abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106885842

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_106885906
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:46 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:Y Gezond eten moet lekker zijn :9
^O^
Ik snap nog steeds niet dat veel mensen ongezond altijd met lekker associëren en gezond met niet lekker...
Blijkbaar gaat het hier in huis wel goed; de kinderen kiezen 3 van de 4 keer voor fruit als ze wat lekkers mogen en willen zelfs altijd het liefste fruit als toetje.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:53:07 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106886019
Bunny Yoga Class :D O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106886139
O+ cute bunnies!
pi_106886217
Ik heb lekker twintig minuutjes gedanst net 8-) Ik vind het echt heerlijk, just dance op de wii O+

En nu ga ik aan de chocola, als aanvulling op mijn verder zo keurige lijstje :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_106886266
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
O+ O+

Ik doe al een uur tower defense 8)7
pi_106886541
Haha die konijnen!

Maar ja veel mensen vinden "verwennen" iets van de McD ofzo, of frietjes met een kroket. Ik ivnd dat af en toe ook wel lekker, maar als ik mezelf wil verwennen doe ik dat liever met sint jacobsschelpen of een zalmpje of iets anders lekkers doch gezonds!
pi_106886587
Bedtijd hier :@.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mag ik aub ook PM over jouw nieuwe werk?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 16 januari 2012 @ 21:05:56 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106886846
Die konijntjes :D

Over onredelijk zijn: schamen jullie je daar niet voor achteraf? Natuurlijk ben ik ook weleens onredelijk -wie niet- maar ik vind het niet leuk, fijn, lekker of anderzijds positief ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:06:23 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106886892
Aurum ik ben zowat shocked door jouw lijst :D Ik tel 4 warme maaltijden ofzo. Hemel, waar laat je het? :D. Ik zou het echt serieus niet weg krijgen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:11:34 #11
229513 Blurred86
Live Positive
pi_106887224
mag ik iemand hier lastigvallen met een vraag over salaris/belasting? MI misschien of iemand anders die goed is in dat soort dingen? het gaat over de fiscale regeling woon-werkverkeer, ik snap er werkelijk geen kont van :@
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_106887284
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:11 schreef Blurred86 het volgende:
mag ik iemand hier lastigvallen met een vraag over salaris/belasting? MI misschien of iemand anders die goed is in dat soort dingen? het gaat over de fiscale regeling woon-werkverkeer, ik snap er werkelijk geen kont van :@
mijn man weet er wel redelijk wat vanaf...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_106887354
Hebben jullie die allerschattigste foto's van Innocent Smoothies vandaag nog gezien op Facebook? O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106887697
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:05 schreef Tinkepink het volgende:

Over onredelijk zijn: schamen jullie je daar niet voor achteraf? Natuurlijk ben ik ook weleens onredelijk -wie niet- maar ik vind het niet leuk, fijn, lekker of anderzijds positief ofzo.
Ik wel iig, daarom probeer ik het ook zo min mogelijk te zijn.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:24:14 #15
229513 Blurred86
Live Positive
pi_106888169
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:12 schreef progje het volgende:

[..]

mijn man weet er wel redelijk wat vanaf...
O+ als hij zin heeft om er heel ff naar te kijken dan zal ik zo wel een pm sturen!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:27:52 #16
229513 Blurred86
Live Positive
pi_106888404
quote:

nee hoor! ik heb dan wel onredelijke gedachtes/gevoelens, maar realiseer me zelf ook wel dat ze onredelijk zijn :P en ik doe op zo'n moment ook niet onredelijk, ik denk het alleen dus daar schaam ik me dan ook niet voor achteraf.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:30:35 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106888558
Ik heb het dan ook over doen en niet over gedachten. Je moest eens weten wat ik af en toe denk. Meermaals levenslang als ik het uit zou voeren.
pi_106888800
PM mag :)

*O* Kindle is binnen *O* blijk niet de touch versie besteld te hebben |:( anderzijds zijn de recenties daarvan niet allemaal jubelend en reclame..

Hij leest ieg goed! Nu de cd''s van de collega''s er nog opzetten, morgen maar :O
Oh en de wifi is amazing :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106888901
Tof Ml! Wat was je er uiteindelijk voor kwijt, may I ask? Geen invoerrechten moeten betalen?
pi_106889088
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tof Ml! Wat was je er uiteindelijk voor kwijt, may I ask? Geen invoerrechten moeten betalen?
Zie spoiler, heb wel voor speedverzenden gekozen. En er zit een stekker van 15 dollar bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:40:06 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106889110
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:34 schreef Ml-etje het volgende:
PM mag :)

*O* Kindle is binnen *O* blijk niet de touch versie besteld te hebben |:( anderzijds zijn de recenties daarvan niet allemaal jubelend en reclame..

Hij leest ieg goed! Nu de cd''s van de collega''s er nog opzetten, morgen maar :O
Oh en de wifi is amazing :D
Kan ik cd'svan je overkopen? Wij hebben ook een kindle.
pi_106889143
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kan ik cd'svan je overkopen? Wij hebben ook een kindle.
Als mijn collega ze niet terug hoeft kan je ze krijgen.
Volgens mij heeft hij ze speciaal voor me gebrand.
pi_106889311
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:24 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

O+ als hij zin heeft om er heel ff naar te kijken dan zal ik zo wel een pm sturen!
Is goed!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:45:09 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106889454
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als mijn collega ze niet terug hoeft kan je ze krijgen.
Volgens mij heeft hij ze speciaal voor me gebrand.
Dat zou ultiem cool zijn. Ik hoor het wel!
pi_106889574
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aurum ik ben zowat shocked door jouw lijst :D Ik tel 4 warme maaltijden ofzo. Hemel, waar laat je het? :D. Ik zou het echt serieus niet weg krijgen.
Het valt best mee, maar jij zou het idd niet wegkrijgen. Als het scheelt, ik zou het niet eens tot de middag redden met jouw dagmenu ;)

De aardappels zijn 100 gram per keer en de rijst is 40 gr ongekookt.
Vlees is tussen 75 en 100 gram per keer, valt imo ook wel mee :Y

Ik zit totaal rond de 1750 kcals volgens mij
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_106889654
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het dan ook over doen en niet over gedachten. Je moest eens weten wat ik af en toe denk. Meermaals levenslang als ik het uit zou voeren.
oh, dat heb ik ook :X

En ik merk sinds in van de Mirena af ben, ik niet altijd even stabiel ben :')
Maar ik weet waar het door komt en manlief gelukkig ook :+
pi_106889755
oh en qua eten, ik zit nu nog wel in omschakelfase. Van luie couchpotatoe naar ultieme sportbabe *kuch*

Dus ik zit nu ook aardig vol :+

Maar als ik op dreef ben, dan heb ik na dit nog gewoon trek :9
pi_106889867
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zie spoiler, heb wel voor speedverzenden gekozen. En er zit een stekker van 15 dollar bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook een tof dingetje, uiteindelijk qua prijs wel vergelijkbaar met de mijne :)
Ben ook zo blij ermee ^O^
pi_106890054
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:27 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

nee hoor! ik heb dan wel onredelijke gedachtes/gevoelens, maar realiseer me zelf ook wel dat ze onredelijk zijn :P en ik doe op zo'n moment ook niet onredelijk, ik denk het alleen dus daar schaam ik me dan ook niet voor achteraf.
Wat zij zegt. En ik spui het hier, of tegen mijn vriend, maar dan zeg ik erbij dat ik ook wel weet dat het onredelijk is en dat het er even uit moet!
pi_106891135
Niets mis met je frustraties uiten hoor. Zolang je mensen maar niet moedwillig kwetst. :)
Doe wat je niet durft.
pi_106891205
quote:

ik wel, ik voel me dan echt rot achteraf, en gelukkig is m'n vriendje lief genoeg om me als ik me rot voel en spijt heb weer blij te maken O+ ook als ik onredelijk tegen hem deed...
Kwak
  maandag 16 januari 2012 @ 22:16:35 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106891356
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Niets mis met je frustraties uiten hoor. Zolang je mensen maar niet moedwillig kwetst. :)
Frustraties zijn een ding, maar ik heb dus echt moeite met onredelijkheid. Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
pi_106891550
:W met collega's na het werk een biertje wezen drinken. 1 biertje werden er 2, plus een paar handen gezouten pinda's en een croque monsieur. Samen met snert voor lunch is dat een niet al te best lijstje, denk ik.
  maandag 16 januari 2012 @ 22:22:40 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106891668
!Trek! Nu heb ik zin in tosties.
pi_106891832
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Frustraties zijn een ding, maar ik heb dus echt moeite met onredelijkheid. Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
Helaas betrap ik mezelf er wel eens op, vooral wanneer de pijn me de baas wordt kan ik wel eens harder uithalen dan ik bedoel.. Ik vind mezelf dan ook helemaal niet leuk en probeer het altijd voor te zijn en gewoon aan te geven wanneer men even niet zoveel van me moet vragen.
pi_106892572
Pfoe, ik heb de hele avond met m'n neus in de boeken gezeten en nu ben ik moe! Ga voor m'n werk een opleiding doen en er zit veeeeel voorbereidingstijd in en m'n hersens zijn echt vergeten hoe ze ookalweer informatie moeten opnemen en dingen moeten leren. Wel heel interessant! En het voelt ook wel goed om weer eens wat hersengymnastiek te doen :)
pi_106893073
Sorry voor de topic-kill :'(
pi_106893494
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:47 schreef Amsel het volgende:
Sorry voor de topic-kill :'(
:D wat voor opleiding ga je doen?

Ik ga zo mijn bedje maar eens in!
pi_106893645
ik realiseerde me vandaag op de Uni dat ik in mijn huidige werk ook wel wat intellectuele uitdaging mis... nu vind ik dat nog niet zo heel erg (behalve dat het lastiger is om dan dingen als eindcasus opleiding en proefschrift even op te pakken), maar op den duur ga ik dat denk ik wel missen.

goede reden om veel te lezen - wetenschappelijk en opiniestukken. goed voornemen dus!
Kwak
pi_106893854
Dat was voor mij ook een van de redenen om uit het onderwijs te stappen Kwak. Er liggen genoeg uitdagingen op andere vlakken, maar op een gegeven moment ging het me tegenstaan dat ik nooit slimmer hoefde te zijn dan een zesdeklasser.

Perr, het is een management-opleiding, ik wil wat theoretische onderbouwing voor alles wat ik nu uit m'n duim zuig :+

Nu bedtijd! :W
pi_106894008
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:02 schreef Amsel het volgende:
Dat was voor mij ook een van de redenen om uit het onderwijs te stappen Kwak. Er liggen genoeg uitdagingen op andere vlakken, maar op een gegeven moment ging het me tegenstaan dat ik nooit slimmer hoefde te zijn dan een zesdeklasser.

Perr, het is een management-opleiding, ik wil wat theoretische onderbouwing voor alles wat ik nu uit m'n duim zuig :+

Nu bedtijd! :W
ik wil voorlopig wel les blijven geven hoor :Y maar ik wil als ik eenmaal het lesgeven zelf echt in de vingers heb, over een paar jaar, graag wel verder leren/ontwikkelen richting beleid en bestuur of management, evt. in het onderwijs.
Kwak
pi_106898797
Ik wil graag een nette winterjas (netter dan een snowboardjas), en deze is maar 30 euro. Doen? (uiteraard eerst testen of ie warm genoeg is, 77% polyester, 12% wol, 11% viscose en hij is gevoerd)

Zo en dan nu maar slapen. Mijn bioritme is een uurtje opgeschoven geloof ik :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_106900817
Ik vind de jas leuk, maar hij ziet er niet zo warm uit. Niet dat ik verwacht dat het nog veel kouder gaat worden dan nu, dus dan zou het prima kunnen. 30 euro is niet duur voor een winterjas!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106900855
Leuke jas chico!
Zelfs ik heb nu een jas aan overigens. Het werd toch wat frisjes op de fiets. :P
Doe wat je niet durft.
pi_106900909
leuke jas!

Willen er nog mensen naar Istanbul?
pi_106901067
Mogge!
Leuk Amsel! Aan de Erasmus?

Druk dagje vandaag, ga maar beginnen bij het begin :+
pi_106901314
leuke jas, Chico. Hij ziet er niet heel erg warm uit. Maar goed, ik heb zo langzamerhand een ander perspectief op winterjassen gekregen, denk ik.

Boh, kon maar slecht opstaan vanmorgen! Nu maar eens een morgen thuis werken, vanmiddag een meeting en daarna weer naar huis denk ik. Kijken hoe dat gaat.

Planning:
O: yoghurt met banaan en muesli
T: mandarijn
L: ?
B: 40 minuten wandelen
T: knackebrod met iets
D: stamppot raapjes met spekjes.
pi_106901315
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Leuke jas chico!
Zelfs ik heb nu een jas aan overigens. Het werd toch wat frisjes op de fiets. :P
En daarvoor dan? :o

Goedemorgen! vannacht weer eens gedroomd dat mijn tanden uitvielen, dus vandaag maar extra gepoetst en een afspraak maken met de tandarts :)
pi_106901431
Ik heb tot gistermiddag een fleece gedragen. Warm genoeg en zit veel lekkerder dan een jas. :)
Maar nu dus toch maar iets warmers uit de kast getrokken. :P
Doe wat je niet durft.
pi_106901532
Ohai!
Ik heb vannacht gedroomd dat ik verliefd werd op iemand :D die iemand kwam bij ons op bezoek en was getrouwd enzo en het was ook echt onzin allemaal. Wel zulke onzin dat ik gewoon niet vorlijk wakker werd omdat die persoon er niet was :'). En ik vertelde het tegen vriendje en die moest onwijs lachen, hij weet wie de persoon in kwestie is :D
pi_106901597
PLanning:
O:dubbele bth met 30+kaas/groenten
T: banaan
L: gebonden groentesoep, bak salade, 2 bth pindakaas
T: appel
S: les in de sportschool
D: couscous/gehaktballetjes/pompoen
T: eiwitshake
pi_106901667
Mogguh!

Waarom zo laat nog die shake Perr? Verdeel 'm gewoon lekker voor en na je sporten. :Y

c_/
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106901756
Morning!

Moet vandaag naar Apeldoorn voor mn werk }:|
En dan hoop ik maar dat ik op tijd terug ben voor mijn boksles vanavond.

Verder begin ik de dag positief :P

Herken de behoefte aan ontwikkeling in je werk. Ik lees heel veel naast mn werk om mn vakkennis uit te breiden en bij te houden. En ben heel erg blij om nu weer met iets nieuws te beginnen :Y
Be someone that makes you happy
pi_106901794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:04 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Waarom zo laat nog die shake Perr? Verdeel 'm gewoon lekker voor en na je sporten. :Y

c_/
ok!
pi_106901958
Mogge.

Voor de grap even gewogen hoeveel papier met UWV logo ik nu klaargelegd heb voor de advocaat, meer dan 1800 gram :')
Huiswerk voor vandaag: labeltjes plakken, toelichting typen en printen, nog wat kopietjes maken.

Lijstje voor vandaag:
O: havermout
T: cappuccino, appel
L: gekookt ei, 2 cracottes met kaas, karnemelk
T: cappuccino, honingkoekje (klein koekje)
D: dan eindelijk de kip met pompoen en tomaat, ik zal lief wel aansturen als ik zelf te wazig ben om te koken.
T: kwark met verse ananas
pi_106902106
Ik wil met mn duffe hoofd even wat extra havermout in mn kom te gooien, schiet ik uit. -O-
Nu heb ik veel te dikke havermout. -O-
Zo maar wat gaan aanlengen met melk ofzo.
Doe wat je niet durft.
pi_106902216
Goedemorgen!

Gisteren:
O: brinta, melk, rozijntjes (287 kcal)
T: banaan (125 kcal)
L: 3 volkoren bth: 2x bauernham+boter, 1x niks, kom chinese tomatensoep (~435 afhankelijk van de soep)
T: appel (80 kcal)
T: (tijdens het koken): 2 gedroogde abrikozen, handje pijnboompitten (~100kcal)
D: pilav met gehakt en veel spinazie (http://www.ah.nl/allerhan(...)kt+rozijnen+spinazie maar dan met minder rijst en meer spinazie) (~540 kcal ofzo?)
B: uurtje kinect
~1600 kcal

Vandaag:
O: brinta, melk, rozijnen (346kcal)
T: appel (80kcal)
L: 4 bruine boterhammen, boter, bauernschinken (495kcal)
D1: ?
S: hardlooptraining ('duur'loop, 40min)
D2: ?

(zonder D: ~1050kcal)

Ik moet nog iets bedenken om te eten voor en na het sporten. Misschien neem ik een bak yoghurt of kwark voor het sporten en een broodje rosbief/rauwkost naderhand, is dat wat?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_106902304
Q dan zit je op 1400 kcal wat me te weinig lijkt :P Maar heb ook geen tips :')
pi_106902479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:48 schreef _aurum_ het volgende:
leuke jas!

Volgens mij ben je dan langer onderweg dan dat je daar bent. :P! Wel gaaf!
Worry is a misuse of imagination
pi_106902516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:33 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen!

Gisteren:
O: brinta, melk, rozijntjes (287 kcal)
L: 3 volkoren bth: 2x bauernham+boter, 1x niks, kom chinese tomatensoep (~435 afhankelijk van de soep)
T: appel (80 kcal)
T: (tijdens het koken): 2 gedroogde abrikozen, handje pijnboompitten (~100kcal)
D: pilav met gehakt en veel spinazie (http://www.ah.nl/allerhan(...)kt+rozijnen+spinazie maar dan met minder rijst en meer spinazie) (~540 kcal ofzo?)
B: uurtje kinect
~1600 kcal

Vandaag:
O: brinta, melk, rozijnen (346kcal)
T: appel (80kcal)
L: 4 bruine boterhammen, boter, bauernschinken (495kcal)
D1: ?
S: hardlooptraining ('duur'loop, 40min)
D2: ?

(zonder D: ~1050kcal)

Ik moet nog iets bedenken om te eten voor en na het sporten. Misschien neem ik een bak yoghurt of kwark voor het sporten en een broodje rosbief/rauwkost naderhand, is dat wat?
Kun je niet gewoon de yoghurt inderdaad voor het sporten nemen, en na het sporten nog een echte maaltijd? Anders wordt het inderdaad wat weinig.
pi_106902649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:47 schreef Lago het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon de yoghurt inderdaad voor het sporten nemen, en na het sporten nog een echte maaltijd? Anders wordt het inderdaad wat weinig.
Ik kom rond half 9 thuis, dan nog douchen enz. Ik heb dan meestal niet echt trek meer eigenlijk. Broodje kan in de oven tijdens het douchen, dus dat is ideaal. Misschien dus een grote bak yoghurt vooraf (zal er ook nog wel iets indoen om het lekker te maken, misschien is een banaan wel een goed idee), 2 broodjes met vlees en een lading rauwkost na het sporten.
pi_106902671
Neem vooral wat warms vanavond na het sporten, iets zegt me dat je het dan nodig hebt Quina!
Doe wat je niet durft.
pi_106902828
Hmmz. Als jullie het allemaal zeggen dan zal ik wel proberen om niet eigenwijs te zijn. Heb hier al te vaak gezien dat 'jullie' gelijk hebben en 'men' het advies niet opvolgt.
Dan wordt het denk ik iets van meergranenrijst met uhm.. rode paprika&courgette en een stukje vlees/vis.
pi_106903112
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:58 schreef Quinazoline het volgende:
Hmmz. Als jullie het allemaal zeggen dan zal ik wel proberen om niet eigenwijs te zijn. Heb hier al te vaak gezien dat 'jullie' gelijk hebben en 'men' het advies niet opvolgt.
Dan wordt het denk ik iets van meergranenrijst met uhm.. rode paprika&courgette en een stukje vlees/vis.
klinkt goed!
pi_106903166
Is vrij snel en simpel toch? Vind zelf iets als bruine bonen heel makkelijk om even snel in elkaar te flansen.
Hoeveel tijd heb je voor je sporten? Als je dan een half uur tijd hebt om iets te maken kun je bijvoorbeeld chili con carne maken, tijdens het bereiden je D1 eten, en na je S de chili con carne even snel in de magnetron doen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106903247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:48 schreef _aurum_ het volgende:
leuke jas!

Oeh. Maar er staat niet bij welke data het mag he? (ik ben bijv alleen 6 tot 11 maart vrij, en dat zal dan wel weer precies níet kunnen :P)

Jagar, ik vind een warme jas ook het belangrijkst hoor :). Daarom loop ik rond in een snowboardjack dat geschikt is tot min heel veel. Alleen soms wordt er van mij verwacht dat ik er in jas iets netter uitzie dan dat :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_106903270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Is vrij snel en simpel toch? Vind zelf iets als bruine bonen heel makkelijk om even snel in elkaar te flansen.
Hoeveel tijd heb je voor je sporten? Als je dan een half uur tijd hebt om iets te maken kun je bijvoorbeeld chili con carne maken, tijdens het bereiden je D1 eten, en na je S de chili con carne even snel in de magnetron doen.
Ik heb geen magnetron :D. En ik heb in principe wel genoeg tijd voor het sporten, omdat ik ruim voor het sporten mijn D1 wil eten. Chili is eigenlijk best een goed idee, volgens mij heb ik daar ook alles voor in huis. Zitten er veel eiwitten in bonen?
pi_106903439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:15 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ik heb geen magnetron :D. En ik heb in principe wel genoeg tijd voor het sporten, omdat ik ruim voor het sporten mijn D1 wil eten. Chili is eigenlijk best een goed idee, volgens mij heb ik daar ook alles voor in huis. Zitten er veel eiwitten in bonen?
:o maar in een pan kun je het ook opwarmen ;)
Bruinen bonen zit een heleboel eiwit (vergeleken met andere groente) in en zijn goede KH's. Met rundergehakt, paprika, ui en knoflook er doorheen heb je een goede maaltijd te pakken.
Bruine bonen zijn verder ook gewoon :9~
pi_106903529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:o maar in een pan kun je het ook opwarmen ;)
Bruinen bonen zit een heleboel eiwit (vergeleken met andere groente) in en zijn goede KH's. Met rundergehakt, paprika, ui en knoflook er doorheen heb je een goede maaltijd te pakken.
Bruine bonen zijn verder ook gewoon :9~
Doe het ook altijd in een pan hoor, heb die magnetron nog bijna nooit gemist. Heb nog paprika&champignons, dus dat moet goed komen. Ik tel bonen eigenlijk niet als groente? En ik gebruik altijd witte bonen in tomatensaus voor de chili. O en linzen zijn ook lekker :9, die heb ik zeker nog. Nouja, een variatie met bonen dus vanavond.
pi_106903530
Zo, net even langs de fit 4 free gegaan. :7 Zit heel erg te twijfelen of ik lid zal worden.. Vond het er op zich prima uit zien, het is echt op kruipafstand en ik heb 2 mensen die ik ken die ook lid willen worden. Ik vind het alleen zo irritant dat ze alleen jaar abonnementen hebben, want ik weet niet hoe lang ik hier nog blijf wonen.

Maar andere sportscholen zijn er niet echt in de buurt, dus het is dit, of niks. :+
pi_106903554
Fit 4 free, dat klinkt alsof het gratis is. What's the catch?
pi_106903610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:26 schreef Quinazoline het volgende:
Fit 4 free, dat klinkt alsof het gratis is. What's the catch?
Neuh, het is gewoon een debiele naam. :+ Als je een volledig abonnement met groepslessen wil is het 20 euro per maand. Dus op zich wel nog heel goedkoop!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:29:12 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106903652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:58 schreef Quinazoline het volgende:
Kan je vooraf klaarmaken en dan nog even snel opbakken/magnetronnen.
pi_106903728
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:25 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Doe het ook altijd in een pan hoor, heb die magnetron nog bijna nooit gemist. Heb nog paprika&champignons, dus dat moet goed komen. Ik tel bonen eigenlijk niet als groente? En ik gebruik altijd witte bonen in tomatensaus voor de chili. O en linzen zijn ook lekker :9, die heb ik zeker nog. Nouja, een variatie met bonen dus vanavond.
Vitamines zitten er ook niet veel van in (andere stoffen wel weer, kalium bijv.), maar dat moet je dan compenseren met paprika en ui.
's Middags al wat groente bij je L zorgt er voor dat je met je D niet zo hoeft op te letten.

Oh, en als je ijsbergsla dan ook maar nooit als groente hebt geteld! }:|
pi_106903886
Gisteren:
O: gekookt eitje, 2 plakjes ham
L: omeletje van 2 eieren, wat creme fraiche, ham en gesmolten kaas
T: wodka, met wat knabbelbacon met filet américain
D: uit eten. Oosterse salade (wagamama) met biefstukreepjes. Yakitori.
T: biertje (was bij een concert)
T: knabbelbacon met mayo en een plakje ham

Vandaag:

O: gekookt eitje, 2 plakjes ham
L: weet nog even niet, ik moet boodschappen doen. Misschien dat ik een kipfileetje bak met wat rauwkost erbij.
T: wodka, knabbelbacon met filet americain en ui
D: mijn vader komt eten, dus ik denk dat ik zalm/groentepakketjes maak en dan met wat rijst en koriander erbij. Simpel edoch lekker.

Oh ja nog een tip mbt rauwkost: die kleine zakjes van de AH zijn best duur en als je de Italiaanse roerbakgroenten van de Euroshopper iets fijner snijdt heb je ook prima rauwkost voor weinig. /krent.
pi_106903933
Hoe was het concert, Co? *O*
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_106903946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:25 schreef Lago het volgende:
Zo, net even langs de fit 4 free gegaan. :7 Zit heel erg te twijfelen of ik lid zal worden.. Vond het er op zich prima uit zien, het is echt op kruipafstand en ik heb 2 mensen die ik ken die ook lid willen worden. Ik vind het alleen zo irritant dat ze alleen jaar abonnementen hebben, want ik weet niet hoe lang ik hier nog blijf wonen.

Maar andere sportscholen zijn er niet echt in de buurt, dus het is dit, of niks. :+
Ik zou willen dat er een fit4free hier in de buurt zit :{ Lekker goedkoop en no nonsens. Mijn dichtstbijzijnde sportschool kost 55 euro, de volgende is 50 euro en meer een krachthonk voor steroidmannetjes en die daarna is van Achmea (daar heb ik korting) en kost me dan nog 40 euro per maand. Maar die is juist erg ver fietsen (bijna 20 min heen en 20 terug, niet fijn met rotweer).

Die dure die dichtbij is wordt overigens gerund door fysiotherapeuten, ziet er erg kaal uit, maar mocht er iets zijn dan krijg je direct professionele hulp/begeleiding.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106903974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:39 schreef Goodbye het volgende:
Hoe was het concert, Co? *O*
Ja, wel tof!! Sommige liedje zijn wel iets te veel country naar mijn smaak, maar hij had een paar echt mooie liedjes. En ik had hem nog nooit in het echt gezien.
pi_106903982
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:32 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Vitamines zitten er ook niet veel van in (andere stoffen wel weer, kalium bijv.), maar dat moet je dan compenseren met paprika en ui.
's Middags al wat groente bij je L zorgt er voor dat je met je D niet zo hoeft op te letten.

Oh, en als je ijsbergsla dan ook maar nooit als groente hebt geteld! }:|
:o Jamaar als sla en tomaten en komkommer ook al niet tellen, hoe kan ik dan groente bij mijn lunch doen? Paprika is wel een goed idee though.

Thanks voor de rauwkosttip, Co, ik neem inderdaad wel eens van die te dure zakjes rauwkost (ook om te mixen door een bakje koolsla, daar zit altijd veel te veel dressing bij).
pi_106903989
Ik ben heel blij met mijn sportschool. Fitnessruimte, groepslessen, zwembad, zonnebank, sauna en gratis drinken voor 35 euro per maand. En er wordt -en dat lijkt moeilijk bij veel sportscholen- goed schoon gemaakt.
pi_106904078
Ik sport nog op het studentensportcentrum (hoewel ik nu veel liever buiten ga hardlopen of met mijn Kinect speel, ben de fitness een beetje zat en de lessen zijn op onmogelijke tijden) en dat is maar 80 euro per jaar :o.
pi_106904211
Die van mij is 47 euro pm op basis van een jaarabo. Het is 10 minuutjes fietsen. Ik heb er ook 1 om de hoek zitten, maar die is 60 euro in de maand. Dus daar fiets ik die 10 minuten wel voor. Prima warming-up bovendien.
pi_106904214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:41 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben heel blij met mijn sportschool. Fitnessruimte, groepslessen, zwembad, zonnebank, sauna en gratis drinken voor 35 euro per maand. En er wordt -en dat lijkt moeilijk bij veel sportscholen- goed schoon gemaakt.
Wow, dat is echt goedkoop. :o Ik heb ook een sportschool gehad met al die dingen er bij, en die was 55 euro geloof ik.
Dat goed schoonmaken is trouwens wel echt belangrijk ja, sommige sportscholen zijn zo viezig.
pi_106904234
Ik houd van mijn sportschool! Elke avond lessen tot 21:00 uur (dan is de laatste), je mag altijd handdoeken of een bidon lenen, goede begeleiding, elke 6 weken een check van je voortgang als je dat wil, sauna en stoomcabine. Bij de andere vestiging ook squash geloof ik, en je mag gratis naar alle vestigingen. 50 euro in de maand met flexibel abbonnement.
pi_106904300
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:41 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

:o Jamaar als sla en tomaten en komkommer ook al niet tellen, hoe kan ik dan groente bij mijn lunch doen? Paprika is wel een goed idee though.

Thanks voor de rauwkosttip, Co, ik neem inderdaad wel eens van die te dure zakjes rauwkost (ook om te mixen door een bakje koolsla, daar zit altijd veel te veel dressing bij).
Ijsbergsla en komkommer tellen niet :P Veldsla en tomaten wel :D (voor mij persoonlijk dan)
Zult bij mij dus ook nooit komkommer of ijsbergsla zien, ik ga geen geld uitgeven aan iets waar ik zo weinig aan heb.

Heb ook een goede sportschool! Geen sauna, zwembad of gratis drinken (water is wel gratis uit de kraan :+), maar wel met goede begeleiding.
Wat is er trouwens mis met steroïdemannetjes :? Zijn mensen met een boel inzet, kennis en eigenlijk nooit te beroerd om aanwijzingen te geven of te helpen met iets. Hebt er meer aan dan veel van die mooi-boy begeleidertjes die voornamelijk de jonge cardiobunnies achterna lopen :')
pi_106904349
Betaal 32 euro per maand voor 1 in keer ingang per week en dan mag je vervolgens doen wat je wil.
Sauna is gratis, zonnebank moet je boeken en voor bijbetalen.

Geen zwembad helaas dat zou echt geniaal zijn, daar btaal ik 4,10 per keer voor.
Wil niet nog een abo afsluiten en het scheelt amper iets.
pi_106904400
De sportschool tegenover m'n werk kost, voor studenten, 30 euro in de maand. Veel lessen, materiaal, sauna en een zwembad.

Ik ga eerst maar weer eens proberen m'n 2x per week hardloopritme op te halen. Morgen weer!
pi_106904401
Ohja zonnebank hebben wij ook!

Wij hebben allerlei soorten begeleiders, mooiboys maar "mijn" twee mannen zijn gewoon spierbundels. De ene gaat me binnenkort hopelijk bokstraining geven en de andere voor gewichtheffen. O+.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:58:16 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106904424
Zit bij SportCity en heb geen idee of de begeleiding goed is. Doe alleen RPM natuurlijk. Wat ik vermoed is dat het vooral jongetjes zijn die de 'cardio-bunnies' achterna hopsen. Maar kan me vergissen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106904458
ik krijg net een mailtje van m'n zweedse lerareres, dat ze wil dat ik een test ga doen om door te gaan naar het volgende level. Vet grappig, want ik steek er echt veel te weinig tijd in.

Eigenlijk zou ik eens 2 weken vrij moeten nemen, en een intensieve cursus doen, want volgens mij heb ik het zo in de vingers...
pi_106904603
Ik betaal 37,50 per maand. Is wel een fijne sportschool vind ik.
Kan wel goedkoper via mn werk bij David Lloyd, maar dat is allemaal net niet handig omdat het niet direct naast mn werk zit en het vooral niet in de buurt is van mn huis. :)
Doe wat je niet durft.
pi_106904671
Ik heb geen sportschool. Wel een masseur die me vanochtend hard heeft laten werken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:11:03 #93
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106904726
Ik loop hard, fiets, heb thuis een aantal fitnessapparaten, volg een keer per week een lesje en heb geen vaste sportschool. Niet nodig.
pi_106904882
Ik ben jaloers Co, had er ook wel heen gewild! O+

Hier ook geen sportschool, alleen een fiets en zware tassen. :+ Daarom twijfel ik een beetje of een sportschool nog wel iets toevoegt, want ik krijg op zich al aardig wat beweging en zelfs de goedkoopste abonnementen zijn nog best duur.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_106904914
In principe vind ik hardlopen ook fijner dan in de sportschool bezig zijn, maar ik ben een echte koukleum en als het kouder wordt dan 10 graden wil ik niet meer naar buiten. :') Bovendien heb ik moeilijke schouders, en als ik gericht met gewichten train en regelmatig een lesje bodybalance/pilates doe dan scheelt dat flink in de pijn.

Dus ik denk dat ik dat abonnement maar gewoon ga afsluiten. :7
pi_106904972
Goedemorgen!

O: 2 geroosterde volkorenboterhammen met wat light kruidensmeer en gerookte zalm
L: grote kom Griekse yoghurt met honing en walnoten
T: gekookt eitje
S: kt + spinnen
D: stew met een shitload aan gegrilde groenten (gisteren is het bij potatowedges uit de oven gebleven, dus heb wat goed te maken)
T: mok melk
Ja doei.
pi_106905134
Mijne kost 32,-/mnd, en lees net dat de sportdrankjes ook gewoon gratis zijn (de ranja's voor in je water dan). :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:16 schreef Mini. het volgende:
Ik ben jaloers Co, had er ook wel heen gewild! O+

Hier ook geen sportschool, alleen een fiets en zware tassen. :+ Daarom twijfel ik een beetje of een sportschool nog wel iets toevoegt, want ik krijg op zich al aardig wat beweging en zelfs de goedkoopste abonnementen zijn nog best duur.
Weerstand training brengt een heleboel voordelen met zich mee. Botten worden er sterker van dan bij alleen duursport, sterkere spieren, hogere verbranding, lenigheid, kracht...
Zware tassen tillen zorgt er ook deels voor, maar vaak voor nog meer klachten omdat je daarbij minder let op je houding, en je ook scheef kan groeien.

Dus het voegt echt wel iets toe :6 Je voorkomt er osteoporose mee en bij gericht trainen kun je incontinentie tegengaan. :@ Op je 65e Depends-vrij kunnen zijn is ook wel wat waard gok ik :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:27:34 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106905228
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:24 schreef V1z0R het volgende:

Dus het voegt echt wel iets toe :6 ....en bij gericht trainen kun je incontinentie tegengaan. :@ Op je 65e Depends-vrij kunnen zijn is ook wel wat waard gok ik :P
Gerichte bekkenbodemtrainingen en cardio zijn vaak zinvoller. Al heeft trainen met gewichten ook een toegevoegde waarde.
pi_106905371
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:24 schreef V1z0R het volgende:
Mijne kost 32,-/mnd, en lees net dat de sportdrankjes ook gewoon gratis zijn (de ranja's voor in je water dan). :D

[..]

Weerstand training brengt een heleboel voordelen met zich mee. Botten worden er sterker van dan bij alleen duursport, sterkere spieren, hogere verbranding, lenigheid, kracht...
Zware tassen tillen zorgt er ook deels voor, maar vaak voor nog meer klachten omdat je daarbij minder let op je houding, en je ook scheef kan groeien.

Dus het voegt echt wel iets toe :6 Je voorkomt er osteoporose mee en bij gericht trainen kun je incontinentie tegengaan. :@ Op je 65e Depends-vrij kunnen zijn is ook wel wat waard gok ik :P
Denk je echt dat nu trainen voorkomt dat ik over 40 jaar incontinent word? :P
Je hebt wel gelijk natuurlijk... Maar ik heb niet echt het idee dat ik ongezond bezig ben als ik "alleen maar" 10km per werkdag fiets en verder ook alles zoals boodschappen te voet doe. En ik ken mezelf, als ik niet het gevoel heb dat het echt nodig is voor mijn gezondheid sport ik net zo lief niet. :@
Misschien eens kijken of het ook mogelijk is om gewoon 1 lesje per week te doen zonder je meteen blauw te betalen.
Everything has changed
pi_106905484
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gerichte bekkenbodemtrainingen en cardio zijn vaak zinvoller. Al heeft trainen met gewichten ook een toegevoegde waarde.
Maar als je het puur bij die 'paar' oefeningen houd raak je al sneller verveeld. Als je kunt afwisselen en bij een boel andere oefeningen die spieren ook meepakt blijft vaak de motivatie hoger.
Had het dan ook niet specifiek over de sportschool, maar weerstand training he :P

Sowieso ben ik van mening dat het verstandig is om cardio te compenseren er mee.

En ja, Mini, ja dat denk ik echt :@
Oh, en de sex wordt er beter van! ^O^
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 11:36:17 #101
70532 loveli
N
pi_106905497
Trainen voorkomt wel botontkalking.

Als je ziet hoeveel vrouwen in elkaar zakken en als je weet dat je dat kunt voorkomen... ik zeg, doen!
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 11:37:48 #102
70532 loveli
N
pi_106905536
crap in = crap out
pi_106905557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:36 schreef loveli het volgende:
Trainen voorkomt wel botontkalking.

Als je ziet hoeveel vrouwen in elkaar zakken en als je weet dat je dat kunt voorkomen... ik zeg, doen!
Specifiek spieroefeningen bedoel je? Meer dan gewoon bewegen in het dagelijks leven?

Zucht, dan moet ik toch maar weer eens aan de bodypump. :P
Everything has changed
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 11:44:09 #104
70532 loveli
N
pi_106905694
Tot je 30ste of 35ste maak je botweefsel aan, daarna wordt de dichtheid alleen nog minder. Door je botten te belasten (weerstandtraining) hou je de dichtheid zoveel mogelijk in stand (voor je 35ste kun je je botten versterken door trainen).

Mannen met hun testosteron hebben daar natuurlijk weer veel minder last van dan vrouwen met oestrogeen :')

Gevolgen van ontkalking zijn de befaamde gebroken heupen, maar ook in elkaar zakken en minder longcapaciteit. Work those bones! En vitamine D = goed, melk = slecht, groente = goed.
crap in = crap out
pi_106906074
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:44 schreef loveli het volgende:
Tot je 30ste of 35ste maak je botweefsel aan, daarna wordt de dichtheid alleen nog minder. Door je botten te belasten (weerstandtraining) hou je de dichtheid zoveel mogelijk in stand (voor je 35ste kun je je botten versterken door trainen).

Mannen met hun testosteron hebben daar natuurlijk weer veel minder last van dan vrouwen met oestrogeen :')
B-)
pi_106906105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:56 schreef V1z0R het volgende:

[..]

B-)
Ik zal je helpen.. diezelfde testosteron zorgt er ook voor dat mannen eerder kalende zijn dan vrouwen.
pi_106906165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik zal je helpen.. diezelfde testosteron zorgt er ook voor dat mannen eerder kalende zijn dan vrouwen.
Nou en?! Scheelt weer de kapper en shampoo e.d.
pi_106906174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nou en?! Scheelt weer de kapper en shampoo e.d.
_O-
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:00:20 #109
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106906185
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:32 schreef Mini. het volgende:

[..]

Denk je echt dat nu trainen voorkomt dat ik over 40 jaar incontinent word? :P
Ja. Of zelfs al eerder, als je een kind hebt gekregen :') Lang leve de oefeningen voor bekkenbodemspieren (ook leuk/lekker/fijn voor je partner :Y) )
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:01:02 #110
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106906204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maar als je het puur bij die 'paar' oefeningen houd raak je al sneller verveeld.
Oh? Dan weet jij niet wat die oefeningen in kunnen houden :')
pi_106906279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh? Dan weet jij niet wat die oefeningen in kunnen houden :')
Ja nee, die zijn wel 'onderhoudend' :D Maar die andere wat minder :P
pi_106906291
Raad eens wie er een maand eerder dan gepland naar Nederland komt? :o *O* O+ :@
pi_106906295
Sinterklaas!
pi_106906327
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:04 schreef V1z0R het volgende:
Sinterklaas!
Ik wíst dat iemand dat zou antwoorden :D
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 12:06:35 #115
70532 loveli
N
pi_106906350
Je wist ook wie :')
crap in = crap out
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:06:36 #116
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106906351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:05 schreef Amsel het volgende:

[..]

Wel tof! Hoe lang blijft hij? Is hij er met carnaval?
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 12:07:30 #117
70532 loveli
N
pi_106906370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Goeie! En waar logeert 'ie?
crap in = crap out
pi_106906381
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Geen idee, zolang als we het allebei leuk vinden denk ik! En ik ga sowieso carnavallen, dus wie weet gaat hij wel mee :D
pi_106906580
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:05 schreef Amsel het volgende:

[..]

:P en wat loveli al zei, waarschijnlijk wist je ook dat ik dat ging zijn :')
Maar wel heel leuk natuurlijk! :Y
pi_106906654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:04 schreef Amsel het volgende:
Leuk! *O* O+

Ik heb vanochtend ontbeten met chocola :') :@ De rest van de dag maar even goed maken! Heb net lekker een half uurtje buiten gelopen (het is echt heerlijk weer! O+ ) en straks nog maar even naar de sportschool :P
pi_106906864
Wat leuk Amsel! O+

Bah, ik ga mezelf maar eens naar college slepen. Alweer zonder goed voorbereid te zijn, ik ben echt even op ofzo. :{ Gelukkig is het de laatste keer.
Everything has changed
pi_106906867
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:04 schreef Amsel het volgende:
*O* *O* *O*
pi_106906891
chico heb je al op de "boek nu"knop gedrukt? Dan zie je de mogelijkheden qua data ;)
pi_106907121
wat fijn, Amsel! Leuk zeg! Wanneer komt hij nu dan?
pi_106907123
Amsel O+ *O* *O* *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106907392
Amsel wat fijn O+ O+

En Maria mag ik een PM over je werk, ik ben heel benieuwd waar je nu werkt!
pi_106907398
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:07 schreef loveli het volgende:

En waar logeert 'ie?
In mijn bed natuurlijk 8-)
pi_106907551
Yay, fijn Amsel *O*
pi_106907710
Wat trainen jullie zoal in de sportschool? Ik ben eerder ook lid geweest bij een sportschool, maar nu train ik thuis. Heb 1 bankje voor buikspieroefeningen en borstspiertraingen en verschillende haltersets en eigenlijk kan ik alles trainen. Bovendien train je veel meer core stabiliteit wanneer je losse gewichten gebruikt.

Mijn eten gister:
O: 4boterhammen kip smeerkaas, glas melk
T:appel koffie
L: 4 boterhammen kip smeerkaas
T:appel, tomaten.
S: 35 minuten hardlopen
D: risotto met ham, prei champignons, magere kwark
T: 4 bier, kwark yoghurt met vruchten
En ik heb in totaal nog 80 minuten gefietst.. Maar dat was redelijk rustig tempo, 20km/u
pi_106907867
Alles?
Heb thuis geen ruimte voor die dingen, en ben te groot fan van squats en deadlift :') Voldoening van die oefeningen vind ik ook veel groter dan oefeningen met dumbells. (al doe ik die ook gewoon natuurlijk)
pi_106907871
Meer definitief lijstje:

O: yoghurt met muesli en banaan
T: mandarijn
T: 2 dunne volkorenknackebrod. 1 met kaas, 1 met hagelslag
L: kom curry/cocos soep, ommelet met wat kaas.
B: 50 minuten wandelen.
T: ?
D: stamppot raapjes met wat spekjes
T: yoghurt met frambozen.
pi_106908134
Joehoe voor Amsel!

Lijstje
O kwark, havermout, banaan
T boterham pindakaas
T stukje appeltaart
L cracker ei, roggebrood kaas, glas jus
T boterham pindakaas
D veg. pasta
B buikspieroefeningen en opdrukpogingen
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 13:12:20 #133
70532 loveli
N
pi_106908150
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:02 schreef V1z0R het volgende:
Alles?
Heb thuis geen ruimte voor die dingen, en ben te groot fan van squats en deadlift :') Voldoening van die oefeningen vind ik ook veel groter dan oefeningen met dumbells. (al doe ik die ook gewoon natuurlijk)
Heb je zoveel ruimte nodig voor squats en deadlifts?

Wil nog een stang hebben voor in de deuropening, straks bij de lidl kijken of ze die nog hebben. Heb ook een halter + gewichten, maar had me verkeken op de lengte van de halterstang. 1.20 leek me genoeg, maar had beter 1.50 kunnen hebben.
crap in = crap out
pi_106908217
Ik doe bodypump/balance/combat, buikspier oefeningen en af en toe losse gewichten of cardio. Reden dat ik het niet thuis doe is motivatie en ruimte gebrek. Mocht ik een nieuw huis hebben ozu ik wel een "fitnessruimte" willen inrichten :).
pi_106908299
En mijn lijstje:

O: dubbele bth kaas/rauwkost
T: banaan, koffie met melk
L: dubbele bth krabsalade, 300 gr gemengde groenten (courgette, broccoli, paprika, aardappel)
D: couscous/gehaltballetjes/pompoen
S: boodyshape
T: eiwitshake
pi_106908319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Wil nog een stang hebben voor in de deuropening, straks bij de lidl kijken of ze die nog hebben. Heb ook een halter + gewichten, maar had me verkeken op de lengte van de halterstang. 1.20 leek me genoeg, maar had beter 1.50 kunnen hebben.
Bij de Decathlon verkopen ze ook prima stangen, als je bie de Lidl niet slaagt.
pi_106908389
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, wel tof!! Sommige liedje zijn wel iets te veel country naar mijn smaak, maar hij had een paar echt mooie liedjes. En ik had hem nog nooit in het echt gezien.
Was je naar Ray??

-edit-

Zie het al! Zag trouwens mensen wel gister daar kaartjes voor aanbieden en wilde het je toen nog zeggen maar je had natuurlijk al kaartjes, dat had ik onbewust zeker onthouden 8)7
Worry is a misuse of imagination
pi_106908418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Halterstang is 1m80, en moet je nagaan hoeveel ruimte 200+kg aan gewichten inneemt.
Squatrek is ook niet heel klein trouwens.
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 13:26:23 #139
70532 loveli
N
pi_106908625
Squatrek noodzaak? En een stang van 1.50 is nog steeds niet lang genoeg? Ik squat sowieso niet met 50+ kilo op m'n nek, dus noob.

(voor de bb-lurkers: anders word ik te gespierd)
crap in = crap out
pi_106908628
Piet Römer is overleden :o ;(

-O-
Ja doei.
pi_106908685
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik geen deadlifts doe. Ik doe wel squats en lunges. Verder gebruik ik idd deurposten voor optrek oefeningen en bankje voor inclined press.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:29:15 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106908713
Ik doe niet aan dode liften, lunches, skwats en geduw en gedruk :').
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:33:41 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106908877
Haha, ik zie nu pas die konijntjes :D O+.

Bleh, druk hier.

Lijstje:

O: yoghurt met diepvriesaardbeien
T: mueslireep
T: twee bth schouderham, twee bth smeerworst
T: cup a soup tomaat
T: kip kerrie met banaan

Verder twee á drie liter thee :).
Niet meer actief op Fok!
pi_106908896
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:55 schreef the85mc het volgende:
Wat trainen jullie zoal in de sportschool? Ik ben eerder ook lid geweest bij een sportschool, maar nu train ik thuis. Heb 1 bankje voor buikspieroefeningen en borstspiertraingen en verschillende haltersets en eigenlijk kan ik alles trainen. Bovendien train je veel meer core stabiliteit wanneer je losse gewichten gebruikt.

Mijn eten gister:
O: 4boterhammen kip smeerkaas, glas melk
T:appel koffie
L: 4 boterhammen kip smeerkaas
T:appel, tomaten.
S: 35 minuten hardlopen
D: risotto met ham, prei champignons, magere kwark
T: 4 bier, kwark yoghurt met vruchten
En ik heb in totaal nog 80 minuten gefietst.. Maar dat was redelijk rustig tempo, 20km/u
Hoe train je je benen, behalve fietsen?
pi_106908988
Baardmans heeft ook zo'n bankje. Dat ding staat vooral heel erg in de weg.
pi_106908993
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe niet aan dode liften, lunches, skwats en geduw en gedruk :').
Ik wel, dodelijk vermoeiend, maar achteraf voel ik me altijd kick-ass en strak 8-)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:38:28 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106909037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:37 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik wel, dodelijk vermoeiend, maar achteraf voel ik me altijd kick-ass en strak 8-)
Krijg heel erg ruzie met de fysio als ik dat doe ;).
pi_106909088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:38 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Krijg heel erg ruzie met de fysio als ik dat doe ;).
Oja :@

Mag je nog wat ander dan RPM, eigenlijk? Of is dat zo ongeveer je enige optie?
  Vis een optie? dinsdag 17 januari 2012 @ 13:40:08 #149
70532 loveli
N
pi_106909093
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baardmans heeft ook zo'n bankje. Dat ding staat vooral heel erg in de weg.
Laat casual vallen dat kenstreepjes lekker zijn.
crap in = crap out
pi_106909144
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:40 schreef loveli het volgende:

[..]

Laat casual vallen dat kenstreepjes lekker zijn.
Die heeft 'ie al. Ik heb ook liever dat 'ie dat ding wegdoet dan echt gaat gebruiken. :').
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:42:39 #151
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106909203
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:39 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oja :@

Mag je nog wat ander dan RPM, eigenlijk? Of is dat zo ongeveer je enige optie?
Alles waarbij gehups komt kijken is geen optie, dus dat rules out alle andere Les Mills dingen en ook zelfstandig 'aan apparaten hangen' is me verboden.. Dus eh.. Ja. Ik geloof dat RPM enige optie is :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')