abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106913882
Hahahaha.. Ik vroeg het me net af!
pi_106913955
En, het laatste wat ik zeg (want boeiend ook verder) het gaat er nogmaals NIET over dat er een mening wordt gegeven! Daar heeft iedereen gewoon recht op, en gebaseerd op feiten zal niemand je iets maken (bv ís beter, althans, zoals Wup zo mooi zegt: KV is nadeliger) maar het feit dat er keihard gesteld wordt dat iemand geen legitieme reden heeft om te stoppen (of het niet eens te proberen) volgens diegene... Dát is waar het om gaat!

Stukje respect....

Maar ik kan het weer prima loslaten hoor :D ik heb wel wat beters te doen dan me druk te maken waarom iemand geen bv geeft :')

^O^
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:46:29 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106914002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:36 schreef Sannne het volgende:

[..]

Omdat zij naar mijn mening erg aangevallen wordt om haar mening.
Had nog een heel stuk geschreven maar heeft weinig zin..
dat was in het babytopic. (Heb ff gegluurd. Ik dacht dat hier iets bijzonders stond en dat ik het niet/verkeerd gezien had. Vandaar de vraag. :) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106914033
Normaal vind ik de bv-kv discussie erg interessant... Nu niet :P
pi_106914053
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Sannne het volgende:
Normaal vind ik de bv-kv discussie erg interessant... Nu niet :P
Nou dat dus ;)
pi_106914175
Omdat het een beetje eenzijdig is...en niet eens een discussie over feiten maar over hoe een mening wordt gegeven en wat we van een mening vinden. Lekker belangrijk.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106914414
Oh ik reageerde meer op bepaalde woorden uit het babytopic.
Gezien die hier toch mee lezen enzo dacht ik laat ik het hier neer zetten.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:58:44 #58
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106914543
Ik heb ook boobs alleen nog geen kind ervoor :(. Het leven is niet eerlijk. Eerst boobs geven dan pas een kind!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:01:06 #59
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106914657
Een discussie valt niet een te voeren, want er heerst meteen een 'ik hoef me niet te verantwoorden' sfeer.

Bv moeders zeggen dat bv het beste is voor hun/een kind.
Fv moeder zeggen, fv is ook prima of (net zo goed) en ik hoef me verder niet te verantwoorden wrom ik dat geef.

En daar stopt het dan eigenlijk. -O-
pi_106914792
Maar, wil ik er wel bij zeggen, alles staat hier in schrift. Je ziet elkaars expressie niet, je hoort de bedoelde tone of voice niet. Daarom heb ik soms een hekel aan discussies die getypt worden, het gebeurt zo vaak dat je iets heel anders leest (en het op een andere toon leest dan dat de schrijver heeft neergezet) en dat er dus haartjes overeind gaan staan.

Maar klaar nu :)
Tralalalaaa
pi_106914955
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Waarom wil je bitterend verdedigen?

Ik ben het eens met bovenstaande. De discussie moet gevoerd worden op basis van feiten, niet op basis van sentiment.

Wat wel altijd scheef blijft, is het gedoe over de zgn bv-maffia. Als je als kv-mama zegt dat bv niets voor jou is, dat het niet goed voelde, whatever, dan is (bijna) iedereen begripvol. Maar als je al bv-mama niet voldoende kolft en je uiterste best doet om ervoor te zorgen dat je kindje geen kv hoeft te krijgen, vindt men je raar, want 'kv is toch geen vergif"?
Dus tsja, wat is de bv-maffia?

Het lijkt me wel een grap als men zou verplichten dat kv paars zou moeten worden of zo. Kijken of men dan nog zo happig is op de kv. :@
Davinia, hoe zou jij het vinden als je (al dan niet noodgedwongen) kunstvoeding geeft aan je baby en er dan iemand DIT zegt? Je impliceert namelijk wel dat je je kind tekort doet wanneer je kunstvoeding geeft. Niet tof om te horen als je om de een of andere reden hebt moeten stoppen met de borstvoeding.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:11:14 #62
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106915071
Maar Octo, het gaat toch helemaal niet over de groep moeders die gedwongen moeten stoppen, daar heb ik nog nooit iemand iets naar over zien posten.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:12:14 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106915116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:08 schreef octopussy het volgende:

[..]

Davinia, hoe zou jij het vinden als je (al dan niet noodgedwongen) kunstvoeding geeft aan je baby en er dan iemand DIT zegt? Je impliceert namelijk wel dat je je kind tekort doet wanneer je kunstvoeding geeft. Niet tof om te horen als je om de een of andere reden hebt moeten stoppen met de borstvoeding.
Ik impliceer helemaal niets. Ik maak alleen een opmerking over de kleur. Als je het een andere kleur zou geven, zou het verschil duidelijker worden. Niets meer en niets minder. Borstvoeding en kunstvoeding zijn niet te vergelijken, zoals Sanne dat plaatje ook postte in het babytopic. Dat heeft niets te maken met stoppen met bv. Ik maakte enkel een referentie aan het "goedje".
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:14:30 #64
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_106915218
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:11 schreef Juud79 het volgende:
Maar Octo, het gaat toch helemaal niet over de groep moeders die gedwongen moeten stoppen, daar heb ik nog nooit iemand iets naar over zien posten.
Maar wat is er mis met moeders die er sowieso niet aan willen beginnen? ook niets toch :P
Ieder z'n ding.
pi_106915332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar wat is er mis met moeders die er sowieso niet aan willen beginnen? ook niets toch :P
Ieder z'n ding.
JAWEL!!!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:19:28 #66
298315 SacreCoeur
pi_106915448
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

JAWEL!!!!!
pfts :'(

overigens vind ik die opmerking van Dyanne wel fout. Maar de celeb die laatst ergens zei dat ze borstvoeding eigenlijk moeten verplichten is net zo fout en daar hoor je niemand over. Om er nog maar even een lekker discussiepunt in te gooien :7
pi_106915511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:19 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

pfts :'(

overigens vind ik die opmerking van Dyanne wel fout. Maar de celeb die laatst ergens zei dat ze borstvoeding eigenlijk moeten verplichten is net zo fout en daar hoor je niemand over. Om er nog maar even een lekker discussiepunt in te gooien :7
Gelukkig is iedereen baas over eigen lichaam... Ik vind dat een heel belangrijk recht.
pi_106915558
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig is iedereen baas over eigen lichaam... Ik vind dat een heel belangrijk recht.
Denk je? vertel dat tegen mijn baby *)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:22:14 #69
298315 SacreCoeur
pi_106915567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

discussie pooper :{w
pi_106915731
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

discussie pooper :{w
Tuurlijk is het een domme opmerking.. Zal wel zo eentje zijn die het licht niet heeft uitgevonden... Die denken dan ook weer een mening te moeten hebben. Dan denk ik... Ga gewoon doen waar je goed in bent, wees een mooi popje en hou je bek.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:46:38 #71
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_106916528
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:12 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik impliceer helemaal niets. Ik maak alleen een opmerking over de kleur. Als je het een andere kleur zou geven, zou het verschil duidelijker worden. Niets meer en niets minder. Borstvoeding en kunstvoeding zijn niet te vergelijken, zoals Sanne dat plaatje ook postte in het babytopic. Dat heeft niets te maken met stoppen met bv. Ik maakte enkel een referentie aan het "goedje".
Ik was een keertje in het LUMC, en daar kwam net een dame naar buiten die gekolfd had en het resultaat in een fles in haar handen had. Op dat moment had ik Annicka bij me, die was een maand of negen ofzo. Ik had óók een fles met mm bij me, omdat ze op dat moment te snel afgeleid was om fatsoenlijk in het openbaar aan de borst gevoed te worden. De dame merkte op 'het lijkt ook nog op elkaar'. (We hadden elkaar wel vaker gezien, omdat ze mijn zus hielp met haar CI, vandaar die vrijheid.) Ik dacht bij mijzelf: 'Ja natuurlijk, het is toch óók mm? :?' Pas later besefte ik dat ze dacht dat het kv was... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_106919523
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:12 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Maar waarom moet er dan nadruk op het verschil gelegd worden? Je gebruikt het toch voor hetzelfde doel (voeden van je kind). Ik geloof oprecht dat verreweg de meeste ouders echt wel weten dat borstvoeding beter is dan kunstvoeding maar simpelweg een reden hebben om geen borstvoeding te geven. Of die reden "legitiem" is doet er imho helemaal niet toe. Maar om telkens de nadelen en inferieuriteit van kv ingewreven te krijgen is echt vervelend en vaak ook pijnlijk.
pi_106919696
Mijn melk is blauw....
pi_106919767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:19 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat was Gisele Bundchen. Ik heb een interview met haar gelezen ergens en ze was erg geschrokken van alle woede die haar opmerking opriep. Ik geloof dat ze behoorlijk wat tegenwind heeft gehad. ;)

Verders heb ik over deze discussie niet zoveel te melden.

Claudia, wat goed, een jaar alweer! Tof zeg. O+

En Mignonne, voor jou hier ook nog even een dikke zoen. :*

Ik begin trouwens steeds nerveuzer te worden of de bv bij de nieuwe spruit zonder tepelhoedje gaat lukken. Ko heeft immers altijd met gedronken en ik zou nu wel graag zonder willen. Alhoewel ik ook bang ben voor kloven. :')
Ik ga er wel vanuit dat het gaat lukken hoor, maar toch. Gelukkig lees ik hier al 2,6 jaar mee, dus in elk geval heb ik wat kennis in huis. :+ O+

Haha Sanne, dat herinner ik me nog inderdaad, blauwe melk. :D
Ach, het is net zoiets als vleesvervangers op echt vlees laten lijken. Het is in principe onnodig, maar dat is wel wat mensen graag willen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_106919834
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:09 schreef Sannne het volgende:
Mijn melk is blauw....
Die van mij heeft een oranje gloed als het bevroren is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')