Ik zeg: Bring it on!quote:Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Succes Freddeh!quote:Op maandag 16 januari 2012 10:43 schreef Freddeh het volgende:
Zo, voor het eerst in lange tijd ga ik dus de goede kant weer op. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen. Plan is om nu vanavond eindelijk toch eens te gaan fietsen, lijkt me heerlijk.
Doel voor dit jaar is 5000km.
Thanksquote:
Nee, de RVV wordt hem niet. Heb met Fab afgesproken dat we wel iets willen rijden, maar dan minder massaal dan de RVV. Voorlopig hebben we dus de Peter van Petegem classic, of de Edura Classic op het menu staan, maar het wordt mogelijk voor mij lastig om een van die twee te gaan rijden... Blijft een beetje een gok, met mijn huidige woon/werk issues.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:55 schreef cafca het volgende:
Sooo, deel 5 alweer, en nog niemand die de Challenge (blijvend) gehaald heeft.
Maar we gaan ervoor dit jaar!
Ga jij de RVV nog rijden, Freddeh?
Goed bezig manquote:Op maandag 16 januari 2012 12:16 schreef the85mc het volgende:
Vandaag 81 kg! dus gaat lekker steady door! Als ik met een jaar geleden vergelijk heb ik de 10 kg bijna gehaald, januari 2011 was ik boven de 90 kg. Ik ben met de challenge meegaan doen toen ik 87,5 kg was. Maar 77,5 zal erg moeilijk worden voor mij, als ik dat haal en ik verlies geen spieren dan heb ik een vetpercentage van ~7%. Dat zou wel kunnen maar dat wordt erg moeilijk. Ik ga dat wel proberen natuurlijk. Daarna wat krachttraining doen tot een kilo of 80.
Ik zal waarschijnlijk nooit het vedergewicht van een klimmer halen, maar elke kilo eraf is natuurlijk meegenomen..quote:Op maandag 16 januari 2012 14:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sheet bijgewerkt...moet nog veel kwijt voordat ik echt lekker klim dit voorjaar! En ik moet Freddeh wel natuurlijk zoek rijden
Heb je uiteraard gelijk in, maar een paar kilo minder helpt tussen de oren ook al flink mee heh..quote:Op maandag 16 januari 2012 18:56 schreef eentwee het volgende:
Maak je maar niet te veel illusies, conditie doet veel meer voor de fietsprestaties dan een paar kilo minder. Tenminste, op ons niveau van toerist.
Inderdaad, normaal zou dat mij ook niet echt trekken. Maar aangezien je hier door diëtisten ook ná die extreme periode wordt begeleid zou het misschien toch kunnen werken..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb altijd mijn twijfels over dit soort extreme dingen...sporten terwijl je veel te weinig naar binnen krijgt, gooit je lichaam in een situatie waar het denkt dat het in een noodsituatie zit. dus wat gebeurt er als je weer normaal doet? Gaat je lichaam een extra laagje vet kweken, voor het volgende noodgeval....
Hoeveel?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:04 schreef Oksel het volgende:
Alleen jammer dat zukke sportvasten dingen zo jezus-duur zijn.
Hmm dat is inderdaad wel pittig.. Dat heb ik er nou ook weer niet voor overquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:08 schreef Oksel het volgende:
Sportvasten is 300 EUR ofzo.
Ik probeer ook lichter te worden door weinig koolhydraten te eten. Weinig brood, veel ei, fruit, etc. Geen aardappels, veel groente.
Maar 't is verdomd moeilijk.
Wie ben jij?quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:34 schreef piepkuiken21 het volgende:
Ik ben er ook nog, vandaag de fiets even wegbrengen voor de grote beurt (ruim 500/1000km gereden).
ik wil na mijn vakantie (vrijdag tm 29 jan) een soepdieet gaan volgen. Geen zout wel veel groente en fruit. Het schijnt ook ontgiften te zijn. Het is 1 week lang soep eten en als je trek hebt de ene dag groente en de andere dag fruit.
Als je hem zelf maakt, kun je best lekkere soep maken met weinig zout.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:22 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wie ben jij?
Misschien een rare vraag, maar gezien mijn soep-ervaringen... Iedere soep zit toch aardig zout in?
Daar heb je een goed punt. Ik eet alleen vaak restjes die ik van thuis meekrijg, wat ze hebben overgehouden door de week. Dus macaroni, hutspot, etc. Maar ik verbruik dus zelf geen ingredienten, maakt het lastig om te calculeren daardoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:23 schreef the85mc het volgende:
Ik heb ook geen keukenweegschaal.. Gaat ook meer om het idee. Als je een pak rijst hebt en je gooit de helft in de pan is het ongeveer 200 gram. Komt niet op de gram nauwkeurig.. Gaat meer om het inzicht krijgen. Want als je grofweg een halve kilo per week aankomt eet je die week 4500 kcal te veel. Dat is 650 kcal per dag. Dat verschil moet je ergens kunnen zien en dat maakt 20 gram te veel of 20 gram te weinig ergens niet zoveel uit.
Een beetje Oksel modus dus lol. Was gisteren 123,3, dus zo te ien ben ik weer langzaam gewicht aan het verliezen, vanavond maar weer sporten. Zat te hopen op een begin van de lente emn de fiets weer eens beklimmen, voorspellen ze schaatsweer! Nou ja, ook goed voor je, schaatsen, zeggen ze...quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:05 schreef Freddeh het volgende:
Straks heb ik nog een mooi bovenlichaam met een huge ass eronder
Gewicht verliezen helpt inderdaad voor je zelfvertrouwen. Verder moet je je niet teveel aantrekken van je collega's, afvallen doe je nu eenmaal vooral voor jezelf.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:33 schreef Freddeh het volgende:
Het moet er gewoon een keer van gaan komen. Als ik naar mezelf kijk ben ik de afgelopen maanden/half jaar toch bijna 5kg aangekomen wat er erg moeilijk weer vanaf lijkt te gaan. Behalve dat wil ik zelfverzekerder worden, en daar helpt een goed uiterlijk en een goed gewicht ook erg bij. En dan bedoel ik met een goed gewicht een gewicht waarbij je aan me kan zien dat ik gezond ben, en dan mag er best wat spek op mijn botten zitten, als ik maar niet meer die hangbuik heb die me altijd maar in de weg lijkt te zitten.
Toen ik tegen een paar collega's vertelde vandaag waar ik mee bezig ging (dieet/spiergroeptraining/fietsen) werd ik al weer hard uitgelachen. En dan kan ik me laten ontmoedigen door die jongens en besluiten dat ik nooit hun formaat zal hebben, maar waarom? Zij lachen me uit, maar dat moet de drijfveer zijn om hun te laten zien dat ik wél flink af kan vallen, en niet bij de pakken neerzitten.
En dat is het stukje dat ik oversla iedere dag.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:27 schreef the85mc het volgende:
Ben terug van een weekendje scheveningen. Was erg leuk! Met wat vrienden lekker uitgebreid getafeld, lekkere dingen gemaakt, veel drankjes gedronken dus het resultaat is dat ik deze week niet af ben gevallen, ik ben hetzelfde gebleven maar eigenlijk valt het me nog reuze mee! Ik had verwacht dat ik veel sneller veel zwaarder zou worden. Dus nog steeds in de eighties..
Freddeh, het lijkt alsof je echt weinig eet! Mijn dagmenu ziet er als volgt uit:
O: 3 boterhammen, 2 kipfilet, smeerkaas, beker magere melk
L: 4 boterhammen, 2 kip, 2 smeerkaas
T: appel
D: 100 gram pasta (rauw gewogen), 1 hele kipfilet, veel groente, wat pesto. Na: 250 gram magere kwark
T: banaan
Ik fiets iedere dag ongeveer 45 minuten naar de uni en terug. Soms rij ik bewust een omweg zodat ik langer fiets. Maar vandaag denk ik niet. Ik vind fietsen en sneeuw geen goede combi..
Hahaha eigenlijk wel.. Maar nu vind ik het met steeds minder saus ook lekker. Laatst had ik voor het eerst dat ik zelfs broodje zalm lekker vond en dat lustte ik eerst echt niet. Smaak verandert gelukkigquote:Op maandag 30 januari 2012 15:57 schreef cafca het volgende:
In het kader van: Als je er maar genoeg saus over gooit, proef je niet meer dat het vis is
Garmin sporthorloge nemen...:)quote:Op woensdag 1 februari 2012 08:50 schreef piepkuiken21 het volgende:
Heeft er trouwens hier nog iemand een telefoon met android over? CC wil graag Endomundoo gaan gebruiken om haar sport resultaten bij te houden gezien ze zoveel verschillende sporten beoefend.
Je hartslag bijhouden enzo.. Als je er eentje met GPS hebt dan kan je ook je routes bekijken en hoelang je erover gedaan hebt enzoquote:
Ik gebruik Garmin voor tijdens het hardlopen én wielrennen. Ideaal. Geeft ALLES weer: gelopen/gefietste routes, hartslaginfo, calorie-info, snelheidsinfo, gemiddelden van alles...noem maar op.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je hartslag bijhouden enzo.. Als je er eentje met GPS hebt dan kan je ook je routes bekijken en hoelang je erover gedaan hebt enzo
Goed bezig! Ik heb in november die grens eventjes aangetikt, maar in december weer een paar kilo aangekomen die er maar niet af willen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:21 schreef the85mc het volgende:
Vandaag al even op de weegschaal gestaan, zit tussen 80 en 80,5 kg! Dus voor het eerst in lange, heeeeul lange tijd zal ik binnenkort ergens in de 70 wegen..
Geen idee, weegschaal geeft het niet aan en zelf nog nooit gemeten omdat ik niet weet hoe dat moetquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:27 schreef Freddeh het volgende:
Maar wat is je vetpercentage? Denk dat dat ook wel een belangrijke factor is nu je stilstaat qua gewicht.
Is inderdaad best heftig...maar het resultaat maakt alles goed.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:16 schreef Freddeh het volgende:
Mooi verhaal Johan, flinke verbetering, maar lijkt me wel heftig
Of eens een half jaar niks doen? Op de voetbal ook altijd van die Arjan Robbens met constant blessures maar toch iedere keer maar door gaan. Vroeg of laat is het dan een keer echt raak en loop je na een operatie 6 weken met krukken..quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:13 schreef eentwee het volgende:
Dan lijkt hardlopen me zo ongeveer het onverstandigste wat je kunt doen.. kun je niet beter alleen fietsen en zwemmen?
Het kan ook vochtige omgeving zijn, daar heb ik ook altijd last van.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 08:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, ik moet weer eens naar de fysio, want ik heb opeens weer polsklachten . Indertijd was er licghamelijk iets mis (bij de eerste Oksel barbeknoei onderuit gegaan en op m'n pols gevallen indertijd), maar aangezien ik niet recentelijk gevallen ben of andere rare dingen heb gedaan (denk ik) zal het ook wel stress zijn...
Waar werk je dan Freddeh? Dordrecht toch?quote:Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef Freddeh het volgende:
Hartstikke verkouden, kiespijn, maar ik ga het me niet laten stoppen. Ik stap op de fiets vanavond
Wil trouwens er naartoe gaan werken dat ik 2, of misschien 3 keer per week op de fiets naar het werk ga. Is 50km enkele reis, dus biedt aardig perspectief tot km's opbouwen
Ben overigens heel druk bezig m'n leven te (nieuw woord?) herprioritiseren (?), en een van de dingen die meer prio krijgt is fietsen. De zon schijnt
Nee, hij woont ook nog steeds in Dordrecht volgens mij..quote:Op maandag 20 februari 2012 09:26 schreef cafca het volgende:
Als hij vanuit Appelscha met de fiets gaat, werkt hij waarschijnlijk niet meer in Dordrecht
Soms vind ik het best jammer dat ik op slechts 10km van het werk woon.....
Inderdaad. Iedere dag lukt me niet ivm planning (zowel thuis als op het werk), maar 3x per week meestal wel. Als het weer beter wordt zal ik ook zeker wel eens een stukje omfietsenquote:Op maandag 20 februari 2012 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, hij woont ook nog steeds in Dordrecht volgens mij..
10 km is ideaal toch? Kan je tenminste iedere dag op de fiets naar het werk en als je meer kilometers wilt maken rij je een stukje om?
Zo is het. En op vrijdag gewoon met bepakking vanuit Zoetermeer naar Appleschaquote:Op maandag 20 februari 2012 09:30 schreef Freddeh het volgende:
Luistert nou echt niemand naar me dan?![]()
Ik woon in Appelscha. Doordeweekse schuilplaats is in Dordrecht. Werk is in Zoetermeer. Dus enkele reis Zoetermeer vanuit Dordrecht is 50km, maakt 100km retour (voor de niet-rekenwonderen onder ons).
Ik blijf uiteraard zoeken naar werk in de buurt van Appelscha, maar zolang die vooruitzichten er niet zijn heeft het geen zin om te gaan zitten mokken in een donker hoekje (met een bak ijs op schoot, fail @ vorige week). Gewoon actie ondernemen, vind uit wat je leuk vind, en gewoon doen!
Klopt, in de kofferbakquote:Op maandag 20 februari 2012 09:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Zo is het. En op vrijdag gewoon met bepakking vanuit Zoetermeer naar Applescha
Best een leuke routequote:Op maandag 20 februari 2012 09:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Zo is het. En op vrijdag gewoon met bepakking vanuit Zoetermeer naar Applescha
Hoeveel km zit je ongeveer aan te denken? Ik heb vorig jaar een tourtocht gedaan die Zoetermeer aandeed, dat was ongeveer 75 km.. Weet alleen niet meer of ik die route nog heb..quote:Op maandag 20 februari 2012 13:11 schreef Freddeh het volgende:
Nee hoor, niet per sé. Ik zat te denken dat ik ook na werktijd hier een rondje kan doen ipv eerst naar Dordrecht te rijden en na het eten pas een rondje. Bij Dordrecht kun je wel lekker de polder in, maar dan zit je ook altijd goed in de wind.
Dit was de route van die tourtocht, wel een ander startpunt dan Zoetermeer maar dat maakt natuurlijk niet uit.. Je kan ook eventueel nog even ergens doorsteken zoals je ziet en als je echt zin hebt om te fietsen kan je ook nog even richting bv Delft of Leiderdorp piepen om nog wat extra kilometers toe te voegenquote:Op maandag 20 februari 2012 13:16 schreef Freddeh het volgende:
Heb wel vast voor later dit jaar (of misschien volgend jaar als het zoeken van een baan tegen zit) een mooie 100km route gemaakt voor omgeving Appelscha
Thanks! Mooi ook dat ik die route kan starten direct uit het werk. Hoef alleen de snelweg onderdoorquote:Op maandag 20 februari 2012 13:21 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dit was de route van die tourtocht, wel een ander startpunt dan Zoetermeer maar dat maakt natuurlijk niet uit.. Je kan ook eventueel nog even ergens doorsteken zoals je ziet en als je echt zin hebt om te fietsen kan je ook nog even richting bv Delft of Leiderdorp piepen om nog wat extra kilometers toe te voegen
Ik snap je punt, en misschien als ik een ATB koop voor de winter dat we eens een wintermeet kunnen houden.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:18 schreef the85mc het volgende:
In de buurt van appelscha moet je natuurlijk door havelte.. al hoewel, ik zit net te denken dat je natuurlijk racefiets hebt ipv mountainbike..
Vlak voordat ik "ziek" word slaat mn lichaam ook altijd in de vreetmodus, maar als ik dan eenmaal ziek ben eet ik altid veel minder, heb dan totaal nergens zin inquote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:04 schreef Freddeh het volgende:
Vanochtend weer gewogen, 103.3kg. Niet goed dus. Maar op zich geen onlogische trend, gezien ik heel de week trek had, wat weer het gevolg was van een zware verkoudheid. Ik maak me er in dit geval niet te druk over omdat ik er een duidelijke oorzaak voor heb.
Hoe was het?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:57 schreef joers1 het volgende:
Over een klein uur een testrit maken op mn nog steeds nieuwe fiets. Door drukte en sneeuw afgelopen weken niet gefietst. En omdat we volgende week weer gaan starten met de TWC, wil ik nog wel even testen natuurlijk
Ik heb die vreetmodus altijd zodra ik ziek ben, tenzij ik er misselijk bij ben. Maar bijvoorbeeld hele zware verkoudheid kan ik heel de kast wel leeg eten.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:51 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Vlak voordat ik "ziek" word slaat mn lichaam ook altijd in de vreetmodus, maar als ik dan eenmaal ziek ben eet ik altid veel minder, heb dan totaal nergens zin in
Hoop dat het lukt, we kunnen het hebbenquote:Op maandag 27 februari 2012 09:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als het werk het toelaat maar weer tussen de middag sporten, bevalt me wel beter dan 's avonds. Maar de komende twee weken zijn heel druk op werk, dus of het lukt...
Bij mijn vakantietochten val ik ook telkens af, tegen van 10 tot 6 in het zadel, valt ook nauwelijks op te eten, als is -20 natuurlijk helemaal een goede manir om je verbranding aan te jagen!quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:06 schreef Gripper het volgende:
Bij -20 kun je er gewoon niet genoeg tegenop eten om te compenseren voor wat je lichaam verbrandt
Een serieuze wilerecariere en ik gaan toch al niet samenquote:Of een serieuze wielercarriere en dit soort tochten goed samengaan is een andere vraag...
Prima toch in een maand. Al moet je bij die rare weegschalen alle metingen met een korreltje zout nemen..quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:16 schreef Oksel het volgende:
Bij mij zit er een dalende lijn in, maar het gaat toch erg, erg langzaam.
Ben sinds 30 dagen 1kg vet kwijt. Spier / water / bot massa is gelijk gebleven. Dus ben 1 kg lichter.
Dus eigenlijk zeg je dat we in zomerkleding moeten gaan fietsen in de winter?quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:06 schreef Gripper het volgende:
Afslankhelden!
Jullie mogen wel een keer met me mee op zo'n winterse trektocht.
Ik heb in december en januari extra gebunkerd om met een lekkere warme "pels" die kant op te kunnen.
Ben in een week tijd 3 kg afgevallen, van 81 naar 78. Ondanks mezelf suf vreten aan nootjes, worst, kaas, chocolade en andere caloriebommen. Bij -20 kun je er gewoon niet genoeg tegenop eten om te compenseren voor wat je lichaam verbrandt
Of een serieuze wielercarriere en dit soort tochten goed samengaan is een andere vraag...
+1quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:39 schreef Narcotical het volgende:
Als ik jou was zou ik echt even een paar weken rust houden met die enkel, je sloopt 'm op deze manier nog eens..
Je mag hier bij mij in komen wonen. Ik heb wel kamers over hier. Kan ik jou in de gaten houden en heb ik meteen wat aanspraakquote:Op donderdag 1 maart 2012 08:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
pff wie heeft er een stel boeien? ik kan zo niet stilzitten
Zou goed kunnen, heb niet raar gegeten afgelopen week. Ben wel wat actiever geworden, maar deze week weer heel passief doordat m'n schouder pijn doet/deed sinds afgelopen zaterdag. Geen idee waar het van gekomen is, maar de spier die langs de schouderkom loopt aan de voorkant deed erg pijn. Misschien verkeerd gelegen 's nachts, of tijdens het wegbrengen van het grof vuil wat verrekt... Wie zal het zeggen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:14 schreef piepkuiken21 het volgende:
houd je vocht vast?
Ik heb gisteren lekker getraind, 25 min gezwommen en wezen hardlopen (7 km).
Dat was die verandering die me uiteindelijk alsnog niet geholpen heeftquote:Op donderdag 15 maart 2012 21:30 schreef the85mc het volgende:
Welkom bij de geblesseerde schouder clubIk dacht dat het over was, 1 keer krachttraining en ik was weer terug bij af..
Wat wsa nou je radicale verandering van laatst? Ben benieuwd
Steunkousen bedoel je zeker, voor je enkelquote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:20 schreef piepkuiken21 het volgende:
gelukkig hebben wij geen kantine ;-), maar weer even een dagje solderen het vorderd vordert traag door het 3 dubbel krimpkousen....
En, voel je je dan weer beter?quote:Op maandag 19 maart 2012 06:37 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden steeds vaker gemerkt dat ik een emotionele eter ben (nee, niet alleen vrouwen hebben daar last van....). Als het slecht gaat gooi ik er zo een hele zak chips in, een pak koekjes, en bak ik zo een paar eieren als ik die voor handen heb. Gelukkig zijn de boodschappen die ik voor deze week heb gedaan allemaal gezond en kan ik me daar geen buil aan vallen, scheelt weer voor de verandering.
Deze week 0.1 aangekomen, maar zit nu wel weer op 104.2. Zwaartepunt voor dit jaar....
Nee, maar het achterliggende verhaal voel ik me ook erg slecht bij. Just saying...quote:Op maandag 19 maart 2012 10:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En, voel je je dan weer beter?
Niet echt he?
Neehoor niet om te narren.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, maar het achterliggende verhaal voel ik me ook erg slecht bij. Just saying...
Kom je ook meedoen met de challenge? Of had je gewoon zin om even te narren?
Oorzaak is heel simpel gesteld het stoppen met fietsen door een gewijzigde functie bij mijn huidige werkgever, met als extraatje een gedwongen LAT-relatie door verhuizing. Not good.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neehoor niet om te narren.
Maar als ik de spreadsheet zo eens bekijk zie ik dat je nu 10kg zwaarder bent dan toen je begon. Was meer benieuwd hoe dat kwam/komt.
+ verkeerd etenquote:Op maandag 19 maart 2012 13:59 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Oorzaak is heel simpel gesteld het stoppen met fietsen door een gewijzigde functie bij mijn huidige werkgever, met als extraatje een gedwongen LAT-relatie door verhuizing. Not good.
Verkeerd eten is bij mij het gevolg van die eerdere 2quote:Op maandag 19 maart 2012 14:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
+ verkeerd eten![]()
Maar zo te lezen ben je weer goed bezig.
Hoe eet je nu dan?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Verkeerd eten is bij mij het gevolg van die eerdere 2
Nu weet ik niet hoe lang je bent en hoe actief je bent kwa beweging.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:28 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag:
Ontbijt: 200ml havermoutpap
Tussendoor: 2 wortels
Lunch: 2 boterhammen met kaas
Tussendoor: 1 appel
Diner: Klein bord spaghetti
Tussendoor: 2 kiwi's
Is ook niet echt vol te houden denk ik. Als ik zo weinig zou eten zou ik ook continu aan chips en koekjes denken (terwijl ik daar niet eens van hou..)quote:Op maandag 19 maart 2012 14:28 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag:
Ontbijt: 200ml havermoutpap
Tussendoor: 2 wortels
Lunch: 2 boterhammen met kaas
Tussendoor: 1 appel
Diner: Klein bord spaghetti
Tussendoor: 2 kiwi's
Zittend beroep, zittend woon/werkverkeer. Qua activiteit fiets ik 1 á 2 keer per week 25km (wat ik probeer te vermeerderen).quote:Op maandag 19 maart 2012 14:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nu weet ik niet hoe lang je bent en hoe actief je bent kwa beweging.
Maar puur op basis van je gewicht is dit al veel en veel te weinig.
Je verdeelt al netjes je voedsel innamen over 6 eet momenten dat is goed.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:40 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zittend beroep, zittend woon/werkverkeer. Qua activiteit fiets ik 1 á 2 keer per week 25km (wat ik probeer te vermeerderen).
Tips?
Op basis van die uitkomst kun je je maaltijden gaan plannen.quote:Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) – (6.8 x leeftijd in jaren)
1: Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera — x 1.9
Calculator vind je hier
Jup. Afvallen is niets meer en niets minder dan minder eten dan wat jouw lichaam nodig heeft.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:45 schreef Narcotical het volgende:
Ik moet volgens die berekening 2940 cal per dag eten voor "onderhoud". Als ik wil afvallen zal ik dus daaronder moeten zitten?
Dan ga ik toch meer weer eens een poging tot calorien tellen doen, want volgens mij zit ik wel onder de 2940 per dag, gemiddeld genomenquote:Op maandag 19 maart 2012 21:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jup. Afvallen is niets meer en niets minder dan minder eten dan wat jouw lichaam nodig heeft.
Aangeraden wordt max. 20% onder je onderhoud te gaan zitten. Voor jou dus minimaal 2352 cal eten per dag.
Het mooiste, en imho beste is om op onderhoud te eten en het verschil in cal te maken door te sporten.
Met 2940 kcal aan behoefte, (en dus BMR) van rond de 2000-2200 denk ik?) zou ik niet onder de 2000 gaan. Anders ga je crash diëten.. En dat moet je voorkomen, anders krijg je teveel spier afbraak.. Ik gebruikte een app, myfitnesspal, om calorieen te checken. Is handige app om te gebruikenquote:Op maandag 19 maart 2012 23:00 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dan ga ik toch meer weer eens een poging tot calorien tellen doen, want volgens mij zit ik wel onder de 2940 per dag, gemiddeld genomen
Stel (puur hypothetisch) dat je nog lager gaat zitten met je calorie inname, zeg rond de 1750 ofzo, heeft dat dan nadelige gevolgen voor je lichaam behalve hongergevoel en mogelijk vermoeidheid?
BMR = 2138quote:Op maandag 19 maart 2012 23:09 schreef the85mc het volgende:
[..]
Met 2940 kcal aan behoefte, (en dus BMR) van rond de 2000-2200 denk ik?) zou ik niet onder de 2000 gaan. Anders ga je crash diëten.. En dat moet je voorkomen, anders krijg je teveel spier afbraak.. Ik gebruikte een app, myfitnesspal, om calorieen te checken. Is handige app om te gebruiken
Je kan die van piepkuiken wel gebruiken, die mag van ons toch niet meer rijden tot haar enkel weer klaar isquote:Op dinsdag 20 maart 2012 06:25 schreef JK1982 het volgende:
Hey, leuk topic. Had best mee willen doen, ware het niet dat ik geen racefiets heb staan
Spierafbraak en een vernaggeld metabolisme.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:00 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dan ga ik toch meer weer eens een poging tot calorien tellen doen, want volgens mij zit ik wel onder de 2940 per dag, gemiddeld genomen
Stel (puur hypothetisch) dat je nog lager gaat zitten met je calorie inname, zeg rond de 1750 ofzo, heeft dat dan nadelige gevolgen voor je lichaam behalve hongergevoel en mogelijk vermoeidheid?
Tuurlijk gaat het je wel lukken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:25 schreef Freddeh het volgende:
Op basis van die slank & sterk website van Ruigbaard mag ik 3519kcal binnenkrijgen op basis van mijn huidige gewicht en inspanningsniveau. Denk niet dat dat me ooit zal lukken...
Je kunt beter andere, niet in vet gefrituurde, vis halen idd.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 06:42 schreef Freddeh het volgende:
Denk niet dat dat voor kibbeling geldt Narc
Voor zover ik weet bevat elke vis goede vetten. Natuurlijk kun je beter vis nemen die niet gefrituurd is, maar dat wil niet zeggen dat een keertje kibbeling eten slecht isquote:Op vrijdag 23 maart 2012 06:42 schreef Freddeh het volgende:
Denk niet dat dat voor kibbeling geldt Narc
Piepje heeft het naarste wat je als sporter mee kan maken meegemaakt. Ik had maandag 3 fietsen en dinsdag nog maar 1. Mijn Trek (die nieuw gekochte) en mijn Koga Myata Gents Aeroracer gents was weg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 06:27 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je kan die van piepkuiken wel gebruiken, die mag van ons toch niet meer rijden tot haar enkel weer klaar is
Iedereen is wat mij betreft welkom.
Jee, lullig. In ieder geval je trek terug, maar blijft balen. Hebben ze nou je 2 fietsen gestolen en er 1 achtergelaten toen ze gestoord werden door de politie?quote:Op zondag 25 maart 2012 20:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Piepje heeft het naarste wat je als sporter mee kan maken meegemaakt. Ik had maandag 3 fietsen en dinsdag nog maar 1. Mijn Trek (die nieuw gekochte) en mijn Koga Myata Gents Aeroracer gents was weg.
Ik naar de politie, trek was door politie meegenomen omdat ze de dieven betrapt hadden maar niet gepakt.
Dus WIE O WIE heeft mijn Koga myata gestolen? hoereneukers.
Ik ben opnieuw bij de fysio, ditmaal een andere. Ik ben weer ingetaped, maar ik mag blijven hardlopen, dat doe ik 2 a 3x per week. Wel nog steeds met last en dikke enkel, maar er schijnt iets van een verkleving oid in mijn buitente enkelband zit. Dinsdag weer naar de fysio.
Sjeess.... Wat een k..dag voor jou zeg.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Piepje heeft het naarste wat je als sporter mee kan maken meegemaakt. Ik had maandag 3 fietsen en dinsdag nog maar 1. Mijn Trek (die nieuw gekochte) en mijn Koga Myata Gents Aeroracer gents was weg.
Ik naar de politie, trek was door politie meegenomen omdat ze de dieven betrapt hadden maar niet gepakt.
Ik ben opnieuw bij de fysio, ditmaal een andere. Ik ben weer ingetaped, maar ik mag blijven hardlopen, dat doe ik 2 a 3x per week. Wel nog steeds met last en dikke enkel, maar er schijnt iets van een verkleving oid in mijn buitente enkelband zit. Dinsdag weer naar de fysio.
Wat beroerd zeg, van je fietsen en je enkel. Ik ben natuurlijk geen fysio, maar is hardlopen wel zo geschikt? Moet je niet een sport zoeken waarbij het meer op souplesse aankomt? Ik had nl na een knieoperatie dat mij huid en bindweefsel verkleefd waren en door soepel fietsen is dat weer los gekomen. Hardlopen was toen een no go. Is dan fysio oefeningen (met soepele draaiende bewegingen) niet beter om je enkel weer 'los' en soepel te krijgen?quote:Op zondag 25 maart 2012 20:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Ik ga het winnen van jequote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:49 schreef Narcotical het volgende:
Kleine overwinning op mezelf vandaag, voor het eerst sinds hele lange tijd onder de 95 kg
Doe je wel een beetje voorzichtig, met die enkel? Anders kun je straks helemaal niets meer (zo ben ik aan mijn meeste overgewicht gekomen, opeens compleet stil komen zitten wegens een blessure, en gewoon door blijven bunkeren)quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:15 schreef piepkuiken21 het volgende:
en weer ingetaped, nu leuk blauw ;-). Vandaag al 25 km gefietst, zo hardlopen (km of 7), die kilo's vliegen er nog steeds niet af vanwege mijn eetbuien
Dat je die stroopwafels 's ochtends eet slaat natuurlijk helemaal nergens opquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:24 schreef Freddeh het volgende:
Vanochtend de laatste 2 stroopwafels achterover gedrukt. Die zijn op, daar ga ik me niet op een later punt deze week nog aan bezondigen
Stevig ontbijt vanochtend.... 100ml Havermoutpap, 2 kiwi's, 1 gekookt ei, 1 appel.
Je moet echt flink jezelf vol proppen wil je aan 3000 kcal komen op een dag. Ontbijt van 611 kcal (dus incl die stroopwafels) is al een aardig begin, en daarnaast is het wel belangrijk dat je ontbijt veel energie bevat.
Je hebt wel een beetje gelijk, maar beter 's ochtends vroeg dan 's avonds laat natuurlijk..quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat je die stroopwafels 's ochtends eet slaat natuurlijk helemaal nergens op
Doe dat dan als tussendoortje ofzo...
Klinkt wel gezond iig, op die stroopwafels na..quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:24 schreef Freddeh het volgende:
Vanochtend de laatste 2 stroopwafels achterover gedrukt. Die zijn op, daar ga ik me niet op een later punt deze week nog aan bezondigen
Stevig ontbijt vanochtend.... 100ml Havermoutpap, 2 kiwi's, 1 gekookt ei, 1 appel.
Je moet echt flink jezelf vol proppen wil je aan 3000 kcal komen op een dag. Ontbijt van 611 kcal (dus incl die stroopwafels) is al een aardig begin, en daarnaast is het wel belangrijk dat je ontbijt veel energie bevat.
Als je maar voldoende motivatie hebt kan alles. Je moet 't alleen niet te snel willen doen misschien.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:25 schreef Narcotical het volgende:
Dan kan ik nog iets van 7 kg aan vet kwijt tot aan de 15% procent, dan zou ik rond de 88 kg komen.. Liefst zou ik nog lager gaan maar dat wordt zeker moeilijk?
tja dat verschilt een beetje per persoon. Uitzonderingen niet meegerekend misschien 5/6% voor mannen en vrouwen iets hoger.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:27 schreef Narcotical het volgende:
Wat is het minimale vetpercentage dat nog gezond is eigenlijk? Niet dat ik m'n lichaam tot het uiterste wil drijven maar ben gewoon benieuwd
Dat is ook mijn doel niet. Daar heb ik (gelukkig) ook niet de wilskracht voorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Essentieel vet is denk ik wat je minimaal nodig hebt om je metabolisme etc in gang te houden..of zo'n concentratiekamo figuur nog mooi of gezond is, lijkt me wat anders!
Daar valt voor jou denk ik nog wel de meeste winst te halen, toch?quote:Op maandag 2 april 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
In het weekend komt het er niet heel erg van en let ik met name op de hoeveelheid die ik eet. Vrijdag ben ik pas echt gaan opletten op mijn calorieën, en ben dus nu eigenlijk pas met m'n 2e dag bezig.
Ben gewoon erg benieuwd hoe dit lopen gaat.
Inderdaad. Toen ik vorig jaar een aantal weekenden achter elkaar gewoon even stopte met bieren en broodje bal/pizza/friet e.d. ging het echt hardquote:Op maandag 2 april 2012 21:26 schreef Freddeh het volgende:
Met name de zaterdag eten we wel eens extra lekker. Dan gaat de frietpan aan, of ik bak pannenkoeken bijvoorbeeld. Maar dat is dus grotendeels extra opletten wat betreft de hoeveelheid.
Ik geloof wel dat ik aardig af kan vallen door met name op te letten op hoeveelheden in het weekend, en door de week wat op de cal's te letten.
1,84m. vetpercentage rond de 11%. Maar ik moet dus lichter worden anders mag ik niet meedoen met officiele wedstrijden..quote:Op woensdag 4 april 2012 19:08 schreef Freddeh het volgende:
82? Waar zeur je overHoe lang ben je eigenlijk? En hoe gespierd?
Van die sporttape bedoel je? Heb het nu ook op mijn arm. Blijft idd slecht zitten.quote:Op maandag 2 april 2012 20:12 schreef piepkuiken21 het volgende:
Morgen weer naar de fysio, de tape is niet heel erg plakkent op mijn lijf, elke keer als je doucht of zwemt hangt die tape op half 11....
Graag wat tips :-), overigens is er weer slecht nieuws mijn enkel is weer 2 dagen dik geweest....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |