quote:
Op dinsdag 17 januari 2012 22:36 schreef wickie het volgende:[..]
Dat!! Ik hoop dat nooit en never iemand mijn voedingsdrama's hoeft mee te maken. En het waren allebei de keren uitzonderlijke situaties, heb beide keren ook maar kort gevoed (Mette 3 weken, Wies 6,5 week). Maar wat doe woorden pijn hier soms.
Ja Juud, misschien had ik de eerste keer bij Mette zelf navraag moeten doen, maar wist ik veel. Ik was overmand door alles wat er gebeurde, ik was al blij dat ik naar huis mocht, naar mn dochter die thuis moest blijven. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee soms is er geen 'tijd' om navraag te doen nee.
Wickie, ik heb zelf borstvoedingspraatjes gehouden, een cursus gevolgd, alles gelezen wat er te lezen valt en het is niet gelukt. En zal ik je wat vertellen? Mijn kind is 12 en nog trek ik me de discussie aan. Hoe dúrft er ook maar iemand te beweren dat ik niet hard genoeg geprobeerd heb? Misschien hebben al die mensen waarbij het lukt met minimaal doorzetten het gewenste resultaat en denken zijvan zichzelf dat ze echt mega doorzetten. Terwijl de mensen waarbij het mislukt méèr tegenslag treffen en dat doorzetten dus niet meer zoden aan de dijk zet?
Maar die optie is nooit in beeld, want ja, dat vraagt een nederige kijk naar jezelf.
Ik ben uitgelachen door de mevrouw van la leche leage, heb mijn eigen weg gezocht en heb na 12 weken op moeten geven. Bij de tweede weer geprobeerd, weer alle zeilen bijgezet, lactatiedeskundige erbij, maar ook zij kreeg mijn superexteamegaoverproductie niet onder controle.
En kom dan niet aan met:ja maar dat van jou zijn geen kutsmoesjes. Nou bedankt, voel me stukken beter nu.

iedereen maakt de keuzes voor zijn kind met liefde in het hart. Iedereen. Ook de mensen die bewust voor flesvoeding kiezen.
Soms lijkt het wel of goed moederschap ook een soort martelaarschap is. Zij die het hardste afziet, doorzet en bikkelt is de beste ofzo.
Ik hoop dat iedereen die lang wil voeden dat lukt. Prachtig als je je doelen haalt. En voor ouders die voor korter of niet borstvoeden gaan ze ook onveroordeeld blij kunnen zijn met het halen van hun doelen.
Ook als het niet mis was gegaan was ik geen langvoeder geworden. Ik snap dat de WHO die norm hanteert, want de W staat niet voor niks voor World.

ik vind, MIJN MENING, MIJN KEUZE, dat de noodzaak voor lang voeden in bijvoorbeeld Afrika groter is dan voor ons in de eerste wereld.
Dat anderen daar andere keuzes in maken? Prima, zo mogen klasgenoten van mijn oudste 18+ Xboxspellen spelen. Hij mag dat nog steeds niet. Want ik heb daar een andere mening over dan zij. Zo gaandeweg de jaren zijn er steeds meer keuzes en verschillen,
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.