En welkom bij de groepquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:30 schreef Dutchie1975 het volgende:
Hallo Allemaal,
Ik heb van de week een Venus Fly Trap gekocht voor mijn zoontje op de Amsterdamse Bloemenmarkt.
Nu gingen we die zojuist planten maar dat ik zakje met zaadjes openmaakte vroeg ik me af of er zaadjes inzaten of wat stof.
War zijn dat kleine zaadjes zeg... weet iemand of dat normaal is?
Moest de zaadjes in de aarde drukken, heb die dingen dus op vingertop gedaan en in de aarde geduwd, maar daarna mijn vinger even afgeveegd omdat je niet meer kan zien of het zaadje er wel vanaf is of dat je enkel nog aarde op je vinger hebt.
En las ergens dat het een hele tijd kan duren voordat de zaadjes kiemen.
Wie kan daarover meer vertellen?
Hoe lang duurt het voordat je wat in dat bakje zou moeten gaan zien.
En hoe vaak moet je die plantjes tot die tijd water geven (en hoeveel).
Zou er graag iets meer vanaf weten zodat ik dat ook aan mijn zoontje van 6 kan vertellen.
Die kan nu namelijk al niet wachten tot die planten er zijn en voor hem vliegen van zijn kamer kunnen houden :-)
Gewoon naar de PH waarde kijken op de zakkenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:46 schreef Dutchie1975 het volgende:
De grond voor het plantje zat er al bij. Wordt dus pas van belang als ik moet verpotten als de plantjes 10cm groot zijn.
Hoe weet ik wat zure grond is? verkopen ze dat bij het tuincentrum apart? en dus geen potgrond/tuinaarde?
Heb net emmer buitengezet om regenwater op te vangen om vanaf nu dus regenwater te gaan geven.
Maar aarde moet dus echt drijfnat zijn begrijp ik.
De zaadjes zijn heel fijn stof dat je zo weg blaast.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:30 schreef Dutchie1975 het volgende:
Hallo Allemaal,
Ik heb van de week een Venus Fly Trap gekocht voor mijn zoontje op de Amsterdamse Bloemenmarkt.
Nu gingen we die zojuist planten maar dat ik zakje met zaadjes openmaakte vroeg ik me af of er zaadjes inzaten of wat stof.
War zijn dat kleine zaadjes zeg... weet iemand of dat normaal is?
Moest de zaadjes in de aarde drukken, heb die dingen dus op vingertop gedaan en in de aarde geduwd, maar daarna mijn vinger even afgeveegd omdat je niet meer kan zien of het zaadje er wel vanaf is of dat je enkel nog aarde op je vinger hebt.
En las ergens dat het een hele tijd kan duren voordat de zaadjes kiemen.
Wie kan daarover meer vertellen?
Hoe lang duurt het voordat je wat in dat bakje zou moeten gaan zien.
En hoe vaak moet je die plantjes tot die tijd water geven (en hoeveel).
Zou er graag iets meer vanaf weten zodat ik dat ook aan mijn zoontje van 6 kan vertellen.
Die kan nu namelijk al niet wachten tot die planten er zijn en voor hem vliegen van zijn kamer kunnen houden :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van mijn capensis is nauwelijks wat over.
Dit was hij eerst.
Ook mijn adelae is uitgedunt, ook bij een een paar anderen twijfel ik of ze het overleven.
Op de foto's zie je ook wat schimmel, wss omdat ze te weinig licht en teveel water kregen op zolder.
Had ze verhuist vanwege de vrieskou naar zolder.
Dus sowieso wel een paar planten minder.
Hier had hij ook een hele bruine boel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn Capensis wil ook niet echt lekker. Hij groeit wel, maar hij heeft moeite om drupjes aan z'n blaadjes te krijgen. Hij heeft ook aardig wat blaadjes met bruine puntjes![]()
Nou heb ik wel eens gelezen dat als je een Capensis blaadje in een regenbakje water legt, er dan vanzelf worteltjes aankomen. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb... Maar kan iemand dat hier bevestigen?
Ik zie bij ons ook heel stiekem een beetje rood verschijnen maar veel is het nog nietquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:37 schreef lynda het volgende:
Mijn plantjes zijn zo blij met de zon![]()
Groei van blad bij de kleine en grote vliegenval begint wat rustiger te worden maar er komen allemaal bekjes tevoorschijn en de paar die open zijn beginnen weer rood te kleuren.
Alle nieuwe bekers van trompetbekerplant kleuren ook vanaf de eerste milimeter helemaal paars/rood en kwam het eerste maaltje van de plant dit jaar in de vorm van een dode spin tegen in een beker
Die zon vinden ze helemaal te gek alleen moeten ze wel genoeg vocht hebben. Als ze natte voeten houden vinden ze het allemaal primaquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:37 schreef lynda het volgende:
Mijn plantjes zijn zo blij met de zon![]()
Groei van blad bij de kleine en grote vliegenval begint wat rustiger te worden maar er komen allemaal bekjes tevoorschijn en de paar die open zijn beginnen weer rood te kleuren.
Alle nieuwe bekers van trompetbekerplant kleuren ook vanaf de eerste milimeter helemaal paars/rood en kwam het eerste maaltje van de plant dit jaar in de vorm van een dode spin tegen in een beker
Nou vraag ik mij wel af, de zon schijnt bij ons de hele dag naar binnen.. In de zomer is het dus echt heet voor het raamKunnen ze daar ook nog tegen of zal dat toch te warm worden?
Het begin is erquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:39 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik zie bij ons ook heel stiekem een beetje rood verschijnen maar veel is het nog niet
Water voldoende voor ze, stelletje zuiplappen zijn hetquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:39 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Die zon vinden ze helemaal te gek alleen moeten ze wel genoeg vocht hebben. Als ze natte voeten houden vinden ze het allemaal prima
Ja zuipen kunnen ze wel. Bij ons gaat er gemiddeld 1 tot 1,5 liter per dag doorheenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:46 schreef lynda het volgende:
[..]
Het begin is er
[..]
Water voldoende voor ze, stelletje zuiplappen zijn het![]()
De gewone planten (die 3 hele planten) haal ik weg als het weer warmer begint te worden die overleven het niet heb ik vorig jaar gemerkt
3 bakken met 2 per bak en 3 potten die in een schaal staan (zo'n centimeter schaal)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:11 schreef lynda het volgende:
Per dag?![]()
Hoeveel heb je er staan dan?
De vier hier hebben een liter per week denk ik
Geen druppels en bruine punten; komt dat niet door de winterrust? Minder zonuren dus de plant houdt op met groeien. Straks zal het vast wel beter gaan. Dat van dat blaadje klopt. Leg het op wat vochtige sphagnum ofzo. Kan ook met Pinguiculasoorten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn Capensis wil ook niet echt lekker. Hij groeit wel, maar hij heeft moeite om drupjes aan z'n blaadjes te krijgen. Hij heeft ook aardig wat blaadjes met bruine puntjes![]()
Nou heb ik wel eens gelezen dat als je een Capensis blaadje in een regenbakje water legt, er dan vanzelf worteltjes aankomen. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb... Maar kan iemand dat hier bevestigen?
Hmm, op de eerste pagina staat dus mijn vraag over de bloemsteel en een antwoord dat het te laat is om hem af te knippen. Maar als het niet erg is zal ik het dan toch maar doenquote:Op maandag 12 maart 2012 13:24 schreef lynda het volgende:
Meerdere knippen juist de bloemsteel af zodat het groen verder kan groeien.. Alle energie gaat naar de groei van de bloem toe.
Zie oa de OP en eerdere posts in dit topic (pagina 1 oa)
Bloemsteel wil je juist afknippen, maar dat werkt alleen als hij nog heel klein is, nu is het al te laat.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Bij de mijne groeit alleen die stomme bloemsteel nog, dat ding wordt langer en langer en de bloem ontwikkelt amper, de ontwikkeling van bladeren en vallen ligt helemaal stil. Ik heb begrepen dat de bloemsteel niet afgeknipt mag worden, maar is er een manier om in de toekomst de bloei tegen te kunnen gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |