abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106756107
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:54 schreef MichelBtje het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je als verkoper je geld krijgt, niet dat jij de komende 30 jaar een goed gevoel overhoudt omdat je je huis hebt verkocht aan iemand die je ego niet heeft aangetast met een brutale aankoopstrategie...
Dat is rationeel bekeken, maar bij handelen, en zeker bij huizenhandel, spelen emoties (jouw tweede punt) héél vaak een doorslaggevende rol.

Ik heb net zo-iets op Marktplaas meegemaakt; een koper die zich beledigd voelde door mijn bod en reageerde met de opmerking al mijn toekomstige biedingen weg te halen (ik bood de min. vraagprijs die ik neer kon zetten). Dan snijdt zo'n verkoper zichzelf toch in de klauwen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:08:49 #52
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_106756376
Allemaal een spelletje. Maar dan zonder regels.
Zelf nadenken over wat het huis je waard is en niet daarboven gaan zitten.

Bij mijn huis was de reactie van de verkoper ook om een tegenbod van 2K onder de eerste vraagprijs te doen. Dat brengt de koper in de waan dat er weinig spelingsruimte is.

Het echte effect komt pas bij de volgende tegenbod van de verkoper, nadat jij met 4 of 5 K omhoog bent gegaan. Dan gaat hij namelijk met méér dan 2K naar beneden met de mededeling dat hij het je gunt of dat hij er snel vanaf wil zijn. Dat heeft weer het effect dat jij denkt dat je boft omdat er (vergeleken met het eerste tegenbod van verkoper) een relatief grote stap naar beneden is gemaakt.

Terwijl in absolute getallen helemaal niet voordelig uit bent. Allemaal makelaarspsychologie.

Net als teksten als "je maakt een grapje" en "ik hoop dat verkoper zich niet beledigd voelt" etc etc na je openingsbod.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_106756588
@Koerenga: ik weet niet wat je woonsituatie nu is (kan je snel het nieuwe huis betrekken?), maar een snelle overdracht kan ook een pluspunt voor de verkopers zijn. Toen ik vanaf m'n studentenkamer naar het koophuis ging, kon dat met één maand. De verkopers waren al uit het huis en waren blij van de bijbehorende kosten af te zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:16:57 #54
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_106756620
Ik zou niet meteen mijn bod verhogen, bij mijn laatste aankoop begon de onderhandeling soortgelijk. Toen heb ik de makelaar verteld: 'op deze manier komen we op 169K uit en dat is teveel, je klant moet met meer zaken voor ik een tegenbod doe'. Dag later ging er weer 1000 af.
pi_106756627
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is rationeel bekeken, maar bij handelen, en zeker bij huizenhandel, spelen emoties (jouw tweede punt) héél vaak een doorslaggevende rol.

Ik heb net zo-iets op Marktplaas meegemaakt; een koper die zich beledigd voelde door mijn bod en reageerde met de opmerking al mijn toekomstige biedingen weg te halen (ik bood de min. vraagprijs die ik neer kon zetten). Dan snijdt zo'n verkoper zichzelf toch in de klauwen?
In het algemeen zitten de emoties bij huizenhandel bij de aankopende partij. Zij worden verliefd op het huis, en willen niet zien dat ze het eigendom mislopen door 'kleinigheden' als 20 euro per maand hogere hypotheek.

Wederom, verplaats je in de verkopende partij. Zij zullen zeker emoties hebben ten opzichte van de aankopende partij, maar deze zullen niet opwegen tegen de emoties van het traject waar zij nu zelf in zitten: het willen gaan samenwonen in een groter huis met het gezin. Als het zo ver zou komen, geloof ik niet dat een verkopende partij de droom om te gaan samenwonen laat varen omdat een eerste bod niet naar wens is...

Ik neem aan dat de marktplaats transactie waar je naar refereert niet ging over een bedrag van 170.000 euro, maar over een product dat of meer liquide is dan een huis, dan wel veel minder impact heeft op de verkopende partij in geval van niet verkopen.

