Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Remonstrantenquote:De Remonstrantse Broederschap bepleit een vrij en verdraagzaam christendom. Iedereen is vrij het geloof op zijn eigen manier te beleven.
Hoe kan je nou "moeten" kiezen voor een geloof waarin je niet geloofd?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 03:04 schreef Elemo het volgende:
Dit is meer een vraag gericht aan de agnostici/atheïsten hier:
Welk geloof of welke stroming zou je kiezen als je echt moest kiezen en waarom?
Je moet kiezen!
Hoe specifieker hoe beter.
En ik vind die dastars best wel gaaf eigenlijk.quote:Zij accepteert het bestaan van alle geloven en tolereert geen bevooroordeling of onderdrukking op basis van godsdienst, kaste, kleur, geloofsbelijdenis, ras en/of sekse.
Jediquote:Op vrijdag 13 januari 2012 03:04 schreef Elemo het volgende:
Dit is meer een vraag gericht aan de agnostici/atheïsten hier:
PS: aub wel serieuze reacties en geen "Spaghetti Monster" antwoorden
Volgens mij is dat ook vrij effectief bij atheïsten?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef TerryStone het volgende:
Satanisme, puur en alleen om christenen te stangen.
Lijkt me niet.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook vrij effectief bij atheïsten?
O ja, ik lees het nu. Jammer een tweeledig zwaard is doorgaans effectiever om te gebruiken.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:34 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
"De leer van het moderne satanisme is atheïstisch van aard en stelt Satan voor als een symbool dat eerbiedwaardige kwaliteiten zou hebben en waarin de individuele beoefenaar zichzelf weerspiegeld zou vinden."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Modern_Satanisme
Dan ben ik een satanist. Ik lees graag Nietzsche, maar ik ga niet min haar verfen en met zwarte nagels lopen of zoquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:34 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
"De leer van het moderne satanisme is atheïstisch van aard en stelt Satan voor als een symbool dat eerbiedwaardige kwaliteiten zou hebben en waarin de individuele beoefenaar zichzelf weerspiegeld zou vinden."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Modern_Satanisme
ID is bij de katholieken afgewezen, die hanteren de evolutieleer. Sommige stromingen zijn van de ID en andere hangen nog steeds het creationisme aan.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:16 schreef regularjoeback het volgende:
Ik ben agnost maar als ik me zo verdiep in geloven dan moet ik zeggen dat het Christendom mij in het bijzonder aanspreekt. Echter, waar ik het meest moeite mee heb is het concept "intelligent design". Ik vind het met oog op al het bewijs dat door wetenschappers is vergaard betreffende hoe de wereld is ontstaan en met oog op evolutionaire theorie erg moeilijk om in een entiteit als God te geloven welk alles heeft gemaakt...
Echter, Jezus als historisch figuur.. tsja.. van alle profeten is hij de enige die je geen misstap kwalijk kan nemen en derhalve verdient hij alle lof. Ik denk echter niet dat dat mij een Christen maakt.. daarvoor moet je 100% in een God geloven.. Ik twijfel..
Vriend, het is de bedoeling dat je een ander geloof/levensovertuiging kiest dan degene die je nu hebt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:37 schreef bianconeri het volgende:
Jehovah's Getuigen for sure
Komt kwa leerstellingen compleet overeen met de Bijbel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |