abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106932032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:16 schreef Sannne het volgende:
Ik denk ook dat er heel hard gewerkt moet worden aan bijscholen van zorgverleners. Dat zou zó schelen!

Hoevaak mensen niet thuiskomen uit het zkh met kloven omdat (zo vertellen ze trots) de eerste voeding wel 1,5 uur duurde! Gewoon geen begeleiding dus. Die kreeg ik zelf ook niet in het zkh.

En spijtig om toe te geven maar ook kraamzorg heeft lang niet genoeg kennis. Gelukkig is de drempel kraamzorg/lactatiekunde erg laag maar dat zou niet nodig hoeven zijn.

Pas nu ik zelf bv geef leer ik pas wat het écht inhoudt.
Nou idd, ik had in het ziekenhuis een verpleegkundige die goed hielp, maar ook uit haar eigen erv eraring. Dat was wel fijn.
Een vriendin van mij was verpleegkundige op een kraam- en kinderafdeling. Nou had zij wel zo n bv cursus gedaan, maar zij gaf wel aan dat ze het heel moeilijk vond om moeders hierin te begeleiden, gewoon omdat ze zelf geen ervaring ermee heeft en alleen maar geleerd heeft wat de regeltjes zijn.
pi_106932054
Die zelfde moeder kan dan dat toch zeggen als reden.
Ik denk dat iedereen daar prima respect voor heeft
Ik absoluut. :Y zeker als die vrouw vervolgens BV dus niet gaat afkraken
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:26:21 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106932084
Mignonne kan het niet zijn dat er toch nog een allergeen doorheen geglipt is?
Misschien net een die misschien niet heel duidelijk klachten geeft?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106932145
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:20 schreef Juud79 het volgende:
Ja maar Claudia, de verantwoordelijkheid om informatie in te winnen ligt toch voornamelijk bij moeder zelf? Iedereen heeft toch tegenwoordig toegang tot het internet....

Ik heb me helemaal suf gelezen op bv.com, hier en op nog een anders forum over bv en doekjes. Niet dat daarmee succes gegarandeerd is, maar t helpt vast een heleboel.
Er is een verschil tussen theoretische kennis en kennis die je hebt opgedaan door te beleven. Je kunt weten wat een regeldag is of clusteren, en als je er middenin zit kun je tóch geen flauw benul hebben wat er aan de hand is. Borstvoeden kan ontzettend lastig zijn. Daarom zijn er ook lactatiekundigen.

En zelfs als een moeder zich niet zo ingelezen zou hebben als jij: so what? Ik heb bijvoorbeeld bewust níet heel veel over borstvoeding gelezen. Ik wilde mijn gevoel volgen, niet te veel bij voorbaat van mogelijke problemen uitgaan. Het is aan mij om mijn moederschap in te vullen en niet aan een ander om zich daar veroordelend over uit te laten.

Let wel: ik vind dat een ieder het recht moet hebben haar mening te uiten. Ik vind het alleen vaak ook erg onfatsoenlijk als er maar gewoon wordt gezegd wat er te binnen schiet zonder rekening te houden met andermans gevoelens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106932206
Klopt wat je zegt Claudia. Beleven is zo anders.. Theoretische kennis had ik wel. Heb niet vaak een kraamvrouw gezien die zo onzeker was als ik :D
pi_106932230
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:25 schreef Pvoesss het volgende:
Die zelfde moeder kan dan dat toch zeggen als reden.
Ik denk dat iedereen daar prima respect voor heeft
Ik absoluut. :Y zeker als die vrouw vervolgens BV dus niet gaat afkraken
Precies. :) Daar heb ik wél begrip voor. Waarom dan alsnog verzinnen dat je melk niet voedzaam genoeg is?
pi_106932338
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Precies. :) Ik heb daar heb ik wél begrip voor. Waarom dan alsnog verzinnen dat je melk niet voedzaam genoeg is?
Welja, maak je zo iemand ook nog even voor fantast uit?
pi_106932346
Maar tis vaak ook lastig te verklaren waarom je precies stopt.
Als ik kijk naar mezelf, als ik t typ klinkt ook heel vaag en ongegrond, maar tis meer het gevoel wat erom heen zat, waardoor ik het op dat moment niet meer op kon brengen.
Ik ben iig blij dat er 3 maanden zo goed als volledige bv in zit, hij groeide prima erop. Maar ik sta ook zeker achter mijn keuze om toen te stoppen. Al was het wel een moeilijke keuze.
Mij maakt het ook niet uit wat een ander ervan vindt, ik kon alleen niet zo tegen de toon ;)
pi_106932370
-O-

Jammer dat de discussie hier verder gaat. Ik post hier normaal niet, want geef dus geen borstvoeding :P Maar omdat ik wel degene ben die gisteravond zo fel reageerde, vind ik het jammer dat men niet op mij reageert, maar hier gaat lopen mopperen.
Gerberaatje heeft het eerder vandaag goed verwoord, het gaat niet om wát er gezegd is, maar hóé. En dat ik heb aangegeven geen zin heb om mezelf te gaan verantwoorden komt, omdat ik in de eerste maanden van Eva d'r leven al vaak genoeg aan mensen heb moeten uitleggen waarom ik geen bv geef. Geloof me, ik heb hier 9 maanden over nagedacht en uiteindelijk aangegeven de definitieve beslissing pas bij de geboorte te nemen. De vk was hier ook van op de hoogte, en dus is de eerste voeding in overleg gegaan.
Ik heb er alleen moeite mee dat er een cultuur heerst dat mensen die van tevoren al kiezen voor fv, zich hierover moeten verantwoorden, omdat het niet de goede keuze zou zijn. Ik denk dat degene die die keuze maakt dat voor zichzelf en haar kind heel goed kan uitmaken. Uiteindelijk gaat het alleen hen tweeën aan.
Uiteraard begrijp ik ook dat het grootste deel van de vrouwen kiest voor bv en daar volledig achter staat. Ik zal ook nooit zeggen dat dat niet goed is. Maar geef anderen ook de ruimte om een andere gedachtengang te hebben en deze uit te dragen.

Gisteravond reageerde ik in het andere topic heel fel, omdat ik me op dat moment heel erg persoonlijk aangevallen voelde, ik als fv-geefster. Het was allemaal niet persoonlijk op mij gericht, maar ik wilde graag kenbaar maken dat de manier waarop meningen werden verkondigd niet subtiel was en soms zelfs veroordelend. Ik wilde duidelijk maken dat dit kwetsend kon zijn en dat men hier best even bij stil mocht staan.

Mocht er iemand zijn die wil weten waarom ik heb gekozen voor flesvoeding, stuur maar een pm of stel de vraag hier, das allemaal prima. Maar de volgende keer zou ik het wel fijn vinden om op mij te reageren als je je aan mijn reactie ergert en dan niet hier erover verder gaat 'klagen'.

Verder: ik doe niet aan kutsmoesjes ;)
pi_106932503
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne kan het niet zijn dat er toch nog een allergeen doorheen geglipt is?
Misschien net een die misschien niet heel duidelijk klachten geeft?
Lijkt me niet met dat dieet? T was al zoveel wat er niet genomen werd.
Hooguit gluten of tarwe ofzo, maar ook daar ben ik nog niet van overtuigd. En ze krijgt nu ook gewoon gluten natuurlijk.
:)
pi_106932527
Ik las je reactie en ik begreep die heel goed, danic. :*
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:34:49 #137
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106932541
Hoe wordt er hier dan naar mijn verhaal gekeken??
Had ik meer moeten/kunnen doen? Hoort mijn verhaal bij de "kutsmoesjes"?

Want dat is ook wat Gerbra schreef... Niet wat, maar hoe het gezegt wordt..
Want ik kreeg dus sterk het gevoel dat ik niet mijn best gedaan zou hebben..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_106932577
Van jou vind ik het bijvoorbeeld heel tof dat je gewoon, vooral naar jezelf toe, eerlijk bent over je beweegredenen, Danic.
pi_106932606
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen theoretische kennis en kennis die je hebt opgedaan door te beleven. Je kunt weten wat een regeldag is of clusteren, en als je er middenin zit kun je tóch geen flauw benul hebben wat er aan de hand is. Borstvoeden kan ontzettend lastig zijn. Daarom zijn er ook lactatiekundigen.

En zelfs als een moeder zich niet zo ingelezen zou hebben als jij: so what? Ik heb bijvoorbeeld bewust níet heel veel over borstvoeding gelezen. Ik wilde mijn gevoel volgen, niet te veel bij voorbaat van mogelijke problemen uitgaan. Het is aan mij om mijn moederschap in te vullen en niet aan een ander om zich daar veroordelend over uit te laten.

Let wel: ik vind dat een ieder het recht moet hebben haar mening te uiten. Ik vind het alleen vaak ook erg onfatsoenlijk als er maar gewoon wordt gezegd wat er te binnen schiet zonder rekening te houden met andermans gevoelens.
Dat!! Ik hoop dat nooit en never iemand mijn voedingsdrama's hoeft mee te maken. En het waren allebei de keren uitzonderlijke situaties, heb beide keren ook maar kort gevoed (Mette 3 weken, Wies 6,5 week). Maar wat doe woorden pijn hier soms.

Ja Juud, misschien had ik de eerste keer bij Mette zelf navraag moeten doen, maar wist ik veel. Ik was overmand door alles wat er gebeurde, ik was al blij dat ik naar huis mocht, naar mn dochter die thuis moest blijven. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee soms is er geen 'tijd' om navraag te doen nee.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106932671
Wat was jouw kutsmoes dan, Reilain? :D
pi_106932730
Ik heb het overigens niet over jou Danic.
En claudia helaas gebruiken er veel wel smoesjes..
En daar doen ze de mensen die wel echt BV problemen hebben mee te kort
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:39:43 #142
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106932787
Weet je wat ik niet snap? Dat bv maffia wordt genoemd.
Ik (zal maar geen "wij" gebruiken daar krijg je zo'n sektegevoel :') v an...)heb het toch ook niet over kv-maffia...

Wel valt het me op dat mensen die goed over hun keuze nadenken toch het liefst bv (willen) geven. Dus los van hun lichamelijke gesteldheid of omstandigheden. Dan zou je kunnen stellen dat de meest natuurlijke keuze een keuze is van de niet-kuddedieren (ben ik nog te volgen?). En zoogdieren, dat zijn wij mensen, zijn toch echt kuddedieren :D.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:40:04 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106932808
Niet iedereen heeft evenveel kennis.. Als de kraam Dan geen juiste kennis heeft +. Verhalen van vroeger toen moest bv op vaste tijden bijv.. Is dat wat hen is aangeleerd dus voor hen is dat echt zo.

Sterker nog bij het cb hier een wkvp die zei dat kindjes niet allergisch Al's ze bv krijgen.. Nu weet il beter Dan dat maar niet iedereen..

Leven en laten leven!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106932868
zow, even een flesje maken :P
pi_106932938
:') waarom dat nou doen.. zou ik eens moeten proberen in het KV topic..
pi_106932970
Maar even serieus, waarom iemand afvallen omdat ze flesvoeding geeft? Zolang iemand haar kindje goed verzorgt, niet alleen in de babytijd,maar tot ver daarna is het toch goed?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:43:45 #147
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_106932997
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Precies. :) Daar heb ik wél begrip voor. Waarom dan alsnog verzinnen dat je melk niet voedzaam genoeg is?
Waarschijnlijk verzinnen ze dat niet, maar is dat hun verteld.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:44:22 #148
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106933026
Klopt, maar je kunt ook zelf een beetje moeite doen kennis te vergaren. De een neemt daar natuurlijk meer tijd voor dan de ander en iedereen komt ook tot een andere conclusie. Maar neemt niet weg dat je inlezen toch verstandig is...

Het internet bestaat, gebruik het! Toch jammer dat er ondanks dat nog steeds van de informatie die "professionals" geven uit wordt gegaan. Deels wel begrijpelijk natuurlijk! En tegelijkertijd verwarrend...
pi_106933040
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:42 schreef Pvoesss het volgende:
:') waarom dat nou doen.. zou ik eens moeten proberen in het KV topic..
Ik zie jou nooit grapjes maken, alleen keihard uithalen..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:45:40 #150
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106933085
Troeta maak jij maar lekker een flesje vol borstvoeding :*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')