zelfde hier, volgens mij zit er toch weer opwaartse potentie in, terwijl ik een half jaartje geleden nog dacht dat het een aflopende zaak was en de trots van Finland ten onder zou gaan.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:52 schreef Sokz het volgende:
[..]
Nee maar ik vond (vind) ze wel interessant.
Sorry dat ik zaag: maar wat is er veranderd in een half jaar dan?quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:19 schreef Shispeed het volgende:
[..]
zelfde hier, volgens mij zit er toch weer opwaartse potentie in, terwijl ik een half jaartje geleden nog dacht dat het een aflopende zaak was en de trots van Finland ten onder zou gaan.
de samenwerking tussen Microsoft, Skype en Nokia lijkt mij er een die zijn vruchten kan afwerpen, bovendien zie ik Nokia gewoon weer iets meer terug komen op de markt voor Smartphone's. de afgelopen paar jaar hoorde je nauwelijks meer iets van Nokia maar het laatste halfjaar lijken ze toch weer klein beetje terrein te winnen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Sorry dat ik zaag: maar wat is er veranderd in een half jaar dan?
Ow, ik dacht dat die samenwerking al langer dan een half jaar bekend was....quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:40 schreef Shispeed het volgende:
[..]
de samenwerking tussen Microsoft, Skype en Nokia lijkt mij er een die zijn vruchten kan afwerpen, bovendien zie ik Nokia gewoon weer iets meer terug komen op de markt voor Smartphone's. de afgelopen paar jaar hoorde je nauwelijks meer iets van Nokia maar het laatste halfjaar lijken ze toch weer klein beetje terrein te winnen.
Bovendien denk ik dat in de komend jaar de machtspositie van Apple zal afzwakken, omdat de hype er nu wel een beetje vanaf is en mensen in gaan zien dat de concurrentie minstens net zulke goede, zo niet betere, producten heeft voor een meer redelijke prijs.
Goed punt, maar dat hebben ze vorig jaar niet gedaan. Ik neem aan dat dat een bewuste keuze is geweest, omdat ze zich niet willen binden aan één producent. Vandaar dat ik het zo opvallend vond dat Nokia zich wel bond aan één besturingssysteem.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:29 schreef AQuila360 het volgende:
Zou MS niet gewoon Nokia moeten kopen?
Dan kunnen ze alla apple gewoon de hardware en software perfect op elkaar afstemmen. Lijkt me beter dan die android manier want dat is zo'n bende aan het worden.
Ik hoefde zelf in elk geval jarenlang geen Nokia meer maar nu met die Lumia 800 twijfelde ik al omdat die samen met Windows toch wel erg tof is.
Dat laatste is in feite ook niet waar. Juridisch gezien mag Nokia nog steeds dual-sourcen met bijvoorbeeld Android, alleen hebben ze er voor gekozen om op Windows Phone te focussen, omdat ze daar een betere positie hebben kunnen onderhandelen mbt o.a. onderscheidend vermogen qua software aanpassingen dan bij Google/Android was gelukt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Goed punt, maar dat hebben ze vorig jaar niet gedaan. Ik neem aan dat dat een bewuste keuze is geweest, omdat ze zich niet willen binden aan één producent. Vandaar dat ik het zo opvallend vond dat Nokia zich wel bond aan één besturingssysteem.
Kweenie volgens mij verdienden ze in die paar maandjes wel wat centjesquote:Op woensdag 15 februari 2012 23:36 schreef the85mc het volgende:
Ik volg normaal de amerikaanse aandelen niet, maar ik zat echt met verbazing naar de koersgrafiek van Apple kijken, wat is daar gebeurd de afgelopen 2 maanden? Ok, de nieuwe Iphone was uit en Jobs is overleden. Maar dat dat zo'n impact heeft is op zijn minst bijzonder te noemen.
Die extra verkopen in het laatste kwartaal door feestdagen zijn van te voren bekend. Dus dan zou het al ingeprijsd zitten zou ik zeggen.. Het is ook niet dat de nieuwe iphone ineens dé verrassing was.quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:48 schreef Sokz het volgende:
[..]
Kweenie volgens mij verdienden ze in die paar maandjes wel wat centjes
Er zijn bepaalde producten waar Amerikanen niet in mogen handelen (bijv. CFD). Ik weet niet of die producten dan toch via het Amerikaanse platform bereikbaar zijn voor niet amerikanen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor wie via Interactive Brokers zaken doet, maakt het nog iets uit of je dat via hun Amerikaanse tak doet (LLC) of hun Englese (Ltd), qua voorwaarden, garanties en dergelijke?
Gevalletje "ride-the-bubble" denk ik.quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:36 schreef the85mc het volgende:
Ik volg normaal de amerikaanse aandelen niet, maar ik zat echt met verbazing naar de koersgrafiek van Apple kijken, wat is daar gebeurd de afgelopen 2 maanden? Ok, de nieuwe Iphone was uit en Jobs is overleden. Maar dat dat zo'n impact heeft is op zijn minst bijzonder te noemen.
Ach, is dat echt een like for like vergelijking? P/E waardes van Apple vergelijken met andere bedrijven gaat eigenlijk nauwelijks meer op gezien de business structuur die ze hebben. Dan vergelijk ik liever p/e waardes van supermarkten bijv.quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:52 schreef JimmyJames het volgende:
P/E 14.04
Hardly a bubble
Amazon: P/E (ttm): 129.09![]()
En daar heb je opzich ook wel gelijk in. Al beschouw ik Apple zelf ook als een bubble. Met name omdat ik niet echt vergelijkings materiaal heb voor Apple.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:52 schreef JimmyJames het volgende:
Ik wilde slechts aangeven dat amazon mij itt apple wel een bubbel lijkt.
en omdat binnen nu en een paar jaar de hype er wel weer van afgaat en de concurrentie steeds feller wordt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En daar heb je opzich ook wel gelijk in. Al beschouw ik Apple zelf ook als een bubble. Met name omdat ik niet echt vergelijkings materiaal heb voor Apple.
Ik begrijp je punt en ik zou zelf op dit moment in beiden niet investeren. Als ik echter een van beiden zou moeten kiezen voor een 10 jarige investering, dan zou ik toch Amazon nemen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:52 schreef JimmyJames het volgende:
Ik wilde slechts aangeven dat amazon mij itt apple wel een bubbel lijkt.
bron: http://www.belegger.nl/nieuws/2613153/aegon-kan-doelen-halen.htmlquote:Aegon is goed op weg om de doelstellingen in Nederland en de Verenigde Staten te halen. De zwakke resultaten in het afgelopen kwartaal kwamen vooral door incidentele kosten. Dat concludeerde analist Lemer Salah van SNS Securities vrijdag.
Aegon boekte vorig kwartaal drie kwart minder winst dan een jaar eerder. Met 81 miljoen euro lag de winst aanzienlijk lager dan verwacht. Dit kwam vooral door de afschrijvingen van in totaal 194 miljoen euro die werden doorgevoerd.
Volgens Salah komen die afschrijvingen in 2012 niet terug. Na de reorganisatie is het bedrijf in een goede positie om de doelen in de VS en Nederland te halen, stelde hij. Komend jaar hebben de Nederlandse en de Britse markt wel aandacht nodig, om de inkomsten te verbeteren. De Amerikaanse markt zal geleidelijk verbeteren, schat de analist.
Het probleem is dat de waardering voor Amazon zelfs met een verdubbeling van de 'E' nog extreem is, itt Apple welke zelfs relatief goedkoop is atm.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 04:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt en ik zou zelf op dit moment in beiden niet investeren. Als ik echter een van beiden zou moeten kiezen voor een 10 jarige investering, dan zou ik toch Amazon nemen.
Apple zal keer op keer nieuwe apparaten moeten uitbrengen die aansluiten bij de wensen en de smaak van de consument. Het probleem is dat een hele product-categorie op een gegeven moment volwassen is en nieuwe modellen weinig waarde toevoegen, zoals met televisies en pc's al het geval is. Alleen de iTunes store biedt een constante inkomstenbron, maar deze is relatief klein t.o.v. de totale omzet van Apple.
Amazon.com daarentegen hoeft alleen maar z'n website online te houden en de service op een acceptabel niveau te handhaven. Ze werken er nu met zeer lage marges. Als ze hun prijzen verhogen dan verdwijnen de koopjesjagende bezoekers, maar er blijven nog steeds honderden miljoenen bezoekers over waaraan in potentie meer kan worden verdiend.
Door de lage marges en hoge investeringen in het distributie systeem heeft Amazon een zeer lage winst. Door die lage 'E' , wordt de P/E een zeer volatiel kengetal met een willekeurig karakter. Ik vind dat niet de juiste metric om Amazon op te beoordelen. De continuiteit en duurzaamheid van de omzet is daarvoor beter geschikt.
Dat kan wel zo zijn. Maar het kan ook erg rap gaan met Apple als het de verkeerde kant op gaat. Ik geef ook eerlijk toe dat ik die hype van Apple nooit heb begrepen. Ik vind die iPhone niks en die pc's nog veel minder.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:48 schreef Sokz het volgende:
[..]
Het probleem is dat de waardering voor Amazon zelfs met een verdubbeling van de 'E' nog extreem is, itt Apple welke zelfs relatief goedkoop is atm.
Apple heeft waarschijnlijk rond dit tijdstip voor 't eerst de $100 mld cash gepasseerd en dit zal in de loop van 2012 nog groeien naar zo'n 135-140 miljard (zo'n $15mld / Q). Cash gefilterd betaal je nu dus <10 x de winst. Het is niet dat Apple over 2 jaar niet meer is, kijk maar om je heen hoeveel mensen een 'I' ding kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |