Nou idd, ik had in het ziekenhuis een verpleegkundige die goed hielp, maar ook uit haar eigen erv eraring. Dat was wel fijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:16 schreef Sannne het volgende:
Ik denk ook dat er heel hard gewerkt moet worden aan bijscholen van zorgverleners. Dat zou zó schelen!
Hoevaak mensen niet thuiskomen uit het zkh met kloven omdat (zo vertellen ze trots) de eerste voeding wel 1,5 uur duurde! Gewoon geen begeleiding dus. Die kreeg ik zelf ook niet in het zkh.
En spijtig om toe te geven maar ook kraamzorg heeft lang niet genoeg kennis. Gelukkig is de drempel kraamzorg/lactatiekunde erg laag maar dat zou niet nodig hoeven zijn.
Pas nu ik zelf bv geef leer ik pas wat het écht inhoudt.
Er is een verschil tussen theoretische kennis en kennis die je hebt opgedaan door te beleven. Je kunt weten wat een regeldag is of clusteren, en als je er middenin zit kun je tóch geen flauw benul hebben wat er aan de hand is. Borstvoeden kan ontzettend lastig zijn. Daarom zijn er ook lactatiekundigen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:20 schreef Juud79 het volgende:
Ja maar Claudia, de verantwoordelijkheid om informatie in te winnen ligt toch voornamelijk bij moeder zelf? Iedereen heeft toch tegenwoordig toegang tot het internet....
Ik heb me helemaal suf gelezen op bv.com, hier en op nog een anders forum over bv en doekjes. Niet dat daarmee succes gegarandeerd is, maar t helpt vast een heleboel.
Precies.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:25 schreef Pvoesss het volgende:
Die zelfde moeder kan dan dat toch zeggen als reden.
Ik denk dat iedereen daar prima respect voor heeft
Ik absoluut.zeker als die vrouw vervolgens BV dus niet gaat afkraken
Welja, maak je zo iemand ook nog even voor fantast uit?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Precies.Ik heb daar heb ik wél begrip voor. Waarom dan alsnog verzinnen dat je melk niet voedzaam genoeg is?
Lijkt me niet met dat dieet? T was al zoveel wat er niet genomen werd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne kan het niet zijn dat er toch nog een allergeen doorheen geglipt is?
Misschien net een die misschien niet heel duidelijk klachten geeft?
Dat!! Ik hoop dat nooit en never iemand mijn voedingsdrama's hoeft mee te maken. En het waren allebei de keren uitzonderlijke situaties, heb beide keren ook maar kort gevoed (Mette 3 weken, Wies 6,5 week). Maar wat doe woorden pijn hier soms.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen theoretische kennis en kennis die je hebt opgedaan door te beleven. Je kunt weten wat een regeldag is of clusteren, en als je er middenin zit kun je tóch geen flauw benul hebben wat er aan de hand is. Borstvoeden kan ontzettend lastig zijn. Daarom zijn er ook lactatiekundigen.
En zelfs als een moeder zich niet zo ingelezen zou hebben als jij: so what? Ik heb bijvoorbeeld bewust níet heel veel over borstvoeding gelezen. Ik wilde mijn gevoel volgen, niet te veel bij voorbaat van mogelijke problemen uitgaan. Het is aan mij om mijn moederschap in te vullen en niet aan een ander om zich daar veroordelend over uit te laten.
Let wel: ik vind dat een ieder het recht moet hebben haar mening te uiten. Ik vind het alleen vaak ook erg onfatsoenlijk als er maar gewoon wordt gezegd wat er te binnen schiet zonder rekening te houden met andermans gevoelens.
Waarschijnlijk verzinnen ze dat niet, maar is dat hun verteld.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Precies.Daar heb ik wél begrip voor. Waarom dan alsnog verzinnen dat je melk niet voedzaam genoeg is?
Ik zie jou nooit grapjes maken, alleen keihard uithalen..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:42 schreef Pvoesss het volgende:
waarom dat nou doen.. zou ik eens moeten proberen in het KV topic..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |