abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:16:42 #101
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_106946946
Dat er scheefhuurders bestaan komt omdat de overheid jarenlang loog over de werkelijke inflatie. Feitelijk hebben we de tekorten gefinancierd met een voorschot op de toekomst, welvaart die vervolgens ook nog eens bij een beperkte groep mensen terecht is gekomen. Het lijkt mij dat deze bevoorrechte groep nu ook op de blaren gaat zitten :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:19:22 #102
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_106947051
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

je vergeet nog een stukje over een wijziging aan de IB kant.
Dat zie ik niet gebeuren
pi_106947183
quote:
Nijpend

"De situatie op de markt voor nieuwbouwwoningen is heel nijpend'', zegt Rietdijk. De verkoop van nieuwbouwwoningen daalt dit jaar naar verwachting van 21.000 in 2011 tot ongeveer 12.000. In 2010 werden er nog 26.000 nieuwe woningen verkocht.
Diep triest. De bouwsector wil dolgraag bouwen, starters willen dolgraag wonen, en de politiek maakt met torenhoge grondprijzen de nieuwbouwmarkt kapot. Want... de prijzen moeten kunstmatig hoog gehouden worden! Dat is goed voor het land hoor!
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:25:42 #104
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_106947282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:22 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Diep triest. De bouwsector wil dolgraag bouwen, starters willen dolgraag wonen, en de politiek maakt met torenhoge grondprijzen de nieuwbouwmarkt kapot. Want... de prijzen moeten kunstmatig hoog gehouden worden! Dat is goed voor het land hoor!
QFT!

Voor de beeldvorming nog een fotootje uit de Randstad:
censuur :O
pi_106947345
quote:

[..]

Willen mensen dan wonen in wijken zonder riolering/groenvoorziening/wegen/ afwatering/ enz.. wat allemaal van de grondprijzen gefinacierd wordt.
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:28:10 #106
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_106947367
quote:

[..]

Er is ruimte genoeg om de economie een flinke slinger te geven nu moet iederen in een tochtige duiventil van 50 jaar oud, om de belanghebbenden van corporaties aan een godsvermogen te helpen
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:29:27 #107
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_106947426
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Willen mensen dan wonen in wijken zonder riolering/groenvoorziening/wegen/ afwatering/ enz.. wat allemaal van de grondprijzen gefinacierd wordt.
Dat kan wel , grondprijs is 10 euro en verkoop voor 300 euro, het grondbedrijf was altijd de moneymaker voor een gemeente

Die zullen dat gaan missen anders
pi_106947558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:29 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

Dat kan wel , grondprijs is 10 euro en verkoop voor 300 euro, het grondbedrijf was altijd de moneymaker voor een gemeente

Die zullen dat gaan missen anders
Grondprijs was pas een beetje een geldmaker nadat de centrale overheid een stuk financiering naar de gemeentes heeft afgesneden en gezegd heeft houdt jullie eigen broek maar op.

Maar dan nog die voorzieningen om een wijk te kunnen bouwen moeten ook gemaakt worden, mogen we daar met zijn allen voor gaan opdraaien omdat sommige graag voor een appel en een ei flinke lappen grond moeten kunnen kopen.

Maar
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:35:17 #109
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_106947643
quote:

[..]

Niet weer dat nonargument!
Verklaar eens waarom flatjes met 10 hokjes boven elkaar ook peperduur moeten zijn?
En je maakt mij niet wijs dat die paar vierkante meter weg en die paar meter riool per huis zoveel kost! Daarbij wordt hetzelfde ook betaald/onderhouden voor bestaande huizen, maar dan uit de gemeenschappelijke middelen.
Het probleem is toch echt de enorme winsten die iemand op die grond maakt. En ja, er zijn genoeg mensen die graag hun eigen riolering willen aanleggen als ze gewoon een kaveltje mogen bebouwen zonder 2 ton voor het kleine stukje grond op te hoesten te lenen. Of denk je dat vakantiehuizen geen riool hebben? Of dat riool in Woerden duurder is dan in het Ruhrgebied?
En wat die groenvoorzieningen betreft: met een fatsoenlijk formaat tuin heb je echt dat gemeentegrasveldje niet nodig!

Je spreekt jezelf trouwens aardig tegen door:
a. te claimen dat de torenhoge grondprijs nodig is om het riool aan te leggen
b. de gemeente de grondprijs als "money maker" gebruikt voor het financieren van de gevestigde belangen!
pi_106948237
Dan ga je toch op een vakantiepark wonen. Mijn pa heeft een tijd een woning op zo'n park gehad, maar de afwatervoorziening liet toch echt te wensen over als het geregend had bleven er allemaal plassen staan, ja dan kun je gaan zeuren bij de beheerder en die schroeft dan de servicekosten dan op met 100 euro per maand om dat wel bij te houden. Het is maar waar je zin in hebt.

De woning an sich was best te betalen, maar de servicekosten van 300 euro per maand voor het park tikten toch ook flink aan, daarvoor kon je dan wel altijd gaan zwemmen. :D
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:58:29 #111
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_106948527
2012 het jaar dat er een hervorming gaat komen. Ik geloof alleen nog steeds niet dat de crash er gaat komen. Er is hier gewoon teveel vraag en te weinig aanbod en daar is geen oplossing voor.

Ja de huizen van boven de 3 ton maarja dat heb allemaal allang geroepen.

Volgens mij is dit topic al 4 jaar bezig... Door 4 jaar een koophuis te hebben en mijn HRA af te lossen heb ik al 20% afgelost en zijn mijn maandlasten afgenomen. En de dromers hier maar dromer en foto's van een weiland maken. Please...

Niet mouwen, gewoon werken met die klauwen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:03:29 #112
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_106948755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:58 schreef Sjabba het volgende:
2012 het jaar dat er een hervorming gaat komen. Ik geloof alleen nog steeds niet dat de crash er gaat komen. Er is hier gewoon teveel vraag en te weinig aanbod en daar is geen oplossing voor.

Volgens mij is dit topic al 4 jaar bezig... Door 4 jaar een koophuis te hebben en mijn HRA af te lossen heb ik al 20% afgelost en zijn mijn maandlasten afgenomen. En de dromers hier maar dromer en foto's van een weiland maken. Please...

maar er is een overaanbod van kantoren die moeten worden omgebouwd tot starters / studentenflats, als de huursubsidie achteruit gaat, dan gaat men indikken, de lagere pensioenen zorgt voor meer aanbod en indikken , de leegstand in winkelgebieden zorgt voor meer bouw van woningen, gemeentes die helemaal knijp zitten zullen bouwgrond gaan verkopen tegen de marktprijs , babyboomers die wegtrekken om hun vermogen vrij te maken, HRA die steeds minder zal worden, meer tijdelijke arbeidscontracten, babyboomers die over 10 jaar in dagverpleging moeten en over 20 jaar dood zijn enz enz
pi_106948849
quote:

Ik geef je groot gelijk en vind dat je goed bezig bent. Echter hoe kijk jij tegen het feit aan dat je (als voorbeeld) straks een hypotheek hebt van 300k en je huis is nog maar 200k waard?
pi_106948913
Je de starters en studenten willen wel langs de snelweg wonen ver van alle voorzieningen in die afgeleefde kantoren. _O-

En babyboomers die met zijn allen naar het zuiden verkassen is een net zo'n utopie als dat we voor een appel en een ei een huis zullen kunnen gaan kopen in drukbevolkte gebieden in NL. :D
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:34:06 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_106950033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:51 schreef Basp1 het volgende:
Dan ga je toch op een vakantiepark wonen.
De overheid verbiedt dat.
quote:
Mijn pa heeft een tijd een woning op zo'n park gehad, maar de afwatervoorziening liet toch echt te wensen over als het geregend had bleven er allemaal plassen staan
Stemmingmakerij, ik moet hier ook met een grote sprong m'n tuin verlaten van de plassen die er voor staan. Of gewoon m'n wandelschoenen aandoen, dan maakt het niet uit.
pi_106950226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De overheid verbiedt dat.

[..]

Stemmingmakerij, ik moet hier ook met een grote sprong m'n tuin verlaten van de plassen die er voor staan. Of gewoon m'n wandelschoenen aandoen, dan maakt het niet uit.
Ow mijn eigen ervaring van op vakantieparken komen waar mensen (semi) permanent wonen word nu maar gedownplayed als stemmingmakerij. _O-

En frappant dat de servicekosten bij zo'n park nu vergeten worden in je commentaar, die servicekosten koop je bij gemeentes af door een stuk meer voor de grond te betalen. En dan mag je als koper nog jaarlijks HWF afdragen, dit in tegenstelling tot de huurders. :+
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:48:42 #117
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_106950593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:05 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ik geef je groot gelijk en vind dat je goed bezig bent. Echter hoe kijk jij tegen het feit aan dat je (als voorbeeld) straks een hypotheek hebt van 300k en je huis is nog maar 200k waard?
Wanneer is straks?

Kopen doe je in mijn optiek als je je ergens permanent wil vestigen (minimaal 10 jaar). De fluctuerende waarde maakt niet uit zolang je niet koopt of verkoopt. Ik lig er dus niet wakker van en kijk naar mijn maandlasten. Ik zal er wel weer een hoop commentaar op krijgen maar vooralsnog trek ik al 4 jaar aan het langste eind en is 1/5 al afgelost. Dat is de 20% en zoveel is mijn woning nog niet gedaald als ik de verkoop van het huis naast me bekijk.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:20:13 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_106951768
Als er alleen maar mogelijkheden tot herhuisvesting komen is het woningprobleem in Nederland al voor een groot deel opgelost. Er zijn namelijk woningen genoeg.

Hoeveel mensen wonen niet alleen in een eengezinswoning en willen graag naar een appartement? Dat zijn er heel wat en worden er steeds meer. Maar ze kunnen niet gaan, omdat ze nu 400 euro huur betalen en na verhuizen naar dat appartement opeens 800 euro moeten gaan betalen. Als er nu een wet komt dat je dit binnen dezelfde woningbouwvereniging kunt doen zonder dat het je meer kost, en 20% van de mensen maakt hier gebruik van, is het probleem al opgelost.
The End Times are wild
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:29:04 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_106952074
quote:
Executieveiling neemt explosief toe

AMSTERDAM - Het aantal gedwongen huizenverkopen is het afgelopen jaar met ruim een derde gestegen. Dat blijkt volgens BNR Nieuwsradio uit cijfers van het Kadaster. Steeds meer mensen kunnen het hoofd niet meer boven water houden en moeten hun huis op de executieveiling aanbieden.

Het aantal executieveilingen kwam in 2010 uit op 2086. In 2011 waren het er 2811, een stijging van 725 oftewel 34,8 procent.
Peter Boelhouwer, hoogleraar woningmarkt aan de TU Delft, zegt op BNR dat executieveilingen ook banken met problemen opzadelen. Bij gedwongen verkoop zouden zij maar 70 tot 80 procent van de marktwaarde terugkrijgen. Een deel van het verschil wordt opgevangen door de Nationale Hypotheek Garantie, maar de rest moeten banken afschrijven.
http://www.telegraaf.nl/o(...)explosief_toe__.html

Toch is er wel iets aan de hand op de woningmarkt, dat kan nu toch moeilijk ontkend worden.
The End Times are wild
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:31:48 #120
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_106952177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:06 schreef Basp1 het volgende:
Je de starters en studenten willen wel langs de snelweg wonen ver van alle voorzieningen in die afgeleefde kantoren. _O-
nou er staan er hier zat vlak bij winkels en andere woningen, dat zijn juist de probleem situaties, niet de moderne snelwegkantoren
pi_106952478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:31 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

nou er staan er hier zat vlak bij winkels en andere woningen, dat zijn juist de probleem situaties, niet de moderne snelwegkantoren
Koop ze op voor een appel en een ei zorg dat je het bestemmingsplan gewijzigd krijgt en verbouw ze voor onrealistische prijzen (zie een paar topics terug door Micheal moore gepost maar daar ben jij toch een kloon van?) , vette winsten in je zak. :D
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:42:58 #122
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_106952602
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Koop ze op voor een appel en een ei zorg dat je het bestemmingsplan gewijzigd krijgt en verbouw ze voor onrealistische prijzen (zie een paar topics terug door Micheal moore gepost maar daar ben jij toch een kloon van?) , vette winsten in je zak. :D
Maar dan moet je investeren, risico lopen, lobbyen, procedures ingaan. Dat is hartstikke veel werk, op fok posten is veel leuker ;(
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:49:47 #123
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_106952857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

QFT!

Voor de beeldvorming nog een fotootje uit de Randstad:
[ afbeelding ]
Kun je nagaan.... geen eens een koe te bekennen, die zitten ergens op een kluitje te herkauwen :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:52:46 #124
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_106952964
quote:

[..]

FYI, de riolering mag sinds dit jaar niet meer gefinancierd worden uit de grondopbrengsten. Moet via de rioolbelasting lopen. Zoals het hoort, me dunkt.

Overigens zou je nog een punt hebben als de grondprijs een relatie had met de inrichting van de openbare ruimte... is ook niet zo. Het inrichten van de openbare ruimte in de woonwijk kost slechts een fractie van wat men binnen kon harken met de grondverkoop. Waarom denk jij dat al die hebzuchtige gemeenten all in gegaan zijn en nu met grote lappen grond zitten? Ze hadden zich al helemaal rijk gerekend _O-
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:55:39 #125
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_106953064
quote:
Je hebt de crash gemist?

quote:
Inderdaad... gewoon hard werken voor je meesters ~O>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')