Goede tip!quote:
Een Golfje (TS doet niet voorkomen of het een nieuw model is) is nou niet een auto die meteen wordt opengesneden. Als je gewoon geen waardevolle spullen in je auto laat liggen dan kun je hem in de meeste plaatsen gewoon rustig parkeren hoor.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:42 schreef SeLang het volgende:
Het barst daar van de Italianen dus ik zou met een auto gaan die minder makkelijk is open te breken knippen
Dit is inderdaad meer wat we willen gaan doen. Thnx!quote:Op maandag 16 januari 2012 11:36 schreef RM-rf het volgende:
Rome, florence en venetie zijn wel behoorlijke volle steden die met de auto niet echt prettig te doen zijn..
in alledrie de steden is het aan te raden of in geval van venetie zelfs verplicht die auto buiten de stad te zetten en de rest te voet of met andere verkeersmiddelen te doen...
(en overdonderend qua 'hoeveel' je er kan zien)
als je echt wilt genieten kun je meer de meer landelijke stukjes bereizen..
dus de oost-kust rondom Rimini, Toscane-Umbrie (Siena, Orvieto) of de kleine stadjes bij de Po-vlakte (Mantua, Padua, Verona)..
ik zou dan aanraden niet te grote afstanden te maken en het juist lekker rustig aan te doen en bewust te kiezen de kleine stadjes op te zoeken.
In Toscane biedt praktisch bijna iedere boerderij wel overnachtingsruimtes aan... die staan dan op die kleine heuveltjes:
Agriturismo heet dat en is vermoedelijk exact de vorm van overnachting die je moet hebben.
Rome, maar evengoed Florence zijn goed voor twee weken interssante nieuwe ontdekkingen an sich al..quote:Op maandag 16 januari 2012 13:44 schreef Puckzzz het volgende:
Oh Rome staat nou net bovenaan de lijst van wat we echt, echt, ECHT willen zien!
Gelukkig is het hele plan nog flexibel, dus moeten we ff kijken hoe de planning gaat worden...
Wat al gezegd is, Rome gewoon lekker een andere keer met het vliegtuig doen. Bovendien is het hartje zomer snikheet in Rome, de meeste bewoners ontvluchten de stad dan niet voor niets.....quote:Op maandag 16 januari 2012 13:44 schreef Puckzzz het volgende:
Oh Rome staat nou net bovenaan de lijst van wat we echt, echt, ECHT willen zien!
Gelukkig is het hele plan nog flexibel, dus moeten we ff kijken hoe de planning gaat worden...
Jij spoort echt niet.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef mirannie het volgende:
Heb ook eens een rondreis gemaakt door Italië. Heb toen Verona, Milaan, Firenze, San Gimignano, Rome en Ventie gedaan. En dat allemaal in 1 week. Wij hadden een hotel in Verona en Milaan, daarna een kasteeltje ergens in Toscane van waaruit we San Gimignano, Firenze en Rome hebben gedaan, en daarna nog een hotel in Venetie. Was prima te doen eigenlijk.
Overigens vond ik Firenze en Milaan niet zo bijzonder, zou ik persoonlijk overslaan als ik weer zou gaan. En dan daarvoor in de plaats iets aan de Toscaanse kust zoeken.
Holy crapquote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef mirannie het volgende:
Heb ook eens een rondreis gemaakt door Italië. Heb toen Verona, Milaan, Firenze, San Gimignano, Rome en Ventie gedaan. En dat allemaal in 1 week.
Florence niet bijzonder vindenquote:Overigens vond ik Firenze en Milaan niet zo bijzonder, zou ik persoonlijk overslaan als ik weer zou gaan.
Oh wauw! Ik wil nu al gaan!quote:Op maandag 16 januari 2012 21:08 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zou een kijkje gaan nemen in Craco.
[ afbeelding ]
En Balestrino is ook interessant,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |