abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:55:05 #241
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112039353
Ik heb maar eens wat foto's van mijn planten geschoten. Let op, het zijn niet de mooiste foto's. :') Maar ze zijn snel geschoten om jullie een beetje een idee te geven van wat ik heb.

Nepenthes miranda, moet nog bekers maken, maar dat zit er nu wel aan te komen. Worden, als het goed is, gigantische bekers.

Nepenthes sp., misschien een alata? Is aan wat verzorging toe, eventueel stekken.

Sarracenia purpurea, deze is verkregen door van de wortels te splitsen van de Sarracenia die je erachter ziet staan. Dat is dus de 'moeder'. :P

De 'moeder', deze is aardig groot.

Sarracenia sp., ik denk een kruising van flava met iets? Weet het echter niet zeker. Ziet er momenteel niet heel goed uit, de meeste bekers zijn afgestorven in de winter, die knip ik echter nog niet weg omdat ze nog aardig wat zonlicht kunnen vangen. Er groeien al nieuwe bekers.

De vetplantjes, Pinguicula sp. Vermoedelijk moransenis, maar ik heb mijn twijfels. Al deze plantjes komen uit één 'moederplant'. Momenteel zonder bloemen. :P

En het happertje. Groeit lekker vol.

Drosera capensis. Levert erg veel nakomelingen altijd, die zie je straks.

De nakomelingen. Deze doen het erg goed in het minikasje. Rechts, in het 'petrischaaltje' op de pot, zie je Drosera rotundifolia, ofwel de ronde zonnedauw. Deze ronde zonnedauwtjes groeien overal vanzelf uit mijn sphagnum! Zeer aangename verrassing.

Hier ook enkele nakomelingen in een bak. Ze zijn erg klein, potjes zijn 2-3 cm ofzo. Helaas zijn ze door de volop aanwezige zon enigszins uitgedroogd en bruin geworden. Daardoor is er ook schimmel gaan groeien. Is allemaal in deze warme week gebeurd. Heb ze uit de zon gehaald, schimmel zoveel mogelijk verwijderd en de deksel van het bakje gehaald, zodat het beter ventileert. We zullen zien.

De beker van Nepenthes sp., vermoedelijk alata, van dichtbij.

Een beginnende beker van de N. miranda. Heeft even geduurd, maar ze beginnen eindelijk te groeien. Ik kan niet wachten tot ze bekers heeft.
This isn't even my final form.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 14:54:18 #242
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112051133
Jou happertjes zijn er echt enooooorrrmmm veel.... :D
Mijn 3 happerplanten bij elkaar komen nog niet eens aan de helft van het aantal happers :P

Straks ook maar weer eens fototjes maken!

[ Bericht 7% gewijzigd door martijnhaah op 26-05-2012 14:57:29 (straks...maken!) ]
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  zaterdag 26 mei 2012 @ 21:57:21 #243
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112065878
Snap ook niet hoe dat komt, ik heb bij de verpotting geprobeerd de wortels te splitsen, maar dat lukte helemaal niet, is toch echt één plant. :D
pi_112068380
Voer je ze zelf insecten? En is het niet slimmer om de verrotte bekjes te verwijderen voordat ze de rest aansteken?

Twee happerts die als een tweeling op dezelfde stengel van mijn venus vliegenvanger zaten zijn uitgegroeid tot siamese tweelingen. Ik ben benieuwd wat er gebeurd wanneer één kant een insect vangt. :P

Links zie je de siameesjes. Vorige maand zag het plantje er zo uit. Ik heb vandaag ook een Sarracenia cadeau gekregen, maar ik zou niet weten wat ik daarmee moet wanneer hij 2 meter groot wordt. :@
  zaterdag 26 mei 2012 @ 22:51:02 #245
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112068947
Ik voer ze nooit, ze vangen zelf voldoende. Rotte bladeren zijn niet zo mooi, maar kunnen geen kwaad (ze steken de rest niet aan), tot ze gaan schimmelen (dan verwijder ik ze uiteraard onmiddellijk). Ik verwijder zo nu en dan wel de rotte bladeren, maar bijvoorbeeld afstervende bladeren die nog een groot groen gedeelte hebben laat ik vaak nog staan. Een beker die begint af te sterven kan bijvoorbeeld nog genoeg voedingsstoffen leveren uit de reeds gevangen insecten.

Die Siamese tweeling. _O_ Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als er één kant iets vangt. Ik denk wel dat de bekjes afzonderlijk dichtklappen, omdat het mechanisme daarvoor echt in zo'n 'happertje' zelf zit.

Die stengels waar je naar vroeg in die post zijn trouwens gewoon de sporogonen van het mos: daarin zitten de sporen. :P

Hoezo denk je dat je Sarracenia 2 meter zal worden? S. purpurea wordt helemaal niet hoog, maar kan wel een aardig oppervlak beslaan. S. flava kan wel hoog worden, maar 2 meter is wel heel overdreven. :P
pi_112077501
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:51 schreef Levolution het volgende:
Ik voer ze nooit, ze vangen zelf voldoende. Rotte bladeren zijn niet zo mooi, maar kunnen geen kwaad (ze steken de rest niet aan), tot ze gaan schimmelen (dan verwijder ik ze uiteraard onmiddellijk). Ik verwijder zo nu en dan wel de rotte bladeren, maar bijvoorbeeld afstervende bladeren die nog een groot groen gedeelte hebben laat ik vaak nog staan. Een beker die begint af te sterven kan bijvoorbeeld nog genoeg voedingsstoffen leveren uit de reeds gevangen insecten.

Die Siamese tweeling. _O_ Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als er één kant iets vangt. Ik denk wel dat de bekjes afzonderlijk dichtklappen, omdat het mechanisme daarvoor echt in zo'n 'happertje' zelf zit.

Die stengels waar je naar vroeg in die post zijn trouwens gewoon de sporogonen van het mos: daarin zitten de sporen. :P

Hoezo denk je dat je Sarracenia 2 meter zal worden? S. purpurea wordt helemaal niet hoog, maar kan wel een aardig oppervlak beslaan. S. flava kan wel hoog worden, maar 2 meter is wel heel overdreven. :P
Thanks voor de info!

Mijn Sarracenia lijkt op een Flava (niet zeker though). Die 2 meter was ietwat overdreven misschien. :P Eerlijk gezegd vind ik de Sarracenia qua uiterlijk niet zo mooi. De 'klepjes' aan de top sluiten niet eens, hebben die wel een doel? Op zich heb ik een grote kamer, waar vorig jaar een sierlijke cactus van 1,5 meter in zat, maar de plant moet de verloren ruimte wel waard zijn. De drosera, venus vliegenvanger en de pinguicula (die ik dankzij jouw foto's heb ontdekt) vind ik prachtig mooi. Jij hebt aardig wat Sarracenia's, kun je uitleggen wat daar zo mooi aan is? :@
  zondag 27 mei 2012 @ 10:42:26 #247
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112082002
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 01:33 schreef Bilge het volgende:

[..]

Thanks voor de info!

Mijn Sarracenia lijkt op een Flava (niet zeker though). Die 2 meter was ietwat overdreven misschien. :P Eerlijk gezegd vind ik de Sarracenia qua uiterlijk niet zo mooi. De 'klepjes' aan de top sluiten niet eens, hebben die wel een doel? Op zich heb ik een grote kamer, waar vorig jaar een sierlijke cactus van 1,5 meter in zat, maar de plant moet de verloren ruimte wel waard zijn. De drosera, venus vliegenvanger en de pinguicula (die ik dankzij jouw foto's heb ontdekt) vind ik prachtig mooi. Jij hebt aardig wat Sarracenia's, kun je uitleggen wat daar zo mooi aan is? :@
De Sarracenia is juist één van mijn favorieten. :@
Wat ik er mooi aan vind: voornamelijk de tekeningen en kleuren op de bladeren. Even wat foto's van het internet geplukt.

Deze tekeningen _O_ :

Vooral de S. purpurea kan indrukwekkende 'aderen' hebben:

Verder ook de vorm, van vooral S. purpurea. Mooie 'volle' plant, die golvende vormen die je hierboven ook ziet zijn erg mooi.

En dan die bloem, eigenlijk geen hele mooie bloem, maar wel een hele melancholische bloem, heeft wel wat vind ik:

Het 'klepje' is eigenlijk geen klepje maar een dakje; die heeft wel degelijk een doel, namelijk overvloedig regenwater tegenhouden zodat de bekers niet overstromen.

Als ik jou was zou ik je Sarracenia goed verzorgen, ik weet niet hij er nu bij staat, maar misschien groeit hij nog echt heel mooi en word je ook een fan. :P
pi_112083849
Bovenin kun je nog net het kleine spinnetje zien dat bezig is met een vangweb. Als hij geen slokje neemt van de Sarraceniaanse sappen voorspel ik een gouden toekomst. De een lokt slachtoffers met snoepjes, de ander bindt ze vast en eet ze op. Twee sneaky jagers. })

De Sarracenia's uit jouw post zijn veel mooier dan mijn veredelde prei, maar misschien ontpopt hij zich tot iets moois. Ik wacht het even af.

Het klepje is dus een dakje. :7
Ik ben ook wel benieuwd naar de smaak van het sap in de beker. Misschien smaakt het als honing. :9~
  zondag 27 mei 2012 @ 12:32:09 #249
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112084503
"Sarraceniaanse sappen, veredelde prei". _O-
Je plant ziet er nog jong een maagdelijk uit, zet hem maar in de zon, dan zal hij mooi rood kleuren. Spinnen gaan niet op nectar af, dus als hij verder geen domme move maakt, zal hij het wel overleven. Ik zou trouwens niet uit het sap in de beker drinken, de nectar zit meer rondom en op het randje van de beker (bij de opening). Kan zijn dat het niet merkbaar aanwezig is hoor.
pi_112085963
Je plantjes zien er goed uit Levolution! ^O^ En jaloers op die happers!

Mijn nepenthes moet binnenkort toch echt hangen ben ik bang.. :D
Aan de andere kant van de plant zit nog 1 kleine en 1 die al half zo groot is als deze
  zondag 27 mei 2012 @ 13:28:23 #251
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112086207
Bedankt! Mooie Nepenthes, weet je misschien welke soort het is?

In plaats van hangen kun je de plant natuurlijk ook altijd op een hoog iets zetten.
pi_112086391
Nepenthes "zielige soort gered van tuincentrum zonder ervaring".
Geen idee helaas! Vind ik nu wel jammer met die bekers ik ben zoooo benieuwd hoe groot die worden en alles

1 beker kan straks nog wel over de rand van vensterbank hangen maar daarna word het wel wat lastig en moet ik opzoek naar een nieuw plekje.. Maar zolang het zomer blijft kan hij straks eerst nog een tijdje op het balkon hangen bedenk ik mij net :D
  zondag 27 mei 2012 @ 21:39:53 #253
363823 Prequel
Just because
pi_112102874
Naar aanleiding van deze topicreeks wil ik nu ook carnivoortjes. :D Binnenkort maar is kijken wat voor een nuttige spullen m'n ma al heeft. Gelukkig hoef ik me geen zorgen over 't water te maken want we hebben een regenton die 9/10 voor de helft (of meer ;) ) vol zit. We hebben ook nog zo'n houten buitenbak, misschien voor later als ik die kleintjes levend kan houden. :X

Als ik tijd heb maar eerst wat leuke bakjes scoren/kijken wat we hier hebben. Meteen maar kijken voor een redelijk oppervlakte, ik ben bang dat ik als ik ze ooit zou moeten gaan verpotten dat ze dat nevernooit gaan overleven door mijn onhandigheid (ben een groentje qua plantjes..) :'(

Ik hoop dat 't tuincentrum hier dit spul allemaal.. eigenlijk niet zo'n zin om speciaal hiervoor 20/25km te rijden voor 3 van die plantjes en wat bodemzooi.. :{ :@
  zondag 27 mei 2012 @ 21:42:29 #254
370685 -Spring
-Spring
pi_112102974
Zo dan, mijn happert heeft in twee dagen vier vliegen gevangen.
pi_112103061
Hornbach, bouwmarkt met het grootste assortiment vleeseters _O_
Intratuin en Overvecht zijn er niks bij :P
Misschien wat plantjes van HB vragen voor mn birthday, zaten mooie bij. :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 27 mei 2012 @ 21:46:00 #256
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112103113
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:39 schreef Prequel het volgende:
Naar aanleiding van deze topicreeks wil ik nu ook carnivoortjes. :D Binnenkort maar is kijken wat voor een nuttige spullen m'n ma al heeft. Gelukkig hoef ik me geen zorgen over 't water te maken want we hebben een regenton die 9/10 voor de helft (of meer ;) ) vol zit. We hebben ook nog zo'n houten buitenbak, misschien voor later als ik die kleintjes levend kan houden. :X

Als ik tijd heb maar eerst wat leuke bakjes scoren/kijken wat we hier hebben. Meteen maar kijken voor een redelijk oppervlakte, ik ben bang dat ik als ik ze ooit zou moeten gaan verpotten dat ze dat nevernooit gaan overleven door mijn onhandigheid (ben een groentje qua plantjes..) :'(

Ik hoop dat 't tuincentrum hier dit spul allemaal.. eigenlijk niet zo'n zin om speciaal hiervoor 20/25km te rijden voor 3 van die plantjes en wat bodemzooi.. :{ :@
Leuk, nog iemand die weg is van de plantjes. :D Je hoeft niet bang te zijn dat ze de verpotting niet overleven, de meeste soorten zijn sterke planten. En een beetje tuincentrum heeft wel turf, zand kun je ook voor naar de bouwmarkt (wel opletten dat het geen kalk bevat). Alleen perliet is erg lastig te vinden.
pi_112103268
Ik heb een aantal maanden geleden bij Brinkman een zak perliet van 100L gehaald.
  zondag 27 mei 2012 @ 21:52:33 #258
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112103410
Wat is 'Brinkman' voor iets?
pi_112103547
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:52 schreef Levolution het volgende:
Wat is 'Brinkman' voor iets?
http://www.brinkman.nl/

leverancier van agrospul.
  zondag 27 mei 2012 @ 21:57:35 #260
363823 Prequel
Just because
pi_112103627
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:46 schreef Levolution het volgende:

[..]

Leuk, nog iemand die weg is van de plantjes. :D Je hoeft niet bang te zijn dat ze de verpotting niet overleven, de meeste soorten zijn sterke planten. En een beetje tuincentrum heeft wel turf, zand kun je ook voor naar de bouwmarkt (wel opletten dat het geen kalk bevat). Alleen perliet is erg lastig te vinden.
Jep, ik weet 't, geen kalk etc. Noobvraag #uno. Waar is de/het perliet voor? Is dat een vervanger van de kleikorrels? En welke is dan 't beste? :o
pi_112103671
Je moet trouwens geen turf hebben maar turfstrooisel.
Mengsel van 50% en 50% perliet is meestal het beste.
Ligt eraan welke plant.
Perliet is voor het opnemen van het water en zorgt ervoor dat de plant niet stikt.
pi_112103765
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:57 schreef Prequel het volgende:

[..]

Jep, ik weet 't, geen kalk etc. Noobvraag #uno. Waar is de/het perliet voor? Is dat een vervanger van de kleikorrels? En welke is dan 't beste? :o
Het houdt de turf/grond luchtig :)

Ik zoek ook nog steeds naar perliet maar hier in de buurt niet te vinden :(
  zondag 27 mei 2012 @ 22:06:53 #263
363823 Prequel
Just because
pi_112104045
Maar die kleikorrels lijken me best makkelijk te vinden, aangezien die met kilo's de hoogovens uitkomen.. Dus waarom doet iedereen zo moeilijk voor perliet? :P
  zondag 27 mei 2012 @ 22:16:56 #264
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112104518
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:06 schreef Prequel het volgende:
Maar die kleikorrels lijken me best makkelijk te vinden, aangezien die met kilo's de hoogovens uitkomen.. Dus waarom doet iedereen zo moeilijk voor perliet? :P
Omdat kleikorrels kalk bevatten. ;)
pi_112104934
Ik volg dit topic ook uit interesse, en volgens mij (en Google) moeten growshops (waar je dus dingen voor wietplantjes kan kopen) een goede kandidaat zijn om perliet te kunnen kopen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 27 mei 2012 @ 22:26:44 #266
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112104969
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:25 schreef Resistor het volgende:
Ik volg dit topic ook uit interesse, en volgens mij (en Google) moeten growshops (waar je dus dingen voor wietplantjes kan kopen) een goede kandidaat zijn om perliet te kunnen kopen.
Correct, maar toen ik eens rondgebeld had, hadden ze het net niet op voorraad. Toen heb ik het opgegeven en geen perliet gebruikt. Nu hoef ik voorlopig niet meer te verpotten. ;(
pi_112105787
'Niet op voorraad' is natuurlijk een heel wat beter antwoord dan 'huh? wat voor spul?' ;)

(en ik kom zomaar binnenvallen, excuses dat ik niet gezocht had op 'growshop' in dit topic, was dus al eerder genoemd als bron van grond en stoffen)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 27 mei 2012 @ 22:45:02 #268
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112105972
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:41 schreef Resistor het volgende:
'Niet op voorraad' is natuurlijk een heel wat beter antwoord dan 'huh? wat voor spul?' ;)
Dat heb ik dan wel weer bij een tuincentrum gehoord. :')
quote:
(en ik kom zomaar binnenvallen, excuses dat ik niet gezocht had op 'growshop' in dit topic, was dus al eerder genoemd als bron van grond en stoffen)
Welkom, welkom. :P Belangrijke zaken herhalen kan natuurlijk nooit kwaad, ook voor de nieuwe lezers niet.
  zondag 27 mei 2012 @ 22:46:18 #269
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112106053
Welkom nieuwe mensen ;)
En inderdaad herhalen kan zekers geen kwaad! :D
  zondag 27 mei 2012 @ 22:51:15 #270
363823 Prequel
Just because
pi_112106323
Ik zit nu dus te googlen waar ik eventueel perliet (zoek trouwens op perlite, meer hits op google enzo ook :') ), das echt een hel. Iemand nog een goed adres omg. Leeuwarden? Ik las dat terraria/reptielenwinkels meestal dit ook hebben. Hier zit wel repticura. klinkt als best wel groot. :D Je zou toch denken dat 't hier stikt van de agriwinkels, maar helaas.. :')

Wat een veeleisende plantjes :{w

quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:46 schreef martijnhaah het volgende:
Welkom nieuwe mensen ;)
En inderdaad herhalen kan zekers geen kwaad! :D
Oh wees niet bang hoor, ik ga vast nog genoeg domme vragen stellen ;)

Edit: 2 seconden nadat ik dit typ, vind ik dit: Ecolizer , zou dat 't goede zijn? 't zit zowat door heel nederland ook. :) Je moet ff op perlite zoeken, want hij wil niet naar 't product linken om een of andere debiele reden. En 't zal vast wel met aarde zijn vermengd.. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Prequel op 27-05-2012 22:56:19 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 23:00:14 #271
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112106862
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:51 schreef Prequel het volgende:
Ik zit nu dus te googlen waar ik eventueel perliet (zoek trouwens op perlite, meer hits op google enzo ook :') ), das echt een hel. Iemand nog een goed adres omg. Leeuwarden? Ik las dat terraria/reptielenwinkels meestal dit ook hebben. Hier zit wel repticura. klinkt als best wel groot. :D Je zou toch denken dat 't hier stikt van de agriwinkels, maar helaas.. :')
Bij bijvoorbeeld aquariumzaken ook wel eens te vinden, maar daar wordt perliet vaak onnodig duur verkocht.
quote:
Wat een veeleisende plantjes :{w
Onzin, alleen perliet. De rest is een eitje. :D
quote:
[..]

Oh wees niet bang hoor, ik ga vast nog genoeg domme vragen stellen ;)

Edit: 2 seconden nadat ik dit typ, vind ik dit: Ecolizer , zou dat 't goede zijn? 't zit zowat door heel nederland ook. :) Je moet ff op perlite zoeken, want hij wil niet naar 't product linken om een of andere debiele reden. En 't zal vast wel met aarde zijn vermengd.. ;(
Het lijkt er inderdaad op dat dat een soort aarde met voedingsstoffen is, met wat perliet erdoorheen.
  zondag 27 mei 2012 @ 23:18:36 #272
363823 Prequel
Just because
pi_112108022
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:00 schreef Levolution het volgende:

Onzin, alleen perliet. De rest is een eitje. :D

't was een grapje ;)

't is hier in friesland ( :') ) gewoon niet te krijgen.. :( Is er niet iets anders wat je er ook door kan gooien?
  zondag 27 mei 2012 @ 23:23:38 #273
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112108352
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:18 schreef Prequel het volgende:

[..]

't was een grapje ;)

't is hier in friesland ( :') ) gewoon niet te krijgen.. :( Is er niet iets anders wat je er ook door kan gooien?
Zand heeft eigenlijk dezelfde functie. Ik heb ook zand:turf 1:1, doen ze goed op (alleen de Nepenthi hebben een ander recept).
  zondag 27 mei 2012 @ 23:47:02 #274
363823 Prequel
Just because
pi_112109714
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:23 schreef Levolution het volgende:

[..]

Zand heeft eigenlijk dezelfde functie. Ik heb ook zand:turf 1:1, doen ze goed op (alleen de Nepenthi hebben een ander recept).
Gelukkig. Ik heb nu al zin om woensdag op zoek te gaan naar alle benodigdheden :D
  maandag 28 mei 2012 @ 12:18:31 #275
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112120326
Ik kwam net mijn kamer binnen, doe mijn dagelijkse inspectie, kom ik dit tegen!
Ik heb 3 dionaea's staan dus ik denk dat ik deze maar laat bloeien :D
Heeft iemand ook maar enig idee hoe je met 1 bloem kan zelf bestuiven? Het maakt me vrij weinig uit dat de zaadjes dan mindere kwaliteit hebben (zoiets had ik gelezen) maar zaad lijkt me erg vet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EDIT:
Het is donker op de foto omdat ik mijn verduisterings gordijn er tijdelijk voor had gedaan, het was te veel licht om een foto te nemen :P
  maandag 28 mei 2012 @ 12:27:29 #276
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112120682
Het komt erop neer dat je gewoon stuifmeel op de stempel smeert met een tandenstoker:
http://www.ehow.com/how_5822142_pollinate-venus-flytrap.html

Ik denk wel dat het voor zich spreekt wat het stuifmeel (pollen) is en wat de stempel (stigma):

Hier meer informatie/terminologie:
http://www.sarracenia.com/faq/faq2660.html

Succes! Ben benieuwd. :P
  maandag 28 mei 2012 @ 13:07:20 #277
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112122247
Okee dankjewel voor de linkjes! ik zal er eens op gaan kijken en zeker gebruiken als de bloemetjes er klaar voor zijn O+
pi_112122354
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:18 schreef martijnhaah het volgende:
Ik kwam net mijn kamer binnen, doe mijn dagelijkse inspectie, kom ik dit tegen!
Ik heb 3 dionaea's staan dus ik denk dat ik deze maar laat bloeien :D
Heeft iemand ook maar enig idee hoe je met 1 bloem kan zelf bestuiven? Het maakt me vrij weinig uit dat de zaadjes dan mindere kwaliteit hebben (zoiets had ik gelezen) maar zaad lijkt me erg vet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EDIT:
Het is donker op de foto omdat ik mijn verduisterings gordijn er tijdelijk voor had gedaan, het was te veel licht om een foto te nemen :P
War is een (beginnende?) bloem te zien dan? Dat dingetje in het midden?
  maandag 28 mei 2012 @ 13:13:43 #279
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112122489
yup dat ding in het midden :Y
ik ben 100% zeker dat het een beginnende bloem is, want blaadjes hebben niet zoveel knobbeltjes, zelfs een gemuteerd blad niet :P
pi_112122609
Duidelijk een bloemknop ja :P
Ben benieuwd of het je gaat lukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')