Hier hebben ze vanochtend voor het eerst de KVV gegeten, hoeveel ze precies nodig hebben weet ik nog niet dus ik heb de richtlijn van 20-30 gram per kg lichaamsgewicht aangehouden. Puck weegt een kilo of 5 denk ik en die heeft vanochtend ongeveer 75 gr voer gehad. Vanavond geef ik denk ik nog 50 gram en dan eens zien hoe ze het daar op doet. Rani weegt een kilo of 20, en die heeft net iets minder dan 200 gr voer met wat brokjes gekregen maar het niet allemaal opgegeten. D'r moest een beetje kattenvoer uit zo'n zakje door voor ze echt begon met eten, en ze lustte het niet allemaal. Vanavond nog een poging, kijken of ze dan enthousiaster wordt (of juist niet). Als we dit een tijdje vol houden zie ik wel of ze nog honger lijken te hebben of te zwaar worden en pas ik de hoeveelheid wel aan. Foto's van het experiment vanochtend:
Het voer voor vanavond alvast aan het ontdooien (even uit de koelkast gehaald voor de foto):
![EerstekeerKVVRanienPuck20-1-129.jpg]()
Voer in de bakken op het aanrecht om even op temperatuur te komen, met een beetje brokjes er door voor de bekende smaak. De poezen waren erg geïnteresseerd, maar die vangen zelf hun KVV maar
![EerstekeerKVVRanienPuck20-1-122.jpg]()
Hoopvol kijken naar de voerbak, dat moet wel super lekker zijn als vrouwtje er zo mee bezig is geweest!:
![EerstekeerKVVRanienPuck20-1-123.jpg]()
Puck was meteen fan:
![EerstekeerKVVRanienPuck20-1-127.jpg]()
Rani hoefde eigenlijk niet zo nodig, maar wilde wel eten toen er eenmaal lekkere kattenbrokjes door geroerd waren:
![EerstekeerKVVRanienPuck20-1-128.jpg]()
Puck had het snel op, alleen de brokjes waren nog over:
![EerstekeerKVVRanienPuck20-1-1210.jpg]()
Dan maar kijken of Rani nog wat over heeft:
![EerstekeerKVVRanienPuck20-1-1211.jpg]()
Toen Rani klaar was zat dit nog in haar bak; brokjes met hier en daar wat stukken KVV:
![EerstekeerKVVRanienPuck20-1-1212.jpg]()
Puck lustte dat nog wel, maar ik wil haar niet direct overvoeren dus de poes mocht de restjes vlees hebben:
![EerstekeerKVVRanienPuck20-1-1214.jpg]()
De overgebleven brokjes waren klef, dus die heb ik maar weggegooid. Voor het eerst in tijden is hun voerbak leeg en krijgen ze pas vanavond weer wat- en dan alleen KVV. Ben benieuwd of Rani dan wat beter wil eten

Hoe is dat met jullie honden, willen ze goed eten of gaat de aardigheid er af als ze twee keer per dag steeds hetzelfde voer krijgen?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken
F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!