Dat is rationeel bekeken, maar bij handelen, en zeker bij huizenhandel, spelen emoties (jouw tweede punt) héél vaak een doorslaggevende rol.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:54 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je als verkoper je geld krijgt, niet dat jij de komende 30 jaar een goed gevoel overhoudt omdat je je huis hebt verkocht aan iemand die je ego niet heeft aangetast met een brutale aankoopstrategie...
In het algemeen zitten de emoties bij huizenhandel bij de aankopende partij. Zij worden verliefd op het huis, en willen niet zien dat ze het eigendom mislopen door 'kleinigheden' als 20 euro per maand hogere hypotheek.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is rationeel bekeken, maar bij handelen, en zeker bij huizenhandel, spelen emoties (jouw tweede punt) héél vaak een doorslaggevende rol.
Ik heb net zo-iets op Marktplaas meegemaakt; een koper die zich beledigd voelde door mijn bod en reageerde met de opmerking al mijn toekomstige biedingen weg te halen (ik bood de min. vraagprijs die ik neer kon zetten). Dan snijdt zo'n verkoper zichzelf toch in de klauwen?
Als ik de verkoper zou zijn zou ik zeggen: "kom maar terug als je wel serieus bent".quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:24 schreef Koerenga het volgende:
Top, hier worden toch mijn ogen geopend door me eens te verplaatsen in de verkopende partij. En zoals ik al dacht, dat dat lage tegenbod een spel is (zodat wij de indruk krijgen dat ze niet veel lager kunnen zakken).
Zeker in deze tijd denk ik dat niemand een huis te koop zet om maar eens af te wachten wat er gaat gebeuren / wat er komt.
Ik ben eens benieuwd waar de verkopende partij mee komt als wij met 3500/4000 euro omlaag gaan.
Iemand enig idee wat mogelijk zou zijn?
Waarom, die mensen zijn geen liefdadige instelling.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:03 schreef Koerenga het volgende:
[..]
Maar als er al essentiele dingen veranderd moeten worden, 10 duizend kosten.
Dan moet je mijn inziens daar toch rekening mee houden als verkopende partij.
Ik denk dat een dergelijke actie inderdaad verkeerd zal vallen bij de verkopers. Een eerder bod verlagen als reactie op een tegenbod is behoorlijk "not done" en dan ga je ineens wel het risico lopen dat de verkopers niets meer met je te maken willen hebben. (I know, tegenstrijdig met mijn eerdere berichten)quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:24 schreef Koerenga het volgende:
Ik ben eens benieuwd waar de verkopende partij mee komt als wij met 3500/4000 euro omlaag gaan.
Deze, jij:quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:00 schreef Koerenga het volgende:
Wie komt er niet serieus over flash? De verkopers omdat ze kosten hebben aan het huis en dan daar niet in mee gaan?
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:24 schreef Koerenga het volgende:
Dat is vooral afhankelijk van wat ze hierna willen, en in hoeverre de volgende hypotheek hangt op het salaris en vermogen van deze verkoper, ik kan me best voorstellen dat ze niet zitten te wachten op een verlies, want dat moet je ook ergens van ophoesten, meenemen naar een volgende hypotheek is vaak geen optie.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:46 schreef Koerenga het volgende:
@FE203:
Ze hebben nog geen ander huis.
Maar ik zou zeggen gezien ze met 2 mensen zijn, waar van 1 een hypotheek, dat ze het huis niet voor super veel hoeven te verkopen?!
Meerdere huizen gezien, bod op dit gedaan
Ik zou als verkoper dan klaar met je zijn, je hebt 160 geboden en je volgende bod is dan 156.5?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:24 schreef Koerenga het volgende:
Top, hier worden toch mijn ogen geopend door me eens te verplaatsen in de verkopende partij. En zoals ik al dacht, dat dat lage tegenbod een spel is (zodat wij de indruk krijgen dat ze niet veel lager kunnen zakken).
Zeker in deze tijd denk ik dat niemand een huis te koop zet om maar eens af te wachten wat er gaat gebeuren / wat er komt.
Oh.......... ik dacht alquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:11 schreef Koerenga het volgende:
Oooops ik maakte een typfout.
Ik bedoelde natuurlijk 35000 / 4000 euro OMHOOG.
wow, ik zou dit, in de huidige markt NOOIT doen (te grote stap naar hun kant toe), tenzij je erbij vermeld, dat dit jullie slotbod is!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:13 schreef Koerenga het volgende:
Nee typfout.
We gaan dan naar 164 duizend
Je zegt dat je ogen geopend zijn maar ondertussen denk je nog op de manier zoals in je openingspost.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:19 schreef Koerenga het volgende:
Ja dan zou ik het nog kunnen financieren Leandra.
En ik wil inderdaad laten weten dat we serieus willen onderhandelen. Van onze kant maar dan ook van hun kant. Dus ik verwacht min of meer een sterkere daling van 2000 de volgende keer. Maar of dat dan ook nog gebeurd?
In principe ga ik er vanuit dat als je je huis te koop zet je hier rekening mee houdt.
Dat is zijn taak.. Jou een soort schuldgevoel aanpraten dat je zo 'laag' biedt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:21 schreef Koerenga het volgende:
Waarom zou de makelaar moeiljk doen Flash?
Gezien we dubbel verhogen tov de andere partije en het dan toch wellicht volgens plan gaat?
Dat compromis komt er ook wel, maar het is maar de vraag wie er uiteindelijk wint.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:57 schreef Koerenga het volgende:
omdat je beide iets wilt van elkaar. Het huis kwijt, een nieuw huis. Dan moet je toch wel tot een compremis kunnen komen
En hoe betaal je deze persoon voor het advies? % van verkoopprijs? Eenmalige prijs? Per uur? Ik neem aan dat er voor je advieseur geen incentive is om voor jou de allerbeste prijs eruit te slepen, maar wellicht meer gebaat is bij een snellere deal en afhandeling?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:13 schreef Koerenga het volgende:
Ik snap jullie helemaal. Maar wij hebben trouwens ook iemand die ons advies geeft he.
Die zegt ook nu rustig opbouwen, verhogen. En dan nog 1x met een klein bedrag eventueel, en dat is dan het eindbod.
Als je dit 5 jaar geleden had gezegd had ik je direct gelijk gegeven. Maar deze markt werkt niet meer zo. De verkopers mogen blij zijn met het bod.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:17 schreef Bastoenie het volgende:
Omdat zij ook een bepaald bedrag willen en het spelletje gaan spelen om er zoveel mogelijk uit te slepen, succes het is hun huis zij bepalen de prijs.
Inderdaad, je hoeft geen rekening te houden met de minimumprijs die verkoper(s) in hun hoofd hebben. Denk dat over 2 - 3 weken de makelaar wel opbelt dat er interesse in het bod is......quote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:35 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Als ik TS was zou ik me beraden of ik hoger wil bieden, zonee zou ik het bod laten staan en wachten op een reactie. Over 2-3 maanden nog eens informeren of interesse in het bod is.
Zoiets bedoel ik, maar dan anders: waar gààt het over? En ook makelaars zitten er vaak schromelijk naast; getuige vraagprijsdalingen van 10 - 30% hier in de buurt. En nog steeds niet verkocht.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:28 schreef Leandra het volgende:
Zelfs makelaars kennen alleen hun eigen deel van de markt goed, maar kennelijk hebben we hier users die het voor heel NL wel even kunnen bepalen of het duur of goedkoop is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |