abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:51:13 #176
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121595931
én...Blim is het goed gegaan bij de huisarts ?
pi_121602486
Blim;
En is het gelukt bij de huisarts?
Ik begin de baclo nu te merken het laten van de alkohol gaat me redelijk makkelijk af
alleen de gewoontes heb ik nog last van
pi_121609535
heey...

Nope.. toen ik het boek liet zien..zei ze dat ze er weleens iets in de krant overgelezen had.
toen wilde ze me 2x daags 5mg voorschrijven zonder opbouw.
gezegd dat dat dus niet werkt en toen wilde ze het helemaal niet meer voorschrijven.

dus ik heb contact gezocht met solutions en via daar weer een ander adres gekregen.
waar ik ook al contact mee gehad heb, daar kan ik cognitieve gedragstherapie krijgen met ondersteuning van baclofen. wat ik ook helemaal niet verkeerd vind.
morgen word ik terug gebeld voor een eerste afspraak
pi_121715238
eerste afspraak staat bij kick your habits. kan dr maandag al terecht.

hoe gaat het met jullie??
pi_121950142
jammer dat dit topic totaal niet leeft..

ik heb maandag een intake gehad, behandelplan wordt opgezet.
volgende week maandag moet ik er weer heen en dan start ik ook met de baclofen.
goede berichten dus.
pi_122063945
Ik ben uit mezelf 4 jaar geleden gestopt met blowen, 2 jaar geleden gestopt met roken en ben nu met alcholhol aan het minderen (Waar ik nooit echt verslaafd aan ben geraakt) gewoon stap voor stap mijn leven iets verbeterd.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:45:41 #182
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_122070412
Hoi Blim,

fijn dat het nu in werking wordt gezet.
Dat "kick your habits" wat is dat voor instelling ?
Is dat intern of zijn dat dagbehandelingen ?
Vertel :{

Goed dat je gelijk met de Baclofen kan starten.

Vast succes gewenst
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:51:56 #183
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_122070660
Hé Wan1696 hoe is het nu met jou ?
pi_122237674
@ Blim,

Hoi, ik zit al heel lang op dit forum, maar heb al tijden niets meer gepost.
Ik slik circa anderhalf jaar Baclofen en om van je alcohol / maar zeker ook een hoop andere verslavingen af te komen is dit gewoon HET middel.

Dat gezeik wat ik hier regelmatig lees over die incompetente huisartsen die het maar niet voor willen schrijven want bla bla bla... Ik wordt er nog steeds bij tijd en weilen agressief van.

Ik heb ik de mazzel gehad dat mijn psych er zelf mee kwam. Ik had er destijds nog nooit over gehoord en ben het toen maar gaan doen. Binnen een maand was ik vd alcohol af.

De psych gaf mij in eerste instantie een opbouwschema naar 50 mg. En dat werkte qua alcohol onthouding perfect. Vond het zelfs al goor ruiken als iemand naast me een glas wijn of bier dronk. Toch bleef ik ergens met onrust klachten zitten. Ik slikte naast de Baclo ook al jaren Valium wegens een paniekstoornis. Het gebruik daarvan is inmiddels ook nihil te noemen.

Over wat ik nu ga zeggen is binnen dit forum al een hoop discussie / geschreeuw en geruzie geweest, maar Baclofen is een middel waarmee je (langere tijd) mee moet experimenteren.

Er bestaat geen standaard dosis. Puur gelul is dat. Iedereen hier zit op een andere dosis, iedereen heeft ook een ander lichaam.

Mijn psych gaf me de vrijheid om het, naar het voorbeeld van Olivier Ameisen, op te hogen tot 250mg.

Zo heb ik circa een jaar lang geëxperimenteerd met doseringen tussen de 75mg en 250mg.
Ik slik sinds een half jaar braaf, en heeeeel stabiel 75mg.
Het is belangrijk dat er een verzadiging optreedt.

En aan iedereen hier die het zeikverhaal van z'n HA moet aanhoren en het niet krijgt,
heel simpel, koop een goedkoop retourtje naar Spanje of Italië en je krijgt het ZONDER recept bij IEDERE farmacia mee. En het kost ook geen moer. Iets van 1,95 euro per doosje.

Okay,

Ciao M.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 29-01-2013 22:59:46 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_122312319
kick your habits is ambulante zorg. heb elke week een afspraak.. en krijg opdrachten voor thuis.

ik slik sinds maandag baclofen..
heb 1 dag 3x 5mg aangehouden en de dag erna al over op 3x 10mg..
geen last van bijwerkingen.. heb toch wel t idee dat ik wat minder gespannen ben..
en actiever overdag..
mn hoofd is leeg als ik ga slapen.. terwijl ik normaal nog een hele tijd wakker lig.
dus ben al zeker positief over baclofen.
pi_122316761
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Blim het volgende:
kick your habits is ambulante zorg. heb elke week een afspraak.. en krijg opdrachten voor thuis.

ik slik sinds maandag baclofen..
heb 1 dag 3x 5mg aangehouden en de dag erna al over op 3x 10mg..
geen last van bijwerkingen.. heb toch wel t idee dat ik wat minder gespannen ben..
en actiever overdag..
mn hoofd is leeg als ik ga slapen.. terwijl ik normaal nog een hele tijd wakker lig.
dus ben al zeker positief over baclofen.
Heb je mazzel, net zoals ik het had. :) voor genoeg mensen zijn de bijwerkingen niet even plezierig.
Touching from a distance ~
pi_122321316
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:25 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Heb je mazzel, net zoals ik het had. :) voor genoeg mensen zijn de bijwerkingen niet even plezierig.
slik je nog steeds baclofen? werkt t goed bij jou?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:32:54 #188
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_122361804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:32 schreef Blim het volgende:

[..]

slik je nog steeds baclofen? werkt t goed bij jou?
Al een behoorlijke tijd geleden gestopt ermee, daarna ben ik wel weer meer gaan drinken maar niet zo extreem als voordat ik ooit met baclofen begon, heb 't redelijk onder controle nu. Zou 't toch weer de slechte kant op mogen gaan dan begin ik er vast en zeker weer mee.
Touching from a distance ~
pi_122371438
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:32 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Al een behoorlijke tijd geleden gestopt ermee, daarna ben ik wel weer meer gaan drinken maar niet zo extreem als voordat ik ooit met baclofen begon, heb 't redelijk onder controle nu. Zou 't toch weer de slechte kant op mogen gaan dan begin ik er vast en zeker weer mee.
het is dus nooit je intentie geweest om helemaal met de alcohol te stoppen?
ik heb geaccepteert dat ik nooit meer alcohol kan drinken..
een is teveel en duizend nooit genoeg..
ik ben nu 15 maanden clean van alcohol en drugs.. maar de cravings worden er niet minder om..
het is een dagelijkse strijd..
en mijn verslaving vind wel een andere weg als de alcohol,drugs..gokken.. niet voorhanden is.
momenteel ben ik obsessief met eten bezig..
daarom baclofen voor mij met cognitieve gedragstherapie..
en het lijkt te werken..
  zaterdag 2 februari 2013 @ 11:17:31 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122371500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:14 schreef Blim het volgende:

en mijn verslaving vind wel een andere weg als de alcohol,drugs..gokken.. niet voorhanden is.
momenteel ben ik obsessief met eten bezig..
daarom baclofen voor mij met cognitieve gedragstherapie..
en het lijkt te werken..
Het lijkt me ook dat zo'n combinatie van medicijnen en (cognitieve) therapie een sterke tegenkracht tegen je verslaving zijn. Dan bevecht je het van twee kanten, zeg maar.

Succes!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_122372453
bedankt!

ik heb 2 maanden intern in een kliniek gezeten, daarna nog 16 weken dagbehandeling gevolgd en 5 maanden in een safehouse gezeten..
Ik heb in die tijd heel veel geleerd, over mezelf en wat verslaving nu precies is.

middelenmisbruik is maar een uiting van de verslaving.. het resultaat..
verslaving is veel meer dan dat.. het is mijn kijk op de wereld, mijn gedachtengang die niet klopt..
en mijn gedrag die daarop volgt..

daarbij komt nog mijn negatieve zelfbeeld, minderwaardigheidsgevoel, faalangst, onzekerheid.. sociale angst..

en baclofen zal mijn cravings wegnemen en mijn angsten verminderen.. maar mijn gedachtengang zal hetzelfde blijven.. juist die moet aangepakt worden
en daar ga ik zeker hard aanwerken..
pi_122540303
ik zit nu op 3x 25mg.
arts wilde dat ik wat langer op 3x 20mg bleef vanwege mijn snellere opbouw..
ik moest mn lichaam de tijd geven aan het middel te wennen en er goed opletten of mijn zucht minder werd.
Het was ook wel verslavingsgedrag die snellere opbouw denk ik..

ik heb nog steeds zucht.. rare hersenspinsels die me wijs maken dat ik best wat kan gaan drinken..
daardoor ben ik steeds in conflict met mezelf..
maar het is wel degelijk minder sterk.. normaal loopt het water me ech letterlijk in de mond als ik aan drank denk.. nu heb ik dat niet..
ook de spanningen en de daaropvolgende irritaties zijn echt wat minder..
pi_122705991
wan1696 hoe gaat het met jou???

hier gaat t goed..
het is heel apart maar sigaretten smaken me niet meer..
er ging hier meer dan een pakje per dag door heen..
sinds gister smaakt het me niet meer, heb er 5 opgestoken en alle 5 niet opgerookt.
pi_122715261
He Blim en Wan ga zeker door. Ik slik het nu anderhalf jaar en drink heel af en toe een glaasje. Nooit meer teveel. Was wel eerst voor een opname van bijna een jaar gegaan, maar kreeg bij thuiskomst door gebrek aan nabehandeling ( wachtlijst) direct een terugval. Toen via huisarts, met enige reserve, baclofen gestart. Had daar voor mijn opname al over gelezen. Nu dus al ruim anderhalf jaar zonder alcohol problemen en kan het hectische leven goed aan. Slik een onderhouds dosis van 40mg en dat gaat super. Sukses allemaal
pi_122799913
Hallo allemaal, ik ben een tijdje er tussenuit geweest( bij dit topic ) ,
ik had wat ruimte nodig om even met mij zelf te voelen wat er nu
emotioneel, sociaal, en lichamelijk gaande is. Dat viel wel een beetje
tegen, ik ben behoorlijk in mezelf gekeerd en vind me een beetje
"saai", ik denk dat ik aan een uitdaging toe ben(sport hobby) en het
gevoel dat ik er alleen voor sta.
Ik zat op 4x 35 mg baclo, waar ik behoorlijk warrig en verstrooit van
werd. Ik ben toen overgegaan naar 3x 35 mg en gaat nu beter, vanuit
hier wil ik weer gaan opbouwen want mijn hunkering is er nog wel.
Ik voel me wel rustiger dus ik hoop dat ik de dosis baclo kan opvoeren
zodat de hunkering minder word en dat ik ook misschien het roken
kan laten, wat nu nog onverminderd is. Ik heb overigens nog niet
gedronken.Hebben anderen ook last van verstrooitheid en vergeetachtigheid?
bedankt voor de belangstelling ik zal weer wat vaker reageren
ps goed bezig Blim
pi_122805345
hey wan,
leuk weer wat van je te horen..
ik zit nu op 2x30 mg en s middags 25mg.
merkte dat ik in de middag ook een beetje vaag werd van die 30mg en doe het beter op 25mg.
ook wel moe na de middagdosis..
heb daar met 25mg minder last van.

vergeetachtigheid herken ik wel, ik heb elke week een gesprek..bij kick your habits.
ik heb ook eetproblemen en eerder kon ik me heel goed herinneren wat ik allemaal gegeten had
maar nu stelde ze vragen waar ik echt geen antwoord op wist.. kon me de dagen niet meer herinneren.. en wat ik gegeten had..
voor mij positief omdat ik er eerder obsessief meebezig was.. nu dus een stuk minder..

verstrooid ben ik altijd.. ligt niet aan de baclofen bij mij;)

ik word trouwens wel steeds vroeger wakker, elke dag om half5 en ben dan echt klaar wakker..
heb jij dat ook?
pi_122807800
hey, hallo allemaal.
Bijna 2 jaar geleden ben ik begonnen met het gebruik van baclofen.
In het begin heb ik ook wel wat geschreven op dit forum,maar wilde ook wel vrij snel zelf uitzoeken hoe het voelt om baclofen te gebruiken.
Mijn peut heeft mij op zijn eigen advies op de baclofen gezet,ik hoefde nergens om te vragen!!
Hij was zelf erg enthousiast over de verhalen van ameisen,en is erg anti verslavingsklinieken.
Hij is van mening dat er angstvallig een medicijn van de markt wordt gehouden omdat er geen patent meer op zit,en er dus niks meer aan verdient wordt!!
In overleg met hem gebruik ik nu 90 mg per dag volgens een vast schema.
Ik heb weinig tot geen bijwerkingen gehad,ik heb vanaf dag 1 geen alcohol meer gehad en heb ook besloten dat ik dat ook niet meer wil uitproberen!!
De behoefte aan alcohol verschilt per dag,er zijn "weken"dat ik er geen moment aan denk,er zijn echter ook momenten dat ik even door de zure appel heen moet bijten!!
Maar elke keer ben ik dan weer blij dat ik weer nuchter de dag begin...,mijn peut schrijft soms voor 3/4 mnd baclofen voor,en laat aan mij de keuze of ik op den duur wil gaan minderen.(geen enkele druk dus van hem)
Ik ben erg blij met het resultaat,heb mn leven weer aardig op de rit!!
sport veel en ben in die 2 jaar zón 30 kilo afgevallen!!
Voor iedereen die wil proberen om te stoppen met drinken... ik ben super tevreden met de baclofen,wel ben ik er van overtuigd dat je toch ook zelf de motivatie moet hebben,want het blijft tenslotte een verslaving!! waar je mee kampt..
suc6 allemaal
pi_122821803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:12 schreef Blim het volgende:
hey wan,
leuk weer wat van je te horen..
ik zit nu op 2x30 mg en s middags 25mg.
merkte dat ik in de middag ook een beetje vaag werd van die 30mg en doe het beter op 25mg.
ook wel moe na de middagdosis..
heb daar met 25mg minder last van.

vergeetachtigheid herken ik wel, ik heb elke week een gesprek..bij kick your habits.
ik heb ook eetproblemen en eerder kon ik me heel goed herinneren wat ik allemaal gegeten had
maar nu stelde ze vragen waar ik echt geen antwoord op wist.. kon me de dagen niet meer herinneren.. en wat ik gegeten had..
voor mij positief omdat ik er eerder obsessief meebezig was.. nu dus een stuk minder..

verstrooid ben ik altijd.. ligt niet aan de baclofen bij mij;)

ik word trouwens wel steeds vroeger wakker, elke dag om half5 en ben dan echt klaar wakker..
heb jij dat ook?
Blim, ikheb het tegenovergestelde ik slaap juist erg diep en heb moeite om wakker te worden.
zo zijn de bijwerkingen voor ieder verschillend denk ik. Ik had van andere ook gelezen dat ze zo helder wakker werden, jammer dat zou ik ook wel willen maarja. Ik ervaar vooral de innerlijke rust
die ik erg prettig vind en het stoppen veel dragelijker maakt. groet wan
pi_122841901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:13 schreef wan1696 het volgende:

[..]

Blim, ikheb het tegenovergestelde ik slaap juist erg diep en heb moeite om wakker te worden.
zo zijn de bijwerkingen voor ieder verschillend denk ik. Ik had van andere ook gelezen dat ze zo helder wakker werden, jammer dat zou ik ook wel willen maarja. Ik ervaar vooral de innerlijke rust
die ik erg prettig vind en het stoppen veel dragelijker maakt. groet wan
nou zo fijn is t ook niet hoor..
werd vannacht weer wakker.. dacht dat het wel weer half5 zou zijn..
maar t was pas 2uur..
ik heb ook zeker meer rust.. minder obsessieve gedachtes en spanningen.
zeer prettig is dat..
pi_122844064
Dit topic heeft mij aan het denken gezet.

Na een verslaving aan zo'n beetje elke drugs die maar voor handen was, maar vooral speed snuiven, en basen... Ben ik nu zo'n 1.5 jaar helemaal uit mezelf gestopt. Maar vanaf het moment dat ik gestopt ben zit ik te kijken met de meest stomme angsten. Zoals ik in een topic al vermeldde ben ik bang van sneeuw .... Niet voor het vallen in de sneeuw, maar voor de sneeuw die in mijn gezicht waait.. :\
Hiernaast heb ik grote moeite met alleen thuis zijn, als ik niet genoeg of teveel slaap ben ik nog net zo para als wanneer ik 5 dagen wakker was of goed had doorgerookt..

Heb inmiddels oxazepam, valium, en nog wat andere benzo's gehad.
Hiernaast Sertraline en Seroquel om te slapen/rustig te blijven. (heb geen last van psychoses)
Oxazepam krijg ik niet meer omdat ik daar anders elke week voor aan de bel trek...
En sertraline en seroquel... Ja daar ben ik begin december eigenhandig mee gestopt.. Ik heb beiden gebruikt van april tot december 2012... zo'n 8 maanden dus. Door stoppen met drugs was ik 10 kg aangekomen, wat heel normaal is... Maar met dank aan de vreetbuien die aan seroquel te wijten zijn ben ik werkelijk nog 20 kg daar bovenop aangekomen.. Ik ben in staat om een speed-dieetje te gaan volgen maar dit wil ik niet.. Seroquel blijven slikken was dus geen optie, omdat ik BLEEF aankomen. Daar mijn familie al best stevig is zou dat niet goed uitgepakt hebben qua gezondheid.. En bovendien hielp het niks tegen die stomme angsten..

Mijn vraag aan jullie: Ik heb niet zozeer last van sociale angst, maar van claustrofobie, chionofobie (angst voor sneeuw) en angst om alleen thuis te zijn. Hiernaast flashbacks naar meerdere overdosissen die ik gelukkig overleeft heb.

Heeft het zin hierom te gaan vragen bij de huisarts?
Kom je hiervan ook zo vreselijk aan?
En, wat ik bij seroquel ook had... Slaap je hier veel van/voel je je moe? (Ik sliep op 50mg seroquel namelijk 14(!!) uur per dag)
Waarom angst hebben voor de toekomst? Was het verleden dan zo mooi?!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')