abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106863052
In het Recreatief Wielrennen topic kwamen we op het idee een challenge te maken. De challenge houdt in: 10kg per persoon afvallen.
Uiteraard kan niet iedere wielrenner dit want niet iedere wielrenner kan nog eventjes gauw 10kg missen. Maar voor degenen die het wél kunnen missen zijn we dus een race gestart.

We hebben inmiddels 6 personen te pakken die melden dat ze mee doen:
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Ik zeg: Bring it on!

Spreadsheet van de voortgang.
pi_106863206
Zo, voor het eerst in lange tijd ga ik dus de goede kant weer op. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen. Plan is om nu vanavond eindelijk toch eens te gaan fietsen, lijkt me heerlijk.

Doel voor dit jaar is 5000km.
  maandag 16 januari 2012 @ 11:01:00 #3
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106863693
Ik weeg me morgenochtend even want ben vandaag niet thuis :). Hoop dat ik de lijn van vorige week heb door kunnen zetten. Ga denk ik volgende maand een sporttest doen en daarna eens flink wat duurtrainingen plannen. Doel voor dit jaar is zoiets als 150 km op een dag aankunnen en wat gewicht verliezen. En uiteraard meer kilometers maken dan tot nu toe
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_106863701
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:43 schreef Freddeh het volgende:
Zo, voor het eerst in lange tijd ga ik dus de goede kant weer op. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen. Plan is om nu vanavond eindelijk toch eens te gaan fietsen, lijkt me heerlijk.

Doel voor dit jaar is 5000km.
Succes Freddeh! *O*
pi_106865251
Sooo, deel 5 alweer, en nog niemand die de Challenge (blijvend) gehaald heeft.
Maar we gaan ervoor dit jaar!

Ga jij de RVV nog rijden, Freddeh?
pi_106865819
Vandaag 81 kg! dus gaat lekker steady door! Als ik met een jaar geleden vergelijk heb ik de 10 kg bijna gehaald, januari 2011 was ik boven de 90 kg. Ik ben met de challenge meegaan doen toen ik 87,5 kg was. Maar 77,5 zal erg moeilijk worden voor mij, als ik dat haal en ik verlies geen spieren dan heb ik een vetpercentage van ~7%. Dat zou wel kunnen maar dat wordt erg moeilijk. Ik ga dat wel proberen natuurlijk. Daarna wat krachttraining doen tot een kilo of 80.
pi_106866934
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Succes Freddeh! *O*
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:55 schreef cafca het volgende:
Sooo, deel 5 alweer, en nog niemand die de Challenge (blijvend) gehaald heeft.
Maar we gaan ervoor dit jaar!

Ga jij de RVV nog rijden, Freddeh?
Nee, de RVV wordt hem niet. Heb met Fab afgesproken dat we wel iets willen rijden, maar dan minder massaal dan de RVV. Voorlopig hebben we dus de Peter van Petegem classic, of de Edura Classic op het menu staan, maar het wordt mogelijk voor mij lastig om een van die twee te gaan rijden... Blijft een beetje een gok, met mijn huidige woon/werk issues.
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:16 schreef the85mc het volgende:
Vandaag 81 kg! dus gaat lekker steady door! Als ik met een jaar geleden vergelijk heb ik de 10 kg bijna gehaald, januari 2011 was ik boven de 90 kg. Ik ben met de challenge meegaan doen toen ik 87,5 kg was. Maar 77,5 zal erg moeilijk worden voor mij, als ik dat haal en ik verlies geen spieren dan heb ik een vetpercentage van ~7%. Dat zou wel kunnen maar dat wordt erg moeilijk. Ik ga dat wel proberen natuurlijk. Daarna wat krachttraining doen tot een kilo of 80.
Goed bezig man :)
  maandag 16 januari 2012 @ 14:27:44 #8
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_106869453
Sheet bijgewerkt...moet nog veel kwijt voordat ik echt lekker klim dit voorjaar! En ik moet Freddeh wel natuurlijk zoek rijden :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 16 januari 2012 @ 18:37:12 #9
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106878981
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sheet bijgewerkt...moet nog veel kwijt voordat ik echt lekker klim dit voorjaar! En ik moet Freddeh wel natuurlijk zoek rijden :7
Ik zal waarschijnlijk nooit het vedergewicht van een klimmer halen, maar elke kilo eraf is natuurlijk meegenomen.. ;). Wat is jou "streefgewicht" voordat je van het voorjaar lekker kan klimmen? ;). Persoonlijk zou ik onder de 90 willen raken voordat ik het gevoel heb een beetje lekker omhoog te kunnen.

ps. Zag dat je wel in de sheet stond maar nog in de grafiek.. Heb even gekeken maar ik krijg het niet voor elkaar om je erin te krijgen, maar ik ben dan ook geen held met google docs..
pi_106879721
Maak je maar niet te veel illusies, conditie doet veel meer voor de fietsprestaties dan een paar kilo minder. Tenminste, op ons niveau van toerist.
pi_106879739
Neemt overigens niet weg dat ik mezelf ten doel heb gesteld om deze zomer tussen de 77 en de 80 te wegen ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 18:59:17 #12
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106879848
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:56 schreef eentwee het volgende:
Maak je maar niet te veel illusies, conditie doet veel meer voor de fietsprestaties dan een paar kilo minder. Tenminste, op ons niveau van toerist.
Heb je uiteraard gelijk in, maar een paar kilo minder helpt tussen de oren ook al flink mee heh.. ;). Heb ook totaal niet de illusie dat ik ineens gemiddeldes van 35+ km/h ga rijden als ik maar genoeg afval.. ;). Daarbij kan ik sowieso wel gewicht kwijt en als ik dan iets makkelijker op de fiets zit is dat mooi meegenomen, maar het blijft sowieso hard training natuurlijk
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:39:53 #13
153506 Captain_Fabulous
pi_106902345
Ik heb niet een streefgewicht, alles onder de 100 kilo wordt een gigantische prestatie voor me :+
Maar ik kan inderdaad beter me concentreren op de beenspier krachtoefeningen die ik doe voor de knieproblemen. Daar is meer winst te boeken heuvelop, dan in lichter worden!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:01:53 #14
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106902931
Vandaag gewogen, maar ben deze week gelijk gebleven. 95.1 net als vorige week. Proberen volgende week onder de 95 te zitten natuurlijk :).
pi_106906398
Hebben jullie op fiets de stukjes over het "sportvasten" gelezen?

http://www.fiets.nl/2012/01/10/sportvasten-is-geen-dieet/

http://www.fiets.nl/2012/01/17/sportvasten-is-trainingskuur/

Idee is dat je je lichaam in 10 dagen echt aanleert om van suikerverbranding over te gaan naar vetverbranding tijdens het sporten. Je eet dus echt bijna niks en moet ondertussen ook flink afzien op de fiets/sportschool of hometrainer. Resultaten zijn er wel naar als je de testpersoon mag geloven.

Op zich lijkt het me wel wat al vraag ik me af of ik ook echt de doelgroep ben. M'n BMI is goed, maar ik ben zeker niet "strak". Testpersoon weegt 130 kilo. Denk dat ik eens een belletje naar zo'n centrum in de buurt ga doen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:47:23 #16
153506 Captain_Fabulous
pi_106914041
Heb altijd mijn twijfels over dit soort extreme dingen...sporten terwijl je veel te weinig naar binnen krijgt, gooit je lichaam in een situatie waar het denkt dat het in een noodsituatie zit. dus wat gebeurt er als je weer normaal doet? Gaat je lichaam een extra laagje vet kweken, voor het volgende noodgeval....
pi_106914260
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb altijd mijn twijfels over dit soort extreme dingen...sporten terwijl je veel te weinig naar binnen krijgt, gooit je lichaam in een situatie waar het denkt dat het in een noodsituatie zit. dus wat gebeurt er als je weer normaal doet? Gaat je lichaam een extra laagje vet kweken, voor het volgende noodgeval....
Inderdaad, normaal zou dat mij ook niet echt trekken. Maar aangezien je hier door diëtisten ook ná die extreme periode wordt begeleid zou het misschien toch kunnen werken..
pi_106914794
Alleen jammer dat zukke sportvasten dingen zo jezus-duur zijn.
pi_106914890
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:04 schreef Oksel het volgende:
Alleen jammer dat zukke sportvasten dingen zo jezus-duur zijn.
Hoeveel? :)
pi_106914962
Sportvasten is 300 EUR ofzo.

Ik probeer ook lichter te worden door weinig koolhydraten te eten. Weinig brood, veel ei, fruit, etc. Geen aardappels, veel groente.

Maar 't is verdomd moeilijk.
pi_106919807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:08 schreef Oksel het volgende:
Sportvasten is 300 EUR ofzo.

Ik probeer ook lichter te worden door weinig koolhydraten te eten. Weinig brood, veel ei, fruit, etc. Geen aardappels, veel groente.

Maar 't is verdomd moeilijk.
Hmm dat is inderdaad wel pittig.. Dat heb ik er nou ook weer niet voor over :)
pi_106921157
Nee, ik heb dat er ook niet voor over.

Oksel, hoe gaat het met jouw gewicht eigenlijk? En wat eet jij totaal op een dag? En niet minst belangrijk, hoeveel fiets je er nou precies bij?
pi_106931269
Oh, gewicht gaat heel rustig omlaag.. sport om de dag, of fietsen, of hardlopen. Eet weinig carbs.
pi_106934696
Wat is weinig carbs? Ik ben gaan minderen maar eet nog steeds 50% kh.. Maar echte suikers ongeveer 40 gram per dag, voornamelijk uit fruit en kwark.
pi_106940124
Ik ben er ook nog, vandaag de fiets even wegbrengen voor de grote beurt (ruim 500/1000km gereden).
ik wil na mijn vakantie (vrijdag tm 29 jan) een soepdieet gaan volgen. Geen zout wel veel groente en fruit. Het schijnt ook ontgiften te zijn. Het is 1 week lang soep eten en als je trek hebt de ene dag groente en de andere dag fruit.
pi_106960813
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:34 schreef piepkuiken21 het volgende:
Ik ben er ook nog, vandaag de fiets even wegbrengen voor de grote beurt (ruim 500/1000km gereden).
ik wil na mijn vakantie (vrijdag tm 29 jan) een soepdieet gaan volgen. Geen zout wel veel groente en fruit. Het schijnt ook ontgiften te zijn. Het is 1 week lang soep eten en als je trek hebt de ene dag groente en de andere dag fruit.
Wie ben jij? :P

Misschien een rare vraag, maar gezien mijn soep-ervaringen... Iedere soep zit toch aardig zout in?
pi_106968091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:22 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Wie ben jij? :P

Misschien een rare vraag, maar gezien mijn soep-ervaringen... Iedere soep zit toch aardig zout in?
Als je hem zelf maakt, kun je best lekkere soep maken met weinig zout.
pi_106968876
Vertel, lekkere soep zonder zou zou ik graag zelf maken :)

Ik zit overigens al gauw met zouttekort bij het sporten. Na het fietsen voelde ik me al gauw ontzettend slap, en helemaal kapot. Heb nog geprobeerd de suikers wat op te krikken, maar ik voelde me pas beter na een zoutshot na het fietsen. Tijdens de langere ritten doe ik dus altijd wat zout in m'n 'sportdrankje', en dat voelt wel beter.
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:26:15 #29
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106969501
Van m'n spinning-instructrice kregen we trouwens de tip dat als je wilt afvallen dat je dan beter iets van suiker (dus bv een klein beetje siroop) in je bidon kan doen ipv kaal water te drinken.. Als je dat nl niet doet gaat je lichaam blijkbaar spieren verbranden zodra de suikers die je die dag hebt opgenomen verbrand hebt.. Wanneer je je suikers een beetje aanvult blijf je suiker en vet verbranden, zo het schijnt.. :P

Soeprecepten zijn trouwens altijd goed ^O^
pi_106981170
zo deze jongen is al 2.5 kilo opweg sinds 2 januari, kijk of ik daar nog een halve kilo kan bijdoen voor het eind van de maand, dan ben ik aardig tevreden!
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:20:52 #31
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106982514
2.5 kilo in ong 2 weken? Ben je in hongerstaking ofzo? ;)
pi_106982600
neuh dat zijn de kerstkilo's die gaan snel en makkelijk vanaf nu zal het wel lastig worden
pi_106982782
nee het is prima vol te houden wat ik eet, ik eet 2 a 3 keer per week zelfgemaakte soep en 2 a 3 keer per week omelet met hetzij champignons hetzij courgette dat smoort honger altijd goed in de kiem
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:54:28 #34
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106983614
En dat is alles wat je eet in een hele week of eet je ook nog wel gewoon 3 keer per dag zeg maar?
pi_106983707
Lijkt me echt niks.. liever iets langer over doen en meer kans op behoud.
pi_106983786
ik eet gewoon normaal alleen wat minder en veel minder snoep koek frisdrank en andere suikerwaren
pi_107131278
Vandaag 80,5! Volgende week hopelijk door de 80 grens! Zal een jaar of 9 geleden zijn dat ik lichter was dan 80. Heb nu weken dat ik 0,5kg/week afval en voor mijn idee hoef ik er niet veel om te laten. Dit kan ik prima voor lange tijd volhouden!
pi_107149985
Wtf is dit nou weer... M'n kleren zijn niets strakker gaan zitten, maar ondertussen weeg ik 103.8. Een hele kg meer dan vorige week. Kan me ook niet voorstellen dat er een kilo aan spieren bij gekomen is in een week :')
pi_107170373
Vreemd Freddeh. Maar wat eet je op een dag eigenlijk? Je kunt het beste eens een eetdagboek bijhouden voor 1 week. Dan weet je precies waar je 'makkelijk' calorieën kunt verminderen. En wel eerlijk invullen dan he ;)
pi_107170469
Wordt lastig denk ik, want in mijn doordeweekse huis heb ik geen keukenweegschaal. Kan dus niet exact alles afwegen.
pi_107170844
Ik heb ook geen keukenweegschaal.. Gaat ook meer om het idee. Als je een pak rijst hebt en je gooit de helft in de pan is het ongeveer 200 gram. Komt niet op de gram nauwkeurig.. Gaat meer om het inzicht krijgen. Want als je grofweg een halve kilo per week aankomt eet je die week 4500 kcal te veel. Dat is 650 kcal per dag. Dat verschil moet je ergens kunnen zien en dat maakt 20 gram te veel of 20 gram te weinig ergens niet zoveel uit.
pi_107170944
Ik vind hoeveelheden boter enzo ook moeilijk in te schatten. Maar als je weet hoe vaak je een nieuw pakje koopt, bijvoorbeeld eens in de 3 weken, dan kun je per dag uitrekenen hoeveel je gemiddeld eet. Dan heb je ook geen weegschaal nodig. De ene dag eet je toch meer dan de andere, en juist over een langere periode 'filter' je pieken en dalen eruit.
pi_107171040
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:23 schreef the85mc het volgende:
Ik heb ook geen keukenweegschaal.. Gaat ook meer om het idee. Als je een pak rijst hebt en je gooit de helft in de pan is het ongeveer 200 gram. Komt niet op de gram nauwkeurig.. Gaat meer om het inzicht krijgen. Want als je grofweg een halve kilo per week aankomt eet je die week 4500 kcal te veel. Dat is 650 kcal per dag. Dat verschil moet je ergens kunnen zien en dat maakt 20 gram te veel of 20 gram te weinig ergens niet zoveel uit.
Daar heb je een goed punt. Ik eet alleen vaak restjes die ik van thuis meekrijg, wat ze hebben overgehouden door de week. Dus macaroni, hutspot, etc. Maar ik verbruik dus zelf geen ingredienten, maakt het lastig om te calculeren daardoor.
Misschien moet ik maar helemaal zelf gaan koken, maakt het beter te berekenen. En heb toch hele avonden geen kl.... te doen.
pi_107171336
Ik ben er wel al achter dat ik vaak veel meer kcal eet als ik pasta of rijst eet. Bij aardappelen kun je veel meer eten voor je aan dezelfde hoeveelheid kcal zit. En voor mijn gevoel vullen aardappels ook nog eens veel meer.

En bij mij waren mijn nagerechten echt calorieen bommen. Vaak zit er in vruchtenyoghurt/vla meer dan 100 kcal per 100 gram in en soms at ik wel 400-500 ml. Dan is je nagerecht alleen al 500 kcal. Als je dan kiest voor wat anders en iets minder dan is het niet zo moeilijk om af te vallen. Je moet erachter zien te komen waar je makkelijk iets aan kan passen. Nu eet ik bijna altijd magere kwark, maar af en toe ook wat anders maar dan een kleinere portie..
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:07:27 #45
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107174120
Voor de 3e keer op rij gelijk in gewicht. Blij dat er niks aan komt maar toch ook lichtelijk teleurgesteld dat er weer niks af is...
pi_107227572
Gisteravond weer flink bezig geweest met de dumbells. Geen pijn, maar m'n nek trekt een beetje. Biceps staan al heel de dag strak en heb wel het idee dat m'n schouders hier goed op reageren. Straks heb ik nog een mooi bovenlichaam met een huge ass eronder :')

Anyway, hebben jullie nog wat soeprecepten voor me? Ik wil vanaf volgende week helemaal zelf gaan koken, dus niet de restjes eten die ik iedere week meeneem van thuis.
pi_107236913
Paar voorbeeldjes:

http://www.smulweb.nl/zoe(...)type-recepten=recept

Meestal kun je de bouillonblokjes in de recepten halveren, als je minder zout wilt
pi_107246846
Cool, dank je :)

Misschien een domme vraag, maar hoeveel kun je nou afvallen met een week lang soep eten? Uiteraard verschilt het per persoon, maar wat is een beetje het minimum waaraan ik denken moet?
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:54:47 #49
153506 Captain_Fabulous
pi_107247622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:05 schreef Freddeh het volgende:
Straks heb ik nog een mooi bovenlichaam met een huge ass eronder :')
Een beetje Oksel modus dus lol. Was gisteren 123,3, dus zo te ien ben ik weer langzaam gewicht aan het verliezen, vanavond maar weer sporten. Zat te hopen op een begin van de lente emn de fiets weer eens beklimmen, voorspellen ze schaatsweer! Nou ja, ook goed voor je, schaatsen, zeggen ze...
pi_107253223
Zeggen ze idd. Ik vertrouw er maar niet op. Laatste keer dat ik schaatste viel ik af. Echt. Zo een plak van m'n duim af gesneden met die pokkedingen. Ik doe het niet meer! :{w

Ik heb in de planning staan nu (dus definitief!) dat ik iedere di/do ga fietsen. Als de weg droog is en het vriest kun je nog prima de weg op met een racer.
Behalve dat doe ik dus veel training nu voor m'n bovenlichaam, die wil ik blijven doorzetten op ma/wo/vr. Dan heb ik za/zo rustdagen. Op die manier kom ik weer een beetje in vorm.

Ook besloten volgende week een soepdieetje te gaan volgen. Dus ik heb hoop! :)
pi_107265416
Klinkt heel fanatiek, freddeh! Deze week is voor mij een beetje afhaak week, heb weinig gesport en teveel gegeten.. Heb net een zak drop gekocht en die is bijna op en ik ben me toch een potje misselijk.
pi_107271284
Het moet er gewoon een keer van gaan komen. Als ik naar mezelf kijk ben ik de afgelopen maanden/half jaar toch bijna 5kg aangekomen wat er erg moeilijk weer vanaf lijkt te gaan. Behalve dat wil ik zelfverzekerder worden, en daar helpt een goed uiterlijk en een goed gewicht ook erg bij. En dan bedoel ik met een goed gewicht een gewicht waarbij je aan me kan zien dat ik gezond ben, en dan mag er best wat spek op mijn botten zitten, als ik maar niet meer die hangbuik heb die me altijd maar in de weg lijkt te zitten.
Toen ik tegen een paar collega's vertelde vandaag waar ik mee bezig ging (dieet/spiergroeptraining/fietsen) werd ik al weer hard uitgelachen. En dan kan ik me laten ontmoedigen door die jongens en besluiten dat ik nooit hun formaat zal hebben, maar waarom? Zij lachen me uit, maar dat moet de drijfveer zijn om hun te laten zien dat ik wél flink af kan vallen, en niet bij de pakken neerzitten.
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:28:42 #53
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107277739
Gewoon die frustratie om zetten in extra aanmoediging om alleen maar harder te gaan trainen :). Ben wel benieuwd hoe dat soepdieet je afgaat Fred :)
pi_107302235
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:33 schreef Freddeh het volgende:
Het moet er gewoon een keer van gaan komen. Als ik naar mezelf kijk ben ik de afgelopen maanden/half jaar toch bijna 5kg aangekomen wat er erg moeilijk weer vanaf lijkt te gaan. Behalve dat wil ik zelfverzekerder worden, en daar helpt een goed uiterlijk en een goed gewicht ook erg bij. En dan bedoel ik met een goed gewicht een gewicht waarbij je aan me kan zien dat ik gezond ben, en dan mag er best wat spek op mijn botten zitten, als ik maar niet meer die hangbuik heb die me altijd maar in de weg lijkt te zitten.
Toen ik tegen een paar collega's vertelde vandaag waar ik mee bezig ging (dieet/spiergroeptraining/fietsen) werd ik al weer hard uitgelachen. En dan kan ik me laten ontmoedigen door die jongens en besluiten dat ik nooit hun formaat zal hebben, maar waarom? Zij lachen me uit, maar dat moet de drijfveer zijn om hun te laten zien dat ik wél flink af kan vallen, en niet bij de pakken neerzitten.
Gewicht verliezen helpt inderdaad voor je zelfvertrouwen. Verder moet je je niet teveel aantrekken van je collega's, afvallen doe je nu eenmaal vooral voor jezelf.
Gewoon niks zeggen en lekker aan de gang gaan, op een gegeven moment zien ze vanzelf dat je stiekem toch een hoop afgevallen bent.
pi_107302874
Precies, maar als ze heel de middag doorgaan kan het aardig op je zenuwen gaan werken :{

Maar goed, hun probleem. Ik voel me er goed bij, dus ga er mee door. Voel ik me iig weer eens ergens goed over.
pi_107392112
Gisteren was m'n gewicht nog gelijk aan de vorige week, dus in ieder geval geen verslechtering. Maar toch, 103,8 is wat aan de hoge kant. Vandaag dus begonnen met een aanpassing in m'n eetgewoonten. De bedoeling was een soepdieet, maar daar heb ik nu van af gezien, geen bijzondere reden hiervoor overigens...

Mijn ontbijt vanochtend bestond uit een schaaltje havermoutpap (zonder suiker). In plaats van het lekker volle schaaltje dat ik vorige week nog nam, doe ik hem nu veel minder vol al. Ik heb geen keukenweegschaal, maar ik schat het op zo'n 150ml. Naast havermoutpap een glas water met vit.C bruistablet (ter bevordering van de bijnier werking), en een gekookt ei.

Vanmiddag heb ik 2 boterhammen en een appel.

Vanavond rijst met babi pangang (mager varkensvlees), totaal zo'n 150gr en een appel.

Tussendoor heb ik vandaag ook nog een appel, en 2 mandarijnen. Mocht ik vanavond nog trek hebben dan heb ik nog kiwi's en peren.

Eens kijken wat deze koolhydraatvermindering brengen gaat.
pi_107396780
Ben terug van een weekendje scheveningen. Was erg leuk! Met wat vrienden lekker uitgebreid getafeld, lekkere dingen gemaakt, veel drankjes gedronken dus het resultaat is dat ik deze week niet af ben gevallen, ik ben hetzelfde gebleven maar eigenlijk valt het me nog reuze mee! Ik had verwacht dat ik veel sneller veel zwaarder zou worden. Dus nog steeds in de eighties..

Freddeh, het lijkt alsof je echt weinig eet! Mijn dagmenu ziet er als volgt uit:
O: 3 boterhammen, 2 kipfilet, smeerkaas, beker magere melk
L: 4 boterhammen, 2 kip, 2 smeerkaas
T: appel
D: 100 gram pasta (rauw gewogen), 1 hele kipfilet, veel groente, wat pesto. Na: 250 gram magere kwark
T: banaan

Ik fiets iedere dag ongeveer 45 minuten naar de uni en terug. Soms rij ik bewust een omweg zodat ik langer fiets. Maar vandaag denk ik niet. Ik vind fietsen en sneeuw geen goede combi..
pi_107401412
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:27 schreef the85mc het volgende:
Ben terug van een weekendje scheveningen. Was erg leuk! Met wat vrienden lekker uitgebreid getafeld, lekkere dingen gemaakt, veel drankjes gedronken dus het resultaat is dat ik deze week niet af ben gevallen, ik ben hetzelfde gebleven maar eigenlijk valt het me nog reuze mee! Ik had verwacht dat ik veel sneller veel zwaarder zou worden. Dus nog steeds in de eighties..

Freddeh, het lijkt alsof je echt weinig eet! Mijn dagmenu ziet er als volgt uit:
O: 3 boterhammen, 2 kipfilet, smeerkaas, beker magere melk
L: 4 boterhammen, 2 kip, 2 smeerkaas
T: appel
D: 100 gram pasta (rauw gewogen), 1 hele kipfilet, veel groente, wat pesto. Na: 250 gram magere kwark
T: banaan

Ik fiets iedere dag ongeveer 45 minuten naar de uni en terug. Soms rij ik bewust een omweg zodat ik langer fiets. Maar vandaag denk ik niet. Ik vind fietsen en sneeuw geen goede combi..
En dat is het stukje dat ik oversla iedere dag.

Vandaag dus niet fietsen, teveel kans op sneeuw, niet leuk op de fiets. Morgen is er weer een dag, en vandaag kan ik nog wel een poging tot spieren kweken doen.

Maar ik at eerst juist meer, en ben vanaf nu dingen gaan vervangen door fruit. Ik kan altijd nog dingen extra erbij eten, maar altijd liever fruit dan bijvoorbeeld brood oid. Op dit moment gaat het er mij puur om om zo gezond mogelijk te eten, en zo veel mogelijk af te vallen, zonder een hongergevoel.
pi_107402523
Ik bestrijd hongergevoel met magere kwark. Werkt perfect. Ik ben echt grootafnemer geworden bij de appie. Ik vind die van de appie de enige die lekker is zonder er iets door heen te gooien (ik neem altijd de magere franse kwark). Zit 9 gram eiwit in per 100, dus das ook nog best veel.
Soms zie ik die cassieres beetje vaag kijken, allemaal bakken kwark,16 kippen, volkoren zooi en de halve groente afdeleing op de lopende band..

OT: ik klikte eens op die link naar je samen-gaan-wonen topic. Wat een bijzonder project!
pi_107403211
Heel mooi project inderdaad, maar wat een rotklus is het om het tot je thuis te maken ;) Begint langzaamaan schot in te komen, maar heb nog steeds geen baan aan die kant van het land helaas.
Ik neem aan dat jij ook komt op de fietsmeet als we een rondje gaan doen daar? :)

Kip is wel het enige echt lekkere vlees dat er is moet ik eerlijk zeggen. Ipv babi pangang had ik ook liever ajam pangang gehad, maar het zijn restanten van afgelopen weekend. Maar goed, ik moet eerst leren gedoseerder te eten ipv gezonder te eten. Want met babi pangang en teriyaki is op zich niets mis ;) En meer fruit natuurlijk, want ik heb er dagen tussenzitten dat ik echt geen fruit eet. Het was geen uitzondering dat ik eens in de 4 dagen eens een appeltje at. Dat moet gewoon ophouden, het leven mag wel eens een slinger krijgen wat mij betreft.
pi_107403907
Ja lijkt me leuk om eens een fietsmeet te doen. Al ben ik natuurlijk wel MTBer en geen wielrenner.. Heb nog nooit een fok meet gehad, dus lijkt me leuk om zoiets een keer te doen/

En inderdaad is babi pangang best prima volgens mij en teriyaki is zelfs best mager geloof ik. Ben je een beetje een vis eter? Ik ben pas sinds kort vis gaan eten. Ik vond vis eerst echt niet lekker maar sinds kort heb ik vis 'ontdekt'. Ik eet dan witte vis (kabeljauw/koolvis/tilapia) met lemon grass wok saus. Die gooi je in de oven voor een half uurtje in aluminium folie en de soort jus die daarvan af komt gebruik ik om groente mee te wokken.
Echt super lekker en makkelijk (en mager). Dat half uurtje dat het in de oven staat gebruik ik om andere dingen te doen. Je kunt ipv lemon grass wok saus ook zelf een marinade maken van beetje olie, sambal, knoflook en ketjap. Ik ben vis daardoor echt gaan waarderen!
pi_107404012
In het kader van: Als je er maar genoeg saus over gooit, proef je niet meer dat het vis is ;)
pi_107404163
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:57 schreef cafca het volgende:
In het kader van: Als je er maar genoeg saus over gooit, proef je niet meer dat het vis is ;)
Hahaha eigenlijk wel.. Maar nu vind ik het met steeds minder saus ook lekker. Laatst had ik voor het eerst dat ik zelfs broodje zalm lekker vond en dat lustte ik eerst echt niet. Smaak verandert gelukkig ;) Ik vond vroeger koffie niet te zuipen en tegenwoordig ben ik eraan verslaafd..
pi_107429607
Eigenlijk is koffie hartstikke slecht om veel van te drinken. De rommel die erin zit houdt ontzettend vocht vast waardoor je lichaam niet goed doorspoelt. De reden waarom ik probeer te minderen...

De enige vis die ik lekker vind zijn makreel, tonijn en kibbeling ;) Ik houd er gewoon niet van.
pi_107452070
ik ben op zoek naar het soepdieet, ergens in de klerezooi moet het liggen. Ben net terug van 8 dagen skivakantie.
pi_107468069
Hoe was het? :)
pi_107468933
mooie sneeuw en aardig weer ;-). Ik ben 2 dagen in Val Torenz geweest en de rest in La Norma. Vandaag de mountainbike ophalen bij de fietsenmaker die 'm z'n eerste beurt heeft gegeven en vanavond weer zwemmen.
Vreemd dat ik in de Alpen geen last van mijn enkel had en hier in Nederland weer wel, maar ik ben gemotiveerd en wil gaan proberen te dribbelen om daarna de stap naar hardlopen te nemen.

Heeft er trouwens hier nog iemand een telefoon met android over? CC wil graag Endomundoo gaan gebruiken om haar sport resultaten bij te houden gezien ze zoveel verschillende sporten beoefend.
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:45:36 #68
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107473008
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:50 schreef piepkuiken21 het volgende:

Heeft er trouwens hier nog iemand een telefoon met android over? CC wil graag Endomundoo gaan gebruiken om haar sport resultaten bij te houden gezien ze zoveel verschillende sporten beoefend.
Garmin sporthorloge nemen...:)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_107487542
Helaas, over heb ik er geen...
pi_107492509
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:45 schreef joers1 het volgende:

[..]

Garmin sporthorloge nemen...:)
wat kan ik daar mee ;-)?
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:33:05 #71
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107493197
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:19 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

wat kan ik daar mee ;-)?
Je hartslag bijhouden enzo.. Als je er eentje met GPS hebt dan kan je ook je routes bekijken en hoelang je erover gedaan hebt enzo
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:39:06 #72
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107496891
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:33 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Je hartslag bijhouden enzo.. Als je er eentje met GPS hebt dan kan je ook je routes bekijken en hoelang je erover gedaan hebt enzo
Ik gebruik Garmin voor tijdens het hardlopen én wielrennen. Ideaal. Geeft ALLES weer: gelopen/gefietste routes, hartslaginfo, calorie-info, snelheidsinfo, gemiddelden van alles...noem maar op.
pi_107507203
ik ga eens op zoek. Wat is het vandaag trouwens allejezus koud op de fiets, 11 kilometer en ik ben bevroren.
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:30:07 #74
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107507695
Respect!! Ik ben (lui) met de auto gegaan.
pi_107510514
Vandaag al even op de weegschaal gestaan, zit tussen 80 en 80,5 kg! Dus voor het eerst in lange, heeeeul lange tijd zal ik binnenkort ergens in de 70 wegen.. :D
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:23:04 #76
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107510542
Ik ben na mijn maagverkleining, in december 2009, al bijna 2 jaar stabiel en begin nu ligt aan te komen.
Moet weer kilootje of 2 af nu :)

Woog 145...en na operatie zit ik tussen 90 en 95. wat was dat en heerlijk gevoel: kleding kopen die in normale winkels te krijgen is, kunnen sporten, kunnen hardlopen, niet puffen bovenaan een trap, rennen en spelen met je kids.....beste beslising ooit!
Al heb ik door een hel moeten gaan om het uiteindelijke resultaat te krijgen. De operatie was heavy, de complicaties ook....maar al met al blij met de keuze destijds.
pi_107513201
Dat klinkt inderdaad heftig! Ik vond mezelf op mn zwaarst met 97 kg echt zwaar.. en ik ben 1,84m. Goed om te horen dat je alle dingen weer kunt doen! Maar houdt een maagverkleining in dat je alleen maar hele kleine porties kunt eten?
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:07:24 #78
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107513649
Kleine porties KON eten ja...dat went. Ik kan nu normale porties eten. Daar waar ik absurd grote porties...en dat 2/3 keer, opschepte....
pi_107513775
Als iemand nog een goedkope hartslagmeter zoekt, bij mtbgigant hebben ze een paar uitstekende Sigma's uit de Onyx serie (gecodeerd) voor weinig. Heel goede pomp ook in de aanbieding (Topeak Joe Blow sport). Misschien heeft iemand er iets aan :)
pi_107530923
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:21 schreef the85mc het volgende:
Vandaag al even op de weegschaal gestaan, zit tussen 80 en 80,5 kg! Dus voor het eerst in lange, heeeeul lange tijd zal ik binnenkort ergens in de 70 wegen.. :D
Goed bezig! Ik heb in november die grens eventjes aangetikt, maar in december weer een paar kilo aangekomen die er maar niet af willen.
Ik moet echt weer eens strenger worden voor mezelf.
pi_107532894
Hoop echt dat al dat fruit eten deze week me helpt. Nog een paar dagen, dan is het zondag en zullen we het zien.
pi_107543933
ik ben over mijn beginnend griepje heen gekomen, kwestie van sporten en fruit.
pi_107546232
Scheelt ook weer :)
pi_107619917
Halve kilo eraf deze week. Nu 103,3 kg. Morgen in de supermarkt een lading fruit halen voor deze week, en dan eens kijken of halve kilo's vol te houden zijn.
  zondag 5 februari 2012 @ 12:43:18 #85
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107623976
Goed bezig!!! Hou vol
pi_107668672
Goed bezig freddeh! Halve kilo per week is een mooi tempo!
Vandaag: precies 80! :s)
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:25:58 #87
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107759046
Deze week vergeten te wegen, stom. Morgen even inhalen
pi_107767189
Tis zo allejezus koud, ik heb al 10 dagen niet meer dan 10 km per keer gefietst. Morgen mezelf maar even dwingen om 5,5 km verderop boodschappen te gaan doen.....
pi_107767556
Ik ging gister even met de stadsfiets weg. Kwam ik beneden, was ik mn handschoenen vergeten. Dan is het de keuze: of 6 trappen op of zonder handschoenen fietsen. Ik koos voor het laatste. Was niet de beste keuze die ik de afgelopen tijd heb gemaakt :@
pi_107767643
en ik maar roepen dat handschoenen voor watjes zijn... ook ik moet er aan geloven
pi_107780293
Ook jij bent idd een watje :*

Vandaag sollicitatie, eens gespiekt op de weegschaal nu ik toch thuis ben. Mooi werk, 102 :) Scheelt ook weer, levert misschien nog wat extra zelfverzekerdheid op straks.
pi_107780325
heel veel succes Freddeh! Overigens heb ik nu 2 zelfgebakken broden gemaakt en ik merk dat je hongergevoel gestild wordt. 'S ochtend bakje musli met yoghurt, 'S middags 3 plakken brood met klein beetje beleg tussendoor fruit of een plak ontbijtkoek. Ja en dan gaat het 'S avonds mis want dan eet ik een volledige maaltijd en doe ik verder niets meer.
pi_107780365
Vanmiddag ook sollicitatie! Maar voor stageplek, dus minder spannend. Succes in ieder geval!
  donderdag 9 februari 2012 @ 08:56:35 #94
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107780755
Succes vandaag.
Ik ga ook weer actiever "aan de lijn". begin weer licht aan te komen en da's niet gewenst haha.

Weeg nu 97 :) (waar dat ooit 146 was)
pi_107781090
Mooi verhaal Johan, flinke verbetering, maar lijkt me wel heftig :)

Bedankt allemaal, the85mc ook succes vandaag!

Piepertje, zelfgebakken broden vullen vaak beter inderdaad. Ik hou er zelf ook van om brood te bakken, alleen geen tijd meer de laatste maanden, maar je kan de broden veel beter samenstellen dan de fabrieksbroden.
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:19:02 #96
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107784329
Net even gewogen omdat ik dat dinsdag en woensdag vergeten was. 95.0 vandaag, ik lijk maar niet onder de 95 te kunnen komen..
pi_107788814
Maar wat is je vetpercentage? Denk dat dat ook wel een belangrijke factor is nu je stilstaat qua gewicht.
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:30:35 #98
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107788907
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:27 schreef Freddeh het volgende:
Maar wat is je vetpercentage? Denk dat dat ook wel een belangrijke factor is nu je stilstaat qua gewicht.
Geen idee, weegschaal geeft het niet aan en zelf nog nooit gemeten omdat ik niet weet hoe dat moet :P
pi_107789000
Haha :D Ik weet het van mezelf ook niet hoor. Enige dat ik weet dat ik de afgelopen 2 weken lekker op dreef ben, maar geen idee wát ik precies goed doe :')
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:36:08 #100
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107789099
Ik zal dit eens even doen, kijken wat daaruit komt ;).

edit:
Volgens die berekening
Vetpercentage 31.1 %
# kilo vet: 29.5 kg
Vetvrije massa: 65.5 kg

Daar kan dus nog wel wat vanaf :')
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:51:33 #101
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107795652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:16 schreef Freddeh het volgende:
Mooi verhaal Johan, flinke verbetering, maar lijkt me wel heftig :)

Is inderdaad best heftig...maar het resultaat maakt alles goed.
Heb er wel vreselijk voor moeten lijden....maar goed. Ik heb er een totaal ander leven voor terug gekregen.
pi_107799317
@ freddeh: hoe ging je sollicitatie?

Mijne ging best goed, denk dat ik die stage wel kan regelen. Ik was op mn cv geselecteerd voor een gesprek. Dus ik mn nette pak aan, was ik behoorlijk overdressed..
Nog een aantal andere bedrijven gesproken op de beurs, meeste waren erg geinteresseerd dus das altijd mooi. Bij 1 bedrijf matchte ik niet zo goed, maar het matchte wel met de recruitster. Na afloop nog een drankje mee gedaan :)
pi_107799515
Klinkt bekend, ik kwam daar ook in m'n pantalonnetje, overhemd, en stropdas. Ben ik echt de enige in heel het pand met een stropdas :') Anyway, ik kan er niet echt een beeld bij vormen of het wat wordt. We moeten dus ma/di even afwachten. Als ik door ben krijg ik eerst een 2e ronde, en daarna misschien ook een 3e ronde nog.

Over die recruitster he... Pics or it didnt happen :D
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:19:50 #104
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107816678
Jawel...vanmorgen op de weegschaal....95,1! Afgelopen 3 weken (ik heb me niet gewogen sinds 11 januari)) ruim 3 kilo verloren. Dat motiveert. Ik wil uitkomen rond de 90, dus nog een lange weg te gaan :)

Gisterenavond uurtje gaan spinnen....voor het erst in een jaar. Ik was helemaal deaud....er was een nieuwe instructrice die indruk wilde maken denk ik. We waren met 10 leden van toerclubs, die allemaal leeg waren. Wel een lekker gevoel dan :)
pi_107883617
Zo, vanochtend weer een officieel weegpuntje. Ik weet van mezelf dat ik in het weekend wel een beetje zondig tegen mijn 'dieet', dus ik had wel verwacht dat het niet de 102.0 zou worden die ik afgelopen donderdag woog.
Uiteindelijk is het 102.7 geworden, dat is nog steeds 0.5kg minder dan vorige week en ik zet dus de trend blijkbaar netjes door. Komende week gaan we er weer netjes mee verder en hoop ik dat de wegen schoon genoeg zijn voor de racer.

[offtopic]
@Johan: die ondertitel van je "Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen". Fantastisch, zeker nu ik de trailer van de nieuwe Snow White heb gezien. Kristen Stewart <3
[/offtopic]
  zondag 12 februari 2012 @ 11:24:03 #106
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107885422
Goed bezig Fred, ik moet me dinsdag weer even wegen. Hoop deze week eindelijk door de 95.0 te gaan, dat lijkt bij mij een soort barriere te zijn
pi_107886899
Hoop dat het je lukken gaat Narc!

Ik ga vanmiddag nog even rustig met m'n agenda in de hand kijken waar ik gaatjes heb om km's te maken met de racer. Heb een bananendoos vol fietskleding in Dordrecht liggen, dus als het echt koud wordt kan ik altijd een extra laag er overheen aan trekken.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:43:14 #108
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107962452
Deze week nog niet Fred, weer ietsje aangekomen ten opzichte van vorige week. Weet helaas precies waar het door komt. Vanavond weer volle bak op de sportschool en de rest van de week proberen niet te zondigen en dan hoop ik het volgende week te halen :)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:16:47 #109
153506 Captain_Fabulous
pi_107963629
Vanavond sportschool, en weegschaal...
pi_107964539
Jammer Narc :{

Succes Fab! :)
pi_107997345
pff, ellende. Half april wordt mijn contract niet verlengd en begin juni begint mijn andere baan. Ik bel m'n moeder om het slechte nieuws te brengen, blijkt mijn vogel ook nog eens na 10 jaar weggevlogen te zijn -O- .
Gelukkig is de vreetkick die al 2 weken aanhield over. Vandaag zwemmen en een 10 kilometer fietsen.
Ik heb mij ook opgegeven voor een hardloopcursus die start vanaf 26 februari :-) (eens kijken of ik door de pijnlijke enkel heen kan stappen).
Nu maar even proberen te ontstressen want ik heb weer een huge zwelling op mijn enkel...
pi_107999952
Dan lijkt hardlopen me zo ongeveer het onverstandigste wat je kunt doen.. kun je niet beter alleen fietsen en zwemmen?
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:52:39 #113
153506 Captain_Fabulous
pi_108002706
122,9...heeeel langzaam gewicht aan het verliezen. maar beter dan niets.
pi_108004930
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:13 schreef eentwee het volgende:
Dan lijkt hardlopen me zo ongeveer het onverstandigste wat je kunt doen.. kun je niet beter alleen fietsen en zwemmen?
Of eens een half jaar niks doen? Op de voetbal ook altijd van die Arjan Robbens met constant blessures maar toch iedere keer maar door gaan. Vroeg of laat is het dan een keer echt raak en loop je na een operatie 6 weken met krukken..
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:27:15 #115
153506 Captain_Fabulous
pi_108010743
peipkuiken, ik weet alles van dwangmatig bewegen (zumba lessen nemen terwijl ik al last van mijn achillespees had, was mijn meest recente slimme idee), maar jij bent nog een stukje erger...hardlopen terwijl je een half ei op je enkel hebt? Zwem, fiets, maar ga in hemelsnaam niet lopen! Of ben jij echt pas tevreden als je, zoals Knut zegt, aan een stel krukken kan? Doe eens iets liever naar je lichaam!
pi_108017091
Fab, zolang je gewicht blijft verliezen gaat het goed toch? :)

Pieperd, ik ben niet de eerste die het zegt, maar doe alsjeblieft wel voorzichtig met je enkel. Je wil het niet erger maken dan het al is. En als je niet luisteren wil kom ik je vastbinden hoor! ;)
pi_108055531
Piep heeft totaal geen rust in d'r kont of hoofd. Ik merk dat de klachten van de enkel samenhangen met stress. Ik heb al een week stress en ook een week last van de enkel.
Kortom Piep kan wel dribbellen op advies van de fysio :-), dus dat ga ik doen
pi_108064345
Als Piep maar voorzichtig is :)
pi_108067733
ja, goed schoeisel is goud waard. Net weer even 11 kilometer gefietst, het was lekker.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:47:36 #120
153506 Captain_Fabulous
pi_108070042
Tja, ik moet weer eens naar de fysio, want ik heb opeens weer polsklachten . Indertijd was er licghamelijk iets mis (bij de eerste Oksel barbeknoei onderuit gegaan en op m'n pols gevallen indertijd), maar aangezien ik niet recentelijk gevallen ben of andere rare dingen heb gedaan (denk ik) zal het ook wel stress zijn...
pi_108070584
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, ik moet weer eens naar de fysio, want ik heb opeens weer polsklachten . Indertijd was er licghamelijk iets mis (bij de eerste Oksel barbeknoei onderuit gegaan en op m'n pols gevallen indertijd), maar aangezien ik niet recentelijk gevallen ben of andere rare dingen heb gedaan (denk ik) zal het ook wel stress zijn...
Het kan ook vochtige omgeving zijn, daar heb ik ook altijd last van.
pi_108145264
Kwalitatief uitermate teleurstellende week achter de rug, maar ben niet aangekomen. Net als vorige week 102.7, hoewel ik dus een paar flinke vreetbuien achter de rug heb. Wéér worden afgewezen voor een baan is niet fijn.

Komende week weer fietsen. Zin in :D
pi_108176630
Hm, ik durf na het carnavalsweekend eigenlijk niet op de weegschaal gaan staan :@
Echt nergens op gelet.
Maar goed, het weer wordt beter, dus we gaan weer flink fietsen van de week :)
pi_108177094
Hartstikke verkouden, kiespijn, maar ik ga het me niet laten stoppen. Ik stap op de fiets vanavond :)

Wil trouwens er naartoe gaan werken dat ik 2, of misschien 3 keer per week op de fiets naar het werk ga. Is 50km enkele reis, dus biedt aardig perspectief tot km's opbouwen :)

Ben overigens heel druk bezig m'n leven te (nieuw woord?) herprioritiseren (?), en een van de dingen die meer prio krijgt is fietsen. De zon schijnt O+
  maandag 20 februari 2012 @ 09:03:05 #125
153506 Captain_Fabulous
pi_108177157
Deze week wordt als't goed is m'n montagestandaard bezorgt, dus dan de raccert een beurt geven, en nu eens serieus proberen 1 of twee keer per weej te fiets forensen...is 35 km enkele reis, dus is te doen, ik kan douchen op het werk...een tas met kleren meenemen voor op kantoor is helemaal niet moeilijk....volhouden wel. Maar nieuwe lente, nieuwe goede voornemens...
pi_108177193
Succes Fab! :)

Ik heb mezelf inmiddels afgeleerd goede voornemens te bewaren voor het nieuwe jaar. Als je het dan pas besluit kan het nog wel langer wachten. Goed voornemen? Nu doen! :)
pi_108177441
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef Freddeh het volgende:
Hartstikke verkouden, kiespijn, maar ik ga het me niet laten stoppen. Ik stap op de fiets vanavond :)

Wil trouwens er naartoe gaan werken dat ik 2, of misschien 3 keer per week op de fiets naar het werk ga. Is 50km enkele reis, dus biedt aardig perspectief tot km's opbouwen :)

Ben overigens heel druk bezig m'n leven te (nieuw woord?) herprioritiseren (?), en een van de dingen die meer prio krijgt is fietsen. De zon schijnt O+
Waar werk je dan Freddeh? Dordrecht toch? :)
pi_108177467
Als hij vanuit Appelscha met de fiets gaat, werkt hij waarschijnlijk niet meer in Dordrecht ;)

Soms vind ik het best jammer dat ik op slechts 10km van het werk woon.....
pi_108177514
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:26 schreef cafca het volgende:
Als hij vanuit Appelscha met de fiets gaat, werkt hij waarschijnlijk niet meer in Dordrecht ;)

Soms vind ik het best jammer dat ik op slechts 10km van het werk woon.....
Nee, hij woont ook nog steeds in Dordrecht volgens mij..

10 km is ideaal toch? Kan je tenminste iedere dag op de fiets naar het werk en als je meer kilometers wilt maken rij je een stukje om?
pi_108177520
Luistert nou echt niemand naar me dan? :N ;)

Ik woon in Appelscha. Doordeweekse schuilplaats is in Dordrecht. Werk is in Zoetermeer. Dus enkele reis Zoetermeer vanuit Dordrecht is 50km, maakt 100km retour (voor de niet-rekenwonderen onder ons).
Ik blijf uiteraard zoeken naar werk in de buurt van Appelscha, maar zolang die vooruitzichten er niet zijn heeft het geen zin om te gaan zitten mokken in een donker hoekje (met een bak ijs op schoot, fail @ vorige week ;) ). Gewoon actie ondernemen, vind uit wat je leuk vind, en gewoon doen!
pi_108177557
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, hij woont ook nog steeds in Dordrecht volgens mij..

10 km is ideaal toch? Kan je tenminste iedere dag op de fiets naar het werk en als je meer kilometers wilt maken rij je een stukje om?
Inderdaad. Iedere dag lukt me niet ivm planning (zowel thuis als op het werk), maar 3x per week meestal wel. Als het weer beter wordt zal ik ook zeker wel eens een stukje omfietsen :Y
pi_108177586
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:30 schreef Freddeh het volgende:
Luistert nou echt niemand naar me dan? :N ;)

Ik woon in Appelscha. Doordeweekse schuilplaats is in Dordrecht. Werk is in Zoetermeer. Dus enkele reis Zoetermeer vanuit Dordrecht is 50km, maakt 100km retour (voor de niet-rekenwonderen onder ons).
Ik blijf uiteraard zoeken naar werk in de buurt van Appelscha, maar zolang die vooruitzichten er niet zijn heeft het geen zin om te gaan zitten mokken in een donker hoekje (met een bak ijs op schoot, fail @ vorige week ;) ). Gewoon actie ondernemen, vind uit wat je leuk vind, en gewoon doen!
Zo is het. En op vrijdag gewoon met bepakking vanuit Zoetermeer naar Applescha :P
pi_108177611
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:35 schreef cafca het volgende:

[..]

Zo is het. En op vrijdag gewoon met bepakking vanuit Zoetermeer naar Applescha :P
Klopt, in de kofferbak :')
pi_108177614
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:35 schreef cafca het volgende:

[..]

Best een leuke route :Y
pi_108177647
Da's wel een mooie voor in de zomer, maar dan doe ik er toch wel erg lang over hoor. Ik wil zoveel mogelijk tijd bij vrouw en dochter zijn, in het weekend hebben die toch echt voorrang voor m'n tweede vrouw.
pi_108177681
Ik hoop uiteraard voor je dat je dan inmiddels een baan hebt gevonden in het noorden, maar anders kun je in de zomer gewoon elke doordeweekse avond gaan fietsen!
pi_108177719
Inderdaad. Ben wel m'n muts vergeten mee te nemen uit Appelscha trouwens, hangt een beetje van de gevoelstemperatuur af hoe lang de rit wordt, maar ik heb een rondje van 67km op papier staan die ik al eerder gereden heb vorig jaar en me goed bevalt.
pi_108180566
Jammer om te lezen freddeh. Als ik ergens niet wordt aangenomen wil ik ook graag weten waarom. Dan leer je wel waar je verbeterpunten liggen..
Ik heb qua dieet een wat mindere week gehad. Veel feestjes en weinig sporten: 81 kg..
Toen ik op een feestje zei dat ik nog aan het afvallen was vroegen een aantal mensen zich af waarom.. terwijl ik nog niet echt afgetraind ben.
  maandag 20 februari 2012 @ 12:20:15 #139
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108181771
Ik moet er morgen weer aan gaan geloven, ben benieuwd wat de teller nu aangeeft na de kleine terugslag van vorige week..

Binnenkort de fiets maar eens onder het stof vandaan gaan halen :')
pi_108183138
Narc, heb jij nog een beetje aardige routes in de omgeving van Zoetermeer?
  maandag 20 februari 2012 @ 13:10:12 #141
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108183244
Ik rij zelf meer vanaf Rijswijk richting de kust en Westland dus het ligt eraan hoelang je wilt fietsen bij Zoetermeer. Ik weet opzich wel een paar mooie stukjes rond Zoetermeer, ik neem aan dat je vanaf daar richting Rotterdam en Dordrecht wilt? Heb niet echt specifieke routes die Zoetermeer echt aandoen helaas..
pi_108183297
Nee hoor, niet per sé. Ik zat te denken dat ik ook na werktijd hier een rondje kan doen ipv eerst naar Dordrecht te rijden en na het eten pas een rondje. Bij Dordrecht kun je wel lekker de polder in, maar dan zit je ook altijd goed in de wind.
  maandag 20 februari 2012 @ 13:14:07 #143
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108183355
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:11 schreef Freddeh het volgende:
Nee hoor, niet per sé. Ik zat te denken dat ik ook na werktijd hier een rondje kan doen ipv eerst naar Dordrecht te rijden en na het eten pas een rondje. Bij Dordrecht kun je wel lekker de polder in, maar dan zit je ook altijd goed in de wind.
Hoeveel km zit je ongeveer aan te denken? Ik heb vorig jaar een tourtocht gedaan die Zoetermeer aandeed, dat was ongeveer 75 km.. Weet alleen niet meer of ik die route nog heb..

edit: Geloof dat ik die in GPSies heb gezet, eens ff kijken
pi_108183438
Heb wel vast voor later dit jaar (of misschien volgend jaar als het zoeken van een baan tegen zit) een mooie 100km route gemaakt voor omgeving Appelscha :D
pi_108183476
In de buurt van appelscha moet je natuurlijk door havelte.. al hoewel, ik zit net te denken dat je natuurlijk racefiets hebt ipv mountainbike..
  maandag 20 februari 2012 @ 13:21:03 #146
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108183575
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:16 schreef Freddeh het volgende:
Heb wel vast voor later dit jaar (of misschien volgend jaar als het zoeken van een baan tegen zit) een mooie 100km route gemaakt voor omgeving Appelscha :D
Dit was de route van die tourtocht, wel een ander startpunt dan Zoetermeer maar dat maakt natuurlijk niet uit.. Je kan ook eventueel nog even ergens doorsteken zoals je ziet en als je echt zin hebt om te fietsen kan je ook nog even richting bv Delft of Leiderdorp piepen om nog wat extra kilometers toe te voegen
pi_108183944
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:21 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Dit was de route van die tourtocht, wel een ander startpunt dan Zoetermeer maar dat maakt natuurlijk niet uit.. Je kan ook eventueel nog even ergens doorsteken zoals je ziet en als je echt zin hebt om te fietsen kan je ook nog even richting bv Delft of Leiderdorp piepen om nog wat extra kilometers toe te voegen
Thanks! Mooi ook dat ik die route kan starten direct uit het werk. Hoef alleen de snelweg onderdoor :)
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:18 schreef the85mc het volgende:
In de buurt van appelscha moet je natuurlijk door havelte.. al hoewel, ik zit net te denken dat je natuurlijk racefiets hebt ipv mountainbike..
Ik snap je punt, en misschien als ik een ATB koop voor de winter dat we eens een wintermeet kunnen houden.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:49:15 #148
153506 Captain_Fabulous
pi_108344601
Zo....voor de tweede keer deze week tussen de middag naar de sportschool geweest, en moet zeggen, bevalt wel, nu hoef ik niet 's avonds zo moe de trein in. En ik had er weinig last van in de middag tijdens het werk. Zou spinningles moeten zijn, maar ik was de enige die voor de les was komen opdagen. Dus hebben ze voor mij een lekker stamp CD'tje opgezet, en drie kwartier zelf lopen beuken. Heerlijk, stond stijf van de stress van dingen op werk, nu alles kwijt. Lekker.
pi_108376428
Vanochtend weer gewogen, 103.3kg. Niet goed dus. Maar op zich geen onlogische trend, gezien ik heel de week trek had, wat weer het gevolg was van een zware verkoudheid. Ik maak me er in dit geval niet te druk over omdat ik er een duidelijke oorzaak voor heb.
pi_108379652
jeej deze dikzak heeft de hardlooptraining overleefd ;-). Het ging wel goed, wel een beetje last maar dat kwam door de stretch oefeningen.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:57:59 #151
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_108383757
Over een klein uur een testrit maken op mn nog steeds nieuwe fiets. Door drukte en sneeuw afgelopen weken niet gefietst. En omdat we volgende week weer gaan starten met de TWC, wil ik nog wel even testen natuurlijk
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:51:50 #152
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108394975
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 10:04 schreef Freddeh het volgende:
Vanochtend weer gewogen, 103.3kg. Niet goed dus. Maar op zich geen onlogische trend, gezien ik heel de week trek had, wat weer het gevolg was van een zware verkoudheid. Ik maak me er in dit geval niet te druk over omdat ik er een duidelijke oorzaak voor heb.
Vlak voordat ik "ziek" word slaat mn lichaam ook altijd in de vreetmodus, maar als ik dan eenmaal ziek ben eet ik altid veel minder, heb dan totaal nergens zin in
  maandag 27 februari 2012 @ 09:17:22 #153
153506 Captain_Fabulous
pi_108453008
Als het werk het toelaat maar weer tussen de middag sporten, bevalt me wel beter dan 's avonds. Maar de komende twee weken zijn heel druk op werk, dus of het lukt...
pi_108454822
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:57 schreef joers1 het volgende:
Over een klein uur een testrit maken op mn nog steeds nieuwe fiets. Door drukte en sneeuw afgelopen weken niet gefietst. En omdat we volgende week weer gaan starten met de TWC, wil ik nog wel even testen natuurlijk
Hoe was het? :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:51 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Vlak voordat ik "ziek" word slaat mn lichaam ook altijd in de vreetmodus, maar als ik dan eenmaal ziek ben eet ik altid veel minder, heb dan totaal nergens zin in
Ik heb die vreetmodus altijd zodra ik ziek ben, tenzij ik er misselijk bij ben. Maar bijvoorbeeld hele zware verkoudheid kan ik heel de kast wel leeg eten.
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als het werk het toelaat maar weer tussen de middag sporten, bevalt me wel beter dan 's avonds. Maar de komende twee weken zijn heel druk op werk, dus of het lukt...
Hoop dat het lukt, we kunnen het hebben :)
  maandag 27 februari 2012 @ 10:43:38 #155
153506 Captain_Fabulous
pi_108454992
Ben trouwems wel aan het twijfelen over Belgie dit voorjaar, maar meer dat iik m'n auto niet 100% vertrouw. Er is een olielek gerepareerd, en ik moet eigenlijk eens een lange tocht maken om te kijken of het gewerkt heeft. Voor ik met een fiets naar belgie ga tuffen. Hoe zit jouw vervoer er tegenwoordig uit?
Aan de andere kant, als we zo'n mooie lente krijgen als de telegraaf voorspelt, is het fantastisch weer in april om in vorm te komen voor late april tocht in belgie!
pi_108458995
Vandaag gewogen, 81,5. Zit weer aan de verkeerde kant van de 80.. Maar het wordt weer fiets/hardloop weer!
pi_108492294
Mijn vervoer is nog steeds hetzelfde als bij OkkieFest 2011, een grote donkerblauwe VW Golf Variant van de baas. Ben die alleen wel kwijt zodra ik bij m'n huidige werkgever weg ga.
Die Berlingo hebben we ook nog wel staan, maar is eigenlijk van m'n schoonouders he...

Gisteren maar naar de winkel geweest voor 1.5kg aan appels, en heb meteen een zak muesli meegenomen om niet iedere ochtend havermout te hoeven eten. Vind het erg lekker hoor, havermout. Maar het is toch iedere dag hetzelfde dan...
pi_108494607
Wortels als tussendoortje ftw :)
pi_108527641
Afslankhelden!
Jullie mogen wel een keer met me mee op zo'n winterse trektocht.
Ik heb in december en januari extra gebunkerd om met een lekkere warme "pels" die kant op te kunnen.

Ben in een week tijd 3 kg afgevallen, van 81 naar 78. Ondanks mezelf suf vreten aan nootjes, worst, kaas, chocolade en andere caloriebommen. Bij -20 kun je er gewoon niet genoeg tegenop eten om te compenseren voor wat je lichaam verbrandt :)

Of een serieuze wielercarriere en dit soort tochten goed samengaan is een andere vraag...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:54:26 #160
153506 Captain_Fabulous
pi_108534500
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:06 schreef Gripper het volgende:
Bij -20 kun je er gewoon niet genoeg tegenop eten om te compenseren voor wat je lichaam verbrandt :)
Bij mijn vakantietochten val ik ook telkens af, tegen van 10 tot 6 in het zadel, valt ook nauwelijks op te eten, als is -20 natuurlijk helemaal een goede manir om je verbranding aan te jagen!

quote:
Of een serieuze wielercarriere en dit soort tochten goed samengaan is een andere vraag...
Een serieuze wilerecariere en ik gaan toch al niet samen :+
pi_108537968
Bij mij zit er een dalende lijn in, maar het gaat toch erg, erg langzaam.

Ben sinds 30 dagen 1kg vet kwijt. Spier / water / bot massa is gelijk gebleven. Dus ben 1 kg lichter.
pi_108538792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:16 schreef Oksel het volgende:
Bij mij zit er een dalende lijn in, maar het gaat toch erg, erg langzaam.

Ben sinds 30 dagen 1kg vet kwijt. Spier / water / bot massa is gelijk gebleven. Dus ben 1 kg lichter.
Prima toch in een maand. Al moet je bij die rare weegschalen alle metingen met een korreltje zout nemen..
pi_108553764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:06 schreef Gripper het volgende:
Afslankhelden!
Jullie mogen wel een keer met me mee op zo'n winterse trektocht.
Ik heb in december en januari extra gebunkerd om met een lekkere warme "pels" die kant op te kunnen.

Ben in een week tijd 3 kg afgevallen, van 81 naar 78. Ondanks mezelf suf vreten aan nootjes, worst, kaas, chocolade en andere caloriebommen. Bij -20 kun je er gewoon niet genoeg tegenop eten om te compenseren voor wat je lichaam verbrandt :)

Dus eigenlijk zeg je dat we in zomerkleding moeten gaan fietsen in de winter? :)
pi_108553801
Klopt, en ook nog minder luchtweerstand. Mijn wintertrainingsjack vangt toch nog wat wind. Of ik verbeeld het me alleen maar..
pi_108564439
het hardlopen van zaterdag was geen succes (jullie hadden gelijk), maar dat had ook aan het feit kunnen leggen dat ik 200 treden heb gelopen die vrijdag er voor. Net weer een poging gedaan wat wel enigzins oké ging tot de helft waarbij er scheermesjes door m'n pezen kwamen te lopen.
Ik wacht even af hoe mijn enkel er morgen uit ziet maar volgens mij is doorstroming ook niet erg af en toe
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:39:20 #166
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108566843
Als ik jou was zou ik echt even een paar weken rust houden met die enkel, je sloopt 'm op deze manier nog eens..
pi_108575012
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:39 schreef Narcotical het volgende:
Als ik jou was zou ik echt even een paar weken rust houden met die enkel, je sloopt 'm op deze manier nog eens..
+1
pi_108575603
pff wie heeft er een stel boeien? ik kan zo niet stilzitten
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:00:43 #169
153506 Captain_Fabulous
pi_108575865
paar rolletje verbandgaas, zakje gips, doe het zelf gipsen pootje bouwen? maar serieus...laat die enkel nou eens genezen!
pi_108579475
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
pff wie heeft er een stel boeien? ik kan zo niet stilzitten
Je mag hier bij mij in komen wonen. Ik heb wel kamers over hier. Kan ik jou in de gaten houden en heb ik meteen wat aanspraak :P
pi_108580480
Haha piepkuiken, wat ben je allemaal aan het doen? Ik kan ook moeilijk stilzitten, maar jij bent nog een tandje erger. Ik liep altijd hard met pijn in mijn scheenbenen. Ben noodgedwongen gestopt laatst toen en vroor en heb 3 weken niet gelopen. Mijn pijn is weg en heb gister weer hardgelopen. Ging beter en soepeler dan ooit! Soms is het beter om even een korte pauze in te lassen om later sterker terug te komen.
pi_108617261
in overleg met de trainer mag ik zaterdag nogmaals meetrainen. In ieder geval zit ik weer ingetaped, en mag ik vandaag gewoon zwemmen en fietsen, dat ga ik dus maar doen.
Fredduh, als je je echt zo verveeld mag je 2e week van mei mee naar Frankrijk ;-), ik ga dan een roadtrip per auto maken en kom de dinsdag voor het eind van mei (pinksteren of hemelvaart?) terug.
pi_108657175
Nee, ben m'n leven drastisch aan het omgooien sinds afgelopen week. En nee, ik ga op dit moment niet op details in :)

Ben overigens deze week .4 afgevallen, weeg nu weer 102.9 en hopelijk kan ik een dalende lijn gaan vasthouden nu.
pi_108738267
vanochtend 81,0 kg. Dus weer uit de stijgende trend :) Hopelijk binnenkort weer onder de 80!

En hoe was het trainen gegaan piepkuiken? Ik ben echt voorstander van het eerst helemaal beter laten worden en dan langzaam weer gaan belasten..
pi_108738502
Freddeh vegetarisch?

Ben benieuwd :)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:01:18 #176
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108778670
Deze week weer wat afgevallen, nu weer 95.1 kg.. Eens zien of ik komende week eens door die barriere van 95 kg kan gaan breken, dat zou dan voor het eerst sinds hele lange tijd zijn. Mocht ik er eindelijk doorheen breken zou dat wel een stimulans zijn :)
pi_108790585
het trainen ging wel oke, wel nog een dikke enkel met een blauw tintje maar niet zo blauw en dik als hij was.
Nu weer even trainen en dan hopelijk morgen weer fatsoenlijk kunnen lopen ipv strompelen.
Overigens houd ik het met endomundo bij, is er een mogelijkheid om het hier te showen?

Morgen weer fietsen, denk een kilometer of 36 ik moet namelijk langs Huizen voor m'n bril....

[ Bericht 32% gewijzigd door piepkuiken21 op 06-03-2012 20:23:13 ]
pi_108809176
Gisteravond ook nog 25km gedaan, lekker rondje Dordt.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:21:39 #179
153506 Captain_Fabulous
pi_109050063
Komende maandagavond een afspraak ij de fysio voor advies over m'n knie, kijken of ik beter/anders moet trainen. Sinds het fietsen in de Ardennen blijf ik maar die pijn houden in het gewricht als ik kracht zet, tijd om eens wat aan te doen. Misschien wat laat, maar beter laat dan nooit. Ik zat al zelf m'n bovenbeenspieren te trainen in de sportschool, momdat een fysio dat ooit had aangeraden, maar een second opinion kan nooit kwaad. Morgen weer tussen de middag yoga/pilatesles maar denk ik....
pi_109066330
Gewicht is steady deze week, 81 kg. Heb zondag nog een rondje gefietst, was echt lekker weer!
pi_109118852
Zwaar aangekomen deze week zonder aanwijsbare reden. Zal wel goed zijn...
pi_109119374
houd je vocht vast?
Ik heb gisteren lekker getraind, 25 min gezwommen en wezen hardlopen (7 km).
pi_109140995
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:14 schreef piepkuiken21 het volgende:
houd je vocht vast?
Ik heb gisteren lekker getraind, 25 min gezwommen en wezen hardlopen (7 km).
Zou goed kunnen, heb niet raar gegeten afgelopen week. Ben wel wat actiever geworden, maar deze week weer heel passief doordat m'n schouder pijn doet/deed sinds afgelopen zaterdag. Geen idee waar het van gekomen is, maar de spier die langs de schouderkom loopt aan de voorkant deed erg pijn. Misschien verkeerd gelegen 's nachts, of tijdens het wegbrengen van het grof vuil wat verrekt... Wie zal het zeggen.
Vreemde is dat ik nog geen 20min geleden m'n schouderspier wéér verrekt heb...

.....en dat de pijn nu stukken minder is.
pi_109147266
Welkom bij de geblesseerde schouder club ;) Ik dacht dat het over was, 1 keer krachttraining en ik was weer terug bij af..

Wat wsa nou je radicale verandering van laatst? Ben benieuwd ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door the85mc op 15-03-2012 21:36:24 ]
pi_109149105
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:30 schreef the85mc het volgende:
Welkom bij de geblesseerde schouder club ;) Ik dacht dat het over was, 1 keer krachttraining en ik was weer terug bij af..

Wat wsa nou je radicale verandering van laatst? Ben benieuwd ;)
Dat was die verandering die me uiteindelijk alsnog niet geholpen heeft ;) Op een gegeven moment at ik anderhalve kilo appels per week waarmee ik dus wel een half kilootje per week afviel, maar nu zit ik opeens op 104.1. Heel raar, denk dat het is wat piepie zei, dat ik vocht vasthoud ofzo.

Waar ik woest om worden kan, is dat ik nu opeens weer last van m'n schouder heb.
pi_109157833
Low cal ontbijtje. Sla met 2 eieren en een paar kaasblokjes. Glaasje jus, glaasje melk.
pi_109160111
bak muesli(zonder suiker) en magere yoghurt, doe ik het de hele morgen op. Nadeel je doet ruim 30 min over je ontbijt omdat het zo slecht valt ;-).
Overigens denk ik echt dat jullie mij mogen uitlachen, ik begin weer te strompelen met mijn enkel, zaterdag denk ik dat het de laatste les hardlopen is.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:12:44 #188
153506 Captain_Fabulous
pi_109160396
Ook mualsi met magere kwark 's ochtned...nu net wtee volkoren bammetjhes op, honger! Oppassen in de kantine maar zometeen, het is patat dag.
pi_109160621
gelukkig hebben wij geen kantine ;-), maar weer even een dagje solderen het vorderd vordert traag door het 3 dubbel krimpkousen....
pi_109161306
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:20 schreef piepkuiken21 het volgende:
gelukkig hebben wij geen kantine ;-), maar weer even een dagje solderen het vorderd vordert traag door het 3 dubbel krimpkousen....
Steunkousen bedoel je zeker, voor je enkel ;)

Ik lach er overigens niet om, vind het best rot voor je.

En die muesli met yoghurt moet je niet doen als je daarna direct een uur fietsen moet. Zeker niet als je richting het einde van de rit een flinke brug nog over moet. Anders ligt er een wit plasje bagger in de berm. \ervaring
pi_109167805
hihi die ervaring heb ik ook in het begin gehad Fredduh. Het helpt echt tegen het honger gevoel over de hele dag.
pi_109169481
Dat zeker, dan merk je wel dat je afvalt als je dat een week lang doet ;)

Inmiddels doe ik het normaal gesproken met havermoutpap, is wat relaxter voor de maag.
pi_109198423
ik blijf 's avonds te veel eten...
pi_109214847
Eet je met mij mee, eten we allebei de helft ;)
pi_109224890
ik zou om 6 uur/half 7 moeten eten ipv 7/8 uur (en dan om 23/0:00 naar bed te gaan). het is gewoon te veel wat je binnen krijgt, ik matig met vlees (max 3x a 4x in de week), en eet zowat geen piepers. Wel rijst en veel groente.
pi_109227383
Later eten heeft wel als voordeel dat je 's avonds minder nog snel lekkere trek krijgt. Alleen moet je dat dan niet 's middags al krijgen :P
pi_109247353
die heb ik altijd trek...
  zondag 18 maart 2012 @ 20:46:18 #198
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109248132
Eten, ook snacken is mijn grootste hobby en dat bijt zich met gewichtskontrole en fietsen.
ZX spectrum &gt; Amiga 500 &gt; PC &gt; PC &gt; PC &gt; Wii &gt; PS3 &gt; ICS
pi_109262796
Ik heb de afgelopen maanden steeds vaker gemerkt dat ik een emotionele eter ben (nee, niet alleen vrouwen hebben daar last van....). Als het slecht gaat gooi ik er zo een hele zak chips in, een pak koekjes, en bak ik zo een paar eieren als ik die voor handen heb. Gelukkig zijn de boodschappen die ik voor deze week heb gedaan allemaal gezond en kan ik me daar geen buil aan vallen, scheelt weer voor de verandering.

Deze week 0.1 aangekomen, maar zit nu wel weer op 104.2. Zwaartepunt voor dit jaar....
pi_109266302
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 06:37 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden steeds vaker gemerkt dat ik een emotionele eter ben (nee, niet alleen vrouwen hebben daar last van....). Als het slecht gaat gooi ik er zo een hele zak chips in, een pak koekjes, en bak ik zo een paar eieren als ik die voor handen heb. Gelukkig zijn de boodschappen die ik voor deze week heb gedaan allemaal gezond en kan ik me daar geen buil aan vallen, scheelt weer voor de verandering.

Deze week 0.1 aangekomen, maar zit nu wel weer op 104.2. Zwaartepunt voor dit jaar....
En, voel je je dan weer beter?
Niet echt he?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_109267234
Mijn valkuil is thuis werken. Als ik trek heb pak ik iets waar ik zin in heb. Koekje, uitgebreide lunch.. Hoe drukker ik het heb, hoe beter ik afval.. Deze week weer 81 kg.
pi_109271463
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En, voel je je dan weer beter?
Niet echt he?
Nee, maar het achterliggende verhaal voel ik me ook erg slecht bij. Just saying...
Kom je ook meedoen met de challenge? Of had je gewoon zin om even te narren? ;)

Morgen rondje Rottemeren vanaf kantoor :)
pi_109271591
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:42 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Nee, maar het achterliggende verhaal voel ik me ook erg slecht bij. Just saying...
Kom je ook meedoen met de challenge? Of had je gewoon zin om even te narren? ;)
Neehoor niet om te narren.
Maar als ik de spreadsheet zo eens bekijk zie ik dat je nu 10kg zwaarder bent dan toen je begon. Was meer benieuwd hoe dat kwam/komt.
pi_109272030
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Neehoor niet om te narren.
Maar als ik de spreadsheet zo eens bekijk zie ik dat je nu 10kg zwaarder bent dan toen je begon. Was meer benieuwd hoe dat kwam/komt.
Oorzaak is heel simpel gesteld het stoppen met fietsen door een gewijzigde functie bij mijn huidige werkgever, met als extraatje een gedwongen LAT-relatie door verhuizing. Not good.
pi_109272321
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:59 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Oorzaak is heel simpel gesteld het stoppen met fietsen door een gewijzigde functie bij mijn huidige werkgever, met als extraatje een gedwongen LAT-relatie door verhuizing. Not good.
+ verkeerd eten ;)
Maar zo te lezen ben je weer goed bezig.
pi_109272451
Eigenlijk is wielrennen ook gewoon een hele slechte sport om gewicht te verliezen :') Je zit op je gat en bent nog continue aan het eten en drinken ook. Volgens mij is 2x een halfuurtje per week hardlopen nog effectiever dan een vrij serieuze wielertraining..

:'(

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 19-03-2012 14:22:18 ]
pi_109272751
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

+ verkeerd eten ;)
Maar zo te lezen ben je weer goed bezig.
Verkeerd eten is bij mij het gevolg van die eerdere 2 ;)
pi_109272836
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:21 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Verkeerd eten is bij mij het gevolg van die eerdere 2 ;)
Hoe eet je nu dan?
Doe eens lijstje posten :Y
pi_109272964
Vandaag:

Ontbijt: 200ml havermoutpap
Tussendoor: 2 wortels
Lunch: 2 boterhammen met kaas
Tussendoor: 1 appel
Diner: Klein bord spaghetti
Tussendoor: 2 kiwi's
pi_109273134
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:28 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag:

Nu weet ik niet hoe lang je bent en hoe actief je bent kwa beweging.
Maar puur op basis van je gewicht is dit al veel en veel te weinig.
pi_109273376
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:28 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag:

Is ook niet echt vol te houden denk ik. Als ik zo weinig zou eten zou ik ook continu aan chips en koekjes denken (terwijl ik daar niet eens van hou..)
pi_109273399
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nu weet ik niet hoe lang je bent en hoe actief je bent kwa beweging.
Maar puur op basis van je gewicht is dit al veel en veel te weinig.
Zittend beroep, zittend woon/werkverkeer. Qua activiteit fiets ik 1 á 2 keer per week 25km (wat ik probeer te vermeerderen).

Tips?
pi_109273503
In je diner valt nog veel te winnen denk ik. Gooi eens wat carbs eruit, minder spaghetti, meer groenten en mager vlees. Eiwitten geven langer een gevuld gevoel, snelle carbs zoals gewone spaghetti geven je na een uur al weer een honger gevoel. Als ik pasta eet, eet ik max 50 gram (droog) en dan volkoren.
pi_109273855
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:40 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Zittend beroep, zittend woon/werkverkeer. Qua activiteit fiets ik 1 á 2 keer per week 25km (wat ik probeer te vermeerderen).

Tips?
Je verdeelt al netjes je voedsel innamen over 6 eet momenten dat is goed.
Alleen de hoeveelheid en wat je eet kan veel beter.

Om je beginnen moet je eerst uitrekenen wat jouw caloriebehoefte is.

quote:
Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) – (6.8 x leeftijd in jaren)

1: Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera — x 1.9

Calculator vind je hier

Op basis van die uitkomst kun je je maaltijden gaan plannen.

Gewoon blijven verdelen over 6 eet momenten waarbij je in de loop van de dag je koolhydraat innamen beperkt. Dus 's ochtends de meeste koolhydraten eet en dit afbouwt tot geen koolhydraten de laatste maaltijd. (neem vlak voor het slapen gaan bijvoorbeeld magere kwark)

Eet groene groenten. Volkoren producten, dus volkoren brood, volkoren pasta, zilvervlies rijst. Vis, kip, allemaal prima.

Als tip, lees deze website eens door
pi_109274147
Heel verhaal dus, ik ga vanavond even doorlezen. Dank je wel! :)
  maandag 19 maart 2012 @ 16:30:53 #216
153506 Captain_Fabulous
pi_109277364
Hum..ik kom dan op 2426 als basisgetal:

1: Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2 = 2911,2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375 = 3335,75
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55 = 3760,3

Ik zit tussen licht en gemiddelde training op dit moment, dus 3400 kcal ongeveer..meer dan ik had verwacht!
  maandag 19 maart 2012 @ 19:45:56 #217
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109284803
Ik moet volgens die berekening 2940 cal per dag eten voor "onderhoud". Als ik wil afvallen zal ik dus daaronder moeten zitten?
pi_109285383
2668 Moet ik binnenkrijgen voor onderhoud. Ik ga nu die andere website eens doorlezen, eens kijken wat ik daar leer.
pi_109289965
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:45 schreef Narcotical het volgende:
Ik moet volgens die berekening 2940 cal per dag eten voor "onderhoud". Als ik wil afvallen zal ik dus daaronder moeten zitten?
Jup. Afvallen is niets meer en niets minder dan minder eten dan wat jouw lichaam nodig heeft.
Aangeraden wordt max. 20% onder je onderhoud te gaan zitten. Voor jou dus minimaal 2352 cal eten per dag.

Het mooiste, en imho beste is om op onderhoud te eten en het verschil in cal te maken door te sporten.
  maandag 19 maart 2012 @ 23:00:22 #220
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109295831
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jup. Afvallen is niets meer en niets minder dan minder eten dan wat jouw lichaam nodig heeft.
Aangeraden wordt max. 20% onder je onderhoud te gaan zitten. Voor jou dus minimaal 2352 cal eten per dag.

Het mooiste, en imho beste is om op onderhoud te eten en het verschil in cal te maken door te sporten.
Dan ga ik toch meer weer eens een poging tot calorien tellen doen, want volgens mij zit ik wel onder de 2940 per dag, gemiddeld genomen

Stel (puur hypothetisch) dat je nog lager gaat zitten met je calorie inname, zeg rond de 1750 ofzo, heeft dat dan nadelige gevolgen voor je lichaam behalve hongergevoel en mogelijk vermoeidheid?
pi_109296185
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:00 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Dan ga ik toch meer weer eens een poging tot calorien tellen doen, want volgens mij zit ik wel onder de 2940 per dag, gemiddeld genomen

Stel (puur hypothetisch) dat je nog lager gaat zitten met je calorie inname, zeg rond de 1750 ofzo, heeft dat dan nadelige gevolgen voor je lichaam behalve hongergevoel en mogelijk vermoeidheid?
Met 2940 kcal aan behoefte, (en dus BMR) van rond de 2000-2200 denk ik?) zou ik niet onder de 2000 gaan. Anders ga je crash diëten.. En dat moet je voorkomen, anders krijg je teveel spier afbraak.. Ik gebruikte een app, myfitnesspal, om calorieen te checken. Is handige app om te gebruiken
  maandag 19 maart 2012 @ 23:16:49 #222
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109296408
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:09 schreef the85mc het volgende:

[..]

Met 2940 kcal aan behoefte, (en dus BMR) van rond de 2000-2200 denk ik?) zou ik niet onder de 2000 gaan. Anders ga je crash diëten.. En dat moet je voorkomen, anders krijg je teveel spier afbraak.. Ik gebruikte een app, myfitnesspal, om calorieen te checken. Is handige app om te gebruiken
BMR = 2138

En ik ben ook niet van plan om te gaan crash dieten, was alleen benieuwd of dat nadelige gevolgen heeft als je dus veel te weinig binnen krijgt
pi_109302272
Hey, leuk topic. Had best mee willen doen, ware het niet dat ik geen racefiets heb staan :P
pi_109302276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 06:25 schreef JK1982 het volgende:
Hey, leuk topic. Had best mee willen doen, ware het niet dat ik geen racefiets heb staan :P
Je kan die van piepkuiken wel gebruiken, die mag van ons toch niet meer rijden tot haar enkel weer klaar is ;)

Iedereen is wat mij betreft welkom.
pi_109302290
Ik wil eigenlijk wel op zoek naar een goede fiets. Heb er nota bene een op Fok te koop gehad onlangs, maar die was te klein.

Wat me eigenlijk nog gaaf lijkt is als het me lukt om eerst een keer naar mijn werk te kunnen op de fiets (70km) en op den duur, met alle tijd van de wereld, misschien een keer naar mijn zus in zeeland (180km) Maargoed, dat laatste zal nog wel effe duren :p

Edit: ik lurk anders wel even mee in het algemene topic. Handiger ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door JK1982 op 20-03-2012 06:38:02 ]
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:27:11 #226
153506 Captain_Fabulous
pi_109304023
Goed, volgens de fysio heb ik of arthrose, of een knieschijf die niet goed over het gewricht schuift. In beide gevallen moet ii verder gaan met de bovenvbeenspieren trainen en sterker maken, en minstens drie keer per week, en ik ga een paar sessies krijgen om oefeningen te leren waarmee je die nieuwe kracht ook leert te gebruiken.
Wel vond ze het verstandig als ik een foto laat maken, want als het arthrose is, moet je daar rekening mee houden, en niet je forceren in bergen of het wordt snel erger.
In elk geval heb ik meer ruimte in m'n rechterknie dan links, en in beide knieen voelde ze weerstand, en ze maken teveel knakgeluid. Maar, er is niets echt stuk zo te zien, dus dat is wel fijn.
pi_109305384
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:00 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Spierafbraak en een vernaggeld metabolisme.
Wanneer je langdurig onder onderhoud gaat zitten zal je lichaam uiteindelijk elk beetje voedsel wat je tot je neemt op gaan slaan.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:44:53 #228
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109316020
Ik zal me hier ook maar eens mee bezig gaan houden, ik ben te zwaar maar ik fiets toch veel.
Mijn eigenlijke probleem is van bourgondische aard, niet makkelijk dus.

(Bourgonditisme :o ).

[ Bericht 0% gewijzigd door sorcees op 20-03-2012 15:52:53 ]
pi_109385143
Bedankt Ruigbaard voor die info van laatst. Ben nu bezig een fatsoenlijk krachttrainingsschema te maken en vanmiddag weer ff fietsen.

Klinkt wel allemaal heel aannemelijk, heb een suikerdip van hier tot overmorgen nu...
pi_109404778
Vandaag op basis van een calorieteller website een sheetje in elkaar gezet die aangeeft hoeveel calorien ik binnen krijg. Ik heb vandaag 2064kcal binnengekregen en heb behoorlijk zitten proppen.

Op basis van die slank & sterk website van Ruigbaard mag ik 3519kcal binnenkrijgen op basis van mijn huidige gewicht en inspanningsniveau. Denk niet dat dat me ooit zal lukken...
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:02:22 #231
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109406728
Ik zit vandaag op ongeveer 2400 calorieën, gister op ongeveer 2000. Dus wat dat betreft zit ik ook ruim onder wat er bij mij voor onderhoud staat.

Het is overigens heel makkelijk hoor om 3500 calorieen binnen te krijgen, ga maar eens 2x per dag bij de mac eten bijvoorbeeld.. Dat tikt flink aan.. Een gemiddelde (dus niet die deluxe gevallen) hamburger zit daar al op de 500-600 cal en als je die op hebt dan heb je nog het gevoel alsof je niks gegeten hebt.. ;). Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het gewoon veel moeilijker is om jezelf aan een bepaalde grens te houden wat betreft calorieen :)
pi_109408314
Ik snap hem. Morgenmiddag kibbeling bij de visboer halen, tikt ook aardig aan.
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:38:02 #233
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109412663
Vis bevat dan wel weer goede vetten die je lichaam ook goed kan gebruiken ;)
pi_109416953
Denk niet dat dat voor kibbeling geldt Narc ;)
pi_109417467
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:25 schreef Freddeh het volgende:

Op basis van die slank & sterk website van Ruigbaard mag ik 3519kcal binnenkrijgen op basis van mijn huidige gewicht en inspanningsniveau. Denk niet dat dat me ooit zal lukken...
Tuurlijk gaat het je wel lukken.
Werk er naar toe. Je hoeft niet in een keer jezelf helemaal volstouwen. Geef je lichaam de tijd om zich aan te passen.
pi_109417480
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 06:42 schreef Freddeh het volgende:
Je kunt beter andere, niet in vet gefrituurde, vis halen idd. :)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:05:52 #237
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109419818
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 06:42 schreef Freddeh het volgende:
Voor zover ik weet bevat elke vis goede vetten. Natuurlijk kun je beter vis nemen die niet gefrituurd is, maar dat wil niet zeggen dat een keertje kibbeling eten slecht is ;)
pi_109431945
Vrijdagmiddagritueeltje he, die kibbeling. Ga altijd met een vriend van me een bakje kibbeling halen. Scheelt ook dat ik dan 's avonds niet meer langs de Mc ofzo hoef richting thuis. Heb een boterham met kaas/ei in de auto voor onderweg dan.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:12:42 #239
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109432432
Als je jezelf toestaat om af en toe een klein beetje te "zondigen" wat betreft je dieet is het op de lange termijn veel beter vol te houden is mijn ervaring
pi_109432680
Denk ik ook wel ja. Ik hou sowieso niet zo van McDonalds voer, vind kibbeling veel lekkerder. Maar moet er niet aan denken om dat iedere dag te eten.
pi_109504302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 06:27 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Je kan die van piepkuiken wel gebruiken, die mag van ons toch niet meer rijden tot haar enkel weer klaar is ;)

Iedereen is wat mij betreft welkom.
Piepje heeft het naarste wat je als sporter mee kan maken meegemaakt. Ik had maandag 3 fietsen en dinsdag nog maar 1. Mijn Trek (die nieuw gekochte) en mijn Koga Myata Gents Aeroracer gents was weg.

Ik naar de politie, trek was door politie meegenomen omdat ze de dieven betrapt hadden maar niet gepakt.

Dus WIE O WIE heeft mijn Koga myata gestolen? hoereneukers :( .

Ik ben opnieuw bij de fysio, ditmaal een andere. Ik ben weer ingetaped, maar ik mag blijven hardlopen, dat doe ik 2 a 3x per week. Wel nog steeds met last en dikke enkel, maar er schijnt iets van een verkleving oid in mijn buitente enkelband zit. Dinsdag weer naar de fysio.
pi_109504949
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:38 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Piepje heeft het naarste wat je als sporter mee kan maken meegemaakt. Ik had maandag 3 fietsen en dinsdag nog maar 1. Mijn Trek (die nieuw gekochte) en mijn Koga Myata Gents Aeroracer gents was weg.

Ik naar de politie, trek was door politie meegenomen omdat ze de dieven betrapt hadden maar niet gepakt.

Ik ben opnieuw bij de fysio, ditmaal een andere. Ik ben weer ingetaped, maar ik mag blijven hardlopen, dat doe ik 2 a 3x per week. Wel nog steeds met last en dikke enkel, maar er schijnt iets van een verkleving oid in mijn buitente enkelband zit. Dinsdag weer naar de fysio.
Jee, lullig. In ieder geval je trek terug, maar blijft balen. Hebben ze nou je 2 fietsen gestolen en er 1 achtergelaten toen ze gestoord werden door de politie?
pi_109510817
quote:

[..]

Sjeess.... Wat een k..dag voor jou zeg.
Sterkte ook met je enkel trouwens, verklevingen kunnen echt kut zijn (ervaringen met een vrouw met endometryose... Niet leuk).

Overigens mijn weegmomentje deze week al weer gehad. Ik zal niet vloeken... 105.4
pi_109550670
quote:

[..]

Wat beroerd zeg, van je fietsen en je enkel. Ik ben natuurlijk geen fysio, maar is hardlopen wel zo geschikt? Moet je niet een sport zoeken waarbij het meer op souplesse aankomt? Ik had nl na een knieoperatie dat mij huid en bindweefsel verkleefd waren en door soepel fietsen is dat weer los gekomen. Hardlopen was toen een no go. Is dan fysio oefeningen (met soepele draaiende bewegingen) niet beter om je enkel weer 'los' en soepel te krijgen?

En Freddeh, mooi beroerd is dat. Ik heb een beetje hetzelfde. Ik weeg weer 82 kg.. Maar vandaag weer een rondje gemtbt van 40 km. Ging best aardig. Ook al ben ik iets zwaarder geworden voel ik me fysiek wel beter. Heb jij dat niet? Je sport en klust best redelijk volgens mij, dus dan zou je fysiek ook wel fitter zijn zou je denken. Misschien moet je minder op je gewicht letten, maar meer op je maten/vetpercentage.
pi_109553535
De fysio is tevens ook mijn trainer van het hardlopen, morgen maar eens aanhoren wat en hoe. ik heb m iets wat veel gebruikt afgelopen week (werkweek van +80 uur)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:49:01 #246
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109561860
Kleine overwinning op mezelf vandaag, voor het eerst sinds hele lange tijd onder de 95 kg :)
pi_109570566
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:49 schreef Narcotical het volgende:
Kleine overwinning op mezelf vandaag, voor het eerst sinds hele lange tijd onder de 95 kg :)
Ik ga het winnen van je :')
pi_109577703
en weer ingetaped, nu leuk blauw ;-). Vandaag al 25 km gefietst, zo hardlopen (km of 7), die kilo's vliegen er nog steeds niet af vanwege mijn eetbuien :)
pi_109583833
Druk bezig een voedingsplan op te stellen voor mezelf. Goede site:

http://eetmeter.voedingscentrum.nl

Moet echt waanzinnig veel eten. Hij houdt ook bij hoeveel je per vitaminen/mineralenroep binnenkrijgt, ook belangrijk. Kom alleen met de vetten niet uit, daar blijf ik maar overheen gaan.
pi_109585042
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:15 schreef piepkuiken21 het volgende:
en weer ingetaped, nu leuk blauw ;-). Vandaag al 25 km gefietst, zo hardlopen (km of 7), die kilo's vliegen er nog steeds niet af vanwege mijn eetbuien :)
Doe je wel een beetje voorzichtig, met die enkel? Anders kun je straks helemaal niets meer (zo ben ik aan mijn meeste overgewicht gekomen, opeens compleet stil komen zitten wegens een blessure, en gewoon door blijven bunkeren)
pi_109597146
Er is nog steeds niet gezegd dat ik niet mag hardlopen, dus ik blijf het doen. Fietsen is niet belastend voor mijn enkel, althans ik voel er niets van.
Vanavond weer 1km zwemmen en wellicht neem ik nog een aquarobicles er na (tis alleen zo duur)
pi_109597204
Vanochtend de laatste 2 stroopwafels achterover gedrukt. Die zijn op, daar ga ik me niet op een later punt deze week nog aan bezondigen ;)

Stevig ontbijt vanochtend.... 100ml Havermoutpap, 2 kiwi's, 1 gekookt ei, 1 appel.

Je moet echt flink jezelf vol proppen wil je aan 3000 kcal komen op een dag. Ontbijt van 611 kcal (dus incl die stroopwafels) is al een aardig begin, en daarnaast is het wel belangrijk dat je ontbijt veel energie bevat.
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:44:15 #253
62913 Blik
The one and Only!
pi_109599110
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:24 schreef Freddeh het volgende:
Vanochtend de laatste 2 stroopwafels achterover gedrukt. Die zijn op, daar ga ik me niet op een later punt deze week nog aan bezondigen ;)

Stevig ontbijt vanochtend.... 100ml Havermoutpap, 2 kiwi's, 1 gekookt ei, 1 appel.

Je moet echt flink jezelf vol proppen wil je aan 3000 kcal komen op een dag. Ontbijt van 611 kcal (dus incl die stroopwafels) is al een aardig begin, en daarnaast is het wel belangrijk dat je ontbijt veel energie bevat.
Dat je die stroopwafels 's ochtends eet slaat natuurlijk helemaal nergens op :D

Doe dat dan als tussendoortje ofzo...
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:08:39 #254
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109599907
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat je die stroopwafels 's ochtends eet slaat natuurlijk helemaal nergens op :D

Doe dat dan als tussendoortje ofzo...
Je hebt wel een beetje gelijk, maar beter 's ochtends vroeg dan 's avonds laat natuurlijk.. ;)
pi_109599981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:24 schreef Freddeh het volgende:

Klinkt wel gezond iig, op die stroopwafels na.. ;) Ben benieuwd waar dit je weer gaat brengen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 28-03-2012 11:40:58 ]
pi_109601217
Die stroopwafels sloegen ook totaal nergens op, dat klopt :') Maar ik wist dat ik ze nog had, en ik had er trek in. Dus ja, dan nu direct maar wegproppen.
pi_109653917
En eindelijk leer ik ook onderscheid maken tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Maakt het dietten een stuk logischer.
pi_109669588
Vandaag vetmeting laten doen, nog 22,5%. Moet toch nog wel wat vanaf dus....
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:20:16 #259
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109670284
Wat is eigenlijk een 'acceptabel' vetpercentage voor een man?
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:21:16 #260
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109670352
Ongeveer 15% ofzoiets?
pi_109670492
Ligt aan je leeftijd, maar rond 15% is gemiddeld. Zit nu zelf op 11%, maar moet nog wat lichter omdat ik anders niet mee mag doen met wedstrijden. Dus op wedstrijdgewicht (<80) zal het iets van 8% worden..
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:25:03 #262
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109670590
Dan kan ik nog iets van 7 kg aan vet kwijt tot aan de 15% procent, dan zou ik rond de 88 kg komen.. Liefst zou ik nog lager gaan maar dat wordt zeker moeilijk?
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:25:59 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109670653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:25 schreef Narcotical het volgende:
Dan kan ik nog iets van 7 kg aan vet kwijt tot aan de 15% procent, dan zou ik rond de 88 kg komen.. Liefst zou ik nog lager gaan maar dat wordt zeker moeilijk?
Als je maar voldoende motivatie hebt kan alles. Je moet 't alleen niet te snel willen doen misschien.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:27:24 #264
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109670738
Wat is het minimale vetpercentage dat nog gezond is eigenlijk? Niet dat ik m'n lichaam tot het uiterste wil drijven maar ben gewoon benieuwd ;).

Overigens zou ik dus bij 15% vet nog ongeveer 88 kg wegen en dat zou ik eigenlijk nog wel lager willen hebben.. Misschien ook maar eens ergens een betrouwbare meting laten doen

[ Bericht 43% gewijzigd door Narcotical op 29-03-2012 21:32:29 ]
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:32:26 #265
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109671049
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:27 schreef Narcotical het volgende:
Wat is het minimale vetpercentage dat nog gezond is eigenlijk? Niet dat ik m'n lichaam tot het uiterste wil drijven maar ben gewoon benieuwd ;)
tja dat verschilt een beetje per persoon. Uitzonderingen niet meegerekend misschien 5/6% voor mannen en vrouwen iets hoger.
pi_109671399
Ik dacht nog veel lager, dacht dat essentieel vet maar 3% ofzo was, maar kan het mis hebben..
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:34:57 #267
153506 Captain_Fabulous
pi_109692418
Essentieel vet is denk ik wat je minimaal nodig hebt om je metabolisme etc in gang te houden..of zo'n concentratiekamo figuur nog mooi of gezond is, lijkt me wat anders!
pi_109712713
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Essentieel vet is denk ik wat je minimaal nodig hebt om je metabolisme etc in gang te houden..of zo'n concentratiekamo figuur nog mooi of gezond is, lijkt me wat anders!
Dat is ook mijn doel niet. Daar heb ik (gelukkig) ook niet de wilskracht voor ;) vind het al moeilijk genoeg om onder de 80 kg te komen..
pi_109723793
Heb vast een weegpuntje gehad voor komende week. Dit keer was het positief, er is nu weer .7 vanaf, wat me op 104.6 brengt. Nog steeds ietsjes aan de zware kant, maar als ik mijn eetpatronen van de tweede helft van deze week kan volhouden in de komende weken denk ik dat er wel verbetering in moet gaan zitten.

Vanaf dinsdag neem ik naast fietsen ook hardlopen erbij als lichaamsbeweging. Dus dan wordt dit ongeveer mijn lichaamsbeweging per week:
Ma - 80km fietsen
Di - 5km hardlopen
Wo - 80km fietsen
Do - 5km hardlopen
Vrij - de naam zegt het... vrij....
Za - 5km hardlopen
Zo - vrij...
Uiteraard is dat hoe ik het zou willen, en houdt dat niet in dat het niet kan worden aangepast als het wel erg zwaar wordt in een week tijd. Het is iets dat ik moet opbouwen. En voorzichtig doen, zodat ik niet in een rusthuis voor ex-sporters kom te zitten met piepkuikentje als buurvrouw ;)

Om even te pronken, hoewel volledig off topic, we hebben een mooi product gekregen om te testen, namelijk een Dolce Gusto Picollo koffiezetter.Ontzettend stuk schoner dan een Senseo, doordat je cups gebruikt ipv pads. Het apparaat spuit heet water de cup in via een naald, en aan de onderkant van de cup komt je koffie eruit. Dus geen bakjes meer voor je pad die vies worden, of wat dan ook.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:19:03 #270
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109724458
Ook geen (na)lekkende cups meer?
pi_109725083
Nee, helemaal niets :)
  maandag 2 april 2012 @ 14:25:19 #272
153506 Captain_Fabulous
pi_109803854
lekkende cups? Frans fabrikaat inplantaten soms?
pi_109815828
lol :')

Vandaag weer m'n best gedaan zoveel mogelijk gezond spul naar binnen te werken. Ben niet verder gekomen dan 150ml havermoutpap, 2 gekookte eieren, 1 kiwi, 3 appels, 2 boterhammen met kaas, een bord gebakken aardappels en rode kool. Krijg gewoon niet meer weg dan dat, te rommelige dag. 1177Kcal, niet veel. Benieuwd hoe dat uitpakt. Verzadigde vetten wat aan de hoge kant, te weinig metalen, te weinig vitaminen.
Avond is nog maar net begonnen gelukkig. Kunnen nog wat stukjes fruit bij :)
pi_109818718
Morgen weer naar de fysio, de tape is niet heel erg plakkent op mijn lijf, elke keer als je doucht of zwemt hangt die tape op half 11....
Graag wat tips :-), overigens is er weer slecht nieuws mijn enkel is weer 2 dagen dik geweest....
pi_109818829
Tip: Duct tape. Moet jij toch weten lijkt me ;)
pi_109822657
gaffa kleeft niet goed aan het lichaam ;-). Sporttape kan maar ik kan niet tegen de meeste soorten.... volgens mij alleen tegen Strapel.
pi_109822885
't Is ook niet gauw goed met jou he ;)

Had ik al gezegd dat ik morgenavond begin met hardlopen?
pi_109823048
nee (ik heb gewoon veel eisen :P)), hopelijk boek jij meer succes. Ik heb nog een leuk trainingsschema met tips:-)
pi_109823283
Bring it on! :D

Hoop dat het bij jou ook gauw wat beter gaat. Hoe staat het er voor met jouw gewicht eigenlijk? Dat is waar we allemaal om zijn begonnen natuurlijk.
pi_109823440
Hoe gaat het bij jou Freddeh? 1 weekje in de calorieën tellen toch?
pi_109823629
In het weekend komt het er niet heel erg van en let ik met name op de hoeveelheid die ik eet. Vrijdag ben ik pas echt gaan opletten op mijn calorieën, en ben dus nu eigenlijk pas met m'n 2e dag bezig.
Ben gewoon erg benieuwd hoe dit lopen gaat.
pi_109823687
Uuhm stuur ff je e-mail via pm :)

die schommelt rond de 83 :-), ik denk dat het rond de zomer weer minder word door het festival :-), vorige keer was ik ook 5 kg kwijt.
pi_109823852
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
In het weekend komt het er niet heel erg van en let ik met name op de hoeveelheid die ik eet. Vrijdag ben ik pas echt gaan opletten op mijn calorieën, en ben dus nu eigenlijk pas met m'n 2e dag bezig.
Ben gewoon erg benieuwd hoe dit lopen gaat.
Daar valt voor jou denk ik nog wel de meeste winst te halen, toch?

Is ook wel erg lastig, die weekenden. Ik heb ook weken dat ik iedere dag aan het bikkelen ben. Weinig eten, lang werken en veel sporten. En dan vrijdag, zaterdag, zondag zoveel zuipen dat je weer 5 stappen terug doet :')

Edit: en dan sport ik nog iedere zaterdag en zondag ook :')
pi_109824018
Met name de zaterdag eten we wel eens extra lekker. Dan gaat de frietpan aan, of ik bak pannenkoeken bijvoorbeeld. Maar dat is dus grotendeels extra opletten wat betreft de hoeveelheid.
Ik geloof wel dat ik aardig af kan vallen door met name op te letten op hoeveelheden in het weekend, en door de week wat op de cal's te letten.
pi_109824254
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:26 schreef Freddeh het volgende:
Met name de zaterdag eten we wel eens extra lekker. Dan gaat de frietpan aan, of ik bak pannenkoeken bijvoorbeeld. Maar dat is dus grotendeels extra opletten wat betreft de hoeveelheid.
Ik geloof wel dat ik aardig af kan vallen door met name op te letten op hoeveelheden in het weekend, en door de week wat op de cal's te letten.
Inderdaad. Toen ik vorig jaar een aantal weekenden achter elkaar gewoon even stopte met bieren en broodje bal/pizza/friet e.d. ging het echt hard :)
pi_109837307
Bedankt voor je mailtje Piep! :)
pi_109855423
heb je er wat aan? zo ja, stuur ik deel 2 tm 6 ook nog even door en zaterdag deel 7;-)
pi_109859669
Ik kijk er zo even rustig naar. Kreeg van m'n vrouw nog een leuke: http://rennenmetevy.nl/
Kun je meteen mp3s met muziek en instructies downloaden. Leuke personal coach :)
pi_109864680
Hardlopen vs Freddeh : 1-0

Waarom woon ik nu ook in een apartement zonder lift... Moest verdorie nog de trap op ook :'(
pi_109871141
Ai, dat was toch echt weer te veel, vandaag op houtsnippers gelopen, ging goed maar dat berg op berg af, is wel erg pittig, halverwege maar op snelwandelen overgegaan.
Helaas weer dik en blauw. Overigens weet men al wat het is, mijn kraakbeen is beschadigd... gaat dus nog een hele poos duren...
pi_109871502
hardlopen :w{

tijdje geprobeerd, redelijk op schema voor de Ten Miles, vervolgens half jaar geblesseerd geweest. Daarna nog een paar keer geprobeerd te beginnen, maar ik blijf last krijgen.
pi_109871909
Lekker dan Piep :{ Dat gaat toch alleen herstellen met rust?

Is best te doen hoor cafca. Op dit moment voel ik me best goed eigenlijk, ook al was het de eerste keer en ben ik goed dood gegaan. Gewoon niks meer gewend denk ik. Zou eens kijken naar rennenmetevy.nl als ik jou was, wellicht wat voor jou ook. Lieftallige Vlaamse dame die je instrueert :9~

....als ik m'n vrouw toch eens zo'n accent aan kon leren :@
pi_109882796
nee dat kraakbeen geneest met bewegen, kan helaas nog heel lang duren, dit had ik eerst in mijn rechter enkel die is na 4 jaar pijnloos geworden, nu de linker....
pi_109883004
Hopelijk komt het goed Piep :)

Ik voel na gisteravond nu vooral de spieren in m'n schenen, en m'n dijen nog een heel klein beetje. Ik had verwacht dat het pijnlijker zou zijn nu, maar het valt dus mee. Ik heb op dit moment bijna zin om vanavond weer te gaan, maar laat ik de adviezen maar ter harte nemen en een dag rust houden.
pi_109895665
Ik zit weer tussen 81 en 82 kg.. Schiet niet echt op, moet echt strenger voor mezelf zijn.
Heb net dit http://www.velofilie.nl/vermogen.htm ingevuld om mijn vermogen uit te rekenen, ik schijn op kruissnelheid (28km/u) 220 W te trappen. Als ik dat invul voor een racefiets dan zou ik 34 gemiddeld halen :o Kan me dat bijna niet voorstellen. Boven de 30 is voor mij echt snel.
pi_109906060
82? Waar zeur je over ;) Hoe lang ben je eigenlijk? En hoe gespierd?
pi_109906158
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:08 schreef Freddeh het volgende:
82? Waar zeur je over ;) Hoe lang ben je eigenlijk? En hoe gespierd?
1,84m. vetpercentage rond de 11%. Maar ik moet dus lichter worden anders mag ik niet meedoen met officiele wedstrijden..
pi_109906848
Ah vandaar. Ik dacht al, 82kg is niet eens bijzonder veel. Maar als je dus met officiele wedstrijden zit kan je net buiten de boot vallen ja.

Heb overigens vandaag wel wat spierpijn in m'n dijen, maar ik kan er nog mee traplopen. Morgen weer hardlopen.

Ik heb mezelf al voorgenomen mezelf te belonen (als gewichtsverlies en conditie niet genoeg zijn ;) ), dit is mijn beloning na week 2. Was het gisteren al zat telkens die dopjes terug te moeten duwen in mijn oren.
pi_109906851
Fredduh, het is ook juist de bedoeling dat je weinig voelt, als je veel voelt ben je overtraint:-)
pi_109906896
Wijsneus ;)

*edit* De afsluiter maakt een nieuw topic!!!
pi_109920534
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:12 schreef piepkuiken21 het volgende:
Morgen weer naar de fysio, de tape is niet heel erg plakkent op mijn lijf, elke keer als je doucht of zwemt hangt die tape op half 11....
Graag wat tips :-), overigens is er weer slecht nieuws mijn enkel is weer 2 dagen dik geweest....
Van die sporttape bedoel je? Heb het nu ook op mijn arm. Blijft idd slecht zitten.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')