Goede tip!quote:
Een Golfje (TS doet niet voorkomen of het een nieuw model is) is nou niet een auto die meteen wordt opengesneden. Als je gewoon geen waardevolle spullen in je auto laat liggen dan kun je hem in de meeste plaatsen gewoon rustig parkeren hoor.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:42 schreef SeLang het volgende:
Het barst daar van de Italianen dus ik zou met een auto gaan die minder makkelijk is open te breken knippen
Dit is inderdaad meer wat we willen gaan doen. Thnx!quote:Op maandag 16 januari 2012 11:36 schreef RM-rf het volgende:
Rome, florence en venetie zijn wel behoorlijke volle steden die met de auto niet echt prettig te doen zijn..
in alledrie de steden is het aan te raden of in geval van venetie zelfs verplicht die auto buiten de stad te zetten en de rest te voet of met andere verkeersmiddelen te doen...
(en overdonderend qua 'hoeveel' je er kan zien)
als je echt wilt genieten kun je meer de meer landelijke stukjes bereizen..
dus de oost-kust rondom Rimini, Toscane-Umbrie (Siena, Orvieto) of de kleine stadjes bij de Po-vlakte (Mantua, Padua, Verona)..
ik zou dan aanraden niet te grote afstanden te maken en het juist lekker rustig aan te doen en bewust te kiezen de kleine stadjes op te zoeken.
In Toscane biedt praktisch bijna iedere boerderij wel overnachtingsruimtes aan... die staan dan op die kleine heuveltjes:
Agriturismo heet dat en is vermoedelijk exact de vorm van overnachting die je moet hebben.
Rome, maar evengoed Florence zijn goed voor twee weken interssante nieuwe ontdekkingen an sich al..quote:Op maandag 16 januari 2012 13:44 schreef Puckzzz het volgende:
Oh Rome staat nou net bovenaan de lijst van wat we echt, echt, ECHT willen zien!
Gelukkig is het hele plan nog flexibel, dus moeten we ff kijken hoe de planning gaat worden...
Wat al gezegd is, Rome gewoon lekker een andere keer met het vliegtuig doen. Bovendien is het hartje zomer snikheet in Rome, de meeste bewoners ontvluchten de stad dan niet voor niets.....quote:Op maandag 16 januari 2012 13:44 schreef Puckzzz het volgende:
Oh Rome staat nou net bovenaan de lijst van wat we echt, echt, ECHT willen zien!
Gelukkig is het hele plan nog flexibel, dus moeten we ff kijken hoe de planning gaat worden...
Jij spoort echt niet.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef mirannie het volgende:
Heb ook eens een rondreis gemaakt door Italië. Heb toen Verona, Milaan, Firenze, San Gimignano, Rome en Ventie gedaan. En dat allemaal in 1 week. Wij hadden een hotel in Verona en Milaan, daarna een kasteeltje ergens in Toscane van waaruit we San Gimignano, Firenze en Rome hebben gedaan, en daarna nog een hotel in Venetie. Was prima te doen eigenlijk.
Overigens vond ik Firenze en Milaan niet zo bijzonder, zou ik persoonlijk overslaan als ik weer zou gaan. En dan daarvoor in de plaats iets aan de Toscaanse kust zoeken.
Holy crapquote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef mirannie het volgende:
Heb ook eens een rondreis gemaakt door Italië. Heb toen Verona, Milaan, Firenze, San Gimignano, Rome en Ventie gedaan. En dat allemaal in 1 week.
Florence niet bijzonder vindenquote:Overigens vond ik Firenze en Milaan niet zo bijzonder, zou ik persoonlijk overslaan als ik weer zou gaan.
Oh wauw! Ik wil nu al gaan!quote:Op maandag 16 januari 2012 21:08 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zou een kijkje gaan nemen in Craco.
[ afbeelding ]
En Balestrino is ook interessant,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op fok is dat niet done idd. Ik heb ook zo m'n 'Japanse' vakanties en ik vind ze geweldig! Ik noem ze 'orientatie-reisjes'.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:48 schreef mirannie het volgende:
Hahaha, wat een commentaar weer. Grappig dat je hier nooit recht hebt op een eigen mening.
Ik heb praktisch alles gezien wat ik wilde zien, daarbij was ik in Verona en Venetie al eerder geweest. En ik had ook gewoon niet meer tijd dan een week. Maar goed, waarom verdedig ik me eigenlijk? Volgens mij heeft iedereen recht om zijn/haar vakantie te vieren zoals hij/zij dat zelf wil.
Precies, zo is het ook een beetje, orienteren. Ik weet nu dat ik niet meer naar Firenze en Milaan hoef, maar dat bijvoorbeeld Rome wel weer de moeite waard is om eens een lang weekend/midweek naar toe te gaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Op fok is dat niet done idd. Ik heb ook zo m'n 'Japanse' vakanties en ik vind ze geweldig! Ik noem ze 'orientatie-reisjes'.![]()
Daarnaast doe ik de 'we blijven in de buurt' vakanties ook wel, maar dat zijn vooral familiebezoeken.
In het VS rondreis topic vond ook iemand dat je de VS niet in 3 maanden kon doorkruisen. Soms is onderweg zijn de vakantie.
Ik heb Rome-Milaan ook binnen een dag gedaan en dat ging makkelijk op de autostrada.
In TRV mag je ventileren wat je wil. Als het tenminste meningen over reizen zijn. Als jij zo wil reizen: prima. Ik rij door nationale parken en stap hooguit een uurtje uit, waar andere trekkings van meerdere dagen doen, ik vind Istanbul een stad van niks, anderen vinden het fantastisch. En ga zo maar door. Dat het discussies oplevert, is de essentie van een discussieplatform als FOK!.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:48 schreef mirannie het volgende:
Hahaha, wat een commentaar weer. Grappig dat je hier nooit recht hebt op een eigen mening.
Het gebied rondom Firenze vond ik inderdaad mooier. Uiteraard alleen doorheen gereden en af en toe onderweg even uitgestapt. De Toscaanse kust wil ik ook heel graag eens heen, schijnt ook super mooi te zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:11 schreef Individual het volgende:
Rome vond ik tegenvallen, Firenze was wel mooi maar niet veel meer interessant dan de volgende oude Europese stad, maar het platteland rondom Firenze was spec-ta-cu-lair!
Milaan is een shithole, maar Como is super. In maart weer naar Como voor een trouwerij/vrienden/familiebezoek. De dorpjes om Milaan heen zijn voor ik ze gezien heb ook super. Pizzighettone was geweldig, maar dat was dan ook met een grote internationale gemeenschap en een trouwerij.
Venetie moet ik ook nog heen voor een vriendenbezoek en ik heb gehoord dat Torino ook heel mooi is. Rome zal nog wel weer gebeuren, maar alleen voor vriendenbezoeken. En nog veel meer bestemmingen waar ik wel eens heenwil.
Het is een land met veel contrasten.
Mij is gebleken dat de drukte zeer afhankelijk is van de tijd van het jaar. toen ik in Rome was, was het medio december en was er vrijwel niemand. Van tevoren had ik horrorverhalen gehoord over urenlange rijen voor het Colosseum en de Vaticaanse Musea, maar er was überhaupt geen rij. Niemand. Het was een kwestie van naar binnen lopen en een kaartje kopen. Hetzelfde geldt trouwens voor Florence en de Uffizi: in deze tijd van het jaar is er geen hond.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
En nu weer terug naar dit topic: Rome vind ik net iets minder waardeloos dan Istanbul. Te toeristisch en te duur. Jammer alleen dat er zoveel te zien is..
De eerste keer ben ik (door omstandigheden) met 150-200km/h door Tuscany heengevlogen om nog enigszins fris op een trouwerij aan te komen, maar ik wist dat ik er nog eens voor langer heenmoest en dat is gebeurd en zal nog wel eens gebeuren. Het was dus een beetje een onbedoelde orientatie.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:14 schreef mirannie het volgende:
[..]
Het gebied rondom Firenze vond ik inderdaad mooier. Uiteraard alleen doorheen gereden en af en toe onderweg even uitgestapt. De Toscaanse kust wil ik ook heel graag eens heen, schijnt ook super mooi te zijn.
Bedankt voor de tips verder, hoop er in de toekomst wat mee te kunnen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |