1. Ik hoor de stemmetjes niet meer en ze gaven nooit opdrachten (doe ik toch niet, zeiden ze).quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1. Dadelijk vertellen de stemmetjes hem dat hij met een doos handgranaten een bioscoop moet binnenwandelen. Lijkt me niet echt wenselijk.
2. Hij krijgt een meer voorkomende psychose, en hij denkt dat zijn regeltjes voor iedereen moeten gelden, waardoor ik straks niet meer mag opperen dat er wellicht iets geėvolueerd is, waardoor mijn vrouw sterft in het kraambed omdat ze geen abortus mocht plegen, en waarin mijn kinderen worden blootgesteld aan psychologische terreur en ziekelijke indoctrinatie.
Je zult zeggen: "Maar hij is maar één iemand, wat kan hij nou helemaal doen?". Het antwoord daarop is eenvoudig: iedere groep bestaat uit individuen. Als je de groep als geheel niet kunt bereiken, kun je het altijd proberen bij de individu.
Je bent nogal anstig begrijp ik ?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1. Dadelijk vertellen de stemmetjes hem dat hij met een doos handgranaten een bioscoop moet binnenwandelen. Lijkt me niet echt wenselijk.
2. Hij krijgt een meer voorkomende psychose, en hij denkt dat zijn regeltjes voor iedereen moeten gelden, waardoor ik straks niet meer mag opperen dat er wellicht iets geėvolueerd is, waardoor mijn vrouw sterft in het kraambed omdat ze geen abortus mocht plegen, en waarin mijn kinderen worden blootgesteld aan psychologische terreur en ziekelijke indoctrinatie.
Je zult zeggen: "Maar hij is maar één iemand, wat kan hij nou helemaal doen?". Het antwoord daarop is eenvoudig: iedere groep bestaat uit individuen. Als je de groep als geheel niet kunt bereiken, kun je het altijd proberen bij de individu.
Nee. Schizofrenie wordt gekenmerkt door audiovisuele hallucinaties, zoals het horen van stemmen. Een psychose wordt gekenmerkt door wanen, wat beschreven wordt als "Denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en of ideeėn waarvan de patiėnt niet af te brengen is met logisch redeneren.". Religie much?quote:Op maandag 20 februari 2012 07:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je bent nogal anstig begrijp ik ?
Waar komt dat vandaan als ik vragen mag. Ik lees hier een hoop zaken die werkelijk niets met een psychose, schizofreen of iets anders te maken hebben ?
Wel meen ik een type mens te herkennen die als het zover is op een uiteraard weldenkend mens zou kunnen stemmen om bovengenoemde zaken te vermijden cq voorkomen ?
Klopt dit ?
Mods kunnen daar waarschijnlijk ook niets aan doen. Het enige dat wij kunnen doen is voorzichtig de persoon duidelijk maken dat het niet normaal is om stemmen te horen die er niet zijn, en dat hij hulp moet zoeken (en die hulp ook volledig moet accepteren).quote:Op maandag 20 februari 2012 10:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat begrijp ik wel.
Daar kun je niet zo heel veel aan doen, behalve dan melding maken van deze situatie bij een moderator ? En die kunnen er wellicht iets mee doen. Mocht dit echt zijn, wellicht een psycholoog die een inschatting kan maken ?
Er worden wel mensen voor minder thuis opgehaald. Dus ik ben benieuwd.
Dat is zeer moeilijk, zoniet onmogelijk als er sprake is van een psychose, van schizofrenie weet ik het niet zeker.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mods kunnen daar waarschijnlijk ook niets aan doen. Het enige dat wij kunnen doen is voorzichtig de persoon duidelijk maken dat het niet normaal is om stemmen te horen die er niet zijn, en dat hij hulp moet zoeken (en die hulp ook volledig moet accepteren).
Het is ook niet te behandelen, alleen te onderdrukken met (giftige) pilletjes.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad een beetje bang, want hij loopt rond met een onbehandelde geestesziekte.
Het is denk ik juist de kunst om het allemaal voor jezelf helder te krijgen ?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:04 schreef naatje_1 het volgende:
2 jaar geleden ben ik begonnen met het vergelijken van het geloof dat ik bij mijn opvoeding heb meegekregen (protestants Christendom) en alles wat ik verder op mijn pad tegenkom (vooralsnog enkel Islam en Boeddhisme). Ik werk vanuit de volgende aannames:
• liefde is het fundament
• er is iets als het goddelijke
Waarbij die eerste ook echt de hoofdaanname is en die tweede niet noodzakelijk. Het Boeddhisme kwam vooralsnog het meeste in de buurt, maar vooral het verschil in doel bij mediteren was minder (bij het Christendom mediteer je om vol te raken van het woord Gods en bij het Boeddhisme juist om leeg te raken en als druppel in een oceaan te verdwijnen).
Je was eerst "hardcore" atheist en toen hen je "genezingen" meegemaakt en "geesten" en nu ben je om?quote:Op maandag 20 februari 2012 00:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Heb er op latere leeftijd voor gekozen door m'n ervaring met geesten en genezingen die ik gezien heb, was daarvoor een hardcore atheist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |