abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107514884
Oh ja, Peuters.

Die van mij is de leukste.
pi_107515049
Tuurlijk die van jou is de leukste, ik laat je lekker in die waan :)

Jaël heeft al een week geen forlax gebruikt en het gaat goed *O* Verder erg weinig te melden, het gaat gewoon goed hier :) Ze kan heel goed benoemen war het potje voor is en de wc alleen de praktijk is nog wat lastig...
Ze is ook wat van het mama-meppen momenteel als ze haar zin niet krijgt, terecht natuurlijk, mama is gewoon een flauwe mama en daar mag je niets van en dan mag je slaan.. Vind het alleen wel erg lastig om daar op een juiste manier mee om te gaan, wil haar eigenlijk toch niet de hele dag op de gang hebben staan. Maar ja het loopt nog niet de spuigaten uit, dus leg haar elke keer geduldige uit dat slaan nooit mag en dat lijkt elke keer toch wel een beetje te helpen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107515127
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:42 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, Peuters.

Niet, mijne! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:53:38 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107515247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:42 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, Peuters.

Ja nóg wel!
Maar over 2 weken niet meer :N
pi_107515258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Niet, mijne! *O*
Ook jou laat ik in die waan :6
pi_107515298
Mijne kan ik drie talen tellen w/

Doorelkaar, maar dat is niet minder knap toch? :P O+
pi_107515331
quote:
16s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:55 schreef Vlindur het volgende:
Mijne kan ik drie talen tellen w/

Doorelkaar, maar dat is niet minder knap toch? :P O+
Zeker knap maar maakt hem niet de leukste :P
pi_107515391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:57 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Zeker knap maar maakt hem niet de leukste :P
-O- Das waar :D
pi_107515402
Ik denk dat jullie je vergissen. De mijne, die is pas leuk O+
Hij telt niet, praat weinig maar als ie iets zegt is het wel weer heel grappig, hij eet en slaapt goed, hij is heel lief voor zijn broertje en zijn papa en mama, hij ka heel goed uren alleen spelen en vind alles stom, hij vind alles cool en is gek op douchen O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107515513
Rienk praat amper, kan de hele dag voor Dora/Diego/Thoma de Trein zitten, kan slecht alleen spelen, eet slecht drinkt goed, vind douchen én in bad gaan helemaal geweldig. Slaapt met 'bees' en 'nienem' (speen en knienen-konijnen) en roept soms 'oh sit'! :@ :') :D
pi_107515566
Ja dat shit roepen deed mijne ook van de week een keer :D dat pikken ze dan wel weer op he :o
pi_107515603
Ach, hij praat steeds beter, ben dr al zo gelukkig mee O+ Gelukkig klinkt het nog als 'zit' ;)
pi_107515666
Hier klinkt het meer als chips. Ik vroeg ook of ie chips wilde. Nee mama shits.
pi_107526044
Ik vind het tekentalent van Lente echt geweldig :D Timo vindt tekenen ook leuk op zn tijd (en krast dan alleen maar rondjes en soms wat strepen), maar meestal wil hij liever "schrijven".. En dan probeert hij letters te schrijven, die met heel veel fantasie ook wel op letters lijken zelfs soms :P Laatst in de auto riep hij ook al "Kijk een opaomaletter! En een Timoletter!" Heel leuk :D

Minder leuk is dat als hij zich pijn doet hij gelijk in paniek begint te gillen dat papa/mama niet mogen kijken.. Ik weet echt niet wat ik daar nou mee moet, behalve inderdaad niet kijken..
pi_107526102
En dan vergeet ik helemaal te zeggen: Keshet van harte met je knappe kleine peuter :D
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:54:48 #214
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107528621
Zo heeft Harry een Nijntje-laptop waarop alle klinkers genoemd worden met een woord dat er mee begint. Zo zegt de laptop bijv 'i van indiaan'. Als Harry ergens een i ziet staan, roept hij 'ie' en doet dan een indiaantje na :D
Idem voor de 'o van olifant' en de 'u van uil'. Dan maakt hij bijbehorende geluiden. Echt komisch.

Poppejans, heb je al iets gehoord van de Vrije school?
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:19:32 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107530112
Oh, en mijn peuter is de knapste en mooiste en liefste, want ze heeft de grootste flapoortjes. *O*
O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_107531615
mijnes kan het hardste stuiteren en fantastisch een roze flipperbal nadoen in ballorig :+
en is de allerliefste die me met kusjes wakkermaakt O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107531798
@chan; ik zou dan denk ik ook rustig zeggen "oh, ok. dan niet. het hoeft niet!" eventueel gevolgd door een "doet het zeer" als hij hard moet huilen. wellicht nog een "als het zeer blijft doen wel zeggen he, misschien dat er dan een pleister op kan/een zalfje/iets" dan geef je hem de controle over het geheel. dan moet je er dus wel zelf op vertrouwen dat hij het aangeeft dat er iets is
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:53:18 #218
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107535901
Mijn péuter is gewoon 't allerleukste en 't liefste.

Kiek dan!

Een paar minuten oud - 8 dagen oud - een half jaar oud - 1 jaar oud - anderhalf jaar oud - 2 jaar oud.

Het verjaardagskado O+

Zie Davinia, 't is wel rood. :+
A grand adventure has begun.
pi_107536324
Emma O+ Van harte Keshet!!!

Mijnes was vandaag wat minder leuk (is de peuterpuberteit al klaar???) maar ook wel heel lief. En ook ik hoorde een "teringzooi"-echo achter me toen ik de douchestang niet naar beneden kreeg om haar bad te vullen :|W Ik weet niet meer hoe, maar ik kreeg het nog naar iets fatsoenlijks verbasterd om herhaling te proberen te voorkomen.. oh well :@
pi_107536376
Emma O+
Gefeliciteerd!

En wat een mooie dag, maar tevens ook 'moeilijke' dag moet dit voor jullie geweest zijn.
Ja het is super dat ze alweer 2 jaar is en dat het zn mooie dame is geworden!
Maar oh wat moeten die gedachten over 2 jaar geleden nog steeds moeilijk voor jullie zijn.

Ondanks dát, hoop ik (en weet ik ook wel zeker) dat jullie vast heel erg genoten hebben van haar 2de verjaardag! *O*
pi_107536515
Even een crosspost vanaf mijn fb, als ik het lees moet ik weer lachen..
Lachwekkend momentje, Jaël staat brullend boven aan de trap, ik naar boven, wat is er schatje?? Zij wijzen naar haar bed, verder kwam er niets zinnigs uit. Ik denk nog, ze zal toch niet gespuugd hebben?? Ik doe het licht aan, ligt een van de katten prinsheerlijk in haar bed.. Die was er lekker bij gekropen, maar das natuurlijk niet de bedoeling.. Kat op zijn kop gegeven en Jaël weer toegestopt. De rust is wedergekeerd :D
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:23:34 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107540176
Keshet; wat ongelooflijk dat jouw mooie grote meisjes het kindje is op de eerste foto's. Gefeliciteerd met haar verjaardag, jullie grote meid <3
pi_107546172
Goedemorgen allemaal!

Ik vind het ook moeilijk om me voor te stellen dat Het kindje op de eerste foto en het KIND op de laatste foto dezelfde zijn. Maar het besef dat het écht zo is doet je in wonderen geloven!

Ik heb een treinenmalloot gemaakt. Ze wordt al een half uur volledig in beslag genomen door youtube filmpjes van treinen die stations binnenrijden. En maar commentaar leveren: "Daar komt de twein, tsjoeketsjoek tuutuut, zie je dat mama, en wode twein!" etc etc... Halve zool...

En ik dacht haar even enthousiast te maken voor de sneeuw, dus we gingen voor 't raam staan: "Oh sneeuw, dan kan je niet buiten lopen"
:')
pi_107546261
Mijne zit ook voor de buitendeur!! Al bijna een uur want papa had gezegd dat er sneeuw kwam. En er komt nog niks. Hij blijft stug vol houden en bij elk dingentje dat langs waait: Jaa neeuwwww!! Naar buiten krijg ik hem niet. Hij heeft een hele hekel aan kou!!

[ Bericht 4% gewijzigd door MeNicole2 op 03-02-2012 09:10:07 ]
pi_107546817
mijnes zit ook voor het raam geplakt :X

prachtige collage keshet O+
en als laatste een echte peuter al *O*
pi_107547285
Asy ja die laptop heeft Timo ook :D daarop gaat hij ook telkens alle letters zoeken. Zo leuk vind ik dat :D

Simmu dat werkt ook niet, ik moet gewoon uit zijn beeld en vooral níet troosten of kijken of uberhaupt iets zeggen als hij zich pijn gedaan heeft.. Op dit bewuste moment heeft hij zijn mond vol bloed en ligt te snikken nog van de pijn, maar als ik wil kijken (wat ik dus net wel geforceerd heb want ik móet toch gewoon weten waarom hij zn mond vol bloed heeft nadat hij gevallen is. En ik kan het dus niet vinden want hij blijft me maar wegslaan en duwen en echt krijsen dat ik niet mag kijken, het is in elk geval geen tand door de lip..) dan raakt hij compleet overstuur.. :'(
pi_107547348
ugh chan, dan zou ik het idd toch ook afdwingen :'(
en gewoon stug volhouden en blijven zeggen "het moet eventjes jochie! ik moet eventjes kijken wat er gebeurd is!"?
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:03:44 #229
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107547784
Chan, zegt hij dan niet 'uil' bij de u? etc...
Wat naar voor jullie dat hij zo reageert als hij pijn heeft! Ik weet ook niet wat je verder kan doen dan het maar laten begaan en alleen indien echt nodig even toch forceren inderdaad.
pi_107548178
Oh dat lijkt me lastig Chan!

Ik ga straks Isabeau ervan overtuigen dat sneeuw leuk is. We moeten toch echt naar de supermarkt straks.
pi_107548304
Lastig Chan, ik herken het wel een beetje, Jaël doet dat ook. Maar ik ben dan best streng en zeg dat ik gewoon moet kijken en als ik gekeken heb zal ik er niet meer naar kijken en aanzitten zeg ik altijd als ik weet hoe erg de schade is. Maar ik moet haar soms wel echt klem vasthouden om iets te kunnen zien, probeer nog wel eens af te leiden met een snoepje of iets te drinken, maar het is wel heel lastig.

keshet wat een prachtige foto's! Idd onvoorstelbaar dan de eerste en de laatste foto hetzelfde meisje zijn maar het is echt zo!!
pi_107549537
Haha mijn kind wil naar buiten een neeuwpop maken. Het begint net een beetje te sneeuwen!!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:00:46 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_107556011
Arme Timo :* En lastig hoor, ik zou het ook niet weten eigenlijk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_107565156
Keshet: wat een prachtige foto's!

Mijn peuter wou heel graag naar buiten vandaag. Dus wij haar ingepakt en de tuin in. Nou, dat hield ze ongeveer een minuut vol _O- . De rest van de dag bleef ze maar herhalen dat sneeuw koud is, en niet leuk.
pi_107567370
Mijn peuter gaat krijsen in de sneeuw. Helemaal door het lint... Kinderen vinden sneeuw gemiddeld toch leuk???
Vooral zielig voor lief, die was extra vroeg naar huis gegaan om met T. Te gaan sleeen, daar had hij zich al de hele dag op verheugd :')
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:51:56 #236
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_107568090
@Aoraki onze peuter doet het zelfde vind er echt niks aan :')
pi_107571448
Onze peuter heeft de driftbuien ontdekt... wooow stervende zwaan tot de tiende macht. En KRIJSEN :X
Fake it till you make it...
pi_107573513
Tyler moest erg wennen aan de sneeuw. Gezellig met ophalen ... not!
Hij wilde niet mee omdat er ineens veel sneeuw lag. Heel drama nog, deed handschoenen en muts telkens uit wat natuurlijk koud was. Daar boos over. Drama!!! Ik ga nooit meer lopend ophalen, schaamde me rot!
Na het slapen nog even met Kim en vriendin met de slee gespeeld, ging redelijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 21:41:53 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107574025
@Ingrid: Jan wil ook nooit een muts op .. behalve vandaag. Hij mocht papa's ijsmuts op en papa droeg dan wel een andere. zag er schattig uit moet ik zeggen:

om handschoenen maak ik me niet druk meer. Dan maar koude handen. (wel handschoenen mee voor hij ze alsnog aanwil, maar hij verkiest koude handen boven handschoenen. soit)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 4 februari 2012 @ 09:35:30 #240
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_107587270
Wat een geweldige foto's Keshet!!! Bij die 1ste kreeg ik echt tranen in mn ogen, van zo'n mini meiske naar zo'n grote vrolijkerd O+ Nog van harte gefeliciteerd!! *O*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_107587353
mijn peuter vindt de sneeuw supergaaf (morgen foto's!), mijn bijnapeuter vindt de sneeuw wel ok en de slee 300x he-le-maal niks :N

eeeeennnnnnn; raad eens wie er goed aan kan geven *dat* ze moet poepen en dan pas om een luier vraagt!!!
pi_107647820
Dyon deed ook steeds zn handschoentjes uit, maar sinds hij een keer ijskoude handjes had gekregen en dat dus absoluut niet leuk vond doet hij ze wel gewoon aan :)

Hier iemand die helemaal onder de indruk was van de sneeuw. Ik kreeg er nog net uit dat hij wilde blijven 'slee rijden' en niet naar huis wilde. Verder was hij echt een uur lang sprakeloos :D

pi_107647909
Ach, dat koppie Meimeltje!
  zondag 5 februari 2012 @ 21:46:31 #244
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_107650291
Hallo,
Ik kom alvast een beetje afscheid van jullie nemen hier. De bep wordt dan wel pas eind van de maand 4, maar echt thuishoren doen we hier ook niet meer.
Madam mag dinsdag voor het eerst naar school. Ze is er enorm aan toe en ik ga haar gezellige gekwebbel missen thuis.
Vandaag zijn we wezen schaatsen. Zij op haar krabbelschaatsjes achter een stoel. Ze begon heel voorzichtig maar na 10 minuutjes proberen schoof ze de stoel aan de kant en probeerde een pirouetje :D
Ze heeft 's nachts nog een luier om en fietsen zonder zijwielen doet ze nog niet, dat bewaart ze allemaal voor als ze 4 is zegt ze zelf.
Ik ben benieuwd, we gaan het zien :P
:W
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_107650615
Spannend TF, je kleine meid naar school! Heeft ze er zelf al in zin?
Ik ga je geen gedag zeggen hoor, ik zie je vast wel in het andere topic ;)
  zondag 5 februari 2012 @ 22:03:40 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107651594
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 09:43 schreef simmu het volgende:
mijn peuter vindt de sneeuw supergaaf (morgen foto's!), mijn bijnapeuter vindt de sneeuw wel ok en de slee 300x he-le-maal niks :N

eeeeennnnnnn; raad eens wie er goed aan kan geven *dat* ze moet poepen en dan pas om een luier vraagt!!!
*O*

Meimeltje, leuke foto! O+

Eli amen Aviva hebben zich vandaag ook kostelijk vermaakt met de slee. Eli trok de slee en Aviva rende erachter aan, hijgend en gillend "even wachten!!" erg schattig O+
Aviva heeft ook wel op de slee gezeten, terwijl Eli haar trok. Helemaal leuk, dus.
pi_107652413
Davinia, leuk he dat de kinderen elkaar dan zo goed kunnen vermaken! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 februari 2012 @ 08:19:13 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107662523
*binnenvalt zonder kloppen
ik heb om tien voor twee een controleafspraak in 't sophia voor Jan. Hopelijk mag ik dit keer voor 't laatst geweest zijn .. 'k word er een beetje simpel van elke keer daarheen te moeten. Desnoods vraag ik wel of de onderzoeken overgenomen kunnen worden door 'n arts van Lucertis. :)

vanavond lees ik wel verder bij .. nu wel iets gescand maar niets onthouden :@
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_107663961
Oeh TF, spannend voor je beppie, wennen op de basisschool!
en leuk dat schaatsen! Ook al zo zelfverzekerd...pirouettes draaien!

Meimel, wat een snoetje, en mooi ja dat ie het zo leuk vond!
Lars is ook op het ijs geweest zaterdag, op de glij-ijzers, maar hij viel steeds om.
Ik had mijn vriend gevraagd om een foto te maken maar dat lukte echt niet, want dan lag Lars alweer omver haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 februari 2012 @ 15:28:44 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107675480
Jaaaaah kinderarts wordt over gedragen

en 'n toevoeging:

tegen mijn verwachting in, vond ze 't wel een goed idee van me om alles onder één dak (lucertis) te willen hebben, zodat ik niet constant met Jan hoefde te slepen, en er niet steeds gegevens uitgewisseld hoefden te worden. Dus formuliertje ondertekend dat ze de zooi naar Lucrtis opsturen en ik ben van het sophia kinderziekenhuis af *O* Voelt toch als een overwinning omdat ik het nu met een zelf uitgezochte ka kan gaan uitzoeken ipv één die voor mijn gevoel aan de andere kant van de lijn staat.

[ Bericht 89% gewijzigd door DJMO op 06-02-2012 19:44:21 ]

pi_107692947
Fijn DJMO!
pi_107693498
DJMO wat fijn!!!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:55:01 #253
353071 kitty_hello
pi_107711900
Wij komen ons hier ook aansluiten :) Kleine meid heeft een super verjaardag gehad en is flink verwend O+

DJMO wat fijn zeg! :) en wat een lieve foto op de nek bij papa O+

Meimeltje wat een super lieve foto! O+

Ik zal niet heel veel reageren, maar ik lees wel bijna alles :)
pi_107716281
hullo kitty, zie! allemaal onbekende nieuwe mensen hier :P
pi_107716978
Ik heb hier een peuter die op alles antwoord "jaaaaaaa weet ik" en dan een diepe zucht. Maar vervolgens doet ze nee weet ik niet, en ik ga toch lekker mijn eigen gang, vermoeiend!!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:58:24 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107718631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:50 schreef simmu het volgende:
hullo kitty, zie! allemaal onbekende nieuwe mensen hier :P
:)

Op verzoek verwijderd

[ Bericht 4% gewijzigd door DaviniaHR op 07-02-2012 17:28:48 ]
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:44:47 #257
353071 kitty_hello
pi_107720278
:*
pi_107723964
huh?
ik snap er niks van :@
pi_107724015
Pfff hier vanavond een pittig staaltje opvoeden voor beginners... Vond het echt niet leuk en de tranen stonden bijna in mijn ogen.
Jaël wilde niet eten.. Mijn reactie, dan eet je niet maar dan ook geen toetje, beetje flauw maar ze had nog niet eens een hap genomen. Uiteindelijk waren S en ik klaar dus wij gingen aan het toetje, gooit mevrouw zo haar bord midden op tafel met een schreeuw dat ze neit ging eten. Ik ben heel kalm gebleven en heb gezegd geen probleem dan ruim ik je bordje op, dus dat deed ik..
Nou mevrouw sprong werkelijk van haar stoel af vloog de keuken in (ik wist niet dat ze zo snel was) griste het bordje van het aanrecht en heeft hem helemaal leeg gegeten.
Daarna haar een toetje gegeven en de heel situatie op haar niveau geevalueerd. Ze was helemaal beduust en had volgens mij nooit verwacht dat ik haar echt geen toetje zou geven.. Ik vond het echt heel lastig maar ik dacht ook ja ik heb het gezegd en als ik het nu wel ga geven dan denkt zij de volgende keer ook, ik krijg toch wel..

Ze is momenteel zowieso opeens wat dwarser en ook lelijk naar haar zusje, zoals ik hierboven al zei standaard antwoord, weet ik.. Maar anders doen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:31:42 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107724222
klinkt idd wel heftig MP. Zeker als je het niet gewend bent. :*
pi_107724531
Nee ze is eigenlijk altijd zoet en lief :+

Ze heeft wel buien maar deze heftigheid had ik nog nooit mee gemaakt. En ik was nog alleen ook anders heb je nog wel eens wat aan elkaar, ging ook helemaal twijfelen aan mezelf of ik het nou wel goed deed.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:42:29 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107724781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:26 schreef MamaPurk het volgende:
Pfff hier vanavond een pittig staaltje opvoeden voor beginners... Vond het echt niet leuk en de tranen stonden bijna in mijn ogen.
<knip>
Ze is momenteel zowieso opeens wat dwarser en ook lelijk naar haar zusje, zoals ik hierboven al zei standaard antwoord, weet ik.. Maar anders doen.
Klinkt meer als opvoeden voor gevorderden ;)
Lastige situatie hoor, maar goed dat je zo gereageerd hebt :Y
pi_107724868
Maar ik ben nog lang niet toe aan gevorderd :X
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:49:33 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107725178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:43 schreef MamaPurk het volgende:
Maar ik ben nog lang niet toe aan gevorderd :X
Blijkbaar wel want je hebt het goed opgelost :*
pi_107725857
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:49 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Blijkbaar wel want je hebt het goed opgelost :*
:@
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:10:00 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_107726262
Welkom Kitty :W

Djmo fijn, nu lekker alles bij 1 en dezelfde :D

MP heftig :*

Hier gisteren het boekje kleine stapjes in zitten vullen alvast voor de indicatieaanvraag, dan is het weer even "zwaar" Roy is buiten de driftbuien nog lang geen 2,5 jaar...
Kleine stapjes zo gaat het hier.
pi_107726845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:37 schreef MamaPurk het volgende:
Nee ze is eigenlijk altijd zoet en lief :+

Ze heeft wel buien maar deze heftigheid had ik nog nooit mee gemaakt. En ik was nog alleen ook anders heb je nog wel eens wat aan elkaar, ging ook helemaal twijfelen aan mezelf of ik het nou wel goed deed.
wat de rest al zegt. een pittige situatie toch goed opgelost :*
pi_107726960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:10 schreef _Bar_ het volgende:
Welkom Kitty :W

Djmo fijn, nu lekker alles bij 1 en dezelfde :D

MP heftig :*

Hier gisteren het boekje kleine stapjes in zitten vullen alvast voor de indicatieaanvraag, dan is het weer even "zwaar" Roy is buiten de driftbuien nog lang geen 2,5 jaar...
Kleine stapjes zo gaat het hier.
kleine stapjes zijn ook stapjes!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:16:09 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107729200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:23 schreef simmu het volgende:

[..]

kleine stapjes zijn ook stapjes!
Hier sluit ik me bij aan...
Bar :*
pi_107729684
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:16 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan...
+1 Bar :*
pi_107740863

Had ik al gezegd dat Tyler steeds meer woordjes kan? En korte zinnetjes zoals Kom maar mee, waa(r) ben je, ga je mee.
Driftbuien en dan vooral ´s avonds en ´s nacht in bed doet hij helaas ook nog.
En uiteraard als een echte peuter als je je zin niet krijgt met bv een (k)oekje! Of je wilt geen handschoenen aan en muts op.
Hij staat wel uberlief op de psz foto incl schram dat dan wel.
pi_107742524
Ik was Isabeau gisteravond ZO zat. Erg he? Ik was blij dat B. thuiskwam en haar naar bed bracht, ik kon het gewoon niet opbrengen om die strijd ook nog aan te gaan. Ze was zo aan het draken. Vanmorgen ging ze vrolijk verder met dreinen, maar ze had een bloedneus gehad vannacht, was snotterig en hangerig. Ik vreesde dus dat ze ziek was/werd. Liet haar in tranen achter op het kdv met lood in mijn schoenen. Bel ik net; is ze hartstikke vrolijk. }:|
pi_107743171
DJMO wat fijn :)

MP volgens mij heb je t ook prima opgelost hoor :)

Ohw ik herken dat wel hoor Sorbo, dat je ze soms gewoon even compleet zat kunt zijn met dat gedraak.. Timo kan er ook wat van :P

Timo heeft gisteren een stofzuiger van ons gekregen, gewoon zomaar. Nou ja, vooral omdat ik de stofzuigerdrama's heel erg zat ben en Timo er echt gruwelijk gelukkig van wordt, zo'n stofzuiger.. :)

Ohw ja wat ik me nog afvroeg: hoe ver gaan jullie mee in het "zelluf doen, ik doen, mama niet doen, papa niet doen"? Timo wil álles (echt álles) áltijd zelf doen.. En ik leg hem uit dat het soms even niet gaat, sommige dingen te gevaarlijk/moeilijk zijn, dat we soms een beetje haast hebben, of dat mama soms gewoon even geen geduld heeft en het ook wel eens zelf wil doen ( :@ ).. maar hij mag dus echt waanzinnig veel zelf doen geloof ik.. En wat hij vooral doet, is dat als ik iets gedaan heb wat hij had willen doen eerst alles terugbrengen in oorspronkelijke staat en het dan alsnog zelf doen.. Doen andere peuters dat ook?
pi_107743268
Leander doet ook alles zelf. En ja ook als ik haast heb. Maar ik reken voor dingen altijd extra tijd dus we hebben gewoon nooit haast :P Maar hij is ook wel makkelijk als ik bv even iets snel doe omdat ik gee zin heb om te wachten. Hij weet dat ie andere keer weel zelf mag.

He wat heb ik toch een saai kind ;) O+ O+ O+ O+ O+
pi_107743407
Herkenbaar hoor Chan... Maar gelukkig lukt het bij Minke nog om met een alternatief te komen (Bijvoorbeeld niet alsnog zelf de tv aan en weer uit doen als wij dat net hebben gedaan, maar dan de radio/versterker uit mogen doen). Niet snijden met het grote scherpe mes, maar samen nog stukjes snijden met haar peutermesje... Dat soort dingen. Maar inderdaad het liefste alles zelf doen. Maar het heeft ook positieve kanten: zelf de luier uitdoen en in de emmer mikken gaat een stuk sneller dan het ge-emmer als ik het doe.
pi_107743420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:26 schreef Chan het volgende:
DJMO wat fijn :)

Ohw ja wat ik me nog afvroeg: hoe ver gaan jullie mee in het "zelluf doen, ik doen, mama niet doen, papa niet doen"? Timo wil álles (echt álles) áltijd zelf doen.. En ik leg hem uit dat het soms even niet gaat, sommige dingen te gevaarlijk/moeilijk zijn, dat we soms een beetje haast hebben, of dat mama soms gewoon even geen geduld heeft en het ook wel eens zelf wil doen ( :@ ).. maar hij mag dus echt waanzinnig veel zelf doen geloof ik.. En wat hij vooral doet, is dat als ik iets gedaan heb wat hij had willen doen eerst alles terugbrengen in oorspronkelijke staat en het dan alsnog zelf doen.. Doen andere peuters dat ook?
Dat is nou precíes waar ik gisteren zo gestoord van werd. ALLES zelf willen doen en er vervolgens een bende van maken. Haar de trap optillen, ZELF DOEN, en dan haar neerzetten waarna ze de trap eerst weer áfgaat om vervolgens ZELF de trap weer op te klimmen. ZELF haar toetje willen eten en alles eronder smeren. ZELF haar schoenen uit willen doen en vervolgens woest worden omdat het niet lukt, maar GEEN hulp accepteren. etc etc etc...

*zucht*
pi_107743431
mijnes doet de afwas al hoor chan *)
zelf aankleden mag ook, helpen met koken ook wel regelmatig (niet met hete dingen, maar het voorbereiden) en als we aan tafel brood eten mag ze zelf smeren. ze mag niet, ik herhaal: niet! zelf haar muesli of vlokjes in der kom doen :X
pi_107743470
ravi eet trouwens al bijna een jaar zelf, en gaat ook zelf de trap op en af (met soms een oopsie)
pi_107743554
Ik tref Leander ook geregeld aan op zijn stoel staand aan het aanrecht een broodje pindakaas te smeren. Of drinken pakken uit de koelkast en dan altijd de koelkast open laten. En als ik er dan wat van zeg zegt ie: Soiie mama!!
pi_107743602
Brood smeren zelf willen doen: check.
Maar eigenlijk heb ik een luie peuter die het vaak wel erg relaxed vind als mama het doet :')

Helpen wil hij vaak wel, dus doen we dat :)

Mijn hummel is trouwens alweer een paar weken 's nachts ook zindelijk. :o
En veel te eigenwijs bij vlagen :+
pi_107744655
Vers van de pers:

pi_107745526
:D
Altijd leuk!
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:10:09 #283
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107745948
HK gefeliciteerd met je peuter!! :*

Mijn peuter is al een paar dagen in de draakmodus... echt zooooooo vermoeiend!! :{
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_107746273
Hier inderdaad ook draakmodus. Zowel peuter als over-een-week-peuter ;)
Vrij storend inderdaad. :Y
't Zal wel weer over gaan ;)
pi_107746437
hier wisselen ze elkaar af >:)
pi_107746542
Mijn peuter wil ook veel zelf doen, en vaak mag dat ook. Trappen op en af moest ze zelfs tijdens mijn zwangerschap van me (en nu is 13 kg peuter tillen nog niet erg verstandig geloof ik). Boterhammen smeren wil ze ook, maar dat lukt nog niet erg. Na een poosje vraagt ze dan wel om hulp. Als het me te lang duurt, stel ik meestal een ultimatum (ik tel tot 5, en dan doe ik t voor je), of ik bied een alternatief, dat werkt ook goed. Wat ik weleens iritant vind, is datalles ook altijd 'anders' moet. Pak je een broek, wil ze een andere, bij bordjes, bekers, enz. net zo (en dat is dan dus nadat ze de kans heeft gekregen om t zelf te pakken...).
pi_107746969
ik begin gewoon met 2 keuzes en zo werken we het proces af ;)

wil je een broek of een rok aan? --> broek
wil je deze trui of die? --> die
enzovoorts.

dat werkt helemaal goed. gewoon nooit open vragen stellen :P
pi_107747032
Ow, dat geeft hier:
'wil je de blauwe of de groene beker?'
'de gele!'
pi_107747054
Keuzes werken bij ons ook heel goed. Mevrouw wil vaak een ander glas/bord/lepel/toetje/potlood/whatever dan waar je mee aan komt, en roept dan standaard om een "blauwe"... en zelfs als je de blauwe komt brengen zoals een goed slaaf betaamd :+ , dan nog is het huis te klein. Dus als het nu niet goed is, krijgt ze de keus: A, B of niks... meestal kiest ze dan wel eieren voor haar geld en neemt ze hetgeen waar je in eerste instantie mee kwam.
pi_107747074
Kdv belde net. Isabeau is tóch ziek. Ze slaapt nu, maar ik ga eerder naar huis om haar op te halen. Schaapje :'(
pi_107747115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:52 schreef freecell het volgende:
Ow, dat geeft hier:
'wil je de blauwe of de groene beker?'
'de gele!'
hier was dat eventjes "de blauwe of de rode beker schat?"

gevolgd door "JANKGILKRIJSNEEEEEEEEEEEEE" volle peutertantrum
wat bleek; de rode is voor haar en de blauwe voor ravi. dusssss. dat ik het maar weet 8-)
dus daar kiezen ze niet meer. de rode is voor selene en de blauwe voor ravi. wee degene die daar van afwijkt! stelletje anale ^&^&^&%^#^peuterpubers hier.
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:56:49 #292
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107747154
oo keuzes geven werkt hier ook niet altijd hoor, als Evie echt in de draakmodus zit, dan is alles niet goed ;) Als Evie vraagt om Kaas, en ik kaas geef; dan wil ze koek, geef ik koek, dan wil ze kaas... en dus maak ik ook regelmatig de keuze voor haar als ze in die modus zit...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 13:16:50 #293
5428 crew  miss_sly
pi_107747763
Onze dame is nog steeds vrij redelijk. Ze heeft wel eens haar momentjes, maar dat zijn echt maar momentjes. Ze wil veel zelf doen, maar is ook wel gemakkelijk aangelegd, dus wij 'mogen' nog vrij veel doen :') Keuzes werkt hier ook goed, over het algemeen. We hebben het gewoon erg gezellig, ze babbelt de oren van ons hoofd en doet het erg goed. Ze is een dag per week over naar de peutergroep, de andere dag zit ze nog bij de dreumessen, bij haar favoriete juf. Dat is ook zo'n leuke meid. De woensdag begint dan ook altijd met een dikke knuffel met haar zo gauw ze op het kdv binnen is O+

Laatst vond ik het wel even moeilijk: ze wilde namelijk heel graag een broertje of zusje. Dus heb ik haar uitgelegd dat dat een kindje van haar papa en mama zou zijn, en dat wij geen kindjes meer krijgen. Was ze wel even heel verdrietig om, arm ding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107748247
Vraagje tussendoor: hoe goed kunnen jullie peuters zichzelf aankleden? Weten welke arm er in welke mouw moet, welk been in welke broekspijp, broek optrekken, schoenen aandoen? Ivan kan dat nog niet zo goed. Een leidster op het kinderdagverblijf heeft aan ons gevraagd of we ermee willen oefenen. Dat wil ik best, maar ik heb zelf al moeite om bijvoorbeeld een broek over zijn bolle billen te krijgen. :+ Het lijkt me niet helemaal realistisch om van hem te verwachten dat hij dat zelf kan. Oefenen is prima, maar het is voor hemzelf ook maar frustrerend als ik hem niet help.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107748363
CLaudia, Minke kan het wel redelijk, maar dan moet je haar wel het spul goed aangeven (dus de voorkant voor enzo). Broek over billen is ook voor haar, ondanks gebrek aan billen, best lastig. Maar zo'n dikke luier helpt ook niet echt mee. Oefenen kan vast geen kwaad, maar als hij er zelf frustraties van krijgt en hij vind het ook prima als jij het doet, waarom dan pushen? Het is dat Minke ZELLUFFFFFFF! wil, anders had ik het ook gewoon nog gedaan bij haar.
pi_107748535
selene lukt het nu pas om dingen over kont (+luier) te trekken hoor. wel snapt ze prima welke kant van het truitje aan de voorkant moet :Y ik ben gewoon gestart met haalbare dingen zeg maar. dus truitje zelf en ik helpen met de broek. dat soort dingetjes. zelf uitkleden gaat trouwens een stuk vlotter dan zelf aankleden. ze had een tijdje de neiging om telkens al haar kleren uit te doen. overal en altijd. winter heeft dat probleempje opgelost :s)

ik verbeter het wel als ze het fout doet. ik ben helemaal voor zelf prutsen en niet alles de kop indrukken, maar er is niks mis met enig verbeteren (zonder dat het constant kritiek wordt). dus ik zeg gerust "andersom schatje :) "
pi_107748572
Ziet Minke dan zelf wat de voor- en achterkant van een trui zijn bijvoorbeeld? Ivan heeft daar totaal geen oog voor. Als ik hem het kledingstuk goed voorhoud dan doet hij het inderdaad wel met zijn trui en jas. Sokken kan hij niet zelf aantrekken. Een broek is écht veel te lastig, maar zoals ik al zei krijg ik hem er ook amper ingepropt. Schoenen aantrekken lukt hem zelf ook niet. Dan moet hij eerst het klittenband losser maken en dat heeft hij niet door.

Tja, hij is gewoon nogal bonkig. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')