van mijn 1 jarige. Dat ik een nacht kon maken van meer dan 2 uur slaap.
Dus ja ik begrijp heel erg goed dat mensen op een bepaald punt komen dat ze stoppen of willen stoppen.
Ik heb het gewoon kut en het is dan naar om (ookal ging het nu niet over mij) dat soort dingen te lezen.

Mij van de BVmaffia te zien terwijl ik juist meer dan mij lief is weet hoe het is als je lichaam op is.
Dat stoppen met BV slim is of gewoon de juiste keuze.

Ik snap het..

Maar ik snap niet waarom er dan zo moeilijk over gedaan moet worden als ik zeg dat ik vind dat BV de beste keus is.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:29:06 #172
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106934909
Het is ook iets wat 2 kanten opwerkt....
"Voed je nu nog?!"
"Ben je nou al gestopt?!"

Eigenlijk is het nooit goed ;)

Iemand zei tegen mij vlak nadat ik volledig gestopt was (1 week volledig, en uiteindelijk 3.5mnd dat het langzaam uitdoofde zeg maar tot de laatste druppel er echt uit was)
Hele waslijst met dingen.... dit al geprobeerd? Dat al geprobeerd.. ja, ja, ja en ja... allemaal..
Ow.... *Stilte*...... "Dan moest je het toch echt langer proberen"... Aan alle criteria voldaan maar toch had ik het niet goed gedaan zeg maar...
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:32:27 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106935043
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:29 schreef Reilain het volgende:
Het is ook iets wat 2 kanten opwerkt....
"Voed je nu nog?!"
"Ben je nou al gestopt?!"

Eigenlijk is het nooit goed ;)

Dit.

En wat zou het mooi zijn als de trotse bv-posts en aanverwante opmerkingen gewoon naast de kunstvoedingsvragen gepost kunnen worden in het babytopic (babietjestopic dus ;) ) zonder dat iemand er aanstoot aan neemt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:33:52 #174
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106935100
Juistem.... !
We'll have love aplenty
You and me
pi_106935101
Blij dat ik hier nog even lees. Pvoess jou kant van het verhaal heb ik idd nooit bekeken. Maar als ik het zo lees dan krijg je als langvoeder dus commentaar, maar als ja geen bv of kort bv geeft krijg je ook commentaar.

Ik heb me persoonlijk dus ook even heel rot gevoeld over dingen die werden gezegd. Ja ik heb het wel geprobeerd en ja het werd een dikke fail in mijn eigen ogen. Hoe graag ik ook wilde, het besluit te stoppen heeft heel veel tranen gekost. Dit was bij de oudste door deze ervaring was de knoop bij de jongste snel doorgehakt. En idd zit er een heel verhaal achter en dat deel ik niet snel, omdat het gewoon nog onverwerkt is, ik heb me een slechte moeder gevoeld omdat het niet lukte. Mijn meiden worden dus groot op kv maar ik heb echt dikke respect voor moeders die bv geven.

Ik weet niet waarom ik dit schrijf maar wil het gewoon gedeeld hebben, misschien ook wel voor mijn eigen gevoel.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')