Ook ik weiger op marktplaats verder te onderhandelen als ik 100 euro vraag, en een bod van 30 euro krijg van Yussuf A. Bij zulke bedragen is het mij niet de moeite waard om Yussuf A. zo ver te krijgen dat hij mij een acceptabele prijs betaalt. Echter, als ik mijn huis zou willen verkopen, omdat ik zelf een mooier/groter huis op het oog heb om te betrekken met mijn gezin, dan ga ik absoluut niet de onderhandelingen met Yussuf A. afbreken omdat ik mij beledigd voel door een bod dat 10.000 te laag is. Als hij uiteindelijk met een bod komt dat ik acceptabel vind, dan accepteer ik dat maar al te graag.

Bovenstaande staat natuurlijk los van enige twijfels die je als verkoper kunt krijgen over de financiele positie van de potentiele koper en de kans dat het nooit tot een transactie zou komen...
pi_106756845
Top, hier worden toch mijn ogen geopend door me eens te verplaatsen in de verkopende partij. En zoals ik al dacht, dat dat lage tegenbod een spel is (zodat wij de indruk krijgen dat ze niet veel lager kunnen zakken).
Zeker in deze tijd denk ik dat niemand een huis te koop zet om maar eens af te wachten wat er gaat gebeuren / wat er komt.

Ik ben eens benieuwd waar de verkopende partij mee komt als wij met 3500/4000 euro omlaag gaan.
Iemand enig idee wat mogelijk zou zijn?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:26:43 #57
359381 malleable
pi_106756895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:24 schreef Koerenga het volgende:
Top, hier worden toch mijn ogen geopend door me eens te verplaatsen in de verkopende partij. En zoals ik al dacht, dat dat lage tegenbod een spel is (zodat wij de indruk krijgen dat ze niet veel lager kunnen zakken).
Zeker in deze tijd denk ik dat niemand een huis te koop zet om maar eens af te wachten wat er gaat gebeuren / wat er komt.

Ik ben eens benieuwd waar de verkopende partij mee komt als wij met 3500/4000 euro omlaag gaan.
Als ik de verkoper zou zijn zou ik zeggen: "kom maar terug als je wel serieus bent".
pi_106757677
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:03 schreef Koerenga het volgende:

[..]

Maar als er al essentiele dingen veranderd moeten worden, 10 duizend kosten.
Dan moet je mijn inziens daar toch rekening mee houden als verkopende partij.
Waarom, die mensen zijn geen liefdadige instelling. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:50:45 #59
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_106757700
Kan je doen, maar erg serieus kom je dan niet over..

Wat malleable zegt is een goede.
Makelaar bellen en zeggen: "Op deze manier komen we op XXX (midden) uit, dat is me teveel. Vraag verkoper om een beter bod."
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_106758069
Wie komt er niet serieus over flash? De verkopers omdat ze kosten hebben aan het huis en dan daar niet in mee gaan?
pi_106758147
quote:
Ik denk dat een dergelijke actie inderdaad verkeerd zal vallen bij de verkopers. Een eerder bod verlagen als reactie op een tegenbod is behoorlijk "not done" en dan ga je ineens wel het risico lopen dat de verkopers niets meer met je te maken willen hebben. (I know, tegenstrijdig met mijn eerdere berichten)

Ik blijf erbij dat je openingsbod redelijk hoog was. Vandaar ook mijn conclusie dat je nu je poot stijf moet houden en bij dat bod moet blijven (komen genoeg tips langs in dit topic), of er rekening mee moet houden dat dit huis aan je voorbij zal gaan. Blijf in ieder geval jouw positie als koper niet onderschatten. De verkoper kan best om duizenden redenen niet in staat zijn om een bod van 170.000 te accepteren, maar jij hebt nu alle ruimte om bij je bod te blijven en rustig een aantal dagen/weken/maanden daarbij te blijven.

Natuurlijk spelen bij jou/jullie nu de emoties, maar ik spreek ook maar uit mijn recente ervaring en weet dat ik in het vervolg absoluut met meer tijd te nemen het onderste uit de kan zou kunnen halen.
pi_106758177
Dubbele post
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:02:51 #63
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_106758183
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:00 schreef Koerenga het volgende:
Wie komt er niet serieus over flash? De verkopers omdat ze kosten hebben aan het huis en dan daar niet in mee gaan?
Deze, jij:

quote:

vrijdag 13 januari 2012 @ 13:06:21 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106758312
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:46 schreef Koerenga het volgende:
@FE203:

Ze hebben nog geen ander huis.
Maar ik zou zeggen gezien ze met 2 mensen zijn, waar van 1 een hypotheek, dat ze het huis niet voor super veel hoeven te verkopen?!

Meerdere huizen gezien, bod op dit gedaan
Dat is vooral afhankelijk van wat ze hierna willen, en in hoeverre de volgende hypotheek hangt op het salaris en vermogen van deze verkoper, ik kan me best voorstellen dat ze niet zitten te wachten op een verlies, want dat moet je ook ergens van ophoesten, meenemen naar een volgende hypotheek is vaak geen optie.

Dus ik begrijp je verkoper wel, maar in deze tijd is het niet te verwachten dat je de 2007 prijs voor je huis nog terugkrijgt, zeker niet als je ondertussen weinig onderhoud hebt gepleegd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106758488
Oooops ik maakte een typfout.

Ik bedoelde natuurlijk 35000 / 4000 euro OMHOOG.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:12:42 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106758545
quote:

Ik zou als verkoper dan klaar met je zijn, je hebt 160 geboden en je volgende bod is dan 156.5?
Zeker als het al een jaar op de markt is en ze niet (flink) gedaald zijn in vraagprijs denk ik dat de verkoper je dan niet meer serieus neemt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106758578
Nee typfout.

We gaan dan naar 164 duizend
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:16:11 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106758676
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:11 schreef Koerenga het volgende:
Oooops ik maakte een typfout.

Ik bedoelde natuurlijk 35000 / 4000 euro OMHOOG.
Oh.......... ik dacht al :D

Het ligt eraan; wat is het huis je waard?
Met zo'n stijging geef je aan de verkoper aan dat je serieus onderhandelt, je verdubbelt hun daling immers met jouw stijging... je wilt het huis dus HEBBEN.

Dan is de vraag; die 10K kosten die het nodig heeft, kun je dat nog redden binnen de financiering als je het huis uiteindelijk voor laten we zeggen 171K koopt? Want daar praat je als snel over als bedrag waar je uit gaat komen als je nu met dat bedrag omhoog gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:19:15 #69
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_106758773
Probeer het eens :-)

Ik gok dat dat de makelaar flink moeilijk gaat doen (is zijn rol in het spelletje) maar stiekem blij is dat het volgens plan gaat. Volgende stap wordt dat de verkopers naar 171 of 172K zakken met de mededeling: "We kunnen wel bezig blijven met kleine bedragen heen en weer, maar dit is ons eindbod".

Jij denk dan "Shiiiit, ze willen echt niet lager." en biedt je max of nabij je max van 169K.

Verkoper blij en accepteert of probeert er alsnog 170-172 uit te slepen. Die paar duizend is precies een bedrag dat je nog uit een klein potje nog kan bijlappen. (Vakantiegeld, dertiende maand, lening ouders, spaarpot.)

Resultaat: je bent vakkundig gemolken door de makelaar :-)
pi_106758777
Ja dan zou ik het nog kunnen financieren Leandra.
En ik wil inderdaad laten weten dat we serieus willen onderhandelen. Van onze kant maar dan ook van hun kant. Dus ik verwacht min of meer een sterkere daling van 2000 de volgende keer. Maar of dat dan ook nog gebeurd?
In principe ga ik er vanuit dat als je je huis te koop zet je hier rekening mee houdt.
pi_106758832
Waarom zou de makelaar moeiljk doen Flash?
Gezien we dubbel verhogen tov de andere partije en het dan toch wellicht volgens plan gaat?
pi_106758957
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:13 schreef Koerenga het volgende:
Nee typfout.

We gaan dan naar 164 duizend
wow, ik zou dit, in de huidige markt NOOIT doen (te grote stap naar hun kant toe), tenzij je erbij vermeld, dat dit jullie slotbod is!

jouw tactiek is de tactiek uit de 'goede' jaren, waarin je obv de biedingen idd snel kon schatten waar je ongeveer op uit wilt komen. Die goede jaren zijn het allang niet meer :-)
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_106758987
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:19 schreef Koerenga het volgende:
Ja dan zou ik het nog kunnen financieren Leandra.
En ik wil inderdaad laten weten dat we serieus willen onderhandelen. Van onze kant maar dan ook van hun kant. Dus ik verwacht min of meer een sterkere daling van 2000 de volgende keer. Maar of dat dan ook nog gebeurd?
In principe ga ik er vanuit dat als je je huis te koop zet je hier rekening mee houdt.
Je zegt dat je ogen geopend zijn maar ondertussen denk je nog op de manier zoals in je openingspost.

Blijkbaar wil je supergraag die 169k betalen, jouw plafond. Bied dat en zeg 'dit is mijn eindbod ik hoor graag binnen 48 uur of jullie het accepteren'.

Onderhandelen is voor jou niet weggelegd, je mag de banken danken dat ze tegenwoordig strenger zijn.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:26:07 #74
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_106759015
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:21 schreef Koerenga het volgende:
Waarom zou de makelaar moeiljk doen Flash?
Gezien we dubbel verhogen tov de andere partije en het dan toch wellicht volgens plan gaat?
Dat is zijn taak.. Jou een soort schuldgevoel aanpraten dat je zo 'laag' biedt.
Hij zal zeggen dat het absolute minimum een stuk hoger ligt, dat verkopers al niet blij met je eerste bod zijn en nu gaan twijfelen of ze wel verder met je willen praten etcetera.

Hoe dan ook, je betaalt de hoofdprijs als je niet bereid bent om weg te lopen.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:31:01 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106759162
Ik denk dat je het huis te graag wilt hebben TS.... misschien nog eens gaan kijken met iemand die in staat is je op de minpunten van het huis te wijzen (een beroepszeikerd zeg maar :+ ), misschien dat je dan wat beter kunt onderhandelen.

Ik snap wel dat je het huis graag wilt hebben, maar je lijkt verliefd, en verliefde mensen zien met hun roze bril niet altijd alles wat je moet zien, en stappen daarom over zaken heen die uiteindelijk wel belangrijk blijken als je er echt woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106759875
Dat ik dat huis graag wil is een feit en dat zal de andere partij ook weten, en daarom proberen ze er natuurlijk zoveel mogelijk uit te halen. Opzich logisch. Maar wij hebben wel een duidelijke grens en daar gaan we niet over heen.

@Flash:
Zo doet de makelaar inderdaad. Toch triest dat je het eerst bijna moet afkappen / laten afweten alvorens je verder kan onderhandelen. Als je niet hoog genoeg gaat
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:53:55 #77
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_106760038
Waarom is het triest? Ik snap je wel hoor, maar het blijft een onderhandeling over geld. Er is geen scheidsrechter die bekijkt of iedereen wel redelijk bezig is en er niemand bij in schiet.
pi_106760217
omdat je beide iets wilt van elkaar. Het huis kwijt, een nieuw huis. Dan moet je toch wel tot een compremis kunnen komen :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:05:07 #79
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_106760503
Tuurlijk, dat is toch precies wat je doet?

Maar waar dat compromis ligt hangt helemaal af van wie de betere onderhandelaar is. En aangezien de verkopende partij in dit geval een makelaar inhuurt en je er van uit mag uitgaan dat deze een professional is, zul je van goede huize moeten komen om een compromis van zeg 160 - 165 te bereiken.

Of goed luisteren naar je Fok! vriendjes :-)
pi_106760560
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:57 schreef Koerenga het volgende:
omdat je beide iets wilt van elkaar. Het huis kwijt, een nieuw huis. Dan moet je toch wel tot een compremis kunnen komen :)
Dat compromis komt er ook wel, maar het is maar de vraag wie er uiteindelijk wint.

Natuurlijk zeggen mensen "betaal wat je er voor over hebt, dan kun je niet verliezen", maar ik heb het over de situaties waarin de verkopers het huis uiteindelijk ook wel voor 155.000 zouden hebben verkocht, en jij je door de makelaar hebt laten verleiden om 169.000 te betalen. Jij denkt dan blij te zijn aangezien je niet meer hebt betaald dan je wilde betalen, maar de verkoper loopt weg met 14.000 in zijn handen. Vanuit het perspectief van de koper is dit, mijns inziens, niet bepaald een top deal.

Vandaar ook dat ik veel waarde hecht aan de uitgangspositie van de verkoper; die bepaalt namelijk de uiterlijke verkoopprijs. In mijn geval wist ik gelukkig te achterhalen wat de restantschuld van de hypotheek was, dus onderhandelen werd voor mij een fluitje van een cent >:)
pi_106760865
Ik snap jullie helemaal. Maar wij hebben trouwens ook iemand die ons advies geeft he.
Die zegt ook nu rustig opbouwen, verhogen. En dan nog 1x met een klein bedrag eventueel, en dat is dan het eindbod.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:15:47 #82
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_106760989
Succes! Ben benieuwd. Wanneer ga je bellen?
pi_106761050
Op advies van haar vanavond
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:23:00 #84
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_106761327
Hou ons op de hoogte.. :-)

Ik hoop dat het meevalt en je snel tot een mooie deal komt. Maar niet teveel zorgen maken als het een lastig gesprek blijkt, met die makelaar.
pi_106761502
LOL die verkopend makelaar is wel een baas.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:29:28 #86
359381 malleable
pi_106761601
Als je de gesprekken met de makelaar moeilijk vind moet je iemand anders vragen die voor je te voeren. Van te voren instrueren wat er in het gesprek vermeld mag/moet worden dan kan het gesprek zonder emotie worden gevoerd. Aanpassingen van het bod gewoon rustig een weekje over na denken. De klok (rente betalingen) van de verkoper tikken gewoon door in zijn nadeel.
pi_106761621
Doe ik Flash. Moet nu weg, maar laat je vanavond laat of het weekend wel even wat horen.
Ik hoop ook dat we gauw tot een mooie deal komen en zorgen maak ik me niet :)
pi_106761640
:s)
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:13 schreef Koerenga het volgende:
Ik snap jullie helemaal. Maar wij hebben trouwens ook iemand die ons advies geeft he.
Die zegt ook nu rustig opbouwen, verhogen. En dan nog 1x met een klein bedrag eventueel, en dat is dan het eindbod.
En hoe betaal je deze persoon voor het advies? % van verkoopprijs? Eenmalige prijs? Per uur? Ik neem aan dat er voor je advieseur geen incentive is om voor jou de allerbeste prijs eruit te slepen, maar wellicht meer gebaat is bij een snellere deal en afhandeling?

Als JIJ wilt, kom je gewoon tot een deal. De verkoper zal absoluut bereid zijn om te middelen voor 169.000 of 170.000; om daar op uit te komen nu is zeker niet de kunst.

Waar wij fokkers jou voor willen behoeden, is dat je te gemakkelijk uit komt op jouw maximumbedrag terwijl het onderste nog niet uit de kan is. Uiteindelijk is de marge waar we het hier over hebben hooguit 9.000 euro, en dan kun je interpreteren als een handjevol euro's per maand meer betalen aan je hypotheek, maar feit blijft dat het 9.000 euro's zijn die je kunt besparen door het goed aan te pakken.

Ik merk dat de emoties flink meespelen. Begrijpelijk, herkenbaar, en o-zo-jammer
pi_106763320
Als ik het zo doorlees, denk ik dat TS straks gewoon 170.000 of meer betaalt. Hij wil te graag.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_106763689
Je hebt één stapje in het huizen aankoop proces vergeten. Je eigen emotie inschatten en op basis daarvan een aankoopmakelaar inschakelen. Je eerste bod is veel te hoog, ik denk dat de verkopende partij nu aan het gniffelen is om dit proces (en je bod). Geeft niet, het huis is waard wat jij er voor over hebt!

Wij zijn ook serieus aan het kijken naar een huis van 279k vraagprijs maar gaan echt niet meer als 240k als eerste bod neerleggen als het bevalt.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_106764025
@Koerenga, houd er rekening mee dat de verkopende makelaar je onder tijdsdruk gaat zetten. Pas daarvoor op en laat je hoofd niet op hol brengen.

Dat advies van die andere persoon om jou te laten belllen, vind ik ook niet slim. Ik zou gewoon afwachten op de verkopende makelaar en niet(s) laten blijken over een eventuele verhoging van je bod. Er wordt een spelletje met je gespeeld, niet meespelen.
pi_106765115
Ik proef hier ook bij sommige posters: stel je voor dat je teveel betaald dan wat de verkopende partij als minimum in zijn hoofd had.

Huis kopen is emotie. Het gaat er ook om wat jij een huis waard vind en of je het kan betalen. Of de verkopende partij winst maakt of verlies mag eigenlijk voor jou niet uitmaken. Erg moeilijk natuurlijk.

Daarbij speelt ook mee: wil je het huis ECHT hebben, dan moet je om zeker te zijn dat je hem krijgt mogelijk meer betalen. Heb jij tijd en wil je wachten: dan, zoals andere posters ook al aangeven. Eindbod doen en afwachten. (op dit moment is de markt erg in jouw voordeel).

En ja, het is lastig. (weet dat zelf nog) Er valt echter niet te voorspellen hoe een verkopende partij reageert.

succes!
pi_106765926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:17 schreef Bastoenie het volgende:
Omdat zij ook een bepaald bedrag willen en het spelletje gaan spelen om er zoveel mogelijk uit te slepen, succes het is hun huis zij bepalen de prijs.
Als je dit 5 jaar geleden had gezegd had ik je direct gelijk gegeven. Maar deze markt werkt niet meer zo. De verkopers mogen blij zijn met het bod.

Als ik TS was zou ik me beraden of ik hoger wil bieden, zonee zou ik het bod laten staan en wachten op een reactie. Over 2-3 maanden nog eens informeren of interesse in het bod is.
pi_106767020
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:35 schreef Aneurism het volgende:

[..]
Als ik TS was zou ik me beraden of ik hoger wil bieden, zonee zou ik het bod laten staan en wachten op een reactie. Over 2-3 maanden nog eens informeren of interesse in het bod is.
Inderdaad, je hoeft geen rekening te houden met de minimumprijs die verkoper(s) in hun hoofd hebben. Denk dat over 2 - 3 weken de makelaar wel opbelt dat er interesse in het bod is......

Btw over welk huis hebben we het eigenlijk? We weten hier allemaal veel over de prijs en het verloop van de aankoop, maar waar het over gaat....dat weten we niet.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:07:43 #95
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106767283
Alsof het relevant is voor het topic over welk huis het precies gaat?
Ook hoi !
pi_106767797
Vind ik wel. We googelen hier over getallen, maar de onderliggende waarde, is niet bekend. M..w. waar hebben we het over? Over getallen en bedragen, of over het huis?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:28:26 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106768111
Ja, misschien kan TS de Fundalink even posten zodat de verkopende makelaar nav de hits kan zien dat TS het echt wil hebben en dat de verkoper z'n poot gewoon stijf kan houden...
Dat zal TS helpen.

Daarbij; hoe goed kent iedereen de markt? Wat in Drenthe een bespottelijke prijs voor een huis is is in de Randstad een koopje, maar Gouda is weer goedkoper dan Amersfoort en het buitengebied van Barneveld doet weer niet onder voor Amersfoort, maar Apeldoorn is weer stukken goedkoper.

Zelfs makelaars kennen alleen hun eigen deel van de markt goed, maar kennelijk hebben we hier users die het voor heel NL wel even kunnen bepalen of het duur of goedkoop is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:29:00 #98
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106768127
Over getallen en bedragen in combinatie met huis.

Alsof een linkje naar het huis opeens duidelijkheid geeft. Dat linkje is alleen maar omdat je nieuwsgierig bent naar het huis, verder kun je er weinig mee.
Ook hoi !
pi_106768458
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:28 schreef Leandra het volgende:
Zelfs makelaars kennen alleen hun eigen deel van de markt goed, maar kennelijk hebben we hier users die het voor heel NL wel even kunnen bepalen of het duur of goedkoop is.
Zoiets bedoel ik, maar dan anders: waar gààt het over? En ook makelaars zitten er vaak schromelijk naast; getuige vraagprijsdalingen van 10 - 30% hier in de buurt. En nog steeds niet verkocht.

Over een fundalink heb ik niet gerept, TS zou een beschrijviing van het huis kunnen geven.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 18:05:36 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106769500
Het huis is in 2007 voor 182K gekocht en zo te lezen is er in de tussenliggende 4 jaar niet echt veel gedaan qua onderhoud.
De uitzondering in de markt waar de huizenprijzen wel gestegen zijn (een klein deel van Drenthe ofzo) zijn de prijzen tov 2007 vrijwel overal gedaald, alleen als je echt bereid zou zijn de prijsdaling- of stijging voor die provincie te berekenen zou het zin hebben te weten waar het huis ongeveer staat, verder doet het er allemaal niet zoveel toe.

Het zal voor die prijs geen vrijstaande jaren 30 woning met 750 m2 grond zijn, en zo wel: Doen!
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')