abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:33:42 #1
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_106908880
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
26 december Spewey
25 januari Freubelot
05 februari Mangostine
05 februari Winka

Sethiwe
Ashina
designed
Lijnloos
Skoap
Ladyblack (08-2010)
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
papillion

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 17-01-2012 16:06:52 ]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:34:40 #2
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_106908903
Blijkt dus kinderlijk eenvoudig LOL!

Als er nog iemand in de OP wil roep maar! Ik niet want geen idee van mijn cyclus.

Dit is het deel waarin IEDEREEN positieve testen gaat piesen *O*
pi_106909254
Het valt best mee he, daar kwam ik de vorige keer ook achter.
En ik vind het een goed plan dat iedereen een positieve test gaat hebben *O* *O*

Ik zag in het vorige topic dat ashina in het onderste lijstje wil, maar toen kon ik het niet meer veranderen. En Kwisted kan er wel uit denk ik.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:07:51 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106914928
Geen streepjes vandaag? Ik vond het gisteren zo hoopvol allemaal!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106917287
Oeh alweer een nieuw topic, wat gaat dat snel!

Inmiddels bijna 3 weken geleden dat ik mijn pilbloeding heb gehad.

De vorige keer toen ik stopte met de pil, ongeveer 2 weken na pilbloeding een echte menstruatie gehad.

Dus ik zit er nu echt wel op te wachten! (of niet natuurlijk :D )

Ik wil OF mijn cyclus kunnen bepalen OF zeggen dat ik nu al zwanger ben..

Wat duurt wachten laaaaaaaaaaaaaaaang :O
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:26:36 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_106918097
Ik verlies sinds gisteren weer wat bruine drab en kan er nog altijd geen pijl op trekken wat het nou voor moet stellen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:30:08 #7
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_106918240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Geen streepjes vandaag? Ik vond het gisteren zo hoopvol allemaal!
Wellicht wel, maar van mij hoor je het pas vrijdag :+ Of morgen, als ik toch ongesteld ben :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Oeh alweer een nieuw topic, wat gaat dat snel!

Inmiddels bijna 3 weken geleden dat ik mijn pilbloeding heb gehad.

De vorige keer toen ik stopte met de pil, ongeveer 2 weken na pilbloeding een echte menstruatie gehad.

Dus ik zit er nu echt wel op te wachten! (of niet natuurlijk :D )

Ik wil OF mijn cyclus kunnen bepalen OF zeggen dat ik nu al zwanger ben..

Wat duurt wachten laaaaaaaaaaaaaaaang :O
In het begin dacht ik net zoals jij... dacht echt dat ik zwanger was de eerste tijd dat ik niet ongesteld moest worden, heb er een partij testen doorheen gejaagd... :@ Maar het was gewoon mn cyclus die weer normaal moest worden. :) Heb geduld, komt goed! En als je cyclus op orde is zul je waarschijnlijk (al hoop ik het niet) nog even geduld moeten hebben! ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:26 schreef Chanty het volgende:
Ik verlies sinds gisteren weer wat bruine drab en kan er nog altijd geen pijl op trekken wat het nou voor moet stellen :')
_O-
Bruine drab? :7 Misschien is het wel gewoon bruine drab :o :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:50:42 #8
52229 Chanty
pi_106921187
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:30 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Wellicht wel, maar van mij hoor je het pas vrijdag :+ Of morgen, als ik toch ongesteld ben :')

[..]

In het begin dacht ik net zoals jij... dacht echt dat ik zwanger was de eerste tijd dat ik niet ongesteld moest worden, heb er een partij testen doorheen gejaagd... :@ Maar het was gewoon mn cyclus die weer normaal moest worden. :) Heb geduld, komt goed! En als je cyclus op orde is zul je waarschijnlijk (al hoop ik het niet) nog even geduld moeten hebben! ;)

[..]

_O-
Bruine drab? :7 Misschien is het wel gewoon bruine drab :o :+
Jaaaa maar wat vertelt mij die bruine drab? :+
Is het:
- ontpildrab
- ovulatiedrab
- menstruatiedrab
- Nog meer drabs? :+

Denk zelf de derde, (zat net namelijk was slijmvlies bij), dat zou een week eerder zijn dan "verwacht" (wat niet vreemd is want veel logica is er nog niet). Maar misschien zoek ik ook te hard naar een cyclus :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:16:19 #9
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_106922079
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

Jaaaa maar wat vertelt mij die bruine drab? :+
Is het:
- ontpildrab
- ovulatiedrab
- menstruatiedrab
- Nog meer drabs? :+

Denk zelf de derde, (zat net namelijk was slijmvlies bij), dat zou een week eerder zijn dan "verwacht" (wat niet vreemd is want veel logica is er nog niet). Maar misschien zoek ik ook te hard naar een cyclus :')
_O- whihi :D
Ik zou zeggen; kijk in je glazen bol! :7
Ik ben vandaag naar de snackbar geweest, wat is dat nou weer dan?
- Cravings vanwege komende ongesteldheid?
- Cravings vanwege zwangerschap?
En wat wat was die bruine drab dan die ik eerder had? Mijn baarmoeder die nog steeds in de war was? Of toch een innestelinsgbloeding?
Anyhoo, het is allemaal koffiedik kijken, het is allemaal 1 groot ministerie. :7 nee, geen typfout, komt uit een show van de vliegende panters :D O+
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:04:03 #10
52229 Chanty
pi_106936310
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:16 schreef Enfermera het volgende:

[..]

_O- whihi :D
Ik zou zeggen; kijk in je glazen bol! :7
Ik ben vandaag naar de snackbar geweest, wat is dat nou weer dan?
- Cravings vanwege komende ongesteldheid?
- Cravings vanwege zwangerschap?
En wat wat was die bruine drab dan die ik eerder had? Mijn baarmoeder die nog steeds in de war was? Of toch een innestelinsgbloeding?
Anyhoo, het is allemaal koffiedik kijken, het is allemaal 1 groot ministerie. :7 nee, geen typfout, komt uit een show van de vliegende panters :D O+
Nu weet ik wat die bruine drab was _O-
pi_106939542
:D
pi_106940117
Hallo allemaal :W

Ben ik weer.. Even heel erg druk geweest met werk en vervelende privé-dingen.. En daardoor eigenlijk geen tijd gehad om mee te lezen of te posten :@

Hier deze maand voor het eerst ovutesten gebruikt. Echt niet mijn ding, maar goed, ze bevestigden mijn vermoeden. Op dag 10 een positieve test, precies wat ik al dacht door de steekjes enzo.. Vervolgens geen seks gehad die dag, want ik was echt zo super moe.. Grote kans dat het dus niet raak is deze ronde..
Dan ga ik volgende ronde geen ovutesten meer gebruiken. Ik vergat het steeds en ik weet nu wanneer ik ongeveer mn eisprong heb..

Nu een week voor NOD, dus we mogen weer wachten. Gelukkig is de drukte op het werk nog niet voorbij, dus hopelijk gaat de tijd net zo snel als afgelopen week!

Lekkere egopost geworden, later zal ik teruglezen en op jullie reageren :@
  woensdag 18 januari 2012 @ 09:43:22 #13
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_106941295
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:04 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nu weet ik wat die bruine drab was _O-
Whihi :D _O-

Nou, ik snap er niks meer van bij mezelf hoor -O- Vannacht wel wat krampjes en vanmorgen, maar met paracetamol voel ik het niet, en dat is normaal nooit zo als ik ongesteld ben :? Plus alleen wat bruinige drab ( :')!) aan het wc-papier vanmorgen... Heb maar een tampon in gedaan dan hoef ik me vandaag verder geen zorgen te maken XD Ik zie vanavond wel wat het is! :+ Kan toch niks doen tot vrijdag..

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:34 schreef Freubelot het volgende:
Hallo allemaal :W

Ben ik weer.. Even heel erg druk geweest met werk en vervelende privé-dingen.. En daardoor eigenlijk geen tijd gehad om mee te lezen of te posten :@

Hier deze maand voor het eerst ovutesten gebruikt. Echt niet mijn ding, maar goed, ze bevestigden mijn vermoeden. Op dag 10 een positieve test, precies wat ik al dacht door de steekjes enzo.. Vervolgens geen seks gehad die dag, want ik was echt zo super moe.. Grote kans dat het dus niet raak is deze ronde..
Dan ga ik volgende ronde geen ovutesten meer gebruiken. Ik vergat het steeds en ik weet nu wanneer ik ongeveer mn eisprong heb..

Nu een week voor NOD, dus we mogen weer wachten. Gelukkig is de drukte op het werk nog niet voorbij, dus hopelijk gaat de tijd net zo snel als afgelopen week!

Lekkere egopost geworden, later zal ik teruglezen en op jullie reageren :@
Hoihoi! :W Ach joh, geeft toch niet, moet ook kunnen af en toe he :D
Fijn dat je iig weet dat je eisprong vroeg is, al is het maar voor de volgende keer! ;)
pi_106941326
Freubelotje, goed om te zien dat je dus wel een juist gevoel had kwa eisprong. Nu kun je gewoon weer lekker op weg voor de volgende ronde (tenzij het toch toevallig goed is gegaan natuurlijk).

Chanty, bruine drab? :X

Enfermera, spannend weer... cravings zeggen volgens mij echt geen fluit, als ik zin in iets heb, dan is het gewoon zo... Ik had maandagavond ineens superveel zin in pizza, maar tja... toch maar een mandarijntje genomen :')

Eendezerdagen zal hier de rode zee wel weer splitsen... Althans, ik ga er vanuit dat deze ronde mislukt is, gezien de enorme pukkel die zich op mijn hoofd heeft genesteld. }:| Oh well, nog effe "wachten" en we mogen weer los!
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:15:23 #15
52229 Chanty
pi_106941954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 09:45 schreef Lijnloos het volgende:
Freubelotje, goed om te zien dat je dus wel een juist gevoel had kwa eisprong. Nu kun je gewoon weer lekker op weg voor de volgende ronde (tenzij het toch toevallig goed is gegaan natuurlijk).

Enfermera, spannend weer... cravings zeggen volgens mij echt geen fluit, als ik zin in iets heb, dan is het gewoon zo... Ik had maandagavond ineens superveel zin in pizza, maar tja... toch maar een mandarijntje genomen :')

Eendezerdagen zal hier de rode zee wel weer splitsen... Althans, ik ga er vanuit dat deze ronde mislukt is, gezien de enorme pukkel die zich op mijn hoofd heeft genesteld. }:| Oh well, nog effe "wachten" en we mogen weer los!
Wat is er zo raar aan bruine drab? :P
Hoe noemen jullie het dan als het nog geen rood bloedverlies is?
pi_106941964
Geen idee, ik heb daar echt nog nooit last van gehad... sorry :@
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:19:12 #17
52229 Chanty
pi_106942042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:16 schreef Lijnloos het volgende:
Geen idee, ik heb daar echt nog nooit last van gehad... sorry :@
Ik had het vroeger wekenlang (nooit een goede cyclus gehad: dus 5 weken bruin bloedverlies en 1 weekje rood). En met de pil had ik meestal 1 dag bruin, dan 2 dagen rood en dan weer 2 dagen bruin. Volgens mij is het gewoon gestold bloed, verlies ook niet veel bloed.
pi_106942067
Klinkt inderdaad als oud bloed... zoals ik het aan het einde van de menstruatie heb. Oh wel.. Bruine Drab will do ;)
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:24:01 #19
52229 Chanty
pi_106942171
Vind koffiedik eigenlijk ook wel geslaagd :+

http://www.encyclo.nl/begrip/drab

Hij staat er bij 4 ook gewoon bij _O-
pi_106942250
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:34 schreef Freubelot het volgende:

ik weet nu uit ervaring dat dat niets uitmaakt. Ik ben nu zwanger van seks 4 a 5 dagen voor mijn eisprong. Zaadjes kunnen dus echt lang leven in je bm :)

Enne fijn dat je er weer bent!
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:31:00 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106942349
dan is 't vast een meisje, kwisted! :)
in de haak.
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:38:27 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_106942496
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 09:45 schreef Lijnloos het volgende:

Haha ja idd. Het kan van alles zijn :')
Succes met je pukkel enzo :* Hihi idd, gedulddd! :D
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Oud bruin bloedverlies? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:24 schreef Chanty het volgende:
Vind koffiedik eigenlijk ook wel geslaagd :+

http://www.encyclo.nl/begrip/drab

Hij staat er bij 4 ook gewoon bij _O-
Lol :D
pi_106945211
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

"bruinverlies"
pi_106953923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:57 schreef Lijnloos het volgende:
He shit Milka... -O- Nou hopelijk snel rode kwatsj, dan kun je tenminste verder... :*

Co_OL! *O* van harte!!! Leuk joh, gefeliciteerd! Jullie hebben nu ook een peutertje toch? (meen me te herinneren dat jij tegelijk met mij postte in Z&G toen? )
Klopt Robin word over een maand alweer 2 jaar :) we vragen soms ook wel eens wat ze wilt een broertje of zusje en het is steeds zusje haha :) nouja als je zusje of broertje zegt is het broertje :9
pi_106965549
Hallo allemaal! Hier thuis is besloten dat we graag n eerste kindje willen en daar gaan we nu voor proberen...

In december ben ik met de pil gestopt en zit nu middenin mn eerste 'natuurlijke' menstruatie. Het is allemaal nogal nieuw voor me maar leer hier al n hoop.

Had zelf verzonnen om nog n maandje te wachten en te kijken of mn menstruatie mooi op schema blijft. Zou het wel van de daken willen schreeuwen maar dat doe ik toch maar niet, zo vroeg. Vandaar dat ik hier even mn hart lucht.

Hoop met jullie mee te mogen lezen/ leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')