http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/120119682/1008quote:De PVV-statenfractie in Limburg is vrijdagochtend in spoedvergadering bij elkaar gekomen na publicaties in deze krant over een uitgelekte e-mail. Het PVV-Statenlid Cor Bosman heeft daarin collega-Statenlid Selçuk Öztürk van de PvdA "een stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken” genoemd.
Maastricht
Door Paul Bots
De e-mail was gericht aan partijgenoten, maar lekte vrijdag uit.
Bosman deed die uitlating in een e-mail aan twintig partijgenoten. Aanleiding was een interview dat Öztürk gaf aan het blad Typisch Roermond. De mail was volgens Statenlid Harm Uringa voor hem in juli vorig jaar de aanleiding om de PVV de rug toe te keren en de eigen Onafhankelijke Statenfractie op te richten. Dit vooral omdat volgens hem de partijtop - in de persoon van fractieleidster Laurence Stassen - niet ingreep.
Stassen stemde bijna drie maanden na de mail nog voor Bosman als beoogd PVV-gedeputeerde in Limburg. Doordat buiten Stassen, Michael Heemels en Bosman zelf niemand de Roermondenaar steunde, werd toch Antoine Janssen als eerste kandidaat naar voren geschoven.
Stassen reageerde op de mail van Bosman met de mededeling dat het uitlekken van deze woorden grote gevolgen voor de PVV zou kunnen hebben. Donderdagavond stelde ze dat ze terdege heeft ingegrepen. "We hebben hier een hartig woordje over gesproken in de fractie. Cor heeft daar zijn excuses aangeboden. De fractie, inclusief Uringa, nam daar genoegen mee.”
Ook Bosman zelf zegt dit. "Ik heb gezegd dat het niet correct is geweest en dat ik het niet weer zou doen.” Volgens Bosman is de intentie van Uringa duidelijk. Die wil de PVV beschadigen, stelt hij. "Ik kan maar één kwalificatie geven: Uringa is een narcistische zak die de PVV als springplank heeft gebruikt om in de Staten te komen.”
Uringa meldde de uitlatingen van Bosman vorig jaar persoonlijk bij partijleider Geert Wilders. Die zou beloofd hebben in te grijpen, nadat Uringa had gedreigd bij de Eerste Kamerverkiezingen op een andere partij te stemmen.
Selçuk Öztürk liet gisteren weten ‘zwaar ontdaan' te zijn door de mail van Bosman. "Ik denk dat ik er het beste aan doe om morgen met mijn fractie te bekijken welke stappen we ondernemen. Nu zou ik te veel uit emotie reageren.”
Meer over deze zaak in de krant van vrijdag.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:43 schreef Klonk het volgende:
Nu weet ik dat ik niet mag generaliseren maar het intellect druipt er ook niet bepaalt af bij die foto van Bosman op de site van Dagblad de Limburger
Wat een idiootquote:Volgens Bosman is de intentie van Uringa duidelijk. Die wil de PVV beschadigen, stelt hij. "Ik kan maar één kwalificatie geven: Uringa is een narcistische zak die de PVV als springplank heeft gebruikt om in de Staten te komen.”
Links ziet u wat inteelt aanricht.quote:
Het ras halal en Turk?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:24 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/120119682/1008
Ze zijn daar dus nu ook al begonnen racistische taal te bezigen. Wat een partij..
Heeft ie speed gesnoven of zo?quote:
Neuk jaquote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Heeft die Bosman teveel gesnoven of zo? Wat een eng hoofd.
Het is niet het niet weer doen waar ik aan denk, het is de racist die blijkbaar in zijn hart schuilt. Dan heb ik liever dat je roept en verwijdert kunt worden van belangrijke functies.quote:. Cor heeft daar zijn excuses aangeboden. De fractie, inclusief Uringa, nam daar genoegen mee.”
Ook Bosman zelf zegt dit. "Ik heb gezegd dat het niet correct is geweest en dat ik het niet weer zou doen.”
Zou hij daarmee geen double diss hebben willen uitdelen? Of schat ik hem nu te hoog in?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Die man weet niet dat varkensvlees niet halal is? Wederom een bewijs dat de algemene kennis bij PVV leden onder het gemiddelde niveau ligt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |