Dat zie ik niet gebeurenquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
je vergeet nog een stukje over een wijziging aan de IB kant.
Diep triest. De bouwsector wil dolgraag bouwen, starters willen dolgraag wonen, en de politiek maakt met torenhoge grondprijzen de nieuwbouwmarkt kapot. Want... de prijzen moeten kunstmatig hoog gehouden worden! Dat is goed voor het land hoor!quote:Nijpend
"De situatie op de markt voor nieuwbouwwoningen is heel nijpend'', zegt Rietdijk. De verkoop van nieuwbouwwoningen daalt dit jaar naar verwachting van 21.000 in 2011 tot ongeveer 12.000. In 2010 werden er nog 26.000 nieuwe woningen verkocht.
QFT!quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:22 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Diep triest. De bouwsector wil dolgraag bouwen, starters willen dolgraag wonen, en de politiek maakt met torenhoge grondprijzen de nieuwbouwmarkt kapot. Want... de prijzen moeten kunstmatig hoog gehouden worden! Dat is goed voor het land hoor!
Willen mensen dan wonen in wijken zonder riolering/groenvoorziening/wegen/ afwatering/ enz.. wat allemaal van de grondprijzen gefinacierd wordt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:22 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Diep triest. De bouwsector wil dolgraag bouwen, starters willen dolgraag wonen, en de politiek maakt met torenhoge grondprijzen de nieuwbouwmarkt kapot. Want... de prijzen moeten kunstmatig hoog gehouden worden! Dat is goed voor het land hoor!
Er is ruimte genoeg om de economie een flinke slinger te geven nu moet iederen in een tochtige duiventil van 50 jaar oud, om de belanghebbenden van corporaties aan een godsvermogen te helpenquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:22 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Dat kan wel , grondprijs is 10 euro en verkoop voor 300 euro, het grondbedrijf was altijd de moneymaker voor een gemeentequote:Op woensdag 18 januari 2012 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Willen mensen dan wonen in wijken zonder riolering/groenvoorziening/wegen/ afwatering/ enz.. wat allemaal van de grondprijzen gefinacierd wordt.
Grondprijs was pas een beetje een geldmaker nadat de centrale overheid een stuk financiering naar de gemeentes heeft afgesneden en gezegd heeft houdt jullie eigen broek maar op.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:29 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Dat kan wel , grondprijs is 10 euro en verkoop voor 300 euro, het grondbedrijf was altijd de moneymaker voor een gemeente
Die zullen dat gaan missen anders
Niet weer dat nonargument!quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Willen mensen dan wonen in wijken zonder riolering/groenvoorziening/wegen/ afwatering/ enz.. wat allemaal van de grondprijzen gefinacierd wordt.
maar er is een overaanbod van kantoren die moeten worden omgebouwd tot starters / studentenflats, als de huursubsidie achteruit gaat, dan gaat men indikken, de lagere pensioenen zorgt voor meer aanbod en indikken , de leegstand in winkelgebieden zorgt voor meer bouw van woningen, gemeentes die helemaal knijp zitten zullen bouwgrond gaan verkopen tegen de marktprijs , babyboomers die wegtrekken om hun vermogen vrij te maken, HRA die steeds minder zal worden, meer tijdelijke arbeidscontracten, babyboomers die over 10 jaar in dagverpleging moeten en over 20 jaar dood zijn enz enzquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:58 schreef Sjabba het volgende:
2012 het jaar dat er een hervorming gaat komen. Ik geloof alleen nog steeds niet dat de crash er gaat komen. Er is hier gewoon teveel vraag en te weinig aanbod en daar is geen oplossing voor.
Ja de huizen van boven de 3 ton maarja dat heb allemaal allang geroepen.
Volgens mij is dit topic al 4 jaar bezig... Door 4 jaar een koophuis te hebben en mijn HRA af te lossen heb ik al 20% afgelost en zijn mijn maandlasten afgenomen. En de dromers hier maar dromer en foto's van een weiland maken. Please...
Niet mouwen, gewoon werken met die klauwen.
Ik geef je groot gelijk en vind dat je goed bezig bent. Echter hoe kijk jij tegen het feit aan dat je (als voorbeeld) straks een hypotheek hebt van 300k en je huis is nog maar 200k waard?quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:58 schreef Sjabba het volgende:
2012 het jaar dat er een hervorming gaat komen. Ik geloof alleen nog steeds niet dat de crash er gaat komen. Er is hier gewoon teveel vraag en te weinig aanbod en daar is geen oplossing voor.
Ja de huizen van boven de 3 ton maarja dat heb allemaal allang geroepen.
Volgens mij is dit topic al 4 jaar bezig... Door 4 jaar een koophuis te hebben en mijn HRA af te lossen heb ik al 20% afgelost en zijn mijn maandlasten afgenomen. En de dromers hier maar dromer en foto's van een weiland maken. Please...
Niet mouwen, gewoon werken met die klauwen.
De overheid verbiedt dat.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:51 schreef Basp1 het volgende:
Dan ga je toch op een vakantiepark wonen.
Stemmingmakerij, ik moet hier ook met een grote sprong m'n tuin verlaten van de plassen die er voor staan. Of gewoon m'n wandelschoenen aandoen, dan maakt het niet uit.quote:Mijn pa heeft een tijd een woning op zo'n park gehad, maar de afwatervoorziening liet toch echt te wensen over als het geregend had bleven er allemaal plassen staan
Ow mijn eigen ervaring van op vakantieparken komen waar mensen (semi) permanent wonen word nu maar gedownplayed als stemmingmakerij.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De overheid verbiedt dat.
[..]
Stemmingmakerij, ik moet hier ook met een grote sprong m'n tuin verlaten van de plassen die er voor staan. Of gewoon m'n wandelschoenen aandoen, dan maakt het niet uit.
Wanneer is straks?quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:05 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ik geef je groot gelijk en vind dat je goed bezig bent. Echter hoe kijk jij tegen het feit aan dat je (als voorbeeld) straks een hypotheek hebt van 300k en je huis is nog maar 200k waard?
http://www.telegraaf.nl/o(...)explosief_toe__.htmlquote:Executieveiling neemt explosief toe
AMSTERDAM - Het aantal gedwongen huizenverkopen is het afgelopen jaar met ruim een derde gestegen. Dat blijkt volgens BNR Nieuwsradio uit cijfers van het Kadaster. Steeds meer mensen kunnen het hoofd niet meer boven water houden en moeten hun huis op de executieveiling aanbieden.
Het aantal executieveilingen kwam in 2010 uit op 2086. In 2011 waren het er 2811, een stijging van 725 oftewel 34,8 procent.
Peter Boelhouwer, hoogleraar woningmarkt aan de TU Delft, zegt op BNR dat executieveilingen ook banken met problemen opzadelen. Bij gedwongen verkoop zouden zij maar 70 tot 80 procent van de marktwaarde terugkrijgen. Een deel van het verschil wordt opgevangen door de Nationale Hypotheek Garantie, maar de rest moeten banken afschrijven.
nou er staan er hier zat vlak bij winkels en andere woningen, dat zijn juist de probleem situaties, niet de moderne snelwegkantorenquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:06 schreef Basp1 het volgende:
Je de starters en studenten willen wel langs de snelweg wonen ver van alle voorzieningen in die afgeleefde kantoren.![]()
Koop ze op voor een appel en een ei zorg dat je het bestemmingsplan gewijzigd krijgt en verbouw ze voor onrealistische prijzen (zie een paar topics terug door Micheal moore gepost maar daar ben jij toch een kloon van?) , vette winsten in je zak.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:31 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
nou er staan er hier zat vlak bij winkels en andere woningen, dat zijn juist de probleem situaties, niet de moderne snelwegkantoren
Maar dan moet je investeren, risico lopen, lobbyen, procedures ingaan. Dat is hartstikke veel werk, op fok posten is veel leukerquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Koop ze op voor een appel en een ei zorg dat je het bestemmingsplan gewijzigd krijgt en verbouw ze voor onrealistische prijzen (zie een paar topics terug door Micheal moore gepost maar daar ben jij toch een kloon van?) , vette winsten in je zak.
Kun je nagaan.... geen eens een koe te bekennen, die zitten ergens op een kluitje te herkauwenquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
QFT!
Voor de beeldvorming nog een fotootje uit de Randstad:
[ afbeelding ]
FYI, de riolering mag sinds dit jaar niet meer gefinancierd worden uit de grondopbrengsten. Moet via de rioolbelasting lopen. Zoals het hoort, me dunkt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hebt de crash gemist?quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:58 schreef Sjabba het volgende:
Inderdaad... gewoon hard werken voor je meestersquote:Niet mouwen, gewoon werken met die klauwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |