abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106885842

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_106885906
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:46 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:Y Gezond eten moet lekker zijn :9
^O^
Ik snap nog steeds niet dat veel mensen ongezond altijd met lekker associëren en gezond met niet lekker...
Blijkbaar gaat het hier in huis wel goed; de kinderen kiezen 3 van de 4 keer voor fruit als ze wat lekkers mogen en willen zelfs altijd het liefste fruit als toetje.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:53:07 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106886019
Bunny Yoga Class :D O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106886139
O+ cute bunnies!
pi_106886217
Ik heb lekker twintig minuutjes gedanst net 8-) Ik vind het echt heerlijk, just dance op de wii O+

En nu ga ik aan de chocola, als aanvulling op mijn verder zo keurige lijstje :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_106886266
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
O+ O+

Ik doe al een uur tower defense 8)7
pi_106886541
Haha die konijnen!

Maar ja veel mensen vinden "verwennen" iets van de McD ofzo, of frietjes met een kroket. Ik ivnd dat af en toe ook wel lekker, maar als ik mezelf wil verwennen doe ik dat liever met sint jacobsschelpen of een zalmpje of iets anders lekkers doch gezonds!
pi_106886587
Bedtijd hier :@.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mag ik aub ook PM over jouw nieuwe werk?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 16 januari 2012 @ 21:05:56 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106886846
Die konijntjes :D

Over onredelijk zijn: schamen jullie je daar niet voor achteraf? Natuurlijk ben ik ook weleens onredelijk -wie niet- maar ik vind het niet leuk, fijn, lekker of anderzijds positief ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:06:23 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106886892
Aurum ik ben zowat shocked door jouw lijst :D Ik tel 4 warme maaltijden ofzo. Hemel, waar laat je het? :D. Ik zou het echt serieus niet weg krijgen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:11:34 #11
229513 Blurred86
Live Positive
pi_106887224
mag ik iemand hier lastigvallen met een vraag over salaris/belasting? MI misschien of iemand anders die goed is in dat soort dingen? het gaat over de fiscale regeling woon-werkverkeer, ik snap er werkelijk geen kont van :@
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_106887284
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:11 schreef Blurred86 het volgende:
mag ik iemand hier lastigvallen met een vraag over salaris/belasting? MI misschien of iemand anders die goed is in dat soort dingen? het gaat over de fiscale regeling woon-werkverkeer, ik snap er werkelijk geen kont van :@
mijn man weet er wel redelijk wat vanaf...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_106887354
Hebben jullie die allerschattigste foto's van Innocent Smoothies vandaag nog gezien op Facebook? O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106887697
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:05 schreef Tinkepink het volgende:

Over onredelijk zijn: schamen jullie je daar niet voor achteraf? Natuurlijk ben ik ook weleens onredelijk -wie niet- maar ik vind het niet leuk, fijn, lekker of anderzijds positief ofzo.
Ik wel iig, daarom probeer ik het ook zo min mogelijk te zijn.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:24:14 #15
229513 Blurred86
Live Positive
pi_106888169
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:12 schreef progje het volgende:

[..]

mijn man weet er wel redelijk wat vanaf...
O+ als hij zin heeft om er heel ff naar te kijken dan zal ik zo wel een pm sturen!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:27:52 #16
229513 Blurred86
Live Positive
pi_106888404
quote:

nee hoor! ik heb dan wel onredelijke gedachtes/gevoelens, maar realiseer me zelf ook wel dat ze onredelijk zijn :P en ik doe op zo'n moment ook niet onredelijk, ik denk het alleen dus daar schaam ik me dan ook niet voor achteraf.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:30:35 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106888558
Ik heb het dan ook over doen en niet over gedachten. Je moest eens weten wat ik af en toe denk. Meermaals levenslang als ik het uit zou voeren.
pi_106888800
PM mag :)

*O* Kindle is binnen *O* blijk niet de touch versie besteld te hebben |:( anderzijds zijn de recenties daarvan niet allemaal jubelend en reclame..

Hij leest ieg goed! Nu de cd''s van de collega''s er nog opzetten, morgen maar :O
Oh en de wifi is amazing :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106888901
Tof Ml! Wat was je er uiteindelijk voor kwijt, may I ask? Geen invoerrechten moeten betalen?
pi_106889088
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tof Ml! Wat was je er uiteindelijk voor kwijt, may I ask? Geen invoerrechten moeten betalen?
Zie spoiler, heb wel voor speedverzenden gekozen. En er zit een stekker van 15 dollar bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:40:06 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106889110
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:34 schreef Ml-etje het volgende:
PM mag :)

*O* Kindle is binnen *O* blijk niet de touch versie besteld te hebben |:( anderzijds zijn de recenties daarvan niet allemaal jubelend en reclame..

Hij leest ieg goed! Nu de cd''s van de collega''s er nog opzetten, morgen maar :O
Oh en de wifi is amazing :D
Kan ik cd'svan je overkopen? Wij hebben ook een kindle.
pi_106889143
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kan ik cd'svan je overkopen? Wij hebben ook een kindle.
Als mijn collega ze niet terug hoeft kan je ze krijgen.
Volgens mij heeft hij ze speciaal voor me gebrand.
pi_106889311
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:24 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

O+ als hij zin heeft om er heel ff naar te kijken dan zal ik zo wel een pm sturen!
Is goed!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 16 januari 2012 @ 21:45:09 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106889454
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als mijn collega ze niet terug hoeft kan je ze krijgen.
Volgens mij heeft hij ze speciaal voor me gebrand.
Dat zou ultiem cool zijn. Ik hoor het wel!
pi_106889574
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aurum ik ben zowat shocked door jouw lijst :D Ik tel 4 warme maaltijden ofzo. Hemel, waar laat je het? :D. Ik zou het echt serieus niet weg krijgen.
Het valt best mee, maar jij zou het idd niet wegkrijgen. Als het scheelt, ik zou het niet eens tot de middag redden met jouw dagmenu ;)

De aardappels zijn 100 gram per keer en de rijst is 40 gr ongekookt.
Vlees is tussen 75 en 100 gram per keer, valt imo ook wel mee :Y

Ik zit totaal rond de 1750 kcals volgens mij
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_106889654
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het dan ook over doen en niet over gedachten. Je moest eens weten wat ik af en toe denk. Meermaals levenslang als ik het uit zou voeren.
oh, dat heb ik ook :X

En ik merk sinds in van de Mirena af ben, ik niet altijd even stabiel ben :')
Maar ik weet waar het door komt en manlief gelukkig ook :+
pi_106889755
oh en qua eten, ik zit nu nog wel in omschakelfase. Van luie couchpotatoe naar ultieme sportbabe *kuch*

Dus ik zit nu ook aardig vol :+

Maar als ik op dreef ben, dan heb ik na dit nog gewoon trek :9
pi_106889867
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zie spoiler, heb wel voor speedverzenden gekozen. En er zit een stekker van 15 dollar bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook een tof dingetje, uiteindelijk qua prijs wel vergelijkbaar met de mijne :)
Ben ook zo blij ermee ^O^
pi_106890054
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:27 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

nee hoor! ik heb dan wel onredelijke gedachtes/gevoelens, maar realiseer me zelf ook wel dat ze onredelijk zijn :P en ik doe op zo'n moment ook niet onredelijk, ik denk het alleen dus daar schaam ik me dan ook niet voor achteraf.
Wat zij zegt. En ik spui het hier, of tegen mijn vriend, maar dan zeg ik erbij dat ik ook wel weet dat het onredelijk is en dat het er even uit moet!
pi_106891135
Niets mis met je frustraties uiten hoor. Zolang je mensen maar niet moedwillig kwetst. :)
Doe wat je niet durft.
pi_106891205
quote:

ik wel, ik voel me dan echt rot achteraf, en gelukkig is m'n vriendje lief genoeg om me als ik me rot voel en spijt heb weer blij te maken O+ ook als ik onredelijk tegen hem deed...
Kwak
  maandag 16 januari 2012 @ 22:16:35 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106891356
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Niets mis met je frustraties uiten hoor. Zolang je mensen maar niet moedwillig kwetst. :)
Frustraties zijn een ding, maar ik heb dus echt moeite met onredelijkheid. Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
pi_106891550
:W met collega's na het werk een biertje wezen drinken. 1 biertje werden er 2, plus een paar handen gezouten pinda's en een croque monsieur. Samen met snert voor lunch is dat een niet al te best lijstje, denk ik.
  maandag 16 januari 2012 @ 22:22:40 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106891668
!Trek! Nu heb ik zin in tosties.
pi_106891832
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Frustraties zijn een ding, maar ik heb dus echt moeite met onredelijkheid. Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
Helaas betrap ik mezelf er wel eens op, vooral wanneer de pijn me de baas wordt kan ik wel eens harder uithalen dan ik bedoel.. Ik vind mezelf dan ook helemaal niet leuk en probeer het altijd voor te zijn en gewoon aan te geven wanneer men even niet zoveel van me moet vragen.
pi_106892572
Pfoe, ik heb de hele avond met m'n neus in de boeken gezeten en nu ben ik moe! Ga voor m'n werk een opleiding doen en er zit veeeeel voorbereidingstijd in en m'n hersens zijn echt vergeten hoe ze ookalweer informatie moeten opnemen en dingen moeten leren. Wel heel interessant! En het voelt ook wel goed om weer eens wat hersengymnastiek te doen :)
pi_106893073
Sorry voor de topic-kill :'(
pi_106893494
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:47 schreef Amsel het volgende:
Sorry voor de topic-kill :'(
:D wat voor opleiding ga je doen?

Ik ga zo mijn bedje maar eens in!
pi_106893645
ik realiseerde me vandaag op de Uni dat ik in mijn huidige werk ook wel wat intellectuele uitdaging mis... nu vind ik dat nog niet zo heel erg (behalve dat het lastiger is om dan dingen als eindcasus opleiding en proefschrift even op te pakken), maar op den duur ga ik dat denk ik wel missen.

goede reden om veel te lezen - wetenschappelijk en opiniestukken. goed voornemen dus!
Kwak
pi_106893854
Dat was voor mij ook een van de redenen om uit het onderwijs te stappen Kwak. Er liggen genoeg uitdagingen op andere vlakken, maar op een gegeven moment ging het me tegenstaan dat ik nooit slimmer hoefde te zijn dan een zesdeklasser.

Perr, het is een management-opleiding, ik wil wat theoretische onderbouwing voor alles wat ik nu uit m'n duim zuig :+

Nu bedtijd! :W
pi_106894008
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:02 schreef Amsel het volgende:
Dat was voor mij ook een van de redenen om uit het onderwijs te stappen Kwak. Er liggen genoeg uitdagingen op andere vlakken, maar op een gegeven moment ging het me tegenstaan dat ik nooit slimmer hoefde te zijn dan een zesdeklasser.

Perr, het is een management-opleiding, ik wil wat theoretische onderbouwing voor alles wat ik nu uit m'n duim zuig :+

Nu bedtijd! :W
ik wil voorlopig wel les blijven geven hoor :Y maar ik wil als ik eenmaal het lesgeven zelf echt in de vingers heb, over een paar jaar, graag wel verder leren/ontwikkelen richting beleid en bestuur of management, evt. in het onderwijs.
Kwak
pi_106898797
Ik wil graag een nette winterjas (netter dan een snowboardjas), en deze is maar 30 euro. Doen? (uiteraard eerst testen of ie warm genoeg is, 77% polyester, 12% wol, 11% viscose en hij is gevoerd)

Zo en dan nu maar slapen. Mijn bioritme is een uurtje opgeschoven geloof ik :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_106900817
Ik vind de jas leuk, maar hij ziet er niet zo warm uit. Niet dat ik verwacht dat het nog veel kouder gaat worden dan nu, dus dan zou het prima kunnen. 30 euro is niet duur voor een winterjas!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106900855
Leuke jas chico!
Zelfs ik heb nu een jas aan overigens. Het werd toch wat frisjes op de fiets. :P
Doe wat je niet durft.
pi_106900909
leuke jas!

Willen er nog mensen naar Istanbul?
pi_106901067
Mogge!
Leuk Amsel! Aan de Erasmus?

Druk dagje vandaag, ga maar beginnen bij het begin :+
pi_106901314
leuke jas, Chico. Hij ziet er niet heel erg warm uit. Maar goed, ik heb zo langzamerhand een ander perspectief op winterjassen gekregen, denk ik.

Boh, kon maar slecht opstaan vanmorgen! Nu maar eens een morgen thuis werken, vanmiddag een meeting en daarna weer naar huis denk ik. Kijken hoe dat gaat.

Planning:
O: yoghurt met banaan en muesli
T: mandarijn
L: ?
B: 40 minuten wandelen
T: knackebrod met iets
D: stamppot raapjes met spekjes.
pi_106901315
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Leuke jas chico!
Zelfs ik heb nu een jas aan overigens. Het werd toch wat frisjes op de fiets. :P
En daarvoor dan? :o

Goedemorgen! vannacht weer eens gedroomd dat mijn tanden uitvielen, dus vandaag maar extra gepoetst en een afspraak maken met de tandarts :)
pi_106901431
Ik heb tot gistermiddag een fleece gedragen. Warm genoeg en zit veel lekkerder dan een jas. :)
Maar nu dus toch maar iets warmers uit de kast getrokken. :P
Doe wat je niet durft.
pi_106901532
Ohai!
Ik heb vannacht gedroomd dat ik verliefd werd op iemand :D die iemand kwam bij ons op bezoek en was getrouwd enzo en het was ook echt onzin allemaal. Wel zulke onzin dat ik gewoon niet vorlijk wakker werd omdat die persoon er niet was :'). En ik vertelde het tegen vriendje en die moest onwijs lachen, hij weet wie de persoon in kwestie is :D
pi_106901597
PLanning:
O:dubbele bth met 30+kaas/groenten
T: banaan
L: gebonden groentesoep, bak salade, 2 bth pindakaas
T: appel
S: les in de sportschool
D: couscous/gehaktballetjes/pompoen
T: eiwitshake
pi_106901667
Mogguh!

Waarom zo laat nog die shake Perr? Verdeel 'm gewoon lekker voor en na je sporten. :Y

c_/
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106901756
Morning!

Moet vandaag naar Apeldoorn voor mn werk }:|
En dan hoop ik maar dat ik op tijd terug ben voor mijn boksles vanavond.

Verder begin ik de dag positief :P

Herken de behoefte aan ontwikkeling in je werk. Ik lees heel veel naast mn werk om mn vakkennis uit te breiden en bij te houden. En ben heel erg blij om nu weer met iets nieuws te beginnen :Y
Be someone that makes you happy
pi_106901794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:04 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Waarom zo laat nog die shake Perr? Verdeel 'm gewoon lekker voor en na je sporten. :Y

c_/
ok!
pi_106901958
Mogge.

Voor de grap even gewogen hoeveel papier met UWV logo ik nu klaargelegd heb voor de advocaat, meer dan 1800 gram :')
Huiswerk voor vandaag: labeltjes plakken, toelichting typen en printen, nog wat kopietjes maken.

Lijstje voor vandaag:
O: havermout
T: cappuccino, appel
L: gekookt ei, 2 cracottes met kaas, karnemelk
T: cappuccino, honingkoekje (klein koekje)
D: dan eindelijk de kip met pompoen en tomaat, ik zal lief wel aansturen als ik zelf te wazig ben om te koken.
T: kwark met verse ananas
pi_106902106
Ik wil met mn duffe hoofd even wat extra havermout in mn kom te gooien, schiet ik uit. -O-
Nu heb ik veel te dikke havermout. -O-
Zo maar wat gaan aanlengen met melk ofzo.
Doe wat je niet durft.
pi_106902216
Goedemorgen!

Gisteren:
O: brinta, melk, rozijntjes (287 kcal)
T: banaan (125 kcal)
L: 3 volkoren bth: 2x bauernham+boter, 1x niks, kom chinese tomatensoep (~435 afhankelijk van de soep)
T: appel (80 kcal)
T: (tijdens het koken): 2 gedroogde abrikozen, handje pijnboompitten (~100kcal)
D: pilav met gehakt en veel spinazie (http://www.ah.nl/allerhan(...)kt+rozijnen+spinazie maar dan met minder rijst en meer spinazie) (~540 kcal ofzo?)
B: uurtje kinect
~1600 kcal

Vandaag:
O: brinta, melk, rozijnen (346kcal)
T: appel (80kcal)
L: 4 bruine boterhammen, boter, bauernschinken (495kcal)
D1: ?
S: hardlooptraining ('duur'loop, 40min)
D2: ?

(zonder D: ~1050kcal)

Ik moet nog iets bedenken om te eten voor en na het sporten. Misschien neem ik een bak yoghurt of kwark voor het sporten en een broodje rosbief/rauwkost naderhand, is dat wat?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_106902304
Q dan zit je op 1400 kcal wat me te weinig lijkt :P Maar heb ook geen tips :')
pi_106902479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:48 schreef _aurum_ het volgende:
leuke jas!

Volgens mij ben je dan langer onderweg dan dat je daar bent. :P! Wel gaaf!
Worry is a misuse of imagination
pi_106902516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:33 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen!

Gisteren:
O: brinta, melk, rozijntjes (287 kcal)
L: 3 volkoren bth: 2x bauernham+boter, 1x niks, kom chinese tomatensoep (~435 afhankelijk van de soep)
T: appel (80 kcal)
T: (tijdens het koken): 2 gedroogde abrikozen, handje pijnboompitten (~100kcal)
D: pilav met gehakt en veel spinazie (http://www.ah.nl/allerhan(...)kt+rozijnen+spinazie maar dan met minder rijst en meer spinazie) (~540 kcal ofzo?)
B: uurtje kinect
~1600 kcal

Vandaag:
O: brinta, melk, rozijnen (346kcal)
T: appel (80kcal)
L: 4 bruine boterhammen, boter, bauernschinken (495kcal)
D1: ?
S: hardlooptraining ('duur'loop, 40min)
D2: ?

(zonder D: ~1050kcal)

Ik moet nog iets bedenken om te eten voor en na het sporten. Misschien neem ik een bak yoghurt of kwark voor het sporten en een broodje rosbief/rauwkost naderhand, is dat wat?
Kun je niet gewoon de yoghurt inderdaad voor het sporten nemen, en na het sporten nog een echte maaltijd? Anders wordt het inderdaad wat weinig.
pi_106902649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:47 schreef Lago het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon de yoghurt inderdaad voor het sporten nemen, en na het sporten nog een echte maaltijd? Anders wordt het inderdaad wat weinig.
Ik kom rond half 9 thuis, dan nog douchen enz. Ik heb dan meestal niet echt trek meer eigenlijk. Broodje kan in de oven tijdens het douchen, dus dat is ideaal. Misschien dus een grote bak yoghurt vooraf (zal er ook nog wel iets indoen om het lekker te maken, misschien is een banaan wel een goed idee), 2 broodjes met vlees en een lading rauwkost na het sporten.
pi_106902671
Neem vooral wat warms vanavond na het sporten, iets zegt me dat je het dan nodig hebt Quina!
Doe wat je niet durft.
pi_106902828
Hmmz. Als jullie het allemaal zeggen dan zal ik wel proberen om niet eigenwijs te zijn. Heb hier al te vaak gezien dat 'jullie' gelijk hebben en 'men' het advies niet opvolgt.
Dan wordt het denk ik iets van meergranenrijst met uhm.. rode paprika&courgette en een stukje vlees/vis.
pi_106903112
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:58 schreef Quinazoline het volgende:
Hmmz. Als jullie het allemaal zeggen dan zal ik wel proberen om niet eigenwijs te zijn. Heb hier al te vaak gezien dat 'jullie' gelijk hebben en 'men' het advies niet opvolgt.
Dan wordt het denk ik iets van meergranenrijst met uhm.. rode paprika&courgette en een stukje vlees/vis.
klinkt goed!
pi_106903166
Is vrij snel en simpel toch? Vind zelf iets als bruine bonen heel makkelijk om even snel in elkaar te flansen.
Hoeveel tijd heb je voor je sporten? Als je dan een half uur tijd hebt om iets te maken kun je bijvoorbeeld chili con carne maken, tijdens het bereiden je D1 eten, en na je S de chili con carne even snel in de magnetron doen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106903247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:48 schreef _aurum_ het volgende:
leuke jas!

Oeh. Maar er staat niet bij welke data het mag he? (ik ben bijv alleen 6 tot 11 maart vrij, en dat zal dan wel weer precies níet kunnen :P)

Jagar, ik vind een warme jas ook het belangrijkst hoor :). Daarom loop ik rond in een snowboardjack dat geschikt is tot min heel veel. Alleen soms wordt er van mij verwacht dat ik er in jas iets netter uitzie dan dat :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_106903270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Is vrij snel en simpel toch? Vind zelf iets als bruine bonen heel makkelijk om even snel in elkaar te flansen.
Hoeveel tijd heb je voor je sporten? Als je dan een half uur tijd hebt om iets te maken kun je bijvoorbeeld chili con carne maken, tijdens het bereiden je D1 eten, en na je S de chili con carne even snel in de magnetron doen.
Ik heb geen magnetron :D. En ik heb in principe wel genoeg tijd voor het sporten, omdat ik ruim voor het sporten mijn D1 wil eten. Chili is eigenlijk best een goed idee, volgens mij heb ik daar ook alles voor in huis. Zitten er veel eiwitten in bonen?
pi_106903439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:15 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ik heb geen magnetron :D. En ik heb in principe wel genoeg tijd voor het sporten, omdat ik ruim voor het sporten mijn D1 wil eten. Chili is eigenlijk best een goed idee, volgens mij heb ik daar ook alles voor in huis. Zitten er veel eiwitten in bonen?
:o maar in een pan kun je het ook opwarmen ;)
Bruinen bonen zit een heleboel eiwit (vergeleken met andere groente) in en zijn goede KH's. Met rundergehakt, paprika, ui en knoflook er doorheen heb je een goede maaltijd te pakken.
Bruine bonen zijn verder ook gewoon :9~
pi_106903529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:o maar in een pan kun je het ook opwarmen ;)
Bruinen bonen zit een heleboel eiwit (vergeleken met andere groente) in en zijn goede KH's. Met rundergehakt, paprika, ui en knoflook er doorheen heb je een goede maaltijd te pakken.
Bruine bonen zijn verder ook gewoon :9~
Doe het ook altijd in een pan hoor, heb die magnetron nog bijna nooit gemist. Heb nog paprika&champignons, dus dat moet goed komen. Ik tel bonen eigenlijk niet als groente? En ik gebruik altijd witte bonen in tomatensaus voor de chili. O en linzen zijn ook lekker :9, die heb ik zeker nog. Nouja, een variatie met bonen dus vanavond.
pi_106903530
Zo, net even langs de fit 4 free gegaan. :7 Zit heel erg te twijfelen of ik lid zal worden.. Vond het er op zich prima uit zien, het is echt op kruipafstand en ik heb 2 mensen die ik ken die ook lid willen worden. Ik vind het alleen zo irritant dat ze alleen jaar abonnementen hebben, want ik weet niet hoe lang ik hier nog blijf wonen.

Maar andere sportscholen zijn er niet echt in de buurt, dus het is dit, of niks. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')