abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106982878
Ik heb hier al een poosje zelf niet gepost maar lurk altijd trouw en geniet van jullie mooie foto's en leuke hondjes (of honDEN in het geval van o.a. Belana :P ). Maar ik wil nu toch graag even opscheppen O+ Wij zijn gisteravond op 'sollicitatiegesprek' geweest voor een nieuw lid van de roedel, en na een goed gesprek met de fokker zijn we er uit. Over een week of zes krijgen onze Rani en Puck een nieuw zusje!

Onze roedel bestaat nu uit Rani onze middenslag Schnauzer van 7,5:

En Puck onze Havanezer van 2,5:

Het nieuwste lid wordt een zwart Labrador teefje en we gaan haar Nori noemen O+ Foto's van het nestje:

We weten nog niet welke pup uit het nest de onze gaat worden. Als de pups 7 weken zijn doen ze op de plaatselijke hondenschool een puppytest en aan de hand daarvan worden ze aan toekomstige eigenaars gematcht. Wij hebben aangegeven dat we graag een relaxt teefje willen dat zich makkelijk tussen alle dieren die we al hebben kan voegen, en dat als het even kan ook fokpotentie heeft. We verheugen ons er echt enorm op O+ We hebben vroeger toen ik klein was altijd labradors gehad, zijn lid geweest van de NLV en hebben ook een paar nestjes gefokt. Nu mijn man en ik zelf een gezin willen gaan stichten is een Labrador voor ons een voor de hand liggende keus. Deze fokker heeft precies dezelfde insteek als wij, dus we zijn er super blij mee! O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_106986410
Onze opvanger verhuist zaterdag naar een ander opvanggezin. Ik vind het verschrikkelijk. Ik ga verhuizen, bij mijn vriend weg en ik kan haar niet ook meenemen. Een kamer vinden met 1 hond is al een hel. Dus helaas..

Gister voor het laatst het bos ingeweest met haar en Sally. Ze hebben genoten. Ik ook.

Ik ga haar missen.

Favoriete speeltje: Een oude BH

Wasda?

Wasda?

Mooie tong

Lekker bekkie

Mooie Sally

In galop

Wachten tot Sally zich weer laat zien

GEVONDEN!

Andere kant op

Ik ga je pakken!

Het goede moment afwachten...

Podenco-neus aan het werk

Timing..

Bedenkelijke Sally..

Afgeleid in haar spelbuiging..

Wat was ik ook al weer aan het doen?

Ik ga je missen, lieve meissemeis..
Sterkheidsbaas van alles.
pi_106988095
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:18 schreef Lonaa het volgende:
Onze opvanger verhuist zaterdag naar een ander opvanggezin. Ik vind het verschrikkelijk. Ik ga verhuizen, bij mijn vriend weg en ik kan haar niet ook meenemen. Een kamer vinden met 1 hond is al een hel. Dus helaas..

Gister voor het laatst het bos ingeweest met haar en Sally. Ze hebben genoten. Ik ook.

Ik ga haar missen.

Wat jammer dat ze weg moet Lonaa, ze is leuk. Hoe is het met Sally verder? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:03:43 #29
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_106988190
Oh Lonaa, wat jammer....
Podenco die los kan, ik zou bijna roepen doemijdiemaar O+
Kan ik ergens meer info over haar vinden?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_106988918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:00 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wat jammer dat ze weg moet Lonaa, ze is leuk. Hoe is het met Sally verder? :)
Met Sally gaat het super. Haar operatie afgelopen mei is helemaal geslaagd en ze rent goed. Ze voelt zich lekker en leert nog steeds iedere dag.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Oh Lonaa, wat jammer....
Podenco die los kan, ik zou bijna roepen doemijdiemaar O+
Kan ik ergens meer info over haar vinden?
*grijns*

ze is van de greyhoundfriends. www.greyhoundfriends.nl ;)

Roja kan in het bos prima los. Ik heb maar 1 x een akkefietje gehad, dat was op Hoog Buurlo, ik liet ze allebei los en Roja loopt zo t kreupelhout in om te verdwijnen. :P Niks meer reageren, volledig opgenomen door de geurtjes in haar neus.

Die momenten heeft ze in "ons" bos ook wel eens, maar meestal, als je doorloopt en roept, krijgt ze in de gaten dat je wegloopt en komt ze als een sppeer naar je toe gerend. :)

Sally kan trouwens ook prima los, hoor. :)

Maar, het blijven natuurlijk Podenco's, nooit echt te vertrouwen. :P
Soms sta je wel eens te wachten, maar echt weg weg, nee, dat zijn ze nooit. :)
pi_106989011
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:24 schreef Lonaa het volgende:

ze is van de greyhoundfriends. www.greyhoundfriends.nl ;)

Oh die Bonnie, op de site O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:27:08 #32
176471 oh-oh
pi_106989059
Oh bummer, kleine kinderen en mijn roedel is ook te groot. Ze is enig, kleiner dan ik dacht ook O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_106989116
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:27 schreef oh-oh het volgende:
Oh bummer, kleine kinderen en mijn roedel is ook te groot. Ze is enig, kleiner dan ik dacht ook O+
Roja kan prima met kleine kinderen!

Heb hier gister 2 krummels over de vloer gehad, van 2 en van 7. Daar gaf ze niks om.

Ik denk dat ze dat erbij hebben gezet ivm haar onzekerheid naar andere honden.

Maar ze is naar mensen, ALLE mensen, vreemden, kinderen, mensen met wandelstok, you name it, een schat. Ze gaat alleen maar bij ze staan, voorzichtig kwispelen, en naar ze kijken...

"Kijk mij eens lief zijn..."

Ze is maar een cm of 40/45 hoog. :)
pi_106989229
Sterker nog, op oudejaarsdag heb ik samen met Roja een jochie van 5 van zijn angst voor honden afgeholpen.

Hij was ontzettend bang, Roja liet alles toe, gaf geen kick. Hij heeft d'r geaaid, ik heb over haar verteld, hij heeft haar een koekje gegeven, niks aan de hand.

Toen we ze later weer tegen kwamen, riep hij tegen me dat ie Roja mee naar huis wilde nemen. :D
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:31:00 #35
176471 oh-oh
pi_106989237
Ja ok, maar mijn roedel bestaat uit 4 honden, en vaak uit 6, gek dan, als ik het zo lees ben ik verre van ideaal voor haar...
( Groucho Marx )
pi_106989312
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Ja ok, maar mijn roedel bestaat uit 4 honden, en vaak uit 6, gek dan, als ik het zo lees ben ik verre van ideaal voor haar...
Nou ja, weet je wat het is.. ze is natuurlijk blind aan 1 oog, en daardoor nog al snel onder de indruk.

Ik weet niet of 4 of 6 honden te veel is. We lopen ook wel eens met de uitlaatservice mee. Dat vind ze best overweldigend, maar daar went ze wel aan.

Naar Sally heeft ze de eerste 3 dagen ook d'r lippen opgetrokken, maar dat zakte weg toen ze er achter kwam dat Sally best lief was.
pi_106989358
Dat van die kleine kinderen hebben ZIJ op de website gezet, trouwens. Ik heb daar nooit met geen woord over gerept.

Ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat ze kan uitvallen naar opdringerige vreemde honden, en dat ze dan denken dat dat dus ook kan naar kinderen.

Maar serieus, Roja en mensen is zo'n topcombi. :)
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:33:56 #38
176471 oh-oh
pi_106989374
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nou ja, weet je wat het is.. ze is natuurlijk blind aan 1 oog, en daardoor nog al snel onder de indruk.

Ik weet niet of 4 of 6 honden te veel is. We lopen ook wel eens met de uitlaatservice mee. Dat vind ze best overweldigend, maar daar went ze wel aan.

Naar Sally heeft ze de eerste 3 dagen ook d'r lippen opgetrokken, maar dat zakte weg toen ze er achter kwam dat Sally best lief was.
Nou al met al dus niet de ideale situatie voor haar. Dus voor ons ook niet.
Sowieso wil ik eigenlijk niks erbij hoor, maar een ouder herplaatsertje wat echt geknipt zou zijn gaf ik graag een kans ;)
( Groucho Marx )
pi_106989434
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:33 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou al met al dus niet de ideale situatie voor haar. Dus voor ons ook niet.
Sowieso wil ik eigenlijk niks erbij hoor, maar een ouder herplaatsertje wat echt geknipt zou zijn gaf ik graag een kans ;)
Dat snap ik. :)

Ik vertel alleen zo graag over d'r. :@ Ze is zo'n schat, en helemaal niet veeleisend. Ik zou willen dat ze al een mandje had.

Ik zal zo eens een filmpje van d'r maken, als ik een koekje vast heb. :D
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:38:37 #40
176471 oh-oh
pi_106989599
Ja dat snap ik ook.
Nena is geweldig, maar ook niet bij kleine kinderen :P
En Bruna vind ik ook tof, maar eigenlijk ook weer veel te jong voor hier.
( Groucho Marx )
pi_106989726
Als ik dan toch nog even spammen mag, ken je dierensteun La Vida?

http://www.dierensteunlavida.nl/senioren.htm
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:44:45 #42
176471 oh-oh
pi_106989905
Nee ken ik niet. Maar goed, eigenlijk wil ik helemaal niks uit het buitenland of zo.
Hier in NL is vast ook wel een oud herplaatsertje te vinden, en ik zoek ook niet actief, tegen jouwes liep ik nu zo aan :D
( Groucho Marx )
pi_106990002
Er zijn overal oude herplaatsertjes te vinden. (helaas)

Er zal vast een fijn mandje komen voor Roja. :)
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:49:58 #44
176471 oh-oh
pi_106990142
Ik ben op zoek naar een goede toypoedelfokker voor over een paar jaar, dat wordt echt mijn projekt zeg maar _O-
( Groucho Marx )
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:18:11 #45
176471 oh-oh
pi_106991415

Billy was Chico kwijt :')
( Groucho Marx )
pi_106992125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:18 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Billy was Chico kwijt :')
Prachtige foto _O-
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_106999119
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:49 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede toypoedelfokker voor over een paar jaar, dat wordt echt mijn projekt zeg maar _O-
Ah ben je misschien van plan er ooit een te nemen? :) Het is een van de rassen die ik zou overwegen om later in huis te nemen, maar mijn vriend wil er helaas niet in het openbaar mee gezien worden. :')

Trouwens, klapperen jullie honden soms uit enthousiasme met hun tanden? Ik stond net met een plakje worst in mijn handen, Punkie was helemaal gefixeerd, begint ze ineens met haar tanden te klapperen. Heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. :')
pi_106999363
Huh dat heb ik ook nog nooit meegemaakt :D

@miss-isis, wat leuk :D labradors zijn echt zó lief!
pi_107002445
Tandenklapperen heb ik ook nog nooit gehoord! Bij ons blaffen ze alleen maar heel hard als ze heel enthousiast zijn :')

En ja, labradors zijn lief O+ ik heb de hele dag rondgelopen met een big smile en vanmiddag bij zooplus al de eerste nieuwe speeltjes besteld (niet dat we dat nodig hebben, Rani en Puck hebben meer speelgoed dan menig derde-wereld kind :') ). En we willen de honden gaan overzetten op KVV omdat de fokker dit aan de pups geeft, dus daar ook al mee bezig geweest.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_107003125
Ik stond ook even te kijken van "Que? wat doe je nou?" Raar beest, ik schuif het maar op ouderdom af. :')

Kan me voorstellen dat je heel blij met de pup! In dierenwinkels heb ik altijd de neiging alles mee te nemen, nieuw mandje, leuk halsbandje erbij, zo'n kip, al die meuk opladen en allesss design. Moet je alleen wel een puppy hebben. :') Mwap mwap mwaaap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')